Řešili jsme to zde před měsícem – globální evropská homologace požaduje rok od roku víc bezpečnostních a asistenčních prvků. Na druhou stranu stále lze schválit i vozy, jejichž konstrukce se padesát let nezměnila. Jak je to možné?
Tohle musel psat bud nekdo, kdo auto nema, nebo ma jenom nejake drazsi, protoze aktivni mereni tlaku v pneu pomoci ventilku fakt povinne neni :) Spousta (vetsina) aut to dela neprimo sensorem ABS (google: Indirect TPMS).
Klíčové jsou podle mě peníze, na bezpečnost podle mě kadí pes. Když stát zjistí, že mu nějakým způsobem utíkají, ihned to zatrhne nebo hodí klacek pod nohy! Buchanky a Kajpany však jdou spočítat na prstech jedné ruky, proto mávne rukou a je benevolentní. Ale běda, velké běda, kdyby buchanku chtělo 10.000 lídí. Záměrnou buzeraci jde krásně vidět i na stk. Znám auta stará 25-30 let, kde na podvozku není ani šupina rzi. Brzdy na válcích vykazují rozdíl mezi LP a PP kolem třeba 1%, motor ze spodu kupodivu relativně suchý. Což ne každý 5 let starý služebák může říct. Ovšem toto auto končí a má stk pouze na měsíc s béčkovou závadou, potože má "vysypané" číslička na svém 5 místném odometru. Dřív to nevadilo, dneska ne že tam máte míň což bych pochopil. Ale máte najeto stejně jak před 2 lety, jóoo to už móóć vadí. Má zapsat hodnotu a dobré, měřidlo to není certifikované, však v evidenci a historii hodnota bude tak co. Ventilky tpms jsou podle mého také spíše schálnost. Jak se "pan technik" do starého auta zcela bez elektroniky s karburátorem dožaduje připojení k diagnostice, už ani nekomentuji. U youngtimerů zas polovinu nemají v nabídce, tak to musí vypinovávat, aby zjistlili že v jednotce z roku 1991 žádná závada není. Ale motorista (stejně jako kuřák nebo ochlasta) je nejlepší dojná kráva, však víme. Hlavní je, že TSI EA111 prošlo vším, to je totiž technika hihihihi.