Land Cruiser patří mezi poslední poctivé offroady a stále se nabízí na českém trhu. K mání je sice jen se čtyřválcem, přesto si myslíme, že má pořád co nabídnout.
To mi pripada jako slovickareni. Lexus ma stejny podvozek i karoserii, stejnou prevodovku i diferencial torsen. A dela se na stejne lince jako Land Cruiser. Jen ma oproti LC luxusnejsi interier, audio, svetla apod. Z hlediska jizdnich vlastnosti a schopnosti je to stejne auto.
Kdysi jsme meli par let ctyrlitrovy Jeep Cherokee (ne grand), tak si myslim dokazu predstavit co presne mas na mysli. Ten motor tam neni kvuli vykonu, ten je kvuli pohode a hlavne to vsechno vydrzi, to proste nejde ojet a vo to de. Takovy maly tanciky to jsou.
Jinak ten Jeep projel takovy veci, ze dodneska nechapu. Redukce a nazdar jedes cernou sjezdovkou nahoru jako by se nechumelilo, Land Cruiser je pocitam zrovna takova masaz, ikdyz nevim, jestli ma teda taky redukovanou prevodovku ... jak uz jsem rikal nahore, ja se v tech offroadech moc nevyznam. Ale vim, ze do LC patri V8 :-)
Rozdil mezi nama je v tom, ze zatimco ty ses legendarni bykupec, tak pro me je auto typu LC velikostne i cenove celkem realny. Takze uvazuju, na co by mi takovy auto bylo. Na nic. Stejne jako vetsine lidi.
Chce se to v tom autě svézt. Měli jsme ho na týden v Maroku a je třeba se smířit s tím, že auto se pořád řídí. Aby jsi ho vůbec udržel na cestě. Dost to plave, houpe se na všechny strany. Tady moc výkonu navíc nevyužiješ. Takže určitě stačí i benzínový šestiválec. Většinu času stejně jenom "pluješ", vyšší rychlosti se auto celkem brání.
Díky za osvětlení. Je to trošku jako kdyby psali test sportovního auta a výsledek byl, že to sice hezky vypadá, ale proč to tak řve, proč to je tak nepohodlné a proč to tak hrozně zrychluje:)
Ano, take cela asie frci v Land Cruiseru v podani Lexusu (GX a potom myslim luxusnejsi a delsi LX), je jich tam opravdu hodne, hlavne tech LX. Ve smyslu mam na poradny auto, nejprve se podivam na tohle a az potom se podivam na ostatni auta. Mimochodem vybava je neskutecne top luxusni, uvnitr lepsi materialy jak Mercedes S, matrix svetla, head up display, night vision, audio Mark Levinson atd.
Nejsem si jisty, ja se o tato auta nikdy moc nezajimal, ale v LX je myslim ten 5.7
Coze v prvnim odstavci ctu jak je Toyota Land Cruiser SUV? Co prosim? To si delate uz vazne srandu ne? Dal uz jsem necetl.
Jinak samozrejme proti Land Cruiser ani kriveho slova, je to legenda a patri do toho benzinove V8. Jakakoliv jina motorizace je takovy trapny kompromis, ktery tomu autu ubere jednu hvezdicku z peti.
Jedno z poslednich poctivych aut, ktere je tim, cim je.
Dik za info to jsem opravdu netušil. Jinak se jako Land Cruiser prodávají ještě minimálně další tři auta, ale v těch už se vůbec nevyznám. Jeden dokonce s atmosférickým dieselem 4,2 - tuším HZJ?
Edit: tak jsem měl pravdu, Prado nebo 150ka se nikde nenabízí s osmivalcem. Lexus GX je odvozen, ale není totéž.
Nevim ze by EU zakazovala V6...
Konkurence je má. To chceš jako naznačit že EU toyotě zakázala dát větší motor a konkurenci to povolila?
Je to rozhodnutí Toyoty a stěžují si u ní, s takovými hejty vystačíte tak Frantou po osmém pivu...
7) Martin Vaculík Vás zřejmě nesvezl v nejlepším autě světa. Ale pan Topol má poloviční nájezd a má J10/470 ohnitější. Jako správný motorista zde máte prostor napsat, že se blíží léto a to bude ideální čas na Dinitrol/Vaxoyl. Každý terénní vůz, tedy i nová J15 ho potřebuje. Ono voda vám za deště ze Scaly za 3 dny vyschne. Mokré bláto je mokré klidně 14 dní (slané bláto ještě lepší). Pak Lanďák který to s korozí má podprůměrné vypadá časem jak vypadá. Už i J15 se musí ošetřovat, správný testér umí o vůz i pečovat. Nejen kroutit volantem a mít pořád málo koní. Pak ještě vychytáme nějakou skleničku před tovární filtr, který se v Rumunsku/Maroku atd celkem rychle zanese a pořád to oranžové světýlko svítí a svítí. Jinak jak se Vám zdá, že auto vůbec svítí? Důležitá součást testu je i noční jízda, ono v "neznámém" autě po tmě je to něco jiného, hned se pozná co je blbě umístěné, kde se co zrcadlí a co nejde v boční kapse kufru najít. Topí dobře? Topí lépe na PWR? Třeba to auto prozkoumat kluci ...
5)S místem okolo auta je to právě v pohodě, vjede do škvírky jako myška, fuk a je tam. Ono spíš přes vysokou kapotu a spodní hranu oken každý tolik nevidí a nemá ten cit kolik toho místa tam je, tak je to. Ke zdi se dá, ale nízké š***té předky jiných aut pokud jsou blízko nevidíte jj. Ale to se dá nacvičit, buďte v klidu. Dlouhý Escalade se parkuje jinak. Nene J15 je jak myšička, vleze úplně všude. Klidně vystupte a jukněte okem, posměšky patří těm co škrtnou, ne těm co se zodpovědně kouknou ;-)
6) Základem offíku jsou gumy. Tovární Grandtrek ihned vyhazuji, schválně si na něj šáhněte jak je sundaný, jako igelitka s vodou. To nemá pořádné bočnice ani kord. Není nad to do týdne dvě seknout, někdy se to neprojeví hned na kamení, ale až po nájezdu na asfalt a zvýšení rychlosti. Pak prásk, ve 110km/h tenká podlouhlá díra přes kord 5 cm. Štěstí ze se nic nestalo. Třeba mít pevné gumy. Paradoxně dost vydrží a nejsou špatné, přitom jsou dost levné Hankook ATM RF10 (sváteční jezdci plně dobrý). Nebo pak plnohodnotná klasika KO2 či S/T Maxx. Hrubší MT nejsou třeba, zas to nemá "bagroidní" nápravy jak Patrol. Rotivy nebo Geolandary též moc nevydrží, člověk obdivuje jak krásný šroubek umí v pustině najít, jen je škoda když z vaší gumy no. Jinak na offíka velké disky nepatří, nemůžete pak upouštět tlak na dlouhou gumu třeba pro písek nebo velké kameny.
3) Víko kufru je samozřejmě pro RHD jj, ale já to paradoxně vítám. Od místa řidiče chodím do kufru totiž častěji než z chodníku, takže to mám blíž. Jen si u sebe otevřu skulinku, škup tam a hotovo, žádné obcházení. To už víc mate nádrž na straně řidiče a ne tradičně ze strany škarpy. Výborná věc je nastavení síly aretace dole, to jste pane vynechal. Ono jak se parkuje tak, že je klinometr v červeném nebo vítr má 100km/h tak věděli proč to tam je. Zadní okýnko je fajn, ale mám skoro 190cm a dovnitř ním nedošáhnu. Leda tak hodit klubíčko ponožek nebo prázdnou petku. Jste o dost menší, takže si myslím, přestože Vás jeho přítomnost těší, že jste jej ani jednou v praxi nepoužili. Navíc je dost malé, že s J15 se musí couvat víc na zrcátka. S J10 nebo J20 můžete koukat víc středem. No jó, vy používáte kameru je mi jasné.
4) Motor zas tak za utlumený nepovažuji, alespoň ve srovnání s J20. Jak jedete nad 110 nebo kaňonem mezi skalama od kterých se to rozléhá s otevřeným okýnkem, tak zvuk bych označil dokonce za obtěžující (common railové tóny eee). Naopak akcelerace mi přijde v pohodě. Patrol s třílitrem má ostrý start, ale od nějkých 90-100 mu zcela dojde dech. J20 naopak akceluruje přes výkon jak by volněji, ale v naddálničních rychlostech umí přitlačit. Tak u J15 mi přijde, že jede relativně dobře vždycky, včetně předjíždění autobusů na okreskách atd. To spíš od 110-120km/h je taková trochu neklidná a pokud fouká nebo je vlnitá okreska, tak chce korekce volantem S J10/J20 pustím volant klidně ve 150 (v Medvedovi éčku/esku klidně i nad 200) tady si to nad 120 nedovoluji. Kdo to neví, může být občas zaskočen.
Dobrý den motorističtí přátelé,
od psychadelického faceliftu pana šéfredaktora zde moc nechodím, ale Lanďák vidííím. Vidíte Stando, že to jde. Žádné ostření formy v panoptiku, kde Vás má tendenci pan bývalý tiskový mluvčí, vodit po ostravských pamětihodnostech, protože je má všechny projdené. Protože s ním nikdo na Stodolní nechce sedět u jednoho stolu. Dneska máte konečně auto, no neříkám jako velkej chlap, ale minimálně jako slušný kluk jo! J15 máme samozřejmě taky, tak pojďme prosvištět Váš text.
1) Prolis na kapotě je drsný jj, z venku to tak nepřijde, ale zevnitř je to nehezký pohled. (v těch hrbech se vede od masky vzduch)
2) Víte proč jsou tvrdé plasty a "devadesátková" tlačítka? Základem jízdy s takovým autem je totiž slovo "zapadnout". Nemyslí se ani tak otěhotnět s kolegyní, ale uvíznout. Pak se dává tlačítko mezinápravy, vyšší výbavy můžou použít kráčení. Závěrku zadku část aut kupodivu nemá, část jo. No tak jde okýnko dolů, aby jste zjistil které kolo se protáčí, kam bude třeba narvat kameny nebo větve. Tam zpátky, zase tam a zpátky, pořád dokola, víc kamení, proč tu nejsou už žádné větve? Vyhrabat bláto rukama, bříška prstů volají, kdeže je rýček nebo motyka? Chodíte do auta z auta atd atd. Za dvě hodiny je více bláta v autě než venku. Je všude, na budíkách, na kapliččce, na řadící páce, v mřížkách větráku (se blbě dostává, ať žijí špachtličky na uši), na středové opěrce, na středovém zrcátku. Koberce na tu druhou pracovní stranu ani nemá smysl otáčet, protože podlaha souvislá vrsta jílu. Nouzová první pomoc před vjezdem do civilizace je na vnitřek petka s vodou a tričko. Teď mi to udělejte někde na piano black. Nemluvě opilý Rus nebo zaprášený Maročan. Interiér prostě takovou úpravu musí mít! Alespoň pokud se to auto používá tak, jak má.
Za ten milion dejme tomu... za pětimetrový offroad s 2.8 naftou atd. Není mi ale vůbec jasné, kde se vzalo dalších 650t příplatků, na pohled je tam věcí tak za půlku...
isiel si asxom niekdedy? katastrofalna lacna plechovka, aj sandero posobi hodnotnejsim dojmom pocas jazdy. toto si kupi iba dochodca ktory sa potrebuje raz do tyzdna dopravit 2km do Lidlu. Na nic ine to auto nie je vhodne.
je to nieco podobne ako ASX v tom zmysle ze je to opat auto len pre urcitu skupinu ludi ( a ta dalsia "ina" skupina taketo auto klasicky opat nikdy nepochopi a bude len kritizovat a posmievat sa ) ...
takze za mna je teda fajn ( som ta skupina ktora chape zmysel aj ucel toho auta ) ze nam sucasny landcruiser stale "zije"... a ze je nadalej taky aky je :yes:
... pro urcitou skupinu lidi, kteri potrebuji vydrz v terenu a 1 za ctvrt roku vyjedou do divadla. Jinak nevim. Na praci bude lepsi Hilux a na bezny jezdeni 80% aut na trhu.
I kdyby se u nás takové auto nabízelo, nikdo by ho téměř nekupoval. Podobně jako třeba Grand Cherokee, osmiválcový benzín by tvořil procenta prodeje...
.....Spíš z nostalgie připomeňme, že to stejné auto pořídíte jinde ve světa s 5,7litrovým osmiválcem. Ach jo...
Děkujeme zkkuurrvveení ekofašisté!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-[]
tento konkrétní LC Prado neboli 150ka se nikde s osmiválcem nenabízí. To je model LC 200. Ten se nabízí s osmiválcem, benzínovým i dieselovým, alternativně také jako Lexus LX a co je zajímavé, jako také jediný dieselový Lexus LX450D. Prado je k mání s motorem 2,7 nebo také 4,0. Co nechápu je, proč se nenabízí s benzínovým šestiválcem, protože ten plní Euro 6 a je k dostání v Hiluxu.
Cena odpovida kvalitam a jedinecnosti auta a interier je na terenni auto naprosto v poradku a nic mu nechybi. MB G stoji dvakrat tolik a v krase by ho porazil i Klaus jr.