Řešili jsme to zde před měsícem – globální evropská homologace požaduje rok od roku víc bezpečnostních a asistenčních prvků. Na druhou stranu stále lze schválit i vozy, jejichž konstrukce se padesát let nezměnila. Jak je to možné?
Klíčové jsou podle mě peníze, na bezpečnost podle mě kadí pes. Když stát zjistí, že mu nějakým způsobem utíkají, ihned to zatrhne nebo hodí klacek pod nohy! Buchanky a Kajpany však jdou spočítat na prstech jedné ruky, proto mávne rukou a je benevolentní. Ale běda, velké běda, kdyby buchanku chtělo 10.000 lídí. Záměrnou buzeraci jde krásně vidět i na stk. Znám auta stará 25-30 let, kde na podvozku není ani šupina rzi. Brzdy na válcích vykazují rozdíl mezi LP a PP kolem třeba 1%, motor ze spodu kupodivu relativně suchý. Což ne každý 5 let starý služebák může říct. Ovšem toto auto končí a má stk pouze na měsíc s béčkovou závadou, potože má "vysypané" číslička na svém 5 místném odometru. Dřív to nevadilo, dneska ne že tam máte míň což bych pochopil. Ale máte najeto stejně jak před 2 lety, jóoo to už móóć vadí. Má zapsat hodnotu a dobré, měřidlo to není certifikované, však v evidenci a historii hodnota bude tak co. Ventilky tpms jsou podle mého také spíše schálnost. Jak se "pan technik" do starého auta zcela bez elektroniky s karburátorem dožaduje připojení k diagnostice, už ani nekomentuji. U youngtimerů zas polovinu nemají v nabídce, tak to musí vypinovávat, aby zjistlili že v jednotce z roku 1991 žádná závada není. Ale motorista (stejně jako kuřák nebo ochlasta) je nejlepší dojná kráva, však víme. Hlavní je, že TSI EA111 prošlo vším, to je totiž technika hihihihi.
Tohle musel psat bud nekdo, kdo auto nema, nebo ma jenom nejake drazsi, protoze aktivni mereni tlaku v pneu pomoci ventilku fakt povinne neni :) Spousta (vetsina) aut to dela neprimo sensorem ABS (google: Indirect TPMS).