Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové nařízení EU: Všechny vozy jedoucí na elektřinu musí vydávat varovný zvuk

Evropská unie přichází s novým nařízením, podle kterého musí být všechny vozy v režimu pohonu na elektřinu vybaveny akustickým výstražným systémem. Hlavním důvodem je bezpečnost.
Zpět na článek
7. 6. 2019 18:08
7. 6. 2019 18:58
7. 6. 2019 18:58
7. 6. 2019 20:09
8. 6. 2019 08:35
8. 6. 2019 09:12
8. 6. 2019 09:22
8. 6. 2019 09:50
9. 6. 2019 07:31
8. 6. 2019 10:03
8. 6. 2019 10:43
8. 6. 2019 10:54
8. 6. 2019 11:02
8. 6. 2019 11:13
8. 6. 2019 11:13
9. 6. 2019 09:02
9. 6. 2019 15:28
7. 6. 2019 18:28
7. 6. 2019 19:35
8. 6. 2019 01:10
7. 6. 2019 22:44
8. 6. 2019 10:31
9. 6. 2019 01:34
8. 6. 2019 12:25
7. 6. 2019 18:08
No teda
Takže jedna s proklamovaných předností - tichý provoz - je na škodu - ostatně to se dalo čekat, nicméně jaký to nečekaný objev ! - a tak se elektronesmysly budou vybavovat zdrojem hluku.

Ufff - chápe ještě někdo, k čemu elektroauto vlatně je ?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - CICERO
7. 6. 2019 18:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
7. 6. 2019 18:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 6. 2019 19:07
Re: No teda
Záleží jak je to udělaný, taky mi přide škoda o úplně tichý provoz přijít. Líbilo by se mi, se to dalo zapínat/vypínat jako start stop. Ale fakt otázkou jaký to reálně zvuk vůbec dělá. Po parkovištích atd. je to fakt aktuálně potřeba, protože lidi jsou zvyklý že auto slyší a chodí prostředkem silnice dokud je EV vozem nešťouchnete do zadku. Zažívám to často...
Avatar - Zetti
7. 6. 2019 20:09
Re: No teda
Ty jsi nefalsovany genius. Ale ja se ti to pokusim vysvetlit. Ty elektricky auta ten zvuk tvori umele, je slyset jen !!!!pred autem!!!!, asi uz si slysel, no ty pri tvym vzdelani mozna ne, ze ruzne
tony se siri ruznymi smery, vysky rovne, basy vsude.Elektroauto dela hluk rovne pred sebe. dela to umele zpravidla v mestskych rychlosstech, tj. mezi 10 a 55 km/h. Ridic neslysi jaky auto vydava zvuk, fakt to dodneska nevim, co to dela, ale vim ze neco dela..
Neverim ze to pochopis, ale kdyz se zeptas nejakeho decka, narozeneho v tomhle stoleti, urco ti to vysvetli.
Muzu ti rict, ze kdyz se v centru prahy odpichnu neslysne od chodniku, otoci se za mnou vic lidi nez za bublajicicm sportakem. Vcetne cizincu
8. 6. 2019 08:35
Re: No teda
Otočí se, protože se leknou, neboť periferním viděním zaregistrují pohyb ale neslyší zvuk.

Jestli má skutečně elektroauto směrové zdroje hluku jen dopředu - čemuž ale nevěřím, protože by to bylo celkem konstrukčně poněkud náročné (pro dále popsaný rozsah frekvencí by to musela být kombinacen zvukovodů případně speciálních zdrojů zvuku) a zkrátka i blbost, neboť normální auta vyzařují hluk různými směry a s různou intenzitou i frekvenčním spektrem, v zásadě ale 360° - což při frekvencích, kdy má sluch nejvyšší citlivost, což v závislosti na řadě parametrů, jako je třeba i ten tebou zmiňovaný věk, je v rozmezí od 100 Hz do 3 kHz, není až tak jednoduché tyto frekvence nasměrovat do relativně úzkého prostrotu řekněme 90° a to i proto, že hluk automobilů se pohybuje v rozmezí 100 - 500 Hz a takové frekvenční pásmo směrovat - jak píšu výše - není jednoduché.

Vysoké tóny se šíří rovně, basy všemi směry. A jestlipak víš, čím je to způsobené ? (nápověda je v textu výše) Pokud tajenku rotluštíš tak i pochopíš, že píšeš kraviny.

Tebe totiž štve, že máš elektronesmysl (pokud to je pravda) na kterém se nalézají další a další nedostatky.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 08:59
Re: No teda
Vysoké tóny se šíří rovně? No obecně je to v tomhle kontextu nesmysl a neni nutno ani z reproduktoru https://www.monoandstereo.com/…er-insights.html#more

Nicméně tenhle nesmysl o umělym zvuku = sakra to se bude týkat i hybridů? Rád jezdim jen na elektřinu = to ticho je fantastickej pocit a 56dB je už docela HODNĚ https://www.hifi-voice.com/…hejme-zodpovedne
Avatar - Beefcake
8. 6. 2019 09:12
Re: No teda
56db zdaleka vonku nie je vela. Mozno na urovni ambientu a pokial tam jazdia auta, tak odhadujem, ze to pri pomalej rychlosti bude +/- porovnatelne s hlasitostou pneu.
8. 6. 2019 09:22
Re: No teda
Tu blbost se šířením tónu píše Zetti, já to jen ironicky opakoval.

Zvuk má charaketr vlnění které, jak je téměř každému dobře známo, se v homogenním prostředí bez překážek šíří všemi směry stejně, bez ohledu na frekvenci. Ta směrovost, o které Zetti hloupě píše, je dána ne frekvencí ale vlastnostmi zdroje vlnění.
Avatar - CHerokee
8. 6. 2019 09:50
Re: No teda
Samozřejmě, asi spal ve škole. Ale musí si nějak zdůvodnit svůj úlet. :-)
Avatar - Zetti
9. 6. 2019 07:31
Re: No teda
Vysoké frekvence slyšitelné lidským uchem se šíří směrově. To je prvni veta z https://www.chip.cz/…o-do-vsech-stran ale obecny fakt. . My co nejsme hluchy vime ze vyskovy reproduktor z reprobedny musi mirit primo, jinak ho neslysis a basak, nebo subwoofer klidne mlasknes do kufru. Pokud bude vyskovy reproduktor mirit dopredu, vzadu ho nikdo neuslysi. Pokud slysis bubnovani z nejakeho auta, neznamena to ze si nekdo mlati basy do usi. Ten zbytek proste neslysis.
Avatar - Ozzman
8. 6. 2019 10:03
Re: No teda
Jistě, že by se to mělo týkat i hybridů. Nejsem proti tichému režimu, má to něco do sebe, ale pokud se auta pohybují v centrech měst - typicky taxi, kde jsou i pěší zóny - typicky taxi v Praze, tak to potřeba je. Sám jsem zažil incident v centru Madridu, kdy jsem šel v historickém centru po ulici, bavil jsem se s kolegou a najednou byl za mnou Prius s nárazníkem těsně za mým zadkem... Minimálně možnost volby do nějakých 10-15 km/h tuto funkci zapnout by nebylo od věci. A rozhodně žádný zvuk, jako píše Zetti nevydával.

P.s. Včera jsem řídil novou Camry ;)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 10:31
Re: No teda
Ona už zas tak nová není = myslim na verzi po faceliftu = tak CO? :-)
Avatar - Ozzman
8. 6. 2019 10:43
Re: No teda
Jako řidiče mne víc baví Corolla, jako pasažér v zadu mne Camry dostala. Taky jsem se nechal svézt nejdříve na prezidentském místě. Možná je v Superbu více místa před koleny, ale ve všech ostatních směrech je Camry větší a dovedl bych si představit se tam válet cestou stovky km. I když to novináři cpou jako konkurenta střední třídy, můj dojem je, že je to auto o třídu výše. Mikesus má krásnou fotku vedle Superbu III, kde je ten rozdíl viditelný i opticky.

Jízdně se pak taky chová jako kus auta, je to auto na polykání dálničních kilometrů, rychle do zatáček bych s tím jezdit nemusel, ale sedí příkladně. Podvozek je také tichý, auto je hodně dobře odhlučněno i na retardérech a na středočeské rozbité okresce, je to lépe odhlučněné i než nová Ravka se stejným pohonem, ale přeci jen Ford má ten podvozek ještě o kapku dotaženější. Vyzdvihl bych i velmi dobrý interiér a barevnou kombinaci alá dřevěného dekoru, nevypadá to tak lacině, jako třeba Ford Ghia, který je naštěstí už minulost :D I ta vystouplá část palubky, která je u řidiče u Corolly z tvrdého plastu, je tady měkčená :D

Motor jsem moc nezkoušel, auto bylo úplně nové, ale jel jsem s tím motoremv Ravce, tak si to umím představit.

Zkrátka je to vyšší střední třída, pro mne určitě, i když jsou auta řidičsky zábavnější a přesnější, Camry to dělá trochu jinak. Jako služební auto bych to za Superb vyměnil hned, ale doma mne baví více Ford ...
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 10:50
Re: No teda
Vyčerpávající popis = když už ses do těch hybridů dal neměl bys zkusit i příbuzný Lex ES? :-)

Řidičský nej- je z nich všech asi Lex RC = myslim 2,5 hybrid = verzi s V8 tu na půjčení bohužel nemaj
Avatar - Ozzman
8. 6. 2019 10:54
Re: No teda
No, upřímě se mi hodně nelíbí , předek je u Camry mnohem líbivější :D Možná někdy ano, ale Camry je důležitější pro náš trh, protože by měl konkurovat Superbu.

Spíše mne zajímá Mondeo hybrid, ale já jinak pořád rád tu naftu :D Vždy se těším na víkend, až se zase svezu po celém týdnu jízdy na benzín :D
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 11:01
Re: No teda
Nechápu. Kdyby to byla nějaká Alpina D5 tak budiž :-)

Kdyby ses těšil třeba na víkendový projetí Toybaru, Supry nebo aspoň MX5 ale běžnej nafťák?? :-O ;-)
Avatar - Ozzman
8. 6. 2019 11:02
Re: No teda
Toybaru, Supru ani MX5 nemám :D Tak se těším na Mondeo :D
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 11:07
Re: No teda
Tak se těš = Mondeo hybrid budeš mít konečně v tý správný kastli :-)

No a já uvidím jestli časem na to dennodenní ploužení pro mě bude lepší..
Avatar - Ozzman
8. 6. 2019 11:13
Re: No teda
Mondeo hybrid dost trpí na to, že už obgeneračně menší kufr je ještě menší díky baterkám :/
Avatar - Ozzman
8. 6. 2019 11:13
Re: No teda
Mondeo hybrid dost trpí na to, že už obgeneračně menší kufr je ještě menší díky baterkám :/
Avatar - Zetti
9. 6. 2019 09:02
Re: No teda
No nesmysl to neni, odkaz nahore, je to realita. Taky se podle toho stavoi soundsystemy. Vsimni si, ze vyskove repraky tripasmovych sestav (poradnem aute), to jsou ty male, miri primo na oblicej. Jinak je neuslysis. Ale spousta lidi s hluchem to stejne ani nepozna.

Muj PHEV neco ma, co ma nevim, ja to neslysim, protoze jako ridic sedim uvnitr. Podle manualu to funguje pri rychlosti 15-55 km/h. Proste Mits je trochu dal, podle mne se o tyhle povinnosti mluvi dlouho, namatkou sem nasel clanek 3 roky stary na autorevue, na autowebu 6 let.

Znovu pro nechapave uvnitr posadka nic neuslysi
9. 6. 2019 15:28
Re: No teda
:yes: :yes: Muzu ti rict, ze kdyz se v centru prahy odpichnu neslysne od chodniku, otoci se za mnou vic lidi nez za bublajicicm sportakem. Vcetne cizincu

:yes:
Avatar - Ada je zase tady
7. 6. 2019 18:25
"zvuky o hodnotě alespoň 56 dB"
A to je co? Ten decibel dB je logaritmická míra, je to poměr 10*log*(P1/P2). Jde tedy o poměr. Tedy o vyčíslení, že jedna veličina je kolikrát větší, než druhá! Novinářský údaj 56dB znamená, že hluk (akustický tlak) vydávaný tím "rachotítkem" vyluzuje 250 000 větší hluk. Nezbývá si než položit otázku větší než co? Chápete tu kravinu, co ten novinář napsal? :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Beefcake
7. 6. 2019 18:34
Re: "zvuky o hodnotě alespoň 56 dB"
Loudness, a subjective measure, often confused with physical measures of sound strength such as sound pressure, sound pressure level (in decibels), sound intensity or sound power.
https://en.wikipedia.org/…i/Sound_pressure#…
7. 6. 2019 18:44
Re: "zvuky o hodnotě alespoň 56 dB"
Prrr - dB je standardně používaní jednotka hluku / akustického tlaku, nad tím není třeba se rozčilovat.
Avatar - Ada je zase tady
7. 6. 2019 23:30
Re: "zvuky o hodnotě alespoň 56 dB"
Ani náhodou! Decibel NENÍ JEDNOTKA HLUKU! Je to logaritmické vyjádření poměru dvou fyzikálních veličin (většinou výkonů). Tak například jedno auto má motor o výkonu 50kW, druhé auto výkon 136kW. Potom 136/50 = 2,72, z toho logaritmus je 0,435, to se násobí 10x a výsledek je, že to silnější auto má výkon o 4,35dB větší, než to slabší.

Ještě jednou: je to POMĚR, NE JEDNOTKA!!! Pokud chcete porovnávat hluk z jednoho a z druhého zdroje (akustický tlak), porovnává se akustický tlak z nějakého zdroje (třeba toho vrčítka) DĚLENO akustickým tlakem, který je pro průměrného člověka na úrovni prahu slyšení (je to, pokud se pamatuji asi 20 mikropascalů). Takový údaj se označuje dBA (tedy KOLIKRÁT JE HLUK VĚTŠÍ, než práh slyšení!) 60dB je například milionkrát (milion má 6 nul krát 10 - poměr v decibelech je 10xlog(P1/P2). Uvést u hluku, že má hodnotu 56dB je TOTÁLNÍ KRAVINA!, protože je to pouze sdělení, že hluk je 250000větší, než... než co? Pokud se to vztáhne k prahu slyšení, patřilo se tam napsat to A, tedy např 56dBA, aby to mělo smysl. Napsat tam jen 56dB je stejná blbost jako napsat, že kapacita akumulátoru je 56kW a nikoli 56kWh! To jsou zcela základní neznalosti a nechápu, jak je může redaktor technického webu postrádat!
Avatar - _sulcik_
7. 6. 2019 19:32
Re: "zvuky o hodnotě alespoň 56 dB"
To je jednoduchý, větší než je hladina akustického tlaku při prahu slyšitelnosti. Hluk se tak měří již skoro 100 let. Novinář žádnou kravinu nenapsal, jedná se o obecně známý fakt.
7. 6. 2019 19:39
Re: "zvuky o hodnotě alespoň 56 dB"
Větší než co? Větší než => 20 micropascals (20 μPa) = Standard reference levels ("absolute" sound level) = 0 dB SPL ;-)
Avatar - Beefcake
7. 6. 2019 18:28
grr
Takze dechtomety generuju zvuk benzinu a EV budu mat pre istotu generator zvuku olietaneho TDI, alebo este lepsie JTD.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _sulcik_
7. 6. 2019 19:35
Re: grr
Chtěl bych vidět TDI co má zvuk o hlasitosti zubního kartáčku :D
Avatar - Beefcake
8. 6. 2019 01:10
Re: grr
Vidis, ako im fandim. Ale ten dym ignoruj.
Avatar - CICERO
7. 6. 2019 22:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 6. 2019 18:48
Je to veľmi rozumné opatrenie
Opatrenie je to rozumné, otázne je len, či by tá hranica nemala byť vyššia - ako v USA - 30 km/h.
Už som mal niekoľkokrát tú česť "nepočuť" elektromobil za sebou. V jednosmerke jeden pán má Teslu S kde nič - tu nič, len sa vedľa mňa zjavilo auto. Síce jazdilo pomaly, ale bolo to dosť prekvapivé.
Takže s týmto návrhom jednoznačne súhlasím. Možno by to mohlo mať aj vypínač pre prípady, kedy sa niekto vracia domov v noci a nechce rušiť okolie...
Pri vyšších rýchlostiach už to netreba - tam už funguje hluk aerodynamického odporu...
Rozbalit vlákno
14
7. 6. 2019 18:51
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
A co takhle nepodporovat elekronesmysly a neřešit např. hluk, dobíjení, akumulátory, ekologickou stopu, dotace ....
8. 6. 2019 08:14
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
A místo toho řešit města plná smogu, nemocné obyvatelé z toho smogu, tuny vyjetého oleje, závislost na ropě atd?
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 08:25
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
:yes: :yes:
8. 6. 2019 08:45
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
Tak závislost na větru a slunci je lepší ? Takže statisíce, miliony tun akumulátorů jsou v pohodě ? Smog ve městech je způsobený atuomobilovým provozem zejména aut, která neplní alespoň Euro 5, t.z., že pokud někdo chce napravovat smog ve něstech, tak to nenapraví tím, že si koupí elektroauto ale tím, že se zasadí, aby staré křápy ze silnic zmizely - což si politici nedovolí.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 08:53
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
Jo tos nevěděl že lepší sou čistý a hlavně http://www.vitejtenazemi.cz/cenia/index.php?… než ty co za chvíli dojdou https://www.worldometers.info/cz/ a eště maj emise = včetně energeticky šíleně nákladný výroby? Největší spotřebu energie maj rafinérie = mnohem lepší je tu elektřinu poslat rovnou = do auta. Než jí spotřebovat na výrobu benzínu a nafty a ty pak vozit na benzínky na některý se vozí i 3x denně. Jednoduchý zkrácení trasy = vypuštěnim zbytečný části řetězce

Zakázat ti používat auto co sis před 10 lety koupil = je fakt problematický = proto to žádnej politik neudělá. Navíc https://www.autozive.cz/…jak-ty-s-euro-3/
8. 6. 2019 09:17
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
No to jsem rád, že se shodneme alespoň na tom, že zásadní zdroje znečištění auty se neřeší, protože je to politicky neprůchodné. Nicméně - kdyby teď všichni přesedlali na auta s Euro 5 a vyšší, a to včetně aut nákladních a dodávek, tak to bude dost zásadní změna k lepšímu, rozhodně větší, než pár nadšenců, co neví co s penězi a koupí si elektroauto.
To je stejné, jako když město vypouští do řeky veškerou odpadní vodu a někdo, aby to zachránil, si pořídí recyklaci vlastní odpadní vody ve svém domě a myslí si, že tu řeku zachrání. Nezachrání, ale cesta je tu odpadní vodu postupně lépe a lépe čistit.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 09:55
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
Problém je že viz odkaz vzhledem k Dieselgate a tehdejším podvodům obecně = Euro 5 nestačí

A dát Euro 6 a vyšší = je bohužel nereálný i v bohatších krajích než sme my
8. 6. 2019 12:15
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
Závislost na slunci je mnohem lepší. Máme ho "doma".) Miliony tun ropy co se vytěží a spálí jsou v pohodě? Miliony kWh ele energie které jsou potřeba na přeměnu ropy na palivo jsou v pohodě?
Akumulátor když se jednou vyrobí tak zůstane desítky let a pak se znova recykluje. Ropa se vytěží a spálí.
Avatar - CHerokee
8. 6. 2019 10:27
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
A vydrancovaná Afrika, zničené pobřeží kvůli evropským baterkám neva? Ono by možná v Česku stačilo používat filtry pevných částic a netopit svinstvem a bylo by po smogu.
8. 6. 2019 12:17
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
A ropa se těží bez ekologických škod? Akumulátor když se jednou vyrobí tak zůstane desítky let a pak se znova recykluje. Ropa se vytěží a spálí.
A třeba lithium máme vlastní zásobu.
Avatar - Beefcake
8. 6. 2019 18:44
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
Tazba ropy, to je etalon ekologie a feroveho spravania megakoncernov. Nehovoriac o tom, ze kde je ropa, tam hrozi zachranovanie demokracie.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 19:40
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
Nejvíc ropy těží USA, pak Rus a Saudská Arabie = místy ekologicky fakt problematická těžba ropy, její přesun, pak energeticky extrémně náročný zpracování pak zase přesun = to všechno dohromady je fakt nesmyslně drahý ekologicky náročný a navíc ropu nutně potřebujeme na 1000 věcí kde jí zatim neumíme nahradit. Ten akumulátor neni zas tak špatnej https://www.autoforum.cz/…ktricka-moderna/ ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 08:25
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
:no: :no: :-O
Avatar - _sulcik_
7. 6. 2019 19:11
Re: Je to veľmi rozumné opatrenie
no spíš hluk pneumatik, ale jinak s vámi plně souhlasím.
Avatar - CICERO
7. 6. 2019 18:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
7. 6. 2019 19:20
EÚ je v pr...
EÚ je chorá, úplne na hlavu... Tak nech sakra prikážu robiť hluk aj cyklistom, kolobežkárom a všetkým e-bikerom! Hurá, všade bude rambajz jak v cirkuse!!! To bude randál na semaforoch...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Beefcake
7. 6. 2019 19:36
Re: EÚ je v pr...
Naco sa rozculujes, ved toto o zvuku EV je stare mozno niekolko rokov. A zrovna toto trochu aj vyznam ma.
Naco cyklistom ? Pokial ti cykloterroristi a ina haved nebudu jazdit po chodnikoch, ako teraz, nevidim problem.
A ti poviem, ze uz som mal isty cas tik z toho, ako som sa vkuse otacal na chodniku.
7. 6. 2019 20:41
Re: EÚ je v pr...
A zdal si sa byť inteligentný...
Avatar - Beefcake
7. 6. 2019 20:55
Re: EÚ je v pr...
Napisal som ti osobny zazitok a fakty...
Avatar - CHerokee
8. 6. 2019 10:30
Re: EÚ je v pr...
Souhlas. Ale víš jak není to policko - ekologicky korektní názor, je třeba tě označit za neinteligentního vyděděnce ze společenství.
8. 6. 2019 17:34
Re: EÚ je v pr...
Ty si fakt taká trúbka? Zas neber všetko doslova kokso...
7. 6. 2019 22:12
Re: EÚ je v pr...
Ja ti to poviem z pohladu cyklistu. Ludi uz neupozornujem na svoju pritomnost, jednoducho okolo nich prefrcim a len od typu vemena zavisi v akej vzdialenosti. Ak ide chodec po chodniku ako ma (tj vpravo) obidem ho co najviac vlavo. Ak ale ide vemeno stredom chodnika, tak prejdem tadial, kde mam vecsi priestor a neupozornujem na svoju pritomnost preto, ze ludia ak pocuju nieco za sebou (ale plati to aj ked idu oproti), tak aj v dobrej voli sa ti vyhnut, sa vyhnu rovno do cesty. Co znamena zbytocne brzdenie a znovu rozbiehanie. Nevadi to raz, ale ked to mas aplikovat pri kazdom, tak je to problem. Vynimkou kedy bezohladu na priestor brzdim vzdy su deti, lebo tie su nepredvidatelne
Avatar - Beefcake
8. 6. 2019 01:13
Re: EÚ je v pr...
K tomu len jedina vec. Cyklista nema na bicykli na chodniku absolutne co hladat. A nieto este v 20-30km/h. Blbe, ze nechapes pointu a vyhlasku. Zato teorie mas fakt riadne....
8. 6. 2019 11:46
Re: EÚ je v pr...
Moj ty mily zlaty, z jedineho chodnika veduceho na sidlisko spravili cyklocestu. 30 rokov z toho bol obycajny chodnik (jediny) ako pristupova cesta smerom do centra a spravili z toho po dotaciach cyklocestu, kde len nasypali znacky, pozor vyskyt chodcov. Takze k tolko k tvojej uzasnej uvahe kto kde patri a nepatri. A obycajny chodnik vyuzivam este tam, kde sa neda ist inym sposobom pripadne vyjst na cestu je skor bezpecnostne riziko. Pretoze zakon nezakon, moja bezpecnost stoji nad zakonom.
Ale nech to mas uplne - cez prechod z biku nezosadam (lebo mensie obmedzenie pre vsetkych) a po beznej ceste ideme obcas aj dvaja vedla seba (lebo bezpecnost).
Avatar - Beefcake
8. 6. 2019 12:05
Re: EÚ je v pr...
Takze zrazu je z chodnika, o ktorom si pisal, cyklocesta. Dvaja vedla seba, lebo bezpecnost a prechod, lebo plynulost. Diky, ze si spomenul aj tie zvysne bezohladnosti cykloteroristov.
8. 6. 2019 12:42
Re: EÚ je v pr...
30 rokov to bol pre mna chodnik, ze z neho spravia znackou cyklocestu z neho cyklocestu nerobi a stale je to primarne chodnik - inak sa ti ludia nemaju ako presunut. A jasne, spomenul som to presne preto, ze takych ako ty to vytoci do vyvrtky, pretoze si nevidia na spicku nosa, ale budu sa alibisticky schovavat za zakon, ktory sami v 100% pripadov nedodrziavaju.
7. 6. 2019 19:52
Varovny zvuk ???
Akoze... pomaly si zvykam na tie elektroauta (vsetci (VW) to chcu) takze ina moznost nie je,... OK, OK... ale toto? Sorry... unikol mi zmysel toho celeho... Na jednej strane "bojujeme" proti hluku a potom, ked sa to konecne ako tak podari (jedna z mala vyhod elektrickych aut (zatial)) tak ideme montovat reprak co bude hucat na parkovisku na panie s kosikmi???

Varovny zvuk predsa vydavaju vsetky auta, vola sa to klaksooooon!!! :-) Alebo mate pocit, ze toho by sa pani s kosikom pred obchodakom zlakla? Tak trubte tihsie ;-)...

Vacsia (sorry guys) sprostost je uz len reprak vo vyfuku co montovalo BMW aby z diesla dostali zvuk benzinoveho osemvalca... Moj nazor. Peace!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Beefcake
7. 6. 2019 20:10
Re: Varovny zvuk ???
Co si Kefalin predstavujete pod pojmom "hucat" ?
Mas vobec predstavu, comu zodpoveda tych 56dB ?
8. 6. 2019 06:43
Re: Varovny zvuk ???
Ty jsi vocas, že se ti bude někdo těžko vyrovnávat, redakcí placený šašku ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
8. 6. 2019 11:58
Re: Varovny zvuk ???
No, v zásadě to moc není... ale taková Praha je aut plná... řekněme 300 tisíc aut najednou? Všechny jedou malou rychlostí... takže bude naráz hučet 300 000 x 56 dB.
:-)

Elektromobily jsou prostě rána vedle... zjednodušte spalovací motor, najděte způsob výroby syntetického paliva - třeba z odpadků... a bude to mnohem, ale mnohem užitečnější.
Avatar - Beefcake
8. 6. 2019 12:06
Re: Varovny zvuk ???
Preboha, to tak naozaj nefunguje.
Avatar - CICERO
9. 6. 2019 00:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2019 12:08
Re: Varovny zvuk ???
Elektromotor určitě není rána vedle = ale palivo z odpadků apod se zkouší a neni to špatný idea. Ale nejlepší mi přijde vodík = a pára jako emise z výfuku https://fdrive.cz/…morske-vody-3643

Těch 56dB mě taky moc nebere = ale aby to někoho nezmátlo = to nebude HLUK 300 000 x 56 ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
8. 6. 2019 12:35
Re: Varovny zvuk ???
:-)
Nebude... ale taky už to nebude 56 dB... vypočítat to nedokážu - a asi nikdo. Ty zdroje budou na velké ploše, navíc se pohybovat vzájemně mezi sebou i vůči "inherentnímu" okolí... ale to nevadí.
Prostě "průkopnící" elekroaut vždycky říkají jen tu část, co se jim hodí... z principu je to neschůdná cesta.
Pro hromadné použití. Pro specifické situace patrně ano.
Avatar - Machýrek
8. 6. 2019 10:31
Mešita
“Jinde se o splnění nového nařízení starají výrobci audiosystémů. Systém je navíc v takovém případě možné konfigurovat, což se určitě hodí.”

Odhaduji, že volič SPD typický kupec elektroauta nebude, jinak bychom tu Mešitu pak slyšeli na každém rohu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
9. 6. 2019 01:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2019 12:25
Florencie
byl jsem s rodinkou ve Florencii a taxíky tam byly prakticky jen Priusy a Nissany EV
městské autobusy, všechno plížící se nízkou rychlostí pípaly, taxíky pípaly a pípání to bylo hrozně hlasité
nebylo to příjemné, bylo to hrozné, k nevydržení, zlatý zvuk spalováků
a potom, těsně vedle nás zařvala motorky s upraveným výfukem, to byl zlatý hřeb programu, psa hledám ještě doteď …
zajeďte si do Florencie a dostanete k diskuzi lepší náhled
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
8. 6. 2019 12:36
Re: Florencie
Mám Florencii rád.
Ostatně - tam jsem zažil to půjčování malých elektroaut na "kartu"...