Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus ST prozrazuje české ceny. Nejlevnější je turbodiesel 2.0 EcoBlue

David Bureš
Diskuze (97)

Také nová generace Fordu Focus je dostupná se dvěma motory, konkrétně s benzinovým 2.3 EcoBoost a turbodieselem 2.0 EcoBlue.

Od příchodu nového Focusu na trh Ford postupně rozšiřuje jeho nabídku. Už jsme se dočkali oplastované varianty Focus Active, nyní na trh přichází sportovní verze Focus ST. Dostupná je se dvěma motory, přičemž české ceny startují na částce 751.900 korun. Nový Focus ST už je možné objednávat nyní, první kusy se na českých silnicích objeví koncem června 

Uvedená částka se vztahuje na pětidveřový hatchback s turbodieselem 2.0 EcoBlue pod kapotou. Motor o výkonu 140 kW je spárován s šestistupňovou manuální převodovkou. Poháněná jsou přední kola, jak je u Focusu ST zvykem.

Video se připravuje ...

Kdo bude chtít benzinový agregát, bude si muset podle zveřejněného ceníku připravit minimálně 779.900 korun. V tomto případě dostanete pětidveřový hatchback se čtyřválcem 2.3 EcoBoost (206 kW) a šestistupňovým manuálem. V říjnu se začne vyrábět i kombinace se sedmistupňovou automatickou převodovkou, za níž se připlácí 53.000 korun.

Základní výbava Focusu ST čítá 18palcová kola z lehkých slitin, polokožená přední sportovní sedadla Recaro, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém SYNC 3 včetně navigace ovládaný prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky, sadu na opravu pneumatik, dešťový senzor, tempomat, přední a zadní parkovací čidla nebo diodové mlhovky.

Nechybí ani sportovní odpružení se sníženým zavěšením kol, speciální naladění tlumičů a v případě zážehového agregátu také elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Za příplatek 80.000 korun je tu pro 2.3 EcoBoost druhý výbavový stupeň ST Plus, který vůz doplní o 19palcová kola, diodové světlomety, zadní parkovací kameru s panoramatickým obrazem, čalounění kombinující kůži s velurem a vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním.

Příplatková výbava pro oba stupně pak čítá elektricky ovládanou panoramatickou střechu (+26.100,-), hlídání mrtvého úhlu (+10.000,-) nebo hudební systém Bang & Olufsen s 10 reproduktory (+11.000,-).

Komu by pak nevyhovovala pětidveřová karoserie, může si Ford Focus ST pořídit také ve formě kombíku. Za praktičtější verzi se připlácí 25.000 korun.

Ford Focus ST – ceny na českém trhu
Karosářská verze Hatchback Hatchback Kombi Kombi
Motor 2.3 EcoBoost 2.0 EcoBlue 2.3 EcoBoost 2.0 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3] 2261 1996 2261 1996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 206/5500 140/3500 206/5500 140/3500
Točivý moment [N.m/min]  420/3000-4000 400/2000 420/3000-4000 400/2000
Převodovka 6M (7A) 6M 6M (7A) 6M
Max. rychlost [km/h] 250 (250) 220 250 (250) 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 (?) 7,6 5,8 (?) 7,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,9 (?) 4,8 7,9 (?) 4,8
Cena ST [Kč] 779.900 (832.900) 751.900 804.900 (857.900) 786.900
Cena ST Plus [Kč] 859.900 (912.900) - 884.900 (973.900) -
David Bureš
Diskuze (97)

Doporučujeme

Avatar - Emel
13. 5. 2019 10:31
Re: 280
To si nemyslím... tipnul bych (ale fakt jen tipnul), že dneska už všichni jedou výrobu velkých dílu nějakou podobu Just in time a mají zásobu třeba na týden, víc ne. Ty jsi dělal pro Toyotu něco, ne? Víš jak to bylo tam?

PS: A pak tu jsou samozřejmě náhradní díly, které by měly být k dispozici pár let po ukončení výroby G7.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2019 08:38
Re: Napřed k designu,
No vidiš, já jsem ho v naftě sháněl, ale nakonec jsem koupil Mondeo s tím motorem. Nicméně pro mne to dává perfektní smysl, rychlé silné kombi.
12. 5. 2019 13:52
Re: Celkem good
M3 MPS je legenda, to bez debat!
12. 5. 2019 13:50
Re: Napřed k designu,
Nojo mas pravdu, jsem byl v omylu, docela prekvapive!
Avatar - pradeda777
11. 5. 2019 17:40
Re: 280
Já to vidím tak, že fabrika má zásoby 3dr panelů, kterých se potřebuje zbavit než přijde nový model a tímto způsobem (limitka) se jich "zbavuje". Nebylo by to poprvé ani naposledy, co automobilka použila tuto metodu.