Nový Ford Focus ST prozrazuje české ceny. Nejlevnější je turbodiesel 2.0 EcoBlue
Také nová generace Fordu Focus je dostupná se dvěma motory, konkrétně s benzinovým 2.3 EcoBoost a turbodieselem 2.0 EcoBlue.
Od příchodu nového Focusu na trh Ford postupně rozšiřuje jeho nabídku. Už jsme se dočkali oplastované varianty Focus Active, nyní na trh přichází sportovní verze Focus ST. Dostupná je se dvěma motory, přičemž české ceny startují na částce 751.900 korun. Nový Focus ST už je možné objednávat nyní, první kusy se na českých silnicích objeví koncem června
Uvedená částka se vztahuje na pětidveřový hatchback s turbodieselem 2.0 EcoBlue pod kapotou. Motor o výkonu 140 kW je spárován s šestistupňovou manuální převodovkou. Poháněná jsou přední kola, jak je u Focusu ST zvykem.
Kdo bude chtít benzinový agregát, bude si muset podle zveřejněného ceníku připravit minimálně 779.900 korun. V tomto případě dostanete pětidveřový hatchback se čtyřválcem 2.3 EcoBoost (206 kW) a šestistupňovým manuálem. V říjnu se začne vyrábět i kombinace se sedmistupňovou automatickou převodovkou, za níž se připlácí 53.000 korun.
Základní výbava Focusu ST čítá 18palcová kola z lehkých slitin, polokožená přední sportovní sedadla Recaro, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém SYNC 3 včetně navigace ovládaný prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky, sadu na opravu pneumatik, dešťový senzor, tempomat, přední a zadní parkovací čidla nebo diodové mlhovky.
Nechybí ani sportovní odpružení se sníženým zavěšením kol, speciální naladění tlumičů a v případě zážehového agregátu také elektronicky řízený samosvorný diferenciál.
Za příplatek 80.000 korun je tu pro 2.3 EcoBoost druhý výbavový stupeň ST Plus, který vůz doplní o 19palcová kola, diodové světlomety, zadní parkovací kameru s panoramatickým obrazem, čalounění kombinující kůži s velurem a vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním.
Příplatková výbava pro oba stupně pak čítá elektricky ovládanou panoramatickou střechu (+26.100,-), hlídání mrtvého úhlu (+10.000,-) nebo hudební systém Bang & Olufsen s 10 reproduktory (+11.000,-).
Komu by pak nevyhovovala pětidveřová karoserie, může si Ford Focus ST pořídit také ve formě kombíku. Za praktičtější verzi se připlácí 25.000 korun.
Ford Focus ST – ceny na českém trhu | ||||
Karosářská verze | Hatchback | Hatchback | Kombi | Kombi |
Motor | 2.3 EcoBoost | 2.0 EcoBlue | 2.3 EcoBoost | 2.0 EcoBlue |
Zdvihový objem [cm3] | 2261 | 1996 | 2261 | 1996 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 206/5500 | 140/3500 | 206/5500 | 140/3500 |
Točivý moment [N.m/min] | 420/3000-4000 | 400/2000 | 420/3000-4000 | 400/2000 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M | 6M (7A) | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 250 (250) | 220 | 250 (250) | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,7 (?) | 7,6 | 5,8 (?) | 7,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,9 (?) | 4,8 | 7,9 (?) | 4,8 |
Cena ST [Kč] | 779.900 (832.900) | 751.900 | 804.900 (857.900) | 786.900 |
Cena ST Plus [Kč] | 859.900 (912.900) | - | 884.900 (973.900) | - |