Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exkluzivní fotky Škody Octavia IV z české dálnice. Co už o ní víme?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 5. 2019
12
47
Zobrazit náhledy (12)
Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia IV Škoda Octavia IV Škoda Octavia IV Škoda Octavia IV

Oficiálně se představí až koncem letošního roku, pár šťastlivců se ale může s novou Octavií setkat už dnes. Testovací prototypy se prohánějí po českých dálnicích.

Rok 2019 bude pro mladoboleslavskou automobilku Škoda co do počtu novinek opět hodně pestrý. Za sebou už máme první jízdní dojmy i plnohodnotný test Scaly, co nevidět nás čeká odhalení omlazeného Superbu a čistě elektrického Citiga. Ta největší pecka je ale nachystána až na závěr letošního roku, kdy se má v celé své kráse odhalit nová, již čtvrtá generace modelu Octavia.

Do oficiální premiéry tedy ještě pár měsíců zbývá. Ale když budete mít štěstí, může se stát, že Octavii IV potkáte na tuzemských cestách, zejména pak hradecké a mladoboleslavské dálnici. Přesně to je případ našeho čtenáře Michala Š., který nám do redakční pošty zaslal exkluzivní snímky vozu. Boleslavský bestseller se na nich snaží zamaskovat, bystrému oku ale neunikne, že jde právě o novou generaci Octavie.

Vpředu si můžeme všimnout uhlazené přídě s výraznou maskou chladiče. Vzadu ale podobné proporce nečekejte. Tady designéři naopak sází na ostré hrany, jen se podívejte na ten výrazný zlom pod oknem víka zavazadlového prostoru. Svítilny na zachyceném prototypu sice nezasahují do pátých dveří, ale podle našich informací tomu tak u sériového auta bude, obdobně jako u Karoqu či Scaly. Vzadu samozřejmě nesmí chybět nový vzhledový prvek v podobě nápisu Škoda namísto loga.

Konec čtyřočka

Dobrá zpráva pro všechny, kteří ani po letech od uvedení omlazené Octavie třetí generace nepřišli na chuť rozděleným světlometům na přídi. U nové generace modelu se nic takového nechystá. Octavia dostane světla s tvarem podobným trojúhelníku, vzadu, jak už jsme napsali, budou umístěny štíhlé horizontálně uspořádané svítilny. V obou případech se bavíme o diodové technologii, ve vyšších výbavách se očekává adaptivní funkce Matrix LED se zhasínáním jednotlivých segmentů, aby nedocházelo k oslňování protijedoucího vozidla.

Moderní platforma i interiér

Technickým základem zcela nové Octavie bude zmodernizovaná modulární platforma MQB. Model určitě naroste, v případě délky se hovoří o zvětšení o nějaké tři centimetry, auto by se tak mohlo dostat přes hranici 4,7 metru. Zvětší se i u Škodovek tolik ikonický zavazadelník, předběžně je řeč o 610 litrech pro liftback a 630 l pro kombík. A ještě jedna zajímavost ohledně karosářských verzí: kombi dorazí dříve než liftback.

Také vnitřek má Octavii posunout zase o kousek výš. Očekává se uspořádání přístrojové desky nepříliš vzdálené Scale či Kamiqu. Hovoří se například o elektrické parkovací brzdě, hlasovém ovládání, head-up displeji či poloautonomním řízení, které zvládne zastavení, rozjezdy a dlouhodobější samočinné vedení auta v jízdním pruhu bez zásahu řidiče.

Motory bez překvapení

V otázce pohonných jednotek neočekávejte žádnou překvapivou odpověď, motory plně korespondují s aktuální paletou koncernu Volkswagen. Vstupní branou se stane litrový tříválec, chybět nebude ani čtyřválcová jedna-pětka a vrchol benzinových agregátů zastane 2.0 TSI, jehož nejvýkonnější verze bude vyhrazena sportovnímu provedení RS. Nezapomnělo se ani na diesely. Jisté je nasazení 1.6 TDI a 2.0 TDI, avšak zatím se neví, zdali s turbem jedním, nebo dvěma, jak tomu je v případě Kodiaqu RS. Vybrané motory se dočkají mild-hybridní technologie se 48V palubní sítí. Mezi alternativami se jistojistě počítá s verzí na CNG (základem bude motor 1.5 TSI), ale hovoří se také o plug-in hybridní a dokonce elektrické verzi. Ty nabídku doplní později. Další podrobnosti zatím zůstávají pod pokličkou.

Bude nová generace Octavie hezčí než ta stávající?
  • Ano
    74.1%
  • Ne
    25.9%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1760 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najprv kombi
palix
| 21. 5. 2019
Kufor, nekufor... Záleží na čo človek auto potrebuje a na čo je zvyknutý. Okrem toho nie vždy je väčší kufor ten, ktorý má viac litrov. Jeden má väčšiu plochu a je nižší a iný je s malou plochou a vysoký (typický Crossover). Osobne mi viac vyhovuje ten prvý - s veľkou plochou.
Re: Re: Re: Re: Najprv kombi
Vauban
| 20. 5. 2019
Toto som sa pytal známeho, ktory s celou rodinou (manzelka+2 male deti) funguje s Fiatom Tipo HB, co je velmi podobne auto (ci uz miestom vo vnutri alebo kufrom), len stoji zhruba o stvrtinu menej. A zmestia sa do toho cela rodinka uplne v pohode. Tajomstvom uspechu je, ze je dealerom Fiatu, ked ide na dovolenku alebo potrebuje nieco prestahovat tak si zoberie vacsie predvadzacie auto. Kompaktny hatchback im teda na bezne vozenie uplne staci, plusom je aj to, ze jeho aj jeho manzelky rodicia od nich byvaju cca 10 minut pesky.



Toto ale nie je bezna rodina na Slovensku. Scala je taky mackopes (ani maly hatchback ani kombik) vhodny len pre urcite skupiny obyvatelstva (ktorých nie je vela). Auticko je to ale pekne, znova je to vsak pri tom, ze za rovnaku cenu si clovek moze kupit nejaky kombik ak potrebuje kufor, alebo hociaky iny hatchback v lepsej vybave ak ten kufor nepotrebuje. Ponuku ma ale skodovka vyskladanu pekne, pri iných znackach ma clovek pocit, ze existuju uz len crossovery. Len ta cenovka je moc vysoko.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Najprv kombi
Reco
| 20. 5. 2019
Samozrejme, ze je normalna poziadavka chciet vecsi kufor. Aj ten maju ale ini vecsi. Aj papierovo a ak nie papierovo tak aspon vyuzitelne ;) A to bez typickeho schodu ala skoda po sklopeni sedadiel.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Najprv kombi
palix
| 20. 5. 2019
Sú ľudia, ktorí nikdy nezistia, že iná značka môže toho dať viac ako napr Š... Ak sa budeme baviť o tom, že viac neznamená viac výbavy, väčší kufor, viac miesta (o kúsok)... Niekedy je to viac pohodlia, lepšie sedadlá, podvozok, spoľahlivejšia technika... Každý má ale iné požiadavky a viac kufra môže byť naozaj rozumný dôvod.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Najprv kombi
palix
| 20. 5. 2019
Mazda 3 je samostatná kategória ;). Najprv zaujme vzhľadom a keď sa na nej človek prevezie..., potom sa istému typu zákazníka ťažko odoláva ... :). Samozrejme hlavne Mazda 3 je auto pre úplne iného zákazníka ako je Škoda. U Škody sú podstatné veci ako veľký kufor, simply clever riešenia... U Mazdy je často podstatné ako jazdí, prípadne vyzerá.

Aký je kandidát č.2? Honda Civic sedan (1,5T) ? Ak nie, doporučujem vyskúšať - slušné auto, za slušnú cenu (v akcii).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku