Jinak vsichni vime jak je to se 3 dvermi ... vsechno to lip vypada, ale je to na prd. Obrovsky dvere na parkovisti, ani ten kabat nemuzes snadno hodit na zadni sedadlo a vzit kdyz odchazis ... ale mam oci, vidim, ze 3dv jsou hezci ... presto bych tam ty dvere chtel mit a vypada to, ze tak to vidi vetsina lidi :-)
Kolik měříš? Mě zase nebaví furt oblézat B sloupek, zalamovat hlavu a čumět do něj (do B sloupku) pokaždé, když se podívám do boku. Pokud někdo vzadu častěji někoho vozí (hlavně děti) tak to chápu, ale k vůli kabátu apod. je to na palici.
Nikdo dnes nechce auta s jedním párem dveří, ale v drtivé většině aut vidím pouze řidiče, maximálně se spolujezdcem vpředu.
Pro mě je 3dv. karoserie symbolem pro hh (nikoli pro hb obecně), bez ní mě nezajímají.
A opravdu sportovní auto se dvěma páry dveří beru jako velký kompromis.
hh/hb s jedním párem dveří prakticky vymřeli, a teď jsou na řadě kupé.
A o tom to je, hotheč nie je "opravdu sportovní auto", ono to je práve ten kompromis a univerzál a tam tie zadné dvere majú veľký zmysel.
Ono aj ja jazdím v aute 90% času sám, ale tých 10% je ranný odvoz detí do školy a tam tie zadné dvere treba. Keď som mal požičaný trojdverák, bol to veľký opruz, najprv som musel vystúpiť ja, sklopiť deťom sedačky, aby mohli vystúpiť. Plus fakt, že na parkovisku či v garážach nemáš šancu poriadne otvoriť dlhé dvere trojdveráku a potom sa pcháš fakticky cez ešte menší otvor ako pri kratších dverách päťdveráku, ktoré ale viac otvoríš. A prekážajúci B stĺpik je fakt subjektívny, pri mojich 193 cm mi nikdy nevadil, ani pri nastupovaní, ani pri výhľade.
Takže ten prínos trojdveráku spočívajúci v čistejšom dizajne je dosť slabý argument proti praktickým nevýhodám. A na ozaj pekný elegantný dizajn sú tu kupé, nie hatchbacky.
Já jsem s tím neměl problém ani s dětmi, ale psal jsem, že pokud vozíš vzadu děti, tak to chápu, ale je spousta bezdětných majitelů, co si stejně vybere hh v 5dv., právě k vůli tomu "kabátu".
hh je v rámci běžných hb sportovním autem, proto by měl mít možnost 3dv.
hh jsou pomyslnou hranicí kde sportovní auta začínají, viz spousta titulů sportovních aut roku pro hh.
A hb je i ve 3dv. pořád relativně praktická karoserie.
Tak u mě určitě..., ale evidentně je nás hodně málo, jinak by 3dv. hh nekončily.
Původně byly hh, včetně G1GTI, 3dv. a pro mě hh jako 3dv. začaly a s koncem 3dv. (teď) skončily.
No asi tak, proste mi pripadá že oveľa viac ľudí 3dv hb neocení ako naopak. Ono niekedy bol ten druhý pár dverí akoby za príplatok, pretože entry model bol zväčša 3dv. hb. V poslednej dobe sa ale karta obrátila a 3dv karoséria bola vyhradená skôr tým hh, ktoré už ale stáli iné peniaze a mnoho ľudí odmietlo si priplácať.
Ale ešte jedného vášho druhu poznám, sused si asi pred týždňom kúpil (jazdeného) Golfa GTI v 3dv. Ale on je single mladý chalan, takže tam to dáva zmysel.
Ja mám dokonca dvoch susedov, dve rodiny, obe po dve deti a fungujú jedni s Corsou a druhí s Polom II, 3dv. Keď sme sa ale tak bavili na túto tému, obe tie autá majú, pretože to dostali ako svadobný dar od rodičov a zatiaľ sú v dobrom technickom stave, takže neriešia a v podstate ani veľa nejazdia, takže ich to nejak netrápi. Keby ale mali možnosť si vybrať, brali by auto s dvoma pármi dverí.
Ani by som nepovedal, len ten okruh potencionálnych zákazníkov je tým pádom väčší, keďže po ňom môžu siahnuť aj rodiny s deťmi, ktoré na nové nedosiahnu, resp. nechcú investovať do nového a jazdené im poslúži rovnako.
5dv. verzím hh rozhodně nedávají přednost jen rodiny s dětmi, to by teď nekončily.
Dovedeš si představit třeba P205 GTI jako 5dv.? Já rozhodně ne a ani si to představit nechci.
http://www.conlanspeugeot.ie/media/deliacms/media/15/1591-128452.jpg https://www.simplyeighties.com/…/Peugeot_205.JPG
Tady je Peugeot jako jeden z posledních mohykánů, který drží tradici:
http://www.conlanspeugeot.ie/ressources/images/960_0/47f9f3948294cc0d85fde4479235f701.jpg :yes:
Argument 3 či 5 dveří u HB je ve výsledku podobný tomu s manuálníma převodovkama. Poptávka po 3 dr je slabá, tak si to automobilka spočítá a zjistí, že ušetří když 3 dr "dropne" a tak se i stane. Na těch pár 3 dr fanoušků se jednoduše vypprrddne. Proto ani nový Golf už 3 dr verzi neuvidí.... :-| Je to škoda, ale obzvláště v dnešní době, kdy koncern musí investovat miliardy do vývoje "zkratoaut" a zároveň platit miliardové pokuty za DG, by asi 3 dr Golf byl luxus.... ;-\
Tak jo....momentálně to má víc na svědomí E6dTEMP/WLTP, ale dlouhodobý trend ochabující poptávky po manuálech tam byl, to se nedá popřít. Například supersporty skončily s manuálem už hoooodně dávno.... :-(
Jistě, on ten dlouhodobý trend je logický, aut přibývá jak hub po dešti, jezdí se převážně v kolonách a automaty jsou technicky úplně jinde, než kdysi.
Supersporty beru, tam byl i problém s životností spojky. Naftové prémiovky třeba taky, to v manuálu celkem nikdo nekupoval a nebyl k tomu důvod.
Jiná je ale situace u levných aut typu Fabie... a podle mě i těch HotHatchů. Je škoda, že k tomu neumím sehnat čísla, ale myslím si, že takový Focus ST nebo Octavia RS nebo Leon Cupra měli... opatrně napíšu nezanedbatelné procento v manuálu (osobně to tipuju nad 50%, ale možná se pletu).
PS: žádné zásadní vícenáklady pro automobilku tam nejsou, ta verze s manuálem byla normálně v prodeji, není to nic co bys musel vyvíjet. Maximálně třeba homologovat, ale to jsou drobné.
Jo kamaráde, nic si nemaluj....já když v roce 2016 kupoval M140i v manuálu, tak mě v Renocaru řekli, že jsem první co to kupuje v manuálu. Ani se nenamáhali si ji pořídit v manuálu jako předváděčku. Jo, ani M135i nikdy neměli jako předváděčku v manuálu....to samé platilo o M3. Jeden manuál tam měli v ojetinách, který používali jako předváděčku. A M2/M2C to samé. Ani jeden manuál.... ;-\
Je to o dopyte. Male auta typu fabia a spol mozu mat take % manualov, pretoze sa tam primarne hladi na cenu. Kupit male auto s automatom je drahe. Ale od segmentu C sa to otaca a manual taha za kratsi koniec. Mam predaje dvoch modelov u PSA. V jednom pripade viac ako 75% automat, v druhom pripade viac ako 90% automat. Pokial nie je cena limitom, tak uz len malokto dobrovolne chce manual. Ale to iste sa tyka aj tych "velkych" motorov. Ludia si ich nepriplacaju, nevidia v tom vyznam.
"Komu by pak nevyhovovala pětidveřová karoserie, může si Ford Focus ST pořídit také ve formě kombíku."
>:D Takže pokud ti nevyhovuje pět dveří, kup si kombi, které má úplně jiný počet dveří. :-!
Cena pod 800 je příjemné překvapení. Podle očekávání asi výbava nic moc, LED světla až ve druhém stupni a tak, tam už mi zase trošku "přebývají" 19" kola... nu což. Pozitivní je manuál, asi i díky němu se daří držet cenu na rozumné úrovni.
Taky mi to přijde celkem ok, benzin pěkný výkon, v kombíku to bude zajímavé auto. :yes:
K těm led světlům, jel jsem nedávno za focusem, auto namašlené, na bocích nápisy "nový focus", ale zadní lampy plně žárovkové, docela mě překvapilo, že se u nového modelu ještě hraje na ledky za příplatek.
Je to tak ale to ma pulka aut.
Podle me je super ze muzes koupit poradnej hothatch bez vybavy! Tohle auto bude svym zpusobem v te levne verzi zcela bez konkurence, dostanes motor i podvozek jako vino, co vic si pod 800 tisic vubec prat? Ledky sem ledky tam, na to to nejezdi.
Neco jako kdyz prisla Octavia 3 RS pod 700, kde jsou ty casy... :-)
Kdo chce, muze priplatit, ale potom uz se ta krasa ztraci, kolem 900 uz je konkurence silna, ikdyz ani podvozek ani motor takovy nebude.
Ted spis zacne byt problem s tim, ze za 900 muzes mit veci se slabsim motorem, ale nic vylozene pomaleho - 2.0 turbo benzin Mercedes CLA, BMW 1, Audi A3 atd.
Octavia začínala myslím na 610, btw i s těma xenonama. Aktuálně už je 800+, protože zřejmě vypadla verze s manuálem :-( . A to ještě byly celkem příjemné slevy cca. 12%...
Super to je, otázka je, na kolik pak přijde nějaká hezká konfigurace. Osobně si nepotrpím na asistenty a tak, ale zase lepší světla bych chtěl (nemluvě o tom, jak obrovský rozdíl to je pro design).
Naprosty souhlas.
Ale nevim me to pripada, ze levna verze je proste pro mlady kluky, co maj nejakych par penez v kapse a chteji sranda auto pro zabavu - a pobavi to dobre bez ohledu na to, jaky to ma svetla.
Jak dorostes, nejak tyhle hot hatche ztraci na krase asi z milionu duvodu. Mam pocit, ze to je to, co pises, to jde s tim vekem - chtel bych lepsi svetla, protoze 30% najezdim po tme, chtel bych menit podvozek na komfort, protoze proc furt trpet po meste mezi kanaly a kostkami, chtel bych sedadla do kterych se mi vejde tlustsi pr*el, nechci hlucnej vejfuk, protoze s tim jedu 200km po dalnici a je to pak hrozny atd. atd. =D
Ale vzpomen, kdyz ti bylo 25, to ti bylo uplne fuk. Krome teda ledkovejch svetel, ty bys tam chtel, to uznavam ... tak snad je mozny si svetla priplatit samotny bez paketu, doufam.
https://www.ford.cz/…ovy_focus_st.pdf
Jsou tam, celkem slušných 22.400... ale nejsou adaptivní. Adaptivní jsou jen v sadě LED Plus, kde jsou tónovaná skla a 19" kola (grr, tohle mě štve... nechápu spojení adaptivních světel a 19" kol). Za 45t.
Jako kluk jsem nový auto vůbec neřešil... první auto jsem skládal ze zbytků :-) .
Jako rodinné auto mi nějaké WarmKombi pořád smysl dává, třeba zrovna Focus ST v kombíku. Ty kompromisy pro každodenní použití mi přijdou v pohodě, ostatně s Octavií RS jsem pár let jezdil a bylo to super auto - hezké, rychlé, prostorné, vybavené... přiměřeně pohodlné a úsporné.
My co sme boli odchovani na prvych castiach F&F a NfS Underground, tak sme z toho vyrastli akosi skor. Nove auto nikto neriesil a zdalo sa nedosiahnutelne. Pri 25 clovek riesi byvanie - ak nepotrebuje struhat formu s novym autom, byvanim u mamky a machrovanim pred kamaratmi, co uz maju rodiny.
No keď som zbadal nadpis článku, bol som pripravený kritizovať Ford za tradične prestrelené ceny mimo reality a konkurenciu. Lenže Ford prekvapil a nacenil STčko celkom rozumne, úplne primerane výkonu a tomu, za čo sa predáva konkurencia.
Megane RS (280k): 740.900 Kč
Megane RS Cup (samosvor): 780.900 Kč
i30N (275k, samosvor): 779.990 Kč
Megane RS Trophy (300k): 840.900 Kč
Civic type R (320k): 929.900 Kč
Takže 280k Focus so samosvorom za 780t tam veľmi pekne zapadá.
To, že v sérii nie sú LEDky a podobne, to sa dalo čakať, ostatne ani konkurencia (okrem i30N) nie je v základe kompletná a vždy treba priplácať.
Uvidíme, čo slovenské ceny, ale so far so good. :yes:
Ten Megane RS je taky za slusny penize koukam, to je primy konkurent, podle vseho taky velice povedene auto, zataceci zadni naprava, dobre vypada ... tak jo, i v te levne verzi bude mit tenhle Focus konkurenci. Pekny. Kdo by to v roce 2019 cekal.
Tak z tých 3 áut za rovnakú cenu (780t) mi príde práve Focus ST ako najlepšia voľba. Megane RS je super, ale občas je cítiť, že ten motor má len 1,8 litra, plus niekoho môže odrádzať natácacia zadná náprava a potreba zvyknúť si na jej špecifické správanie. i30N je rovnako výborne jazdiaci hotheč, ale najmä v ČR má značka pošramotený image, plus ten interiér nieje úplne top.
Focus má o pol litra väčší objem motora ako RS, to sa (napriek rovnakému výkonu) zrejme prejaví, tradične u Fordu možno očakávať špičkový podvozok (bez pomôcok typu natáčanie zadných kolies) a aj ten interiér vyzerá hodnotnejšie, ako u Meganu a i30, plus oproti Hyundai asi lepší image (aspoň v ČR).
Emel. Ford cenu nastavil přesně tak jak to má být. Takto na STéčko "dosáhne" i ten, co nestojí o nějaké serepatičky. Tento systém by měly okopírovat všechny automobilky. :yes:
Více méně... však je taky chválím. Hlavní bonus je ten, že auto se svorem a 2.3 motorem je pod 800 a v nabídce zůstal manuál, od toho se to všechno odvíjí.
Systém "chceš-li adaptivní světla, vem si 19" kola" je pakárna, ale ne zase tak zásadní.
Podobný motor jsem měl v M3 MPS. Opravdová perla! Krouťák "jen" 380Nm a samosvor opravdu zábava. FF má krouťák 420Nm, takže to bude také pěkně "tahat" za volant.... ;-)
ten ksicht se mi zdá úplně odporný, uvnitř eurodesign. Kde je nějaký styl prvního Focuse? A spojení ST a nafta. Úplně chápu, vsadím se, že rychlostní průměry nafty budou větší než u benzínu. Takže nafta, automat a vlastní design nárazníku.
U fordu pochopili, že i v nižší střední je koncept, kombík se silným dýzlem, docela dobrý prodejní artikl, viz. golfy, octávky rs. Jen mi přijde, že jdou trošku s křížkem po funusu...
Ale doba antidieslová je pryč a stačí navolit nový směr ve stylu: Nechceš jezdit ani k pumpě ani v pravým pruhu na dálnici - vyzkoušej náš kombík. Benzínové SUV koupené v době Zákaz dieslů často stojí v garáži a jezdí se dál v naftovém kombíku euro 4-5.
Ale ne, já nemyslím, že je konec dýzlů, tím křížkem myslím, že s tím přicházejí v době, kdy už velkou díru do světa s takovým autem neudělají, páč ji už udělali ti před nimi.
To je jasné, Ford proste len pokračuje v tom, čo robil už v minulej generácii, teda benzín i nafta, hatch i kombík, z hľadiska možností výberu super. U nás stále vídavam viac Golfov GTD ako GTI, takže záujem stále je.
A najmä tých hot-kombi je pomenej, Octavia RS výkonovo zaostáva, Golf Variant je naopak až Rku a cenovo inde, v podstate mi napadá len Leon Cupra ST a to je v podstate končiaci model.
Což o to, Octavia RS má teď 180kW a výkon by mi asi až tolik nechyběl, spíš... nemá samosvor, fl se mi moc nelíbí... a hlavně dost podražila (taky proto, že už není manuál). Takže pokud bych chtěl primárně rychlé prostorné rodinné auto s automatem, tak možná, jinak ale o svoje kouzlo trošku přišla.
Počkej, ale tohle není první dieselový Focus ST, v minulé generaci tady byl také (tuším 136 kW) a prodával se velmi dobře, takže tu díru do světa už mají prokopanou.
V anglii, kde se prodava nejvice dieselu na svete, jsem cetl Focus ST prodal v minule generaci 4 benziny na jednu naftu. Anglican vi, co do STcka patri. V nafte si koupi oktafku stejne jako kazdej cech.
Ani zdaleka se v UK se neprodává nejvíce dieselů na světě. V Evropě mají největší podíl dieselů v současnosti Irsko 65%, Portugalsko 61%, Itálie 57%, Francie 47%, průměr EU 28 je 44%, UK má 42%, DE 39%. Takže UK je v dieselech evropský podprůměr.
Za mňa je ten ksicht rozhodne prijateľnejší, ako kaprovitá minulá generácia (pred FL): https://media.ed.edmunds-media.com/…_oem_11_1280.jpg
A ak je podľa Teba bez výrazu, tak rovnako si musel kritizovať dvojkový Focus (pred FL), to tiež nemalo nijaký extra charakter či dizajnovú výnimočnosť: https://pictures.topspeed.com/…t-19_1600x0w.jpg
A jednotkový Focus ST sa v podstate nedal odlíšiť od obyč verzií: http://cdn.johnywheels.com/…76c49837ccb9.jpg
Nehovorím, že nové T je dizajnový klenot, ale v kontexte doterajších generácií je pre mňa asi najkrajší. A myslím, že dojmu ešte pomôže tradičná výrazná oranžová, ktorá má prísť.
Jj, myslím ST (alebo ST-line, ktorý je veľmi podobný). V podstate to je moja jediná výhrada voči Focusu ST, že nie je výraznejší rozdiel oproti ST-line. Preto to asi bude chcieť oranžovú, tam už zámena nebude hroziť: https://www.autonocion.com/…9-filtrado-2.jpg
Tak to zaleži na požadavcich a to předevšim co se vybavy tyče. Za mě mi pravě vignale dava největši smysl. Jedine s čim mam problem jsou kožene sadaky. Na jednu stranu se mi libi, ale na druhou stranu nevim jak je to s praktičnosti.
Jj, facelifty vždy Focusu pomohli, ako pri druhej, tak i pri tretej generácii. A v zásade aj jednotka bola po FL krajšia, hoci tam ten pôvodný model bol sám osebe podarený.
Nakonec jsem vzhledem ke konkurenci čekal trochu více výkonu. Cena na první pohled dobrá, ale je to dost oholené. Největší slabinou na každý den je asi malý kufr. uvidíme, jak dopadne ve srovnávačkách - třeba hned s nejlepším Civic Type R, ale i dalšími. Jen VW konkurence zatím není ani na obzoru.
Taky bych čekal víc koní. Mohli obětovat něco z toho krouťáku (420Nm) a posílit na koních. Ale mám neblahé tušení, že emise a WLTP jim to nedovolili..... :-( Jo, a musí si také něco nechat v rukávě pro RS.... ;-)
Taky jsme si říkal, když už i Rendlík má 300. Jestli RS vůbec bude...navíc vždy bývá až na konci generace a ani to nepomohlo, aby se vyhnuli ostudě...ačkoliv to bylo super auto.
Renault vydoloval 300k/400Nm z 1.8 l (manuál) a vlezl se do E6d TEMP/WLTP. Zdá se, že Ford to asi měl s 2.3 l motorem složitější anebo si opravdu schovává pár koní pro RS.....
GTI TCR je sériově vyráběné auto, nikoli početně limitovaná edice. Jeho výroba je pouze časově omezena. Taková rozlučková edice Golfu (7.2) GTI Performance "Plus".
No dealeři to popisují jinak "Neuplynul ani rok a čeští prodejci osobních vozů Volkswagen včetně Autocentra Jan Šmucler přijímají objednávky na sériovou verzi této exkluzivní limitované edice inspirované závodním speciálem, který se účastní mezinárodního seriálu okruhových závodů TCR. " ...uvádí to tak více zdrojů.
Logicky marketing, počtem to limitováno není, není to číslováno a nikde žádný celkový/limitní počet nepadl, jako třeba u GTI Clubsportu S - limitka 400 kusů.
Stránky VW o GTI TCR: "Nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI všech dob stojí 948 900 Kč."
Skutečně limitovaný Golf GTI Clubsport S byl/je rychlejším Golfem GTI.
A tady bez marketingu: "The GTI TCR is a series production car, not a low-numbers limited edition."
https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/volkswagen/golf-gti-tcr/
Ok ok, nehádám se. Nejsem takový fanda rychlých golfů. GTI Clubsport S - byl jen třídveřový ne? To má moje známá a ještě upraveno u ABT. Prý na 400 koní. Ale prý to není tak dobré jako "R" od ABT, co má její manžel. S tím prý jde jet rovně na plný plyn :-)....jsou to oba šílenci.
GTI Clubsport S byl pouze dvoumístný (a výhradně s manuálem), takže druhý pár dveří by ani nedával smysl, leda tak na ten kabát. ;-)
Možná má spíš jen Clubsport (pokud to nemá dvoumístné), Clubsport S je hodně vzácný, u nás jich bylo jen pár kousků.
Z těch celkových 400 kusů zůstalo rovnou 100 kusů v Německu a ze zbylých 300 ks jich mělo 150ks volant na opačné straně. 8-svetova-premiera-modelu-golf-gti-clubsport-s" rel="nofollow" target="_blank">https://www.volkswagen.cz/…-gti-clubsport-s
Já to vidím tak, že fabrika má zásoby 3dr panelů, kterých se potřebuje zbavit než přijde nový model a tímto způsobem (limitka) se jich "zbavuje". Nebylo by to poprvé ani naposledy, co automobilka použila tuto metodu.
To si nemyslím... tipnul bych (ale fakt jen tipnul), že dneska už všichni jedou výrobu velkých dílu nějakou podobu Just in time a mají zásobu třeba na týden, víc ne. Ty jsi dělal pro Toyotu něco, ne? Víš jak to bylo tam?
PS: A pak tu jsou samozřejmě náhradní díly, které by měly být k dispozici pár let po ukončení výroby G7.