Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 12:02
Elektrická auta budou levnější, až daně a restrikce vyženou cenu spalovacích aut nad tu jejich. :'-(
Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 12:09
elektromotor je extrémně jednoduchá věc, moderní spalovací motor je vedle toho kosmický inženýrství, který potřebuje výraznou údržbu. jedinej problém v ceně je baterie. pokud se podaří je zlevnit, neexistuje žádnej důvod, proč by elektromobil neměl bejt levnější.
Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 12:20
tesla vloni vyrabela 1kW AKU za $110, letos by meli prolomit hranici $100
80kWh AKU na dojezd 400km tak prijde na $8000, tedy na nase do 200tis kc
vzhledem k tomu, ze z auta vypadne slozity spalovaci motor se vsim co kolem toho je, tedy spojka, prevodovka, vyfuk, katalyzatory, SCR, nadrze, palivove potrubi, velky chladic, starter, alternator, mozna i difernecialy, a ja nevim co jeste, neni duvod, aby behem par let elektromobil nebyl levneji nez obdobny spalovak
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 13:13
To je super, ale zapomněli připočítat těch 722 mil ztráty.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 23:27
To ty si zabudol pochopit rozdiel medzi vydavkami na R&D, vystavbu novych fabrik aj ked su najvacsimi vyrobcami baterii a EV, kupu Maxwellu na dalsie vylepsenie baterii atd.. a vyrobnou cenou baterii :) Ako to ty zvyknes... :no:
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 13:23
... vyhodíš JEDNODUCHOU nádrž s čerpadlem a přidáš VELMI SLOŽITOU baterii
vyhodíš velký chladič motoru a přidáš chlazení baterie, aby se Ti při nabíjení moc nezahřívala
Když vyhodíš diferenciály, budeš možná potřebovat víc elektromotorů, než jeden...

Když už používáš argumenty a fakta, tak všechna relevantní - a ne, že si budeš vybírat jen ta, která vyhovují Tvému světonázoru :D
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 15:05
Baterie urcite neni potreba chladit behem pomaleho nabijeni pres noc.

Ta se chladi pri nabijeni 150kw na rychlonabijecce, ne pri 11kw na wallboxu.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 20:39
Done Vito - a tím jsi jako vyvrátil fakt, (kapalinou??) chlazená baterie elektromobilu je složitější než nádrž s čerpadlem?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 23:17
Ne, jen to, ze baterii pri pomalem dobijeni neni treba chladit.

Jestli chces diskutovat slozitost, tak samozrejme, ze baterie je slozitejsi nez nadrz.

Ale baterie je bezudrzbova, stejne jako elektromotor ;-)

Spalovaci motor s prevodovkou, cistenim spalin atd. je neco tak slozityho, narocnyho na udrzbu a tim padem poruchovyho, ze elektromobil v techto ohledech jasne lepsi. A jak bude asi vypadat vyborny cisty diesel po 400 tisicich km???
Bud do nej narves nehorazny penize (coz udela pri nizky zbytkovy hodnote auta malokdo), anebo nebude plnit normu ani nahodou. Chapes?

https://electrek.co/…n-electric-cars/
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 30. 5. 2019 00:41
28/5 ve 12:23 jsem tu psal že:
Elektromotor oproti modernímu spalováku JE vzor jednoduchosti.
Při srovnání baterie s nádrží je tomu právě naopak.
Načež Ty se mi to o jeden a půl dne později snažíš vysvětlit :D Inu, jseš šikovej kluk, to se pozná hnedle

Jak moc je baterie "bezúdržbová", o tom by se dalo diskutovat, ale žádné extrémní náklady na to asi nepadnou. S tím se dá souhlasit. Ona benzínová / naftová nádrž taky nepotřebuje žádnou velkou údržbu, viď že ne :D
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 30. 5. 2019 11:19
2 Don Víto:

Á konto dízlu, nákladů, spalin aj

Do loňského jara jsem měl jako své "hlavní auto" Citroën C5 - http://moje.auto.cz/…/citroen-c5.html
Od 4/2018 je to Peugeot 508

Oba jsou to dízly, oba v automatu, oba velké a prostorné kombíky střední třídy . Oba jsem je kupoval jako dovezená auta po operáku, C5 se 116 a P 508 se 114 Tkm "na hrbu",

K dnešnímu dni má Citrónek na budíku skoro 400.000 km - a Pažoutík cca 170.000, Citrónek má TCO 4,49 Kč/km ( z toho palivo 2,02 Kč/km) a Pažoutík z důvodu vyšší kupní ceny má TCO 5,65 Kč/km, z čehož náklady na PHM činí průměrných 1,81 Kč/km

OBA DVA parkují na ulici, OBA DVA jezdí, brzdí, zatáčejí a v zimě/v létě startují na první, občasně druhej ťuk. S oběma samozřejmě jezdím pravidelně do servisu - a oba BEZ NEJMENŠÍCH PROBLÉMŮ procházejí přes STK a všechny emisní normy plní jak Stachanov důlní vozííky narubaným uhlím

Podle Tebe asi někde dělám nějakou strašlivou chybu :D - prozradíš mi kde?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levněj
| 31. 5. 2019 06:45
Ahoj Jerry,
Straslivou chybu delas hlavne v diskuzich o EV. :-)

Jestli se staras o auta jak pises, tak tve chovani je naprosto v poradku ;-) Ostatne ja tady nediskutuju, abych te kadroval (jako to delas ty :-) ).

Jenom bych byl rad abys pochopil, ze prestoze ty delas vsechno OK, kdyz zastavis dejme tomu pred skolou a nechas pustenej motor, tak to zdravi nebude. A v tom je hlavni vyhoda elektromobilu. A ver tomu takovych lidi co nechava pustenej motor je hodne - od ridicu DHL po maminky pred skolou ;-)

A ted k emisim:
https://www.which.co.uk/…uce-the-most-nox
Peugeot 5008 tu nedopadl zrovna nejlip s realnymi emisemi vice nez 0.6g/km. To je 3x prekrocena norma euro5 - nevim jak plnil Stachanov voziky, ale podle tohoto mereni tak maximalne do tretiny :-)

Euro 5 limit: 0.18g/km
Euro 6 limit: 0.08g/km

Proste realnymi emisemi dieselu bych si moc jistej nebyl.
Na druhou stranu PSA na toto tema hresilo (muj nazor) v porovnani s konkurenci pomerne malo.
https://www.greencarcongress.com/…-diesel-nox.html
:yes:
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou le
| 31. 5. 2019 09:23
Milý Done Víto
Můj Peugeot 508 NENÍ Peugeot 5008, kterým tady argumentuješ Ty.
Je to
(1) zcela jiný typ auta
(2) s jinou motorizací
Chápeš?

Nebo to mám (po vzoru starosty Martina Korduly z půvabné knížky Slovácko sa nesúdí) "napsat ingůstovů tužků na remeň a ošvácat Ti to o kotrbu"?

P.S.: A zase jsi zapomněl zmínit ta koťátka a malý děti, která za syrova žeru a za živa przním. To je veliká chyba :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levněj
| 31. 5. 2019 10:17
Jednoduchá otázka. Proč jsi si nekoupil benzínový motor?

STK a emisní normy jsou dvě naprosto různé věci.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou le
| 31. 5. 2019 11:04
Jednoduchá odpověď :D
Mým potřebám (roční nájezd okolo 50-60 tkm, většinou delší trasy, občas se zátěží 200 - 300 kg vzorků) optimálně vyhovuje (větší) kombi střední třídy, se silnějším dízl motorem a automatem
A taky, samotnej motor by mi byl na kočku, já potřebuju celé auto :D

STK x normy
No samozřejme. STK je instituce, zatímco norma je právní předpis, to je jasné. Na STK (resp. měření emisí) se kontroluje, tedy zda motorové (výfukové) emise odpovídají příslušným pravidlům. Pokud jsi mířil na jinou odpověď, upřesni prosím otázku, nejsem si zcela jist NA CO PŘESNĚ se ptáš.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budo
| 31. 5. 2019 11:19
Proč sis ale nekoupil auto s benzínovým motore?. Benzín má mnoho kladů o proti naftě.

STK vs emisní normy - na STK se měří jen velice hrubě s velkou tolerancí a jen vybrané emise. To že jsi prošel STK měřením neznamená že tvé auto nevypouští x krát více emisí než když bylo nové.
PS: Jinak k tvým nákladům na auta. Kolikrát si měnil olej, filtry, vzduchové filtry, rozvodový řetěz, žhavící svíčky, vodní pumpu, palivový filtr?
PPS: Kdy máš auto na takové využití a zbrojíš proti ele autum je to asi jako by majitel dodávek zbrojil proti osobákům, že tam přece nedá paletu tak k čemu jsou:)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta
| 31. 5. 2019 11:35
Budu-li počítat jenom auta, kde jsem najel minimálně 1.000 km, tak jsem za život už vystřídal tak 40-50 aut - svých, firemních i půjčených.
Mým stávajcím potřebám (viz výše) nejlépe vyhovuje velké (komfortní) kombi s automatem, s (relativně) pomalu otáčkovým motorem, dlouhým dojezdem a celkem uměřenou spotřebou.

Re STK:
Jistě, každé měření se z principu zaměřuje jen na něco a u každého se dá přesnost zvýšit.
Protože auto potřebuji, snažím se ho vždy udržovat v "optimální kondici", aby sloužilo no mně a ne já jemu.

Jestliže při jízdě nepozoruji žádné problémy a auto s přehledem splňuje všechny zákonem stanovené zkoušky, limity a testy a omezení, není co řešit a tím to pro mne hasne
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická a
| 31. 5. 2019 12:13
Spotřeba = nemám na to peníze. Komfort a diesel jsou dvě slova která jdou proti sobě. Opravdu by jsi nenašel lepší auto s benzínem na tvé potřeby než je P508?
Chápeš kam tě "tlačím"? Diesel není tak komfortní jako benzín (proto třeba zatím není dieslový RR) proto taky kdo na to má jezdí benzinem. A ele auto je další stupínek komfortu.
Celkově je ale vlastně nejsmutnější ten dovětek. Tobě je tedy sobecky jedno, že tvé auto vypouští emise. Prostě je ti to jedno... chápeš ale, že někomu to může vadit, že kolem něho jezdíš smradlavým dieslem?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektric
| 31. 5. 2019 12:27
No. Ze by to bylo Jerrymu jedno, by tolik nevadilo.
V pripade, ze dodrzuje zakony.

Problem je ten, ze tady broji proti necemu prokazatelne cistejsimu (a ve chvili, kdy diesely otravuji deti pred skolou na skladovani jaderneho paliva nemyslis..), aniz by vubec sledoval aktualni deni. Jinymi slovy, aniz by k tomu byl kompetentni ;-)

No nic, treba se to ted trochu zlepsi. A Jerry uz alespon vi, ze Tesla Model 3 nejen ze se vyrabi, ale ze je to celosvetove nejprodavanejsi elektromobil.

Osvete zdar
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elek
| 31. 5. 2019 13:25
Zato Don Víto, který stále nechápe rozdíl mezi 508 a 5008, je (dle svého mínění) kompetentní naprosto ke všemu
Takže 508 = pět SET osm
5008 = pet TISÍC osm

Capíto?
Až se to naučíš, přijď, dáme řeč.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 31. 5. 2019 13:52
Takze ja uz jsem se ten rozdil naucil :-D
Ted si ty jeste nastuduj neco o EV a budeme na podobne urovni ;-)

Hele, ted pro tebe trochu jednoduseji.

Na realnem mereni emisi jsem ti demonstroval to, ze PODOBNY model MUZE limity prekracovat.

Zaroven netvrdim, ze TY provozem 508 delas neco spatne - tim se trochu lisim od Hendly. Ja ti oponuju v diskuzi o EV ;-)

Btw. Prijde mi obhajovat EV a nevlastnit ho snad jeste lepsi. Protoze v pripade vlastnictvi automaticky hajis vlastni garaz ;-)

PS Ja tvou volbu auta chapu, pri tvem pomerne extremnim najezdu. V tomto pripade by se hledala elektroalternativa tezko, spis bych ji nenasel :-) Taky netvrdim, ze EV je pro kazdeho.. Ja tvrdim, ze M3 je uz pouzitelny pro sirokou (movitou) verejnost ochotnou k ustupkum (kvuli nabijeni). To jim (treba tem Svycarum) ale vykompenzuje nabijeni doma - minimalni cena, bezemisni provoz (na ktery se ve vyspelych zemich divaj - sorry nic ve zlym), komfort nebo zivotnost.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 31. 5. 2019 16:01
2 Don Víto
Tak jo, tedy jednodušeji speciálně pro Tebe :D

Propagovat a hájit elektromobilitu s tak urputným nasazením, jak zde činíš ty + několik dalších podobně "postižených" a zároveň s tím nemít dlouhodobou zkušenost, to mi přijde asi stejně logické a promyšlené, jako propagovat výhody marxistického uspořádání světa (v pohodě univerzitního campusu někde v Americe) nebo chodit přednášet o výhodách veganství a mít u toho hubu ještě zamaštěnou od špekových knedlíků.

Nevím, zda je ve Tvém přístupu více naivity nebo pokrytectví - a je mi to vcelku jedno, nehodlám Tě dále přesvědčovat
Užívej si své elektrické sny nezkalené praxí - a buď sbohem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 31. 5. 2019 17:01
Ahoj Jerry,
ja se o auta zajimam od detstvi. A ve chvili, kdy zacaly byt elektromobily zajimavy, jsem se o ne zacal taky zajimat. Mam zkusenosti (ridil jsem) s Leafem 1. gen, Tesla Model S, Renault Zoe a nejnoveji jen z mista spolujezdce s Modelem 3 (o kterem sis myslel, ze se jeste nevyrabi) a e-Citigo. Take jsem clenem klubu elektromobilistu - bez elektromobilu :-) A ver tomu, ze tam uz dlouhodobejsi zkusenosti k dispozici jsou, proto jsem tam take vstoupil. Uz asi nevim, co bych mohl vic udelat pred nakupem sveho prvniho elektromobilu. :-D

Co ty na to? Co by clovek mel jeste podle tebe udelat? Porad mi. A zkus vynechat deti, kotatka, marxismus, veganstvi, postizeny a veskerou tuhle nicnerikajici omacku okolo. ;-)
Aha ta omacka je u tebe to podstatny.
No nic, diky za ztraceny cas.
Cus
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektric
| 31. 5. 2019 13:21
Chápu podstatu toho, co jsi ze sebe "vytlačil"

Prostě pro Tebe je (bez ohledu na realitu) dízl "smradlavý". Splňuje normy? Je v odpovídajícím technickém stavu? To je Ti zcela jedno. prostě nenecháš tak přízemní věc, jako je realita, aby Ti narušila Tvé krásné ideje a představy
Tak, jako v Pelíšcích, "Muž s koženou brašnou NESMÍ projít"

Za těchto okolností naše další diskuse postrádá smyslu
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elek
| 1. 6. 2019 07:13
Jelikož jsi nereagoval na to co jsem psal tak krátce. Diesel smradlavý je, jak reálně tak pocitově. Diesel není komfortní pohon - hluk a vibrace - v porovnání s ele je to jiný svět. A uvest spotřebu jako důvod koupit méně komfortní pohon je jen nedostatek peněz.

Já prostě budoucnost vidím jinak než že města budou plná dnešních čmoudících aut a smradu a budeme stále odvádět z ekonomiky stovky miliard korun do zemí jako je rusko za ropu.
A věřím že naše děti se budou na dnešní stav dívat stejně jako jsme se my díváme na to jak mohla být města bez kanalizace a vyážení odpadků.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta
| 31. 5. 2019 11:54
Re PS a PPS:

Dlouze jsem vybíral servis, až jsem našel ten, kde nemám imanentní pocit ovce určené k ostříhání. Je to servis značkový, přímo u dealera Peugeotu. Na "servisky" jezdím co 25.000 km, což jednu dobu znamenalo každé 4 měsíce - a protože jezdím "katolicky", tak mi tam ty díly nijak zvlášť nehoří
Ale máš pravdu, ŽÁDNÉ z Tebou zmiňovaných dílů jsem (osobně) neměnil NIKDY - tuto práci s radostí přenechávám odborně proškoleným mechanikům :)))

Proti elektromobilům en bloc brojím proto, že je z hlediska běžného uživatele (bydlení, příjem, parkování, struktura výdajů a spol.) považuji za zcela nepoužitelné
Argumenty jsem vypisoval už x-krát, takže je po X+1 opakovat nebudu :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická a
| 31. 5. 2019 12:08
Každé 4 měsíce servis. Což je olej plus filtr (3000kč?), jednou ročně filtr vzduch(+1000kč?), jednou za dva roky s tímhle nájezdem rozvody, vodní pumpu (8000kč?)a palivovej filtr(1000kč?) plus občas žhavící svíčky (3000kč?)... To vše elektromobil nemusí.. to je k těm výhodám elektromobilu.
Ty ale nejsi běžný uživatel auta.
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 13:59
Tak pokud jsem četl nedávné info, v současnosti se mluví o ceně okolo 160-170 USD za 1kWh, o 100 USD se spekuluje okolo roku 2025 ...
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 17:51
Nejlevnější Tesla 3 za 1 mega, z toho aku 200 tis., novy superb za 700 tis.

Tomu neozumím, buď je Superb těžce pod cenou nebo Tesla nad cenou nebo aku stojí 3x tolik.
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 18:02
No mluvíte o výrobní ceně. tedy plus abych nežral nechám hodně málo tedy 50% (marže, vývoj, fixní náklady atd) a jste na 12.000USD. Tj. na ceně slušně vybaveného auta B segmentu nebo základní model nižší střední a zatím máte jen tu baterii.
Apropo asi záleží na odhadech ale 100USD/1kWh je předpoklad pro 2030, za rok 2016 byl průměr někde kolem 250USD.

I při těch 8.000USD jste na ceně kde už defakto při troše snahy můžete koupit auto s moderním spalovákem (Dacia Sandero 1.0SCE) . Nebo odhadem výrobní ceně zakladních modelů třeba Hyundai i30. A furt máte jen tu baterii.
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 21:18
No, to bylo moc rychlý.. převodovka nevypadne.
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 21:55
K čemu převodovka u ele auta?
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 12:23
Elektromotor oproti modernímu spalováku JE vzor jednoduchosti.
Při srovnání baterie s nádrží je tomu právě naopak.

Co jsem zatím viděl na různých elektro-mobility výstavách, tak rozhodující položkou ceny celého elektromobilu jsou baterie. A tam jejich náročnost zatím určuje a limituje fyzika a dostupnost + zpracovatelské náklady vzácných kovů
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 13:20
Elektroautá ako alternatíva ku klasike so spalovákom zatial ťahajú (a ešte dlho ťahať budú) za kratší koniec. Cena, dojazd, doba nabíjania vs. doba tankovania, možnosti nabíjania (hlavne dialničné tankovanie), možný stav po búračke (keď sa s elektroautom prevrátiš vieš či nieje batéria poškodená a či ti niekde neprebíja na kasňu- chytíš sa plechu a zabije ťa výboj), pri ťažbe surovín a výrobe batérii záťaž pre životné prostredie...
Za vravia dve veci - ticho pri prevádzke, zdroj znečistenia nieje samotné auto ale elektráreň. Ak to beriem zo srandy tak si pomôžem konštatovaním, že v takom Poľsku 99% elektrickej energie sa vyrobí z uhlia. Takže elektroautá tam jazdia na uhlie. :-) :yes:
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 08:59
To chceme !!! No a konkretně 15ky nejvíc... EV na uhlí a DIESEL NA KVETINKY.... 8-s
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 16:38
jedinej problém je baterie...

jediný problém cesty na Mars je vzdálenost. Asi tak :-!
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 09:00
:D :-) Jediný problém je ten, že pořád nějaký máme... :D :yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 17:25
Neboj až bude nafta a benzín mimo hru, zdaní Vám pořádně elektriku (spotřební daˇ, státní pokladnu už nafta a benzín nenaplní) a to i tu domácí jako ve Španělsku …. je to jako vodné a stočné
A potom budou všichni ještě na naftu a benzín vzpomínat
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 17:53
Co je ve Španělsku ?
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 09:01
BORDEL
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 18:23
bububu
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 20:40
2 Zetti:
Toť vskutku silný a neprůstřelný argument!!
Blahopřeji :D
Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 17:41
To že je elektromotor jednoduchý a nevyzaduje údržbu řekněte majitelům Tesel S u kterých se musel měnit třeba po 30tis km.
Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 28. 5. 2019 23:44
Urcite ich nebolo tolko ako porouchanych TSiciek pri vw. A to uz motory nejaky piatok vyrabaju.
Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 09:47
Nemyslim si že nespolehlivost tsfi uděla z elektrického motoru na odpis bezporuchový.
Re: Re: Re: Re: Re: Elektrická auta budou levnější
| 29. 5. 2019 16:14
Muzes uvest nejaky odkaz, odkud cerpas svy informace?

Nebo se jednalo o jednu zavadu, ktera byla zverejnena?
TSI mely konstrukcni problem a vyrobce to uznal.
Mas obdobnou informaci o motorech Tesla?
Avatar - Jerry.Gunman
Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO PŘECE KDY
| 28. 5. 2019 12:15
Kdykoliv se naší moudré matičce EU a EK zachce :D
Navrhne se a demokraticky (jak také jinak) schválí100, 200 nebo teba i 300% zdanění "spalováků" už při prodeji, zavede se "ekologická daň z vlastnictví vozu", zavede se speciální daň či poplatek při prodeji ojetého vozu, navýší se daňová zátěž na PHM ... Možností je, jéje, jen si vybrat :-)
Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO PŘECE
| 28. 5. 2019 12:26
kdyz tady bude dal vladnout trestne stihany StBak babis, nebo nejakej jeho klon, tak to tak muze i byt
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO P
| 28. 5. 2019 13:27
Tak to bych spíše čekal od tunelexpertních stran Fialy, Hamáčka nebo fetky Bartoše.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky?
| 28. 5. 2019 17:30
Ony tyto strany braly miliardové dotace ????
Babiš v každém případě působí LEGÁLNĚ 10 až 50-ti násobné škody než tradiční strany.
Členové ANO tam kde jsou kradou jako straky ...
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky?
| 29. 5. 2019 09:12
Podle mě je jedno co je to za stranu, na tohle přistoupí všichni... JE TO POLITIKA... tu nezajima co se děje s občany, jen je využívá jako nástroj vlivu na jejich společnost... = je to zvrácené... Ale asi to víte, když stále dýcháte, už několik let... Tak nebuďte tak naivní...
Avatar - CICERO
Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO P
| 29. 5. 2019 12:44
Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO PŘECE
| 28. 5. 2019 12:49
🤣 To je v Nemecku uz leta a porad tam jsou spalovaky. Ono kdyz nekdo najezdi 70 000 rocne tak elektroauto je spatna volba.
Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO P
| 28. 5. 2019 21:57
Kolik lidí najezdí 70 000km ročně?
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky?
| 29. 5. 2019 09:13
Všichni...
Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO P
| 28. 5. 2019 23:48
Tesla zrobi 400km na jedno nabitie. Ked to dam x200dni mam 80 000km. Takze mozem ist 200km tam a spat denne 200 dni. Neviem sice kolko ludi robi tolko km ale da sa to. Bjorn najazdil na modely X uz 213 000km a ma ju 2 roky. Este mal model S a teraz najnovsie model 3. Este nieco?
Re: Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky?
| 29. 5. 2019 09:49
Tesla právě nerobí 400 na jedno nabití. Mrkněte třeba na hybrid. Tam jsou borci co si stěžují že neujedou ani 250.
Re: Re: Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalová
| 29. 5. 2019 13:56
Mrkni kolko robi Bjorn Nyland na kazdej tesle, ma vsetky.
Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO PŘECE
| 28. 5. 2019 14:23
Ano, přesně tehdy. Jen bych k tomu rád přidal, že EU a EK za to až tak nemůže. To jsou volené orgány (přímo, nebo nepřímo, ale volené), jejichž chování bohužel vypovídá o tom, jak přemýšlí naši spoluobčané. Nebo o tom, že nepřemýšlí.
Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO P
| 28. 5. 2019 15:46
Evropská komise není volený orgán a navíc komisařům je zakázáno přijímat instrukce od jakéhokoliv státu. Jejich zájmem je jen hájení EU...
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky?
| 28. 5. 2019 16:51
Z toho vyplývá, že zásadním problémem fungování EU je absence lobbysmu v nestranné a nezaujaté EK, která žije evidentně na jiné planetě než pozemšťané. Tipoval bych to na planetu Omikron Persea 8.
Avatar - CICERO
Re: Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO P
| 29. 5. 2019 09:19
Jdi do dža jarabaku !! Ofčany to nezajima… protože proč? Vyhrala spíše pravice nebo střed si na ni hrajici… a co? Kdo je po volbách v EP a sklada FRAKCE !??? : Já Ti odpovím... NANY HAZE SOCIALISTI A ZAZELENENI... :P :D takže tak...

Co chceš změnit,když nic změnit nejde? :D Já vím, jsi nastvaný lidi nešli volit?! A co jako!? Něco bude lepší? Ted nebo potom? Tak by tam házeli dva lístky místo jednoho... Protože znají pravdu... :-) Revoluce se dělají jinak, Tohle je ale už realitišou, myslím, že nemálo skutečných pravičáků, sedí doma ´´na základně´´ a baví se Tím celosvětovým šílenstvím a beznadějí... mladá generace se střílí, padá z mostů a nezvládá žít vespolečnosti, protože ta není schopná mít hodnoty a směr, je to celé moc pěkné a kulantně řečeno, někteří vyjdou jako vítězové!Kolik už jste nakoupili penbitalu?
Avatar - CICERO
Re: Kdy budou elektro-auta lacinější než spalováky? NO PŘECE
| 29. 5. 2019 10:37
odevzdat občanku žádnou nikde nezřizovat a všude požádat o azyl... :D a nikde ho nepřijmout :D
Avatar - lordlord
ertrt
| 28. 5. 2019 12:43
při větší produkci aut by cena měla klesnout, některé doly na kobalt a jiné suroviny pro baterky unesou jen určité procento zvýšení produkce aut...
Avatar - KANKUNEN
Re: ertrt
| 28. 5. 2019 13:19
Baterky jsou jiná písnička. Tam rozhodují o ceně vstupní suroviny a ty dolů nepůjdou. Na TV si kdysi potřeboval 50 kg surovin, teď jen 20 takže cena šla dolů. Nevím o tom jestli třeba šla za poslední roky dolů třeba tuna železa.
Avatar - Barrichello
Re: Re: ertrt
| 28. 5. 2019 14:18
Copak železné rudy je na světě dost, čeho dost není sou Kobalt, měd, platina, zlato apod. a tma ceny určitě klesat nebudou, spíš výrazně stoupat :-)
Re: Re: Re: ertrt
| 28. 5. 2019 21:23
Zapomněl jsi na lithium.. na světě je ho omezené množství.. těží se tak, že se zemina promývá kyselinou sírovou... a bohatá ložiska mají obsah i 0,3% lithia...

To není jen o ceně. To je ekologie jak z praku...
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: ertrt
| 29. 5. 2019 08:53
Ztoho pohledu, jen ať těží, potřebujem zachránit planetu... nemám problém... :-[]

Ta efektivita, té záchrany, je zcela evidentní... TATRA V8 ON AIR (148 - 815-7) Nafta v srdci!
Re: Re: ertrt
| 28. 5. 2019 14:21
akonáhle sa zvýši produkcia a predaj elektroát, tak podla zákona dopytu a ponuky okamžite vyletí cena strategických surovín na výrobu batérií, za čas sa tie suroviny minú a tak cena zase vystrelí hore, jedniná schodná cesta je technický či technologický pokrok, ktorý umožní výrobu batérií aj z dostupných surovín
a to je lotéria
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: ertrt
| 28. 5. 2019 14:32
cesta je vyrábět palivo z odpadů, plastů, přebytečných materiálů popř biopaliva v zemích 3 světa + ukrajina a země bývalého sssr a využitích ploch, která sou neobdělávaná a ladem. Dá to práci lidem, ušetří to ropu a je to alternativa.
Re: Re: Re: Re: ertrt
| 28. 5. 2019 14:47
je to alternatíva, ale myslím, že ani jedna cesta nie je sama o sebe spásou, myslím, že správna cesta je v kombinácii roznych možností, tak ako je to vo všetkom,
ja napr. jazdím na plyn, ale ideálna by bola elektrina s možnosťou dobíjania malým spalovákom v prípade núdze,
spalovák by nemohol priamo poháňať, len v najekologickejšom a najekonomickejšom režime dobíjať batérie,
nabíjačky sú podla mňa zlá cesta, lepšie asi bude vymieňať dobité batérie, ale treba dopracovať systém
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: ertrt
| 28. 5. 2019 16:48
Pravda není populární a nikdo ji nechce slyšet. A je taková, že žádná ALTERNATIVA NEEXISTUJE.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: ertrt
| 29. 5. 2019 09:08
Z podstaty, vše umře od ideii až po zásoby a pokrokové myšlenky, jsme na planetě , kde vládne: socialistická chamtivost a termín: ´´dobro za peníze pro všechny až do navždy, bez alternativy´´ a pokud bude na Zemi nějaka atmosféra a mnohobunecný organismus podobný cloveku, nikdy spalovák nezahyne, je to genialni vynález jednoduchý a vysoce efektivní (né z pohledu svojí samotné efektivity ale z pohledu dlouhodobé funkčnosti multipalivovosti a schopnosti se přizpůsobit, cenám,vlivům i době... :-) )


Chavééz…
Avatar - pradeda777
Já, kdybych měl dost peněz...
| 28. 5. 2019 15:01
.....tak bych si zaplatil studii, která by tvrdila, že v roce 2040 budeme všichni chodit pěšky a žrát u cesty trávu....... ;-)
Avatar - rohYpnol
Re: Já, kdybych měl dost peněz...
| 28. 5. 2019 16:43
Tu studii by sis vůbec nemusel zaplatit. Evropská unie takovou studii určitě zaplatí ráda sama...
Avatar - rohYpnol
Za drahé elektromobily si mohou evropané sami
| 28. 5. 2019 16:42
Za drahé elektromobily si mohou evropané sami. Málo kupují drahé elektromobily. :-!
Avatar - KANKUNEN
Re: Za drahé elektromobily si mohou evropané sami
| 28. 5. 2019 18:10
>:D
Avatar - .StenLi.
Dalsi clickbait od ACZ
| 28. 5. 2019 23:23
Neexistuje dovod preco by EV mali byt lacnejsie ako ICE kedze ich prevadzka setri tisice eur kazdy rok a teda aj pri absolutnom nezaujme o ekologiu existuje stale silna financna motivacia kupit si ich. Najvyraznejsie je to v nizsej premii, od zaciatku predaja je Model 3 lacnejsi ako ekvivalentny 3er, a k tomu este spominane kazdorocne uspory a netreba zabudnut na vyssiu zbytkovu hodnotu oproti BMW. Toto je len dalsia trapna snaha umelo vytvarat zlomovy moment na ktory sa caka aby EV mohli konecne prerazit. Jedine co treba je postavit v co najkratsom case dostatok fabrik na vyrobu baterii kedze stale ani zdaleka nie je pokryty dopyt po bateriach a ani po EV - jeden z faktorov ktory absolutne vylucuje nejake vyrazne zlacnovanie. Tesla Model 3 by bol tak isto beznadejene vypredany aj keby stal o $5k viac, jeho nizka cena je len charita Tesly a nocna mora konkurencnych automobiliek, hlavne Nissanu ktoreho predaje draheho Leafu spadli katastrofalne nizko.
Avatar - KANKUNEN
Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 07:31
Ty jsi správně pokrokově elektrický. Tesla je pořád v obrovské ztrátě, ale tobě se to libí, bakeliťák T3 je pto tebe konkurent 3er, prodeje Leafu šly dolů, protože T3 je charitována a to je správně. No a více fabrik na kyselinu sírovou ušetří tisíce eur a celou planetu. Až to Tesla vzdá, tak je s EV konec
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 09:56
Ty si stabilne nevzdelany hater vsetkeho comu nerozumies a z je toho dost.. v EV temach drviva vacsina. Nastuduj si investicne a vyvojove dovody celkovej straty a 25% ziskovos vyroby a predaja Modelu 3, naopak ovela vacsiu stratovost vyroby a pradaja konkurencnych EV od klasickych automobiliek, aj ked slovo konkurencia sa neda velmi pouzit vzhladom na ichh horsi pomer cena/vykon. K tomu ich neschopnost nakupit od dodavatelov dostatok baterii od ktorych ich pyta stale viac a viac konkurentov..
Napis do TopGearu ze nesuhlasis s ich porovnanim s 3er v ktorom jednoznacne prehral :D
Tvoje medzery v zlozeni baterii zodpovedaju tvojej inteligencii a schopnosti naucit sa nieco nove :) Pevne dufaj a masturbuj doma nad predstavou ze Tesla uz uz coskoro skonci, poslednych 7 rokov ti to ide uzasne >:D
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 10:22
Věřím , že elektrická budoucnost dokáže ošálit. Parkování zdarma, dobíjení zdarma z rychlonabíječek, vjezd do měst, elektrika ze sluníčka a větru. No nezní to nádherně? To by mohla přednášet i ta švihlá školačka ze Švédska, která nemá o světě ani páru.
Avatar - Katikakus
Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 07:58
Opatrne s tim sarkazmem. Nekdo by si mohl myslet, ze to myslis vazne a povazovat te za naprosteho ekonomickeho diletanta, nebo uplne vymasteneho svedka Elonova. ;-)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 10:05
Zaujimave je ze tieto prazdne kecy bez skutocnych argumentov maju vzdy ti experti ktori nikdy nevideli financne reporty vyrobcov EV a baterii :) Ekonomicky diletant je kazdy kto este nepochopil ze Tesla ako maly startup je zazracne najvacsi vyrobca EV na svete a jediny ktory na nich nielenze zaraba ale ma vyssiu marzu ako ICE vyrobcovia a do buducnosti ma najlepsie vyhliadky kedze nema problemy s konkurencym bojom o baterie, alebo s danovou vojnou na najvacsom automobilovom trhu sveta, alebo so stale nakladnejsimi opatreniami na obmedzenie emsii, ale naopak zaraba mililardy na ICE automobilkach cez emisie.. pre ludi ktori to ovladaju su tieto vase zufale hate vyrkiky uz dlhe roky trapnym zosmiesnovanim sa :)
Avatar - Katikakus
Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 10:56
Takze uplne vymasteny svedek Elonuv. OK.

Skutecni odbornici si mysli neco uplne jineho:
https://www.digitaltrends.com/…how-it-will-end/

https://www.businessinsider.com/…-galloway-2019-5
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 11:19
Uz chapem z kade mas tieto bludy :D Na tom digital trends clanku sa odbornici dobre zabavaju.. Strucna samo-charakteristika tvojho odbornika Adam Kaslikowski hovori za vsetko:
I've written about cars for enthusiast sites, auction houses, and even mommy blogs.
Tak isto aj vyjadrenie stranky: "The views expressed here are solely those of the author and do not reflect the beliefs of Digital Trends."

Tvoj nazor mi nemoze byt ukradnutejsi, kludne sa ukajaj na Tesla hate clankoch, je ich neurekom. Fakty hovoria jasne ci sa vam vymastenym trollom pacia alebo nie. Tak si dalej citaj otrepane bajky od expertov co pisu do blogov pre mamicky :D Radim si ta medzi trollov na ktorych sa neoplati regovat.
Avatar - Katikakus
Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 11:25
Snaha o diskreditaci a zesmesneni oponujicich zdroju je jeden z nejstupidnejsich zpusobu argumentace. Ukazaji na mdly rozum v momente zatlaceni do kouta. Vzteklym kopanim kolem sebe opravdu ostatni o sve pravde nepresvedcis.

Kazdopadne, diky za dokonale potvrzeni toho, co jsem o tobe napsal v predchozim prispevku. :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 12:58
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 13:54
2018
Tesla - 200 tis.
BMW - 140 tis.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 18:20
Ak je autor pochybneho clanku amater, ziadny odbornik ako si sa tu pokusal fabulovat, tak poukazanie na to je stupidne? :D Tymto vtipnym clanok si niekoho chcel tlacit do kuta? :) Pobavil si, aj ked si neuvedomujes ze prave takto sa hlada pravda, overenim zdrojov, uvadzanych faktov, resp. v tomto pripade iba mylnych nazorov autora bez faktov ktorymi by ich podlozil a oznacenim bludov za bludy.

Ked chces verit v to co veris, tak si na to vzdy najdes nejaky pochybny clanok ktory ta v tom utvrdi.. nech sa paci.. ako pisem, tvoj nazor mi nemoze byt ukradnutejsi, ak by si chcel arugmentovat realnymi faktami, nie vymyslami, neprotirecil by si mi. Sorry, si tu za trolla a mozes si za to sam.
Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 09:51
Tak nevim. Na tipcars jsou dvě tesly model 3. Jedna za 2mil a druhá za 2.25 mil. To mi nepřijde jakk běžná cena 3er.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 10:29
Tak pis do TopGearu ze si pomylili ceny >:D
Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 13:02
Top gear porovnaval bmw m3 a model3 performance. Oto horsie pre bmw
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 18:51
Ano.. avsak aj porovnanie civilnejsich verzii ktore este mozu vykonom aspon priblizne konkurovat ne-perfomance Modelu 3 vychadza pre BMW stale drahsie a horsie, napr.:
https://www.motortrend.com/…comparison-test/
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 13:58
2 .StenLi.:

Stene, když jsou elektromobily TAK výhodné a Tvému srdci TAK blízké, tak sedni a napiš do sekce moje.auto.cz recenzi na některý ze svých elektromobilů.

Skutečně NEMÁM POTŘEBU z Tebe dělat pitomce (v tomto ohledu se domnívám, že žádnou externí výpomoc nepotřebuješ), ale DOOPRAVDY RÁD bych si přečetl nějaké zkušenosti od konkrétních lidí,kteří elektromobil mají a dlohodobě jej používají

Považuji ale za velmi zajímavou až zábavnou situaci, kdy
- "tvrdé jádro" zdejších elektrofilů zde na ACZ zahrnuje dejme tomu 10, možná i 15 lidí
- z nich snad jenom jeden či dva "tak nějak" připustí, že elektromobil skutečně mají (pak jsou tu další 2-3, kteří snad mají nejakého hybrida)
- ale nikdo (NIKDO) z nich není schopen zplodit recenzi na "svého miláška"
- zato se budou hodiny a hodiny předhánět v tom, kdo naplive více špíny a hnusu na ty, kdož "víru pravou = elektrickou" zase až tak ouplně nevyznávají, nebť ji za stávajcíí situace za absolutní kravinu považují

Takže noch einmall - KDE SI MOHU PŘEČÍST RECENZI NA TEBOU VLASTNĚNÝ ELEKTROMOBIL?

Hic Rhodos, hic salta :-)

já se přiznám bez mučení, že se mi po designové stránce Tesla S líbí (velmi) , ale její
- technické parametry
- cena
- a chybějící odpovídající infrastruktura
ji naprosto, kompletně a zcela vyřazují z okruhu kandidátů na příští auto

A teď Ty :-)
Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 17:28
Přece nejde o to zda někdo auto má a něco o něm píše, ale o to, že argumentace proti ele autum je stále stejná a v naprosté většině případů se jedná a 100x vyvrácené nepravdy.

Opakuje se to tady stále dokola.
- není na to elektřina
- baterie nevydrží
- je to strašně neekologické
- je to nařízení EU
atd.

I když dá někdo jasné fakta které to vyvracejí tak je to v další diskuzi zase použito:(
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 18:12
Trafil si to uplne presne ;-) tych omielacov hoaxov je stale menej a menej, pravdepodobne pochopili argumenty, ale je neskutocne ze treba vyvracat stale tie iste a tak lahko spochybnitelne hoaxy.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 19:04
2 StenLi:
Aha, takže erecenze vlastního elektromobilu nebude :D
Ostatně jako mnozí další elektro-filové, i Ty tu jenom tak plácáš játrama BEZ vlastních zkušeností.
Dobré vědět čistě pro případ, kdy bych snad někdy podlehl pokušení Tvé názory považovat za relevantní :-)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 19:43
Kedze nevlastnim EV, nemam co recenzovat, nevidim na tom nic na com by si sa mal smiat, tak isto ako drviva vacsina diskutujucich sa vyjadrujem k autam na zaklade dostupnych faktov a parametrov a ano, aj na zaklade vlastnych skusenosti a pocitov z jazdy na nich (tvoj omyl), tak isto ako ostatni diskuteri ktori sa vyjadruju k sirokemu spektru auto a drvivu vacsinu z nich nevlastnia a teda k nim ani nepisu recenzie na moje.auto.

Mam moznost nabijat EV v praci, ale kedze skoro stale robim z domu (bytu), EV si kupim az ked si kupim dom a to okamzite, pretoze pre statisticky bezneho cloveka, ako to ty rad pouzivas, nema vyznam kupovat ICE auto kedze denne najazdi 50-60km a to tak Slovak, Cech alebo aj Nemec a teda dojazd nehra rolu ani u jazdenych EV kuskov od 7tis e a potom tu mame uz len same vyhody oproti nespolahlivym ICE autam ktore vyzaduju tisice eur rocne na prevadzku a servis. Takze zatial jazdim na hybride so spolahlivostou ktorej mozu karcinogenne priamovstreky so zanesenymi ventilmi a hlavami len zavidiet a uzivam si komfort EV jazdy na parkoviskach, v kolonach, garazach nakupnych centier, rozjazdoch do kopca, mestskej jazde medzi semaformi atd.. kde zdochynajuce start/stopy, poskakujuce DSG a manualy so smrdiacou spojkou mozu len snivat o takom komforte jazdy ;)
Prave ty si tu ten kto placa nezmysly o vysokej nakupnej cene, zlom dojazde atd.. a pritom si ocividne EV nikdy neprevadzkoval.. spytaj sa niekoho z 5 milionov majitelov EV ako su spokojni alebo automobiliek preco maju vsetky EV beznadejne vypredane a stale existuju statisice rezervacii na nevyrobene EV a pribudaju.. bud sa mylis ty teoretik spoza klavesnice alebo milioni majitelov spravili obrovsku chybu lebo pred kupou nevedeli o tvojom nazore na EV :D
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 23:00
2 StenLi

- pro statisticky bežného člověka nemá smysl si kupovat "klasické" auto
- dojezd EV nehraje roli
- užívám si komfort EV jízdy na parkovištích, v kolonách a v garážích nákupních center
- nesmysly o vysoké nákupní ceně a nízkém dojezdu elektromobilů

Chlape, Ty jsi hotovej Jarda Štercl :D Neuvažoval jsi o tom, že bys tuhle skeč ještě trošku dopracoval a pak s ní šel třeba do pořadu "Na stojáka"? Zkus to - a řekl bych, že úspěch máš zaručen

"5 milionů spokojených majitelů EV"
Těch 5 milionů majitelů, to máš jistě někde ozdrojováno, že? Svěříš se mi kde?
I kdyby jich bylo skutečně 5 mio (může být :D) kolik procent je to vůči několika stům milionů (či snad už miliardě? - fakt netuším) majitelů "klasických" automobilů??
Dalo by se říci, že je to poměr podobný, jako počet zoofilů vůči lidem s řekněme méně extrémní sexuální orientací v rámci běžné populace?

"preco maju vsetky EV beznadejne vypredane a stale existuju statisice rezervacii na nevyrobene EV a pribudaju" - navlas stejně reagovali představitelé strany a vlády v DDR, když za nimi přišli lidi z Eisenachu, že by bylo na čase Trabanta alespoň trochu modernizovat :D
Máte objednávky? Máte! Čekají na to lidi i 15 let? Čekají! Tak proč měnit něco, o co je TAK OBROVSKÝ zájem?

No nic, dnešní večer jsi mne pobavil - a já Ti za to upřímně děkuji.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 09:24
Zadefinoval si sa ako klasicky EV troll :) Neovladas zakladne lahko vygooglitelne fakty, chces aby ti ich ti co ich ovladaju a pouzivaju ich na argumentaciu vyhladali lebo si lenivy a aj ked si ochotny uznat fakt o pocte elektromobilov napises ukazkovo trapnu ale ze absolutne nesuvisiacu ucebnicovu trapnost s poctom ICE aut :D Tvoj pradedo urcite vykrikoval na namesti na tych prvych 5 ludi co mali v meste auto ze ich kupou spravili obrovsku chybu lebo po svete behaju miliony konii :D Historia a velmi blizka buducnost vam ukaze aki ste obaja smiesni ;)

Mna si nepobavil lebo si len dalsi radovy troll dookola opakujuci to iste ako cez kopirak a bolo to trapno smiesne iba prvy raz, ale to si uz zmeskal. Radim si ta medzi trollov s ktorymi sa neoplati diskutovat a nebudem na teba reagovat. Sorry bye..
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 10:21
Inu, tak to chodí, že když dojdu argumenty, začne StenLi oponenty označovat za trolly, frflat cosik o tom, že "tvůj názor mi nemůže být ukradenější", valit zmaty o jejich pradědečcích a podobně.

O dvou ze svých 4 pradědů mám informace celkem dosti podrobné, ale svěř mi to sladké tajemství, na základě čeho se domníváš, že o kterémkoli z nich něco víš Ty?

Já zde také nic nevykřikuji o tom, že Tví rodiče byli, když už ne sourozenci, tak dozajista VELMI blízcí příbuzní. Byť kultura Tvého projevu by tomuto předpokladu VELMI VÝRAZNĚ nasvědčovala :D

Budiž zdráv :*)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 31. 5. 2019 11:16
Jerry - obsah, pocet, delka i forma tvych prispevku z tebe vicemene trolla delaji. K veci je v mnoha z tvych prispevku tak maximalne 10%.

Pises dlouhe prispevky plne osobnich utoku.

Tva logika je zcestna. Protoze treba podle tebe by si mohli koupit EV jen ti, co uz ho vlastni. Protoze kdyz ho nevlastni, tak nemaji zkusenosti. Priznej si, ze to je trochu voda na tvuj (dieselovy :-) ) mlyn. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 19:15
2 Hendly:
Tak - a ještě vyvrať moje "hoaxy", že elektro-mobily při porovnání s "klasickými auty" obdobné velikosti jsou
- VELMI drahé při nákupu
- VÝRAZNĚ horší co se týká dojezdu
- TRAGICKY horší, co se týká "tankování"
- O POZNÁNÍ hůře provozovatelné při každodenních jízdách
- pro (statisticky běžného člověka) prakticky nepoužitelné
- a SAMOZŘEJMĚ, ŽE JSOU protlačovány a podporovány naší "draze milovanou" EU

a veřejně Tě nechám dekorovat Řádem Josefa Goebbelse
:-)

Hic Rhodos, hic salta :-) :-) :-)
Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 20:08
Jenže o většinu toho co jsi zde napsal se tu nehádáme.
Zrovna ale cena je sporná. Najdi mi stejně dynamické, tiché a pohodlné auto jako je Tesla 3 za menší peníze.
Stejně tak tankování je snad i lepší, kdo má doma zásuvku tak prostě tankovat nemusí, ale vše je to o trochu jiném přístupu.
Zde se to furt staví do roviny, že každý jede denně min 200km, ale tak to fakt není.
Ve výsledku jsou všechny argumenty proti ele autum spojí do jednoho - nemám na to peníze, protože co se týká pohodlí, ticha a dynamiky těžko hledat mezi spalováky konkurenci.

A EU ele auta fakt netlačí - co tlačí je to aby se dalo při rostoucím provozu ve městech dýchat. A ten problém tu fakt je, copak je normální aby lidi žili ve městech a a zároveň si tam pouštěli jedovaté plyny?
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 23:36
2 Hendly

Sice s Tebou v mnoha ohledech nesouhlasím, ale vážím si a respektuji, že (jako jeden z nemnoha) jsi ochoten a schopen diskutovat a argumentovat rozumně a nikoli fanaticky

Cena:
Tesla 3 se (tuším) ještě nevyrábí, takže bych ji to srovnání nedával. Elon Musk se zaměřil zejména na výrobu vozů řekněme luxusnější kategorie, které nemají mnoho šancí na skutečně MASOVOU výrobu a penetraci trhu. Pro běžná srovnávání taky nebudeš používat Volvo nebo Jaguar.
Pokud se podíváš na elektromobily v nižší střední třídě (což je v dnešní Evropě nejrozšířenější velikost aut) - a srovnáš si Golfa s E-Golfem, Renaulta Megana s Nissanem Leaf, Hyundai i30 s Ioniqem - rozdíl v nákupní ceně JE drastický

Tankování a dojezd:
Snazší možnost "tankování" máš mimo velká města, kde ale potřebuješ větší dojezd.
Ve velkých městech (kde Ti stačí reálný dojezd dejme tomu těch 200 km na tejden), tam se možnost "domácího tankování" limitně blíží nule a masivní "zasíťování" nabíječkama by stálo několik bambilionů dolarů a trvalo by desetiletí (opět, můj odhad). Problém měst by vyřešila skutečně rozumně navržená a provozovaná hromadná doprava + dostatečně dimenzovaná parkoviště na periferiích. Přijeď, zaparkuj a pokračuj hromadkou. Ale to u nás (za mého života asi) nehrozí

Argumenty proti elektromobilům = nemám na to peníze:
ZÁSADNÍ nesouhlas. Kravatu za 40.000 korun si nekoupím NE proto, že bych na ni neměl, ale proto, že pro mne nemá hodnutu / neposkytuje mi užitek těch 40.000 CZK A s e-mobily je to zatím nemlich to samé

Dýchání a smrad ve městech:
se řešilo už u Asyřanů, Egypťanů i Římanů, řešila to města ve středoveku a novověku, řeší se to i v době moderní - a mám takovýho tucha, že se to bude "řešit" vždy. Vysoká koncentrace lidí ve městech s sebou prostě tyto problémy přináší - a já jsem přesvědčen, že podpora elektromobility (tak, jak ji aplikuje EU) je jeden z nejvíc hovězích nápadů vůbec
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 00:01
Ahoj Jerry,
Doporucuju, nez se zacnes vyjadrovat k elektromobilite v diskuzich, si zjistit aspon nejzakladnejsi fakta.
Mozna potom zmenis nazor sam ;-) , az si o tom neco prectes.
A nebudes tu sirit svy dezinformacni "moudra"..
Jestlize vis, jaky problemy meli Asyrani a Egyptani, tak by to pro tebe nemusel byt problem :-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 08:01
2 Don Víto:
JJ, Dezinformace, fake news, reprezentant Chevronu - ještě Ti zbejvá odhalit mne jako kobliháře, russssofila a putinova agenta a už to budeš mít komplet.
Takže chutě do toho a půl je hotovo :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 19:17
Nene, verim, ze u tebe je na prvnim miste neznalost.
Ktera bohuzel u vetsiny lidi usti v obdobne nazory tvym. Jelikoz se k tobe dostanou jen bezne, placene anti EV nazory.

A se svoji ochotou k vlastni resersi, to pak dopada.. jak pises v teto diskuzi. Btw. to uz ti psal Sten.

Takze zkus nekdy pouzit google a jiny informacni zdroj nez jen acz :-)

https://www.carscoops.com/…-just-one-month/
Ale to bude podle tebe zase zaujaty zdroj, vid.

PS A zkus se drzet tematu. Tvy politicky nazory jsou mi ukradeny. Bavim se o elektromobilite. A placene clanky, PR od big-oil snad neni nic novyho. Neni to ani nic spikleneckyho. Je to v dnesnim svete naprosto normalni nastroj. Jen si nechces priznat, ze jsi jeho obeti. A jak jsem ti uz psal - ty jsi snadna obet, vzhledem k tve lenosti k opatrovani si faktu.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 31. 5. 2019 09:04
2 Don Vito:

No pěkně, jsi to shrnul, pěkně :D :D :D
neznalost, placené anti-EV názory, neumím používat Žůůůžle ani jiné informační zdroje než ACZ, lenost k opatřování faktů, snadná oběř manipulace pomocí PR článků... atd. No já žasnu :D :D :D

To je přesně podle příručky "Manuál Mladého Demagoga-Manipulátora" - zásada 18 ( Nezdržujte se argumentací, raději napadněte osobu diskusního protivníka, tedy nikdy nepoužívejte argumentum AD REM ale vždy AD HOMINEM). Chlape, přiznej se, že Tys ji napsal :D

Bohužel, ZASE jsi ale opomněl zmínit, že przním malá koťata a žeru malý děti - nebo je to naopak? Já už sám ani nevím. Tak až zase příště budeš něco plácat a cintat k mým komentářům, tak buď té dobroty a nezapomínej na to, ano? Tvým "argumentům" to dodá na ... průraznosti a razanci, abych tak řekl.
Jinak si Tě vážně budu muset najít a vykrákat Tě za ušiska, aby sis to už konečně zapamatoval
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od A
| 31. 5. 2019 10:58
Heled Jerry, co kdybys ses misto toho mlaceni prazdne slamy, ktere predvadis, podival do tech odkazu, ktery jsem ti poskytnul. Svoji neznalost jsi sam priznal a to se ceni. :yes:
Nepsal jsem, ze google neumis pouzivat. Ale ze ho nepouzivas pro vyhledavani informaci o EV ;-)
Jestli chces primo tip na zdroj informaci doporucuji:
Www.electrek.co

Pro pripomenuti. Ja se tu nebavim o kotatkach, tahani za usi a podobnych bullsh....

Co kdybys radsi okomentoval TCO Modelu 3. A napsal neco k veci.
Psal jsi, ze EV jsou drahe a ze Tesla neni masova znacka.
Ani jedno z toho neni tak uplne pravda. ;-)

PS Mym argumentum dodavaji pruraznosti uvadene odkazy - zkus si je alespon otevrit ;-) A pak je muzes treba okomentovat. Tvym argumentum dodava pruraznosti tak maximalne tvuj zvlastni styl. Ja se sem chodim bavit, poznavat jine nazory a dozvidat se nove veci. Nechci se jen hadat a utocit.
Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 29. 5. 2019 23:44
Heled, myslim, ze Jerryho argumenty jsou naprosto ubohe.

Elektromobilita je na vzestupu a Jerry mluvi jako ze zurnalu Chevronu :-)

Samozrejme, ze spousta zastancu elektromobility jeste zadny elektromobil nema. Jelikoz tady jeste skoro zadne elektromobily nejezdi :-)

Ale to Jerry tezko pochopi, ze vetsina lidi si teprve koupi svuj prvni elektromobil.

A spousta lidi ceka na moznost objednani M3 v Cesku. Nabidka EV se teprve postupne rozrusta.

Btw. Vetsina argumentu Jerryho mi prijde taky vtipna, jako treba "hure provozovatelne" nebo "prakticky nepouzitelne".
A "velmi drahe" - taky dobry vtip.
Protoze tady nejde jen o porizovaci cenu. A panacek bohuzel asi nezna, co znamena TCO, jinak by takto svy argumenty vubec neuvadel >:D

Proc asi ty hloupy Svycari maji Model 3 (Jerry si mysli, ze se jeste nevyrabi...) jako nejprodavanejsi auto? A ted nemyslim jen nejprodavanejsi elektromobil ;-)
Asi proto, ze je to drahy, hure provozovatelny a prakticky nepouzitelny. Tak to predstihlo Oktavku :-)

https://www.teslarati.com/…car-switzerland/
Jo a jak si tohle vysvetlit? Na EU to hodit nepujde, kdyz Svycarsko v EU neni. Na dotace taky ne, kdyz je Svycari nemaji..
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 00:31
Ale Done Víto, no tak no tak no tak :D
Rád bych Ti oplatil invektivu s ubohými argumenty, ale Ty tam ARGUMENTY žádné nemáš, takže nic :D

Baví mne, jak se tu spousta lidí prsí o úžasných a skvělých a vím já jak nadbožanských vlastnostech elektromobilů (jako by s nimi jezdili desítky let) - a pak se vokáže, že osobní zkušenosti nemají prakticky žádné

Jerry nejenom že zná zkratku TCO, ale umí počítat i s časovu hodnotou peněz, což je věc, která Tobě možná uniká

Že se Tesla 3 již vyrábí i prodává, to mi skutečně uniklo. Na postatu sdělení, že Tesly spadají do luxusnější kategorie vozů (á la Jag nebo Volvo) to ovšem žádná vliv nemá. Nebo snad ano?

Tesla 3 je (podle jistě nezávislých a objektivních stránek Teslari ) nejprodávanějším autem ve Švýcarsku za měsíc březen. No, dejme tomu, že to tak je. Které auto tam bylo nejprodávanější letos v lednu nebo listopadu loňského roku? Měsíc je příliš krátká doba na to, aby se z jeho výsledků dalo usuzovat na nějaké dlouhodobější trendy.

Švýcaři mají vůbec hodně specifik - a v automobilismu také. Prodejci Subaru by mohli vyprávět :D Mají taky v rámci Evropy výrazně nadprůměrnou kupní sílu, takže si kupují dražší auta - a většinou s benzínovými motory, protože se rozhodli, že nebudou mít rádi naftu. Já přes Švýcary celkem často jezdím, takže "cosik málo" tam už člověk zaregistruje. Ale máš-li zkušenosti podrobnější a dlouhodobější, tož se neostýchej, chutě na to a sem s nimi
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 09:07
Nic proti tebe ale ak si doteraz nevedel otom ze model 3 sa vyraba tak zjavne automobilovy trh nejako extra nesledujes. Len pre info tenro rok odkedy sa zacalo predavat toto auto v Europe, jeho predaje su lepsie ako predaje D3. Mozno ak by si to sledoval pozornejsie tak by si vedel ze sa tych 5 milionov BEV uz skutocne predalo. Ano nieje to celosvetovo nijako extremne cislo ale pozrime sa kedy sa s elektromobilitovl zacalo. 8,9 rokov dozadu? Nato ze ich vyraba "par" automobiliek nie zle si myslim.
Takze je zjavne ze sa o elektromobily velmi nezaujimas(nemam nic proti tomu) ale nerozumiem.preco tu ostatnym oponujes ked otom vies pomerne malo. Ja napriklad nechodim do diskusii o jadrovej fyzike lebo o nej nic neviem.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 10:00
2 99 Maťo 99:
Ptáš se mne na totéž - i já se Tě tedy opět zeptám:
Jaký vliv má fakt, zda se Tesla model 3 již prodává nebo ne, na poměr kupní ceny "klasických " automobilů vs. elektromobilů stejné velikosti?
Případně na postatu sdělení, že Tesly všeobecně spadají do luxusnější kategorie vozů á la Jag nebo Volvo?

Těch 5 milionů prodaných elektrovozů jsem někde rozporoval? Tvrdil jsem snad, že to tak není?

V segmentu Automotive se jako dodavatel pohybuji občasně zhruba od jara 2001 a pravidelně zhruba od léta 2007, o auta se zajímám od doby, co jsem dohlídnul přes stůl (což je už DOSTI dávno) a rozhodně se nepovažuji za experta - na rozdíl od mnohých zdejších :D Nebožtík Sókratés se svým "Vím, že nic nevím" měl pravdu - a čím více toho o něčem víš, tím více si uvědomuješ, kolik toho ještě nevíš...

Možná nevíš, že v začátcích automobilismu i automobilového sportu měly elektromobily před "spalováky" celkem brutální náskok. Schválně se někdy zkus podívat, čím byl poháněn vůz "Věčně nespokojená" Camile Janatzyho, kterýv roce 1899 překonal rychlost 100 km/hod a stal se tak nejrychlejším vozidlem světa
Elektromobily ve vedle "klasických" automobilů vyskytovaly celou dobu - ale díky svým vlastnostem vždy jenom paběrkovaly. Dočasná urychlení vvýoje nastala většinu v období ropných krizí - ale do +- přelomu milénia se tam toho skutečně moc nedělo. Posledních 10-15 let nastala "móda" elektromobilů, které jsou teď celkem FEST politicky protlačovány , což ale na jejich vrozené nedostatky (dojezd + doba nabíjení) nemá žádný vliv.

No a to, že nechodíš na diskuse o jaderné fyzice, to Ti jenom chválím.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dalsi clickbait od ACZ
| 30. 5. 2019 18:22
Ahoj Jerry,
Mas pekny sloh, pises pekne o historii atd.

Ale soucasnost ti nejak unika.
Jak jsem ti uz psal zkus si neco zjistit o tematu, ke kteremu se snazis vyjadrovat.

A zkus zacit porovnanim TCO Modelu 3 a Accordu.
https://cleantechnica.com/…arisons-updated/
A nemusim ti doufam vysvetlovat, ze BMW dopadne hur ;-)

A skoncit muzes tady:

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?…
PS EV udelaly za poslednich 10-15 let tak obrovsky skok kupredu, predevsim diky jedne firme - Tesla. Bohuzel ty jsi to vubec nezaznamenal a tocis si tady porad ty samy fraze, ktery jsi mohl psat pred dvaceti lety :-)

PPS A nebud linej si ten odkaz aspon rozkliknout, mas to i s prekladem :-)
Hustota energie
| 29. 5. 2019 00:58
Ani náhodou nepůjde ani ve vzdálenější budoucnosti nahradit nákladní auta a dodávky auty na baterie. Nemělo by to efekt, neexistuje možnost soustředit takovou hustotu energie do malého objemu baterie o srovnatelné hmotnosti s klasickým palivem a motorem. Je to nad fyzikální možnosti. Soustředit potřebné množství energie do baterie by představovalo ekvivalent malé vysoce brisantní bomby.
Avatar - Katikakus
To je sice mozne...
| 29. 5. 2019 08:03
..v hoooodne vzdalene budoucnosti. Je vsak jiz vic nez jasne (kazdemu, kdo ma IQ vyssi nez houpaci kun a na stredni daval ve fyzice pozor), ze to nebude elektromobil s bateriemi nabijenymi z verejne site. Ten je slepou ulickou a uz podruhe v poslednich 150 letech za vrcholem sve slavy. Tentokrat snad jiz definitivne.Tohle vytahovani mrtvol z hrobu me fakt nebavi.
el.auta budou levnější.
| 29. 5. 2019 08:21
v r 2040 si nekoupím nic. to už budu starý dědek. jedině auto na vodík.
Avatar - CICERO
Re: el.auta budou levnější.
| 29. 5. 2019 08:44
tak bohatej dědek tady v roce 2040 nebude... :-) Člověk mající roku 2040 hydrogen, si nebude říkat starej dědek... Ikdyby tak vypadal... = bude to totiž puvodní sluníčkový, socialistický konspirátor, žijící stále v klamu svého přesvědčení... (vodík by byl krásný, leč pro mě jedinný trvale udržitelný palivo ( né pro svět, ale to co zněj zbyde) je vyrobené z odpadu... toho bude poté dost, co bude předtím, mě jaksi velice nezajímá, neboť sem si vědom toho, že stím nikdy nic neudělám... ale to co přijít může je to na co se připravit, můžeme.... Aspoň jako jednotlivci, či menší skupiny, když už né jako státy, které evidentně navždy plují v oblacích nesmyslnosti vlastních socialistických zájmů...

Chavéééz :*
Avatar - CICERO
Bude to takhle ?
| 29. 5. 2019 08:35
https://www.youtube.com/watch?… ??? MOC PEKNE POJEDNANI DOPORUCUJI :-)

´´BNEF dále uvádí, že v roce 2040 již mohou elektromobily představovat 57 procent všech nových
osobních automobilů prodaných na celém světě.´´

SIC! mohou! MOHOU!! = nebudou... Čína má pod p*delí svoje lithium a nikomu ho zadarmo nedá, když se bude jednat o silu, která může oslabit ´´konkurenci´´.... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku