Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové BMW 1 oficiálně: I se základním tříválcem a pohonem předních kol chce být sportovní

Třetí generace kompaktního bavoráku chce kombinovat radost s řízení se zvětšenou kabinou. Umožnila to nová platforma s pohonem přední nápravy.
Zpět na článek
27. 5. 2019 09:52
27. 5. 2019 10:05
27. 5. 2019 11:36
27. 5. 2019 11:41
27. 5. 2019 11:56
27. 5. 2019 12:19
27. 5. 2019 12:25
27. 5. 2019 12:29
27. 5. 2019 12:32
27. 5. 2019 12:41
27. 5. 2019 13:01
27. 5. 2019 14:49
27. 5. 2019 14:58
27. 5. 2019 20:35
28. 5. 2019 12:36
27. 5. 2019 12:05
27. 5. 2019 10:10
27. 5. 2019 10:18
27. 5. 2019 10:24
27. 5. 2019 10:31
28. 5. 2019 03:31
27. 5. 2019 10:31
27. 5. 2019 11:09
27. 5. 2019 12:23
27. 5. 2019 12:29
27. 5. 2019 12:31
27. 5. 2019 13:10
27. 5. 2019 13:12
27. 5. 2019 14:19
27. 5. 2019 11:12
27. 5. 2019 10:13
27. 5. 2019 10:27
27. 5. 2019 10:43
27. 5. 2019 11:35
27. 5. 2019 11:06
28. 5. 2019 09:24
27. 5. 2019 15:49
27. 5. 2019 23:22
27. 5. 2019 23:25
28. 5. 2019 23:03
27. 5. 2019 11:22
27. 5. 2019 12:17
27. 5. 2019 13:13
27. 5. 2019 12:48
27. 5. 2019 14:33
27. 5. 2019 15:18
27. 5. 2019 20:03
28. 5. 2019 09:25
27. 5. 2019 13:53
27. 5. 2019 17:05
27. 5. 2019 20:48
27. 5. 2019 22:32
28. 5. 2019 07:23
28. 5. 2019 07:27
28. 5. 2019 12:04
28. 5. 2019 08:22
28. 5. 2019 12:24
27. 5. 2019 12:37
27. 5. 2019 12:54
27. 5. 2019 13:15
27. 5. 2019 12:49
27. 5. 2019 13:14
27. 5. 2019 13:23
27. 5. 2019 13:43
27. 5. 2019 14:02
27. 5. 2019 14:16
27. 5. 2019 14:28
27. 5. 2019 17:50
27. 5. 2019 19:29
27. 5. 2019 19:50
27. 5. 2019 21:02
27. 5. 2019 14:55
27. 5. 2019 15:17
27. 5. 2019 16:07
27. 5. 2019 17:10
27. 5. 2019 17:46
27. 5. 2019 23:32
28. 5. 2019 07:50
28. 5. 2019 08:46
28. 5. 2019 09:52
28. 5. 2019 10:46
28. 5. 2019 11:49
28. 5. 2019 11:59
28. 5. 2019 12:33
28. 5. 2019 12:14
28. 5. 2019 12:57
28. 5. 2019 08:31
28. 5. 2019 08:49
28. 5. 2019 08:56
28. 5. 2019 14:06
27. 5. 2019 17:54
27. 5. 2019 18:41
27. 5. 2019 15:10
27. 5. 2019 17:01
27. 5. 2019 13:20
27. 5. 2019 17:46
27. 5. 2019 17:56
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 09:21
vizualne sklamanie
zlate prve BMW1 .. to boli casy.... ach jo.... priznavam ze cakal som od noveho bmw 1 viac po vizualnej stranke.. ze to bude uz predokolka bolo jasne ale aspon teda tu vizaz som cakal daleko baworackejsiu chlapskejsiu a celkovo akusi elegentnjsiu a sportovejsiu

toto je ale taka kusok nahrubo osuapana brambora https://img2.auto.cz/…ull/5732516_.jpg neladi tu nic.. ani maska ( ktora je za mna doslova priserne umela ) ani svetla ( tie su tiez nevkusne a zbytocne natiahnute ) ani linie predku ( skoro jak u MPV 2 active tourer ) ... ani celkove tazisko hmoty .. skratla nic ... navyse to posobi uz hodne sterilne a akosi az babsky a ocucane ... pritom stacilo len "okopcit" prve seriozne bmw 1 a dat mu modernejsi svalnatejsi nadych .... ach jo... ale chapem... dnes uz treba vyrabat co najsterilnejsie a najsablonovitejsie ( teda najlacnejsie ) a zaroven aby sa to uz hodne pacilo aj babam ako doplnok k ich kabelkam a tak podobne .... teda ja neviem co sa deje ale ten dizajn bawa mi pride cim dalej ( z generaciu na generaciu ) tym menej seriozny a menej elegantny a dnes uz aj uplne nepremiovy u skoro vsetkych jeho kuskov.... proste co novy model to horsi dizajn ... pritom povedzme jaguar kazdym novym modelom nabera na dizajnovej krase a hodnote... a mozem povedat ze aj mnohe nove audiny a lexusy sa mi dnes uz pacia.... ale bawa tam mam opacny pocit... akoby dizajnovo boli cim dalej tym menej zaujimave a menej elegantne aj menej baworacke .. takze za mna v danom segmente opat sa nic nemeni a u mna vladne aj nadalej celkom jednoznacne A3 https://img2.auto.cz/…ull/4743658_.jpg ... ta je naprosto dokonala ... aj ako hatch/ aj ako sedan
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Verny_2013
27. 5. 2019 10:43
Re: vizualne sklamanie
Proč tak komplikovaně, stačilo napsat mě se to nelíbí a tečka. Myslel jsem že s novým nickem se trochu ponaučíš, ale vidím že starý dobrý HK_svweet je zpět. Mimochodem mě se design celkem líbí, ale nebýt té masky, klidně si ho spletu třeba s novým Focusem.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:51
Re: vizualne sklamanie
preco by som mal byt spat ked ja som stale tu.... vo co go?
27. 5. 2019 11:48
Re: vizualne sklamanie
Napisal si ze sa ti pacia aj mnohe audiny, zatial co pri minulej diskusii si tvrdil ze jedine co sa ti paci je Q3. Pisem si ze mnohe oddnes znamena jeden.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:25
Re: vizualne sklamanie
Q3 a A3/A3 sedan ... ale bral by som najradsej Q3 v danej cene .. aj Q7 sa mi paci... ale ide aj o to co za danu cenu.. uz v cene Q7 by som radsej RR sport ...
27. 5. 2019 11:30
Re: vizualne sklamanie
Když se ti líbí Lexusy, pak se ti samozřejmě nemůže líbit 1er. Hezký, F(A)WD hatch.
Avatar - N6600
27. 5. 2019 11:55
Re: vizualne sklamanie
Ja Ti neviem, ale ked porovnam zadnicu tohoto noveho BMW 1 a Lexusu CT200h, pride mi to znacne podobne... Detto nove 3er a zadnica GS F.
Avatar - wakantanka
27. 5. 2019 11:43
Re: vizualne sklamanie
A načo by kopírovali prvú jednotku keď dlhá kapota pre pozdĺžne uložený motor nie je potrebná? Ja v tom vidím jasný príklon k 2AT a očakávam viac priestoru jak pre pasažierov, tak pre batožinu. V podstate sa v Mníchove vydali cestou akú už v druhej generácii razia v Stuttgarte a očividne im to vychádza. V dnešnej pošahanej eko-dobe sa im ani nečudujem, aj keď táto zmena zamrzí.
Avatar - speedfred
27. 5. 2019 11:54
Re: vizualne sklamanie
Pôvodnú 1er asi okopčiť nešlo pretože úplne iná koncepcia a ako hatch mal málo miesta.
Báť sa ale nemusíš stretávať nových jedniciek aj napriek cene budeš viacej ako Outlanderov či hatchov z východu.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:14
Re: vizualne sklamanie
no neviem ale u nas v ke vidim daleko viac outlanderov ako bmw 1.... a pravda je taka ze ani bmw 3 vobec nevidim nikde .. hold chudobny kraj no
Avatar - xxc
27. 5. 2019 20:42
Re: vizualne sklamanie
ale teraz sa bmw 1 budu viac predavat, ked to budu uz konvencnejsie auta :-)
Avatar - wakantanka
27. 5. 2019 21:49
Re: vizualne sklamanie
Plná oná ich tu jazdí, len ty furt po Outlanderoch pozeráš. :-)
28. 5. 2019 03:29
Re: vizualne sklamanie
Kdyby u nás jezdilo tolik Outlanderů jako 3er, tak jsme pro Mitsu zemí zaslíbenou. Pár měsíců jsem v KE nebyl, ale rozhodně nemůžu potvrdit co píšeš.
Avatar - kaa
27. 5. 2019 09:52
motor
Už vidím jak si kupuji BMW s tříhrnkem.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:05
Re: motor
hlavne to cele neladi.. maska svetla.. je to take nakysnute roztahane nafuknute cele ... kde su tie paradne linie starsich jedniotiek... skoro som si myslel prve sekundy ze pozeram na nejake nove MPVecko spredu ( ta maska aj dost sikmo dole sa zvazujuci predok a kapota ) .... nepacia sa mi ani tie ladviny... su hodne divne proporcne spravene a takto na vysku by mi viac sedeli na SUVecku... tu to uz ale moc neladi. aj predne svetla by som zmenil... a potom ze preco si ludia dnes kupuju uz SUVecka... ( ked vidim novu 1 ani sa nedivim )

jedine co chvalim na kasni je to jej samotne skratenie voci predchodcovi ... sice len o pol centi ale stale lepsie akoby ju mali o dalsich 5-6 centi natahovat ako to s novou generaciu aut byva vzdy zvykom .. takze super... aj ked podla mna razvor mohol ostat na povodnej hodnote a aj vyska kasne ale asi to neslo pri tomto MPV predku aj tazisku no jo :-(

jak toto mohli pustit do serie https://img2.auto.cz/…ull/5732518_.jpg .. strasne kukadla aj maska... cely predok grcam... zlate A3
27. 5. 2019 11:36
Re: motor
Tak grcej v soukromí, na veřejnosti je to projev obvykle spojený s opilostí či jiným ovlivněním.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 11:41
Re: motor
uz som sa doma do hajzla ... neboj :yes:
Avatar - speedfred
27. 5. 2019 11:56
Re: motor
Keď si pozrel z okna na nejaké ASX :-) to býva aj mne celkom nevoľno.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:19
Re: motor
vidis.... este aj razvor ma rovnaky ako 1er ;-) :yes: to by bolo pekne porovnanicko
Avatar - speedfred
27. 5. 2019 12:25
Re: motor
....že sa v BMW nepoučili z tunajších diskusií, mohli tam dať vyjúce CVT z Mitsu.
Myslíš ako kráska (1er) vs zviera (ASX) ? ;-)
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:29
Re: motor
a pocitac na cudlik poprosim >:-[]
Avatar - xxc
27. 5. 2019 12:41
Re: motor
asi palubny pocitac myslel
Avatar - Ozzman
27. 5. 2019 13:01
Re: motor
Taktak, pořádná 1.6 Atmosféra s CVT... to by BMW nestačilo ani vyrábět, jak by to šlo na dračku.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 14:49
Re: motor
Zelení v Německu posilují, tak na nějakou 1.6 atm. můžeš v klidu zapomenout.... ;-\
Avatar - iudex
27. 5. 2019 14:58
Re: motor
Ja sa priznám, že som v eurovoľbách tiež volil ekológov. Ale proste pri voľbe medzi fašistami, smerákmi a recesistami som moc na výber nemal.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 20:35
Re: motor
Ekologové jsou novodobí komunisté. Běž si dát do koupelny facku.... ;-)
27. 5. 2019 12:05
Re: USMEVne
Mna najviac zaujal ten "retardovany usmev", ktory vycarili na narazniku tej modrej M135i z uvodnej fotky... :-O
27. 5. 2019 10:10
xDrive
Takže ten M135i xDrive je taky jen předokolka ??? :-O
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:18
Re: xDrive
v clanku sa pise o tom ze to nebude 4 kolka?
27. 5. 2019 10:24
Re: xDrive
V článku se píše výhradně o FWD, o pohonu všech kol není v článku ani zmínka
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:31
Re: xDrive
no ale xdrive ako top model bude zrejme stvorkolka... zbytok budu predokolky... ono kedysi jednotka bola hlavne zadokolka tak sa teraz pise vsade ze ide uz o predokolku ale nikde sa predsa nepise ze x drive nadalej nebude v 4kolke... takze podla mna xdrive bude nadalej 4kolka
28. 5. 2019 03:31
Re: xDrive
xDrive je u BMW označení AWD
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2019 10:31
Re: xDrive
Jako vždy, Kalousek s rozumem.
Jinak BMW dělá auta pro kupující a ti chtějí AWD. Kdo má rád auta ten si 1er nekoupí (neplatí pro šestiválec) a pro manželky a děti vychované na tebletech je přední náhon výhoda.
Avatar - iudex
27. 5. 2019 11:09
Re: xDrive
Zjavne si nečítal pozorne:
"vrcholný čtyřválec M135i xDrive (225 kW)... Standardem je u něj pohon všech kol."
27. 5. 2019 12:23
Re: xDrive
To tam doplnili až později. Ani mi nepoděkovali
Avatar - iudex
27. 5. 2019 12:29
Re: xDrive
Aha. Tak to bohužiaľ je tunajšia prax, v diskusii sa na chybu upozorní, redakcia v tichosti zmení a prispievateľ vyzerá ako blbec. :no:
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:31
Re: xDrive
:yes:

kto kusok uz auta sleduje vytusil ze aj ked su to vsekto predokolky tak xdrive bude nadalej aj 4kolka... na to nam netreba potvrdenie z acz
Avatar - fOE
27. 5. 2019 13:10
Re: xDrive
"xdrive bude nadalej aj 4kolka"?
Avatar - iudex
27. 5. 2019 13:12
Re: xDrive
Ty sa ešte pozastavuješ nad topperovými výplodmi? ;-)
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 11:12
Re: xDrive
xDrive je BMW značení pro AWD neboli pohon na všechna kola.
27. 5. 2019 10:13
rozpaky...
Pre mna toto auto nezosobnuje nic z toho, co by som nazval "BMW spirit". Dizajn je prinajlepsom rozpacity. Auto je vizualne akesi "tazkopadne". Spodnu linku okien potiahli este vyssie, a hlavne vzadu je teraz masa plechu.

Motorizacia je bohuzial podriadena dobe. To ale nic nemeni na tom, ze davat do maleho hatchbacku dva benzinove, a tri naftove (!) motory je tak trochu na hlavu postavene. A to ani nevravim ze 3-valce mi u BMW pripadaju ako kacirstvo!

Zda sa, ze ani autor sam vlastne nevie co je tu vlastne zakladna motorizacia, lebo raz pise "Základem je přeplňovaný benzinový tříválec", a o par riadkov dalej "Základem je ale dieselový tříválec". Ak by to rozdelil na "zakladna benzinova motorizacia" a "zakladna naftova motorizacia", to beriem. Ale zaklad ako taky moze byt len jeden. A podla parametrov to vyzera na 116d, cize naftovy 3-valec. Sodoma-gomora!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:22
Re: rozpaky...
auto je uz na fotkach pekelne tazke na predok.. tie monstrozne svetla aj ohavna maska a prudko sa zvazujuca kapota tomu vsetkemu davaju perfektny MPV look... kazdopadne sportovy hatch by si zasluzil daleko iny dizajn predku aj celkove proporcie... co nove bawo to prisera... a netesi ma to.. prave naopak.. som z toho az nazlosteny... lebo kedysi mali tak krasne vozy ale dnes? a aj nejaka stara xy rocna delta je krajsia jak tato prisera ...
27. 5. 2019 10:27
Re: rozpaky...
podla mna to má aj charismu aj graciu, je to elegantne ako aj športové a úplně ako baworáky z 80tek :-) je to skoro ako Mitsubishi Lancer, ale iba skoro, protoze to je ozajstna jednotka
ps má to aj noblesu
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:36
Re: rozpaky...
a nevidis v tom nahodou aj pandu? ja tam kusok vidim... docela tiez taky medved
27. 5. 2019 10:43
Re: rozpaky...
pandu, medveda, kona aj prasca :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:57
Re: rozpaky...
proste nejake tie cicavce no .. nemusime zase ist az tak do hlbky :D
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 11:16
Re: rozpaky...
BMW by si tříválcem "nehrálo", pokud by je emisní normy k tomu nenutily.... ;-\
27. 5. 2019 11:35
Re: rozpaky...
Teddy, vnímej to jako startovací nabídku. A-Klasse mělo na startu jen slabou naftu, 1,3 od Renaultu a jeden dvoulitr.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 10:31
Nevypadá špatně...
...je to taková "snížená" X2..... :-!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Magister
27. 5. 2019 10:34
Re: Nevypadá špatně...
Za mně je to hrozně unifikované s konkurencí. A nejde jen o tvary, pohon, zkrátka vše na jedno brdo. Myslím, že dominantní bylo heslo hlavně nevyčnívat...
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 10:37
Re: Nevypadá špatně...
setri sa vsade... dokonca paradoxne v premiovkach najviac... a ten look je cista sablona .. ze to neladi s autom je predsa jedno... koho to trapi ... hlavne ze biznis frci a ... a hlavne dnes uz logo tuto znacku predava .. nie nejaky super dizajn ani spolahlivost
Avatar - Ozzman
27. 5. 2019 13:02
Re: Nevypadá špatně...
Bych tak teda řekl, protože jsem ta auta viděl vícekrát, než ty, naživo, že se nejvíc šetří právě u mainstreamu, proto nabízí dost často lowendovější varianty svých modelů.
Avatar - CHerokee
27. 5. 2019 21:01
Re: Nevypadá špatně...
Těžko říct. Mercedes A se nabízí s motory z Rendlíku. Podvozkově zdaleka nepatří na špici třídy. Myslím, že tu to s tříválci a přechodem na FWD bude podobné...
Avatar - iudex
28. 5. 2019 12:35
Re: Nevypadá špatně...
No a ver alebo nie, tá 1,3ka z Renautlu je výborný motor, rozhodne nie niečo, za čo by sa musel Mercedes hanbiť, naopak povedal by som, že motor bol popri špičkovom interiéri jedným z pozitív auta (A200).
Avatar - speedfred
28. 5. 2019 13:57
Re: Nevypadá špatně...
Pozri si video od Čabáka staré A45AMG vs nové A35AMG,tak by som povedal že nové A bude asi hodne dobrý Merkeles.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 11:17
Re: Nevypadá špatně...
Dominantní heslo bylo, je a bude.....prodávat a vydělat peníze.... :-!
Avatar - Verny_2013
27. 5. 2019 10:47
Re: Nevypadá špatně...
Souhlas, vypadá to celkem ladně. Interiér mi přijde taky fajn, otázka jak to bude v základu - display, sedadla atd. Jen to tmavé lemování kolem masky mi přijde dost nevkusné a zbytečně agresivní. Na druhou stranu nebýt té masky, spletu si ho s Focusem.
Avatar - iudex
27. 5. 2019 11:07
Re: Nevypadá špatně...
Na prvý pohľad primálo znížená X2. ;-\
Avatar - xxc
27. 5. 2019 12:39
Re: Nevypadá špatně...
Ved vsetky tie auta su rovnake, dokonca aj podvozky budu mat rovnake. A velkost a tvar si kazdy vyberie. Je to celkom rozumny tah od bmw. Len ci sa vsetky verzie budu predavat a nebudu musiet casom skrtat :-)
27. 5. 2019 10:55
"zrození legendy"
Tak to je úžasný kam to BMW dopracovalo. 3 válec a předohrab no to je sen každýho zájemce o BMW.
Rozbalit vlákno
4
27. 5. 2019 11:03
Re: "zrození legendy"
Nejvíc jich chce podle všeho x-drive a ten tady bude...
Avatar - iudex
27. 5. 2019 11:10
Re: "zrození legendy"
3-valec bol aj doteraz. A pri tejto motorizácii mi strata RWD vadí najmenej, nemyslím, že R3 je práve motor, ktorý využije prednosti zadokolky.
Čo mene vadí viac, je obmedzovanie manuálov, už ani v 1er nebude športová verzia s manuálom, ale povinne s HDM automatom.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 11:23
Re: "zrození legendy"
BMW používá 3 válec již delší dobu. Ne ale že by chtělo..... :-(
Avatar - CHerokee
27. 5. 2019 21:02
Re: "zrození legendy"
Je to všechno na prd...pro ty, co rádí řídí.
Avatar - iudex
27. 5. 2019 11:06
Chválitebný
Tak po množstve viac či menej zamaskovaných prototypov a renderov nie je konečný zjav nijakým prekvapením. Proste s prechodom na FWD sa dalo čakať, že proporcie budú genericky predokolkové, špecifickosť proporcií F20 bola daná práve pozdlžne uloženými motormi vpredu a z toho vyplývajúcou dlhou kapotou a posunom hmoty kabíny dozadu.
Ja celkovo s predokolkovými proporcimi nemám problém. Trochu ale mám problém s rozmietsnením hmoty vo vertikálnom smere, na fotkách na mňa auto pôsobí dosť vysoké, trochu ako crossover a nie čistý hatch. A to platí aj pre M135i, kde je znížený podvozok. Je to dané z predu najmä mohutnou maskou, ktorá prispieva k SUV dojmu: https://img2.auto.cz/…ull/5732494_.jpg a obdobne tak zozadu: https://img2.auto.cz/…ull/5732527_.jpg Tu naviac auto aj svetlou výškou pôsobí ako crossover
Každopádne ani minulá 1er nebolo auto, do ktorého sa človek zamiloval pre jeho vzhľad, naopak bolo to trošku škaredé káčatko, takže novinka horšia nie je. Len proste konkurenčné Áčko vyzerá vyváženejšie, dravšie a súčasne elegantnejšie.
V interiéri je progres našťastie väčší, obával som sa po skúsenosti s X2, z ktorého interiéru som nebol zrovna nadšený, že aj sesterská 1er pôjde rovnakým smerom, našťastie interiér potiahli smerom k 3er a to je len dobre.
Čo sa týka najväčšej koncepčnej zmeny, t.j. prechod z RWD na FWD, s tým nemám v princípe problém, RWD koncepcia bola podľa mňa v aute tejto triedy a veľkosti zbytočná a nevyužitá. Naviac pri top motorizácii si aj tak mnohí brali xDrive, takže je v zásade jedno, či je štvorkolka vyvinutá z RWD alebo FWD platformy (ja viem, xdrive pri RWD platforme stále má preferenciu zadku, ale tie rozdiely budú oveľa menšie, ako medzi RWD a FWD). Skôr mi trochu prekáža, že tá úspora na technike sa neprejavila výraznejšie na hmotnostnej úspore, predsalen kardan a ostatné príslušenstvo je poctivé železo a zaváži. Usporených 30 kíl usporia iné automobilky aj pri zachovaní pohonu, teda reálne to ako úsporu nevnímam. A
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 11:21
Re: Chválitebný
ono v reale to bude hodne nizke auto kedze 1434mm vyska je fakt pohoda ... ale proste ten sikmo skoseny predok s maskou akoby na vysku aj mne viac ladi na MPV alebo SUVecko .. ... ale hlavne asi najviac mi na pohlad takto vadia tie velke predne svetlomety ktore hodne opticky zatazuju dlhy predny previs... cely ten previs predny je potom akysi na pohlad pritazky a neladi to .. kym zadok je za mna super aj velkostne svetla a proporcie tak predne svetla mi pridu uz privelke aj maska nevhodne proporcne aj velkostne zvolena... proste kratky minimalisticky a fakt paradny zadok s uzkymi svetlami neladi v kontexte s dlhym masivnym prednym previsom s megakukadlami ... rovnaky dojem na predok som mal aj pri predoslom A/CLAcku od medu bedu a aj ked mensi tak nadalej tento dojem pretrvava aj u noveho A/CLAcka

vyzera to proste priserne ked pred prednym kolom maz megakukadlo velkosti konskej hlavy zatial co zadny previs mas kratky jak v miniaute .. je to nevyazene aj hmotou aj na pohlad ..... pride mi ze aj ceed je daleko krajsi ako 1er ... aj i30 a to pritom tiez nie su dnes uz ziadni krasavci... ale proporcie aj pomer velkosti ( svetiel ci previsov kasne ) maju proste daleko lepsie zvladnuty ako nejeden dvakrat drahsi radobypremiant to je fakt ... to treba uznat a pochvalit ich za to ...
27. 5. 2019 11:34
Re: Chválitebný
Zdání vyššího předku je věc úhlu postavení fotoaparátu, vše je foceno spíše odspodu. Jinak hezké auto, nedalo se čekat nic jiného. Dost odlišné od A nebo A3.
Jde o to, jak bude vyvážené řízení a jak se auto bude stáčet v zatáčkách.

Interiér je bez výhrad, slušná odpověď na MBUX ;-)
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:00
Re: Chválitebný
z niektorych uhlov mi to pripomina dokonca prave konkurencne Acko ( zlavne zboku hmotou ) ... auto technicky urcite super... o tom nema vyznam moc sa vadit tu to bude opat dokonale vozitko .... ale samotna vizaz je za mna opat dalsim baworackam sklamanim.... tak nejak mi to nepride vobec proste ako celok pekne ani nijak emocionalne a eleganciou vycnievajuce nad podstatne lacnejsie kusky od nejakej kie mazdy fordu a pod... chyba mi tu prave ta akasi pridana vizualna hodnota ( za danu cenovku ) .... mat ten melon tak nevidim dovod preco prave toto... to uz radsej X2 potom kde ta vizaz autu ( aj maska aj rozlozenie hmoty ) ladi a auto ma potrebny ( nazvime to ) styl aj akysi smrnc za danu cenu ...
Avatar - Dinar
27. 5. 2019 12:20
Re: Chválitebný
Jo, je to povedený hb, plést si ho s něčím jiným bude, díky markantám typu masky, světel, hm křivce zadních dveří, těžké, a tím nemyslím splést jen s něčím od konkurence, ale i to, že si 1er nikdo nesplete s 3er, 5er, jak lze snadno v případě áčka s cls například.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2019 13:03
Re: Chválitebný
Plést si to asi nikdo nebude, ale jak je jinak auto pohledné, tak ty ledvinky bych zde trochu zmenšil. Na druhou stranu, uvidím jak to bude fungovat naživo.
Avatar - iudex
27. 5. 2019 13:12
Re: Chválitebný
Tak z tejto obhliadky naživo: https://www.youtube.com/watch?… to pôsobí lepšie, ako z fotiek. Najmä modrá M135i je fajn, stále mám za to, že obličky vpredu mohli byť o niečo menšie a menej výrazné, ani s nárazníkom vzadu nie som moc stotožnený (tam stále mám dojem ako z SUV), celkovo ale vyzerá auto dobre, proporčne možno trochu genericky, ale ako píšeš detaily to bezpečne odlíšia ako BMW. No a interiér vyzerá výborne, v tej top verzii nič nechýba, celkové stvárnenie palubovky veľmi pripomína Z4 a to je bez výhrad. Síce od pohľadu stále pôsobí interiér Áčka hodnotnejšie, ale nebude to rozdiel svetov ako pri F20ke.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2019 13:26
Re: Chválitebný
Souhlas, to vypadá líp :)
Avatar - iudex
27. 5. 2019 12:44
Re: Chválitebný
Sčasti áno, ale mnohé fotky sú z normálnej výšky a tam ten pocit vysokého auta a zdvihnutého podvozka čiastočne pretrváva.
A napríklad ma ruší, ako veľmi je vidieť tlmič výfuku, to mohli trochu viac schovať: https://img2.auto.cz/…ull/5732525_.jpg
Btw. tu je detailná prehliadka (Autogefuhl): https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
27. 5. 2019 20:02
Re: Chválitebný
A co ten opačný otáčkoměr ale Peugeot? :no:
Avatar - Emel
28. 5. 2019 09:24
Re: Chválitebný
To je pakárna. Snad by to mohlo jít nastavit?
28. 5. 2019 11:19
Re: Chválitebný
Nejde, ve Sportu jemn budíky zčervenají.
Avatar - white label
28. 5. 2019 11:49
Re: Chválitebný
Mohlo, ale silně pochybuji, že to půjde...
Avatar - Righ
27. 5. 2019 15:49
Re: Chválitebný
"RWD koncepcia bola podľa mňa v aute tejto triedy a veľkosti zbytočná a nevyužitá."

Jak tě to napadlo? Já bych naopak řekl, že RWD koncepce byla v jedničce využitá úplně perfektně a zvlášť v silnějších motorizacích to auto platilo za naprostou fajnšmekrovskou chuťovku, která je a imho zůstane velice vyhledávaná i jako ojetina.

Já si naopak troufám říct, že taková jednička využívala RWD koncepci daleko lépe než 5-er (podotýkám, že jezdím s novými zadokolkovými 5kami 8 let, do r. 2015 to byla F10 před fl, od té doby po fl). 5er vnímám jako to, čím skutečně je, tj. manažerský sedan na střední a delší vzdálenosti, to se skutečně bez zadohrabu obejdeš a můžeš mít klidně AWD (anebo i to FWD, byť to bych nechtěl z principu).

To, že novej jedničkovej bavorák prostě převzal platformu Mini a je z něj zcela konvenční předohrab, je v mých očích naopak velký ústup BMW ze slávy a projev hrozného zglajchšaltování automobilové produkce, kde si je všechno velice podobné, technicky i vizuálně. Byl jsem na tahle srovnání vždycky alergický, ale fakt nevím, v čem je tak ohromná přidaná hodnota tohoto BMW před novým Golfem. Ok, lepší brand, to třeba na mě jako fandu BMW docela působí, ale dál? Jedna top motorizace (i když to nejspíš bude foukaný čtyřhrnek s velice podobnými parametry jako v Golfu R)? Trochu lepší introš, když se vysypeš do příplatků? Lepší infotainment? Tady bych si zrovna tipl, že příští Golf nebude nijak zaostávat.

Summary: Z odhození prémiové a řidičsky atraktivní techniky (podélné uložení motoru, RWD, šestiválce) má u mě BMW z ostudy kabát a nechápu, proč bych si ho měl za ty prachy koupit (mimo statusovou motivaci).
Avatar - iudex
27. 5. 2019 17:03
Re: Chválitebný
OK, dosaď si tam "pre drvivú väčšinu kupujúcich zbytočná a nevyužitá". Pretože tá väčšina predaných 1er sú nafty, resp. všeobecne slabšie motorizácie a tam naozaj nevidím nikoho, kto by driftoval s naftovým či trojvalcovým hatchbackom. Pri silnejších motorizáciách je to iné, osobitne M140i, tam to bola naozaj asi najdostupnejšia zábavná zadokolka. Ale koľkí si ju kúpili? Ja sa čestne priznávam, že som síce uvažoval o M140i, ale zľakol som sa toho výkonu len na zadku a pozeral radšej xdrive. A čo mám z RWD, keď si kúpim nakoniec AWD?
Takže síce súhlasím, že RWD robilo z 1er to výnimočné auto, ale 90% zákazníkov (kupujúcich verzie 118d či 118i) to nedocenilo a ešte aj z tej menšiny, čo si kúpili ten topmodel, si časť zvolila štvorkolku.
Ale ak by BMW ponechalo tú RWD platformu, nečelilo by teraz otázkam, ktorú si položil (a ktorú si kladiem rovnako): prečo uprednostniť predokolkovú 1er pred inými schopnými, ale lacnejšími predokolkami? Čiže súhlasím, že je to rana na imidži BMW. Ale čísla nepustia, FWD 1er je jednoduchšia a lacnejšia (pritom ju BMW bude predávať rovnako draho, podľa carwow dokonca základ bude o 1000 libier drahší, ako predchodca) a teda pre výrobcu ziskovejšia.
Avatar - Righ
27. 5. 2019 23:22
Re: Chválitebný
Ok, vezměme si tedy na paškál tezi "pre drvivú väčšinu kupujúcich zbytočná a nevyužitá". S tím samozřejmě nelze než souhlasit, já také znám ty statistiky, kolik že majitelů 1er neví, jaká náprava je hnaná, i fotky jedniček s řetězy na předních kolech apod. Ale to přece platí pro všechny BMW, potažmo pro všechny auta, že většina jejich kupců nejsou žádný nadšenci do aut a mají o nich nanejvýš povrchní znalosti. Myslíš, že pro drtivou většinu kupců 5-er není zadokolka zbytečná a nevyužitá? No jasně, že je, vždyť v tom jezdí samí páprdové v obleku. :) "Objektivně" vzato by klidně mohli mít předokolku, BMW by ušetřilo a zákazníci až na výjimky stejně nic nepoznali. Stejně tak o libovolném prémiovém modelu můžeš napsat, že se prodává hlavně v dehtu, že vrcholné benzinové motorizace tvoří zlomek prodejů atd. atp. Nic z toho nejsou argumenty, které by byly zrovna pro 1er specifické.

Je prostě úplně běžné, že většina kupců prémiového zboží jeho vlastnosti nedocení, to není záležitost jenom aut, zrovna tak prémiové audio kupují z 90 % lidé, kteří by při slepém testu nepoznali bedny za 5 tisíc od beden za půl mega, a špičkové víno také povětšinou kupují lidé, kterým bys mohl mělnickou Ludmilu ve správné flašce vydávat za nějaké Grand Cru. :)

Prémiové zboží se prodává s prémiovou přirážkou mj. proto, že kolem prémiových značek existují komunity fandů, znalců a tradičních zákazníků, kteří ty výrobky opravdu docení a díky tomu, že propagují jejich mimořádné vlastnosti, vytváří určitý kult, určitou auru výjimečnosti, zkrátka sílu značky. Stejně tak i "obyčejní" zákazníci prémiového zboží mají rádi představu, že ten jejich dražší než konfekční výrobek je něčím specifický, něco extra. A je jedno, že to nepoznají...
Avatar - Righ
27. 5. 2019 23:25
Re: Chválitebný
...
BMW je typický příklad - už dávno prodává neskutečné mraky aut pro vesměs úplně obyčejné (z hlediska automobilových preferencí) lidi, kteří ta auta využívají úplně obyčejným způsobem. Ale zároveň se snaží držet si nějaké to "freude am fahren" a vtisknout autům jasný sportovní flair, který se pak marketingově velmi používá a ke značce neodmyslitelně patří, i kdyby pak měla tím samým autem nějaká německá důchodkyně jezdit pro rohlíky, jak tomu často v reálu je.

Pointa je myslím jasná - zákazníci kupující výkonné verze bavoráků možná nejsou početní, ale jsou extrémně důležití pro identitu značky a pro její duši, která má zásadní vliv na hodnotu značky. A zrovna tak je důležité mít možnost přesvědčit ty ostatní zákazníky, že jejich auto rozhodně není stejné jako sousedovic VW. A nová jednička jde směrem, který oba ty body popírá. Ale třeba to analyzuju úplně blbě a dnes už forma definitivně vítězí nad obsahem, ostatně já nejsem u kormidla žádné velké automobilky. ;)

PS: Ty máš 140xi? Super auto, ale že jsi dal přednost čtyřkolce, promiň, ale to prostě nechápu. :) Zrovna se 140i se dá jezdit úplně normálně, nedělejme z ní zase nějakého widowmakera.
Avatar - iudex
28. 5. 2019 08:18
Re: Chválitebný
Ale ja s Tebou v zásade súhlasím, vždy som argumentoval, že 1er či BMW všeobecne proste dávajú aj tú jednoznačnú technickú nadstavbu, čím sa líši od wannabe prémie typu Volvo, ktoré pod pekným kabátom predáva čisto mainstreamovú techniku. Možno to len v prípade toho RWD v 1er beriem zo svojho osobného pohľadu neschopného šoféra, ktorý proste tie silné RWD nezvláda ;-) a musí sa utiekať k AWD. Proste mám veľký rešpekt pred týmto (kolega Thomasino cez víkend v Brne): https://youtu.be/caxw0tOwCis?t=129
P.S. Je to B58 aj x, ale v sedane.
Avatar - iudex
28. 5. 2019 11:11
Re: Chválitebný
A mňa ešte štve jedna vec: predokolka stojí viac, ako zadokolka. Nová 118i stojí 28200 eur, kdežto stará 118i stála 27700. Toľko k úspore a lacnejším riešeniam. Pritom niekde som čítal, že prechodom na FWD sa nákladovo ušetrí 660 eur oproti RWD. Takže nielenže celú úsporu na lacnejšej technike zhrabne BMW, ale ešte aj auto zdraží.
M135i je síce o chlp lacnejšie, ako stará M140i xdrive A/T (48900 eur vs 50550), ale to je len zanedbateľných 1650 eur, pričom stratíš 2 valce, 25 kW či xdrive s preferenciou zadku. ;-\
Avatar - Righ
28. 5. 2019 23:03
Re: Chválitebný
Horší auto za víc peněz, to je tedy ojeb... 1er je pro mě už zkrátka odepsaná. 8-s

Jinak gratuluji ke skvělému motoru, ať už ho máš v jakémkoliv autě - bez ohledu na systém pohonu to musí být skvělé svezení. A i když oceňuju tvoji pokoru, myslím, že se zbytečně podceňuješ - nepochybuju, že máš na to v pohodě krotit 350 koní i na zadní nápravě. Ona to navíc dnes s tou veškerou elektronikou není žádná vyšší dívčí - Thomasino na videu má všechno povypínané a jede s autem na limitu, to se samozřejmě můžeš dočkat lecčeho. Ale to i u předškrábu, ba dokonce i se čtyřkolkou. ;-)
Avatar - iudex
29. 5. 2019 09:17
Re: Chválitebný
Mal som M140i RWD požičanú na tri dni, takže som ju spoznal lepšie ako len počas polhodinovej predvádzačky. Možno bola chyba, že som ju mal v zime, ale proste dostal som raz na nej šmyk v známej zákrute, ktorú som s GTI prechádzal vyššími rýchlosťami s prstom v nose, auto som otrepal o obrubník skôr, než som stihol zahrešiť. ;-) Preto som si povedal, že až taký petrolhead nie som a išiel do xdrive (v F30). Ono aj ten xdrive má preferenciu zadku, vyskúšal som si to v zime, keď som robil osmičky na parkovisku, zadok stále ide mierne dopredu, ale samozrejme nie tak výrazne ako pri RWD. No a to mi akurát stačí. :-)
Avatar - speedfred
29. 5. 2019 09:40
Re: Chválitebný
To si mal vypnuté komplet ESP alebo si išiel rychlo? Pretože fakt som ja s týmto nemal problém. Teraz v noci som mal 400km trip s QV fakt za hodne silného dažďa a v normál režime som to skúšal odtrhnúť ale elektronika to hneď zarazila.
Samozrejme nespochybňujem ze AWD pridáva istotu.
Avatar - white label
29. 5. 2019 11:29
Re: Chválitebný
Psal, že to neměl vypnuté a ani nešel vyloženě moc rychle. Podle mě tam byl přesně na tom místě tzv. černý led, jinak to nelze vysvětlit.
Avatar - iudex
29. 5. 2019 11:47
Re: Chválitebný
Nechcem sa opakovať, ale bol som v Comforte a všetko bolo zapnuté, bolo okolo nuly a bez snehu, tak tiež predpokladám najskôr zmrznutú vozovku či nejaký kúsok ľadu, pretože ESP nič nepomohlo. Ide mi o tú prudkosť a nečakanosť ustrelenia, zrejme aj FWD by sa tam skĺzlo, ale nie v tej rýchlosti a tak nečakane a som presvedčený, že s GTI by som to bol ustál.
Avatar - speedfred
29. 5. 2019 11:54
Re: Chválitebný
Nedávno sa mi to stalo na Doble za dažďa,je tam ale klzkejší asfalt ako obvykle. Bol som nútený v zákrute zadupnúť brzdu a už som išiel dverami napred-ešteže ESP. :-O
Avatar - white label
29. 5. 2019 14:04
Re: Chválitebný
Jak jsem už psal, mně se něco podobného stalo v zimě s GTIčkem (náhlý přetáčivý! smyk) a měl jsem toho plné ruce i přes vítanou spolupráci s ESP. Být tam méně prostoru, tak to dopadlo hůř.

Minulý týden jsem zase jel po okresce a proti mě pomaleji jedoucí auto levým kolem přes středovou čáru, tak si říkám, vidí mě, tak se vrátí na svou polovinu, ale ono to auto naopak jelo postupně čím dál víc v protisměru/v mém pruhu, vypadalo to, jako když řidič usne za volantem a pravděpodobně taky, že jo, dupl jsem zároveň na brzdy i na klakson, stáhl jsem se co nejvíc ke krajnímu příkopu a "modlil se" (na to nebyl čas)..., těsně přede mnou se borec zřejmě probudil a strhl to zpět, naštěstí nejel moc rychle, takže to nakonec zvládl bez následků, ale kdybych ho tím troubením neprobudil... :no:
Avatar - Dzakobo
27. 5. 2019 11:22
TO JE ONO!!!
Vy, kdo tu naříkáte - stejně 85% majitelů rwd 1er si myslelo, že je to předokolka :D
Mně se velmi zamlouvají prémiové hatchbacky. A3 je už postarší, Volvo - tam se tlačí hlavně XC40 (která je super, ale úplně prémie to není a hatch taky ne), Áčko jsem chtěl vzít na milost, ale když jsem viděl záď naživo, málem jsem upadl ;-\

Že rwd 1er mělo tragickou trakci v zimě je notoricky známé, proto jsem jenom rád za přední pohon, samozřejmě se čtyřválcem :yes: Na sportování jsou tu jiné, vhodnější modely...
Rozbalit vlákno
33
27. 5. 2019 12:10
Re: TO JE ONO!!!
To je sice fakt, ale toho šestiválce je škoda...
Avatar - Dinar
27. 5. 2019 12:17
Re: TO JE ONO!!!
Je ho škoda, na druhou stranu, bmw alespoň udržuje 2er coupe/cabrio, která bude nadále s klasickou koncepcí, tj. malé rwd kupé s r6 neumře, a to jenom díky bmw, protože nikdo jiný v této třídě nic podobného dávno nemá. ;-)
Avatar - iudex
27. 5. 2019 13:13
Re: TO JE ONO!!!
Šesťvalca a manuálu.
Avatar - Emel
27. 5. 2019 12:48
Re: TO JE ONO!!!
Na sportování jsou tu jiné modely - no právě že jich zase tolik není... pokud to máš tak, že sportovní auto by mělo mít pohon na zadek, tak BMW 1/2 bylo jedno z nejdostupnějších aut.
Avatar - Dinar
27. 5. 2019 14:33
Re: TO JE ONO!!!
Pořád budeš moct sportovat v tom bmw 2. ;-)
Avatar - Emel
27. 5. 2019 15:18
Re: TO JE ONO!!!
Ale jo... i když aktuálně spíš přemýšlím o návratu ke kořenům :-)
Avatar - white label
27. 5. 2019 18:03
Re: TO JE ONO!!!
Návrat ke kořenům? Jen abys ten "syndrom" nechytl ode mě, někdy totiž může být takový návrat doslova "za všechny prachy". ;-)
Avatar - Emel
27. 5. 2019 20:03
Re: TO JE ONO!!!
Jak to? Napiš něco víc :-) , klidně SZ... teda... mail.
Avatar - woody-alien
27. 5. 2019 20:49
Re: TO JE ONO!!!
To mi neříkej, že to ještě nevíš. ;-)
Avatar - white label
28. 5. 2019 00:09
Re: TO JE ONO!!!
Ode mě to neví a jinou cestou se to k němu zřejmě nedostalo, ale tady je aspoň vidět, že vůbec nechodí pod fotosoutěž. ;-)
Avatar - Emel
28. 5. 2019 09:25
Re: TO JE ONO!!!
Už jsem to napravil a gratuluju a závidím :-)
Avatar - CICERO
27. 5. 2019 13:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 5. 2019 13:20
Re: TO JE ONO!!!
Nie len to, ale 99 % haterov ani nikdy na nove 1er mat nebude, tak si aspon "liecia" svoje komplexy v takychto diskusiach :) Na fotkach vyzera dobre. Otazkou je, aka bude skutocnost. Ked som videl na prvych fotkach novu 3er, tak teda / podla mna / nevyzerala vobec dobre. Po navsteve autosalonu som pochopil, ze nove BMW3 fakt nie je moc fotogenicke, pretoze v realite ide o / subjektivne / najkrajsie auto vo svojej triede / mozno kym nepride nove C / so skvelou technikou a pokial 340ix naplni ocakavania, tak bude len velmi tazko hladat konkurenciu. A ako si pisal, myslim, ze aj viac ako 85 % majitelov / cize ludi, ktori su taketo auto mozu dovolit :) / ani nevie, ze ma zadnokolku.
Avatar - iudex
27. 5. 2019 13:53
Re: TO JE ONO!!!
Ak žiješ na Luníku 9, tak tam naozaj 99% ľudí na 1er mať nebude, ale inak 1er nie je žiadna luxusná kára, z ktorej by ľuďom padala sánka, ale bežné mestské premiestňovadlo, ktoré si môže dovoliť mnoho ľudí. Takže prístup v štýle kyslých hrozien môžeš aplikovať na X7 či 7er, nie na bežný malý hatchback.
27. 5. 2019 15:50
Re: TO JE ONO!!!
Je to jednička skoro za jedničku, když už je v ní trochu motor a nějaká výbava. To opravdu 99% lidí není ochotno akceptovat... za malý hatch...
27. 5. 2019 16:57
Re: TO JE ONO!!!
... evidentne netusite, kolko stoji nova 1er v slusnej vybave :) ja sa samozrejme nebavim o zakladnej motorizacii so zakladnou vybavou. a ked si uz niekto kupi auto v takejto "holej" konfiguracii, tak je skutocne jedno, ci je to zadnokolka, alebo prednokolka. ak ma byt 1er "sportovy hatch", tak pocitam minimalne s motorom 20i v middle configuracii a tam to uz pojde cez 40k ... cize minimalne o polovicu viac ako za porovnatelneho Golfa. takze sa budem opakovat ... vacsina ludi, ktori tu hatuju nove 1er bez toho, co by ho len videli nazivo / dizajn je aj tak vzdy subjektivnou zalezitostou / si ho nemozu dovolit. a vsetky tie reci, ze premia dnes neponuka nic navyse, len je predrazena ... zase, nieco take moze napisat len clovek, ktory proste premiu nejazdi .. ak si bude chciet kupit taketo auto fanusik "motokar", tak pojde do 135ix s automatom a vysokou vybavou ... a tam odhadujem cenu vo vysokej vybave niekde okolo 65k ...
Avatar - iudex
27. 5. 2019 17:05
Re: TO JE ONO!!!
Evidentne tuším, dokonca môžem vyhrabať niekde viaceré cenové ponuky na M140i. ;-)
To skôr Ty evidentne netušíš, že BMW sa nekupuje za cenníkové ceny a nevieš, aké zľavy vieš vyjednať.
27. 5. 2019 17:29
Re: TO JE ONO!!!
... nie, netusim :) iba ich poslednych 15 rokov jazdim a nakupujem :) a porovnavat cenovu ponuku poslednej 140 ix, na ktore davali asi 40 % zlavy, pretoze prichadza novy model ... tak to je fakt velmi smerodajne :) ste proste uplne mimo a opat len jeden z dalsich "teoretikov" :)
Avatar - xxc
27. 5. 2019 20:48
Re: TO JE ONO!!!
BMW dava celkom zlavy, cize tie male bmw budu cenami fakt podobne golfu. Samozrejme v porovnatelnej vybave.
27. 5. 2019 22:32
Re: TO JE ONO!!!
Tak je kupuješ pekných pár let draho. 27%-30% je sleva na kterou lze běžně dosáhnout. Na nové modely po pul roce od zacatku prodeje kolem 19% dolu. :yes:
28. 5. 2019 03:38
Re: TO JE ONO!!!
Zase v klidu, to běžně co tu píšeš je nesmysl. 30% žádná běžná sleva není.
Avatar - xxc
28. 5. 2019 07:23
Re: TO JE ONO!!!
30% je bezne pri vacsich a drahsich autach, aspon tak mi vysvatlovali, tie som neskusal :-)
Avatar - white label
28. 5. 2019 11:55
Re: TO JE ONO!!!
Nemůžeš věřit všemu co ti kdo nakuká...
Obecně je to samozřejmě nesmysl.
28. 5. 2019 07:27
Re: TO JE ONO!!!
No u 30% zaleží na modelu a počtu kusů. Ale 27% je běžná. Co ostatní automobilky jakou máte zkušenost?
28. 5. 2019 11:21
Re: TO JE ONO!!!
Znovu není to běžné. Jestli chodíš kupovat modely jak na běžícím páse, pak ano. Běžně, tedy pro člověka bez historie z ulice je to 10-15%.

Neplést si běžně (tedy obvykle a vždy) a běžně u sebe.
28. 5. 2019 12:04
Re: TO JE ONO!!!
Nesouhlasím, tuhle 27% slevu mi nabídli u 2 dealerů při prvním kontaktu bez předešlé klientské historie na modely bmw1, bmw2 coupe i tourer ,bmw3 touring a bmw4. Nepsal bych to kdyby to nebyla pravda :-). Pak když jsem nakonec objednal 3 auta dostal jsem přes kontakt dokonce 2x30% na M verze a 28% na klasickou. Ale to už zas není takový rozdíl oproti tomu, co mi nabídli už ve dveřích u jiných dealerů co mě viděli poprvé v životě.
Avatar - white label
28. 5. 2019 11:56
Re: TO JE ONO!!!
Ani těch 27% rozhodně není běžná sleva...
Avatar - iudex
28. 5. 2019 08:22
Re: TO JE ONO!!!
O čo Ti ide? Na začiatku píšeš, aké je BMW drahé a ako naň nikto nemá a keď ti napíšeme, že reálna kúpna cena je iná, tak otočíš a povieš, že 40% je bežné. Proste od jarku k jarku, takto ťa tu nikto nemôže brať vážne.
Ale ak sa chceš utvrdiť v presvedčení, že len ty máš na nové BMW a všetci ostatní tu len závidíme, OK, uži si svoj sen. ;-)
28. 5. 2019 11:29
Re: TO JE ONO!!!
Budes asi jeden z tych co si zvysuju ego tym, kolko by stalo auto v cenniku alebo si fakt zly vyjednavac ak kupis 135xi za 65k. V tejto cene je M2 Competition alebo 530xd s vybavou >:D
Avatar - iudex
28. 5. 2019 12:24
Re: TO JE ONO!!!
Pamätáš čo svojho času písal GTI? Frajer nezjednáva, zjednávanie je pre socky, ten proste príde a zaplatí cenníkovú cenu. >:D
28. 5. 2019 12:35
Re: TO JE ONO!!!
Hehe, na jeho hlasky som uz zabudol. :yes:
Hrdo sa hlasim k sockam >:-[]
Avatar - white label
28. 5. 2019 12:46
Re: TO JE ONO!!!
Nepsal přímo ceníkovou cenu, jen prostě, že nesmlouvá, nabídnou mu cenu (včetně nějaké slevy) a on bere, nebo nechá být, ale "neškemrá" o větší slevu...
Avatar - Emel
27. 5. 2019 12:37
Ledviny
Vesměs se mi to líbí. Akorát... jak v těch ledvinách člověk poprvé uvidí hlodavce, tak už se toho dojmu nezbaví. Na té první fotce mi to ještě nepřišlo, ale pak u toho bílého jo
https://img2.auto.cz/…ull/5732492_.jpg
a zpětně už to vidím i u té modré.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2019 12:54
Re: Ledviny
za mna su tie ladviny moc velke a aj tvarovo a celkovo hmotou aj svojou polohou zle posadene ... rovnako aj predne svetla sa mi nepacia ani velkostne ani tvarovo... nepasuje mi to tam.. pritom zadok je sakra paradny... ach jo... X2 napriklad nie je tiez krasavec ale aspon ten look jej sedi... aj X3tke... rovnako klasicka 3ka ma este kukatelne tvary aj face ... ja dokonca v tom ani nevnimam nejake zviera ( hoc tam tiez krasne vidim bobra ) ale celkovo pozeram na hmotu ( kasne aj svetiel ) a proste nelubi sa mi to nejak... za danu cenovku mi to pride ako docela slaba vizaz
Avatar - fOE
27. 5. 2019 13:15
Re: Ledviny
Jop, jestli kdysi tenhle nelichotivy nick ziskala 6er, tak nova 1er si o to rika jeste vic.
Avatar - iudex
27. 5. 2019 12:49
Zvuk M135i
Tu je naštartovanie a zvuk M135i. Slušný, ale prekvapenie sa nekoná, klasický utlmený štvorvalec, kde zvuk robí čisto výfuk: https://youtu.be/MfZQ70PtirI?t=599
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
27. 5. 2019 13:14
Cina
Snesla se tu kritika na topra a jeho tradicni rozbor, a i kdyz s kritikou tech rozboru jako takovych souhlasim, s myslenkou uz ne. I za me je 1er alespon z fotek priserne nepovedena. Predevsim pak zepredu. Smrdi mi to Cinou na sto honu, pritom z nove 3er takovy dojem nemam. :/ Na chut nemuzu prijit ani interieru (ale tu pockam jak to sedne nazivo).
Skoda. Ten kdo bude chtit rel. hezky HB od BMW, bude muset priplatit za X2. :-)
Rozbalit vlákno
32
Avatar - iudex
27. 5. 2019 13:23
Re: Cina
Tak i keď ja nie som zrovna odvarený z dizajnu novej jednotky, rozhodne by som nehovoril o príšernej nepodarenosti. Proste typické BMW, na prvý dojem neohúri, ale bude musieť presvedčiť jazdou a tam verím, že i v rámci FWD bude patriť k špičke.
CO sa týka X2, tak to vidíme diametrálne odlišne, mne naživo príde také ani ryba, ani rak, naviac vnútri o level horšie, ako interiér tejto 1er (proste ešte stará BMW škola á la F20 a F30). Alebo inak: väčšina sa tu zhodne, že 1er je vizuálne znížená X2, v mnohom sú si dosť podobné, takže nerozumiem, ako môžeš totálne sfúknuť 1er a súčasne hovoriť o X2 ako o peknom BMW.
Avatar - fOE
27. 5. 2019 13:43
Re: Cina
Trochu jine svetla (vrchni linka svetel u X2 prohnuta smerem dolu = mracici se BMW za me vzdycky byla ta nejhezci bava, naproti tomu u 1er je linka jen rovna a z "nasr!neho predku" mame "vesnickeho idiota"), trochu jine ledvinky (s FL 7er zacala doba ledvinkova a sorry jako, ale tohle vazne ne) a trochu jinak umistnene ledvinky (linka svetel uz nenavazuje na vrchni hranu ledinek, ale na jeden z rohu onoho septagonu a tim je posazuje opticky o uroven vys, coz autu nesvedci. Secteno podtrzeno kukuc 1er vs. kukuc X2 jsou pro me velice jine. I kdyz je zjevne kolik toho maji obe auta spolecneho, tak i zde detajly delaji celek a me z toho vychazi X2 jako pohledny HB a 1er jako cinska kopie toho sameho.

Ad interier, na ten si vazne pockam nazivo, ale takhle z fotek na me dojem zkratka neudelal. S interierem F30 atd. jsem problem nikdy nemel, krom s kvalitou, to ale z fotek tezko poznat jestli se BMW v tomhle nekam zasadne posunulo. :-)
Avatar - iudex
27. 5. 2019 14:02
Re: Cina
Tak ja naživo poznám ten starý štýl interiéru (1er, 3er, X2) aj ten nový (3er, 5er, Z4) a od pohľadu je jasné, že nová 1er sa radí do tej druhej skupiny, takže i bez kontaktu naživo viem povedať, že to bude značný posun oproti predchodcovi.
Ad exteriér: opakujem, ani ja nie som na vetvi z toho dizajnu, ale nebol by u mňa ani nijakou prekážkou kúpy, súhlasím s prerastenou maskou a rovnako ako Ty tento trend kritizujem, ale to je tak všetko.
Skôr by som sa na to pozeral z pohľadu, čo mi 1er, najmä M135i, ktorá ma zaujíma, prinesie viac za moje prachy a či bude jazdiť lepšie ako mainstreamový hotheč, napríklad nový Focus ST, proste či tam bude pridaná hodnota (ako bol doteraz RWD a R6): https://youtu.be/6x1X9HXymTo?t=18
Avatar - fOE
27. 5. 2019 14:16
Re: Cina
Tak M135i a Focus ST asi neni uplne fer provnavat, ne? FWD vs. xDrive bych spis cekal ze zminis focus RS az (jestli) bude. Me treba zajima jak si M135i povede proti S3. Do ted se baworsti mohli opajet pravovernou koncepci, ted ale s FWD zakladem musi celit vsemu co zvlada audi sakra dobre: interiery. Tenhle souboj naopak zajima me, tady se bude muset 1er vytahnout.

PS: Zajima-li te ST: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
27. 5. 2019 14:28
Re: Cina
Focus ST bol len príklad, samozrejme najbližšími súpermi budú S3 a A35 AMG, poprípade Golf R. A voči spomínanému S3 bavorským pomerne verím, ono S3 je model na konci životného cyklu a i tak ho testéri nechválili za zrovna záživný prejav či za charakter, takže tu nemám pochybnosti, žeby ju nová M135i nestrčila do vrecka. Skôr bude vážnejším súperom A35 AMG, to vyzerá byť podľa testov veľmi podarený hotheč a tu už by som si nebol tak istý, každopádne som zvedavý na prvé porovnávačky.
Inak ja by som nevyhnutne nemusel štvorkolku, pri hothečoch do 300k by som v pohode zniesol FWD so samosvorom, napr. na okruhu nie je štvorkolka nijakou výhodou, len pridáva kilá. Takže z tohto pohľadu je pre mňa súperom M135i aj Focus ST či Megane RS Trophy, proste kompaktný hotheč s fúkaným R4 s cca 300 koňmi.
Avatar - white label
27. 5. 2019 17:50
Re: Cina
GR bude za "chvíli" nový, a ten určitě nebude horší, než A35 AMG, spíš naopak.
27. 5. 2019 19:29
Re: Cina
A co A45? Sám víš, že tyhle soudy o tom, co bude nebude lepší jsou spíš sportka a projev náklonnosti k preferovaným výrobcům.
Avatar - white label
27. 5. 2019 19:50
Re: Cina
45 je/bude jinde (i cenově), než 35, ale tu 35ku bych zase tolik nepřeceňoval, je to novinka a docela se povedla, bylo by docela divné, kdyby aktuálně nebyla lepší, než hodně fousatý G7R.
27. 5. 2019 21:02
Re: Cina
No on i starý je vesměs hodnocený lepe až na pár blbinek typu infotainment.
https://www.autocar.co.uk/car-news/features/hot-hatchback-twin-test-mercedes-amg-a35-vs-volkswagen-golf-r
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.autobild.de/…-r-14672659.html#…
Avatar - iudex
27. 5. 2019 14:55
Re: Cina
Inak ten Focus ST ma zaujíma a táto nová generácia sa mi páči, v podstate spĺňa papierovo všetko, čo od hotheču požadujem. Výkon 280 koní je solídny a najmä sa mi pozdáva ten objem motora (určite by som uprednostnil 280 koní z 2,3ky ako z 1,8čky ako v prípade MRS), veľký objem spolu s tým antilag systémom sľubujú lineárny ťah a elimináciu turbodiery. K tomu samosvor (čo je pri tom výkone nevyhnutnosť a predchodcovi citeľne chýbal). No a to všetko je zabalené v peknom kabáte, ktorý nie je fádny a príliš nenápadný (ako je to v prípade Golfu R) a zároveň nie je prehnane tuzingový (ako je to v prípade CtR). A od Fordu sa dá očakávať, že opäť naladí parádne podvozok (i bez barličiek typu natáčanie zadku ako MRS).
Avatar - Emel
27. 5. 2019 15:17
Re: Cina
Jojo... pro mě v kombíku... :-)

Ono u toho Meganu... ta edice, co zajela rekord na Ringu 4C nemá ;-)
Avatar - fOE
27. 5. 2019 16:07
Re: Cina
Ja tehda "prozirave" focus ST hodnotil jako "das auto syndrom", nebo nejake podobne moudro, ale musim se priznat, ze me s postupem casu (a klesajicim najezdem) taky zacina zajimat, neb je to jak pises: na papire bez chyb a v takove zajimave barve vubec nevypada spatne. Sam jsem zvedav na prvni testy, zvlast vedle testama chvalene i30N proti ktere jde vykonem a v CR vlastne i cenou.
O podvozek u fordu strach nemam, spis aby to nepotopil zbytek auta. Pak uz to chce jen presvedcit drahou polovicku, pro ktere jsou vsechny HB "auta pro pubertaky" a...

Mno nic, ceka me to sice az za rok, ale tak proc se nezacit rozkoukavat... :-)
Avatar - iudex
27. 5. 2019 17:10
Re: Cina
Ani moja polovička nemá rada moje auto, ale proste je to moje auto, ona si jazdí na svojom a s jej názormi o tom, kto jazdí na aute ako mám ja sa viem vyrovnať. >:D
A keď mám niekedy pocit, že už som moc starý na také či onaké auto, tak sa pozriem na pradedu777 a jeho M140i s RWD a manuálom a viem, že nikdy nie je neskoro.
Takže nič sa neboj, chce to trochu času, ale ona nakoniec podľahne a povie tú vytúženú vetu: kúp si čo chceš. >:-[]
Avatar - white label
27. 5. 2019 17:46
Re: Cina
Praděda s tím právě spíš nejezdí (než jezdí), to i mé mininájezdy (na jedno auto) jsou proti tomu megakilometrové. ;-)
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 23:32
Re: Cina
Kua, jak nejezdím? Dyť už mám za 3 roky najeto 8500km.... :-) Poslední zprávy: Neprodávám. Budu přidávat samosvor a BSR Stage 1.
28. 5. 2019 07:50
Re: Cina
Na jake auto stage 1? Na BSR se vyprdni, to se musi naladit a ne jen nahrát mapu a nazdar.
28. 5. 2019 09:52
Re: Cina
:yes: paráda, tipuju v manuálu a rwd? :-) ja sem o chipu vždy uvažoval, ale nikdy sem v to neměl takovou důvěřu, že bych si řekl jdu do toho, hlavně mi vždycky přišlo divný, že od podobnejch firem stojí chip stejně třeba na ladu nivu jako na m140i . Pak se vedle mě nastěhoval soused povoláním automobilový inženýr a přímo ladič sériových aut a změnil sem názor v tom ohledu, že chip, když se udělá porádně komplexně a edituje se originální mapa, né že se namontuje buď šidítko, který šeptá motoru klamavý údaje aby makal víc a nebo se tam nahraje univerzální mapa, která často jen zvedne přísun paliva nebo tlak v turbu. Já po několikátým nadšeného poslouchání toho souseda jak motory fungují a jak je třeba k tomu přistupovat tak sem mu svěřil mojí cupru a několik dní si sní hrál a ladil a výsledek neuvěřitelnej. M140i spolu budem dělat na 440hp :-).
Avatar - pradeda777
28. 5. 2019 10:46
Re: Cina
BSR umí i 437k
BSR Stage 3 https://www.bsrczech.cz/…016-2019-b58-b30

...jasný, mám jej v manuálu s M performance řadičkou.... :-!
28. 5. 2019 11:49
Re: Cina
Tak přidat výkon umí kdekdo, ale jde o to jak :-). Já jen varuju na základě toho co jsem se jako laik dozvěděl od člověka s 30ti letou praxí. Nerad bych aby Ti takovej skvost jako R6 B58 odešel. Jinak od BSR mám udělaný výfuk a super, jen ten chip bych nechal udělat jinde.
Avatar - white label
28. 5. 2019 11:59
Re: Cina
Nehledě na fakt, jestli zrovna 140i rwd/manual potřebuje navýšení výkonu motoru.
Avatar - iudex
28. 5. 2019 12:33
Re: Cina
Presne tak, výkon je to posledné, čo M140ke chýba. 250 kW a 500 Nm je poriadna porcia na jednu nápravu, skôr myslím, že to chce existujúce kone trochu skrotiť samosvorom, prípadne dať lepšie gumy než sériové (tuším CSC5). Ale výkon? Neviem si predstaviť situáciu, kde by sa M140i zdala málo výkonná. Možno tak na cieľovej rovinke na Slovakiaringu, ale tam pradeda nechodieva. ;-)
Avatar - pradeda777
28. 5. 2019 12:14
Re: Cina
BSR má vynikající světovou pověst. Pokud mají v Praze veškerou potřebnou výbavu včetně "drive on" dyno, tak bych se toho nebál. Výsledné parametry Stage1 402/584 jsou pro tento motor stále ještě v "konzervativní oblasti".
28. 5. 2019 12:57
Re: Cina
To jo marketing mají silný, takový supermarket s chiptuningem. Já tu nechci nijak lobovat, jen přátelsky varovat nebo popíchnout k zamyšlení stím že ikdyž ve stejný den sjedou auta se stejným modelovým označením a totožnou výbavou z výrobní linky tak nejsou stejná a proto nikdy nemůže výborně fungovat univerzální mapa.
Avatar - iudex
28. 5. 2019 08:31
Re: Cina
Počkať, tak Ty na aute moc nejazdíš, lebo je Ti moc hardcore a mesiace uvažuješ nad viac dôchodcovským autom v podobe SUV, aby si nakoniec spravil z jednotky ešte viac hardcore auto? Fíha, to sú mind twisty jak hovado.
Avatar - pradeda777
28. 5. 2019 08:49
Re: Cina
....stařecká senilita... ;-) ;-) ;-)
Avatar - speedfred
28. 5. 2019 14:06
Re: Cina
No konečne si dostal rozum,a ideš si to nehať. Troška to polaď už nejazdi vôbec,zavar a zagituj zadný pár dverí a možno sa aj dohodneme :-)
PS:keď som mal blbé obdobie tak tie kilometre som spravil za mesiac.
Avatar - white label
27. 5. 2019 17:54
Re: Cina
Jasně, co se týče aut, tak holky musí poslouchat, naopak je to špatně... ;-)
Avatar - miromen
27. 5. 2019 18:41
Re: Cina
Teď na AMuS v rychlich kolech měl Menzel S3 a ten byl zklaman nejne vzhledem, ale jak je u koncernu zvykem tak i jizdou, tak jak S3 vypada tak i jezdi, i když rychlost nebo handling byly v pořadku. Prostě takova dlubačka v nose což bych u BMW neočekaval.
Avatar - pradeda777
27. 5. 2019 15:10
Re: Cina
Jestli chceš zůstat u manuálu, tak na M135i můžeš hned zapomenout a vyzkoušet ten Focus ST.
27. 5. 2019 17:01
Re: Cina
... interier bude zrejme totozny s novou X5, 8 a 3er ... a ten je / konecne po dlhych rokoch / na urovni MB, ci Audi ... dokonca by som povedal, ze ich aktualne prevysuje ...
Avatar - Beefcake
27. 5. 2019 13:20
ehh
Naftovy trojvalec ? To je nejaka snaha dohnat nekulturu dechtu (aj ked BMW,MB naftu vedia) este dalej ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xxc
27. 5. 2019 17:46
Re: ehh
Kúpil to a skúšal vôbec niekto?
27. 5. 2019 18:46
Oteklý bobr s 3hrnkem
Tak nevím co nám chce BMW tímhle paskvilem dokázat, pokračuje v nafukování jak exteriéru, tak ledvinek. Stávající generace vypadá daleko lépe ;-) Interiér je fajn... Ovšem 3hrnek za prémiové peníze bych nedal :no:
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2019 00:30
Chyby v otáčkách
Chtělo by to opravit údaje v otáčkách výkonů a momentu. Není možné mít otáčky max. momentu výš než otáčky max. výkonu. 103kW/4200-6500 a současně 220Nm/1480-4600 je blbost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
28. 5. 2019 14:12
Re: Chyby v otáčkách
103kW a 220Nm odpovídá cca. 4450 otáček. Zřejmě v tom je nějaká "básnická licence" výrobce :-)
29. 5. 2019 08:12
Re: Chyby v otáčkách
Co jsem se díval na tiskovku a grafy, tak jen u všech motorů přehodil min. otáčky rozsahu u výkonu a max. otáčky rozsahu u momentu.