Ne jeden, ale hned tři koncepty přiveze Kia Motors na začátku března do Ženevy. První fotografie naznačuje, že studie Soul již pokročila do předprodukční etapy.
Tak Soul poprvé shodil maskáče z pozadí. Pro nezasvěceného nic moc, fanda se poučí, jak opravdu Kia vyřešila změnu dvojkřídlých dveří u původního konceptu [odkaz]
a co udělala se zadním sloupkem a světly. Z jemných prvků se zdá, že opět zaúřadoval Peter Schreyer a původního bumbrlíčka poněkud doladil, zadek prostě vypadá dobře, dvojité víko pátých dveří snad přitom zůstalo zachováno. Rozhodující pro dojem bude doladění přídě - masky, tenhle díl puzzle si ale Kia asi schová. Každopádně my v Evropě poprvé uvidíme skutečnou předprodukční verzi, na amerických autoshow ještě letos Kia tvrdohlavě prezentovala starý koncept. Což napovídá, že původně americko-korejský design už byl poevropštěn pro evropské zákazníky. Pokud vám někomu zdejší obrázek nejde pořádně rozbalit jako mně, tady máte větší [odkaz]
Možná jsi neměl čas si to najít, že se ptáš. >:D Tak třeba tady: [odkaz]
Stejný subsegment a příbuzná koncepce. Že by Yeti vypadal jako Soul? No nevím, vypadá Discovery jako Land Cruiser?
Tyhle debaty jsme tady do naprosté únavy prodělali třeba kolem Škody a Suzuki :no: V car designu se inspirují navzájem všichni, je to stejné jako s oděvní módou - jednu chvíli všichni šijou mrkváče a zvony jsou out, pak se to zase změní. Podobně se teď inspiroval třeba Ford a Mazda se svými malými modely - u Francouzů i jinde - kvůli tomu jim ještě nikdo nedá palec dolů, ten přijde až v případě, že použité téma designér nezvládnul nebo odfláknul. Kiu Soul ve finální předprodukční verzi uvidíme za pár dnů, pak ji můžeme začít cupovat. K Yetimu se můžeme vyjadřovat leda všeobecně, od dob zveřejnění původního Ingenlathova konceptu nevíme, kam Škoda s vývojem dospěla. Stojí i za to uvědomit si, že Ingentlath a Schreyer oba absolvovali londýnskou Royal College of Arts (Schreyer zhruba o 10 let dříve). Škoda momentálně nemá v čele žádnou osobnost Schreyerova formátu, takže ryze statisticky je pravděpodobnější, že trendsetterem pro tenhle subsegment se stane Kia, pokud dokáže zřetelně formulovat stylové prvky, které Soul jednoznačně odliší od vozů podobného formátu (Fusion, Note, SX4...) a budou znamenat nějakou novou přidanou hodnotu. Je to kromě jiného i otázka platformy, nevíme zatím určitě, jestli se buduje na kratší (Rio-Accent(i20)) nebo delší (cee'd-i30).