Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Leaf 3.Zero e+
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf
47
Fotogalerie

Kdy budou elektromobily levnější než auta se spalovacími motory? Prý se to blíží

Automobilový průmysl čeká podle studie společnosti Bloomberg New Energy Finance drastická transformace, která přinese snížení cen elektromobilů a následně výrazný růst jejich prodejů na úkor vozů se spalovacími motory.

Elektromobily mohou být podle studie společnosti Bloomberg New Energy Finance (BNEF) do poloviny dvacátých let jednadvacátého století levnější než automobily se spalovacími motory. Za snížením cen elektromobilů na úroveň automobilů se spalovacími motory mají stát především stále se snižující náklady na výrobu baterií.

 

Snížení cen elektromobilů ve druhé polovině dvacátých let a třicátých letech dvacátého století pak má spolu s nižšími náklady na provoz oproti vozům se spalovacími motory stát za výrazným zvýšením jejich prodejů oproti současnosti.

 

 

BNEF dále uvádí, že v roce 2040 již mohou elektromobily představovat 57 procent všech nových osobních automobilů prodaných na celém světě. Elektrická vozidla pak mohou ve stejném časovém rámci představovat i podobné procento prodejů lehkých užitkových vozidel v USA, Evropě a Číně.

Podle studie BNEF mají v příštích dvaceti letech vzrůst celosvětové prodeje elektromobilů z loňských dvou milionů exemplářů na zhruba 56 milionů vozidel kolem roku 2040. V případě automobilů se spalovacími motory se ve stejném období očekává pokles jejich prodejů z 85 milionů za loňský rok na asi 42 milionu vozů prodaných po celém světě kolem roku 2040.

 

Hlavním trh pro elektromobily má být minimálně do roku 2025 Čína a na zdejší trh má v té době mířit kolem 48 % celosvětových prodejů těchto vozidel, zatímco v roce 2040 se má jednat zhruba o 26 %. Výrazné zvyšování podílu na trhu s elektrickými vozidly se od USA a Evropy očekává již ve dvacátých letech jednadvacátého století.

Studie BNEF uvádí, že pozitivní dopad prodejů elektromobilů na celosvětové emise škodlivých výfukových plynů se má projevit až kolem roku 2040 a navíc má v té době dojít prakticky jen k návratu na úroveň z roku 2018.

 

Zdroj: Carscoops