Oficiálně se představí až koncem letošního roku, pár šťastlivců se ale může s novou Octavií setkat už dnes. Testovací prototypy se prohánějí po českých dálnicích.
Octavia není snem otců rodin.
Octavia je především ………………… SLUŽEBNÍ VOZIDLO.
Pravdu máš v tom že bude drahá a tak dojde k sešupu při fasuňku služebních vozidel:
ze Superba si pohorší na Octavii
z Octavie si pohorší na Scalu
zoufalci budou i nadále fasovat Fábie
co ja viem ci je to vlhkym snom otcov rodin? a akych rodin vlastne? priemerne rozmerny manzelsky par na prednom sedadle ponukne detom vzadu fakt dost miesta v akomkolvek konkurencnom kombiku (za 75% ceny) a ked moje decka budu mat 180cm+ tak uz ich nikde aj tak vozit nebudem...kufor rovnaky ako konkurencia a miesto je len vo vnutri najma vzadu...kolko je zakaznikov, ktori ten priestor vzadu realne potrebuju? podla mna minimum
je to jednoznacne predrazene auto, ktore neponuka "kusok auta navyse" umerne k vyssej cene...prichadzaju generacie rodin s hypotekami, uz scala je pre tieto rodiny predrazena...nebude to ziadna katastrofa, proste budu ludia kupovat auta s lepsim pomerom cena/uzitok to je cele
Bude sympatická, agresívnejšia, o tom niet pochýb. Škoda už na Scale ukázala, že vie posunúť auta dopredu a ten dojem z materiálov a celkovo pocit v interiéri je príjemný (verzia za 21.000 €).
Ale ak môžem vyjadriť názor, má nejaký zmysel Octaviu tlačiť vyššie ako je teraz? Pretože sériové auto bude preplnené elektronikou, rozmerovo dobehne Superb a to poženie nahor aj cenu. Som veľmi zvedavý na funkčnosť s 1.0 litrovým tříválcem a na cenovú politiku. Ak dáme nabok predsudky a posmešky, kedysi a aj teraz je Octavia snom otcov rodín, to všetky generácie plnia. Ale bude takýto nárast ceny, rozmerov a celkovo posadenie auta rešpektovať aj trh "otcov"? Veď už teraz je problém nájsť civilnú štvorokú a problém nie je len ten špecifický dizajn, ale hlavne cena..
V budúcnosti budeme autá, ktoré ponúknu len to, čo zákazník naozaj potrebuje nazývať už len budget cars? Aby to potom niekto naozaj aj kúpil a spoľah na klientelu nesedel len v leasingoch a pokračovateľoch Škoda plus..
můj první dojem při pohledu na špionážní foto bylo
vypadá to zezadu jako jezevčík
jako dřív vypadal Sup v kombíku
Současný Sup už nevypadá jako jezevčík a tak bude jako jezevčík vypadat Octa
všechny Škody teď budou vypadat jako zvětšená, zmenšená, nebo zvýšená Scala, tak musím říci to, co jsem si myslel, že nikdy neřeknu: "Zlatá čtyřočka, nebo li Kabáňka!" :-)
Hlavne viac miesta pred kolenami neocenis pokial sa na zadnych sedackach sedi zle. Na strane druhej, dostanes za viac penazi horsie auto a to sa predsa vyplati.
Octavia ma status viac zalozeny na povode, nez na kvalitach. A Skoda a tom vie a snazi sa z toho vytazit maximum - logicky. Musia narazit na strop vytaznosti a pozom zareaguju. Kazdy by to tak urobil. Aj preto jazdim inu znacku, aj ked by som si skodu velmi rad kupil. Lenze realne neponukne za tie prachy taku hodnotu. Situacia sa trochu meni, ked beries do uvahy pokles hodnoty. Niektore naftove verzie octavie snad naberaju na hodnote hned ako opustia showroom.
Všechny služební okty skončí po 3-4 letech v rukou otců rodin, takže to asi nějaký sen bude, když i jako ojetina (a dost drahá v relaci k jiným ojetinám) láká ke koupi.
Jsem fanda konce čtyřočka ( škodovce se to doopravdy nepovedlo). Ale zároveň doufám, že to nebude mít přední světla až tak podobná superbu jako se ukazuje tu ... toho trojúhelníku dole na kraji už mám dost .. stačí že si ho ponechal superb facelift .
Jinak hlasové ovládání (ačkoliv ne moc funkční) mají škodovky za příplatek od Fábie výš. Dále jsem zvědavý jestli tedy škodovka dál vyvine adaptivní tempomat + traffic jam assist dohromady do jednoho co bude umět ještě víc .. což je v podstatě to co píšete.
Jinak s budíky na dostatečně velkém displeji problém nemám. Ale ovládání na displeji + kapacitní tlačítka .. to by se mělo limitovat.
Každý máme iný vkus - jednému sa auto páči, inému nie. Mne sa napr páčia jednoduché budíky a nie tie moderné "displayovité".
Osobne oceňujem dobré sedadlo niekde po 400 km jazdy. Po 800 km je už poriadne cítiť, ktoré sedadlo je dobré.
Na starom aute ma po 800 km bolel chrbát už riadne. Ma novom OK. Minule som ale chrbát cítil, tak si hovorím, že niečo nie je v poriadku. Nebolo - mal som ináč nastavenú bedrovú opierku :). Taká maličkosť a aký rozdiel. Po prestavení sedadla to bolo lepšie, ale keby som na to prišiel hneď, tak jazda by bola príjemnejšia.
Písal som schválne o interiéri, kde je vidieť podľa mňa pokrok. Tie rôzne textúry kombinácie materiálov sú dobré na dotyk, na pohľad. Niektoré farebné kombinácie nechápem, ale budiš. Po čase to bola škodovka, v ktorej sa mi v "základnom" sedadle dobre sedelo, aj keď je pravda, že len pár minút. Čo sa exteriéru týka, môj názor je, že to mohlo byť naozaj lepšie. S cenou a technológiou a zlepenectvom nemôžem iné, ako súhlasiť....
Proc by auto melo byt agresivni? Aby si ridic=majitel mohl zvysovat ego?
S odstupem casu mohu rici, ze Octavia 1 ma po 20 letech povedeny design. Pochopitelne, ze nema techniku roku 2020, ale ten tvar je povedeny.
Soucasna octavie (III FL) je designove nepovedena.Predni svetla des a hruza, budiky na pristrojovce strasny.
Doposud jsem věřil Škodovce, potažmo Němcům, že šachy se zvětšování, prodlužováním a podobně skončí se Superbem III a Octou III, což měly být poslední přechodné modely k plnohodnotným kusům ve svých třídách, nebo mezitřádám, ale s adekvátními rozměry. Pokud to neudělají, dost škodě podtrhnou renomé. Pokud chtějí posouvat značku Škoda dál, už nejde hrát na low-endové a outsiderové modely. Názorný příklad je Duster, jedniča a dvojka se sakra liší výbavou a kvalitou materiálů, protože se snaží si připravit cestu výš.
Jo taky to tak vidim a je to skoda. Ta soucasna Oktavia mi vubec nevadi, ale jak mne Scala ani nevzrusuje ale ani mi nevadi, tohle mne primo nechava chladnym - uz jsme to vsechno videli - proporce jako Fabia kombi natazena do rozmeru Superba, maska Scaly a zadni svetla jako splaseny Karoq. Zase to smrdi kopirovanim Volva. Co by mi ale vadilo je to ze na te prvni fotce zezadu to vypada jakoby byly dvere kufru malinkate a jeste s hranou hodne vysoko. To snad ne. Ale pak se podivam na Ford Focus - to je krizenec zaby rosnicky se salatovou okurkou a lidi to hrde kupujou.
Takze ja skodovakum verim ze to bude dobre auto a jestli nic nepokazi pujdu si pro uz ctvrtou Oktavku v poradi, protoze nikdo nic lepsiho nedela.
A čo také škoda ukázala na scale čo sa dizajnu týka? Ja to nevidím - pre mňa je to nevýrazný nepekný dizajnový aj technologický zlepenec za ktorý chcú viac ako je to hodené.
Jistě že je snem otců rodin. Je to prostorné, moderní a úsporné auto s relativně levným provozem. V zemi s průměrným platem 30 tis. kč je pro průměrného otce platícího hypotéku s manželkou na mateřské nová oktávie naprostá utopie a pár vyfasovaných oktávek nebo úspěšných podnikatelů považujících auto za půl milionu za vrak na tom nic nezmění.
MInule som videl Corollu kombík a je to nádherné auto - je dlhé, nízke, aerodynamické = niečo pre nás, ktorí nemáme radi SUV :).
Kupovať auto teraz, tak sa na Corollu isto pozriem.
Civic nejazdí lepšie ako súčasná (nová) Mazda 3 s vlečnou zadnou nápravou? Mne napr pripadal oproti mojej Mazde 3 (2017) taký trochu obyčajnejší čo sa jazdy týka. Nebolo to zle... Ale napr Mazda sa mi zdala agilnejšia.. Čo sa ergonómie týka - sedadlá v Mazde ma pekne obopli, v Honde Civic sa mi zdali širšie - akoby robené pre američana :). Každý máme ale radšej niečo iné.
Kufor, nekufor... Záleží na čo človek auto potrebuje a na čo je zvyknutý. Okrem toho nie vždy je väčší kufor ten, ktorý má viac litrov. Jeden má väčšiu plochu a je nižší a iný je s malou plochou a vysoký (typický Crossover). Osobne mi viac vyhovuje ten prvý - s veľkou plochou.
Toto som sa pytal známeho, ktory s celou rodinou (manzelka+2 male deti) funguje s Fiatom Tipo HB, co je velmi podobne auto (ci uz miestom vo vnutri alebo kufrom), len stoji zhruba o stvrtinu menej. A zmestia sa do toho cela rodinka uplne v pohode. Tajomstvom uspechu je, ze je dealerom Fiatu, ked ide na dovolenku alebo potrebuje nieco prestahovat tak si zoberie vacsie predvadzacie auto. Kompaktny hatchback im teda na bezne vozenie uplne staci, plusom je aj to, ze jeho aj jeho manzelky rodicia od nich byvaju cca 10 minut pesky.
Toto ale nie je bezna rodina na Slovensku. Scala je taky mackopes (ani maly hatchback ani kombik) vhodny len pre urcite skupiny obyvatelstva (ktorých nie je vela). Auticko je to ale pekne, znova je to vsak pri tom, ze za rovnaku cenu si clovek moze kupit nejaky kombik ak potrebuje kufor, alebo hociaky iny hatchback v lepsej vybave ak ten kufor nepotrebuje. Ponuku ma ale skodovka vyskladanu pekne, pri iných znackach ma clovek pocit, ze existuju uz len crossovery. Len ta cenovka je moc vysoko.
Samozrejme, ze je normalna poziadavka chciet vecsi kufor. Aj ten maju ale ini vecsi. Aj papierovo a ak nie papierovo tak aspon vyuzitelne ;) A to bez typickeho schodu ala skoda po sklopeni sedadiel.
Sú ľudia, ktorí nikdy nezistia, že iná značka môže toho dať viac ako napr Š... Ak sa budeme baviť o tom, že viac neznamená viac výbavy, väčší kufor, viac miesta (o kúsok)... Niekedy je to viac pohodlia, lepšie sedadlá, podvozok, spoľahlivejšia technika... Každý má ale iné požiadavky a viac kufra môže byť naozaj rozumný dôvod.
Mazda 3 je samostatná kategória ;). Najprv zaujme vzhľadom a keď sa na nej človek prevezie..., potom sa istému typu zákazníka ťažko odoláva ... :). Samozrejme hlavne Mazda 3 je auto pre úplne iného zákazníka ako je Škoda. U Škody sú podstatné veci ako veľký kufor, simply clever riešenia... U Mazdy je často podstatné ako jazdí, prípadne vyzerá.
Aký je kandidát č.2? Honda Civic sedan (1,5T) ? Ak nie, doporučujem vyskúšať - slušné auto, za slušnú cenu (v akcii).
Mne napríklad trochu vadí, že všetky Škodovky sú hodnotené dosť nekriticky. Minule som čítal test Škody Scala a test pôsobil tak, že to auto je oveľa lepšie ako napríklad nová Mazda 3. Laik (trochu väčší ako ja) by to tak pochopil a rozhodol sa pre Scalu.
Aj testy áut je potrebné brať s istou rezervou - hlavne keď ide o Škodu :). A práve pre neobjektívnosť hodnotenia tiež nemám veľmi v obľube Škodu, aj keď si myslím, že ich autá sú dobré. Ale sú aj lepšie autá za podobné peniaze.
Kto by nevyžmýkal zákazníka, keď je o produkt záujem?
Presný pohľad na Octáviu. a emócie sú tu iné značky :).
Čo sa týka jazdných vlastností, tak skôr sa stretávam s tým, že Škody sú vo všeobecnosti tvrdšie naladené autá. Nejazdím často Škodovkami, preto to neviem celkom posúdiť. Otázka je ale, čo znamená tvrdšie naladené? Kedysi mal spolužiak Fiat UNO 1,4 Turbo s nejakou úpravou podvozku. To auto akoby vôbec nemalo tlmiče :). Kedysi mal známy Mazdu 626 (r.v. 1993) a tá bola na vtedajšie pomery až luxusne "plavná". Moje auto napríklad filtruje nerovnosti pekne a zároveň aj dobre drží na ceste.
Na posúdenie by to chcelo prejsť rovnakú trasu rôznymi autami v krátkom čase za sebou.
Každopádne Octávia je skvelé auto.
Bežnej rodine to bude aj úplne vyhovovať. Tú Scalu všade tak chvália - musím ju ísť vyskúšať. Nie žeby som chcel meniť moje auto... :) To len aby som mal predstavu, aká naozaj je :).
Pre každého je dobré niečo iné a máme rôzne pohľady na autá. Podľa mňa je to takto dobré :).
K Octavii 1 s TDI - raz som jednu videl ako "predskokana" v nejakom závode v slalome. Jazdil spolu s Astrou "J". Bol som prekvapený, ako sa tá Octavia nakláňala. V každom prípade bola Octavia 1 autom, ktoré toho vydržalo dosť, bolo úsporné, malo skvelé motory TDI, len nebolo také obratné.
Každopádne na Octaviu som ešte nedorástol ;)
Skodovky vôbec nie su zle auta. Dnes by som ani nenazval niektore moderne auto vylozene zlym v zmysle na benzne pouzitie, ze by malo vylozene vela blbych rieseni, nekvalitne materialy, ktore sa odliepaju od karoserie (vzdy si spomeniem na jednu cesku relaciu, kde nedavno ukazovali Opel Astra s odliepajúcimi sa plastovymi panelmi, ale to je skor rarita), alebo ze by zle filtrovalo nase tankodromy alebo nezvladalo bezpecne ist 130km/h na dialnici. Zvladaju to aj zatracovane Dacie (a su ich plne sidliska v Bratislave).
Ta Oktavka je v pohode auto, stoji viac ako konkurencia ale neponuka umerne viac v parametroch vozidla. Na firmu by ma Oktavka (co je model tusim z roku 2012?) vysla zhruba o 4000 € viac a v mierne horsej vybave ako i30 kombi (oktavka ma len viac miesta na zadnych sedadlách, co ako uz bolo spomenute bezny uzivatel nepotrebuje). Teraz zalezi akou optikou sa na vec pozrieme. Funkcne je to dobre auto, ekonomicky je to vsak pre znacnu vacsinu populácie nezmysel. Mnohi Oktavku sikovne zaraduju do nizsej strednej triedy, ktorej hlavnym sloganom podla mna je "pomer ceny a uzitku", nie "emocie" ako sa nas snazia predajcovia oklamat.
Je to spotrebny tovar, ktory straca hodnotu. A tak by sme sa na to mali pozerat.
A teď se možná dostaneme k tomu, co píšeš. Dost lidí ničím jiným, než Škodovkami nejezdilo, takže jim ani nepříjde, že může být auto, které lépe zatáčí, nebo má komfortnější podvozek, komunikativnější řízení, řazení..... "ona přeci ta Oktávka II zatáčí líp, než moje stará Felicie, nebo podobný werk ze kterého přecházím".
A ta druhá strana, co je nesnáší, je za 1. dost frustrována kategorií lidí popsaných výše (neustálé vychloubání, jak je Škodovka nej známe asi každý), za 2. vidí auta optikou svých potřeb (rychlejší, sportovnější, nebo naopak větší/menší auta) a Oktávka se s nimi nestřetává, za 3. frustrace z vlastní garáže a potřeba si dokázat a obhájit vlastní garáž, že jsem si koupil něco jiného a jelikož vím, že Oktávka není špatná, musím všem do světa vykřičet, že má volba byla lepší.
Objektivně dnes v ČR Oktávku nezhodnotí ani novinář.
Já sám bych si ji nekoupil, protože mi koncernová auta nesedí jízdními vlastnostmi, příjde mi, že mají bakelitový interiér až na ty exponované měkčené části a nejsou tak dobře odhlučněny (bavím se o obyčejných verzí, Oktávii RS či LaK jsem nejezdil, nejdraží byl Scout III. generace) jsou výrobci, kteří to prostě umí lépe a mne sedí více, ale objektivně je to auto, které v Evropském měřítku má co nabídnout, tím spíše v tom Česko-Slovenském.....
Tady nejde asi obecně říct, že je to skvělé/špatné auto, nejde to říct o žádném, protože každý máme jiné priority.
Škodovka má jednu obrovskou výhodu a tou je velikost kufru a v poslední generaci i místo. Auto na podvozku nižší střední třídy s prostorem střední třídy. Kdo jezdí v autě ve 2 lidech, s maximálně nákupem, to asi nikdy nepochopí.
Dále nabídne ve všech generací slušný interiér, nikdy to nebyl podprůměr své třídy, obrovskou možnost individualizace, velkou nabídku motorizací (což už pomalu přestává, ale to je problém většiny automobilek), kdy dokáže nabídnout slušnou dynamiku a spotřebu, hlavně s motory TDi.
Jízdní vlastnosti jsou při těchto plusech podružné a pro koncového zákazníka skoro nepodstatné, protože se drží ve věštině klasických verzí průměru. Není to řidičské auto s kterým by mě bavily zatáčky.
První generace zatáčela příšerně, hlavně s motorem TDI, těžkým na předek
Druhá generace byla slušná, víceprvek vzadu pomohl i komfortu, průměr třídy, ale přišlo mi, že koncernová sestřička Jetta na tom byla ještě trochu lépe (dost dlouho jsem mezi těmito auty stejné generace přesedal)
Třetí generace je také průměrná, bohužel s tyčí na zadní nápravě jsem nikdy nejel, ale ani tak mne to jízdně nenadchlo.
Takže, jaká Oktávka je ? Je prostorná, umí dobře vypadat a není pomalá. K slávě ji dost pomohly nesmrtelné motory TDI a taky fakt, že si drží cenu a dobře vypadá. To je recept na úspěch, protože do ní nacpeš rodinu, nebo ledničku na chatu.
Objektivně je celá řada aut, která ji předčí, hlavně v oblasti jízdních vlastností (Mazda, Ford, ale dle mých zkušeností i samotný VW), kvalitě interiéru u běžných verzí (VW, ale co si budem povídat, za stejnou cenu vypadá v interiéru lépe i i30, Ford nebo Renault).
A teď se možná dostaneme k tomu, co píšeš. Dost lidí ničím jiným, než Škodovkami nejezdilo, takže jim ani nepříjde, že může být auto, které lépe zatáčí, nebo má komfortnější podvozek, komunikativnější řízení, řazení..... "ona přeci ta O
Musím si ísť nejakú Škodu vyskúšať :). Veľmi ich ľudia kritizujú a iní chvália. Otázka znie, či sa na tom tí prví vôbec viezli a či tí druhí mali niekedy aj inú značku.
Nie som fanúšikom koncernu, ale okolo mňa ich je plno. Veľa ľudí rozmýšľa pri kúpe jedine o koncerne VW, lebo... Pritom iné ani nepozrú. Pokiaľ mi také auto NEkúpi manželka na narodeniny za naše peniaze, tak mi je to úplne jedno, kto na čom jazdí :).
V každom prípade vždy je hranica, kedy je dobré pozrieť sa, či na trhu nie je za dané peniaze niečo lepšie. Ale to musí človek chcieť to lepšie.
Súhlasím s "Vauban-om/. Bežná rodina na Slovensku a dovolím si tvrdiť aj v Česku si dovolí max auto nižšej strednej triedy, pokiaľ sa bavíme o novom aute. Veľa rodín dokonca kupuje malé auta ako rodinné. Za cenu oveľa nižšiu ako má Octávia je na trhu plno áut.
Normálne majú automobilky v každej triede 1 auto, prípadne nejakú verziu kombi, alebo sedan. Len škoda musí mať na jednom konci triedy Scalu (neplnohodnotné auto pre nižšiu strednú) a na druhom konci Octáviu. Čo keby spravili 1 auto = Octáviu s menšími rozmermi?
Nepopieram, že Octávia je výborné auto, ale snom ocov rodín isto nie je (určite nie všetkých). Kedysi kolega vymenil Octáviu II za inú značku a povedal, že sa už nikdy k Škode nevráti, lebo... Hádajte, čo má teraz? Octáviu :)
My máme doma napríklad hatchback nižšej strednej triedy, ktorý vypadol z výberu na základe najlepšieho pocitu pri šoférovaní a tiež skvelého dizajnu a predpokladanej výbornej spoľahlivosti do budúcnosti. Máme 2 deti (10 a 12r) a zatiaľ sme sa pomestili vždy (keby som balil batožinu ja, tak stačí aj 1/2 kufra). Auto nemusíme kupovať vždy len rozumom a také, ktoré nám bude závidieť sused. Niekedy sa oplatí zapojiť aj pocity a šoférovanie sa stane zábavou :).
Žijem len raz, prečo my som sa mal správať vždy len racionálne, rozumne a nespravil si radosť?
muzes koukat pouze tak ze to je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. dale je zde skupinka "otcu od rodin" rozumu mdleho, kteri maji hlavu hluboko, ale fakt hodne hluboko v pr*deli. vesmes byl imb*ecil uz jejich otec i ded.
Zo samotnej hierarchickej podstaty a postaveni skody u VAG jednoducho nemozu dostat vsetky technologie ako VW a musia byt vzdy nizsie. Dalsia vec je, ze koncern musi vytvorit rezervu kvoli dieselgate, takze setria kde sa da - co sa tiez niekde musi odrazit. Skodovka nerobi zle auta, robi ale auta drahe a ponukaju menej ako konkurencia. A ma sice velke moznosti konfiguracie avsak len u skodovky sa clovek stretne so zvrhlostami typu - priprava pre tazne a podobne chutovky za priplatok. Cenova politika je nastavena na na firemne predaje za uplne ine ceny, ku ktorym sa ako bezna sukromna osoba nedostanes a tym sa v podstate deformuje trh a skresluju predajne cisla. Nerobia to zle - inak by im to tak nevynasalo. Ja vsak nie som ochotny priplacat a dostat menej, preto sa cudujem kazdemu kto tak robi.
U Škodovky jsou displayové budíky nutností bo ty klasické vypadají katastrofálně. Byl jsem se kouknout na Scalu a Karoqa a oba měli ty klasické. Vzhledově mi připadají jako kolotočářský tuzing :-) Naopak ten displayový ve Škodovce resp. koncernu jsem považoval za nej, ale jen do doby než jsem si sedl do nové Mazdy 3, ta mi ukázala, že v jednoduchosti je síla >:D Ten display je naprosto dokonalý, stejně jako celý interiér, infotainment a podvozek :-) Zatím jeden ze dvou žhavých kandidátů na nové auto, jen čekám až dorazí sedan, abych jej mohl otestovat.