Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyzkoušeli jsme znovuvzkříšený autobus: Pojízdnou prodejnu Škodu 706 RTO!

Autobusy Škoda 706 RTO patří v tuzemsku k těm vůbec nejslavnějším. Na jihu Čech jeden polorozpadlý během tří let proměnili k nepoznání.Unikátní pojízdnou prodejnu jsme vyzkoušeli mezi prvními.
Zpět na článek
29. 4. 2019 00:07
29. 4. 2019 17:21
30. 4. 2019 08:45
30. 4. 2019 09:06
11. 5. 2019 20:20
Avatar - Dzakobo
27. 4. 2019 14:18
Krásná prodejna
Naprosto výtečné, troubové kteří remcají, většinou ani náznakem si nic podobného nezkusili. Z toho sálá um předků i současníků. :yes:

Akorát se mi nelíbí, jak to počmáraný ucho píše o osobách (a zde navíc evidentně velmi šikovných) - ruka by mu neupadla napsat před příjmení buď "p." nebo první písmeno křestního jména a tečku.
Rozbalit vlákno
4
28. 4. 2019 09:59
Re: Krásná prodejna
Tak sú to machri, čo dokážu takýmto spôsobom zrenovovať staré stroje, to fakt klobúk dolu.
RTO bola asi najkrajší autobus, čo kedy svet videl, dizajnérom sa podaril naozaj majstrovský kus. Naviac sa im podarilo dosť solídne znížiť výrobné náklady tým, že použili zhodné sklá na čelný aj zadný panel.
Žiaľ už technicky to taký zázrak nebol, vpodstate šlo len o zmenu karosérie pôvodného autobusu 706 RO, úpravy motora a podvozka boli len v rámci inovácií nákladného vozu Škoda, ktorý bol základom autobusu. Konkurencia v tej dobe už prešla na usporiadanie s motorom v strede alebo vzadu, ako mala napr. Tatra 500 HB - tá tak trochu predbehla dobu.
Avatar - PetrJanKapral
29. 4. 2019 20:58
Re: Krásná prodejna
Skla sice jsou záměnná přední se zadními, ale přední okna jsou cejchovaná a leštěná, kvůli poškrábání, zatím co zadní ne. Dnes to jistě neplatí, protože se skla dávají z vleků a kde se co najde, nepoškrábané od stěračů. Nicméně, zase tak snížené náklady to nebyly, vzhledem k odlišnému způsobu výroby oken a odlišnému způsobu výroby přední a zadní části vozu.

Rozhodně nešlo jen o změnu karoserie z RO na RTO. Tyto vozy jsou technicky diametrálně odlišné, ale koncepce je shodná. V Muzeu DPP ve Střešovicích máme oba typy a na obou pracuji. RO vzniklo z nákladního vozidla, jako první vůz s trambusovou karoserií (doposud byly vozy s "čumákem" ) a první sériově vyráběný bus. RTO se už vyvíjel samostatně, jako autobus, nezávisle na nákladních vozech.
30. 4. 2019 08:37
Re: Krásná prodejna
Sklá sa vyrábali zhodne, s tým rozdielom, že na predných bolo vykonaných niekoľko operácií naviac. A že to bolo vo svojej dobe výhodné, potvrdzuje aj novší autobus ŠM/ŠL/ŠD, kde to dotiahli ešte ďalej skopírovali prakticky celé čelá, sklá vrátane panelov.
Konštrukčne RO a RTO až tak diametrálne odlišné nebudú. Samozrejme, karosérie RTO a ich vybavenie už neboli také striedme a strohé, tam sa karosáci pohli o pol vesmíru vpred, ale technicky sú odlišné skôr vzhľadom na úroveň nákladiakov, ktoré boli ich základom. Vo svojej dobe z nedostatku dielov renovovali staré RO montážou vybavenej karosérie RTO. Navonok sa tieto vozy líšili najmä kolesami, RO obúvali väčší rozmer.
Prvým skutočne samostatne vyvíjaným typom bol až ŠM11 s motorom v strede, RTO bol stále rámovým autobusom postaveným na základe nákladného vozidla.
Ale myslím si, že hádať sa o tomto je zbytočné, hlavne je to dnes pekný kus histórie a ja by som sa vôbec nehneval, keby aj dnes niekto stvoril bus s podobne nádherným dizajnom, žiaľ, tie dnešné vozidlá sú len hranaté plechové krabice olepené kopou skla...
Mimochodom, nemáte u vás výkresy prednej a zadnej nápravy? Je veľmi ťažké zohnať autentickú dokumentáciu diskov trilex a nábojov kolies, medzi modelármi je po realistických modeloch veľký dopyt a nikto z oficiálnych výrobcov to nerobí - tak je to na nás amatéroch a 3D tlačiarňach. Ale k verným modelom stále niečo chýba.
30. 4. 2019 10:45
Re: Krásná prodejna
A to svezení, neopakovatelné!! :-)
27. 4. 2019 18:52
Historicke vozidlo a podnikani ?!
paradni kousek :) ale co tohle...ze by snad madeta mela vyjimku? Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby. Tak jak to teda je?
Rozbalit vlákno
5
28. 4. 2019 09:47
Re: Historicke vozidlo a podnikani ?!
O čom pletieš?
Avatar - Stejsn
28. 4. 2019 20:35
Re: Historicke vozidlo a podnikani ?!
Mluví o zelených značkách. Pro běžné denní ježdění auta na véčkách provozovat normálně lze, ale s tím podnikáním to tuším pořád platí.
30. 4. 2019 08:38
Re: Historicke vozidlo a podnikani ?!
Niekde sa píše o tom, že s týmto busom podnikajú? To mi nejak ušlo.
6. 5. 2019 13:41
Re: Historicke vozidlo a podnikani ?!
ano nepisou...staci podivat na tyhle fotografie. https://zdopravy.cz/…-prodejna-18270/
Avatar - PetrJanKapral
29. 4. 2019 21:07
Re: Historicke vozidlo a podnikani ?!
Madeta má i autobus RND a nevím, že by si nechala platit za jízdy, neboť svou vozovou kolonu vyváží pouze na různé akce a vozí zájemce zdarma. Dle zákona vozidlo na veteránských číslech nesmí být používáno k běžnému ježdění, což nedělá z mého okolí nikdo, vzhledem k finančním výdajům za opravu a historické hodnotě vozidel a nesmí se s nimi podnikat, což také nikdo nedělá.
28. 4. 2019 17:22
Krásná práce.
Vzhledem k tomu,že na podobném voze jsem dělal řidičák na autobus a posléze s ním i jezdil mám pocit,že volant neni originál.Ale opakuji jenom pocit.Jinak krásná práce. Potlesk.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2019 00:07
Chyba
V levé světlometu je otočená žárovka. Nedá se s tím takhle jet potmě. :no: Jinak parádní rekonstrukce, jen ten volant není původní. Resp. je určitě jiný, než byl v autobusech Š 706 RTO.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PetrJanKapral
29. 4. 2019 21:16
Re: Chyba
Ujišťuji Vás, i ostatní účastníky diskuze, že volant je originál z RTO, jen je nestandardně lakován. Má být bílé okruží a střed se natíral hnědou, nebo černou barvou. Podobný volant měly Tatry 138/148, ale podobnost s volantem RTO čistě náhodná. Ano, žárovka je otočená...
29. 4. 2019 17:21
RTO
Jsem ročník 1977 a RTOčka jsem miloval už jako malý kluk, jsou to krásné autobusy. Tehdy jsem nevěděl, že má takové označení. Jednoduše jsem mu říkal "šišák" :-) V té době už nejezdily na pravidelných linkách, obvykle byly využívány jako podnikové autobusy. Jednou bych si chtěl vyzkoušet řídit něco většího. Zatím jsem seděl za volantem hodně velké dodávky a už to byl zážitek! Myslím, že to byl Fiat. Ale láká mě řídit nějaký hodně velký minibus. Něco, jako jsou tyto https://www.vansrenting.com/…emistne-minibus. Čím větší, tím lepší. Ale musel bych někde "na tajňačku", protože na vícemístné auto nemám řidičák :-)
Rozbalit vlákno
1
30. 4. 2019 08:45
Re: RTO
Zaskoč si niekedy do nejakého dopravného podniku na Deň otvorených dverí. U nás v Bratislave robili pre verejnosť v areáli podniku jazdy trolejbusom. Stačilo mať vodičák na osobné auto a mohol si si zašoférovať veľký trolejbus. Určite to robia aj inde.
30. 4. 2019 09:06
Hezké
Co má ten blb s rukama? Aha to je vlastně tetování a jedna další ovečka bez vlastní identity a osobnosti.
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2019 20:20
706 RT
Ty jo,ten je krásný,já jezdil v počátku své truckerské kariery s náklaďakovou verzí "Škoda 706 RT" ale ten motor ten jsem tak vyšperkovaný neměl.Mylím že kdo nemá zkušenost s tímto vozem tak vůbec neví o čem mluví,nostalgie je krásná věc, nicméně když jsem zatočili doleva-doprava plný rejd,bylo auto bez vzduchu protože byl posilovač řízení poháněn vzduchem tak jsem byl v háji a musel jsem motor tůrovat aby šlo opět hýbat volantem,jinak s ním člověk nehnul.Na druhou stranu,když mi prdla hadice na chlazení,v pohodě jsem dojel do nejbližší vesnice(Hladké Životice) kde jsem závadu opravil a v domku vedle mi půjčili konev a vodu dolil.Dneska vás to prostě odstaví a hotovo servis za 850/hodinu + 5000 za výjezd.Prostě motor jednoduchý jako kafemlejnek:-
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2019 20:27
Kua,tak jsem nějak
zjistil že mám mládí v ***i a do důchodu daleko :-O :-O >:D >:D
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku