Od loňského podzimu je na našem trhu dostupná modernizovaná Kia Optima. Kromě zážehových a vznětových motorizací nabízí také plug-in hybridní verzi PHEV. V případě testovaného kombi SW činí normovaný dojezd na elektřinu 62 km.
Aky to ma zmysel ked cisto benzin o dost vykonnejsi stoji o 500k menej a ma spotrebu o 2l vyzsiu (a ma relativne zmysel). Kolko km musim prejst aby sa mi to vratilo? Vyse 800tis km. Pochybujem ze sa niektore z tych vyrobenych aut dozije takeho najazdu.
Opäť to čítanie s porozumením... Nonsens nikde nepíše, že Kia je prémia, ale prémiu dáva ako príklad, že mnohé autá sa kupujú nielen cez prizmu value for money. Kupujúci trebárs A4 2,0TDI sa nezamýšľa nad tým, či sa mu tie peniaze naviac oproti technicky podobnému Passatu 2,0TDI nejak vrátia, proste tou pridanou hodnotou niekedy je len dobrý pocit kupujúceho (zo znaku na kapote, prestíže, image). A podobnou pridanou hodnotou môže byť hybrid, proste kupujúcemu sa môže páčiť pocit, že vie jazdiť čisto na elektrinu, neotravuje vzduch doma či v meste a cíti sa ekologicky.
Keby všetko bolo len o návratnosti investície a spotrebe, tak všetci jazdia na trojvalcových dízloch. A čuduj sa svete nejazdia. ;-)
Nevím, jak se někdo může cítit ekologicky, když ekologicky zatíží naši planetu výrobou el. energie, akumulátorů, FV panelů, větrníků ... a přitom nic nedělá proti tomu, že Čína používá freony a spolu s Indií kašle na ekologii, že stále jezdí auta, která nemají ani Euro 1 atd.
Cena je ale hodně sebevědomá, uvidíme, jak se bude prodávat. A platí to, co jsem už vícekrát psal - ve městě tahám v podstatě motor zbytečně, na dálnici tahám zcela zbytečně akumulátory a na servisu určitě nic neušetřím. A životnímu prostředí také v podstatě nepomůžu.
Na ceskych dalnich si myslim ze to da spotrebu dolu. Brzdit je treba dost casto a nejakou rekuperaci to udela. V civilizovanych zemich, kde se ti lidi nenacpou na posledni chvili pred tebe do leveho pruhu a nejsou co 10km zuzeni to smysl nema.
Po Praze toho skutečně moc autem nenajezdím, nevyplatí se to, je pořád ucpaná náplavami. Takže 80% najezdím na dálnicích a 1. třídách. Chápu, že někdo denně jezdí autem do práce, ale má to spoustu nevýhod, ale bohužel z hromady je jakž tak použitelný vlak a metro. Pokud by to politici mysleli se životním prostředí vážně, zabývali by se hromadou, aby nám do Prahy nejezdily denně více jak 200 tis. aut.
buď rád, že máte metro, to vám môžeme len závidieť. Ja tu dnes vystupujem ako obhajca hybridu, ale sám hybrid ani elektriku nemám, ale chápem ľudí čo to kúpia, aj tých, čo to nechcú. Mne sa na tom celkom páči, že ak bývam a pracujem v meste a okolí, jazdím väčšinou elektro, ale nemusím sa furt báť, že nemám dojazd na dlhšiu trasu alebo že musím čakať 3 h, kým niekam môžem ísť. Nie je to ošetrení, to je nepochopenie, je to o tom, že chcem elektro (tiché a bez výfukových plynov), ale poistené normálnym motorom keby dačo
Nerozumíme si - ty údaje evokují, že při dojezdu přes 1000 km má spotřebu pod 2 l - což je sice možné, ale jen za přesně daných podmínek a s neustálým dobíjením akumulátoru ze zásuvky nebo rekuperací. Realita je násobně jiná. U benzínového dvoulitru bych to odhadoval 7 - 8 l při klidné jízdě a při váze téměř 2 t..
Citace: "..vyspělé vytápění kabiny,....místo elektrického ohřevu využívá pokročilou technologii tepelného čerpadla. To umí pracovat s odpadním teplem z klimatizace ..."
Jestli rozumím správně, když si chci v zimě zatopit tak musím napřed začít klimovat ??
Cena Superbu má být řádově na úrovni silnější nafty, která je ve Style s DSG okolo milionu.
Co si představuje redakce je celkem fuk, ale nevím, co si představuje Kia. Podobný problém byl i s GT - celkem by se mi to auto i líbilo, ale v nějaké prostřední výbavě kolem 800 s DPH po slevě. Jenže smůla, dostupné je to jen ve full za milion+ a slevy nic moc... a takové kupce u nás Kia nemá a mít nebude.
ak zvazime ze za 1.099.000 kc sa da kupit hybridny outlander este k tomu aj v 4kolke a s kusok vacsim kufrom ( 463L ) a hlavne lepsou svetlostou a celkovou pouzitelnostou ... a to je vraj pridrahy.... za mna vobec nie... skor optima phev je draha... a aj jej svetove predaje ukazuju ze nadalej sa jedna o docela nepredajny kusok a skor len do poctu... ono hybridne sesterske niro vie stat doslova polovicu z takejto predrazenej optimy pritom v kabine je mensie len o chlp od nej.. navyse ma aj lepsiu svetlost ako optima ktora je s tym bruchom na zemi dnes uz docela tazkopadna... ale aj predaje nira podobne ako aj outlanderu ukazuju vlastne neschopnost phev optimy ... kazdopadne voci predoslej generacii tu vidiet snahu a pokrok.. ale za mna nadalej docela nepredajny kusok .. skoda :-(
Nevím, k čemu 4x4 - leda tak do zapadlých horských vísek, já jsem sněhové řetězy použil naposledy před 20 lety a to jezdím celoročně včetně Dolomit a Alp. Stejně tak světlost - SUV je těžkopádné svým vysokopoloženým těžištěm. SUV je jen trendy úlet.