Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přestavby vozidel na CNG: Proč jsou méně populární, když dávají smysl?

Alternativu k LPG představuje provoz na zemní plyn. Sice na něj lze přestavět v podstatě jakýkoliv zážehový motor, avšak v praxi se to dělá méně často než konverze na LPG.
Zpět na článek
14. 5. 2019 15:08
14. 5. 2019 15:17
14. 5. 2019 15:30
14. 5. 2019 15:40
14. 5. 2019 15:44
14. 5. 2019 16:07
14. 5. 2019 15:41
14. 5. 2019 16:32
14. 5. 2019 20:26
14. 5. 2019 20:44
15. 5. 2019 18:30
14. 5. 2019 13:43
jedna info mi chýba
nenašiel som v článku info o sieti staníc. Nie je to kľúčom problému?
Rozbalit vlákno
1
14. 5. 2019 17:34
Re: jedna info mi chýba
Na Slovensku to problém skutečně je.V Bratislavě dvě plničky, obě kousek od sebe v oblasti Ružinova. Rakže průjezd Bratislavou do Maďarska znamená zajížďku na Prístavnou a zpět. JIná města také problém, při dojezdu 250 km se to dost špatně plánuje.
Naproti tomu u nás v Brně máme 6 plniček a už vyrostly i v menších městečkách (Vyškov, SLavkov, Adamov, na dálnici D1 u devíti křížů a na Rohlence.
Samozřejmě, jsou státy kde je to ještě horší - Maďarsko, Polsko, Rumunsko Litva, Lotyšsko...
14. 5. 2019 14:03
životnost motoru
Síť plnících stanic není problém, prakticky v každém městě kde mají mhd nějaká je, protože cca 10 let zpátky to byl oblíbený alternativní pohon v autobusech, dne trochu vytlačovaný elektřinou. Problém může být s životností motoru, u autobusů je díky vyšším provozním teplotám cca poloviční oproti naftě. Ale je otázka zda se to dá porovnávat s osobákem co najede 15-20 tkm ročně.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CICERO
14. 5. 2019 14:54
Re: životnost motoru
mají to udělat pořádně... když tomu jen uzpůsobí zaklad motoru pro konvencni palivo se... si do vlastního...
14. 5. 2019 15:32
Re: životnost motoru
Hlavní problém je s nádržemi. Ty železné jsou hrozně těžké, ty kompozitové zase docela drahé... to dost prodraží přestavbu. Ale při krátkém googlování jsem našel, že už dělají nádrže srovnatelné s LPH, i na 80 litrů...
14. 5. 2019 17:35
Re: životnost motoru
80 litrů ? CNG se u nás měří na kila.
Avatar - CICERO
14. 5. 2019 19:02
Re: životnost motoru
Sověti měří jinak... vieš čo…, jednou od anglánů,amiků reverzně inženýrovali nějaké lodě, či psí boudy, nebo jinou vojenskou techniku stvořenou pro nekonečný pláč matek vojáků nepřítele... a co čert nechtěl: MISTO PALCU TO POSTAVILI V CM A CELA ´´GALEONA SLA DO KOPRU´´ nu, tak od té doby, se vykašlali na námořnictvo a jedou rakety, atomovo a virtuální pšouky, z globální politiky si dělají Dobrý den ! A každý týden na to padají hektolitry vodky, a boršče... v pravoslavných kostelech,ponorkách, ledoborcích a tajných tunelech pod Moskvou... héééj to není čaputovko… woe… :-! 8-s
Ani SorryJAKOvo.. to je regulerni hejt… Za mě :yes:

a... aaaa… no... MAS PRAVDU CNG SE MĚŘI NA KG ale Putin za to nemůže... Ikdyž je tady: SORRYJAKOVO...

S vůní řepky neuděláš nic... a vůně Řepky je složitější, ta má i povolíno vycestovávat...

Chavééz

BTW: ZA8T3 TU 3,14….. z řad0vky mil3 d3ti, d0kud j3 čas :-)
15. 5. 2019 13:10
Re: životnost motoru
LPG se typicky měří v litrech, CNG v kg, což neznamená, že se to nedá měřit jinak, ale každopádně kolem toho vznikají zmatky.

Každopádně typická nádrž na LPG u osobního auta má kapacitu kolem 50 litrů a dojezd při průměrné spotřebě 8 l / 100 km je přes 600 km. (Já osobně mám toroidní nádrž místo rezervy s kapacitou necelých 60 l a ujedu na ni 700 km.)

Naproti tomu, typická nádrž na CNG má kapacitu kolem 20 kg a dojezd při průměrné spotřebě 5 kg / 100 km je pouhých 400 km.

A proč se tedy nepoužívají větší nádrže? Jednoduše proto, že CNG na rozdíl od LPG je stlačený, ne zkapalněný plyn, má tedy mnohem menší hustotu a zmíněných 20 kg zabírá objem cca 100 litrů! Odkazovaná nádrž na 82 litrů tedy pojme cca 16 kg CNG.

Z výše zmíněného plyne pro mě největší nevýhoda CNG, o které se paradoxně mluví mnohem méně než o hustotě čerpacích stanic, a tou je právě velký objem při skladování v nádrži, z čehož v praxi plyne malý dojezd a často také zmenšený zavazadlový prostor. A to je odpověď na otázku v titulku článku.
15. 5. 2019 16:16
Re: životnost motoru
naprostý souhlas, s malou dodávkou na cng fiat se muselo na trase od prahy do ostravy a zpět v prostějově tankovat, aby byla rezerva pro další jízdu, naproti tomu s berlingem v naftě jsem tu trasu dal na jedno tankování skoro 3x, takže hlavně šlo o čas, zaměstnancům je to asi jedno,musí jet s čím dostanou,ale pro podnikání je třeba taky zohlednit čas to jsou peníze - a nebo volno :-)
Malá výhoda myslím byla v silniční dani že se neplatí
14. 5. 2019 15:08
Oprava
Horní Suchá neleží na území Moravy, ale na území Slezska. Už by se konečně všichni čeští novináři mohli naučit, že Česká republika se skládá ze 3 historických zemí Čechy, Moravy a Slezska a ne jen ze z prvních dvou...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Stejsn
14. 5. 2019 15:17
Re: Oprava
Co je komu do nějaký prhele...
14. 5. 2019 15:30
Re: Oprava
Severomoravský kraj... slyšel jsi někdy ten pojem? protože o kraji Slezském jsem zase neslyšel já..
14. 5. 2019 15:40
Re: Oprava
Moravskoslezský kraj když mě už chcete opravovat...
Avatar - CICERO
14. 5. 2019 15:44
Re: Oprava
Nechtějí opravovat chtějí: много Drogo ! :-[] :yes:
14. 5. 2019 16:07
Re: Oprava
:-) :-) to jsem si naběhnul :-)
Avatar - CICERO
14. 5. 2019 15:41
Re: Oprava
Oni slízaj, z Těšína, a pak ještě jednou, do dolů po Švýcarovi... :-! PROTO SLEZ

Panimaješ MIGU ? :D Já něpanimaju… Ja to tu vedu! Ja Ja… Ja Vol, by FSB Geroy…
Avatar - eLzyx
14. 5. 2019 16:32
CNG? Ne díky
proč ne CNG? Protože je po vodíku nejnebezpečnější, servisní náklady sledované po celou dobu životnosti vozu (20let) jsou také vysoké, nádrže jsou těžké, takže se snižuje i užitečné zatížení vozu, dojezd také nic extra. Já bych to nechtěl snad ani zadarmo. Když už alternativní palivo, tak LPG.
No a k té bezpečnosti - obecně tahat za zády tlakovou lahev je nesmysl. Nehoda, koroze, nebo zmetek z výroby a roztrhá to auto na trsátka. Riskovat své zdraví, případně své rodiny kvůli pár ušetřeným korunám ... hloupost.
Rozbalit vlákno
5
14. 5. 2019 17:25
Re: CNG? Ne díky
... nevím proč řešíš nějaké virtuální servisní náklady na 20 let, když CNG auta se kupují na vysoký kilometrový nájezd a po pár letech mají x set km a jdou do šrotu.... (taxíky, fleetové auta atd).

Kromě bezpečnosti (ačkoliv si nevybavuju nějakou nehodu kde by následky kvůli CNG byly nějak zásadně problémové.... drtivá většina explozí souvisí se zanedbaným technickým stavem) naopak to palivo skoro žádné nevýhody nemá, je zdaleka nejekologičtější z těch konvenčních paliv a šetří korunu na kilometr.... Mám ve firmě dvě CNG Octy a nemůžu si je vynachválit.... po prvních 100tkm se mi zaplatí rozdíl v pořizovačce, dalších 100tkm mi to auto šetří peníze.... a po městě neprasím životní prostředí sobě a ostatním....
14. 5. 2019 17:38
Re: CNG? Ne díky
Problémy byly s firemníma nádržema u VW (tuším Tuareg nebo Tiguan), do dneška musejí řidiči těchto vozů na plničkách v zahraničí předkládat doklad o kontrole.
14. 5. 2019 17:43
Re: CNG? Ne díky
.... no nedávno bouchla i kompozitní nádrž na Audi A3, nové auto, běžné tankování, zraněná řidička co stála u auta.... :'-(
15. 5. 2019 06:33
Re: CNG? Ne díky
Možná proto udělali Octavii G-TEC v takové konfiguraci (combi, automat, 1.5 TSI, základní cena asi 588 tisíc), aby ji nikdo nekupoval a nemuseli tyhle problémy řešit.
14. 5. 2019 17:43
Re: CNG? Ne díky
Pokud do nákladů započítáte nádrže, tak snad. Ale jinak bych řekl, že když jsem měl LPG tak jsem byl u servisáka častěji. Nehoda a koroze na nádrž nemohou mít vliv - od toho jsou revize a na určité zatížení jsou ty nádrže certifikované.
LPG má skutečně tu výhodu, že je na každém rohu i v zahraničí. Ale zase problémy s kvalitou - obsah síry a žíravých plynů. Některé motory jezdí jen na některou značku LPG.
14. 5. 2019 17:52
CNG uživatelé
Podle mne je největší problém CNG, že neexistuje nějaká rozumně velká skupina uživatelů kteří by se dělili o zkušenosti a informace. Je to dáno především tím, že spousta těch aut je firemních a ti co je řídí prostě jedou a nic je nezajímá. Takže máme asi 5 různých webů se seznamem plniček (bohužel obsah není úplně shodný), informace o ceně jsou taky sázka do loterie (naštěstí to zase tak moc nekolícá). Nejhorší jsou informace o zahraničí, od našich uživatelů se většinou z výše popsaných důvodů nic nezjistí a zahraniční fora jsou na tom obdobně. Hledat plničku v některých místech může být i detektivní práce, protože různé zdroje si odporují.
A ignoruje to navigace, Waze mi stále nabízí jen benzinky.
Rozbalit vlákno
5
14. 5. 2019 18:15
Re: CNG uživatelé
Neco aspon tady ;-)
http://blog.auto.cz/…-octavii-na-cng/

Jinak s pokrytim v CZ neni vubec zadny problem, na to zadne specialni forum nepotrebujes.....
14. 5. 2019 18:38
Re: CNG uživatelé
Jenže já jsem soukromník a opravdu nejezdím jen po ČR.Za tejden na Slovensko a koncem června Polsko - Bělorusko - Ukrajina - Polsko. Minulý měsíc Srbsko.
Avatar - CICERO
14. 5. 2019 19:50
Re: CNG uživatelé
Ty státy... Ty jsi asi MAFIAN ze SORRYJAKOVO...
14. 5. 2019 20:16
Re: CNG uživatelé
Jsem chudý důchodce a jezdit na Korsiku nebo do Portugalska si moc dovolit nemohu
14. 5. 2019 21:51
Re: CNG uživatelé
neberte ho vážně. je to drogově-nezávislý přispívatel.
Avatar - Steward
14. 5. 2019 20:26
Cng je lobby
Problém LPG je, že je to pro lidi a nikdo z velkých hráčů na tom nevydélává. Proto je tu CNG, které se díky lobby dostalo do aut. Jinak je to drahé, nejede to a má to malou nádrž. Takže když si to někdo koupí, tak pokud se to rozbije, tak za to utratíte tak, jako za opravu dieselu. A takhle je to bohužel v našem státě se vším. Lidi nikoho nezajímají, jen prachy a business:-(
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2019 20:44
Zkušenosti s CNG
Za poslední tři roky mám na CNG najeto cca 200 tkm s několika vozy a nikdy jsem neměl problém v ČR s plničkou. V některých zemích je to horší, ale nic nebrání tomu jet na benzín. Rozvoji CNG by přispělo, kdyby se místo nesmyslných kotlíkových dotací dali lidem dotace na domácí plničky. Zkušený plynař je schopný udělat domácí plničku a dá cca 10.000 Kč za matroš. Už jsem jednu takovou viděl, a na takové Ukrajině jsou celkem běžné. Cena na 1 km by pak byla u Oktávky kolem 0,8 Kč na 1km. Omezený výběr aut na CNG některé země netrápí. Například v Belgii se prodávají Vitara a C-cross na CNG, či v severských zemích například Subaru Outback. Znám i jednoho poláka, který si z USA dotáhl Ford F250 na CNG a dojezd má cca 500 km na nádrž s cenou cca 2.2 Kč za km.
Rozbalit vlákno
1
15. 5. 2019 06:41
Re: Zkušenosti s CNG
Pomohlo by i to, kdyby provozovatelé podzemních garáží zrušili nesmyslné zákazy vjezdu vozidel na CNG. Zvlášť pro ty, kteří mají novostavbu se zákazem vjezdu do garáže, CNG ztrácí smysl.
15. 5. 2019 18:30
20let
"Dalším omezujícím faktorem je životnost tlakových nádrží, která je uvedena na štítku. Obyčejně je životnost 20 let."

tohle skutecne NENI omezujici faktor, 20 let podle me ani auto s / na CNG neprezije pokud to bude neco noveho :D

Jinak ano, o auto na CNG se uvazovat da, ale chtelo by to herdek aspon 100kW :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2019 21:16
Vlastní zkušenost s CNG
Dovolím si přidat vlastní osobní zkušenost s CNG. Do firmy jsem koupil VW Caddy na CNG. Najeto s ním mám 80.000 km, za 3 roky. Průměrná celoroční spotřeba 5kg CNG/100 km. Jízda s CNG naprostá pohoda, necítím to na výkonu auta, že by byl nižší. Na nádrž najedu 650 - 700 km (u Caddyho je nádrž výrazně větší, než třeba u Octavie, resp. nádrže, je jich tam víc, tuším, že tři, pod podlahou) Výdajem navíc je to, že místo výměny oleje po 30 tis km, musíte po 15 tis km. Neměním auta v krátkých intervalech, takže auto bude jezdit, dokud neklekne. Z dlouhodobého hlediska se to jednoznačně vyplatí. Zatímco benzín lítá cenově nahoru dolu, CNG 3 roky, co na něj jezdím, drží stále stejnou cenu kolem 25.30 Kč/km. Síť čerpaček je už poměrně dost hustá, ve velkých městech absolutně bez problémů, v menších jak kde, ale nikdy jsem neměl problém po cestě nabrat CNG, ať jsem jel v ČR kamkoli. Navíc jak jsem psal, dojezd 650 - 700 km na nádrž. Ve větších městech je výhoda, že jsou tam třeba čerpačky CNG u velkoodběratelů, jako např. dopravní podnik, u nás v Pardubicích, který má velký odběr CNG do autobusů, tím pádem má od dodavatelů dobrou cenu, kterou pro cizí odběratele nemusí výrazně navyšovat, protože prodej CNG dalším není jeho primární činnost, a proto trvale drží nízkou cenu. Zatím co v okolí sem tam skáče cena CNG, u DP v Pardubicích se snad za poslední rok nehnula, a je stále 25,30 Kč. Celkově jízda na CNG za 3 roky absolutně bez jakýchkoli problémů.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku