Novinky
Ada je zase tady
3
Proč není silnější motor k dispozici s manuálem a 4x4? Kde je ruční brzda? Chybí ručkový tachometr a otáčkoměr! Už mají správně čísla, nebo stále po obvodu a vzhůru nohama? Co zadní sedadla? Lze je u varianty kombi sklopit zcela do roviny? Co šíbr nad předními sedadly? Bude možné zdemontovat bonzovací krabičku s GPS přijímačem? Je hezké, že rádio má DAB, ale co DRM a DRM+? Bude možné si nechat namontovat menší kola (jaké rozměry disků bude možné namontovat na disky?) a podložit pera pro normální světlou výšku?
frite
4
A startování na kliku, a ruční ovládání sytiče, a lampy na karbid..
Zetti
3
takhle to vypada kdyz se z mistniho komika stane obecni debil
kari.laz
1
Souhlasím s první větou, ale klidně by stačilo silnější benzín v manuálu. 4x4 už bych oželel.
Ceník vypuštěním výbavy Active dává smysl - byla stejně zbytečná. Co mě překvapuje je vynechání celkem populární verze 2.0TDI 110kW 4x4 6M - tedy čtyřkolky s manuálem. DSG neřadí nic moc a navíc zbytečně prodražuje auto o 40-50tis... 😉
Jsem zvědavý i na Hybrid, jak na cenu, tak i na to jak bude fungovat. Pukud bude dobře funkční a rozumně cenově postavený, dost by mě zajímalo, jestli se posune i o patro níže. OIV Combi s Hybridem už stála za úvahu :yes:
Jsem zvědavý i na Hybrid, jak na cenu, tak i na to jak bude fungovat. Pukud bude dobře funkční a rozumně cenově postavený, dost by mě zajímalo, jestli se posune i o patro níže. OIV Combi s Hybridem už stála za úvahu :yes:
Bude jak OIV hybrid,tak Kodiaq Hybid.Projeď si verzi s DQ500-7.st.DSG a tam už je to v pohodě.
Které motorizace Superbu mají DQ500?
Všechny co mají 7.st.DSG.Od 110 do 200 KW.
Konečně důstojná motorizace v benzínu (2.0 TSI 140kW). Dosavadní 1.5 TSI byla pro normálního řidiče chcíplina.
Proč konečně? Vždyť tam doteď byla 2.0 TSI 162kW.
U dosavadního superbu nad 1.5 TSI tam byl (resp. stále je) už jen TSI 2.0 200kW a to pouze 4x4 a jen Ambition a výše za bratru 1M CZK+....
Verze 2.0 TSI byla v nabídce dlouhé roky, pouze posledních pár měsíců vypadla a nyní ji nahradila verze 140kW, výkonnostně tedy spíše krok zpátky než dopředu.
Ja myslím, že 140 kw verzia je skôr náhrada za 132 kw jedna osmičku, tak to prezentoval samotný VW a ostatne to je logický upgrade. 162 kw verzia vypadla bez náhrady.
Ak by i ju i VW upravil na Euro 6d, tak medzi 140 kw verziou a 200 kw verziou už by bola pomerne zbytočná.
Ak by i ju i VW upravil na Euro 6d, tak medzi 140 kw verziou a 200 kw verziou už by bola pomerne zbytočná.
Z hlediska výkonu máš pravdu, ale vzhledem k tomu, že 1:8 byla k dispozici i s manuálem a 2.0 už je jenom výhradně v automatu, tak to tak úplně náhrada není. V každém případě postupně vypadly tři motorizace (1.8 man. 1.8 aut, 2.0 aut 162kW) a objevila se jediná (2.0 TSI 140kW aut.). Mezi 140 a 200kW je myslím hromada prostoru pro nějakou motorizaci 160-170kW. Podle mě je to dost výrazné ochuzení nabídky oproti minulosti.
Beztak si to vetsina lidi koupi v tom dieselu. A to malo, co bude chtit benzin si predstavuju spis jako labuzniky, co sahnou po tom nejsilnejsim benzinu.
To jsem taky chtěl říci, proč tady mohutně řešíte 1,5 TSI a 2,0 TSI když to většina koupí v dieselu a ten zbytek to koupí v TSI/CNG.
Mhm "labužníci" myslím kupují zcela jiná auta … tedy jestli na to mají.
Mhm "labužníci" myslím kupují zcela jiná auta … tedy jestli na to mají.
Vzhledem k tomu, že většina Superbů jsou firemní auta a spousta firem má bud vlastníky, nebo zájmy v Německu, kde je situace s naftou jaká je.
Tak podíl benzínu v nově kupovaných autech rychle poroste. Ono je sice pěkné, že auto žere o tři litry na 100 měně, ale jak jednou ředitel nedojede na jednání, protože mu to emisní zóna nedovolí, tak už žádné naftové auto ve firmě nebude, aspoň u vedení ne.
Tak podíl benzínu v nově kupovaných autech rychle poroste. Ono je sice pěkné, že auto žere o tři litry na 100 měně, ale jak jednou ředitel nedojede na jednání, protože mu to emisní zóna nedovolí, tak už žádné naftové auto ve firmě nebude, aspoň u vedení ne.
200/206kW verzí jezdí pměrně dost. Je to alternativa pro ty, co chtějí slušně vybavené auto co trošku jede (což se o 140kW říct nedá), které ovšem nevyčnívá z řady.
Zájem o půlroční vozy s 2,0 TSI je prý větší, než o TDI.
A krom spotřeby (poslední 200kW verze jezdí jistě pod 10) není jediný důvod vzít diesel. 200kW TSI je ve všem lepší.
Zájem o půlroční vozy s 2,0 TSI je prý větší, než o TDI.
A krom spotřeby (poslední 200kW verze jezdí jistě pod 10) není jediný důvod vzít diesel. 200kW TSI je ve všem lepší.
Keď to berieš z hľadiska prevodoviek, tak máš pravdu, ale to vypúšťanie manuálov by prišlo (kvôli blbým homologačným predpisom, kde treba homologovať každú prevodovku samostatne) tak či tak, aj keby zostalo viac motorov. Ostatne koncern okliešťuje manuálne prevodovky naprieč portfóliom, od bežných verzií ako Scala 1,5 až po hotheče.
I keď v princípe som vždy za väčšiu možnosť výberu, tak osobne mi medzi 2,0TSI 140 kW a 2,0TSI 200 kW nič nechýba. Buď chcem nadpriemerne výkonnú motorizáciu na bežné jazdenie (dvojliter so 140 kW bude na 95% situácií viac ako dostatočnou motorizáciou), alebo chcem to najlepšie v ponuke a beriem rovno 200 kW. Ten 162 kW motor by bol taký nadbytočný medzistupeň, ktorý by si kúpil len málokto.
A hlavne z môjho pohľadu je 2,0 140 kW úplne optimálnou motorizáciou pre tento typ (a veľkosť) auta, nejaké 1,5ky sú málo a 200 kW je zbytočne veľa, aj tak zo 4,9m auta hotheč nebude a ten výkonový rozdiel zrejme bude cítiť až vyššie. Škoda len toho manuálu.
I keď v princípe som vždy za väčšiu možnosť výberu, tak osobne mi medzi 2,0TSI 140 kW a 2,0TSI 200 kW nič nechýba. Buď chcem nadpriemerne výkonnú motorizáciu na bežné jazdenie (dvojliter so 140 kW bude na 95% situácií viac ako dostatočnou motorizáciou), alebo chcem to najlepšie v ponuke a beriem rovno 200 kW. Ten 162 kW motor by bol taký nadbytočný medzistupeň, ktorý by si kúpil len málokto.
A hlavne z môjho pohľadu je 2,0 140 kW úplne optimálnou motorizáciou pre tento typ (a veľkosť) auta, nejaké 1,5ky sú málo a 200 kW je zbytočne veľa, aj tak zo 4,9m auta hotheč nebude a ten výkonový rozdiel zrejme bude cítiť až vyššie. Škoda len toho manuálu.
162kW benzín se skoro neprodával, všichni radši vzali 200kW.
Máš k tomu nějaká čísla?
Co se benzínu a nafty týče, u nás je Superb pořád cca. na 80% nafty (2018 i 1-4/2019).
Co se benzínu a nafty týče, u nás je Superb pořád cca. na 80% nafty (2018 i 1-4/2019).
Potvrzuji, měl zástavbovost lehce přes 4%.
Málokdo totiž chtěl motor co má 220k bez 4*4.
Málokdo totiž chtěl motor co má 220k bez 4*4.
Šlo by sem ta čísla hodit komplet? Za jaké je to období a region?
Jinak... 4% není moc, ale na druhou stranu, pokud všechny čtyři benzíny (1.4, 1.8, 2.0, 2.0) dohromady dávaly za 2017 13% (ČR dle SDA), tak to není ani vyloženě málo. Spíš ta kombinace bývala dost drahá.
PS: 2018 už byl rok ovlivněný WLTP, proto házím číslo za 2017.
Jinak... 4% není moc, ale na druhou stranu, pokud všechny čtyři benzíny (1.4, 1.8, 2.0, 2.0) dohromady dávaly za 2017 13% (ČR dle SDA), tak to není ani vyloženě málo. Spíš ta kombinace bývala dost drahá.
PS: 2018 už byl rok ovlivněný WLTP, proto házím číslo za 2017.
Bohužel úplně komplet čísla nemám a ani bych nemohl dát 😉
Ty 4% jsou první pololetí 2018, kdy měl benzín cca 18% podíl.
Z toho drtivě nejvíc měl nejsilnější benzín. Ostatní jen paběrkovali za ním. 1.4 se tuším snad už ani nevyráběla a 1.8 dobíhala.
Ty 4% jsou první pololetí 2018, kdy měl benzín cca 18% podíl.
Z toho drtivě nejvíc měl nejsilnější benzín. Ostatní jen paběrkovali za ním. 1.4 se tuším snad už ani nevyráběla a 1.8 dobíhala.
Jasně, tak ten nejsilnější benzín má u Superbu tradičně trošku exkluzivní postavení - kdo chce "nejlepší domácí auto", tak si koupí přesně tohle... a fungovalo to i u té 3.6 v SII, ta se taky prodávala dobře.
1.8TSI myslím ještě byla, dokonce v Superbu i s manuálem. Passat ji měl taky, ale tam právě někdy v roce 2018 o možnost manuálu přišla a zůstala jen ne moc podařená kombinace se suchou DSG a 250Nm. Chvíli jsem na tyhle dvě varianty v Superbu koukal (ještě 2017 - 1.8TSI 132kW MT a 2.0TSI 162kW AT).
1.8TSI myslím ještě byla, dokonce v Superbu i s manuálem. Passat ji měl taky, ale tam právě někdy v roce 2018 o možnost manuálu přišla a zůstala jen ne moc podařená kombinace se suchou DSG a 250Nm. Chvíli jsem na tyhle dvě varianty v Superbu koukal (ještě 2017 - 1.8TSI 132kW MT a 2.0TSI 162kW AT).