Testy
s tymto motorom je to za mna ideal pre taketo nadalej docela kompaktne a jednoduche SUV .. este ponuknut 4kolku a vlastne bude to dokonalost aku dnes v podobnych vodach ponukne len malokto... dacii fandim :yes:
Doplnit k tomuto motorou 4kolku, a bude to dokonale. Zatial je to trochu problem, lebo kto chce AWD, ma na vyber bud diesel (ktory z roznych dovodov nemusi kazdemu vyhovovat), alebo starsi dopredavany SCe-benzin (ktory je ale homologovany len podla Euro 6c, nie 6d-temp).
Už to tady zaznělo včera u testu Áčka a další test to jen dokazuje. Renaultu se podařilo vyvinout výborný motor v dané kategorii, který funguje.
Osobně by se mi líbila srovnávačka s konkurencí, protože dle mne je to jeden z nejlepších motorů, co se dá s ohledem na kategorii koupit.
Z těch novějších turbomotorů podobného výkonu mám zkušenost s 1.5 TSI, který mi vůbec nezaujal, hlavně pro jeho spíše naftový charakter a pak 1.4 TGDi, která taktéž není nic převratného. Oproti ním je TCe točivější. Nedostižný charakterem považuji dnes již neexistující Ecoboost 1.6 R4, ale ten má jiné mouchy, navíc je starý.
Doufám, že TCe nebudou provázet žádné fatální poruchy, protože i když Renault nemá vždy dokonalá vozidla, tohle je jeden z důvodů, proč se jít projet.
Osobně by se mi líbila srovnávačka s konkurencí, protože dle mne je to jeden z nejlepších motorů, co se dá s ohledem na kategorii koupit.
Z těch novějších turbomotorů podobného výkonu mám zkušenost s 1.5 TSI, který mi vůbec nezaujal, hlavně pro jeho spíše naftový charakter a pak 1.4 TGDi, která taktéž není nic převratného. Oproti ním je TCe točivější. Nedostižný charakterem považuji dnes již neexistující Ecoboost 1.6 R4, ale ten má jiné mouchy, navíc je starý.
Doufám, že TCe nebudou provázet žádné fatální poruchy, protože i když Renault nemá vždy dokonalá vozidla, tohle je jeden z důvodů, proč se jít projet.
Pred nedávnom ho porovnali s Vitarou.
CICERO
Přesně tak... Moturek je bomba, auto už taky, ať si říká kdo chce co chce... Když není cash flow, není lepšího auta... 😄 Za par šupu - Oceán muziky
Vitary a ASX se v tom plácají a Duster vypadá neuvěřitelně. Vypadá , že ho můžeš používat jako Nivu ale není to takový křáp. A do 4x4 gazíku patří nafta, takže není třeba brečet.
Duster sa nemusi vzdy vyuzivat ako Niva. 4x4 sa moze hodit aj niekomu, kto chodi v zime casto lyzovat, alebo niekam do hor na chatu. Lenze okrem toho moze jazdit len kratke trasy po okoli, a tam by si diesel s DPF mohol lahko odpisat.
Slusny benzinovy motor s moznostou AWD stale ma u kompaktneho SUV zmysel. Sice TCe ma uz tiez GPF, ale ten by snad nemal byt az tak chulostivy, ako DPF...
Slusny benzinovy motor s moznostou AWD stale ma u kompaktneho SUV zmysel. Sice TCe ma uz tiez GPF, ale ten by snad nemal byt az tak chulostivy, ako DPF...
CICERO
GPF ani DPF choulostive není, jen ty následky, nesprávneho použivani takového vozitka…
Pro auto i řidiče při řízení je lepší když tam není, ale chceme být zdraví, ne? 😉 :-!
Pro auto i řidiče při řízení je lepší když tam není, ale chceme být zdraví, ne? 😉 :-!
sice si generacne Dustík polepsil a naraz z predu aj bocny je celkom fajn, ale tyč je desiva... za tu cenu asi dobre
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
CICERO
O důvod vic šetřit na S class… 😒] Ale zas kolikrát to omotá řidič Dusteru za život kolem sloupu,stromku… ? No, když budu chtít být ironickej ha*zl... Tak asi jenom jednou, polštařkům navzdory... 😜 Nebo už to někdo přežil? Jak Tenkrát ten virální týpek vtom suv od Volva, jak ho byl plný net? 😄 Tohle není Volvo... Tohle je z boku: zvýšená felicie… a zepředu tak zvýšená fabia II. gen. tak někde bych viděl tu úroveň bezpečnosti... 😄
pisem to v kontexte uz spominanej bezkonkurencnej ponuky, Duster s tymto motorom a celkovo dosiahol velmi slusnej urovne... ci uz dizajn, interier, jazdne vlastnosti atd, ale stale nie je tak bezpecny ako o nieco drahsia konkurencia... tj niekde ten kompromis dostanes v tej cene, nie je to len o tom, ze nie je tak predrazeny ako konkurencia... pripadne, ze okrem plastov v interieri, odhlucneni, vybavy je na tom tak isto ako konkurencia len lacnejsi... nie je, aj toto je hladisko kde je slabsi a ta tyč z boku je vazne zla, to je vyledok tak z 90tok...
nevravim, ze to zraza vsetky jeho plusy, ale proste nepozera sa na to dobre... aspon, ze naraz z predu a klasicky bocny naraz je v pohode, ale nevis... to su take modelove situacie
nevravim, ze to zraza vsetky jeho plusy, ale proste nepozera sa na to dobre... aspon, ze naraz z predu a klasicky bocny naraz je v pohode, ale nevis... to su take modelove situacie
Duster jako nový vůz - super. Nemám co bych v rámci ceny vytknul.
Co by mě ale hodně zajímalo, tak to kde rumuni ušetřili? Je 1,33 TCe 130 v Dacii opravdu identický s 1,33 TCe v Renaultu? Nebavím se o základu. Bavím se o celém motoru.
Protože Dacia má nastavené mnohem nižší servisní náklady než Renault. Takže jsem vcelku skeptický k tomu, že motor je opravdu shodný. Psalo se to i kdysi - Dacia má nesmrtelný renaulťácký 1,6 atmo... Realita byla ale úplně jinde. Používaly se jiné díly. Např. rozvodový řemen byl užší, takže zatímco na Renaultu se měnil po 120 tis. km, tak Dacia každých 60 tis. ...
Proto mě tohle zajímá a nikde se o tom nepíše... Za mě mi totiž přijde, že spolu s těmihle moderními motory sice Dacia dostává výrazně zajímavější projev, ale o to méně zajímavé bude Dacii vlastnit a provozovat. Kombinace složitý motor + jednoduché auto mi přijde ... zkrátka neharmonická.
Co by mě ale hodně zajímalo, tak to kde rumuni ušetřili? Je 1,33 TCe 130 v Dacii opravdu identický s 1,33 TCe v Renaultu? Nebavím se o základu. Bavím se o celém motoru.
Protože Dacia má nastavené mnohem nižší servisní náklady než Renault. Takže jsem vcelku skeptický k tomu, že motor je opravdu shodný. Psalo se to i kdysi - Dacia má nesmrtelný renaulťácký 1,6 atmo... Realita byla ale úplně jinde. Používaly se jiné díly. Např. rozvodový řemen byl užší, takže zatímco na Renaultu se měnil po 120 tis. km, tak Dacia každých 60 tis. ...
Proto mě tohle zajímá a nikde se o tom nepíše... Za mě mi totiž přijde, že spolu s těmihle moderními motory sice Dacia dostává výrazně zajímavější projev, ale o to méně zajímavé bude Dacii vlastnit a provozovat. Kombinace složitý motor + jednoduché auto mi přijde ... zkrátka neharmonická.
Proč např. nejsou plně plastová nadkolí? Exteriérem a interiérem se posouvá a tváří takřka jako mainstream, ale pak se člověk zadívá a působí to trochu dojmem laciné děvy. Naoko uchvátí, ale to je asi tak vše...
Přitom se přidávalo třeba těsnění na dveřích... Jako dobré, zřejmě bude nižší hluk v kabině. Ale trvanlivosti by podle mě mnohem víc přispěly plasty v podbězích. Hlavně u vozu který je určený na nezpevněné cesty...
Přitom se přidávalo třeba těsnění na dveřích... Jako dobré, zřejmě bude nižší hluk v kabině. Ale trvanlivosti by podle mě mnohem víc přispěly plasty v podbězích. Hlavně u vozu který je určený na nezpevněné cesty...
CICERO
A o tom to je, ne? Přidej tam tohle a támto… A máš ztoho něco jako: Skálu za 690K … Náhodou to vyvážili pěkně... A přibyvatVbudoucnu budou jen emisní a bezpečnostní ha*loviny, které prapůvodní zakaznik tohohle cenoveho segmentu moc neocení 😄 A podběhy... ehm taktam bude bordel jak v gaziku noo booože… Jarda, Pepa,Kamil,Petr, Pavel možná i Karel vezmou Wapku a mají vybaveno... předzimou navoskovat, ošetřit, spodek,dutiny a modlit se... POHODA.... :-! 8-s
Ano, přesně o tom Dacia je. Že se šetřilo kde to šlo. Jenže na novém Dusteru už se věnuje péče (na Dacii) mnoha malichernostem a rozmařilostem. Plastové podběhy jsou za mě základ už tak 15 let... Kolik by to stálo navíc? 20€ výrobních nákladů?
Ano, to bychom mohli chtít ještě tu něco a tam zas něco. Souhlas. Ale znovu - je to prostě základ... U Sandera to ještě beru, s tím nikdo vyloženě do terénu nepojede. Ale v těch záhybech se prostě nahromadí kila bahna, šutry a větve obijí vnitřky... No, zkrátka škoda.
Ano, to bychom mohli chtít ještě tu něco a tam zas něco. Souhlas. Ale znovu - je to prostě základ... U Sandera to ještě beru, s tím nikdo vyloženě do terénu nepojede. Ale v těch záhybech se prostě nahromadí kila bahna, šutry a větve obijí vnitřky... No, zkrátka škoda.
CICERO
Taky se to muže někomu libit… nemusi sundávat pak Pepa u Karla 38 kusu plastů na podvozku, když bude: ´´ladit´´ a servisaci jsou ´´doma´´ na podvozku 100% NaMotoru Huř,jakPíšeš výš: to ukáže až čas... Ale náběh moc dobrý 😉 A já bych i té 1.33 docela věřil... 😄 ps: hlavně nečipovat a olej olej olej měnit už po 15 tisicich, 😄 (u tipického majitele jednou ročně? 😁 😉 )
Už v tom slovním spojení je cosi neřešitelného.
Ale chápu, že v době, kdy je za styl pokládán účes z první světové a vous kanadského dřevorubce v kombinaci s obtaženými kalhotami a mokasínami bez ponožek, je možné za stylové označit cokoliv. >😒]
Ale chápu, že v době, kdy je za styl pokládán účes z první světové a vous kanadského dřevorubce v kombinaci s obtaženými kalhotami a mokasínami bez ponožek, je možné za stylové označit cokoliv. >😒]
Limitované výbavy by podľa mňa mali byť o ponuke nejakých zaujímavých prvkov, no Techroad je dosť o ničom, jednoducho výbava Prestige a pár detailov navyše. Mňa by skôr zaujímalo, kam zmizol automat. Keď prišiel Duster II bol v ponuke, teraz ho nikde nevidím. Možno to znie ako zbytočný luxus, ale keď na cestách vidím Dustery vo fullke a zároveň si spomeniem na to nie práve ideálne sprevodovanie do mesta, tak je to myslím škoda.
Duster v téhle barvě vypadá parádně a nejsem příznivcem červené barvy ale v téhle verzi bych se toho nebál vypadá stylově. I interiér vypadá hodnotněji.
Nemyslím, že by tento test nějak významně vybočil. Naopak byla vidět snaha o technický popis některých záležitostí. Na to mohu napsat, že to bylo zbytečné, ale nenapíšu. Protože aspoň tam je vidět, že ten člověk o autech alespoň něco ví a není to jen novinářská loutka, co dnes píše test o autech a zítra bude psát o varných konvicích...