Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové nařízení EU: Všechny vozy jedoucí na elektřinu musí vydávat varovný zvuk

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 7. 6. 2019
50
74
Zobrazit náhledy (50)
jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover jaguar elektromobil alternativnipohony testy crossover

Evropská unie přichází s novým nařízením, podle kterého musí být všechny vozy v režimu pohonu na elektřinu vybaveny akustickým výstražným systémem. Hlavním důvodem je bezpečnost.

Že tichost elektrického pohonu může být někdy na škodu, jsem pochopil při testu mého prvního elektrifikovaného auta – plug-in hybridní Toyoty Prius. Krokem jsem jel po parkovišti u supermarketu, protože paní s nákupním vozíkem přede mnou neměla ani tušení, že za ní nějaký dopravní prostředek je.

Tohle je spíše komická než vážná situace, přesto by se snadno mohlo stát, že tichý chod elektromobilu může ohrozit bezpečnost ostatních účastníků – chodců, ale třeba i cyklistů. Právě kvůli tomu přichází Evropská unie s novým nařízením. Všechny vozy v režimu pohonu na elektřinu musí vydávat varovný signál a být tudíž vybaveny výstražným akustickým systémem.

Jistojistě se to týká čistě elektrických vozů a plug-in hybridů, které jsou schopny ujet na elektřinu několik desítek kilometrů. Zatím není jasné, jak to bude s hybridy. Logicky by se měl takový systém objevit také ve všech hybridech, které jsou vybaveny tlačítkem pro čistě elektrickou jízdu, byť tak urazí nanejvýš pár stovek metrů. Jenže i hybrid bez této funkce jezdí v některých chvílích zcela tiše a mohl by představovat potenciální nebezpečí.

Podle EU musí být tento systém funkční do rychlosti až 20 km/h a vydávat zvuky o hodnotě alespoň 56 dB, což je přirovnáváno například k elektrickému zubnímu kartáčku. Dále má být zvuk nepřetržitý a má být jasně patrný úmysl řidiče. Lze tedy předpokládat, že akustika se bude měnit podle zrychlení a zpomalení vozu. Nařízení začne platit od července tohoto roku.

Jednotliví výrobci přistupují k systému různě. Například elektrický Jaguar I-Pace je jím z výroby již vybaven, funguje do rychlosti 20 km/h. Jinde se o splnění nového nařízení starají výrobci audiosystémů. Systém je navíc v takovém případě možné konfigurovat, což se určitě hodí. Například ve Spojených státech je taková funkce rovněž povinná, avšak pracovat musí až do rychlosti 30 km/h.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: No teda
| 9. 6. 2019
:yes: :yes: Muzu ti rict, ze kdyz se v centru prahy odpichnu neslysne od chodniku, otoci se za mnou vic lidi nez za bublajicicm sportakem. Vcetne cizincu

:yes:
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: No teda
| 9. 6. 2019
No nesmysl to neni, odkaz nahore, je to realita. Taky se podle toho stavoi soundsystemy. Vsimni si, ze vyskove repraky tripasmovych sestav (poradnem aute), to jsou ty male, miri primo na oblicej. Jinak je neuslysis. Ale spousta lidi s hluchem to stejne ani nepozna.

Muj PHEV neco ma, co ma nevim, ja to neslysim, protoze jako ridic sedim uvnitr. Podle manualu to funguje pri rychlosti 15-55 km/h. Proste Mits je trochu dal, podle mne se o tyhle povinnosti mluvi dlouho, namatkou sem nasel clanek 3 roky stary na autorevue, na autowebu 6 let.

Znovu pro nechapave uvnitr posadka nic neuslysi
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: No teda
| 9. 6. 2019
Vysoké frekvence slyšitelné lidským uchem se šíří směrově. To je prvni veta z https://www.chip.cz/…o-do-vsech-stran ale obecny fakt. . My co nejsme hluchy vime ze vyskovy reproduktor z reprobedny musi mirit primo, jinak ho neslysis a basak, nebo subwoofer klidne mlasknes do kufru. Pokud bude vyskovy reproduktor mirit dopredu, vzadu ho nikdo neuslysi. Pokud slysis bubnovani z nejakeho auta, neznamena to ze si nekdo mlati basy do usi. Ten zbytek proste neslysis.
Avatar - CICERO
Re: Mešita
| 9. 6. 2019
smál jsem se: Volič SPD, typický kupec elektroauta! ...přestal jsem se smát :D
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Varovny zvuk ???
| 9. 6. 2019
Drž HUBU !!?? (seš stejnej, jako ten film..DRZ HUBU :D ) Ty nefunguješ !!! Šak babiš říkal: Kvůli demonstracím se vláda měnit nebude, nejsme Slovensko !!!
A já jen dodám, že když protestuješ proti vůdci v Arábii (od 10 na demon­strač­kách­...ro­ku 2019 je mu 18 ) tak tě popraví... TAK SI PROSTE ZVYKNETE (A 56 dB Vás nerozhodí...)
Tak se upevňuje režim... Nějaký dbA … :P pchééé
...btw. Kterýho boha si myslel? Jánošíka,Babiše nebo Alláha? :D

Ono je to ve výsledku jedno... landsmanšaft zleva nebo maďaři zprava :D Kaaamooo Kaaamooo Kaaaamoooo :D :D

(sice nany haze offtopic ále měl sem to v hlavě od rána, tak díky za tu šanci ! )

PRASAAAAAA

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku