Novinky
Cena pod 800 je příjemné překvapení. Podle očekávání asi výbava nic moc, LED světla až ve druhém stupni a tak, tam už mi zase trošku "přebývají" 19" kola... nu což. Pozitivní je manuál, asi i díky němu se daří držet cenu na rozumné úrovni.
PS: 0-100 pod 6s je pecka!
PS: 0-100 pod 6s je pecka!
Taky mi to přijde celkem ok, benzin pěkný výkon, v kombíku to bude zajímavé auto. :yes:
K těm led světlům, jel jsem nedávno za focusem, auto namašlené, na bocích nápisy "nový focus", ale zadní lampy plně žárovkové, docela mě překvapilo, že se u nového modelu ještě hraje na ledky za příplatek.
K těm led světlům, jel jsem nedávno za focusem, auto namašlené, na bocích nápisy "nový focus", ale zadní lampy plně žárovkové, docela mě překvapilo, že se u nového modelu ještě hraje na ledky za příplatek.
Je to tak ale to ma pulka aut.
Podle me je super ze muzes koupit poradnej hothatch bez vybavy! Tohle auto bude svym zpusobem v te levne verzi zcela bez konkurence, dostanes motor i podvozek jako vino, co vic si pod 800 tisic vubec prat? Ledky sem ledky tam, na to to nejezdi.
Neco jako kdyz prisla Octavia 3 RS pod 700, kde jsou ty casy... 😄
Kdo chce, muze priplatit, ale potom uz se ta krasa ztraci, kolem 900 uz je konkurence silna, ikdyz ani podvozek ani motor takovy nebude.
Ted spis zacne byt problem s tim, ze za 900 muzes mit veci se slabsim motorem, ale nic vylozene pomaleho - 2.0 turbo benzin Mercedes CLA, BMW 1, Audi A3 atd.
Podle me je super ze muzes koupit poradnej hothatch bez vybavy! Tohle auto bude svym zpusobem v te levne verzi zcela bez konkurence, dostanes motor i podvozek jako vino, co vic si pod 800 tisic vubec prat? Ledky sem ledky tam, na to to nejezdi.
Neco jako kdyz prisla Octavia 3 RS pod 700, kde jsou ty casy... 😄
Kdo chce, muze priplatit, ale potom uz se ta krasa ztraci, kolem 900 uz je konkurence silna, ikdyz ani podvozek ani motor takovy nebude.
Ted spis zacne byt problem s tim, ze za 900 muzes mit veci se slabsim motorem, ale nic vylozene pomaleho - 2.0 turbo benzin Mercedes CLA, BMW 1, Audi A3 atd.
Octavia začínala myslím na 610, btw i s těma xenonama. Aktuálně už je 800+, protože zřejmě vypadla verze s manuálem 😒 . A to ještě byly celkem příjemné slevy cca. 12%...
Super to je, otázka je, na kolik pak přijde nějaká hezká konfigurace. Osobně si nepotrpím na asistenty a tak, ale zase lepší světla bych chtěl (nemluvě o tom, jak obrovský rozdíl to je pro design).
Super to je, otázka je, na kolik pak přijde nějaká hezká konfigurace. Osobně si nepotrpím na asistenty a tak, ale zase lepší světla bych chtěl (nemluvě o tom, jak obrovský rozdíl to je pro design).
Naprosty souhlas.
Ale nevim me to pripada, ze levna verze je proste pro mlady kluky, co maj nejakych par penez v kapse a chteji sranda auto pro zabavu - a pobavi to dobre bez ohledu na to, jaky to ma svetla.
Jak dorostes, nejak tyhle hot hatche ztraci na krase asi z milionu duvodu. Mam pocit, ze to je to, co pises, to jde s tim vekem - chtel bych lepsi svetla, protoze 30% najezdim po tme, chtel bych menit podvozek na komfort, protoze proc furt trpet po meste mezi kanaly a kostkami, chtel bych sedadla do kterych se mi vejde tlustsi pr*el, nechci hlucnej vejfuk, protoze s tim jedu 200km po dalnici a je to pak hrozny atd. atd. =D
Ale vzpomen, kdyz ti bylo 25, to ti bylo uplne fuk. Krome teda ledkovejch svetel, ty bys tam chtel, to uznavam ... tak snad je mozny si svetla priplatit samotny bez paketu, doufam.
Ale nevim me to pripada, ze levna verze je proste pro mlady kluky, co maj nejakych par penez v kapse a chteji sranda auto pro zabavu - a pobavi to dobre bez ohledu na to, jaky to ma svetla.
Jak dorostes, nejak tyhle hot hatche ztraci na krase asi z milionu duvodu. Mam pocit, ze to je to, co pises, to jde s tim vekem - chtel bych lepsi svetla, protoze 30% najezdim po tme, chtel bych menit podvozek na komfort, protoze proc furt trpet po meste mezi kanaly a kostkami, chtel bych sedadla do kterych se mi vejde tlustsi pr*el, nechci hlucnej vejfuk, protoze s tim jedu 200km po dalnici a je to pak hrozny atd. atd. =D
Ale vzpomen, kdyz ti bylo 25, to ti bylo uplne fuk. Krome teda ledkovejch svetel, ty bys tam chtel, to uznavam ... tak snad je mozny si svetla priplatit samotny bez paketu, doufam.
V normálnom Focuse sa dajú LEDky priplatiť samostatne, mimo balíka, nevidím dôvod, aby to tak nebolo aj pri STčku.
https😐/www.ford.cz/…ovy_focus_st.pdf
Jsou tam, celkem slušných 22.400... ale nejsou adaptivní. Adaptivní jsou jen v sadě LED Plus, kde jsou tónovaná skla a 19" kola (grr, tohle mě štve... nechápu spojení adaptivních světel a 19" kol). Za 45t.
Jsou tam, celkem slušných 22.400... ale nejsou adaptivní. Adaptivní jsou jen v sadě LED Plus, kde jsou tónovaná skla a 19" kola (grr, tohle mě štve... nechápu spojení adaptivních světel a 19" kol). Za 45t.
Jako kluk jsem nový auto vůbec neřešil... první auto jsem skládal ze zbytků 😄 .
Jako rodinné auto mi nějaké WarmKombi pořád smysl dává, třeba zrovna Focus ST v kombíku. Ty kompromisy pro každodenní použití mi přijdou v pohodě, ostatně s Octavií RS jsem pár let jezdil a bylo to super auto - hezké, rychlé, prostorné, vybavené... přiměřeně pohodlné a úsporné.
Jako rodinné auto mi nějaké WarmKombi pořád smysl dává, třeba zrovna Focus ST v kombíku. Ty kompromisy pro každodenní použití mi přijdou v pohodě, ostatně s Octavií RS jsem pár let jezdil a bylo to super auto - hezké, rychlé, prostorné, vybavené... přiměřeně pohodlné a úsporné.
My co sme boli odchovani na prvych castiach F&F a NfS Underground, tak sme z toho vyrastli akosi skor. Nove auto nikto neriesil a zdalo sa nedosiahnutelne. Pri 25 clovek riesi byvanie - ak nepotrebuje struhat formu s novym autom, byvanim u mamky a machrovanim pred kamaratmi, co uz maju rodiny.
No keď som zbadal nadpis článku, bol som pripravený kritizovať Ford za tradične prestrelené ceny mimo reality a konkurenciu. Lenže Ford prekvapil a nacenil STčko celkom rozumne, úplne primerane výkonu a tomu, za čo sa predáva konkurencia.
Megane RS (280k): 740.900 Kč
Megane RS Cup (samosvor): 780.900 Kč
i30N (275k, samosvor): 779.990 Kč
Megane RS Trophy (300k): 840.900 Kč
Civic type R (320k): 929.900 Kč
Takže 280k Focus so samosvorom za 780t tam veľmi pekne zapadá.
To, že v sérii nie sú LEDky a podobne, to sa dalo čakať, ostatne ani konkurencia (okrem i30N) nie je v základe kompletná a vždy treba priplácať.
Uvidíme, čo slovenské ceny, ale so far so good. :yes:
Megane RS (280k): 740.900 Kč
Megane RS Cup (samosvor): 780.900 Kč
i30N (275k, samosvor): 779.990 Kč
Megane RS Trophy (300k): 840.900 Kč
Civic type R (320k): 929.900 Kč
Takže 280k Focus so samosvorom za 780t tam veľmi pekne zapadá.
To, že v sérii nie sú LEDky a podobne, to sa dalo čakať, ostatne ani konkurencia (okrem i30N) nie je v základe kompletná a vždy treba priplácať.
Uvidíme, čo slovenské ceny, ale so far so good. :yes:
Ten Megane RS je taky za slusny penize koukam, to je primy konkurent, podle vseho taky velice povedene auto, zataceci zadni naprava, dobre vypada ... tak jo, i v te levne verzi bude mit tenhle Focus konkurenci. Pekny. Kdo by to v roce 2019 cekal.
Tak z tých 3 áut za rovnakú cenu (780t) mi príde práve Focus ST ako najlepšia voľba. Megane RS je super, ale občas je cítiť, že ten motor má len 1,8 litra, plus niekoho môže odrádzať natácacia zadná náprava a potreba zvyknúť si na jej špecifické správanie. i30N je rovnako výborne jazdiaci hotheč, ale najmä v ČR má značka pošramotený image, plus ten interiér nieje úplne top.
Focus má o pol litra väčší objem motora ako RS, to sa (napriek rovnakému výkonu) zrejme prejaví, tradične u Fordu možno očakávať špičkový podvozok (bez pomôcok typu natáčanie zadných kolies) a aj ten interiér vyzerá hodnotnejšie, ako u Meganu a i30, plus oproti Hyundai asi lepší image (aspoň v ČR).
Focus má o pol litra väčší objem motora ako RS, to sa (napriek rovnakému výkonu) zrejme prejaví, tradične u Fordu možno očakávať špičkový podvozok (bez pomôcok typu natáčanie zadných kolies) a aj ten interiér vyzerá hodnotnejšie, ako u Meganu a i30, plus oproti Hyundai asi lepší image (aspoň v ČR).
Emel. Ford cenu nastavil přesně tak jak to má být. Takto na STéčko "dosáhne" i ten, co nestojí o nějaké serepatičky. Tento systém by měly okopírovat všechny automobilky. :yes:
Více méně... však je taky chválím. Hlavní bonus je ten, že auto se svorem a 2.3 motorem je pod 800 a v nabídce zůstal manuál, od toho se to všechno odvíjí.
Systém "chceš-li adaptivní světla, vem si 19" kola" je pakárna, ale ne zase tak zásadní.
Systém "chceš-li adaptivní světla, vem si 19" kola" je pakárna, ale ne zase tak zásadní.
ten ksicht se mi zdá úplně odporný, uvnitř eurodesign. Kde je nějaký styl prvního Focuse? A spojení ST a nafta. Úplně chápu, vsadím se, že rychlostní průměry nafty budou větší než u benzínu. Takže nafta, automat a vlastní design nárazníku.
U fordu pochopili, že i v nižší střední je koncept, kombík se silným dýzlem, docela dobrý prodejní artikl, viz. golfy, octávky rs. Jen mi přijde, že jdou trošku s křížkem po funusu...
Ale doba antidieslová je pryč a stačí navolit nový směr ve stylu: Nechceš jezdit ani k pumpě ani v pravým pruhu na dálnici - vyzkoušej náš kombík. Benzínové SUV koupené v době Zákaz dieslů často stojí v garáži a jezdí se dál v naftovém kombíku euro 4-5.
No neviem, ak myslíš dízel, tak čo potom Audi, ktoré začína tlačiť naftu aj do eSkových modelov, kde vytláča benzín?
Ale ne, já nemyslím, že je konec dýzlů, tím křížkem myslím, že s tím přicházejí v době, kdy už velkou díru do světa s takovým autem neudělají, páč ji už udělali ti před nimi.
To je jasné, Ford proste len pokračuje v tom, čo robil už v minulej generácii, teda benzín i nafta, hatch i kombík, z hľadiska možností výberu super. U nás stále vídavam viac Golfov GTD ako GTI, takže záujem stále je.
A najmä tých hot-kombi je pomenej, Octavia RS výkonovo zaostáva, Golf Variant je naopak až Rku a cenovo inde, v podstate mi napadá len Leon Cupra ST a to je v podstate končiaci model.
A najmä tých hot-kombi je pomenej, Octavia RS výkonovo zaostáva, Golf Variant je naopak až Rku a cenovo inde, v podstate mi napadá len Leon Cupra ST a to je v podstate končiaci model.
Což o to, Octavia RS má teď 180kW a výkon by mi asi až tolik nechyběl, spíš... nemá samosvor, fl se mi moc nelíbí... a hlavně dost podražila (taky proto, že už není manuál). Takže pokud bych chtěl primárně rychlé prostorné rodinné auto s automatem, tak možná, jinak ale o svoje kouzlo trošku přišla.
Počkej, ale tohle není první dieselový Focus ST, v minulé generaci tady byl také (tuším 136 kW) a prodával se velmi dobře, takže tu díru do světa už mají prokopanou.
Jj, 136kW/400Nm.
V anglii, kde se prodava nejvice dieselu na svete, jsem cetl Focus ST prodal v minule generaci 4 benziny na jednu naftu. Anglican vi, co do STcka patri. V nafte si koupi oktafku stejne jako kazdej cech.
Ani zdaleka se v UK se neprodává nejvíce dieselů na světě. V Evropě mají největší podíl dieselů v současnosti Irsko 65%, Portugalsko 61%, Itálie 57%, Francie 47%, průměr EU 28 je 44%, UK má 42%, DE 39%. Takže UK je v dieselech evropský podprůměr.
S křížkem po Focusu.
I když oni to pochopili "už" během minulé g. Focusu.
https😐/www.auto.cz/…ku-proc-ne-97850
I když oni to pochopili "už" během minulé g. Focusu.
https😐/www.auto.cz/…ku-proc-ne-97850
Za mňa je ten ksicht rozhodne prijateľnejší, ako kaprovitá minulá generácia (pred FL): https😐/media.ed.edmunds-media.com/…_oem_11_1280.jpg
A ak je podľa Teba bez výrazu, tak rovnako si musel kritizovať dvojkový Focus (pred FL), to tiež nemalo nijaký extra charakter či dizajnovú výnimočnosť: https😐/pictures.topspeed.com/…t-19_1600x0w.jpg
A jednotkový Focus ST sa v podstate nedal odlíšiť od obyč verzií: http😐/cdn.johnywheels.com/…76c49837ccb9.jpg
Nehovorím, že nové T je dizajnový klenot, ale v kontexte doterajších generácií je pre mňa asi najkrajší. A myslím, že dojmu ešte pomôže tradičná výrazná oranžová, ktorá má prísť.
A ak je podľa Teba bez výrazu, tak rovnako si musel kritizovať dvojkový Focus (pred FL), to tiež nemalo nijaký extra charakter či dizajnovú výnimočnosť: https😐/pictures.topspeed.com/…t-19_1600x0w.jpg
A jednotkový Focus ST sa v podstate nedal odlíšiť od obyč verzií: http😐/cdn.johnywheels.com/…76c49837ccb9.jpg
Nehovorím, že nové T je dizajnový klenot, ale v kontexte doterajších generácií je pre mňa asi najkrajší. A myslím, že dojmu ešte pomôže tradičná výrazná oranžová, ktorá má prísť.
V tom ST-Line a s lepšíma světlama se mi Focus líbí. Základní "žabí xicht" s halogenama je ale dost tristní.
Jj, myslím ST (alebo ST-line, ktorý je veľmi podobný). V podstate to je moja jediná výhrada voči Focusu ST, že nie je výraznejší rozdiel oproti ST-line. Preto to asi bude chcieť oranžovú, tam už zámena nebude hroziť: https😐/www.autonocion.com/…9-filtrado-2.jpg
Zakladni halogeny za mě vypadaji uplně na pohodu a to včetně toho ksichtu. Ale je fakt, že ST Line, Vignale nebo Active vypadaji rozhodně lepe.
Vignale za mňa nie, jeden z prípadov, keď drahšie neznamená lepšie/krajšie.
Hodně se mi libi a občas potkavam 3G po FL
https😐/www.auto.cz/…-kombiku-proc-ne?…
U 4G to vidim podobně jako ty s tou rozdilnosti oproti ST Line, ale kdo vi jak to bude v realu, každopadně s 3 poFL nejpovedenějši a vypada super
https😐/www.netcarshow.com/…wallpaper_0d.htm
Zde je kratši jizda s prototypem
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.auto.cz/…-kombiku-proc-ne?…
U 4G to vidim podobně jako ty s tou rozdilnosti oproti ST Line, ale kdo vi jak to bude v realu, každopadně s 3 poFL nejpovedenějši a vypada super
https😐/www.netcarshow.com/…wallpaper_0d.htm
Zde je kratši jizda s prototypem
https😐/www.youtube.com/watch?…
No, když to hlupáci chtějí, proč jim to neprodat... :😉
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nakonec jsem vzhledem ke konkurenci čekal trochu více výkonu. Cena na první pohled dobrá, ale je to dost oholené. Největší slabinou na každý den je asi malý kufr. uvidíme, jak dopadne ve srovnávačkách - třeba hned s nejlepším Civic Type R, ale i dalšími. Jen VW konkurence zatím není ani na obzoru.
Taky bych čekal víc koní. Mohli obětovat něco z toho krouťáku (420Nm) a posílit na koních. Ale mám neblahé tušení, že emise a WLTP jim to nedovolili..... 😒 Jo, a musí si také něco nechat v rukávě pro RS.... 😉
Taky jsme si říkal, když už i Rendlík má 300. Jestli RS vůbec bude...navíc vždy bývá až na konci generace a ani to nepomohlo, aby se vyhnuli ostudě...ačkoliv to bylo super auto.
Na tohle i dosluhující G7 s GTI TCR stačí bohatě.
TCR je limitka ne? A uvidíme...
GTI TCR je sériově vyráběné auto, nikoli početně limitovaná edice. Jeho výroba je pouze časově omezena. Taková rozlučková edice Golfu (7.2) GTI Performance "Plus".
No dealeři to popisují jinak "Neuplynul ani rok a čeští prodejci osobních vozů Volkswagen včetně Autocentra Jan Šmucler přijímají objednávky na sériovou verzi této exkluzivní limitované edice inspirované závodním speciálem, který se účastní mezinárodního seriálu okruhových závodů TCR. " ...uvádí to tak více zdrojů.
Logicky marketing, počtem to limitováno není, není to číslováno a nikde žádný celkový/limitní počet nepadl, jako třeba u GTI Clubsportu S - limitka 400 kusů.
Stránky VW o GTI TCR: "Nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI všech dob stojí 948 900 Kč."
Skutečně limitovaný Golf GTI Clubsport S byl/je rychlejším Golfem GTI.
A tady bez marketingu: "The GTI TCR is a series production car, not a low-numbers limited edition."
https😐/www.carmagazine.co.uk/car-reviews/volkswagen/golf-gti-tcr/
Stránky VW o GTI TCR: "Nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI všech dob stojí 948 900 Kč."
Skutečně limitovaný Golf GTI Clubsport S byl/je rychlejším Golfem GTI.
A tady bez marketingu: "The GTI TCR is a series production car, not a low-numbers limited edition."
https😐/www.carmagazine.co.uk/car-reviews/volkswagen/golf-gti-tcr/
Ok ok, nehádám se. Nejsem takový fanda rychlých golfů. GTI Clubsport S - byl jen třídveřový ne? To má moje známá a ještě upraveno u ABT. Prý na 400 koní. Ale prý to není tak dobré jako "R" od ABT, co má její manžel. S tím prý jde jet rovně na plný plyn 😄....jsou to oba šílenci.
GTI Clubsport S byl pouze dvoumístný (a výhradně s manuálem), takže druhý pár dveří by ani nedával smysl, leda tak na ten kabát. 😉
Možná má spíš jen Clubsport (pokud to nemá dvoumístné), Clubsport S je hodně vzácný, u nás jich bylo jen pár kousků.
Z těch celkových 400 kusů zůstalo rovnou 100 kusů v Německu a ze zbylých 300 ks jich mělo 150ks volant na opačné straně.
https😐/www.volkswagen.cz/…-gti-clubsport-s
Možná má spíš jen Clubsport (pokud to nemá dvoumístné), Clubsport S je hodně vzácný, u nás jich bylo jen pár kousků.
Z těch celkových 400 kusů zůstalo rovnou 100 kusů v Německu a ze zbylých 300 ks jich mělo 150ks volant na opačné straně.
https😐/www.volkswagen.cz/…-gti-clubsport-s
Já to vidím tak, že fabrika má zásoby 3dr panelů, kterých se potřebuje zbavit než přijde nový model a tímto způsobem (limitka) se jich "zbavuje". Nebylo by to poprvé ani naposledy, co automobilka použila tuto metodu.
To si nemyslím... tipnul bych (ale fakt jen tipnul), že dneska už všichni jedou výrobu velkých dílu nějakou podobu Just in time a mají zásobu třeba na týden, víc ne. Ty jsi dělal pro Toyotu něco, ne? Víš jak to bylo tam?
PS: A pak tu jsou samozřejmě náhradní díly, které by měly být k dispozici pár let po ukončení výroby G7.
PS: A pak tu jsou samozřejmě náhradní díly, které by měly být k dispozici pár let po ukončení výroby G7.
PS😜otreboval som sa vyplakať.
Kdyz uz to ma mit 3 dvere, tak coupe. Hatch ne e.
Nikdo dnes nechce auta s jedním párem dveří, ale v drtivé většině aut vidím pouze řidiče, maximálně se spolujezdcem vpředu.
Pro mě je 3dv. karoserie symbolem pro hh (nikoli pro hb obecně), bez ní mě nezajímají.
A opravdu sportovní auto se dvěma páry dveří beru jako velký kompromis.
hh/hb s jedním párem dveří prakticky vymřeli, a teď jsou na řadě kupé.
Ono aj ja jazdím v aute 90% času sám, ale tých 10% je ranný odvoz detí do školy a tam tie zadné dvere treba. Keď som mal požičaný trojdverák, bol to veľký opruz, najprv som musel vystúpiť ja, sklopiť deťom sedačky, aby mohli vystúpiť. Plus fakt, že na parkovisku či v garážach nemáš šancu poriadne otvoriť dlhé dvere trojdveráku a potom sa pcháš fakticky cez ešte menší otvor ako pri kratších dverách päťdveráku, ktoré ale viac otvoríš. A prekážajúci B stĺpik je fakt subjektívny, pri mojich 193 cm mi nikdy nevadil, ani pri nastupovaní, ani pri výhľade.
Takže ten prínos trojdveráku spočívajúci v čistejšom dizajne je dosť slabý argument proti praktickým nevýhodám. A na ozaj pekný elegantný dizajn sú tu kupé, nie hatchbacky.
hh je v rámci běžných hb sportovním autem, proto by měl mít možnost 3dv.
hh jsou pomyslnou hranicí kde sportovní auta začínají, viz spousta titulů sportovních aut roku pro hh.
A hb je i ve 3dv. pořád relativně praktická karoserie.
Původně byly hh, včetně G1GTI, 3dv. a pro mě hh jako 3dv. začaly a s koncem 3dv. (teď) skončily.
Dovedeš si představit třeba P205 GTI jako 5dv.? Já rozhodně ne a ani si to představit nechci.
http😐/www.conlanspeugeot.ie/media/deliacms/media/15/1591-128452.jpg
https😐/www.simplyeighties.com/…/Peugeot_205.JPG
:yes:
Jiná je ale situace u levných aut typu Fabie... a podle mě i těch HotHatchů. Je škoda, že k tomu neumím sehnat čísla, ale myslím si, že takový Focus ST nebo Octavia RS nebo Leon Cupra měli... opatrně napíšu nezanedbatelné procento v manuálu (osobně to tipuju nad 50%, ale možná se pletu).
PS: žádné zásadní vícenáklady pro automobilku tam nejsou, ta verze s manuálem byla normálně v prodeji, není to nic co bys musel vyvíjet. Maximálně třeba homologovat, ale to jsou drobné.
>😁 Takže pokud ti nevyhovuje pět dveří, kup si kombi, které má úplně jiný počet dveří. :-!