Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
kyklop
Citujem: "Pokud ale využijete nabíjecí stojan s výkonem 50 kW, zkrátíte dobu nabíjení na 80 procent kapacity na přibližně 57 minut"
V texte sa píše o batérii s kapacitou pod 10kW, nejako mi tie čísla nelezú dokopy.
V texte sa píše o batérii s kapacitou pod 10kW, nejako mi tie čísla nelezú dokopy.
Rychlost dobíjení limituje výkon palubní nabíječky.... o tohoto modelu to je 6,6kW/h
Tudíž i kdyby se auto napojilo na 25kW stojan , 100kW stojan délku nabíjeni to neovlivní.
Palubní nabíječka ti transformuje střídavý proud na jednosměrný do baterie vozidla.
Jiné to je u vozidla které můžeš dobíjet jednosměrným proudem Ioniq EV, Nissan Leaf, Kona EV , TESLA .... - proud z nabíjecí stanice putuje přímo do baterie a není nutná konverze AC/DC
Tudíž i kdyby se auto napojilo na 25kW stojan , 100kW stojan délku nabíjeni to neovlivní.
Palubní nabíječka ti transformuje střídavý proud na jednosměrný do baterie vozidla.
Jiné to je u vozidla které můžeš dobíjet jednosměrným proudem Ioniq EV, Nissan Leaf, Kona EV , TESLA .... - proud z nabíjecí stanice putuje přímo do baterie a není nutná konverze AC/DC
V článku jsou údaje o nabíjení z elektrické verze. Má to jen normální dobíjení 230V proud nastavitelný 6-15A. Max. výkon 3,3 kW. Plné dobítí za 20% na 100% je přiloženým kabelem za 3hodiny. na Wall boxu za 2,5 hodiny.
Dzakobo
Liftbacky okolo 4,5 metru mám velmi rád (kombinuje pohlednost s praktičností), zde se design povedl a asi zaujme víc lidí než i30 Fastback.
Bohužel 140k není zrovna moc, Corolla ukazuje, že dostat se na dostřel 200k není nereálné. Použití dvouspojky chválím, ale "motorů je nějak málo"...
Mimochodem, nová 330e má hodně slušné parametry :yes:
Bohužel 140k není zrovna moc, Corolla ukazuje, že dostat se na dostřel 200k není nereálné. Použití dvouspojky chválím, ale "motorů je nějak málo"...
Mimochodem, nová 330e má hodně slušné parametry :yes:
mne sa naopak i30 fastback paci viac ako ioniq ale toto je to samozrejme individualne ..... osobne by som ale v podobnej cenovke ioniqu bral radsej este viac praktickejsie niro s rovnakou technikou ( okrem ineho aj kabina nira mi je daleko blizsia .. aj vyssia svetlost pride vzdy vhod ) ... a zrovna niro u nas uz vidim pomerne casto zatial co ioniq nadalej skoro vobec a fakt len sem tam ... ale inak uspech oboch aut je pre mna neprekvapujuci .. su posadene docela idealne aj velkostne aj cenou a aj technologicky idu s dobou... navyse ano.. aj ten dizajn u oboch uz je uplne normalny ako u beznych aut takze nejaka ( kontraproduktivna ) hra na ufo ( so snahou odlisit sa ) za kazdu cenu ako v pripade priusu tu uz nehrozi ... skratka ioniq aj niro su trefy a cuduj sa svete vobec ma to neprekvapuje ;-) ...
https://img2.auto.cz/…ull/3965046_.jpg a aj kola ma niro v ponuke krajsie ako akykolvek ioniq .... ale to uz su detaily jasne .... proste oba kusky su dokonale posadene
https://img2.auto.cz/…ull/3965046_.jpg a aj kola ma niro v ponuke krajsie ako akykolvek ioniq .... ale to uz su detaily jasne .... proste oba kusky su dokonale posadene
Mě se líbí Fastback ale Ioniq ještě o trochu víc, jinak výjimečně s tebou souhlasím. Nicméně ty na to koukáš optikou toho, že i 90k je dost, mě by prostě ten výkon scházel... Pak jsou tu pro mě už jen prémiovky, Volvo, DS, atp.
103 kW rozhodne nie je veľa, ale máš to stále viac, ako konkurenčný Prius s 90 kW.
No a 330e je síce iná liga výkonovo/dynamicky, ale aj triedne a hlavne cenovo, takže 3er by som do jednej vety s Hyundaiom ani nedával.
No a 330e je síce iná liga výkonovo/dynamicky, ale aj triedne a hlavne cenovo, takže 3er by som do jednej vety s Hyundaiom ani nedával.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
rokyta.p
Smrt zaživa, elektrické křeslo od Hnůjdajů, teda pardon auto. Obávám se, že menší trapas by byl i v ojetém Cliu s kosočtvercem na kapotě. Promiňte, ale dávám palec dolů :no:
DonVito
Prosim autora o opravu "asynchronniho motoru s permanentnim magnetem".
Takovy neznam :-)
Jedna se samozrejme o synchronni motor.
A jeste muj nazor. Tenhle PHEV je bohuzel (stejne jako treba u BMW) velmi komplikovany.
Takze zatimco hybridni Toyota ma misto klasicke (nebo tady u Hyundai - dvouspojkove) prevodovky jen planetovou prevodovku a hybridni Honda dokonce jen primy prevod, Hyundai vse jen jeste zeslozitil. Podle me je to prilis slozite a tim padem ekonomicky tezko akceptovatelne.
Na druhou stranu je to elektromobil i klasicke auto v jednom :yes:
Ja bych to shrnul tak, ze hybrid v tomto pripade (Ioniq) smysl moc nedava (i kdyz by zalezelo na nabidce :-) ). https://www.tipcars.com/…ev-38470895.html
Takze kdyz, tak uz plug-in.
Idealne samozrejme, podle me, elektro. Ale to je zase jen pro lidi, kteri jsou pripraveni prizpusobit se autu :-)
Takovy neznam :-)
Jedna se samozrejme o synchronni motor.
A jeste muj nazor. Tenhle PHEV je bohuzel (stejne jako treba u BMW) velmi komplikovany.
Takze zatimco hybridni Toyota ma misto klasicke (nebo tady u Hyundai - dvouspojkove) prevodovky jen planetovou prevodovku a hybridni Honda dokonce jen primy prevod, Hyundai vse jen jeste zeslozitil. Podle me je to prilis slozite a tim padem ekonomicky tezko akceptovatelne.
Na druhou stranu je to elektromobil i klasicke auto v jednom :yes:
Ja bych to shrnul tak, ze hybrid v tomto pripade (Ioniq) smysl moc nedava (i kdyz by zalezelo na nabidce :-) ). https://www.tipcars.com/…ev-38470895.html
Takze kdyz, tak uz plug-in.
Idealne samozrejme, podle me, elektro. Ale to je zase jen pro lidi, kteri jsou pripraveni prizpusobit se autu :-)
mildas1
Proč všude chybí ten nejdůležitější rozměr a to výška sedáku nad vozovkou. Bez této míry nemohu ani pomýšlet na to, že bych zařadil jakékoliv auto do užšího výběru. Copak je tak složité tam napsat, že sedadlo řidiče je např. 70 cm nad vozovkou??
×
Sdílení komentáře
×
Každopádne hodnotenie je prekvapivo pozitívne, to som ani nečakal. Sám to vnímam tak, že plug-in hybrid je najrozumnejšia (resp. jediná rozumná) elektrická alternatíva, keď bežné hybridy nič zásadné neprinášajú (z hľadiska úspory) a naopak čisté EV sú veľmi obmedzené čo do dojazdu a celkovej použiteľnosti. Práve PHEV podľa m§a kombinuje tie výhody najlepšie: ak mám možnosť jazdím len na elektrinu (napr. denné dochádzanie do práce, kde večer vždy zapnem v garáži do zásuvky a ráno ho mám plne nabité) a ak potrebujem dlhšiu trasu, nemusím sa báť, či vôbec dôjdem (ako pričistom EV).
K univerzálnosti ioniqu chýba len kombi verzia, predsalen tento objem na úrovni hatchbackov je trochu obmedzujúci. Inak ale ioniq HPEV :yes:
kufor je mensi to je fakt, ale vyuzitelnost zhruba rovnaka, nakladaci otvor kufru sa nezmenil, objemovo to staci vacsinou na mesto/medzimesto... ten HY stale nedava moc zmysel ako auto na velke dialky a dlhe cestovanie po dialnici s plnym kufrom... kazdopadne pozitivum ten mesni kufor nie je, no nezabija to uplne
PHEV v tomto testu ujel 55km. Já do kanceláře jezdím cca 20km. K tomu pár km oběd, nákupy nebo schůzky a zpět. Tzn. jezdím jen po Praze a sotva by mi to vyšlo, nevím co je na tom za blbost. Takže každý den dobíjet, určitě je to levnější, ale rozhodně ne moc pohodlné a nepočítám že je potřeba mít kde dobíjet.
Konkrétně Ioniq PHEV je o 140 kg těžší než HEV.
To jsou fakta.
Já v CHR taky občas nabírám dojmu že ta dynamika v mimo městských rychlostech není tak špatná, ale pak se projedu normálním autem a zase si uvědomím, že je to jak píšu - nouzovka. Dá se, o tom žádná, ale...a teď to nesrovnávám s hothatchem kterým jezdím o víkendech, ale s normálníma motorama. Např. Passatem s 1.5 TSI, který mám ve firmě taky.
K tomu navíc absolutně neekonomické. Už jsem to tu kdysi počítal, porovnání prius vs plugin prius, ekonomicky vycházelo, když čistě na elektřinu ujedeš kolem 150tis km ( přesné číslo si nepamatuji ), nesmím jezdit na benzín, nabíjet jen ze svého zdarma, každý den ujet celých 50 km a vyplatí se to za cca 3000 dnů.
Navíc stačí, že jeden den nemůžeš nabít a táhneš prázdnou baterii sebou. Pak ani ve městě nebo mimo město si troufám říct, že ani dynamikou ani ekonomikou to nebude jako full hybrid.
Pokud člověk poctivě nabíjí denně, pak ok a je jen na jeho uvážení, jeslti si to pořídit. Ale není vždy čas nabíjet během dne, obzvlášť když i po tý Praze občas ujedu i dost přes 100 km za den.
Zetti tu protěžuje PHEV Outlander, já už dříve uznal, že pro někoho to smysl dávat může. Píšeš to i ty. Přesně to je případ tady Ioniqu PHEV - po ujetí 55km se ale stává co? Ať už funguje nebo nefunguje následně HEV režim, to auto s sebou táhne 140 kg navíc a táhne ho primárně slaboučká atmosféra. Tam se každé kilo dolů pak hodí a proto to podobně stavěné HEV s odřenýma ušima může dávat.
Propocet ekonomiky ma uplne jiny princip nezz EV nebo fosil. Nemam naladu ti to vysvetlovat, ale to ze ma v TP emise 41g a ma na rozdil od toyky narok na znacku EL je duvodem k zamysleni nad tim jak to vlastne funguje.
PHEV neni zadna nouzovka. Je to jizdni vlastnosti elektromobil s dojezdem spalovaku a jede lepsi nez si umis pripustit. Od benzinky k benzince bez nabijecek. Chapu ze je to pro jezdce toyky nepochopitelne.
Zpět k Ioniqu PHEV - horší dynamika a negativa po vybití baterek (55km je je nic mimo město) kvůli táhnutí té techniky (140 kg navíc) - jaký je v tom omyl podle tebe?
Nic dlabu te, az se svezes muzeme o tom polemizovat.
Nemá náhodou outlander motor přes stálý převod, tedy motor se připojí až někde kolem 80 km/h a do té doby funguje jen jako generátor?
To že je teď nastavení pro ekologická auta jaké je, je stejný nesmysl jako bylo loni pro všechny hybridy. Hlavni problém vidím to, že pluginy mají tuto spotřebu jen prvních 100 km. Co těch dalších? Je to jen umělé snížení papírové spotřeby. Vsadím se že i ta hybridní toyka na nádrž ujede v kuse víc než ty, i když budeš mít plnou baterku. A to máš tu nádrž ještě větší.
Já ti neberu tvůj výběr, naopak jsem rád že těch aut je na silnici čím dál víc nehledě na výrobce,. Hlavně ať se ve městech omezí diesely, to je ten hlavní kámen úrazu.
jina tech údej zde:https://www.hyundai.cz/…ioniq-301118.pdf
co se týká spotřeby tak i 100 Km za den s dobíjením jen ráno a přes den už nic tak to je otázka 1,8-2 litry na 100 Km a k tomu obyčejný hybrid nemůže ani čuchat. V něděli jsem jel Liberec -praha s NIREM PHEV bez nabíjení celkem 260 Km spotřeba 3,6 l/100 Km normální dálníční rychlostí 130-140 tacho , rychlost v omezení u staveb jsem respektoval stejně i rychlost na Pražském okruhu.
Nevěřím že Auris jede při rychlosti 130 Km/h za 3,2 l ani na trase Liberec-Praha. navíc NIRO je je vyšší auto než tento ioniq kombinovná spotřeba NIra je 1,3 Ioniq má 1,1.
zde máte test aurise spotřeba po dálníci 6,5 při klidném tempu.
né Toytota se tomuto typu pohonu nemůže vůbec rovnat toto umí jet jako čisté EV, pouze spalovací, seriový hybrid jako Outlander, Paraelní hybrid kdy jdou oba motory najednou.
https://www.auto.cz/…e-louceni-120267
A toyota neumí jet jen EV, jen ICE nebo oboje? Měl by sis trochu zjistit víc informací, než něco napíšeš
Jinak čistě technicky u toyoty jsou aktivní oba eletromotory pořád protože pomocí těch motorů planetového převodu a spalovacího motoru se dělá výledný převod. Neumí jet jen na spalovák bez nustálého toku energie z jednoho motoru do druhého a proto na dálnici to nejede a žere i trávu kolem cesty.
"Vyplatí se?
Očekávaným faktorem je zcela jistě spotřeba paliva. Ještě připomeňme, že ve srovnání s konvenčními motory je nádrž hybridu „ošizena“ o pět litrů, vejde se sem pětačtyřicet. Praxe ukazuje to, co jsme při testech hybridů zmiňovali již několikrát. Na vlnu takového pohonu se zkrátka musíte naladit, až pak se odvděčí apetitem se slušnou hodnotou. Při putování po okreskách budete laškovat s hodnotou kolem pěti litrů, jen o pár desetinek více si vyžádají uličky města. Na dálnici už to dělá nějakých 6,5 litru v klidném tempu. "
1) nikde jsem nepsal o spotřebě na dálnici za 3,2, psal jsem o kombinované spotřebě Liberec - Praha.
2.) Tvoje Niro zajisté na dálnici jede lépe než hybridy od Toyoty, to bych chtěl někdy osobně vidět:D. Klasické hybridy s atkinsonem na dálnici opravdu nejsou určené, bez ohledu na značku. Ale chápu, člověk si musí aspoň před sebou ospravedlnit svoji garáž.
3.) Chtělo by si to trochu víc zjistit o paralelním hybridu než začneš psát bludy.
http://www.toyota.com.cn/…hybrid_img02.jpg
4.) Zajisté, toyota po 20 letech zkušeností neumí nic jiného, než že hybrid žere i trávu u cesty. Zato KIA to dovedla k dokonalosti za 5 let.
5.) sry, vykat jsem zvyklý jen lidem, kteří se nechovají arogantně nebo mluví ve faktech, nikoli výmyslech. A navíc jsem během svých osobních setkání zjistil, že čím víc jim to vadí, tím víc to o nich platí.
1. Protože trasa Liberec -Praha je celá po dálnici tak sem tvoji spotřebu bral jako dálniční, pokud si jel po okreskách tak to beru.
Ale myslím ze 3,2 je fakt na hraně eko jízda. Když jsem měl ještě jen obyčejné Niro HEV tak sem se mimo závod zučastnil Škoda economy RUN trasa má cca 320 Km končí a začíná v Mladé Boleslavi má docela převýšení a byly špatné podmíky jel jsem za 3,8 zde jsou výsledky https://www.economyrun.cz/…cle/36/res_B.pdf přede mnou byly jen citiga.
2. jestli jede lépe nevím vživotě jsem v tom neseděl , orientuju se jen podle recenzí zde odkaz https://fdrive.cz/…res-4-staty-1642 s tím že dotyčný s tím asi moc neuměl já mám najeto na hybridu a elektromobilu 100 tis. Km
3. právě že na tom obrázku jak jsi poslal je takový uzavřený kruh POWER SPLIT DEVICE - GENERATOR - POWER COTROL UNIT - MOTOR a ten je právě neustále aktivní, po městě to je výhoda ,ale dálnice , tam už je ztráta vyšší než v DSG převodovce, ale nebudu se hádat to je větší zkoumání.
Práve že Ionig a Niro mají oba motoru na jedné hrideli a umí elektromotor jen nechat točit úplně bez nápájení - typicky dálnice 140 Km/h tempomat rovina.
Jinak ty jezdíš tím aurisem jako denně? Jaká je spotřeba?
Teď jsem ho bohužel už musel vyměnit, byl už na naše prostorové požadavky moc malý. Teď máme novou corollu a uvidíme, až se trochu zajede.
Určitě pro nízkou spotřebu se člověk s autem musí naučit.
Spotřeba na eco run je dobrá, když člověk vezme v úvahu, že je pořád obyčejný řidič a ne nějaký profi šetřílek. Já osobně bych na to neměl nervy pomalu se rozjíždět atd.
S PHEV budu mít spotřebu podle poměru benzín elektřina ,ale myslím že se vejdu do 2,5 v průměru. Jen u těchto stejných aut si stojím za tím že PHEV bere míň i s vybitou baterkou.
Ale PHEV je fakt jiný kafe člověk si může říct na co pojede, má jistotu že se mu spalovák nepustí když nechce, dá se i z benzínu ve sportovním módu nabít . Jen ta cena a menší kufr jsou mínusy.
A pokud jsem večer zapomněl nabít, byl jsem na cca 4-4,5. To je ovšem už identické s obyč hybridy a rozdíl ceny mohu využít jinde.
Pokud píšete spotřebu denně až 3,5 litru tak to tedy musíte denně jezdit za 200+ Km. Na to je běžný hybrid už asi lepší i když jde o pořizovací cenu já ho měl z německa najeto 4500 Km předváděčka roční za cenu normálního hybridu jinak bych do něj nešel samozřejmě za 1,1 mil to je nesmysl.
Někdy je to víc, někdy míň, ale nejčastěji kolem 800-1000 týdně. Teď za první měsíc má corolla 3500km
Plně vybavené Niro se u nás prodávalo jen na 18 tkách a speciální 16tky s aero krytem byly jen na nižší výbavu.
PHEV je v plný palbě na 16. Tím ten rozdíl bude jistě také
ps: jinak ty eko gumy dělají hrozný hluk až se ojedou půjdou tam normální.
V článkuje dost nepřesností , podle všeho to ani nedobíjeli , takže pokud Vás něco zajímá bez předsudků rád odpovím.
Jako zálohu bych to nenazval když s tím jedu trasu Liberec-Brno -Znojmo a zpět bez nabíjení 650 Km s vlekem a čtyřkolkou za 5,5 litru /100 Km na zimních gumách. Nebo také s tím pojedu na Sardinii na dovolenou se střešním boxem.
Ale je i doba kdy se stím jezdí 2 měsíce bez tankování každý den 50 Km do práce, prostě takový schizofrenní auto.
Jediný problém je cena... tam to podle mě pořád nevychází, tedy bez nějaké formy dotace / podpory. Ale pokud třeba někoho víc těší, že mu auto nevrčí, než... než že naopak vrčí... :-)
Na umelou vyhodu mam ale nazor presne opacny. Kdyby tech vyhod bylo vic, tak jezdi vic lidi ve meste na elektriku a to je kazdopadne dobre.
V Cechach si EV a hybridy zatim kupujou predevsim nadsenci a to je skoda.
PS Je hezky ze CLA220 cdi uz splnuje Euro 6d normu (bez temp! - s tim by uz nebyl takovy problém..), ale co bude za pet let, az se sem dostane ojety z Nemecka s 300 tis km???
PS: pokud nemusím, tak do Prahy autem nejezdím... a vesměs se mi to daří, takže to sleduju celkem nezaujatě.
PPS: rozdíl 80t mezi hybridem a PHEV u Ioniqu mi ale na druhou stranu přijde celkem ok...
Myslel jsem trochu koncepcni zvyhodnovani.
Ulevy na danich, pouziti pruhu pro autobusy atd.
Hlavne, aby ta podpora aspon par let vydrzela, kdyz clovek utrati tolik penez :-)
Jinaktaky do Prahy moc nejezdim.
Úlevy na daních - budiž, to celkem klidně. Nebo dotované dobíjecí stanice a tak.
Použití pruhu pro autobusy - to jsem naopak dost zásadně proti... pruh pro autobusy je pro autobusy a ne pro vyvolené, kteří si můžou koupit třeba ten plugin (nota bene třeba ve velkém SUV). Důvod? Pokud se zadaří a fakt si lidi právě v Praze ty pluginy a EV nakoupí, no tak se ucpou pruhy pro busy a stejně nezbude, než to opět "koncepčně" zrušit. Pokud se nepletu, tak teď tuhle zkušenost dělají Norové.
Samozřejmě je otázka, jak dlouho může obdobné nařízení fungovat. Ale když by se to od začátku zavedlo s lhůtou - třeba na jeden rok, tak proč ne. A třeba jen pro elektromobily.
Prostě si myslím, že majitelé EV by měli být odměňováni. Kupují si většinou dražší auta, dělají kompromisy při cestování, nabíjejí po každé jízdě a celkově je to komplikovanější, vlastnit elektromobil. A většina to dělá z přesvědčení, že jde o správnou věc. Šetří co2 i zdraví lidí ve městech.
Pro města je ten přínos významný. V budoucnu třeba nebude nutné ani tolik větrat tunely a podzemní parkoviště..
Jediný emise EV ve městě jsou ošoupaný pneumatiky, ani ty brzdy se téměř nepoužívají..
(PH)EV ZDAR
Horší je to u těch PHEV. Tam jsem naprosto striktně proti tomu, aby měli na silnici jakékoli výhody oproti běžnému benzínu. Že si někdo koupí PHEV Range Rover místo normálního proto, aby mohl jezdit v pruhu pro autobusy... a těch pár drobných navíc ho netrápí... tomu bych se fakt rád vyhnul.
Kdyz si nekdo koupi X5 45e namisto X5 40i. Jeste aby ho poctive nabijel a jezdil jen na elektriku :-)
Ale to uz by se samozrejme zjistovalo obtizne.
Jde o to, ze kdyz budes jezdit PHEV kratky trasy po meste, muzes jezdit za nulu.
Ale kdyz to bude nekdo pouzivat na dalky, tak je ten prinos samozrejme mensi.
Otazka je, jak motivovat lidi jezdit na elektriku (predevsim ve meste).