Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
msifa
0
Loprais už tam seděl. A auto se mu opakovaně sypalo a tak šel logicky jinou cestou (cesto usvého týmu).
trapid
A to pomlčím o tom, jakou pověst má na bruntálsku jako člověk.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
AntonioKekelli
Přiznám se, že Kolomého styl jízdy mi vždy přišel riskantní a ne zrovna vhodný do podmínek Dakaru. Dakar je podle mého v prvé řadě o výdrži a to se s agresivní riskantní jízdou zrovna neslučuje, a vidět to podle mého bylo i v předešlých letech kdy Kolomý vyhrál nějakou tu etapu, pak se něco pokazilo, ztratil hodiny času, a místo aby hleděl na to aby vůbec dojel, zatápěl ještě více, což nakonec vedlo k dalším potížím a často až odstoupení.
Zároveň si myslím, že Kolomý jezdit umí, to dokázal, jen by to chtělo aby jezdil opatrněji a více s ohledem na vůz, protože Buggyra bohužel není Kamaz, a nemají rozpočet ani dostatek vozidel na to, aby si mohli dovolit takhle riskovat. 😊
Zároveň si myslím, že Kolomý jezdit umí, to dokázal, jen by to chtělo aby jezdil opatrněji a více s ohledem na vůz, protože Buggyra bohužel není Kamaz, a nemají rozpočet ani dostatek vozidel na to, aby si mohli dovolit takhle riskovat. 😊
Dovolím si zčasti nesúhlasiť. Dakar v Južnej Amerike už nie je/nebol len o výdrži. Tam bolo treba topiť od prvých etáp, hlavne ak sa človek nechcel prehryzávať štartovým poľom dopredu, čo nie vždy bolo možné. Proste bolo veľa etáp, kde sa pomaly ani predbiehať nedalo, lebo prach, lebo nebolo miesto atp. Som zvedavý, aký charakter táto súťaž dostane presunom na Blízky východ.
Já přeci také neřekl, že je pouze o výdrži, použil jsem slovo hlavně, nikoli pouze.. V tom je rozdíl. 😊
Celé toto je samozřejmě o vícero, na sebe navzájem napojených faktorech, o řidičských schopnostech, o stavu prostředí, o stavu vozu, o stavu posádky, a také štěstí, výdrž je tu ale vždy nadřazená a kromě štěstí a stavu prostředí lze hodně ovlivnit, právě tím jak se přizpůsobí jízda.
Nejpodstatnějším cílem Dakaru, a je jedno kde se zrovna pojede, by totiž mělo být vždy, hlavně dovézt vůz a posádku do cíle. Je hezké vyhrát jednu etapu, ale pokud se agresivní jízdou zároveň poškodí vůz tak, že dále pokračuje pouze s obtížemi navrch s obrovskou ztrátou, a následkem dalších třeba zcela vypadne, pak takové vítězství lze bez výhrad označit za Pyrrhovo, a nemá moc váhu.
Výsledná situace je totiž náhle horší, než pokud by jeli opatrně, vedle nutnosti předjíždět pomalejší oponenty totiž musí rázem hledět i na poškození opotřebeného vozu, atd atd.
A opět, opatrnost by měla být tím spíše větší, čím nevýhodnější pozici mají oproti konkurenci (zejména Kamaz), technicky ta vozidla nejsou zas o tolik jiná, tedy v základu, v obou případech lze říci, že ze sériových vozidel v sobě mnoho nemají a ta technika má jistou výdrž, nic ale nejde přehánět a narozdíl od Kamazů nemají luxus velkého počtu jezdců a vozidel.
Omlouvám se za délku příspěvku, ale chtěl jsem trochu osvětlit svůj názor. 😁
Celé toto je samozřejmě o vícero, na sebe navzájem napojených faktorech, o řidičských schopnostech, o stavu prostředí, o stavu vozu, o stavu posádky, a také štěstí, výdrž je tu ale vždy nadřazená a kromě štěstí a stavu prostředí lze hodně ovlivnit, právě tím jak se přizpůsobí jízda.
Nejpodstatnějším cílem Dakaru, a je jedno kde se zrovna pojede, by totiž mělo být vždy, hlavně dovézt vůz a posádku do cíle. Je hezké vyhrát jednu etapu, ale pokud se agresivní jízdou zároveň poškodí vůz tak, že dále pokračuje pouze s obtížemi navrch s obrovskou ztrátou, a následkem dalších třeba zcela vypadne, pak takové vítězství lze bez výhrad označit za Pyrrhovo, a nemá moc váhu.
Výsledná situace je totiž náhle horší, než pokud by jeli opatrně, vedle nutnosti předjíždět pomalejší oponenty totiž musí rázem hledět i na poškození opotřebeného vozu, atd atd.
A opět, opatrnost by měla být tím spíše větší, čím nevýhodnější pozici mají oproti konkurenci (zejména Kamaz), technicky ta vozidla nejsou zas o tolik jiná, tedy v základu, v obou případech lze říci, že ze sériových vozidel v sobě mnoho nemají a ta technika má jistou výdrž, nic ale nejde přehánět a narozdíl od Kamazů nemají luxus velkého počtu jezdců a vozidel.
Omlouvám se za délku příspěvku, ale chtěl jsem trochu osvětlit svůj názor. 😁
Ale to áno v tomto hľadisku sa názorovo nerozchádzame. Len si myslím, že v Južnej Amerike musel byť jazdec viac agresívny od samého začiatku. Samozrejme ale treba jazdiť s rozumom s ohľadom na techniku. Kolouš ale aj Loprais jr. vedia urobiť čiastkový výsledok, ale obávam sa že v rámci konkurencie Kamazov a Deroyovcov na víťazstvo proste jazdiť nemôžu. Mne sa páči ako jazdí mladý Macík.
Na druhou stranu právě Jižní Amerika je v oblastech kde se Dakar jezdil specifická drsným povrchem, velmi často jde o kamenité oblasti a tam stačí málo pro obrovské poškození stroje. Nějaká ta agresivita by tam asi být měla, to souhlas, na druhou stranu on to pan Kolomý nejspíše velmi přehání a právě na tu techniku a jiné věci zrovna nehledí. Alespoň podle toho co tak kolem čtu. 😁
Souhlasím že Macík jezdí velmi dobře, trochu mne ale zklamalo že s dalším Dakarem opustil český stroj a bude teď jezdit s nějakým škaredým Ivecem či čím. Jsem zvědavý, zda se mu s tím povede o tolik lépe. Potažmo zda má šanci získat firemní podporu, kterou si podle všeho od tohoto slibuje (tuším že jsem to kdesi četl v nějakém rozhovoru co měl).
Dodatek- Tohle tříštění českých závodníků do mnoha menších stájí je chyba, bylo by hezké kdyby se dovedli spojit pod jednu stáj (ideálně tu Buggyru) a bojovali společně, tak říkajíce, za jeden cíl. 😊
Souhlasím že Macík jezdí velmi dobře, trochu mne ale zklamalo že s dalším Dakarem opustil český stroj a bude teď jezdit s nějakým škaredým Ivecem či čím. Jsem zvědavý, zda se mu s tím povede o tolik lépe. Potažmo zda má šanci získat firemní podporu, kterou si podle všeho od tohoto slibuje (tuším že jsem to kdesi četl v nějakém rozhovoru co měl).
Dodatek- Tohle tříštění českých závodníků do mnoha menších stájí je chyba, bylo by hezké kdyby se dovedli spojit pod jednu stáj (ideálně tu Buggyru) a bojovali společně, tak říkajíce, za jeden cíl. 😊
Mno, on ani Aleš tú techniku nejak nešetrí. 😊 A južná amerika nebola vždy len o kameňoch či nadmorských výškach, ale aj o dunách, feš-feši a iných "radostiach". 😊
Jeden čiastočný pokus tu už bol, keď Aleš s Koloušem išli spolu za Bugyru. Výsledok
to neprinieslo.
Macík údajne to nové auto vyvíjal a ladil 3 roky. Som zvedavý ako sa s ním zžije a či dosiahne na beduína.
Jeden čiastočný pokus tu už bol, keď Aleš s Koloušem išli spolu za Bugyru. Výsledok
to neprinieslo.
Macík údajne to nové auto vyvíjal a ladil 3 roky. Som zvedavý ako sa s ním zžije a či dosiahne na beduína.
Já vím, v případě Lopraise i Macíka mi ale přijde, že většinu doby přeci jen více hledí na to aby to nepřehnali.
Lopraise v Buggyře se pamatuji, není to ostatně tak dávno, jenže tam byla potíž, oni byli v jednom týmu, ale vlastně nebyli. Podle všeho moc nespolupracovali a tak to ani neberu jako společný podnik, defacto to byli dva konkurenti v jednom týmu. Takhle to nemůže fungovat.
Mne by hlavně zajímalo, zda je skutečně o tolik lepší, než ten Liaz, ten také z toho starého firemního vozu nejspíše už nic neobsahoval. Je fakt, že to Iveco je kapotované, nikoli trambus, tak je tam co vím nějaké lepší rozložení váhy, i tak je to ale škoda a zamrzí to. Takhle mohl vyladit třeba nějakou tu Tatru. Tam je mi ale jasné, že by nezískal onu firemní podporu, ti jsou momentálně rádi, že jsou rádi.
Lopraise v Buggyře se pamatuji, není to ostatně tak dávno, jenže tam byla potíž, oni byli v jednom týmu, ale vlastně nebyli. Podle všeho moc nespolupracovali a tak to ani neberu jako společný podnik, defacto to byli dva konkurenti v jednom týmu. Takhle to nemůže fungovat.
Mne by hlavně zajímalo, zda je skutečně o tolik lepší, než ten Liaz, ten také z toho starého firemního vozu nejspíše už nic neobsahoval. Je fakt, že to Iveco je kapotované, nikoli trambus, tak je tam co vím nějaké lepší rozložení váhy, i tak je to ale škoda a zamrzí to. Takhle mohl vyladit třeba nějakou tu Tatru. Tam je mi ale jasné, že by nezískal onu firemní podporu, ti jsou momentálně rádi, že jsou rádi.
Tatra sa už dávnejšie rozodla, že továrnu podporu dostane Bugyrra, takže aj Loprais si svoju Tatru skladá a ladí za svoje sám. 😊
V podstate dnes tie stroje sú viacmenej skladačkami z profi dielov a na príslušnosť k nejakej značke odkazuje akurát tak kabína. 😊 Ja som fakt zvedavý na Macíka ako mu to pôjde s torpédom.
Loprais začal dávať pozor na techniku viac len v posledných dvoch rokoch. Predtým tomu dával riadny záhul a jediný stroj čo to vydržal bol zákaznícky Man, ktorý sedlal keď mu neprešla technickou prebierkou jeho Tatra.
V podstate dnes tie stroje sú viacmenej skladačkami z profi dielov a na príslušnosť k nejakej značke odkazuje akurát tak kabína. 😊 Ja som fakt zvedavý na Macíka ako mu to pôjde s torpédom.
Loprais začal dávať pozor na techniku viac len v posledných dvoch rokoch. Predtým tomu dával riadny záhul a jediný stroj čo to vydržal bol zákaznícky Man, ktorý sedlal keď mu neprešla technickou prebierkou jeho Tatra.
Toho jsem si vědom, proto říkám že pod jedním týmem by se jim vedlo lépe, pokud by se naučili spolupracovat 😁 Je ale jasné že na podporu více stájí nemá Tatra prostředky,
Ano, o tom že ty stroje jsou poskládané z mnoha dílů to jsem ostatně také psal, u Tatry lze alespoň říci, že si zachovávají svůj podvozek, s centrální nosnou rourou 😊
Každý se učí, i Loprais, asi konečně pochopil že takhle to dál nejde, bohužel Kolomý se nepoučí, to se pozná 😁
K Macíkovi- Říkají že kapotované tahače mají lepší rozložení hmotnosti, a asi na tom něco bude, když i Kamaz chtěl a asi stále chce přejít na kapotovaný stroj.
Ano, o tom že ty stroje jsou poskládané z mnoha dílů to jsem ostatně také psal, u Tatry lze alespoň říci, že si zachovávají svůj podvozek, s centrální nosnou rourou 😊
Každý se učí, i Loprais, asi konečně pochopil že takhle to dál nejde, bohužel Kolomý se nepoučí, to se pozná 😁
K Macíkovi- Říkají že kapotované tahače mají lepší rozložení hmotnosti, a asi na tom něco bude, když i Kamaz chtěl a asi stále chce přejít na kapotovaný stroj.
Tak to nové Iveco u Macíka je z velké části stejné jako Liazka z kterou jel poslední dakar (podvozek, motor, převodovka, nápravy...). Jen je prostě osazená místo kabiny mrtvé značky, kabina živé značky. Mimochodem stejné auto (u Macíků se stavěla dvě auta zároveň) má i Valtr a z jeho strany byl právě požadavek na kabinu Iveco.
Je, ale zároveň není, rázem už to prostě nebude prezentovat starou dobrou Liazku, ale italské Iveco. Nějak to není ono. Samosebou hlavní je, aby to dobře jelo.
Oscarr
Osobně jsi myslím že Martin Kolomý je výborný pilot Tatry. Nevím a nevidím do toho co se stalo ale můj názor je že přijdou o velkého makáče a srdcaře. To že vykotalil Tatru nu co stát se to může a stávat bude. Na druhou stranu kdyby na té trati nebyl ten přiblblej železnej nebo betonového ježek tak by se autu nic nestalo. Prostě smůla. Stalo se. Já osobně přeji Martinovi ať vše dobře dopadne a nebo ať jde svojí cestou a možná ho uvidíme v jiném týmu a jiném autě. Když jim není dobrej. Každopádně Kolomajzno drž se a už se těším na další tvoje divoké jízdy na Dakaru. Ahoj fanoušek Martin 👍👍👍
msifa
Tak ono těch důvodů je trošku více a nejsou tak úplně jednostranné....
Na Dakaru 2020 uvidíme pravděpodobně pouze jednu Tatru (Buggyra a za volantem Šoltys).
Aleš Lopraisů pozastavil stavbu svého auta a bude startovat s pronajatým (řeší teď dvě možnosti).
Kolomý asi nesežene pro tento Dakar vhodné auto, ale plánuje pro další roky svůj tým a svoje auto.
A pro Buggyru to bude zřejmě poslední dakar s Tatrou. Pro další roky bude stavět nová auta (tatra to nebude).
A Tatra (pokud jí to ekonomická situace dovolí) by od příštího mohla finančně podporovat Aleše Lopraisů nebo právě Kolomého.
A možná na Dakaru 2020 uvidíme nové auto od týmu Bonver Dakar Project a bude hodně zajímavé (podvozek tara a kabina Ford).
Na Dakaru 2020 uvidíme pravděpodobně pouze jednu Tatru (Buggyra a za volantem Šoltys).
Aleš Lopraisů pozastavil stavbu svého auta a bude startovat s pronajatým (řeší teď dvě možnosti).
Kolomý asi nesežene pro tento Dakar vhodné auto, ale plánuje pro další roky svůj tým a svoje auto.
A pro Buggyru to bude zřejmě poslední dakar s Tatrou. Pro další roky bude stavět nová auta (tatra to nebude).
A Tatra (pokud jí to ekonomická situace dovolí) by od příštího mohla finančně podporovat Aleše Lopraisů nebo právě Kolomého.
A možná na Dakaru 2020 uvidíme nové auto od týmu Bonver Dakar Project a bude hodně zajímavé (podvozek tara a kabina Ford).
O stavbě nového vozu Buggyry na jiném základu než je Tatra jsem neslyšel, odkud jsou tyto informace?
To od Bonveru zní zajímavě, ale také to vidím prvně, předtím jsem o tom nikde neslyšel.
To od Bonveru zní zajímavě, ale také to vidím prvně, předtím jsem o tom nikde neslyšel.
Michal Sedlak
Ani Kolomý ani Loprais nejsou piloti 1 A třídy, jejich výhra by musela být dílem naprosté náhody.
Navíc přehršel závad je způsoben hlavně jejich jízdou. Tohle není pouze o vozidle, je to hodně o jezdci a zde mají tito pánové slabiny. Jejich umístění odpovídá schopnostem. Nelze od toho čekat víc.
Za mě nejlepší Macík, ten používá více hlavu.
Navíc přehršel závad je způsoben hlavně jejich jízdou. Tohle není pouze o vozidle, je to hodně o jezdci a zde mají tito pánové slabiny. Jejich umístění odpovídá schopnostem. Nelze od toho čekat víc.
Za mě nejlepší Macík, ten používá více hlavu.
Tak on ten Loprais má z našich současných jezdců za sebou nejlepší výsledky (nejen na Dakaru) - dokonce byl i třetí.......
specmisha
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pantlinklev
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pantlinklev
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
lygage
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ghanesov
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
tradofig
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
repcape
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
arelrie
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.