Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová studie opět dokládá, že velebení elektromobilů je nesmysl. Diesely jsou k životnímu prostředí šetrnější

Není to poprvé, co se někdo zaobírá myšlenkou, zdali jsou elektromobily skutečně tak šetrné, jak nám automobilky tvrdí. A opět se dozvídáme, že to není tak úplně pravda.
Zpět na článek
6. 5. 2019 20:07
6. 5. 2019 22:08
6. 5. 2019 22:38
7. 5. 2019 07:45
7. 5. 2019 10:39
7. 5. 2019 10:47
6. 5. 2019 22:29
7. 5. 2019 07:21
7. 5. 2019 08:34
7. 5. 2019 08:48
7. 5. 2019 12:55
7. 5. 2019 13:55
7. 5. 2019 17:42
7. 5. 2019 21:56
8. 5. 2019 11:52
15. 5. 2019 11:00
14. 6. 2019 10:39
17. 5. 2019 08:47
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 19:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2019 19:38
A muzete prosim dat odkaz na tu studii
nevím proč srovnáváte nesrovnatelné. Na jedné straně počítáte emise výroby elektromobilů a jejich provoz a na druhé straně pro spalovací motory počítáte jen provoz bez ohledu na emise vzniklé při výrobě obrovského množství součástek pro dnesni slozity spalovací motor. Toto potompřipomíná Placeny obsah formou manipulace vašich čtenářů některého z dodavatelů konvenčních motoru. Připomínám, že nevlastním elektromobil ale hybridní Toyotou s malým akumulátorem, který ma 2 až 3% velikosti dnešních moderních elektromobilů A dokáže jezdit ve městě za 4 l na 100 kilometrů bez škodlivosti dnešních dieselových motorů pro všechny vjeho bezprostřední blízkosti.
Rozbalit vlákno
44
6. 5. 2019 19:45
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Nevím, co jsi nepochopil na ekvivalentním přepočtu škodlivin při výrobě baterií pro Teslu...

Jen to jasně říká, že nic není černobílé a potvzuje jak obrovským byznysem je vytváření strachu pomocí globálního oteplování formou spalovacích motorů OA.
Avatar - Zetti
6. 5. 2019 20:06
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Oteplovani? Kde se to pise?
Avatar - pradeda777
7. 5. 2019 10:01
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Tak kvůli oteplování tento blázinec začal jestli nevíš. A jak přibývají teplí, tak je to s planetou čím dál horší..... :-!
Avatar - Dinar
7. 5. 2019 12:39
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Kdes byl posledních patnáct let, na Marsu? Proč se jako ekologická zátěž řeší především množství vyprodukovaného CO2? Vždyť vy už ani nevíte, proč tím elektropraporem máváte. :))
Avatar - Zetti
7. 5. 2019 15:22
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Nevsiml sem si ze nejakym elektropraporem mavam. Ja jsem EV realista, posle mne je to blbost a slepa cesta. Lidi jako ty ale potrebujou nepritele, tak to same budou omilat furt.

Ja myslim ze se tu resi spis lokalni znecisteni nez oteplovani.
9. 5. 2019 22:05
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Jojo :-)

A to jste vedeli, ze letadlo vyprodukuje na jednoho pasazera 5-20x vic CO2 nez auto na stejnou vzdalenost?
Kdyz pojedete autem dva do Parize nebo kamkoliv kam jde dojet, znecistite planetu az 40x mene nez kdyz poletite letadlem... svet neni jednoduchej. Jak vidite, klidne se da jet v Porsche 911 a zaroven u toho setrit planetu ... :-)

EV opravdu resi jen vzduch ve mestech, to je asi tak cely. Ale zatracene dulezity, lidi totiz zijou ve mestech.
Mnohem dulezitejsi je jak vyrobime tu elektrinu. Nemecko a Anglie uz jednou 30% veskere elektriny z obnovitelnych zdroju...
6. 5. 2019 20:10
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Vidíš, čo nikto iný, resp. vidíš čo chceš.
Avatar - lyon667
6. 5. 2019 23:23
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Vidí to, co vidí každý s alespoň hrstkou mozkových buňek. Není náš problém, že Svědci Elonovi nemají ani to...
7. 5. 2019 07:42
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Mať iba hŕstku mozgových buniek, no to ti, kámo, nezávidím...
Avatar - Mikesus
6. 5. 2019 21:15
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Ono by to chtělo v tom případě započítat i emise při výrobě benzínu, aby se u obou započítávalo stejně
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 21:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2019 09:12
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
taky emise při zpracování, těžbě, výrobě a výstavbě jinak zbytečných nabíjecích stanic, větrníků, továren na baterie, těžbě surovin pro výrobu baterií atd
Avatar - Mikesus
7. 5. 2019 12:03
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Tak to bychom mohli tedy i přidat výstavbu benzínových pump, příprava chemikálií pro těžbu, zpracovani a dopravu ropy.
Zbytečně se nekteri jedinci snaží za kazdou cenu v něčem najít problém a pak míchání jablka a hrušky.
Souhlasím s tím, že elektro není takový přínos pro životní prostředí jak se píše, ale má obrovský přínos pro lokální prostředí ve městech. To se o klasických ICE říct nedá.
Takže ať se kdokoli snaží něco na EV najít, v tomhle jsou rozhodně lepší a je to jejich obrovské plus.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2019 12:04
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Super - má to jeden problém - čerpačky už stojí, továrny taky, rafinerie taky. Takže není potřeba nic stavět :-)
7. 5. 2019 15:48
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Čerpačky sa v jednom kuse stavajú, kde je kúsok voľného miesta, praštia čerpačku, už o ne zakopávame.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2019 12:06
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
To že bude lepší vzduch ve městě neřeší žádné globální emise. Prostě jen zničíš přírodu o kus dál. Je jedno zda těžbou, nebo uhelnou elektrárnou nebo postavením větrníku. Prostě ty emise vypustíš.
7. 5. 2019 15:49
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Neklam. Jedno to nie je.
Avatar - Mikesus
8. 5. 2019 12:04
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
A ropná pole, úniky ropy do oceánu, to je naprostý přínos pro přírodu a člověka narozdíl od uhelné elektrárny, která mimo jiné také stojí.
Avatar - CICERO
8. 5. 2019 21:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2019 13:20
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Taky jsem ten ekvivalent nepochopil, srovnávat provoz spalovacích motorů bez výrobních dopadů celého cyklu s emisemi výrobního cyklu EV se jeví jako nesmysl. Navíc je zde velký prostor pro žonglování s čísly, referenční životnost (jmenovatel zlomku) se uvádí v nájezdu 150K, kdežto reálný provoz Tesly naznačuje mnoho přes 500K.
Zásadní agrumentační faul je taky srovnání průkopníků EV a posledních modelů v normě EURO6, vzpomeňme na dieslové hrůzy před 30 lety.
8. 5. 2019 00:30
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
... určitě, tak ale ještě srovnejme cenu Tesly s autem s motorem na fosilní paliva - a pak už TCO nevychází ani omylem a to jsou nafta /benzín navíc uměle zatíženy spotřební daní ve výši cca. 1/3.
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2019 20:08
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Až na to že "škodlivost" dnešních dieselů není o nic vyšší než škodlivost tvé Toyoty s hybridem.
Euro 6d má prakticky nulové emise NOx, takže docela plácáš.
Pražský magistrát označil Toyotí hybridy za "nedostatečně ekologické" a odebral jim právo parkovat zadarmo v modrých zónách.

Takže jak vidíš je auto TAK EKOLOGICKÉ, jak ho označí buď POLITICI nebo různé NÁÍTLAKOVÉ SKUPINY. A Toyotí hybrid by i mohl být dobrý ale byl označen za nedostatečně ekologický a BASTA FIDLI. A to platí i v Německu, Toyota přestala podporovat skupinu DUH protože tato skupina nějaký čas za peníze bojovala proti dieselům a to se Toyotě hodilo ale potom, překvapivě, se obrátila proti všem spalovacím motorům a to se milé Toyotě už nelíbilo. :-! :-! :-!
Shrňme si to, hybridy Toyoty mají v sobě nedostatky obou systémů, mají proklínané spalované motory a mají proklínané baterie. :-! :-! :-! A ty nejsou vůbec zanedbatelně malé, protože to nejsou kompatní lithiové články, což otevřeně přiznává i sama Toyota.
Avatar - Zetti
6. 5. 2019 20:27
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Lzes a vis to. Magistrat v Praze zastavil parkovacky pro hybridy, protoze jich vydal tolik, kolik je parkovacich mist na Praze 1. Konkretni cislo 6000. 6000 povolenek a 6000 parkovacich mist na Praze 1. To vsechno za rok, a co dalsi rok, dalsich 6000, nebo 12000? Uz takhle sem krouzil kolem ND jak satelit petkrat nez sem nasel misto

Magistrat proste musel zastavit vydavani novych parkovacek, protoze ty auta by se tam za chvili nevesly. Toyoty si z toho udelala marketingovy nastroj a to taky nastve.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 16:51
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
A proč by si z toho neudělali marketingový tahák? Když blbci politici tohle vymysleli...? Zelená úsporám a další je totéž. Kdo by to byl řekl, že podnikatel se bude chovat ... TRŽNĚ.
7. 5. 2019 17:26
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Přesně. Já toho taky využil ačkoliv musím objektivně přiznat, že mi ta podpora od začátku moc smysl nedávala, ale ta podpora tu byla a je mimochodem skoro jediná, tak proč toho nevyužít. Ať už na straně spotřebitele nebo podnikatele.

Ať to dávalo nebo nedávalo smysl, tak stát se přeci nemůže chovat tak jak se zachoval, tzn. "Jo tohle podporujeme, kupujte to a odpustíme vám nějaké poplatky" a pak "Je my jsme to nedomysleli, respektive jsme jiná politická strana, takže to všechno bereme zpět a ty poplatky vám neodpouštíme". Firmy např. mají normálně platit za stání na ulici za 2. a další auto asi 30.000 Kč ročně. Ty které nakoupily fleety Toyot s domněnkou, že ušetří celkem třeba 300k ročně neudělali nic špatně, protože se řídili pobídkou svého města. Bude se to řešit soudně, jsem zvědavý jak to dopadne. Ono totiž to že se říká, že ti co už to mají jsou na 3 roky v pohodě není pravda, respektive přímo členové magistrátu to interpretují každý různě. Zatím to vypadá že to půjde na 3 roky pro rezidenty ve své zóně (to rezidentní firmě co potřebuje parkovat u jediné provozovny může stačit - ale to ani zdaleka nejsou všechny), pro nerezidenty jen 1 rok v jedné zóně. Nevím jestli půjde měnit v průběhu. Jestli ne, tak je to skoro k ničemu.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 17:59
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Jsem ten poslední, kdo by se zastával dotací a podobných zvěrstev.

Ale vyčítat někomu, že se chová podle toho, jaká pravidla mu nastavili, je ubohost. Ale tak to u nás chodí...

Viz Čapí hnízdo, že... Všichni řeší buráka, ale problém že systém umožnil přidělovat dotace společnostem s neznámým vlastníkem nikoho nezajímá... Ano, burák se zachoval jak dalších 99% podnikatelů a zachoval se tak, jak by se zachoval téměř kdokoliv... Mimochodem, to si vážně někdo myslí, že "fiktivní přepis" na někoho jiného reálně něco mění?? Stále za tím vším stojí burák a je jedno, na koho se firmy fiktivně přepíšou kvůli dodržení litery zákona.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2019 21:24
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Počkej, to jako že bureš je v podstatě fajn chlap a jen mu hážou klacky pod nohy?

Víš, že EU zastavila vyplácení dotací Agrofertu... a ČR mu to vyplácí dál?
Takže jen z rok 2018 si premiér vyplatil 2,4 miliardy z rozpočtu ČR?
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 23:55
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Bureš se tu honil kvůli 50M.

ČSSD +ODS např. jen v OKD jsou v tom o DVA řády výš...

Určitě burák není správně, ale všichni řeší co udělal on. Problém je ale v tom, proč to co burák udělal bylo schváleno a prošlo.

O tom co je teď... škoda mluvit. Ale tohle si tu lidi zvolili... ;-\
7. 5. 2019 17:18
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Hraješ si s čísly podobně jako si hrajou v tom článku s emisema :D Zóny jsou aktuálně Praha 1-8 a tam jsou statisíce ne-li víc míst. Takže to zase taková tragédie není. Ale souhlas, že bylo asi přehnané to dávat všem hybridům. Co je spíš problém, že to velmi rychle a netransparentně zrušili a přitom sami úředníci předtím tvrdili zájemcům, že si to pak mohou prodloužit. To je vcelku nebezpečný precedens, chystá se na to také žaloba. Jsem zvědavý :)
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 5. 2019 20:24
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Naprosto to samý mě napadlo taky. Hezký, kolik vypouští dýzlovej motor v provozu, ale ten taky musela vyrobit nějaká továrna, takže tenhle článej je tak trochu manipulativní...
6. 5. 2019 20:44
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
No uz tu bylo prilis pozitivnich zprav o EV.

Tesla je nejlepe prodavana v premiove stredni a ma nejlepsi infotainment (podle hodnoceni spotrebitelu).
To byla fakta. A ted jsme se vratili ke kachnam.

Temito studiemi uz jsem se mnohokrat zabyval a muzu tedy rovnou uvest KRIVE argumenty pouzivane k tomu, aby vysledek vysel ve prospech spalovacich motoru:
U EV se zapocte co2 stopa pro vyrobu baterii, ale pro ICE se vyroba nezohledni vubec
U EV se zapoctou emise well-to-wheel (logicky, jinak by byly nulove), ale u ICE nikoliv (viz tento clanek a co2 stopa dieselu jen pro spalovani v motoru)
Pletou se dohromady eticke a co2 argumenty, viz kobalt
Tezba kovu pro klasicka ICE auta nikomu nevadi
Tezba ropy (pro jaka auta asi psat nemusim) nikomu nevadi
Lokalni emise z ICE nikomu nevadi (jelikoz marketing rika, ze moderni diesly uz nejmin poslednich 5 :-D let cisti vzduch - ne, to neni vtip)
Zivotnost EV je jen 150.000km (presto ze M3 ma baterie na 800 tisic)
Baterie EV je treba nakladne (neumerne) recyklovat, prestoze slouzi dalsi leta jako stacionarni zdroj
Zivotnost dieselu je minimalne 300 tisic, olej opravy atd. nezohledneny
A mohl bych pokracovat.

Kazdy, kdo se zabyva detaily jakekoli takove studie, zjisti, ze vetsina studii ve prospech ICE pochazi z Nemecka popr z univerzity v Detroitu a VZDY jsou tam absurdity viz vyse.
Jsem opravdu vdecny VW, ze otocil a uznal prospesnost EV.
https://www.volkswagen-newsroom.com/…2-emissions-4886
7. 5. 2019 08:40
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Njn ... pobavil som sa :)

V prvom rade - Tesla 3 v ziadnom pripade nie je premiova trieda. Ako to tvrdite, tak ste v zivote v premiovej znacke strednej triedy nesedel. Aj kvalita spracovania a pouzitych materialov Tesly S a X je v porovnani s premiou ( BMW, Mercedes, AUDI, Lexus ) slaba. Tesla 3 je v porovnani s Teslou S a X uplna katastrofa.

A ano, aktualne je najlepsie predavana ( Tesla 3 ), ale len v USA a dokonca uz aj tam pomaly tento fakt prestava byt pravdou, pretoze jej predaje prudko klesaju ( po vycerpani objednavok 1-2 roky starych ) a novych objednavok je vyrazne menaj ako sa cakalo. Uvidime na konci roka ako budu vyzerat predaje po mesiacoh.

Druha vec : "najlepsi infotainment" ma len podla americkych spotrebitelov. To je sakra velky rozdiel od Vasho "generalizovaneho tvrdenia". Nie je zly, ale pocas jazdy uplne nepouzitelny a doslova nebezpecny. To je ale vseobecny / hlupy / trend, ktory je pre automobilky zaujimavy z jedineho dovodu ... vyzrane nizsich nakladov na vyrobu (displeje su lacnejsie ako tlacitka )

Must cely rok deklaroval a vyhlasoval a vsetci Tesla fanusikovi to tu na diskusiach "vykrikovali", ze uz ziadny dalsi kapital potrebovat nebude, ze Tesla bude uz len v zisku ... a aky je fakt ? Uplne opacny, tento tyzden Musk vyhlasil, ze bude porebovat dalsie cca 2,3 mld USD na dalsie fungovanie ... a Tesla mala za posledny Q rekordnu stratu ... tolko faktov.
Avatar - radek.m
7. 5. 2019 09:50
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Ahoj,

díky za ten komentář. Snad bych jen poopravil, že VW si s tou elektromobilitou trošku neví rady, protože jim to ekonomicky nevychází.

Audi už mluví o navrácení k vodíku.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/audi-renews-hydrogen-powertrain-development-scheme

Jsem fanoušek Tesly, ale na druhou stranu si myslím, že pro evropský automobilový průmysl je fakt nebezpečná. Jejich business model vertikální integrace a osekání komponentů, které jsou tady zcela běžné (od dodavatelského řetězce, přes minimalistický interiér, až po model prodeje), evropské automobilky nedokáží replikovat.

VW fandím ať to ustojí, ale upřímně když se podívám na ceník, tak Tesla ve výbavě standard-plus s dojezdem 415 km (WLTP), maximálkou 225 a zrychlením 5,6 s stojí v Německu EUR 44 500. Tedy asi 1 150 000 Kč. Nevidím jakýkoliv důvod koupit si v této ceně cokoliv jiného. Mezi ICE i EV.
Avatar - CICERO
7. 5. 2019 10:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2019 10:50
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
@ Cicero: Proc je Toyota nejuspesnejsi automobilkou?
Predevsim diky TPS a diky vertikalni integraci ;-)
Fakt to nefunguje?

@ Radek: Z pohledu zakaznika fandim Tesle. Proste ti za tvy penize da lepsi protihodnotu.
VW fandit nemuzu uz kvuli dieselgate a Audi - ktery podvadelo leta po dieselgate vesele dal. Jejich elektromobilum neduveruju. Jejich podnikani je zalozeny predevsim na marketingu a na podvodu. Od anket pres spotrebu az po vylhany testy. Nemyslim, ze EV Audi vydrzi 800.000km.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 5. 2019 10:29
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Ale ty hloupy! Ty nevis, ze nafta a benzin se do nadrze auta dostanou osmozou z okolniho prostredi? ;-)

EDIT: upraven preklep
7. 5. 2019 13:13
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Dobře shrnuto, prémiovost T3 je asi věc názoru, jinak plně souhlasím. Musím ale dodat, že zde diskutujeme o srovnání diesel agregátů v generacích EURO5-EURO6 s naprostými pionýry EV! Já si moc dobře pamatuji na svůj 30 let starý Ford Orion 1.6D, který za sebou nechával černou šmouhu všude, kam jel. A stejně tak EV za 30 let budou více ekologické výrobně i distribučně, využijí se úspory z rozsahu a technologie, které si dnes nemůžeme dovolit či je vůbec neznáme.
6. 5. 2019 20:34
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Přesně. U těchto studií záleží na tom, co si kdo do toho souhrnu přidá a od jakého okamžiku v řetězci výroby a provozu začne ta data počítat.
Potom už záleží jen na tom, kdo si danou studii objedná a zaplatí, a jaký výsledek požaduje. :-/
7. 5. 2019 11:25
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Naprostý souhlas :yes:

Autor článku píše o škodlivé stopě celého výrobního procesu elektromobilů, ale naprosto opomíjí stejně započítat výrobní proces dieselových motorů.

Copak ty vznikají fotosyntézou? Pokud vím, tak ropa se taky těží, dochází stejně tak k zátěži životního prostředí, ropným havariím apod.

Pokud má být srovnání relevantní tak srovnávejme JEN PROVOZ anebo CELÝ VÝROBNÍ PROCES!
7. 5. 2019 14:18
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Preco sa na stranu dieselu nazapocitala elektricka energia potrebna k rafinacii? zbeznymi prepoctami vychadza ze je to zhruba 4.5kW na 1gallon, co je zhruba energia ktoru potrebuje elektro auto na prejdenie rovnakej vzdialenosti ako diesel na 1 gallon.
Cize uplne jednoducho by sa dalo povedat ze diesel zozerie tolko elektriny ako elektroauto a este k tomu zerie aj diesel ;-)
Toto je pritiahnute za vlasy ale pokial sa na stranu dieselu nezapocitaju vsetky vstupy, budeme dostavat studie s podobnymi nezmyslamy.
p.s.: nie som zastancom ani jedneho tabora, mam aj cisto elektricke auto a aj diesel (6d-temp). Kazde auto ma svoje vyhody.
Avatar - Shr3k
14. 6. 2019 10:29
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Poledne v tom okamžení, táta přijde z roboty, a mně hasne u vaření, pro tebe, ty zlobo, ty! Mlč, hle husar a kočárek - hrej si - tu máš kohouta! ;-) http://***/teslamodel3vsmercedes220d
15. 6. 2019 07:29
Re: A muzete prosim dat odkaz na tu studii
Co to je zas za blbost? Proč pisálek započítává emise z lithia u elektromobilů a zřejmě i emise z výroby elektriky z uhlí a u spalováku uvádí pouze emise ze spálené nafty? Co třeba emise z výroby nafty, jejího transportu (námořní doprava pálí prakticky ropu bez filtrů a její emise vysoce přesahují celosvětové emise z provozu automobilů), nehledě na neustále ropné katastrofy spojené s tímto transpotrem (teď dva tankery hoří u Iránu) a emise z výroby těžkých kovů a oceláren na motory, převodovky a kardany, které elektromobily nemají.
Já provozuju elektromobil od jara a z 50% jej nabíjím z malé střešní fotovoltaiky, čimž také snižuju CO2 stopu.
Jako diesel si ještě pár roků taky nechám na delší cesty a terén s prací v lese, ale trochu přemýšleni u psaní těch konin by neškodilo. 😉
6. 5. 2019 20:07
Stačí
Bežte už niekam s tým vaším antielektrickým lobbingom. Opäť článok plný klamstiev a nezmyslov.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 22:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2019 22:38
Re: Stačí
Nevazena redakce, hodlate tu toho tvora "CICERO" s jeho chovanim tolerovat jeste dlouho? Nemyslite, ze tohle je uz trosku moc?
Asi ne, pochybuji, ze vubec myslite, kdyz date prostor takove pseudostudii a jeste ji obhajujete. Tak vite co? Jdete do ***e, s vami definitivne koncim. Nemam zajem podporovat medialni odpad.
7. 5. 2019 07:45
Re: Stačí
Kdyz zakazes Fostek, objevi se Cicero :-)
Oba stejny chudaci, sorry hosi (hochu).
Trolu je plnej internet. Ja sem chodim diskutovat o autech, ale Cicero?
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2019 08:51
Re: Stačí
Cicero se zřejmě dobře baví = a popravdě, když se prokoušeš tou formou, nemá špatnej přehled
Avatar - CICERO
7. 5. 2019 10:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
7. 5. 2019 10:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 5. 2019 20:51
Doporucujem najprv precitat...
...az potom komentovat. Celkom zaujimave citanie! Dal by som sem link na tu studiu, lenze tento system je tak *ebnuty, ze kazdy link zmrvi...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - honzaHK
6. 5. 2019 20:53
Kvalita článku
Kvalita článku je naprosto mizerná. S takovou úvahou by mě i na základce vyrazili. Toto prostě nikdo zbaštit nemůže, ať odpůrce či příznivce EV - chybí odkaz na studii, porovnání kulhá na všechny čtyři, jednoduše autor jako profi žurnalista má z ostudy kabát.

Rozumný člověk ví, že to černobílé není. Vození si zadku bez zanechání stopy je v dnešních podmínkách nemožné. Sám zvažuji koupi EV, ale postupně zjišťuji, že zátěž výroby a dopravy auta přes oceány pro mě osobně nijak významně neospravedlňuje lokálně bezemisní provoz - jezdil bych sice bez emisí, ale přitom bych věděl, co všechno jsem již způsobil. Ano, můžete namítnout, že to je tak s každým autem, ale u EV tu ekologii tak nějak chcete na 100%. Přepočítané CO2 pak v našich podmínkách vychází podobě jako pro cng. Navíc si nedělám iluze o zdrojích vzácných kovů pro baterie - jistě jich část bude v obrovských nelegálních dolech v systematický kácenych brazilských či jiných pralesích, což je pro mě osobně asi ten největší paradox. Nejlepším řešením pak je auta se zcela vzdát a kombinovat chůzi, kolo a vlak, což znamená zásadní omezení dosavadních standardů - v tomto směru však lidstvo cestu zpět nezná, takže uvidíme.
Rozbalit vlákno
6
6. 5. 2019 22:11
Re: Kvalita článku
Fakt je, ze pan Kolman pise, nepochybne zamerne, jako uplnej trouba. Na druhou stranu, ta studie je pomerne zajimava, byt urcite psana na konkretni proti - ev zadani.. Zde je hezkej, min aprilovej clanek:)
https://www.google.com/…tials/a-48460328
7. 5. 2019 07:55
Re: Kvalita článku
Jj, jak jsem psal vcera. Kdyz rozpoctes emise pro vyrobu misto do 800.000km do 150.000km.

The life cycle in terms of distance driven was arbitrarily set at 150,000 kilometers (93,205 miles) for better judgement. >:D

For better judgement - jo to je opravdu "lepsi" (ve smyslu musi to vyjit pro ICE) porovnani.

Jinak uz ted existuje dostatecny mnozstvi dat o zivotnosti baterii Tesla.
https://cleantechnica.com/…or-500000-miles/
Bohuzel nevylucuju, ze EV od VW bude mit zivotnost z ty studie.

Tesle zdar
Avatar - honzaHK
7. 5. 2019 14:04
Re: Kvalita článku
Hele, elektromobilitě se veskrze nebráním, např. Kona se za být celkem solidním autem již teď, dojezd přes 400km je dostačující. Potom Tesla Y. Pokud vydrží 500k km a tendence k využívání obnovitelných zdrojů energie bude pokračovat, pak jsem pro.
6. 5. 2019 23:03
Re: Kvalita článku
.... no, je to oříšek.... sám nad tím celkem přemýšlím, zatím mám ve firmě ze 4 aut dvě na CNG, jezdí to za 4,3kg/100 a jsem s tím provozně naprosto spokojený.... emise NOx a spol. defacto 0, CO2 taky nízké.... jinak Ťokova D1 mě naučila jezdit vlakem a většinu lidí hodně překvapí, že z našeho sídla ve Zlíně třeba do Liberce jezdím tak, že do Kolína jedu vlakem a na posledních 150km si tam půjčím za pár šupů auto.... a nemusím sedět jak deb*l v zácpách na D1....

všechno jde, bohužel drtivá část stáda je tak tupá a stereotypní, že je to ani nenapadne.... a to samozřejmě neplatí jen pro ekologii.... :no:
Avatar - honzaHK
7. 5. 2019 01:49
Re: Kvalita článku
Vesměs souhlasím, jen bych si nebyl tak rezolutní ve vztahu k "tupé" části stáda. Život je dnes hektický, nároky na důslednost morální, ekologickou, hygienickou a jinou jsou dnes obrovské. Platí to pro všechny stejně, ale jen někteří obstojí. Většina zdánlivě líných a bezohledně se chovajících lidí trpí pouze na nedůslednost - nenaučili je to rodiče, nemají na to intelekt, peníze, čas, vůli atd.
7. 5. 2019 12:05
Re: Kvalita článku
.... jasně.... "doba je hektická" - nebo to taky můžeš říct tak že lidi se honí za konzumem a než by se zastavili a přemýšleli tak si raději koupí větší barák a vezmou další hypotéku.... a nebo lítají na hraně exekucí protože museli mít na splátky kdovíjaké ****iny..... ;-)
Ne, samozřejmě nejde paušalizovat, každý nějak žijem, těžko čekat od dělníka co žije z ruky do huby, že bude řešit svoje emise když jede zpruzelej ráno do práce....

Mě spíš vadí lidi co by ten čas a zdroje mít mohli, ale prostě na to se*ou.... A co dělá třeba naše vláda, to je teprv dílo....
Avatar - Dylan McKay
6. 5. 2019 20:59
To je peklo!
Srovnávat celou výrobu elektromobilu s provozem dieselu? To jako vážně?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
6. 5. 2019 21:12
Dneska píše studie každej...
Pracoval jsem mimo jiné i na tankeru. Viděl jsem těžbu ropy, její přepravu i zpracování a následnou dopravu. Tolik energie co je k tomu potřeba!
Jednou ročně se u klasických aut mění oleje, filtry, mění se časem i další díly u spalovacích motorů - výfuky, svíčky, FAP filtry, katalyzátory, rozvodové sady, klapky, vstřiky a sami dobře víte co všechno. Tolik energie na jejich výrobu co je k tomu potřeba! Oproti tomu jsou elektomobily téměř bezúdržbové. Vytknout se jim dá snad to, že ti výrobci nebudou mít co žrát...
Pošlete to tomu amatérovi co sesmolil tuhle studii a nechytejte se každý kraviny. Dík.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 21:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2019 22:31
Re: Dneska píše studie každej...
Ne, ty nemuzes mit pravdu, ty jsi znamy mistni priznivce elektromobility...
Ale samozrejme pravdu mas. Zdejsi redakce je bohuzel uz totalni odpad.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2019 22:35
Re: Dneska píše studie každej...
Dolovat ropu je poměrně jednoduché proti drahým kovům, kterých je nedostatek. Ale fanatuiky nepřesvědčí nic.
Avatar - Dylan McKay
6. 5. 2019 22:46
Re: Dneska píše studie každej...
Mám hybrid za zajímavou hračku, za hodně spolehlivou věc, která mi ušetří hromadu peněz a starostí. Chtěl bych vodíkovou Mirai. A zase ne kvůli tomu, že je k přírodě šetrnější než prdící ovce. Prostě mě to všechno nějak baví.
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 23:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2019 07:59
Re: Dneska píše studie každej...
Škoda že ty nie si v poriadku.
Avatar - CICERO
8. 5. 2019 11:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2019 08:52
Re: Dneska píše studie každej...
Mám to stejně :yes:
Avatar - Dylan McKay
7. 5. 2019 09:59
Re: Dneska píše studie každej...
Se někdy stav ;-)
Avatar - .StenLi.
6. 5. 2019 21:45
Kolman a Clickbaity
Ak niekto najde tu najhlupejsiu studiu a napise o nej ten najamaterskejsi clanok aby z toho bol co najvacsi clickbait tak je to Kolman :) Ziadny publicisticky talent nie je potreba, idealny adept :)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
6. 5. 2019 22:29
Ekofašismus
A přesto si Evropané odhodlaně likvidují vlastní automobilový průmysl. Změní se to po volbách do Evropského parlamentu? Nebo tam zase pošleme rudo-zelené mozky?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2019 22:33
Re: Ekofašismus
Meles nesmysly, stejne jak zdejsi pissalci.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2019 22:37
Re: Ekofašismus
Chápu, že ještě nemůžeš volit, tak tomu nerozumíš. Ale třeba vám to brzy v občance vysvětlí... Je někdy legrační, jak si puberťáci myslí, že mají patent na rozum, všichni jsou blbí, jen oni letadla.
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 23:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dylan McKay
6. 5. 2019 22:39
Re: Ekofašismus
CHerokee v tom souhlasím, EU chce změnu...
Avatar - CICERO
6. 5. 2019 23:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2019 08:00
Re: Ekofašismus
Európania všeobecne likvidujú sami seba, nie len autopriemysel.
Avatar - CICERO
7. 5. 2019 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2019 07:21
Studie
Možná by bylo dobré si uvědomit, že "za peníze v Praze dům". Pro automobilky asi není až tak velký problém si zaplatit studii na jakékoliv téma tak, aby to vyšlo správně. Pokud člověk se poměrně více ponoří do tématu změny technologie dopravy (třeba i tím, že si poslechne něco od E.Muska), pochopí že elektroauta jsou jen mezistupněm k inteligentní dopravě - tedy řízené, kde se samozřejmě uplatní robotické řízení a nebude asi úplně běžné vlastnit takový samohyb, protože většinu času auto stojí zaparkované.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2019 08:26
Celé to eko-elektro-šílenství
stojí na jednom faktu a několika předpokladech, vydávaných za fakta:

Nejčastější mantrou a podstatou "eko-náboženství" těchto "elektro-eko" mamlasů je, že
Globální klima se mění a mohou za to zejména obyvatelé Evropy a severní Ameriky. Proto "my všichni" (rozuměj Evropané a severo-Američané ) musíme převzít odpovědnost a snížit znečišťování planety jedovatým CO2 a systematicky snižovat svoji eko-stopu. Toho nejlépe dosáhneme pomocí využívání obnovitelných zdrojů energie, omezováním energetické spotřeby a individuální dopravy a a důslednou elektrifikací všeho, co jen lze

FAKT: Globální klima se mění.
============================
Ano, mění. Mění se už od prahor přes staro, prvo, druho, třeti i čtvrtohory. V době geologicky nedávné proběhlo několik ledových dob, v době historické došlo k několika změnám počasí. Změny počasí v Asii (patrně) podnítily stěhování národů, které ukončilo dobu antiky, v době vikingské se na Islandu a v Grónsku (Groenland = zelená země :D :D :D ) snad prý i pěstovalo víno (????), za Rudolfa II se v zahradách pražského Hradu pěstovaly ananasy a banány a terminus technicus Ladovská zima vzniknul proto, že v době života Josefa Lady byly zimy studenější a sněhu víc.

Kdyby tehdejší společnost tolerovala a živila klimatické blouznivce tak, jako to činí dnešní "moderní doba", mohli zelení pošuci blábolit o globálním oteplování již od konce 1. doby ledové - a globální chlazování by přišlo na přetřes nejpozději začátkem 2. doby ledové :D

PŘEDPOKLAD: za globální klimatické změny mohou zejména obyvatelé Evropy a severní Ameriky
===========================================================================
Jak uvedeno výše, NENÍ TOMU TAK. Klimatické podmínky Země dlouhodobě nejsou stabilní a mění se už od dob, kdy první aminokyseliny v praoceánu začaly přemejšlet, co kdyby se zkusily vyvinout v něco složitějšího - ba i ještě dříve

(bude pokračováno)
Rozbalit vlákno
4
7. 5. 2019 12:02
Re: Celé to eko-elektro-šílenství
že se klima mění je evidentní a bylo tomu tak vždycky.... ale ta rychlost té změny korelující s rychlým přibýváním CO2 v atmosféře, to je jaksi jádro pudla.... a shoda mezi vědci že za to může činnost člověka je asi tak 99%..... samozřejmě, je to jen o tom kdo si co přečteme a čemu uvěříme, doktorát z přírodních věd většina z nás nemá....
Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2019 13:38
Re: Celé to eko-elektro-šílenství
PŘEDPOKLAD: Proto "my všichni" (rozuměj Evropané a severo-Američané ) musíme
převzít odpovědnost a snížit znečišťování planety jedovatým CO2 a
systematicky snižovat svoji eko-stopu.
===============================================
Evropa a severní Amerika jsou dnes ekonomicky nejrozvinutější regiony, které více než kdokoli jiný dbají na "ekologičnost" výroby, ať už si pod tím představujeme cokoli. Asie, jižní Amerika a Afrika naopak procházejí etapou (poměrně velmi) bouřlivého rozvoje, kdy se honí výroba a na nějakou ekologii defekuje Bílej Tesák Takže i kdybychom se (Evrpopa + severní Amerika) všici na bradavky postavili, ušima odstrkovali a veškerou výrobu zastavili, na globální klima to bude mít vliv zcela zanedbatelný. Se stejným efektem můžete začít poskakovat v Praze na Letné a namlouvat s, že svým hopsáním vychýlíte zemskou osu

Klíčový problém (který si samozřejmě žádný z politiků nedovolí veřejně pojmenovat) se nazývá populace...
V roce 1850 žilo na Zemi cca 1,26 miliardy lidí
V roce 1900 = 1,65 miliardy
1950 = 2,525 mld
1980 = 4,44 mld
2000 = 6,127
2019 = 7,678

Za posledních 70 let se populace Země zvýšila na více, jak trojnásobek
Za "první milion let rodu homo" (ke konci XIX. století) se lidská populace dostala na stejné číslo, jako je NÁRŮST populace za posledncíh (pouhých) 19 let

Tragedií je, že tento explozivní populační nárůst jde (až na nepatrné výjimky) zejména na konto zemí chudých a ještě chudších, jejiž ekonomika stála skoro vždy za psí štěk a teď už ani za to ne.

K 1/1/1900 žilo v celé Africe cca 133 milionů obyvatel (v Evropě to bylo cca 408 milionů)
k 1/1/2019 oplývala Afrika 1.308 miliony obyvatel (tj, skorem desetinásobkem), zatímco Evropanů bylo cca 740 milionů, tedy ani ne dvojnásobek.

A my si tady budeme namlouvat, že změny podnebí (které probíhaly , probíhají a budou probíhat VŽDY) , zastavíme tím, že Evropu kompletně DE-industrializujeme a budeme spolu s třeštivou Gretou každej pátek demonstrovat proti
7. 5. 2019 16:06
Re: Celé to eko-elektro-šílenství
Skvěle Jerry, konečně někdo další, kdo odmítá černobílé vidění světa a obchodem se zatrašováním lidí.

K tomu se žádný smajlík nehodí, ono je stejně pohodlné se nechat strašit jako číst Blesk. K obému není potřeba přemýšlet.
7. 5. 2019 08:34
Martin Frei
Mohl by pan Martin Frei rozvést svou myšlenku s vodíkem? Získávání, skladování, přeprava atd?

PS: Článek je mizernej. :no:
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2019 08:48
Porovnání?
No nevím, ale zdá se mi, že už v tom textu není strovnání zcela fér. U elektroauta se počítá energie na výrobu baterie a pak na výrobu elektřiny. A pak se to porovnává jen s emisemi, které vyprodukuje samo naftové auto. Kolik emisí CO2 vyprodukuje naftový vrt, pak rafinérie, pak supertanker při přepravě a nákladní cissterny při rozvozu na čerpací stanice? Tak nějak mi připadá, že "drátový" rozvod elektřiny bude rozhodně emisně daleko čistší....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
7. 5. 2019 10:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roland Von Wagen
7. 5. 2019 10:55
Neobjektivnost studie je zřejmá na první poled.
Jediné férové měřítko by bylo spočítat ekologickou stopu jednotlivých pohonů za celou životnost a to komplet od těžby surovin po kompostaci automobilu. Osobně mi na elektroautě nejvíc vadí, že se nejedná o pokrok, nýbrž o politické řešení (využívající takové "ctnosti" jako represe, pozitvní diskriminace, vyhrožování, strašení...). Pokrok si představuji jako tvárnici od Ytongu nebo dotykový mobil. Zkrátka něco, co chce uživatel, protože daný produkt je oproti svému technologickému předchůdci jasně lepší. Kupodivu pak ani cena nehraje tak zásadní roli. Dojezd a délka dobíjení pro mě - řidiče - zásadní je.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CICERO
7. 5. 2019 10:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roland Von Wagen
7. 5. 2019 13:44
Re: Neobjektivnost studie je zřejmá na první poled.
Právě není cihla jako cihla. Taková porobetonová tvárnice je oproti vepřáku pokrok. Stejně jako koňský povoz oproti dnešnímu autu se spalovákem. Pokrok u elektromobilu ve srovnání s klasikou pro uživatele zatím nevidím. Čímž neříkám, že někdy v budoucnu nemůže být. Ale nikdo mě nepřesvědčí, že si mám barák postavit z kotovice jen proto, že se suší na slunku.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 17:45
Re: Neobjektivnost studie je zřejmá na první poled.
Tebe nepřesvědčí, ale spousty se přesvědčit nechají... Sluníčkáři jsou prostě největší hrozbou lidstva :-!
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 17:49
Re: Neobjektivnost studie je zřejmá na první poled.
Přesně tak.

Ať nechají na lidech, ti sami rozhodnou co chtějí a kam se vývoj má ubírat.

Mě vadí ještě jedna věc - že ti sluníčkáři jsou často právě ti, co budou nadávat na komunismus/socialismus a centrálně-direktivně plánované hospodářství. A pak tu centrálně-direktivně budou nařizovat, že výroba elektromobilů je správně a něco jiného je špatně...
Avatar - CICERO
8. 5. 2019 21:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 5. 2019 12:45
Diesle nejdu?
To vaznie niekto moze napisat clanok kde porovnava emisie elektroauta do ktorych zahrnie uplne vsetko s dieslovym autom kde zahrnie len konecne emisie auta? Ved to si sam musi uvedomovat ze je to blbost a ked nie tak je b.by on. A kde su emesie z tazby ropy, dopravy, vyroby vsetkych suciastok ktore bezne auto potrebuje, vyrobe vsetkych olejov, kvapalin, filtrov a suciastok? Nevravim ze el. auto je super ekologicke ale je urcite ekologickejsie ako najnovsie dieslove auto. A tie blbosti ze baterka sa bude menit po xy km. Nikto nepovedal ze sa musi vymenit cela a taktiez ze sa vyhodi do kosa. Cele tieto studie su len bludy a verit tomu je este vacsi blud.
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2019 12:55
Dokola
To je furt dokola, jak u blbečků na dvorečku.
- Kde jsou emise při výrobě (ne provozu) ICE auta?
- CO2 je, co se emisí týče, nejmenší problém - kde je srovnání oxidů dusíku a prachových částic?
- Kde je zohledněná typická východní (tedy i česká) bezohlednost, kdy si nejpozději třetí majitel nechá všechny emisní systémy z ICE auta vybourat?
- Kde jsou zohledněny rozdíly v získávání el. energie napříč státy? Například Francie, která má 80% z čistých zdroju, nebo německo, které má 40% a podíl se rapidně zvyšuje?

A nakonec hlavní bod programu: I kdyby mělo elektrický auto nakonec stejný emise jako ICE, tak ale ty emise negeneruje na ulicích pod okny, ale ideálně někde, kde skoro nikdo nežije.
Rozbalit vlákno
3
7. 5. 2019 13:55
Re: Dokola
a dodavam dalsi bod - snizeni energeticke zavislosti na diktatorskych rezimech produkujicich ropu, tedy arabske staty a rusko
co by se asi delo, kdyby se do 2 mesicu nepodarilo obnovit dodavku ciste ropy z ruska?
brzo bude aspon 1 elektromobil v rodine nutnosti
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 17:42
Re: Dokola
Kde skoro nikdo nežije... Víš vůbec kde jsou největší tepelné elektrárny v ČR???
7. 5. 2019 21:56
Re: Dokola
Vím, ale pověz mi spíš ty: Víš, co znamená slovo "ideálně"?

A i v neideálním světě snad neexistuje elektrárna na takovém místě, že její provoz škodí více lidem, než auta v největších českých městech.
7. 5. 2019 13:52
MBE 143kW 109g CO2 /km, tedy 4.0l nafty / 100km ???
podle spritmonitoru spotreba 6.5l/100km nafty, tedy 174g/km, tedy o 60% vic
ACZ se bohuzel meni na podobne demagogickej web jako autoforum, tam to uz je uplna zoufalost
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
7. 5. 2019 16:15
Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo...
Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo. Na takéto "štúdie" by bolo škoda reagovať. Ale uvediem aspoň 4 veci:
- kovy, ktoré sa používajú v batériách, sú KOVY. A tie sú recyklovateľné. V elektromobiloch sa - na rozdiel od fosilných pohonných hmôt - nespotrebúvajú. Takže pre prvé použitie je spotreba energie možno vyššia, ale pri ďalších použitiach - po opätovnej recyklácii - bude zase nižšia. Presne tak ako pri výrobe hliníka z bauxitu.
- keď už sa hovorí o spotrebe energie pri výrobe týchto kovov, záleží samozrejme aj na tom, či sú z obnoviteľných zdrojov alebo nie. Ak by sa - čisto teoreticky - používali pri ich výrobe len obnoviteľné zdroje, tak by spotreba energie bola irelevantná.
- v celej tej "štúdii" sa akosi zabúda na takú "maličkosť" ako je spotreba energie pri ťažbe, výrobe a doprave nafty či benzínu. A tie určite nie sú malé, a už určite nie nulové.
- zásoby ropy aj benzínu sú obmedzené - a je nepodstatné, či vydržia na 50 alebo 200 rokov. Zásoby obnoviteľnej energie sú - z hľadiska dĺžky ľudskej civilizácie - prakticky nekonečné.
Celé sa to dá zhrnúť lapidárne - verím len takej štúdii, ktorú som sám sfalšoval. Či skôr sfušoval...
Ale diskutérskym a novinárskym "papouškum" stačí hocijaký nezmysel, aby o ňom mohli začať "odborne" diskutovať.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 17:40
Re: Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo...
Nemá smysl reagovat na všechny uvedené nesmysly co jsi napsal.

Ale namátkově:
- recyklace drahých kovů z baterií je problematická a náročná, to není jako když morgoš ukradne kanáldekl a ten se hodí do pece...
- spotřeba energie při těžbě, zpracování a dopravě ropy se řešila a je to marginální.
- zásoby drahých kovů jsou mnohem omezenější než zásoby ropy (100% recyklace je naprostá utopie).
8. 5. 2019 12:19
Re: Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo...
Není to marginální, to je lež. Je to energie jako kráva. Az 600 MJ na tunu ropy. Tak tady nesirte lzi a neco si zjistete. A to pisu jen o energii nutne pri zahrivani pece. Kde je distribuce atd.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 17:33
Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašistů
Zcela prostá úvaha - dokud nedokážu elektřinu vyrobit jinak, než z uhlí nebo jádra, tak přínos elektromobilu je roven NULE. Toto ví každý.

Ano, státy které mají vysoký potenciál s obnovitelnými zdroji mohou jít tímto směrem docela smysluplně. TO je ale jen velmi omezené množství.

Každému, kdo si koupí elektromobil, by měli zároveň obeznámit s tím, kolik tun uhlí, uranu a lithia padlo za jeho falešný pocit ekologie... :-!
Rozbalit vlákno
10
7. 5. 2019 19:24
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Odpovedam na vsetky 3 tvoje proste uvahy:
1. Pri vyrobe energie v elektrarni system pracuje v maximalnej miere v najvvyssej ucinnosti daneho zariadenia, naproti tomu spalovaci motor skoro vobec. Na zachytavanie emisii moze (nehovorim ze je) byt pouzity omnoho kvalitnejsi system, pretoze prevadzkovy cyklus sa da velmi dobre predpovedat a riadit a zaroven sa v cene elektrarne sofistikovanejsi system neprejavi tak ako v cene automobilu. A to nehovorim o tom ze priamy dopad emisii na zdravie ludi je v omnoho mensej miere, pretoze zasiahne vo vysokej koncentracii mensie mnozstvo populacie
2. Aj pre staty ktore elektrinu vyrabaju z "neobnovitelnych" zdrojov (voda, vietor a solar su tiez z neobnovitelneho zdroja - slnka) ale maju jej prebytok (napriklad jadro), mozu tiez vyuzit riadene dobijanie na zoptimalizovanie spotreby
3. Napriklad v Rakusku nedostane clovek ziadne dotacie na elektromobil, pokial nema potvrdenie ze jeho dodavatel energie pouziva iba "obnovitelne" zdroje.

A to nehovorime o tom, ze vacsina (99%) v sucastnosti jazdiacich automobilov sa na emisie porovnatelne s emisiami spomenutymi v tomto clanku nikdy nedostane.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 19:40
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
typický ekofašista... tady se nemá smysl bavit věcně.

Viz "priamy dopad emisii na zdravie
ludi je v omnoho mensej miere, pretoze zasiahne vo vysokej koncentracii mensie
mnozstvo populacie"

Ano, to je ta logika. V Ostravě ať třeba chcípnou, hlavně že my v Praze tady máme čisto... :-O
7. 5. 2019 21:35
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Mily moj, oslovenie ekofasista si vyprosujem.
Vecne som reagoval na Tvoj prispevok tak bud prosim Ta reaguj vecne, alebo nepis nic.

Kazda jedna cinnost cloveka prinasa aj negativne dopady (vratane elektromobility) a je treba o nich diskutovat aby sa naslo riesenie ktore tieto dopady zminimalizuje.

Vobec nie som zastanca dotacii v podobe ako su teraz, pretoze tie pomahaju najma bohatym a nie tam kde treba nahradit staru a neefektivnu technologiu novou (a tu nehovorim len o autach). Takisto nie som zastanca nutenej elektromobility stylom zakazme auta so spalovacim motorom. (minuly rok som si sam kupil najnovsi diesel 6d-temp a aj elektro auto bez dotacii) a mam pozitivne aj negativne nazory na obe strany.

Kazdy nech si kupi (alebo pouziva) take auto ako mu vyhovuje a stat by mal maximalne podporovat tych co realne znizia emisie ktore vytvaraju (a je jedno ci nakupom novsieho benzinoveho/dieseloveho/hybridneho/plynoveho/vodikoveho/elektickeho auta alebo inak). Zaroven by stat mal poskytnut (alebo prinutit vyrobcov zverejnit) dostatocne mnozstvo informacii aby sa kazdy clovek rozhodol sam o tom co mu viac vyhovuje.

Ked chces realne nieco urobit pre spolocnost, mal by si hladat riesenia a nie nepriatela.

P.S.: do Ostravy to nemam daleko a emisie z tohto regionu ovplyvnili aj mna
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 23:26
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Jednoznačným ukazatelem ekologičnosti vždy byla a je ekonomika provozu.
Čím méně paliva se spálí, tím méně emisí... Ale zároveň čím méně emisí, tím méně peněz.

Provoz na elektřinu JE levnější (vynechávám to, že PHM prodražují uvalené spotřební daně). Ale přesto to na úspěch nestačí.

Co jsem tím chtěl říct? Že smysluplnost nastává tehdy, když ekologie jde ruku v ruce s ekonomikou. Smysluplné řešení nepotřebuje žádnou osvětu, dotace...

A proti smysluplné elektromobilitě já nic nenamítám. Co se ale bohužel děje je to, že elektromobilita se stává cílem, nikoliv prostředkem. A to je úplně špatně.

Elektromobilita při současných technologických možnostech a v NAŠICH reáliích je naprostý nesmysl, který nemá se smysluplnou ekologií nic společného. Ano, v podmínkách třeba Norska nebo Švédska bude situace jiná.

P.S. Co vadí lidem? Malý dojezd. Proč tedy nezačít uměle protěžovat elektromobily tím, že pro homologaci vozů s benzin/diesel stanovím normu max. 10l kapacita nádrže na 1000 kg hmotnosti?? Pak by i lidi s benzin/diesel museli co max. 300 km na benzin, kde by bylo mnohem víc lidí, a tím i fronty. Tím by se srovnal stav elektromobil vs. benzin/nafta... Což? A tohle ti nepřijde zvrácené? Přitom je to to stejné, jen jinou formou - nesmyslná podpora něčeho, co nemá význam podporovat.
7. 5. 2019 20:11
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Skojlo, všecko je to ve zlatě. teď už jenom aby ta sprostá lůza vydělala 800 tisíc na nové auta a mohli jsme konečně začít pořádně jezdit... protože je jasný, že elektromobilita má samé výhody :yes:
7. 5. 2019 20:43
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Elektromobil pri jazde ma nulove emisie. Kolko aut vypusta realne tolko emisii kolko uvadza v papieroch? Co test spotreby to niekolko % prekrocenie.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 23:33
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Jestli nechápeš, že emise u elektromobilu jsme jen přesunuli z jednoho místa na jiné, tak se nemáme o čem bavit.

A to jiné místo není někde 1000 km v pustině za Uralem. A o to jde.
7. 5. 2019 21:42
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Precitaj si moju reakciu na prispevok od rohYpnol-a/u vyssie, nebudem sa opakovat. Ale netusim ako si dospel k zaveru ze som sa vyjadril ze elktromobilita ma same vyhody. Nikde to netvrdim, len som reagoval na jednostranne vyjadrenia od kolegu diskutera aby videl aj druhu stranu veci.
8. 5. 2019 00:47
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Možná jsem moc zvídavý - ale jak poznám, že mi do baráku zrovna teče proud z obnovitelného zdroje?
8. 5. 2019 22:19
Re: Reálný přínos elektromobilů je přáním ekofašist
Obdobne jako poznas energii od e-on nebo cez ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2019 21:36
Škoda, že je to napsáno tak... hloupě. Sorry jako.
Takže to přímo nahrává ekoteroristům, případně VW roztleskávačům.

Srovnávat množství CO2 vytvořeného při výrobě baterie s CO2 vzniklým provozem normálního auta (rozuměj se spalovacím motorem) je skutečně nefér.

Samotná informace, co všechno se musí udělat pro výrobu jedné baterky by pro uvažující lidi byla mnohem drsnější a víc by ukazovala zvrhlost bezhlavé podpory elektromobility... elektromobility jako náhrady pro individuální dopravu.
Elektrické malé dodávky pro rozvoz zboží po centrech měst mi přijdou ok.
Jsem pro ohleduplnost k planetě, ale pro mě to znamená podporu používání auto rozumných rozměrů a výkonů... emise čtyřmetrového auta s 55kW a přes dvě tuny těžkého SUV s třílitrem jsou fakt nesouměřitelné.
Howgh.
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2019 21:36
Vse z omezenych zdroju je spatne
Nafta, nerostna planetou omezena sirovina, lithium nerostna surovina, omezena... Sice jsem fanda elektromobilu, ale pokud neudelaji baterky z obnovitelnych zroju, tak se stane to co z ropou, cena pujde nesmyslne nahoru.
Bud to to chce prevratny patent, nebo doladit vodik... Bylo by krasne nalit do nadrze destilku co sezenete prakticky vsude a odjet.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2019 23:36
Re: Vse z omezenych zdroju je spatne
No, když se podívám, kolik stojí litr balené vody... +připočtu spotřební daň a marži "pumpařů", tak bych asi zůstal i u toho benzinu :-!
8. 5. 2019 03:24
cesti chytrackove...
... vi vse nejlip. EV = slepa ulicka, uz jsem to slysel tolikrat. Jako SUV budou k nicemu, je to jen moda (2010), dotykove telefony jsou k nicemu, lepsi je ma nokia s T9 (2007) ... vime vse nejlip. Sam mam 2.4 diesel, mel na tyden eGolfa a shodou okolnosti jsem zrovna v usa kde si uzivam chargera s 6.4 l V8 atmosferou (ten motor je absolutne bozi). EV jsou budoucnost. Do mesta neni nic lepsiho a za 10 let to budete chtit vsichni, respektive bude to chtit prumerny ridic i v (chude) cr (coz tedy ctenar auto.cz neni). Bez vyzkumu a vyvoje to ale dal neposuneme. A pro me stav kdy “celkove” emise budou alespon stejne, ale lokalni ve mestech = 0 zadna zavislost na ropu vyvazejicich zemich... za me dobry a klidne ozelim ten bozi zvuk V8 za bzuceni elektromotoru... moje pristi auto bude pravdepodobne plugin hybrid
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
8. 5. 2019 10:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 5. 2019 11:52
Demagogie
Zajimave je, že nikde pan expert z Kolina nepridal info o energeticke narocnosti vyroby nafty z ropy. A ja vim proc. Protoze to je info, ke kteremu se velmi tezko dostava, protoze se asi nechce, aby se o tom moc vedelo.
Energie na vytopeni pece pri frakcni destilaci je az 600 MJ na tunu ropy. V CR se bezne spotrebuje za rok okolo 7 az 8 milionu tun ropy. Tak si vemte, kolik je to energie pri zpracovavani ropy, kdyz CR je trpaslik...hlavne ze operujou u elektroaut z kazdou energii okolo, ale tohle nezverejnujou...ev je mnohem ekologictejsi, jen musite srovnavat stejny data u obou...
Rozbalit vlákno
0
8. 5. 2019 14:37
Rozdíl je v rozvoji
V současné době jsou baterie na minimu, kdy už ev dává smysl. Jakýkoliv posun v bateriích vystřelí ev na úplně jinou úroveň. Už je zdvoj či ztrojnasobeni kapacity spalovací motory pohřbí. Nehledě na možné nové technologie, viz třeba pokus s nukleární baterií poskytující pohon desítky let. Výhoda ev je v tom, že všechno zůstane stejné, jen se vylepší baterie.

Jinak ty CO2 nesmysly nemá cenu číst, u spalovaku se bere jen ideální produkce u spotřeby, u ev se do toho započítává snad i stavba elektráren. Spalovak v realitě produkuje i 10x více, elektrika už prostě nic, maximálně bude 2x tolik žrát, když s tím pojedeme jako se sportakem.

Pořád chybí to posledni, jestli vám váš ekologicky kotel usti v kuchyni a dýchate jeho spalovny, nebo to máte z komína. U ev jde o ten druhý pripad, tj bezprostředně nedychate a chodci kolem to, za co jedete
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2019 11:00
Studie
Autor článku jen přežvýkal jiný článek (z Brussels Times). Celou studii naleznete zde:

8-sinn-karl-buchal-motoren-2019-04-25.pdf" rel="nofollow" target="_blank">https://www.cesifo-group.de/…n-2019-04-25.pdf

Když si ji přečtete, zjistíte že se jedná o dílo, u kterého bylo dopředu jasné, jak to musí vyjít. Je tam řada zavádějících údajů a omylů. Například: Tesloop najezdil s Teslou S už přes půl milionu km s poklesem kapacity baterie jen 13 %, takže ve studii uváděná životnost baterie 150 000 km je nesmysl. Dnešní odhady mluví až o milionu kilometrů, rázem jsme tedy s předpokládanými emisemi CO2 za výrobu baterie na sedmině ve "studii" uváděné hodnoty! Maličkost, že? :) Také se ve studii neměří oběma stejným metrem. U elektromobilů je to Well-to-Wheel, u dieselů jenom Tank-to-Wheel, plus nějaký koeficient (aby se neřeklo...), ovšem příjemně nízký a nepodložený. Nebere se v úvahu elektřina nutná pro výrobu paliva (včetně čerpání v ropovodech, což není žádná legrace - samo to fakt neteče...). Celý tenhle článek vycházející ze studie pochybné kvality je slátanina, ale většina motoristických novinářů jsou zapřísáhlí petrolheadi bez hlubší znalosti problematiky elektromobility, takže ty články podle toho vypadají. A to už vůbec neberu v potaz fakt, že nerozlišují škodliviny ve výfuku a víceméně neškodný CO2.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Shr3k
14. 6. 2019 10:39
Re: Studie
To je prosté nepochopení textu. Je tam prostě a jen kalkulováno 10 let (morální životnost auta) s nájezdem 15000 km ročně. Nikde tam není napsáno, že by baterie nemohla s omezeními fungovat dál, nebo že by se nemohla rozebrat, nefunkční články vyhodit, rozemlít a recyklovat, ostatní částečně funkční zrecyklovat do Powerwallu nebo podobného udělátoru. Zatím to nikdo ve velkém nedělá, protože se to nevyplatí, ale třeba začne. U mercedesu se taky nerozebírá, že je možné hliník přetavit, železo přetavit atp.
17. 5. 2019 08:47
..k tematu.
Rad bych k tomu didal, ze ten trend nevzesel od automobilek, pro ne to byla nutnost, narizeni shury od te bandy, ktera nema ani poneti o tom, o cem rozhoduje. Kazda automobilka ma pridelene kvoty, resp.s ohledem na pocet kusu vyrobenych vozu je stanoven limit emisi na jeden vuz. Protoze jsou tyto normy neustale zprisnovany a konvencni pohony jiz pomalu nedokazou tyto cisla plnit, musi automobilky vyrabet i PHEV a BEV vozy, ktere to naredi a my si dal budeme moci "uzivat" alespon dvoulitroveho agregatu s vnitrnim spalovanim. Elektromobilita prijde at chceme nebo ne. Sam jsem zaprisahly petrolhead a "auto na baterky" pro mne vzdy bude nutnym zlem. Porodnich bolesti bude jeste spousta a jeste velmi slouhou radu let, jsme teprve v zacatcich, nastesti..
Rozbalit vlákno
0