Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdy budou elektromobily levnější než auta se spalovacími motory? Prý se to blíží

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 5. 2019
47
120
Zobrazit náhledy (47)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy renault elektromobil testy minivozy Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron Audi e-tron BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y

Automobilový průmysl čeká podle studie společnosti Bloomberg New Energy Finance drastická transformace, která přinese snížení cen elektromobilů a následně výrazný růst jejich prodejů na úkor vozů se spalovacími motory.

Elektromobily mohou být podle studie společnosti Bloomberg New Energy Finance (BNEF) do poloviny dvacátých let jednadvacátého století levnější než automobily se spalovacími motory. Za snížením cen elektromobilů na úroveň automobilů se spalovacími motory mají stát především stále se snižující náklady na výrobu baterií.

Snížení cen elektromobilů ve druhé polovině dvacátých let a třicátých letech dvacátého století pak má spolu s nižšími náklady na provoz oproti vozům se spalovacími motory stát za výrazným zvýšením jejich prodejů oproti současnosti.

BNEF dále uvádí, že v roce 2040 již mohou elektromobily představovat 57 procent všech nových osobních automobilů prodaných na celém světě. Elektrická vozidla pak mohou ve stejném časovém rámci představovat i podobné procento prodejů lehkých užitkových vozidel v USA, Evropě a Číně.

Podle studie BNEF mají v příštích dvaceti letech vzrůst celosvětové prodeje elektromobilů z loňských dvou milionů exemplářů na zhruba 56 milionů vozidel kolem roku 2040. V případě automobilů se spalovacími motory se ve stejném období očekává pokles jejich prodejů z 85 milionů za loňský rok na asi 42 milionu vozů prodaných po celém světě kolem roku 2040.

Hlavním trh pro elektromobily má být minimálně do roku 2025 Čína a na zdejší trh má v té době mířit kolem 48 % celosvětových prodejů těchto vozidel, zatímco v roce 2040 se má jednat zhruba o 26 %. Výrazné zvyšování podílu na trhu s elektrickými vozidly se od USA a Evropy očekává již ve dvacátých letech jednadvacátého století.

Studie BNEF uvádí, že pozitivní dopad prodejů elektromobilů na celosvětové emise škodlivých výfukových plynů se má projevit až kolem roku 2040 a navíc má v té době dojít prakticky jen k návratu na úroveň z roku 2018.

Zdroj: Carscoops

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elek
| 1. 6. 2019
Jelikož jsi nereagoval na to co jsem psal tak krátce. Diesel smradlavý je, jak reálně tak pocitově. Diesel není komfortní pohon - hluk a vibrace - v porovnání s ele je to jiný svět. A uvest spotřebu jako důvod koupit méně komfortní pohon je jen nedostatek peněz.

Já prostě budoucnost vidím jinak než že města budou plná dnešních čmoudících aut a smradu a budeme stále odvádět z ekonomiky stovky miliard korun do zemí jako je rusko za ropu.
A věřím že naše děti se budou na dnešní stav dívat stejně jako jsme se my díváme na to jak mohla být města bez kanalizace a vyážení odpadků.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 31. 5. 2019
Ahoj Jerry,
ja se o auta zajimam od detstvi. A ve chvili, kdy zacaly byt elektromobily zajimavy, jsem se o ne zacal taky zajimat. Mam zkusenosti (ridil jsem) s Leafem 1. gen, Tesla Model S, Renault Zoe a nejnoveji jen z mista spolujezdce s Modelem 3 (o kterem sis myslel, ze se jeste nevyrabi) a e-Citigo. Take jsem clenem klubu elektromobilistu - bez elektromobilu :-) A ver tomu, ze tam uz dlouhodobejsi zkusenosti k dispozici jsou, proto jsem tam take vstoupil. Uz asi nevim, co bych mohl vic udelat pred nakupem sveho prvniho elektromobilu. :-D

Co ty na to? Co by clovek mel jeste podle tebe udelat? Porad mi. A zkus vynechat deti, kotatka, marxismus, veganstvi, postizeny a veskerou tuhle nicnerikajici omacku okolo. ;-)
Aha ta omacka je u tebe to podstatny.
No nic, diky za ztraceny cas.
Cus
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 31. 5. 2019
2 Don Víto
Tak jo, tedy jednodušeji speciálně pro Tebe :D

Propagovat a hájit elektromobilitu s tak urputným nasazením, jak zde činíš ty + několik dalších podobně "postižených" a zároveň s tím nemít dlouhodobou zkušenost, to mi přijde asi stejně logické a promyšlené, jako propagovat výhody marxistického uspořádání světa (v pohodě univerzitního campusu někde v Americe) nebo chodit přednášet o výhodách veganství a mít u toho hubu ještě zamaštěnou od špekových knedlíků.

Nevím, zda je ve Tvém přístupu více naivity nebo pokrytectví - a je mi to vcelku jedno, nehodlám Tě dále přesvědčovat
Užívej si své elektrické sny nezkalené praxí - a buď sbohem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 31. 5. 2019
Takze ja uz jsem se ten rozdil naucil :-D
Ted si ty jeste nastuduj neco o EV a budeme na podobne urovni ;-)

Hele, ted pro tebe trochu jednoduseji.

Na realnem mereni emisi jsem ti demonstroval to, ze PODOBNY model MUZE limity prekracovat.

Zaroven netvrdim, ze TY provozem 508 delas neco spatne - tim se trochu lisim od Hendly. Ja ti oponuju v diskuzi o EV ;-)

Btw. Prijde mi obhajovat EV a nevlastnit ho snad jeste lepsi. Protoze v pripade vlastnictvi automaticky hajis vlastni garaz ;-)

PS Ja tvou volbu auta chapu, pri tvem pomerne extremnim najezdu. V tomto pripade by se hledala elektroalternativa tezko, spis bych ji nenasel :-) Taky netvrdim, ze EV je pro kazdeho.. Ja tvrdim, ze M3 je uz pouzitelny pro sirokou (movitou) verejnost ochotnou k ustupkum (kvuli nabijeni). To jim (treba tem Svycarum) ale vykompenzuje nabijeni doma - minimalni cena, bezemisni provoz (na ktery se ve vyspelych zemich divaj - sorry nic ve zlym), komfort nebo zivotnost.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Elek
| 31. 5. 2019
Zato Don Víto, který stále nechápe rozdíl mezi 508 a 5008, je (dle svého mínění) kompetentní naprosto ke všemu
Takže 508 = pět SET osm
5008 = pet TISÍC osm

Capíto?
Až se to naučíš, přijď, dáme řeč.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku