Exkluzivní fotky Škody Octavia IV z české dálnice. Co už o ní víme?
Oficiálně se představí až koncem letošního roku, pár šťastlivců se ale může s novou Octavií setkat už dnes. Testovací prototypy se prohánějí po českých dálnicích.
Rok 2019 bude pro mladoboleslavskou automobilku Škoda co do počtu novinek opět hodně pestrý. Za sebou už máme první jízdní dojmy i plnohodnotný test Scaly, co nevidět nás čeká odhalení omlazeného Superbu a čistě elektrického Citiga. Ta největší pecka je ale nachystána až na závěr letošního roku, kdy se má v celé své kráse odhalit nová, již čtvrtá generace modelu Octavia.
Do oficiální premiéry tedy ještě pár měsíců zbývá. Ale když budete mít štěstí, může se stát, že Octavii IV potkáte na tuzemských cestách, zejména pak hradecké a mladoboleslavské dálnici. Přesně to je případ našeho čtenáře Michala Š., který nám do redakční pošty zaslal exkluzivní snímky vozu. Boleslavský bestseller se na nich snaží zamaskovat, bystrému oku ale neunikne, že jde právě o novou generaci Octavie.
Vpředu si můžeme všimnout uhlazené přídě s výraznou maskou chladiče. Vzadu ale podobné proporce nečekejte. Tady designéři naopak sází na ostré hrany, jen se podívejte na ten výrazný zlom pod oknem víka zavazadlového prostoru. Svítilny na zachyceném prototypu sice nezasahují do pátých dveří, ale podle našich informací tomu tak u sériového auta bude, obdobně jako u Karoqu či Scaly. Vzadu samozřejmě nesmí chybět nový vzhledový prvek v podobě nápisu Škoda namísto loga.
Konec čtyřočka
Dobrá zpráva pro všechny, kteří ani po letech od uvedení omlazené Octavie třetí generace nepřišli na chuť rozděleným světlometům na přídi. U nové generace modelu se nic takového nechystá. Octavia dostane světla s tvarem podobným trojúhelníku, vzadu, jak už jsme napsali, budou umístěny štíhlé horizontálně uspořádané svítilny. V obou případech se bavíme o diodové technologii, ve vyšších výbavách se očekává adaptivní funkce Matrix LED se zhasínáním jednotlivých segmentů, aby nedocházelo k oslňování protijedoucího vozidla.
Moderní platforma i interiér
Technickým základem zcela nové Octavie bude zmodernizovaná modulární platforma MQB. Model určitě naroste, v případě délky se hovoří o zvětšení o nějaké tři centimetry, auto by se tak mohlo dostat přes hranici 4,7 metru. Zvětší se i u Škodovek tolik ikonický zavazadelník, předběžně je řeč o 610 litrech pro liftback a 630 l pro kombík. A ještě jedna zajímavost ohledně karosářských verzí: kombi dorazí dříve než liftback.
Také vnitřek má Octavii posunout zase o kousek výš. Očekává se uspořádání přístrojové desky nepříliš vzdálené Scale či Kamiqu. Hovoří se například o elektrické parkovací brzdě, hlasovém ovládání, head-up displeji či poloautonomním řízení, které zvládne zastavení, rozjezdy a dlouhodobější samočinné vedení auta v jízdním pruhu bez zásahu řidiče.
Motory bez překvapení
V otázce pohonných jednotek neočekávejte žádnou překvapivou odpověď, motory plně korespondují s aktuální paletou koncernu Volkswagen. Vstupní branou se stane litrový tříválec, chybět nebude ani čtyřválcová jedna-pětka a vrchol benzinových agregátů zastane 2.0 TSI, jehož nejvýkonnější verze bude vyhrazena sportovnímu provedení RS. Nezapomnělo se ani na diesely. Jisté je nasazení 1.6 TDI a 2.0 TDI, avšak zatím se neví, zdali s turbem jedním, nebo dvěma, jak tomu je v případě Kodiaqu RS. Vybrané motory se dočkají mild-hybridní technologie se 48V palubní sítí. Mezi alternativami se jistojistě počítá s verzí na CNG (základem bude motor 1.5 TSI), ale hovoří se také o plug-in hybridní a dokonce elektrické verzi. Ty nabídku doplní později. Další podrobnosti zatím zůstávají pod pokličkou.