Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferrari v letech 2021 až 2022 ukončí dodávky motorů pro Maserati! Co je příčinou?

Ferrari a Maserati, dvě prestižní automobilky, které navíc sídlí jen kousek od sebe, již nějaký čas sdílejí pohonné jednotky. Jejich vývoj má na starosti značka se vzpínajícím se koněm ve znaku. Jenže toto bude platit jen do let 2021 až 2022.
Zpět na článek
12. 5. 2019 11:10
12. 5. 2019 11:27
12. 5. 2019 13:20
13. 5. 2019 17:34
Avatar - speedfred
12. 5. 2019 11:10
Nedávno
sa tu písalo že Mase bude iba elektro,tak im asi ICE motory netrá :-)
Rozbalit vlákno
1
12. 5. 2019 11:27
Konstrukce
Dokud bude větší zájem mládeže o elektroniku než o inovativní konstrukci strojírenskou a elektrotechnickou, bodou i legendární značky padat a nikdo a nic tomu nezabrání. Bez inovací to nejde, přičemž inovací je překopání původního biturba na motor plnící emisní normy. Kdo tvrdí, že to nejde, jen dokazuje, že není inovace schopen. Přitom se stačí pověnovat třecím parametrům, dávkování paliva, konfigurace spalovacího prostoru a optimalizovat ECU. Na třecí plochy jsem expert, ostatní rád přenechám schopnějším. Kdo nabídneme FCA tvůrčí spolupráci?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
12. 5. 2019 13:20
A co Alfa?
Od Ferrari bere 2.9T. Třeba použijí připravovaný R6 od Jeepu, ale horší je to s V8, kde nemají turbo V8 pro Maserati. Naroubovat na HEMI turba by asi moc nefungovalo, tak buď něco vymyslí na čistém papíru nebo nakoupí jinde. A nebo si vystačí se současnou V6T (která je v podstatě Pentastar + turbo) a přidají elektromotor, i když ten motor asi bude končit, protože kvůli konstrukci open-deck je jeho maximum lehce nad 400k.

Navíc Maserati by potřebovalo V8 s plochou klikovou hřídelí kvůli svému typickému zvuku, je škoda, že se s Ferrari nedohodnou.
Rozbalit vlákno
1
13. 5. 2019 17:34
Pane Dusile...
...zkuste psát o autech, ne o ekonomických pojmech, kterým za mák nerozumíte. Ferrari nepatří žádné skupině IPO. IPO je i u nás běžně používaná zkratka anglického termínu Initial Public Offering, kterým se označuje první veřejná nabídka obchodovatelných akcií - vstup společnosti na burzu (v tomto případě na newyorskou). A těch akcií koncern FCA uvolnil 10 %. Zbytek se přerozdělil mezi akcionáře FCA a Pietra Ferrariho. Obdobně teď postupoval Uber. Stačilo by vám otevřít Wikipedii.
Rozbalit vlákno
0