Na loňském ženevském autosalonu měla premiéru modernizovaná podoba současné generace Jaguaru XJ a letos se ve Švýcarsku na stánku britské automobilky představí luxusní provedení čtyřdveřové limuzíny.
Predchozi Portfolio jsem mel moznost dukladne prohlidnout a byla to pecka. Perlickou je, ze AMT dokazalo prodat pouze jeden kus a ten druhy po roce nabizeni prodali nekam mimo CR. Jo soucasny marketing CZ dealera je o X-Typu v dyzlu jiz od 600tis :'-(:no:
Tak to mam za sebou ;-) Prvni dojem - BOMBAAAAA!!!! Na zivo absolutne bez kazu. Nejaky drobnosti mi sice nesedi, ale to na kazdym aute. Muj dojem je, ze se to dost povedlo. Kazdopadne ma Jaguari marketing opet velky - , protoze jejich materialy stoji uplne za ho\/no a to auto na zivo vypada o vesmir lip. Takze u me ma XF zatim velkou 1 !!!! Dalsi hodnoceni, az se budu moct svizt. Ale vizualne a na omak SUPER!!!!! Rozhodne kandidat na vystaveni faktury :-)
Tak to rád slyším! Škoda, že máš averzi na shrnutí svých zážitků pod blog! Myslím, že spousta lidí by si to s chutí přečetla.
A taky jsem rád, že ZZmije žije, ty jeho hlody tu někdy sakra chybí. Už by jste si mohli zase poslat fax, aby jste tu něco přihodili >:-[]
Nejsem dobry spisovatel a navic bych se spolecnosti nekterych blogeru necitil nejlip ;-) Kazdopadne XF je velmi povedeny auto prestoze je videt, ze byla snaha usetrit. Neni to nijak dramaticky, ale vim, ze se tu od nekterych chytraku zase docteme spoustu kritiky. ZZmije zije a ma se, navzdory tomu ze je "nevyzraly mladas", velmi dobre. Ted budou davat Skrivanky na niti, tak se dobre divej na tu scenku, kde rikaji, kdo vsechno zmizel. Tady je to neco podobnyho.
Doufám, že Super V8 ještě nedostalo ten facelift. Ta dodatečná mřiž v nárazniku se mi prostě nelíbí, moc se prosazuje a táhne při pohledu na auto oči dolů. Nehledě na to, že celý XJ začíná vypadat až příliš po německy. Tenhle mezikrok, než přijde nová generace je taková úlitba, prodeje to asi nezvýší a na kráse to nepřidá.
tohle auto osloví myslím především ty, co dávají na odiv svoje prachy... (nic proti penězům!) Ale kdo se chce za stejný peníze opravdu projet, zvolí zcela jistě něco úplně jiného...
Ano mříž je asi poslední hřebíček. Poslední dobou, po nových modelech XK a XF, je stále více vidět jak tento model zastarává. Někdo může namítat klasika, já říkám přešlapování. I ve třídě luxusních vozů musí Jaguar udělat rozhodující krok a po stránce designu vytvořit naprosto nový vůz. Tak jako to udělal XF, který mě naprosto uchvátilo.
Jistě proti použitým materiálům v interiéru, teď myslím hlavně ty metry kůže a krásného dřeva a zpracování, nelze nic namítat. To k vozu XJ prostě patří. Ale není to dnes přece jen trochu málo, čím může tento vůz ještě zaujmout? Nemůžu si odpustit připomínku, ale ten středový tunel z černého plastu a vůbec všechna ta tlačítka vypadají opravdu hrozně, moc se to s tím dřevem tluče. Interiér vůči své konkurenci prostorem zrovna nehýří a v některých směrech vázne výbava (aktivní tempomat, prvky aktivní a pasivní bezpečnosti).
Za co chválím je využití hliníků na karoserii a podvozku, což zajistilo nízkou hmotnost, vysokou tuhost a výborné jízdní vlastnosti. Motory by si zasloužily nějaký ten kůň navíc 3.0 175 kW nebo 4.2 219kW jsou dnes jen průměrné hodnoty.
Po shlédnutí prvních fotek nové XF jsem opravdu zvědav jak se Jaguar vypořádá s designem nové XJ, očekávání jsou velká. Doufejme, že neuhnou z cesty jakou se vydali. Nový vrcholný model už potřebují jako sůl.
Jak jsi spravne zminil, tak XJ je hlinikovy. Vazi stejne jako X-Type. Ty motory jsou naprosto dostacujici. Je to pouze pocitova zalezitost, ze to ma maly vykon, je to jen cislo na papire. Realita je takova, ze to jede jako svine a neni to 2,5t tank. Proste kocka, elegantni, stihla a rychla. Novy motory by si Jag zaslouzil v podstate jen kvuli marketingu. Nekdy neni od veci se drzet zasady, neopravuj co neni rozbity ;-)
Zrychlení na 100km/h za 6,6 se mi zdá plně uspokojivé (na průměrnou motorizaci. Když konkurence na to potřebuje silnější motory. Zhruba o jeden HTP motor ;-)
Redakce by měla začít uvádět krom výkonu taky poměr kW/tunu. Tenhle poměr je o autě více vypovídající, i když se u něj tak dobře neonanuje jako u maximálního výkonu motoru :*)
Jo, souhlasím s tebou. Ale přesto pokud má XJ tak propracovanou karoserii či podvozek, bylo by dobrý dotáhnout litrový výkon motorů aspoň na úroveň konkurence. O 15% větší výkon by jim určitě slušel, to snad uznáš ;-). Pak to vypadá, že motoráři "chrápou", např M-B stejné výkony dosahuje z 3.5 V6.
To auto je nádherné, svými tvary absolutně konzervativní, podobně jako limuzíny Bentley, ale tím víc se mi líbí, je to prostě klasická britská škola. Dokonce se mi líbí i ten facelift a nová mříž, no a kombinace krémové jemné kůže a tmavě modrého prošívání v interiéru je božská. Jen nechápu, proč tam sakra nechali tu šílenou středovou konzolu s ovladači ze starého Mondea, proč? :-(
Auto je opravdu pekne, tvar je nestarnouci, elegantni a nerekl bych, ze je potreba takove tvary menit, takova karoserie muze stat cely zivot v garazi a nikdy nudna nebude. Jen tam u tech, kteri byli zvykli kazdy den dostavat novou hracku uz jako deti, ktera za par hodin letela do kouta, jen tem prijde na mysl neco takoveho jako "nemoderni a nudne". Podle meho nazoru je to dnes tak, ze opravdu zadny tvar neprezije dva az tri roky a pak zacne nudit. To nelezi ani tak na vyrobci, jako spis na dnesni unudene spolecnosti, ktera uz nevi coby ...
U Jaguar se to projevuje spis na vnitrku. Kilometry kuze a kila lesteneho drivi a neskutecne mnozstvi monitoru - to asi proto aby se na zadnich sedadlech deti jizdou moc nenudili. Osobne bych to ani jako pasazer nesnesl. Jizda v Jaguaru je proste jizdou v Jaguaru a monitor v operce je primo degeneracni des ktery je jeste jako luxus opevovan.
No ale samozrejme, musi to dnes mit vsichni, takze to nelezi na Jag, ale na hlouposti lidi kteri se musi neustale zabavovat.
Jen si predstavte, ze by vas potomek na zadnim sedadle a nebo dokonce nektery z vas, paklize mate vlastniho ridice, sedel a dival se na DVD a nejakou kvakajici superstar ;-\
I kdyz sveho casu byla u Jag kvalita mizerna a tim utrpela znacne i povest, tak preci jen, divat se na nej dalo vzdy. Bylo a je to tak, ze by se to dalo vysvetlit na prikladu sidliste, kdyz jdete treba se svou zenou na prochazku sidlistem a snazite se obdivovat krasnou architekturu betonovych domu a alespon v necem objevit ty vyhody takoveho bydleni - prakticke barvy, zadna zbytecna stukatura a v bytackach teplicko jak v bavlnce a dokonce i vytah, proste moderni a prakticke 8-s
Ale neco vam v tom nehraje, neco ve vas trpi, ale dnes samozrejme nikdo nemuze prijit na to, cim .
Pak se jdete projit do stareho centra mesta a tam je samozrejme vic prace s udrzbou, je to neprakticke a mozna by vam tahlo oknem a dokonce jeste musite chodit po schodech, kdo to ma udrzovat a tolik barev a tvaru, vysoke stropy a i na nich jeste nejake umeni a dilo rukou a ne vypocetniho strediska. Vsechno vypada moc pomalu a klidne. Nic se nedalo postavit za mesic, delalo se na tom leta a babralo se s tim . No tak proste vznikla vase stara centra.
Jestli nekdo za par let bude obdivovat nase historicka sidliste, to si netroufam tvrdit.
Jaguar je take neco takoveho jako historicke centrum mesta, oko ma klid a vsechno jde pomaleji, rekl bych, ze kdyz vidim Jaguar tak prestane fungovat to, co bych nazval - opticke znecisteni prostredi.
No to si to moc netrefil,¨současné XJ ještě s těmi nárazníky je jak kočka po deseti koťatech. Je takový, no jak vytahaný, jak když tahá břicho po zemi. Ch Koukni jakej střízlík byla předchozí generace. X30x byl pro mě vrchol krásy XJ. Možná jedině zadní světla má současná generace povedenější.
Osobne bych radeji mel take predchudce nez soucasny model, na kterem me jeste vadi narocna hlinikova karoserie. Minuly model mel stihly a krehky tvar i kdyz karoseria byla ocelova. Rekl bych, ze auto takovych tvaru snad ani nemuze vyvolat v cloveku zavist, tudiz bych se nebal ho i verejne pouzivat...
No nebyl jsem si jistý, jestli nekoukám na německý auto, ale vážně, ta snaha přiblížit původní předfaceliftovou verzi X350ky novému směřování v designu Jaguaru mi nesedí. Nemyslím, že facelift nějak výrazně ovlivnl prodeje současné generace směrem nahoru a tak ho beru opravdu jako výkřik do tmy. Raději bych už tu nové auto, když už tak už...