Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět technicky zvláštních motorů od VW: Mini i obří TDI, VR6, W8 nebo Twincharger

Skupina VW v minulosti již mnohokrát nabídla motor, který lze s ohledem na dobu vzniku označit za nekonvenční. Od malinkého tříválcového dieselu až po obří desetiválec TDI. A do toho VR6, twincharger či W8. Přinášíme přehled pěti zajímavých konstrukcí. 
Zpět na článek
30. 4. 2019 09:57
30. 4. 2019 17:37
3. 5. 2019 08:56
1. 5. 2019 12:58
Avatar - KANKUNEN
30. 4. 2019 08:27
Stejně mají dost aut,
kde by se jim hodilo oživení 2,5 TDI. Hlavně Transporter a Crafter. Do Arteonu a Tigiho by se taky vlezl.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2019 12:30
Re: Stejně mají dost aut,
Do arteonu by se hodil v šesti válech, ale to můžeš klidně podladit 3,0 TDI, ve pětiválu nebyl špatnej, ale v transportérech to byl trochu humpolácký motor - sice jel dobre, ale žral a byl hrubý, takže se dostaneme k tomu, že ho nyní nahrazuje 2,0 Bi TDI.
Avatar - KANKUNEN
30. 4. 2019 13:04
Re: Stejně mají dost aut,
V6 se do Arteonu určitě nevleze. Samo že dnešní pětivál by už měl úplně jiný chod než tehdy.
Avatar - CICERO
1. 5. 2019 00:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dany
30. 4. 2019 09:57
V10
V10 sme mali v Tuaregu na firme asi dva roky. Ťahal ako lokomotíva a žral ako prekopnutý. Kvôli spotrebe šiel preč
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2019 10:31
Technicky zvláštní je i od VW
1,2 a 1,4 TSI a TFSI do rv. 2014. Který jiný motor musel měnit rozvodový řetěz už po cca. 20-40 tisících, protože selhal? I na blbým žigulíku před 50ti lety vydržel 200-300 tis. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CICERO
30. 4. 2019 10:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2019 12:26
Re: Technicky zvláštní je i od VW
Na druhé straně 3,0 TDI, jak neprožívám naftu, tak tento motor je neprůstřelná lokomotiva. :yes:
30. 4. 2019 13:06
Re: Technicky zvláštní je i od VW
To tak nedramatizuj. Vždyť ty nepovedený rozvody po asi 6 letech výroby VW modifikoval a pak už to fungovalo ;-)

BTW viděl jste někdo řešení toho napínáku? To je na pár facek. Toho konstruktéra, který to vymyslel bych okamžitě vyrazil, ať jde kopat třeba kanály, ale ne dělat konstruktéra. To nemohlo spolehlivě fungovat ani omylem.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 4. 2019 13:24
Re: Technicky zvláštní je i od VW
Problém jsem viděl několikrát, všechno vázlo na kovovém dílu napínáku velkosti fazole. To je na pár facek. Nicméně to se může stát, ale na přes držku je, že to nikdo ve VW nebyl schopen těch cca. 6 let vyřešit. I kdyby měli vyměnit dodavatele celých napínáků a řetězů, tak to přece stojí za to, než si třeba u Audi tak škaredě pokazit pověst, jak se stalo v USA.
3. 5. 2019 08:54
Re: Technicky zvláštní je i od VW
Přesně tak. Na těch 3 zoubkách o ploše velikosti fazole celá ta síla napnutýho řetězu visí. Kdyby ten motor před puštěním do série testovali, tak museli přijít na to, že je to naprosto poddimenzovaný řešení. Buďto motor vůbec dlouhodobě netestovali nebo výsledky nějak zfixlovali jinak to není možný a že tenhle bastl vyráběli dalších 6 let to už je vůbec vrchol. Jinak je ten motor velice povedenej. Jen mu dát pořádný rozvody, nepřímej vstřik, aby se nekarbonoval a normální písní kroužky, aby nežral olej a je to motor jako víno. Ono taky po roce 2012 ty motory už fungujou. Po 6 letech produkce!
30. 4. 2019 17:37
motory
to jste se jako rozhodly vybrat ty nejproblematictejsi motory z koncernu ?!
5.0 v10 tdi, zral vic jak lokomotiva a vacky se mu zadirali snad i kdyz jste mnenili olej po tisic kilomtrech
VR6 ... vykon a spotreba naprosto katastrofalni a vydrz snad jeste horsi nez wankl
1.4 TSI turbokompresor, motor na kterem jste museli delat rozvody snad snad pokazdy kdyz jste jenom nastartovali ...
a ano je to vsechno brutalne prehnane ... ale nic to nemneni na tom ze tyto motory proste byly katastrofalne problemove a vymizely
Rozbalit vlákno
1
3. 5. 2019 08:56
Re: motory
1,4 TSI turbokompresor měl spíš problém s pístama. VW ušetřil a nepoužil kovaný a normální litý nevydržely a kolabovaly motory. Inu tak ty cost savingy na nepatřičních místech vypadají.
Avatar - rokyta.p
1. 5. 2019 12:58
Jen 5
Jen 5 zvláštních? VW má motory zvláštní skoro všechny >:D
Rozbalit vlákno
0