Testy
To na dráze opravdu baví, zvlášť toho, kdo je "šílenec" 😄 A závody do vrchu, popř. rallye taky umí pěkně zaujmout. Závodění zdar!
Je neuveritelne, jak se daji posouvat hranice. Jen jeji prekroceni pak prichazi mnohem rychleji a ostreji. Presto nebo mozna prave proto beru zavodeni jako fajn skolu jizdy 😄
Machi zkousel navic SR4, ktery ma jeste sekvenci pres paku nahoru a dolu, coz pri tocivem motoru a kratkych kvaltech znamena, ze v zasade stale ridis pravou nebo levou (podle toho jestli je Radical RHD nebo LHD).
Machi zkousel navic SR4, ktery ma jeste sekvenci pres paku nahoru a dolu, coz pri tocivem motoru a kratkych kvaltech znamena, ze v zasade stale ridis pravou nebo levou (podle toho jestli je Radical RHD nebo LHD).
Pořád si myslím, že vě většině milovníků aut dřímá aspoň kousek duše závodníka a musím říct, že to, co dělá prostřednictvím svého týmu Martin Příhoda, je prostě skvělé, protože právě pro tento typ lidí je to prakticky jediná dostupná možnost, jak dát té duši závodníka prostor. Machi to v článku zmínil, pronajmout závodní auto se dá bez problémů, je spousta závodních týmů, které to dělají, jenže takový fullservis závodní stáje na závod nebo závodní víkend je záležitostí v řádu statisíců korun. Radicalteam nabízí přičichnutí k motorsportu za peníze, které nadšence nezruinují a dá mu tak možnost poznat, jestli tohle je to, co vždycky chtěl, nebo ne. Co dál, je pak na něm, minimálně si odnese tu zkušenost, že řídit závodní auto na závodní dráze je zcela něco jiného než řídit sebesilnější sporťák na běžné silnici.
Já dávám :yes: Radicalteamu, za to co dělá a Machimu :yes: za pěkný textík. 😉
Já dávám :yes: Radicalteamu, za to co dělá a Machimu :yes: za pěkný textík. 😉
A ještě jedna věc, určitě má smysl po testování hned zkusit závod. Dokonce bych doporučoval, aby při troše pocitu, že to řidič zvládne sám, nejel ani s mitfárou.
Pak se člověk víc soustředí a během hodinového stintu se dostane do jakési automatizace pohybů a vedení auta.
Pak se člověk víc soustředí a během hodinového stintu se dostane do jakési automatizace pohybů a vedení auta.
Tak on ten Slovakiaring bude v těch řádech podobný >😒]
SK ring je celkom zaujímavý okruh, nedávno som sa tam bol trocha šmyknúť so svojou plečkou. Škoda že je tak ďaleko pre mňa.
Taky mě při první jízdě radicalem překvapilo, že zrychlení není až taková pecka jak bych čekal, na rovinkách ujede sr4ce kde co, např. zmíněná octavia cup naprosto bez problému, jenže právě jen do první zatáčky. Na brzdách, rychlostí průjezdu a na výjezdu je radical prakticky srovnatelný s formulemi, žádné plechové závodní auto nezvládne to, co radical díky své malé hmotnosti a funkční aerodynamice, v tomto ohledu je jízda radicalem pro každého, kdo na přítlak ještě nejel, skutečným zážitkem. Samo až ve chvíli, kdy se s autem přiblíží limitům, pak začne mozek (zvyklý na léta jízdy na grip v plechovém autě) říkat, uber, najíždíš moc rychle, jenže radical zatáčku zhltne a na výjezdu s odřazením vyplivne. Je to opojné, tedy aspoň pro mně, a doporučuju každému, kdo má nějaké řidičské ambice, aby si to zkusil. 😄 😉
Naprosto souhlas, jsem i rád, že Machi napsal tento článek. Je to víc než oslavné ódy na blogu dvou amatérů 😉
:yes: hlavně se z dojmů dvou závodících amatéru staly jedny z nejlepších článku na webu :yes:
Tak Radical je v Brně tuším 2 sec za GT3, která ovšem stojí 10 mio...Je to vzhledem k nákladům asi nejrychlejší závodní auto, prostě malý LMP...Několikrát mě kamarádi v Radicalu svezli a je to mazec, všem které to zajímá vřele doporučuji......např když jedete s profíkem v Mostě po rovince, míjíte značku 100 m do šikany a borec fur plnej.....to auto jde zlomit do 90 st zatáčky ve 100 km/h, je to neuvěřitelný..😄
SR4 tam byla o něco málo pomalejší, SR3 už by měla být stejně rychlá. 100kph do 90st záleží na poloměru. 😉
Sám som si to skúsil (testy) síce "iba" v baworákoch ale stojí to za to. Hlavne autá sú bez ABS a to po rokoch človek aj zabudol ako sa jazdievalo bez všemožnej elektroniky a treba hľadať ten cit v pedály kedy to ešte brdzí a kedy sa už iba kĺžem.Najzaujímavejšie to bolo v Brne na polomokrej ale osychajúcej trati kde sa podmienky menili každým kolom.
V reále to možno niekomu príde ako dosť peňazí,ale fakt je to primeraná čiastka a skôr smiešna pretože sám viem čo stojí "huntovanie" vlastného auta na nejakom track day.
Športu zdar a motoršportu zvlášť.
PS:klobúk dolu pred jazdcami ktorý dokážu dávať v takomto tempe kolo čo kolo na desatiny rovnako.
K ježdění na okruzích s vlastním nebo závodním...
- u vlastního je pozitivum zjištění limitů auta, kterým normálně jezdím nebo se s ním bavím. To vše někde, kde se chyba odpouští a možnost ohrozit někoho dalšího je neporovnatelně menší než kdekoliv jinde.
- závodní pak posouvá mnohem víc osobní hranice, cit pro ovládání a jízdu samotnou. Stopa, brzdy, řízení...to vše si tam musí sednout.