Proč bychom z našich daní měli stavět parkoviště pro kamiony? Aby byl tranzit ještě vyšší? Co pozitivního z toho máme? Neměla by být žádná podpora, právě naopak, ať si jezdí přes jiný země, je*at.
V žiadnom štáte železnice nedokážu flexibilitou a rýchlosťou prepravy konkurovať cestnej doprave. Ak si odmyslieť veľké podniky, ktoré máju napojenie železne, tak vždy musíš prekladať, alebo prepínať.
Cenou by konkurovať mohli, ale ani to nedokážu v celej EU.
Taky by se mi líbilo hlavně transitní kamionovou dopravu hodit na hranicích do vlaku ALE:
Problém je to, že u nás jsou železniční tratě přeplněné osobákama a není kam namáčknout nákladní vlaky. To ani nemluvím o možnostech, kde by kamion na vlak naložili a složili. Naše zemička je malinká. Rychlost a možnosti vlakové nákladní dopravy jsou k pláči!
Já bych jim v daný čas úplně nezakazoval jízdu, jen bych jí povolil na vybraných úsecích a s pětinásobnou cenou za mýto.
p.s. Ty kilometr dlouhé vlaky v USA a vagony co mají dva kontejnery na sobě, jedoucí tiscíce km, to je jiná káva - u nás nereálná.
Myslim si ze "nahnat" nie je ten spravny pristup k problemu. Lepsie by bolo motivovat dopravcov tak, aby doprava zeleznicou bola pre nich atraktivna (rychlejsia a lacnejsia ako doprava po ceste). Problem je, ze zatial to tak (asi ani u vas?) nie je...
Tokot ani jejich StBacky Anofert nema co navrhovat. Mozna by melo byt vic parkovist, opravit dalnice, zamerit se na vykradacky nafty na parkovistich. Jenze to neee, jen skodit a skodit.
Mate z toho výber mýta, ktoré keby sa nerozkrádalo, tak by s prehľadom stačilo na financovanie údržby aj výstavbu odpočívadiel a nových úsekov. Podobne ako to funguje v Rakúsku. Osobáky cestu síce nepoškodzujú, ale to čo za ne vyberieš by nestačilo ani na zimnú údržbu.
To už dávno mělo být. Navíc je třeba nahnat kamiony na dráhu. Stali jsme se oblíbenou tranzitní zemi, což zbytečně zahušťuje dopravu, ničí cesty, zvedá hluk atp. Převáží se naprosto nesmyslně z jednoho obchodu do druhého apod.