To už dávno mělo být. Navíc je třeba nahnat kamiony na dráhu. Stali jsme se oblíbenou tranzitní zemi, což zbytečně zahušťuje dopravu, ničí cesty, zvedá hluk atp. Převáží se naprosto nesmyslně z jednoho obchodu do druhého apod.
Myslim si ze "nahnat" nie je ten spravny pristup k problemu. Lepsie by bolo motivovat dopravcov tak, aby doprava zeleznicou bola pre nich atraktivna (rychlejsia a lacnejsia ako doprava po ceste). Problem je, ze zatial to tak (asi ani u vas?) nie je...
V žiadnom štáte železnice nedokážu flexibilitou a rýchlosťou prepravy konkurovať cestnej doprave. Ak si odmyslieť veľké podniky, ktoré máju napojenie železne, tak vždy musíš prekladať, alebo prepínať.
Cenou by konkurovať mohli, ale ani to nedokážu v celej EU.
Taky by se mi líbilo hlavně transitní kamionovou dopravu hodit na hranicích do vlaku ALE:
Problém je to, že u nás jsou železniční tratě přeplněné osobákama a není kam namáčknout nákladní vlaky. To ani nemluvím o možnostech, kde by kamion na vlak naložili a složili. Naše zemička je malinká. Rychlost a možnosti vlakové nákladní dopravy jsou k pláči!
Já bych jim v daný čas úplně nezakazoval jízdu, jen bych jí povolil na vybraných úsecích a s pětinásobnou cenou za mýto.
p.s. Ty kilometr dlouhé vlaky v USA a vagony co mají dva kontejnery na sobě, jedoucí tiscíce km, to je jiná káva - u nás nereálná.
Tokot ani jejich StBacky Anofert nema co navrhovat. Mozna by melo byt vic parkovist, opravit dalnice, zamerit se na vykradacky nafty na parkovistich. Jenze to neee, jen skodit a skodit.
Proč bychom z našich daní měli stavět parkoviště pro kamiony? Aby byl tranzit ještě vyšší? Co pozitivního z toho máme? Neměla by být žádná podpora, právě naopak, ať si jezdí přes jiný země, je*at.
Mate z toho výber mýta, ktoré keby sa nerozkrádalo, tak by s prehľadom stačilo na financovanie údržby aj výstavbu odpočívadiel a nových úsekov. Podobne ako to funguje v Rakúsku. Osobáky cestu síce nepoškodzujú, ale to čo za ne vyberieš by nestačilo ani na zimnú údržbu.