Omlazený Captur už tu s námi nějaký pátek je, až nyní ale přijíždí s novou benzinovou třináctistovkou. Jak funguje motor, jenž vznikal v úzkém partnerství s Mercedesem?
teda aspoň všade okrem autoškody.cz
ale viac pobavilo že 1.33 4R 96kW / 220 N.m. je "dostačující" a pritom podľa iných tunajších článkov 1.0 TSI 3R 85kW / 200 N.m. je supermotor s veľkou výkonovou rezervou.
niektore znacky to tu maju v testoch uz dlhe roky hodne tazke to je pravda .... a renault je tiez povacsinou kritizovany za nieco co u inych kludne obratia v prospech a vychvalia .. zvykaj si... preto testy tu ani necitam uz snad rok aj viac ( alebo lepsie povedane vyberam si co si precitam... naposledy hadam o Gecku som si test seriozne precital ) ... ( inak stejne si kazdy musi dane auto skusit sam a kazdy ma na dane auto vzdy svoj vlastny nazora a pohlad .. a aj nejake hviezdy od testerov su kazdemu v reale ukradnute ) .. ja tu v testoch povacsinou pozeram uz len tabulky kde su technicke udaje ( aj to su zvacsa s chybami co uz ) a potom este fotky exterieru aj interieru.. aspon tie su vzdy fajn a v peknej kvalite pripadne aj so zaujimavym pozadim ... rovnako aj niektore tie plusy a minusy v hodnoteni su tiez v kazdom teste toho isteho auta vzdy ine staci kuknut aj inde na nete a najdeme x protichodnych verdiktov na to iste auto ( nakolko subjektivita testera je vzdy vsadepritomna bez ohladu na povod testu ... a aj rovnako co vadi jednemu zase nemusi druhemu )
ani test nemusim nejak citat aby som vedel ze captur je uplne dokonale posadeny v ramci segmentu a fajn aj ako rodinne auto ( aspon na nase pomery kde aj taka fabia je uz neraz jednym jedinym autom pre vsetko ) .. a je to v eu aj velmi uspesne auto ... a konecne ma aj vyborny motor s parametrami ktore uz budu s bohatou rezervou .... hoc taketo "vajicko" nie je moja cielovka a nemam ani k danej znacke nejaky vztah uznavam ze captur je dokonala trefa a jeho velky uspech v eu ma vobec neprekvapuje... na danom podoryse by som asi radsej nieco ako vitara alebo kamiq ... ale to uz odbocujem .. pochvalim opat foto... aj pekne farebne kombinacie oboch kuskov ... tentokrat to kupodivu obom autam ladi .. asi pomohli tmavsie farby ako kontra k bielej ...
Renault tu vždy byl trochu jako outsider, tu má nějaké divné ovládání a když nestojí vedle Škodovka, tak se hezky kopne do interiéru, co naplat, že by přímé srovnání odhalilo, že to ani na jedné straně není dokonalé...
Já třeba ovládání rádia Renaultu pod volantem preferuji, je to nejintuitivnější, co jsem kdy v autech měl a nyní jsem se s tím po několika letech shledal a jsem za to rád (vedlejší efekt je, že v druhém autě si místo přidání hlasitosti zařadím, ale to je jedno :D). A dalo by se pokračovat.
Na druhou stranu Captur je už celkem starý a rozhodně není rodinným autem. Dnes i přes zvyšování cen slouží jako rodinné například kombíky C segmentu a takový Mégane je prostě větším vozem. Já od Renaultu dnes vidím jako takový ideál Mégane IV s tímto motorem, popřípadě se skvělým 1.6Dci.
tak na nase pomery na slovensku je to kludne pouzivane aj ako rodinne auto uplne v pohode... co sa tyka veku tak vadi mi skor kabina.... exterier ako taky podla mna je stale sviezi a fajn ( teda ja skor radsej krabivoidnejsie kusky ako vitara ) ale rozhodne exterier je za mna stale sviezi a moderny.... ale ta kabina sa mi vazne nelubi... jak volant.. aj tie akoze budiky aj ta stredova konzola... toto fakt nie... aj ked uznavam ze s celkovym lookom auta aj farebnym a hravym podpisom kasne to asi ladi.. ale proste ja som v tomto konzerva... tu radsej nieco ako kamiq kabinou alebo vitaru ci ASX a pod .... kazdopadne fakt ten exterier vek dokonale maskuje.... kludne aj keby captur prisiel len vcera tak tento dizajn je taky ze nie je tu co menit z pohladu sucasneho DNA znacky .... aj kola paradne tie 17tky... tie by som hned bral
PS: a nebude megane vzadu nakoniec "mensi" na nohy aj hlavu ako captur? rovnako aj kufor ma captur zda sa slusny.... len sa pytam lebo captur mi pride aj v reale vzdusnejsi ako megane .. a v razvore tiez uz nie je velky rozdiel.... jasne bude v kabine asi uzsi a aj interier a podvozok ako taky je geneticky stale male auto ale ten samotny priestor vzadu na hlavu a nohy plus kufor by som povedal uz kludne moze konkurovat prave o triedu vyssie radenym hatchom
za mna by to chcelo interier kadjaru do capturu a k tej 1,3ke manual a nie je o com ... predaje by mal este lepsie.... jeden kasnou kremovobiely akoby kusok do bezova s ciernou kombinaciou strechy nam tu parkuje a je fakt ako to povedat... "lakavy" na pohlad .... aj svetla vyska je slusna.... proste sikovny cross chapem ... ale ta kabina mi fakt vadi.... uz clio mi vadilo kabinou a pritom pacilo sa mi celkom aj kasnou .... stale u mna najkrajsi renault
tak to je potom parada ked to ma manual ... lebo pri 1,2ke tce bol u nas na trhu tusim len automat. mne staci bohate... pisem niekde ze nestaci? len by to chcelo za mna este ten interier ako ma kadjar...
captur je kasnou aj razvorom citelne vacsi ako moje male auto.. ale nie o tom je rec... slo mi o to zdoraznit ze v takomto kusku ako captur by som chcel iny interier a manualnu prevodovku... takze chvalim manual ak je k dispozicii s 1,3-kou Tce... ale ten interier sa mi nadalej vobec ale vobec nepaci.. proste mat tie peniaze siel by som urcite inam... ( za podobnu cenu uz je hadam aj vacsie a pre mna krajsie ASX ktore by mi uplne stacilo aj ked je to kusok oldschool ... co mi ale nakoniec vyhovuje )
a co motor a turbo ako take ? tie sa tiez nemozu pokazit nikdy ze jo... auto je predsa spotrebak ... vsetko je tam pokazitelne ... navyse manual je vzdy lacnejsi ako automat ked na to pride ... to potom odporucam chodit peso ..
a co je na aute ako takom vobec parada? ved co ak odide po 3 rokoch vyfuk ze jo..... a po zime zase menit capy lebo .... a podobne... ono vzdy najdes zadrhely takouto logikou ... to potom odporucam chodit peso
Tam ide o to, ze tam davaju zle spojky a prevodovky a ludom to odchadza a menia to. Naopak, na tie slabsie motory s manualnymi prevodovkami sa nestazuje nikto.
Prosimtě na jakých motorech často odchází spojky a převodovky a hlavně u nových aut ? Pokud není vadný kus a nejsi tele, tak ti spojka i převodovka musí vydržet MINIMÁLNĚ 200 tisíc km, na jakémkoliv autě, spojka ještě dejme tomu, zažil jsem Škodovky co se spojky dělaly ve 150-160 tisících, ale převodovka ? Manuální?
Tak, určitě , ale když to zprůměruji , tak to bude cca 200 tisíc dle řidiče , je jasné, že XCC na Renaultu není spojku co 20 tisíc a můj strejda, když přešel z favorita na HTP, tak ji za rok oddělal 3x s nájezdy okolo 3 tisíc ... To fakt není autem :D
Jasné, ľudia menia prevodovky a spojky na nových autách a ja hlody píšem :-) Ja som len jednu manuálnu prevodovku v renaulte skúšal a musím potvrdiť, že už nové auto sa prejavovalo kovovým zvukom pri riadení. Ľudia s takými príznakmi časti spojek a prevodoviek čoskoro menili. Robí to len pár druhov, treba si to pred kúpou overiť.
Ja som to nekupil, len varujem ludi :-) Ja mam automat s mokrymi spojkami a zatial bez vyhrad. Aj vyssie bola otazka, ze na akych motoroch casto odchadzaju spojky a prevodovky. No u Renaultu, 1.6 dci a menili myslim uz aj 1.3 tce. Kto si Renault nekupil, neuveri. Lebo je to fakt v dnesnej dobe neuveritelne. Ale zase spojka odisla aj na fabii, ci na rapide, alebo co to testovali. A nebola to kusova vada.
Interier Kadjaru ?
DESIGNEM ANO...ale funkčně ? Nic moc , nyní jsem ho měl na 3 denní test od RENAULTU a mám dost výhrad právě k interieru Kadjaru.
-Chromová kovová lišta lemující středový tunel je pěkná , hranatá a dost tlačí do pravého kolene..
-Dotykový display nemá kolečko na hlasitost , volume zoufale ťukáš do +- na obrazovce..strašné !
-není růžice na nastavení opěradla , děsivé nepřesné páky...brrrr
-chybí mi analogové budíky
+výborná převodovka , na frantíka super řazení
+ty digi budíky jsou docela pěkné graficky
+pohledný design..to Renault umí
+dobrá pohodlná sedadla
Pokud bude nový Captur mít podobný interier , a vychytali by tyhle přešlapy , bude to faj crossover.
Starý CAPTUR má interier vhodný snad již jen do Dacie..S JINOU CENOVKOU. ;-)
Mám Kadjar pred FL, kde to kolečko na ovládanie hlasitosti je. Používa ho výhradne moja manželka, ako spolujazdec. Ako vodiči, zásadne používame ovládanie pod volantom. To kolečko nemôže nikomu chýbať.
Takto sa argumentovat neda, ze komu sa co stalo. Podla prislovia sa rozumni ludia ucia na chybach inych a inym evidentne Renault zhorel. Aj ked zhoreli aj ine auta :-)
absolutní souhlas s meganem. pri omezeném rozpočtu naprostý rodinný ideál, pomer cena vykon bez konkurence. a to ovládání radia pod volantem je super. osobne už jsem chtel svuj megane dávno vymenit, protože nepotrebuju 2 kombiky, ale asi si ho nechám, dokud se nerozpadne >:D a 1,6 dci 96 kw bych s čistým svedomím doporučil každýmu, kdo chce jezdit relativne svižne za fakt málo penez. a jako bonus je naprosto nulová závist pospolitého lidu
1.0 TSI tak do Fabie, ale doba je, jaká je. Bohužel.
Ale jinak k tomu motoru, pokud porovnám verzi 103KW 1.3 TCE v Megane s 1.0 TSI 85KW v Golfu, tak samozřejmě TCE je lepší asi v každé disciplíně, ale přihlédnu-li k tomu, že se jedná o R3 1.0 s výkonem o 11KW menším, tak jsou rozdílu až nečekaně malé
tak se tady hateři přetrhnou, jak je možný někomu tak nadržovat, ale když se jedná o renault je to tu slzavý údolí křivd vůči francouzský značce. Přitom zcela neprávem je vůz poměrně chválen. Takže si to zasadíme do kontextu:
Captur- malé SUV - váha ca. 1300kg, 110 kw benzín (1,3 TCE) : zrychlení na 100 km/h za 9,8, spotřeba reál 7,8
Touran (auto se kterým mám zkušenost) - nižší střední MPV - váha ca. 1500 kg, 110 kw benzín (1,5 TSI): zrychlení na 100 km/h 8,9s. spotřeba reál 6,8.
WTF?! Co je na tom novým motoru zajímavého? za mne určitě obrovský zklamání.
no ale já mluvím o dvou malolitrážních motorech s turbem (1,33 a 1,5 je stejná kategorie, zejména pokud je výkon stejný) a rozdíl mezí zrychlením a spotřebou je tam dramatický.
tie male turba nie su moc o uspore... aj mne zerie male auto ako 1,6tka v o 200kg tazsom lanceri o triedu vyssie ..asi sa treba zmierit s tym ze real je kusok iny ako papier... akurat ze japonci su deci od papiera a europa nadalej aspon liter... ale na druhej strane je pravda ze na spotebu som tiez nikdy nepozeral ani nejazdil ( napriklad s feldou to snad ani neslo .. to by som chodil pesi ) ... a tak teraz ked uz jazdim kusok "zivsie" a kusok ten vykon tu a tam aj vyuzivam tak asi to zadara fakt nejde ...
urobili fajn ze ponukli dve vykonove varianty u novej 1,3ky... a ze ta slabsia ma k dispozicii aj manual... jednak je auto aj cenovo takto zase kusok bliszsie zakaznikovi ako ked je uz hned len s automatom a nijak inak...... a jednak mas aj sam na vyber ... lebo stale su ludia ktori chcu aj manual a zase kto chce automat tiez si vyberie... takto to ma vyzerat... toto renault spravil sikovne...
Já osobně bych takové auto nechtěl, je k ničemu, není to ani SUV a do města mi mnohem lépe poslouží klasické Clio a tam by to bylo už jen o tom,jaký by byl rozpočet. Silnější auto i pro zábavu bych radši manuál, ale na běžnou jízdu a denní použití radši AT.
urobili fajn ze ponukli dve vykonove varianty u novej 1,3ky... a ze ta slabsia ma k dispozicii aj manual... jednak je auto aj cenovo takto zase kusok bliszsie zakaznikovi ako ked je uz hned len s automatom a nijak inak...... a jednak mas aj sam na vyber ... lebo stale su ludia ktori chcu aj manual a zase kto chce automat tiez si vyberie... takto to ma vyzerat... toto renault spravil sikovne...
Nechci ti kazit radost, že tvůj o skoro 200 tisíc dražší Touran porazí Captura (ceníkový rozdíl),ale to přeci není jen o 0-100, já s 1.5TSI taky jezdil 110kw + DSG a ten motor je o ničem, starší TSI bývaly lepší, je to jako jezdit s dieslem bez krouťáku.
Nejde o srovnání aut, ani cen, neboť Captur je jizdně strašný střep i v rámci svého budgetového segmentu. Je to starý levně dělaný auto, ale budiž. Vytáhl jsem to kůli motoru, který se stejným výkonem a větší zátěží u VW dokáže dosáhnout lepších dynamických a ekonomických parametrů, než horká novinka od Renaultu. Z toho co jsem napsal je to naprosto zřejmý, myslím že i tobě, ale chápu že si potřebuješ zatrolit.
Nepotřebuji, sice jeden Renault mám, ale je starý a je to pro mne spíše "spotřebič" na dojíždění po Praze, mimo něj mám i jiné auto + služební od tvé modly, ale vidím si dál, než za vrata své garáže, což se o tobě říct moc nedá. S VW mám bohaté zkušenosti, z domova i z práce a je to prachobyčejný průměr, tu a tam nabídne něco lepšího, ale vykompenzuje to něčím horším...prostě mainstream, jako každý jiný.
Nechápu příznivce koncernu VW. Pomalu každý druhý motor má fatální závadu, spotřeba jako hrom. Tohle zdaleka nevyrovná nějaké nepřesné lícování plechů nebo drobné závady, se kterými lze dojet. Ale holt když myslíte, že Renault je nějaká podřadná značka, je to Váš problém. Já na Rencka nenechám dopustit.Přes retardér se přenese plavně a na kruháku s Meganem každému koncernovému ujedu. Jízdní vastnosti perfektní.
Že mají většinou standartní koncernová auta mainstreamu dost obyčejné podvozky je fakt, ale zase tak bych Renault neglorifikoval, na trhu je ještě více značek, než Renault a VW... tady mi to trochu smrdí komplexem vlastní garáže? :D
Neříkám, že renault nemá nějkaé zajímavé aspekty (kdyby je neměl tak by byl už mrtev), ale motory to rozhodně nejsou. Naopak aktuální koncernové motory šlapou jak hodinky, a ty minulé co měly problém s řetězy se podařilo vyřešit. Takže i jako ojetina je to větší držák než soudobí francouzi (čímž neomlouvám to že to pustili s chybou na trh). A naftový motory jsou u VW skvělý.
Práve opačne, motory má Renault lepšie. Veď tu nedávno bolo porovnanie tce a TSI. Aj keď tie najnovšie diesle asi málokto skúšal, ale staré boli dobré.
Ty jsi nikdy nejel žádným srovnatelným nafťákem konkurence, že ne ? Jinak by si tohle objektivně napsat nemohl.
Motory VW jsou dnes naprosto průměrné, některé mají solidní spotřebu, většinou jsou celkem hlučné ( to se ale hodně za posledních 10 let zlepšilo) a dynamika a reakce na plyn se výrazně zhoršila (jo nejlepší na jízdu byly ty z dob Dieselgate).
Nechci se zastávat Renaultu, stejně jako VW měl v novodobé historii dost velké faily v motorech (1.9Dci a 1.5Dci), ale novější diesly jsou velmi příjemné na jízdu a hlavně i spolehlivé. A pak tu máš ještě kopec dalších výrobců, které opomíjíš v tvém zaslepeném VWidění ;)
Ježkovy zraky, to jsou zase kecy. Z malých a středních benzínů netrpí na fatální závadu žádný už 7 let, na rozdíl od 1.2 TCe. Spotřebou zpravidla excelují. K mínusům prosím dodat svou zkušenost nebo relevantní argument, díky.
To o té vlastní zkušenosti bych prosil i co se týká 1.2 TCe. Jeden v rodině jezdil čtyři roky bez sebemenšího problému....a druhej ještě pořád jezdí. Aktuálně kroutí pátý rok se stejným výsledkem.
1.2 TCe má špatnou pověst skrze prolínání benzínu do oleje. Možná se to týká jen posledních verzí nebo se to nemusí projevit na delších trasách, nevím. Např. zde to bylo zmíněno x-krát i v jiných testech a dotyčného fakt nelze podezřívat ze zaujatosti proti Renaultu. https://youtu.be/oVe60tvnwYY
Přidej prosím vlastní zkušenost s tímto motorem, jak chceš od ostatních v příspěvku výše, neoháněj se špatnou pověstí. Jinak jsi na úplně stejný úrovni jako Renault-zaslepenci, jen z opačného pólu. ;-)
Jezdím s tímhle motorem už více jak rok střídavě město a mimo město a nemám s ním nejmenší problém. Prolínání benzínu do oleje je vlastnost běžná pro všechny turbo motory s přímým vstřikováním, jen u tohoto konkrétního se to začalo hrozně moc řešit.