Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

...
| 10. 6. 2019 14:04
Nemám na to a aj keby som mal, tak sa pozerám inde, takže mi to môže byť jedno - ale označiť dvojliter 3.0 a trojliter 4.0 je proste úplná spodina :no: :no: :no:
Re: ...
| 10. 6. 2019 15:05
Někde jsem viděl vysvětlení, že to přirovnávají výkonově k tomu, co bylo předtím. Atmosférický 330i byl někde kolem 250-272 koní, které má dnes verze 30i. Každopádně, může mi to být úplně jedno, i když chápu, že pro tebe je to argument.
Pro mě je zase argument rozdíl v PC, 120 kg míň u čtyřválce a mírně menší spotřeba. Takže bych si ji klidně uměl představit se slabším motorem.

btw. v sobotu jsem zkoušel jet úsek Praha-Brno po nějaké oslavě, nejist si zcela svoji dozvukovou hladinkou a v Brně jsem byl za 6,2 litrů se 40i - což mi přijde hodně dobré, průměrná rychlost cca 105 km/h... o kolik níž by byl diesel?
Re: ...
| 10. 6. 2019 15:53
No, asi proto tam taky žádný označení 3.0 nebo 4.0 neni. Nebo ty to tam někde vidíš..?
Re: Re: ...
| 11. 6. 2019 15:22
Akože tam nie je bodka? Tak určite... sa spýtaj na ulici 10 ľudí a 9 ti povie, že to je 3liter a 4liter... stavme sa :)
Re: ...
| 11. 6. 2019 05:51
Sice jsi to oznaceni napsal spatne, ale kvuli oznaceni by jsi asi jinde nevybiral ne?
Re: Re: ...
| 11. 6. 2019 08:08
Diskusne? Zcela jiste.
webpaja
| 11. 6. 2019 15:21
Ako "spatne"? Ze som tam dal bodku..?
Napisal som rovno, ze na to nemam, takze mi to moze byt jedno. Napisal som svoj nazor. To sa snad v diskusii stale smie, hm? :)
Rovnaky bordel robi aj Audi - ked mi kamarat odfotil 50 TDI ze aha, mam 5liter... no hovno ma, nemal. Ale myslel si to. A o tom to je. Marketing pre tych, co nevedia. Takze som jednoznacne proti :no:
Re: webpaja
| 11. 6. 2019 18:26
kamarád neví co si koupil?
Avatar - wakantanka
Re: Re: webpaja
| 12. 6. 2019 10:16
skôr nevie, čo vyfasoval :D
Re: Re: Re: webpaja
| 12. 6. 2019 13:52
B je správne, nevie, čo vyfasoval. Každopádne, označenie 30i, 40i rovnako ako 40TDI a 50TDI slúži len na odrbanie ľudí, nič iné :no:
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: webpaja
| 13. 6. 2019 12:05
Současná 320i a 330i mají motor o stejném objemu, dvoulitr. Jak bys je, v rámci tradičního značení bmw, označil tak, aby bylo jasné, že je jeden slabší a druhý silnější?
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: webpaja
| 13. 6. 2019 12:38
Rozdílným číslem na konci, třeba 320i a 323i..., zaokrouhlený objem v litrech by vyjadřovalo jen prostřední číslo, výkonovou verzi pak číslo poslední (0-9).
Avatar - pradeda777
Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 14:18
....bez manuálu k hoowwnnu....děkuji!
Avatar - Emel
Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 15:39
Mohl bych vyjmenovat ostřejší sporťáky, co na tom jsou stejně... ale ne, já souhlasím :-)
Avatar - speedfred
Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 15:59
Však manuál aj kvíčalu (cvt) máš tak načo tie sťažnosti. Buď rád aspoň za R6 ;-)
Avatar - white label
Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 16:43
Ano, hlavně, že to má pořádný šestihrnek a rwd k němu!
Obecně! mě dojímají tzv. ortodoxní petrolheadi, co se za každou cenu brání povedenému automatu, ale přitom by zároveň před rwd dali přednost awd...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 11:06
Zase si začínaš? ;-) >:-[]
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 14:05
Neboj, to nebylo (jen) na tebe... ;-)
P.S. Ondra tu měl teď na víkend právě tohle Z4 M40i
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 14:56
No a Tvoje dojmy? Paráda, nie?
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 15:26
Jízdně určitě, akorát místy ten interiér, hlavně přístrojovka, působí lacině a přitom nepřehledně. Proč si u tak drahého auta nemůžeš vybrat z několika designů grafiky přístrojovky (v podstatě otázka softu), je tam jediný a ten je o ničem (ala Peugeot). A pevná opěrka hlavy, která ti při výšce 193 cm spíš zlomí vaz, než poskytne potřebnou oporu, navíc jsem měl horní rám čelního skla prakticky v úrovni očí. Jinak to ale bylo prostorově v pohodě, dokonce jsem se ani hlavou úplně nedotýkal stropu, i když převrátit bych se s tím nechtěl. ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 15:36
Tak ja som vychovaný dvojkovým Focusom, pre mňa je ten interiér Z4 až luxusný. :D Ale vážne, interiér Z4 by som rozhodne neoznačil za lacný, ak by som mal niečo vyčítať, tak je to tá digi prístrojovka ako píšeš. Nielenže je otáčkomer protismerný (to je blbosť na entú), ale ako píšeš nie je dôvod, aby sa nedal dizajn prispôsobiť, je to koniec-koncov len LCD obrazovka a tam môže byť znázornené nekonečné množstvo verzií. To sa zmení obávam sa až s faceliftom.
Ale ako som písal, jazda prebila všetky dojmy z interiéru, ten je v kontexte toho, ako Z4 parádne jazdí, úplne nepodstatný.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je....
| 11. 6. 2019 20:04
Myslím, že jsem to napsal poměrně jasně, že to působí lacině a přitom nepřehledně, bylo samozřejmě myšleno na přístrojovku, ne na interiér jako celek.
P.S. Mimochodem přestěhování startovacího tlačítka (ala Audi a spol.) také nepovažuji za výhru.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je
| 12. 6. 2019 13:53
Moc sa sústreďuješ na jedno negatívum, aj to viacmenej estetické. Pritom to najpodstatnejšie: ako Z4 jazdí, odbiješ len jedným slovom.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťá
| 12. 6. 2019 15:04
Jsem trochu zmlsaný, k tomu jak jezdí nemám žádnou připomínku, což je pochvala, ale z produkce BMW bych osobně dal aktuálně přednost M2C. Ta přístrojovka mě překvapila nejvíc, ano, je to jen estetický detail, ale pro mě je i to u auta za tuto cenu podstatné, i když to na to nejezdí... ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sp
| 12. 6. 2019 15:10
OK, Ty si známy fajnšmeker a detailista, Tebe to tolerujeme. Len v jednoduchších jedincoch, čo nevideli a nevedia, potom takáto kritika stačí na závery, že prémia aj tak nič naviac neponúka, veď aj ten interiér je na úrovni mainstreamového Peugeotu. :D
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásn
| 12. 6. 2019 17:07
To ne..., taky je to otázka očekávání a já jsem od tohoto auta (s tímto motorem!) jízdně nic špatného nečekal, kdyby to byl Peugeot, tak chrochtám blahem... :-O :D :-!
P. S. Ono zrovna u té přístrojovky nejde jen o estetiku, ale taky o funkčnost/přehlednost, a ta je taky dost "o ničem". A otáčkoměr naopak je stejný faul jako u Peugeotu, padni komu padni.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 18:48
Budíky jsou naprostý otřes, nejvíc nejhorší co se za poslední dobu objevilo, ale proti zbytku interiéru jsem neměl ani popel ;-)

P.S.: pořád doufám, že po létě zavolají prodejci a řeknou: "v rámci nového modelového roku nahrávámne další možnosti grafiky přístrojového panelu, kdy se můžete stavit?"
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je....
| 11. 6. 2019 20:06
Viz 20:04
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je
| 12. 6. 2019 07:07
Viz já? :-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je....
| 12. 6. 2019 12:31
To bylo jen ke tvému: "...ale proti zbytku interiéru jsem neměl ani popel."
Mít tvou výšku, vidím to stejně. ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 18:36
Tož já si nestěžuju,,,,,jen mě seerre, že postaví takový krásný sporťák, ale na chlapy, kteří umí špičku/patu/meziplyn se BMW vykašlalo....... ;-\
Avatar - white label
Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 20:41
Manuál by se tady v nabídce hodil určitě, ale z hlediska plnění emisí by to vlastně bylo "další auto", které by muselo projít aktuálním samostatným složitým schvalovacím procesem.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 21:11
Mám neblahé tušení, že by v manuálu Z4 M40i WLTP neprošlo. Proto všechny manuály se silnějšími motory s výjimkou M2/M4, s nabídky BMW loni zmizely. Jak to ty dva modely zmákly se neví....možná BMW vycoulovalo love za pokutu a následně ztrátu "rozmělnilo mezi mužstvo" anebo přihodilo k ceně.... :-! Spíš to bude varianta B.... ;-) Jo, M2C to možná stihlo díky příhodnému časovému harmonogramu.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 10. 6. 2019 23:30
Prošlo, jen s o něco větší (papírově) hodnotou, která by mohla jen o malý kousek zvednout celkové emise BMW produkce. Podstatnější ovšem je, jestli by se jim celý schvalovací proces (pro manuál) v tomto případě vůbec vyplatil/"vrátil".
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 08:14
Vychazejic z toho, ze v minule generaci Z4 manual k 35i sel, a taky z toho ze BMW ma za cil to co vetsina firem = maximalizovat zisk, je odpoved na otazku "jestli by se jim celý schvalovací proces (pro manuál) v tomto případě vůbec vyplatil/"vrátil"" docela zrejma.
Pradeda by si mel spis postesknout, ze tech chlapu "kteří umí špičku/patu/meziplyn" holt neni dost a BMW holt neni charita aby to tem par poslednim "pravovernym" dotovalo. Ekonomika nepusti.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 11:29
Tož, náklady na schvalovací proces by se snad vrátily, ale tady jsou ve hře daleko větší peníze. Počínaje s náklady na product planning a konče s náklady na výrobu, distribuci, skladování a administrativu náhradních dílů. A navíc jsou tu problémy se záručními opravami, kde po výrazném zlepšení kvality automatických převodovek, se náklady na záruční opravy manuálů (které víc "trpí"), dostaly "automaticky" do "popředí".
Mám s tímto procesem dlouholeté zkušenosti s Toyoty. Accounting division byla plná "hlídacích i bojových psů", kteří hlídali každý cent a víceméně nutili vývojáře a dodavatele k neustálému cost cutting a taková "smrt" manuální převodovky je dnes pro ně hotová "výhra v loterii".
Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 10:00
Je to krásné auto, na tom se shodneme. Zda-li dojde k rozšíření nabídky o MT si netroufám odhadnout. Zároveň ani nevím poměr MT/AT v prodejích u předchozí generace.
Navíc mám obavu, že příliš na výběr není.

Takže určitě palec nahoru za novou Z4.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Takový krásný sporťák je.....
| 11. 6. 2019 11:56
BMW odepsalo manuální převodovku již hodně dávno. Proto ji Honda a Mazda v kvalitě manuálních převodovek již v 90 letech předstihly. BMW neinvestovalo do vývoje manuální převodovky "ani marku". Proto je kvalita řazení podřadná a tím zajisté odradila množství potenciálních kupců. Ale fakt, že nová generace řidičů "zpohodlněla" a chce se v autě především vozit, nepopírám. Když jsem objednával M140i v manuálu, tak jsem neměl příležitost si ji vyzkoušet, protože v celém Česku nebyla na jaře v roce 2016 ani jedna předváděčka. Tenkrát právě končila M135i. Před tím jsem měl Mazdu 3 MPS gen II a ani ve snu by mě nenapadlo, že BMW nedosáhne na kvalitu řazení nějaké "ussrraanné" Mazdy.. :-(
Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 10:19
...a nevzít lahodný R6 by byl zločin. Přes veškeré velmi příjemné výkonové parametry R4, patří k podobnému vozu něco lahodnějšího a R6 je přesně tím, co by mělo být pod kapotou. ;-)
Avatar - iudex
Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 11:09
Predbehol si ma. B48čke určite nechýba výkon ani rýchlosť, dynamicky sa vyrovná hocakému hotheču, 250 maximálka a 5,4s na stovku hovoria samé za seba. Ale súčasne nepovedia nič o pocitoch, zvuku a charaktere motora a tam proste niet o čom uvažovať. R6ka robí polovicu dojmu z auta a nevziať ju do Z4ky by bol hriech. Do 3er ešte beriem v pohode 30i, to je stále racionálne auto, kde hrajú rolu aj argumenty spotreby či ceny. Ale ak si kupujem roadster, tak nemyslím primárne na value for money, ale ide mi o pocity z jazdy, zábavu. A v tomto smere proste R6 je o dva levely vyššie ako výkonný, ale trochu bezpohlavný štvorvalec.
Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 13:20
120 kilo nadváhy na tak malém autě udělá nepochybně svoje. Kdyby mi šlo o čistou ovladatelnost, klidně vezmu čtyřválec a přikrmím ho na 300 koní a bude obratnější.

...ale teď se dívám a cenový příplatek za šestiválec je 341 tisíc??? proboha. tak znovu, za mě určitě čtyřválec.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 13:25
Roadster sa nekupuje s kalkulačkou v ruke, roadster si kupuješ pre pocity z jazdy. A tie pocity do veľkej miery pri športovom aute robí motor. Pri otvorenom aute to platí trojnásobne. Opakujem, videl som, že 30i je sakramentsky rýchla, tam problém nie je (ani ju netreba čipovať), ale nemá zvukový prejav, nemá charakter.
A ten cenový rozdiel: časť z toho vykompenzuje fakt, že 40i je M Performance model, ktorý má mnoho príplatkových vecí štandardne, teda ak by si sa chcel s 30i priblížiť M40i, tak vyhodíš dosť veľa a ten rozdiel sa zmenší, detto v prípade tuningu. A hlavne: žiadnym tuningom nespravíš zo štvorvalca šesťvalec, výkonovo sa môžeš priblížiť, ale charakterom, prejavom a zvukom nikdy.
Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 14:28
Pokud se roadster nekupuje s kalkulačkou v ruke, jdu si pro Ferrari California, nebo jak se to teď jmenuje a na nějaké BMW kašlu:)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 15:16
Tak BMW nie je Ferrari, to sú násobky ceny, ale v rámci jedného modelu motorizáciu inak riešiš pri rodinnom povoze a inak pri druhom/treťom aute na zábavu, ktoré reálne nepotrebuješ (ale chceš). Proste kúpou Z4 so štvorvalcom sa ochudobňuješ o veľkú porciu zábavy a charakteru, na tej Z4 robí práve ten motor 50% pozitívneho dojmu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 16:18
Nepochybně tam pozitiva jsou. Určitě s šestiválcem naděláš víc parády. Ale nemyslím si, že by byl co se týče jízdních vlastností lepší. Ano, ty vnější projevy tam nepochybně budou, dech vyrážející dynamika, zvuk, za kterým se otočí půl ulice... Ale po dvou-třech zatáčkách těsně po sobě musíš cítit tu lehkonohost čtyřválce.
Krom toho, u auta pojízdného tři-čtyři měsíc v roce mi přijde cenový rozdíl 340 tisíc hodně znatelný...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 18:45
Así ano, já to fakt po dvou třech vinglech nepoznám. Takovou vnímavost můžu jen závidět. :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 21:51
Takže by tam ve finále nebyl rozdíl ani s třílitrovým dieselem nebo benzínovým osmiválcem. Až když člověk udělá - a teď samozřejmě chápu, že je to přirovnání poněkud mimo mísu - zkušenost třeba s motocrossovou motorkou, kde jsou ty změny vzhledem k hmotnosti okolo 100 kg daleko zjevnější, a zjistí, že je schopen okamžitě poznat rozdíl mezi 250 a 350 cc motocyklem, potom teprve začne přemýšlet nad tím, že tohle je přenosné i na automobily...
A že si prostě vyberu mezi atmosférickým šestiválcem a přeplňovaným čtyřválcem o stejném výkonu klidně ten čtyřválec.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 05:32
Bavíme se o rozdílech mezi slabším a silnějším motorem v autech ve hmotnosti obecně. Nevytahuj motorky.
Těch příkladů je spousta a ještě se mi nestalo, aby mělo o motor těžší auto tak rozdílné jízdní vlastnosti, abych to (hmotnost) poznal ve dvou vinglech.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 08:27
Šestiválec umí trojku nebo čtverku po sekvenci levá pravá levá pravá pěkně rozpohybovat. Takhle jsem to myslel. Prostě setrvačná energie je jinde. V autě velikosti Z4 podle mého prostě 120 kilo musí udělat hodně.
Známý tady v Brně stavěl Attack K1. Když došlo na motor, skončila tam pohonná jednotka z Hondy S2000. Jak říkal, mohl jsem tam dát šestiválec nebo dokonce osmiválec, ale měl jsem pocit, že by se ztratila ta "motokárovitost" a zábavnost.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 08:42
Mig to pobral nadnesene, ale tiez preferujem cisto z hladiska jazdnych vlastnosti mensie motory s hlinikovym blokom.
Ta uspora hmotnosti je citit a sice na to nepridem po 2 zakrutach (tu hra rolu aj taky detail ako tlak pneu a zmes), ale ak mam auto den, tak to spoznam, to ho uz spoznam.

Zrovna u motorov pozdlzne by som prave predpokladal, ze ten rozdiel bude este vacsi, kedze 2 valce naviac budu trcap pred napravu a nutne aj periferie ako zvody a turbo bude posunute.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičk
| 12. 6. 2019 13:31
Obdivujem vaše schopnosti rozlíšiť takéto nuansy. To potom zrejme ste schopní rozlíšiť aj to, či máte v aute plnú alebo prázdnu nádrž (veď to je aj 50-70 kg na jednej náprave), či?
Ja to proste rozlíšiť nie som schopný. Tým netvrdím, že sa to nedá, len holt nie je každý Chris Harris, aby zobral auto pod krk a pri jazde dverami napred rozoznal, že tu je to ešte OK a tu už ten ťažší R6 vpredu mení vyváženie auta. Naviac z hľadiska rýchlosti to, čo prípadne ťažší R6 stratí pre vyššiu hmotnosť viac ako vykompenzuje vyšší výkon.
Proste s takýmto prístupom by si všetci pravoverní petrolheadi museli kupovať trebárs 3er s trojvalcom 1,5, veď ten je predsa najľahší a o to ide. Alebo?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou ka
| 12. 6. 2019 18:07
Tak nádrž jestli se nepletu je vzadu a zlepšuje do jisté míry trakci na zadní kola, což tady určitě nebude na škodu. mimochodem - teď jsem si to dohledal a nevěděl jsem to, litr benzínu váží 750 g, plná nádrž váží 40 kg. To jen tak pro zajímavost.
Bavíme se o rozdílu 120 kilo. Já to poznám třeba tak, že když přejedu s šestiválcem rychleji přes retardér, haupna kydne na asfalt. To mi čtyřválec nedělal. Ta zátěž tam prostě je.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plno
| 13. 6. 2019 12:16
Jistě jsi měl stejné podvozky, tj. stejná výška, odpružení, že...
Jen, že si pamatuju tu tvou 330i na základním vysokém podvozku a nějakých úzkých gumách.

Tahle debata je opravdu komická, zrovna u bmw, kde je 50/50 ať se čtyřválcem nebo šestiválcem. Věřím, že citlivý člověk je schopen rozeznat jestli mu např. u volva visí nad předním nárazníkem napříč šestiválec nebo čtyřválec, ale u bmw kde motor začíná vepředu stejně a dva válce navíc (u R6) jdou směrem do kabiny, se vyvážení nemění, je to jeden z atributů bmw. Že si někdo plete např. to, že pro R4 a R6 je jinak nastavený posilovač, jiná šířka pneu, nebo že tužší podvozek R6 nechodí do dorazů, ale protože je celkově níže, jde kastle při propružení blíže vozovce, s problémem váhy a menší agility, to je věc jiná, osobně mi tyhle řeči o tom, kdo co pozná (navíc z toho ten účel, ukázat jak je R6 zbytečný hrozně trčí) přijdou prostě legrační.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít
| 13. 6. 2019 13:01
335i byla se sportovním adaptativním, 330i byla se základním vzápětí vyměněným za sportovní, 440i s eMkovým. Těžší motor je na retardéru víc poznat. Baví mě, že jsi sám kdysi napsal, že se to děje jen u šestiválcových verzí a teď mi to vyvracíš:)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou ka
| 13. 6. 2019 11:23
Nadrz nie je uplne dobry priklad, kedze vazi vyrazne menej, je umiestnena nizko a pred zadnou napravou, takze ma vyrazne mensi vplyv na spravanie auta ako motor a prislusenstvo pred prednou napravou ;-)
Kazdopadne som ale jej vplyv citil, ale to uz bolo v podstate zavodne auto a tych 30kg sa prejavilo. Islo vsak o auto s 900kg a atmo 90 konmi... aj tam vsak museli byt dokonale nastavene tlaky pneu.

Tu je to trochu ine, rozdiel je pred prednou napravou a aj sam to poznas. Staci si vyskusat hocijake auto benzin vs. diesel, alebo diesel s hlinikovym blokom vs. liatinovy. Neskutocny rozdiel a citit to hned.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plno
| 13. 6. 2019 13:03
Největší sranda je, když všichni vědí, jak silně dokáže změnit motor před přední nápravou ve stylu Audi jízdní vlastnosti a teď budou tvrdit, že se nepozná, jestli je vepředu šestiválec nebo čtyřválec...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou ka
| 13. 6. 2019 11:24
U tohto konkretneho BMW je to trochu ine, kedze samozrejme rozdiely a zmeny medzi verziami su tak velke, ze ina kynematika naprav, tlmice, stabilizacia (pribrzdovanie prednych kolies), rozchod, riadenie atd. mozu v pohode vykompenzovat rozdiel v hmotnosti a vodic to nevnima. Ak by si, ale mal obe auta a presiel si X krat tu istu znamu zakrutu, tak podla dat zistis, ze lahsie auto to vykruzi rychlejsie, bude zrejme ochotnejsie pracovat na hrane.

Samozrejme realne to je poznat, len ak sa clovek zamera, alebo mas jednu verziu doma a hned citis rozdiely.

Ja to vstahujem k predokolkam, kedze tie jazdim 95% casu. U zadku to bude asi menej vyrazne, kedze predne pneu musia iba zatacat :-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 20:08
Ale ten cenový rozdíl není jen za samotný motor...
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 14:40
Tož "hodil sem čučku" na konf. a máš pravdu. Ten cenový rozdíl mezi 30i a 40i je astronomický. Ale již samotný M sport paket u 30i je bratru cca 200k kč. Ale tento paket, by ti dal M looks a spoustu serepatiček a úsporu stále 140k kč. Výkon 190kW a 400Nm krouťák je podobný Mazdě 3 MPS a to nebyla žádná loudalka..... ;-) Ano, viděl bych smysl jít do 30i...... :-!
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 15:20
Človek sa niekedy čuduje, že si si kúpil 3,0 a neuspokojil sa s dvojitrom. ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 16:17
Tož já ti něco povím. Já byl spokojen s MPS a prodal jsem ji, protože jsem očekával příchod nové MPS. Mezi tím jsem koupil X5 a teprve po dvou letech, když bylo jasné, že nová MPS nebude, jsem se díval jinde. Kdyby se nová MPS objevila, tak bych ji určitě koupil. Třeba i dnes.... :*) https://www.auto.cz/…vatni-sport-2199
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 18:44
No vidíš a já bych třeba radši automat, ale určitě s RWD než manuál FWD ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 20:43
No vidíš...a není to tak dobře, že někdo holky a jiný vdolky.....jak to tu nedávno napsal wl? Já před 50 ti léty byl také zastánce RWD. Ale pak jsem si vyzkoušel na okruhu FWD a sedl mě jako pověstná "prrddeel na hrnec".......no a teď mám zase RWD....asi prožívám druhé mládí.... ;-) Kua a není to náhodou už třetí....? :-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 13:33
No a čo Ti bránilo kúpiť si do 1er ten 2,0T? Veď 1er bola aj s dvojlitrovým benzínom. Keď Ti tak sedí a auto je s ním ľahšie a agilnejšie? ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 12:51
Jasný R6 je R6. Mám ji v M140i a měl jsem ji i v X5 40d. ALE. Z4 je přece jen sporťák a při sportovní jízdě by přece ta extra váha R6 měla být znát a při průjezdu zatáčkami působit negativně. Když srovnám MPS a M140i, tak není pochyb o tom, že ta extra váha R6 je cítit a výsledná nedotáčivost je nasnadě. Ale předesílám, že Z4 jsem nejel.
Avatar - iudex
Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 13:20
Ver, že tá Z4 pôsobí ľahkonohejšie ako Tvoja 140i. Súčasne v Z4 aj samotný motor pôsobí silnejším dojmom. Už na papieri je Z4 rýchlejšia, ako M140i (4,5s vs 4,7s na stovku) a k tomu si prirátaj intenzívnejší pocit daný otvorenou karosériou, kde človek vníma rýchlosť a zrýchlenie inak. Každopádne žiadnu ťažkopádnosť som pri Z4 M40i necítil, naopak auto ja krásne agilné, mrštné a ovládateľné, s perfektným rozložením hmotnosti. Skrátka prechodom na 30i by si nič nezískal, len stratil (výkon, charakter a zvuk).
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 14:20
Tož fyzika je fyzika a tu nejde ošálit. Těch extra 120kg oproti 4 válci musí být cítit. Chtělo by to se svést i s tím 4 válcem.
Jo, M140i má ten samý motor jako Z4 M40i a M140i xDrive je z 0-100 o jednu desetinu vteřiny rychlejší (4.4) než Z4 M40i a je jen o 5kg těžší. ;-)
M140i 5DR je o 60kg lehčí než Z4 M40i a s A/T je jen o jednu desetinu vteřiny pomalejší (4.6) než Z4 M40i.
Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 14:27
Dědo, já jezdil s 330i načiplou na 305 koní a předchozí auto bylo 335i se stejnými 305 koni a ta ovladatelnost byla znát velmi značně. Na nějaký charakter zvysoka kálím, kravál to dělá pěkný, ale ve sportovním autě mě krom toho musí zajímat taky obratnost, s jakou se proplétá zatáčkami a 120 kilo pod přední kapotou tomu rozhodně nepřidá, navíc v autě této kategorie.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 14:45
Já s tebou žádný argument nemám........ ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 16:19
Však já ti dávám za pravdu. Dávám kdejakému Pájovi a Iudexovi najevo, že tvoříme pevnou názorovou zeď, kterou jen tak něco nerozhodí :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 18:41
Bavíte se tak, jakoby podobná BMW nevynikala vyvážením přinejhorším 50/50. Neříkám, že těžší je lepší, ale tím tu háže každý, nekoukajíc přitom na svůj pupek a vlastní hmotnost, přepravku plnou srágor permanentně v kufru atd.
Spíš mě to přijde jako klasická obezlička, koupil jsem si slabší motor, ale hlavně kvůli ovladatelnosti. Věřím, že vy dva to poznáte, ale kolik takových je? Vy dva, Enge, Harris, Hamilton a asi pár dalších kluků ;-)
Osobně si u silničního auta cením zábavnosti v nižších rychlostech, pobavit se klidně tím, že pohybem kotníku pošlu zadní kola mimo stopu a k tomu je potřeba síly, zvlášť při extra lepivých gumových válcích, které jsou dnes standartem (Toyobaru je čestná vyjímka).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 21:45
To jako ve čtyřválci vozím vzadu přepravku a v šestiválci ne? nebo svůj pupek? Pozná to úplně každý, stejně jako to svého času popisoval Janda na autoforu a já jsem rok jezdil s 335i a potom dva roky s 330i a teď zase se 440i a ten motor je tam prostě znát, cituji

"Mám vyhlédnutou jednu lehkou, ale táhlou rychlou zatáčku. Projíždí se rychlostmi začínajícími dvojkou a na jejím konci je menší terénní vlna. Většina aut této velikosti, 335i F30 nevyjímaje, se v ní zachová asi takto - ztratí kontakt se silnicí, v závislosti na své hmotnosti uskočí nějaký ten metr do strany, padne především na pravá kola, zavlní a buď se srovná sama, nebo ji pomůže menší kontra. Utřete pot z čela a jede se dál. V 328i se zde nestalo skoro nic - auto se ve stejné rychlosti sotva odlepilo od země, terénní vlnou lehce proplulo a bez dramatických výkyvů pokračovalo dál v cestě. A tehdy okamžitě víte, že jste mohli jet o 10 nebo 20 km/h rychleji a pořád by to šlo.

Tyhle pocity přitom v 328i zažíváte často, v zatáčkách je zkrátka neobyčejně rychlá. Netrpí žádnými dramatickými setrvačnými tendencemi a okamžitě a samozřejmě se rovná do stopy, kterou ji udáte. Je opravdu nekonečně neutrální, neztrácí nejdříve trakci ani na přídi ani na zádi, stopu drží do takových krajností, až vás z toho mrazí. V plné parádě se to projevuje na mokru, kde jinak nutně opatrná nebo následně taneční jízda s autem podobné koncepce vůbec nepřichází ke slovu. Ani s plynem se nemusíte nějak zvlášť mazlit, 328i drží a drží a když to vzdá, tak celá. A to se koriguje strašně snadno, jakkoli je přechod do takového stavu o to méně vyzpytatelný."

... a mimochodem 330i taky nebyl žádný problém poslat bokem. A stačil její výkon i v původní verzi.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 23:49
Mám tomu rozumět tak, že si pan Janda vyhlídne (lehkou táhlou rychlou) zatáčku na neuzavřené silnici, tu projíždí +200 (+20 tím určitě nemyslel) a parádně se u toho baví?
Zrovna toho Jandu beru s velkou rezervou, kdybych měl brát opravdu vážně všechno co kdy napsal, musel by to být "blázen" a Baron Prášil v jedné osobě.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 05:34
Motor je tam znát a to tak, že to diametrálně něco mění?

Váhu věcí přímo s autem samotným (včetně řidiče) jsem zmínil proto, že je obvykle uložena výše než pohonná jednotka o které se tu mluví a nikdo to neřeší.

Tak, že vytáhneš velkohubého Jandu jsem nečekal, to je kalibr, že se mu nedá samozřejmě nic vyvrátit. Na tuhle úroveň nemám. :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 08:31
Pro WL:
https://www.youtube.com/watch?…
Pájo mě není moc jasný, proč jste si s Dinarem toho Jandu tak zneoblíbili. Podle mého ad jedna psal skvělé testy, ad dvě, což je vidět z videa, řídí velmi slušně. Kde je mu vůbec konec?
Asi takhle - dej mi do tohohle auta šestiválec, nebo vyhoněný čtyřválec s podobným výkonem a jsem si jistý, že se čtyřválcem budu rychlejší. Což je v časech přeplňovaných jednotek samozřejmě podružné, protože vylepšit se dá i ten šestiválec. Pokud úpravci nabízejí ke dvoulitru 300 koní, u šestiválce není problém 400 plus.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičk
| 13. 6. 2019 13:41
Upřímně je to pozér a jeho testům nevěřím ani zbla, tady vidím jakési palubní záběry z M5, ale jestli umí nebo ne, to asi není schopen napsat nikdo.
Já si pamatuju pár videí, kde uměle trhal za volant, aby to snad vypadalo dramaticky, nic víc ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou ka
| 13. 6. 2019 15:17
Tohle je z jeho testu a zdá se mi, že jede dost rychle na to jak úzká je ta okreska...
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plno
| 13. 6. 2019 16:00
Jeho videa dokazují hlavně to, že nemá strach, o sebe, ani o ostatní účastníky silničního provozu...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít
| 13. 6. 2019 18:42
myslím, že je to točené někdy hodně brzy ráno, aby nikoho nepotkal a nepotká. mám za to, že tenhle druh "svezení se" tady praktikuje třeba Pája... a jeví se mi to poměrně bezpečné. tedy relativně.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plno
| 13. 6. 2019 16:59
To, že se svede udržet na cestě ještě není ukázka umění řídit ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít
| 13. 6. 2019 18:36
Ok, M135i Norschleife za 8,05 chtěl jsem mrknout na fastestlaps.com za kolik to mají jiní, a... za 8,05

https://www.youtube.com/watch?…

jestli on neumí řídit, tak už nikdo
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 14. 6. 2019 03:27
OK, zřejmě je to mnou zneuznaná hvězda.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 14. 6. 2019 10:24
Ale no tak. Na tom videu jede dobře nebo ne? Něco mi říká, že člověk, který neumí řídit takový čas nezajede.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 14. 6. 2019 15:14
double
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 11. 6. 2019 21:56
Mimochodem, mít plnou kasičku, tak šestiválec vezmu taky - v nové Supře...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 13:35
No a v tej Supre už ten R6 nebude ťažký, auto nevyvážené a v zákrutách ťažké na nos? ;-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 14:50
No, asi tak nějak... ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičku...
| 12. 6. 2019 18:11
Bude rychlejší než Z4 a bude v pro mě přijatelnější karoserii pro sportování. A použitelný celoročně. Já bych prostě nedokázal dát tak masivní příplatek za auto použitelné čtyři měsíce v roce a ještě omezeně.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou kasičk
| 13. 6. 2019 01:23
Ale to odpovídáš jako Babiš, když se ho ptají na dotace pro Agrofert a on odpovídá, že důchodcům přidal... ;-)
Takže znovu, proč bys nedal R4 přednost i u Supry, když to má (podle tebe) tak zásadní přednosti? :-!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plnou ka
| 13. 6. 2019 08:53
Jednoduše: Z4 není auto pro mě. Kdybych o ní uvažoval, pořídil bych ji pro manželku. S plátěnou střechou by ji ale stejně nechtěla, já bych ji taky nechtěl. Plechová střecha mi umožní auto používat celoročně. Zajímala by mě verze kupé, která není. Starší Z4M byla úžasná a její cena jenom roste, je radost se dívat, když patnáct let starou nepořídíš pod 1M ve slušném stavu. Tomu se říká dobré auto. Klenot.
za časů atmosférických motorizací u BMW by bylo rozhodování naprosto jednoduché. Tehdy zlepšení o pár koní stálo desetitisíce. Dneska dostaneš z dvoulitru 300 koní jako nic a ani to nežere. Čtyřválcová Supra ještě tuším ani není v prodeji, na inzertních portálech jsem ji neviděl. Ale jo, klidně si dokážu představit čtyřválec i v Supře, jen tam bych asi jako v čistě sportovním autě chtěl šestiválec. Nicméně čtyřválec pro mě není sprosté slovo. U Z4 s plátěnou střechou připlatit masivních 340 tisíc za šestiválec, jakkoliv v nějakém balíčku, který nemusím potřebovat, pro pár měsíců v roce, to mi prostě nedává smysl.
No ale mě celá Z4 s plátěnou střechou dává málo smyslu:)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít plno
| 13. 6. 2019 11:39
Jak jsem psal, za ty prachy BYCH si šel k BMW raději pro M2C. Ale R4 BYCH (jen k vůli hmotnosti) přednost před R6 nedal určitě.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mít
| 13. 6. 2019 15:45
Já novou trojku, kdyby tedy byla bez x-drive. Nevím, psychologická hranice, trojka je podle mého poslední důstojná velikost pod kterou bych nezašel. A už tak si myslím, že chlap v letech jako já by měl koukat spíš po pětce. Takže 840i :-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 13. 6. 2019 15:58
Chlapi v letech často koukají spíš po "pětkách" (v páru). :-! ;-)
Snažil jsem se zůstat u něčeho menšího a sportovního od BMW.
Bavorsky Mustang
| 12. 6. 2019 09:40
...takový bavorský Mustang...
Avatar - white label
Re: Bavorsky Mustang
| 12. 6. 2019 12:24
Tohle je proti Mustangu "miniroadster"...
Avatar - iudex
Re: Bavorsky Mustang
| 12. 6. 2019 13:46
Toto je tak o jedno, skôr ale o dve čísla menšie auto než Mustang. Stang je konkurent skôr pre 8er Cabrio.
Re: Bavorsky Mustang
| 13. 6. 2019 13:42
Proč ne Iveco?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku