Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Současnost a budoucnost technologie „by-wire“: Budeme jezdit „po drátě“?

12 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kalousek
Snažím se představit jak v řízení může nahrazení pár ocelových tyček několika elektromotory s převodovkami, snímači elektronikou atd. přispět ke snížení počtu pohyblivých dílů a redukci servisních nákladů a nic mě nenapadá
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Infiniti by pritom vedelo rozpravat ze jo ake je to cele o houne ( stalo ich to majland vyvinut takuto vtakovinu a nakoniec houby z toho ... ale dobre im tak lebo komu niet rady tomu niet pomoci ) ... tadial proste cesta nejde to je jasne ale tak dnes je v mode robit aj bezne jednoduche veci co mozno najzlozitejsie a najkomplikovanejsie jak u debilov ( a nejde tu uz len o auta ) ... jendoduchost a praktickost sa dnes uz nenosi.... cest vynimkam
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Papezja
Tak ony tam uz ty snimace a motory stejne jsou, kvuli posilovaci, jen se trubka nahradi elektromotorem zpetne vazby.

Hlavni vyhoda ale v clanku zminena nebyla - tim, ze se odstrani mechanicky prevod, je mozne aktivne a plynule menit prevodovy pomer mezi volantem a koly. Zaroven jsou mozne zasahy elektroniky do rizeni pro stabilizaci, aniz by to ridici vyrvalo volant z ruky. Nevim ale, jestli takove ficury infinity vyuziva.
Rejkoranteng
Infinity urcite ne, protoze to neexistuje.
Papezja
Infiniti*. Stalo za to psat uplne zbytecny prispevek kvuli jednomu ypsilon?
Ftefan Pita
Dobrý den, a co SBC od Mercedesu? To je oznočované za "brake-by-wire"
Avatar - speedfred
speedfred
článok som nečítal,ale Giulia má bzdy po dráte. Nie je to zlé,ale pedál je úplne mŕtvy aj pri ABS.No za mňa radšej klasiku po trubkách.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Papezja
Taky si rikam, ze na brzdy po drate se v clanku jaksi zapomnelo
NX
Moc tomu nerozumím, "by wire" má smysl u obřích letadel, nebo lodí, kde tahat tyče a kabely od kontrolních prvků je výrazně dražší a komplikovanější, než natáhnout dráty. Pak se zpětná vazba zpětně přidává do řízení. U auta se mi to ale nějak nezdá, zpětnou vazbu nikdy plně nahradit nejde a přijde mi to jen jako snaha odstřihnout řidiče od řízení, aby si zvykl, že auto ví nejlépe, jak má jet a řidič by do toho neměl moc zasahovat. Zajímalo by mě, jak u aut "by wire" jde poznat některé abnormality, když se auto snaží je utajit a jet stejně.