Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanější auta v Evropě květen 2019: Sandero třetí! Octavia hned za ní

Dacii Sandero v květnu na evropských trzích v prodejích předstihly jen stálice v podobě Volkswagenu Golf a Renaultu Clio.
Zpět na článek
Avatar - Emel
26. 6. 2019 08:40
Re: Golf
Přesně na to jsem si vzpomněl u Insignie... tam bych napsal totéž :-D
Avatar - Emel
26. 6. 2019 08:40
Re: Golf
Ani Ecoboost nebyl v tom průběhu ideální - jednak výkyvy, jednak horší emise... a funkce overboostu na 20s může být docela zákeřná. Ale nic proti jeho vítězství. Hezký průběh měl Civic... až na to, že to umře ještě hluboko pod 6t.

Moje úchylka na dlouhou šestku je známá věc, takže mě by těch 2700 nebo kolik při 130 asi vyhovovalo.
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2019 08:04
Re: Golf
A co teprve kdyby měl docela výjímečný dvojitý A ramena https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava to by byla jízda ;-)

A lepší těžiště = to teprv! :-!

A eště lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy = no pro to už nejsou slova = vlastně sou AURIS hybrid :*)
Avatar - Hammunasakra
26. 6. 2019 07:49
Re: Dacia
Dávaly do Státního fondu dopravní infrastruktury VÍC peněz? Dostalo se to postupně až na 100 mld. ročně = osobně bych byl eště pro víc, ale.. Ale ministr financí Babiš to tvrdě zaříz na polovinu = no něco přes 50 mld. a teď celý období růstu = přidáváme jen po kapkách = na to co sme na opravy a výstavbu dávali před desetiletím = sme se zatim nedostali https://www.euro.cz/…la-vlada-1425494

A to je sakra rozdíl ve výši rozpočtu = v době těch 100 mld. byl roční příjem státního rozpočtu 1,063 mld. pro příští rok se počítá s příjmy 1,558 takže dneska bysme neměli dávat 100 mld. ale tak 150 mld.?
Aby toho nebylo málo tohle byly roky kdy se mělo masivně stavět = kdy EU byla ochotná platit 80% cen novej staveb! Jedno jestli dálnic do Rakouska, Polska nebo třeba pražskej okruh dálnici D0. Problém je že to období končí https://www.idnes.cz/…148_eko_euro_zaz a my jsme dobu kdy šlo postavit cokoli za 20% ceny = promrhali promrhali promrhali = řek sem to dost důrazně? :-)

Takže = když od příštího roku pude na dálnice zase třeba těch 100 mld. takže 150 mld. ročně = nebudu nadšenej protože viz třeba Polsko de to eště líp a rychlejš atd. = ale budu spokojenej
26. 6. 2019 06:18
Re: je to tak ako sa cakalo
Myslíš podprůměrného podvozku? Je to stejný lowcost jako Duster a i tomu bych dal přednost.
26. 6. 2019 06:17
Re: Dacia
Zase politika...nejsem volič ANO, ale řekni mi, co na D1 a plánované D35 udělaly vlády před nástupem strašáka Babiše?

D35 nerealizovatelná kvůli mocenským a pozemkovým bojům ODS a ČSSD, D1 dojetá za limit atd...

Podívej na kauzu D1, části kolem Ovy.
26. 6. 2019 06:12
Re: Dacia
Ty jsi koupil auto s motorem, kde nevěříš, že vydrží a proto málo jezdíš? Neuvěřitelné!!! :yes:
26. 6. 2019 06:09
Re: Odfláknutý materiál!
Znám dost fabrik a překvapivě i frantíci tu jezdí ve VAG, amíci, australané...
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 22:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 21:52
Re: Odfláknutý materiál!
CZ je jasný, tady je Škodovka doma. Ale v evropských číslech by měl mít lepší výchozí pozici Megane... má delší tradici, větší domácí trh. Že Holanďani preferují VW je prostě proto, že ho považují za lepší.
25. 6. 2019 21:19
Re: Dacia
malá kvalita je nemecká propaganda,
moja predošlá dacia logan van má najazdené vyše 600,000/slovom šeststotisíc/ km
a až na nejaké klasické výmeny/spojka1x/ drží super
motor bol 1,4Mpi 55kw, po 480 tisícoch som tak kúpil zánovný za 250€
no nekúp to napríklad také tlmiče sú tam originál a su stále OK - vyše 600 tisíc km ?
ktorá škoda toto vydrží
za tie peniaze, ktoré ma to auto stálo/7,000€ s DPH/ je to úžasná kvalita
veľa ľudí už na to prišlo a preto tie dacie tak idú na dračku
keby ich stíhali vyrábať, tak by tie čísla ešte boli iné
25. 6. 2019 21:14
Re: Dacia
tu máš asi pravdu, o tej slabej marži viem aj od predajcu,
ale nevieš koľko si z toho stiahne renault za starú techniku/už aj novú/
tieto podnikové šachy sú neprehľadné
záleží na cene, za akú mu dodávajú/ predávajú/ svoje staré know how ako hovoríme my slováci
25. 6. 2019 21:09
Re: Dacia
kravina, ja ju mám v Dokeri a v plyne
perfekt motor, spotreba okolo 6-6,5l benzínu, ťahá ako ďas
25. 6. 2019 20:59
Re: Odfláknutý materiál!
ja ti tan dôvod poviem,
hlavne v cz a svk sú služobné vozy od škodovky, lebo to kupujú nemecké firmy, ktoré vlastnia celé čr a sr
francúzskych firiem je málo,
nemec nekúpi francuzske auto svojim zamestnancom
čech do svojej firmy kupi škodovku, alebo VW/passat,golf/
napr taký holandania sú dnes už napoly nemci,
ked si pozriež štatistiky odtial, tak nemecké vozy beru najviac/zdaleka/
to prv až tak nebývalo, kedysi holandania nemcov nemuseli, dnes už ich skôr obdivujú
a napr u nás každý druhý verí sloganu nemecká kvalita
suma sumárum je to vec šovinizmu a propagandy
Avatar - Ja Prvni 123
25. 6. 2019 19:18
Re: Dacia
Placas tady blbosti.
Ale asi to vis, jen se rad poslouchas.
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 6. 2019 19:14
Re: Odfláknutý materiál!
Jestli se potvrdi ty zvesti, co tomu predchazeji, tak taky muze odskocit to Clio...
;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 18:47
Re: Dacia
Než se dřív slovenskej estébák pak devadesátkovej tunelář pak oligarcha a dneska českej předseda vlády dostane k soudu bude to trvat = zřejmě to zvládne odkládat roky

To samý senil na Hradě a žaloba za velezradu = taky mu to spíš projde = a dřív chcípne

Na druhou stranu = tehdy to přineslo 30tiletou válku = teď možná 30 let prosperity? :-!
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 17:35
Re: Dacia
Ale notak.... :D Jsme snad chytřejší, mne postačí, když bude čelit nezávislému soudu.... Ale je fakt, že jsem chvílemi přemýšlel, že tam začnu vyřvávat, že se jde na hrad... třeba by se ke mne pár tisíc dobrovolníků přidalo :D
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2019 17:29
Re: Golf
zase taková tvoje demagogie...TSI skončilo v podprůměru v podstatě jen kvůli zpřevodování ve Fabii. Motor jako takový rozhodně ostudně hodnocen nebyl.
25. 6. 2019 16:49
Re: Dacia
Chybí informace o tom, kde se ta auta prodala. Je fakt, že ve Francii jezdí dost Dacii - proče ne, je to trochu podobné, když Němci začali kupovat Octy místo Golfů.

Ještě mne optimisticky napadá - může to být i tím, že lidé, kteří měli jen na ojetá auta už mají na nová a chtějí nová a ti si prémii určitě nekoupí.

Myslím, že bez dalších údajů je celá tato diskuse hodně na vodě.
Avatar - hugino
25. 6. 2019 16:01
Re: Golf
No ja si myslím že predaj je hlavný ukazovatel či je auto dobre urobené a hlavne spolahlivé.Focus bol vždy dobré auto a čo sa týka designu tak to je velmi subjektivna vec.Aj japonci maju vraj skvelé autá ale okrem Mazdy 3 a teraz novej Corolly sa mi ani jedno nepáči.Ked predaju ročne povedzme 700 000 Golfov a npriklad 450 000 Focusov tak to asi o niečom vypovedá.Každopadne každý si kupi to čo sa mu páči podsttné je aby bol spokojný.Niekto si kupi auto na presun z bodu A do bodu B a výkon,design výbavu nerieši lebo mu to stačí.Iný si kupi auto ktoré mu urobí radosť a radšej si priplatí.
Avatar - lamal
25. 6. 2019 15:52
Re: Odfláknutý materiál!
preto som napisal, ze ´´teoreticky dovod nie je´´ tiez si nemyslim, ze megane nedokaze plnit svoju ulohu rovnako ako octavia, co sa tyka motorov tak este lepsie... pride mi ze je to zvyk koncernovych vozidiel a ich zostatkova hodnota, octaviu predas vzdy... a asi vsade v EU... s megane to je o moc horsie aj zostatkova hodnota

preto si myslim, ze megane v predajoch EU nevidno, lebo octavie su sluzobaky vacsinou, resp kupovane na firmu aj ked pre osobne vyuzitie
Avatar - hugino
25. 6. 2019 15:52
Re: Golf
Ani ja sa nehádam.ST je iná liga a vyzerá super.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 15:45
Re: Odfláknutý materiál!
Ale jo... ale proč kladeš důraz na ten služebák? Jaké má Octavia zvláštní předpoklady pro to být dobrým služebákem? Když napíšeš "kto a kde si kupi megana ako sluzobak ked moze mat octu combi"... tak to přece moc nesouvisí s tím, jestli má být to auto služební nebo soukromé - nebo jo?
25. 6. 2019 15:28
Re: Dacia
tak červená hlavička je červená hlavička, votom žádná
Avatar - lamal
25. 6. 2019 14:54
Re: Odfláknutý materiál!
teoreticky dovod nie je (zostatkova hodnota mozno), no vo V4 vidam sluzobaky hlavne octavie... Pl Hu Cz Sk ... aj v Rakusku som ich videl dost... netvrdim ze som si isty, ale pride mi to tak
Avatar - Emel
25. 6. 2019 14:24
Re: Odfláknutý materiál!
Hm... proč by si francouzský zaměstnanec neměl vzít služebního Megana (kombi) tak, jak si český bere tu Octavii? A nebo na nějakém neutrálním trhu, třeba v Holandsku...
Avatar - lamal
25. 6. 2019 14:19
Re: Odfláknutý materiál!
myslim, ze je to prave kvoli tomu, osobne vlastnictvo VS sluzobak... octavia ... kto a kde si kupi megana ako sluzobak ked moze mat octu combi ? (nevravim, ze tomu nadrzam, iba mi to pride tak nejak ocividne...)

octavia (golf tiez) pomaly prebrala stafetu passatu coby sluzobaka... aspon v chudobnejsej casti EU
25. 6. 2019 14:15
Střední třída
Nejlepší ve střední třídě Mercedes C na 22. místě... Časy se holt mění.
Avatar - pradeda777
25. 6. 2019 14:10
Re: 500
Ano, domácí trh hraje vždy roli, ale 500 a Mini jsou takové univerzálně líbivé....... :-!
Avatar - xxc
25. 6. 2019 14:01
Re: Dacia
To musí byť hrozná tragédia, držať sa v pruhu a neísť nikomu do cesty. Ale súhlasím, jazdí sa lepšie. Aj keď pri bežnej jazde by udržiavanie v pruhu nemalo vadiť
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2019 13:21
Re: Dacia
...než sedneš dovnitř, to se ocitneš v největší bídě na trhu.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 13:20
Re: Dacia
Tam je nějaká pitomá metodika, kdy EuroNCAP usoudí, jestli to lidi budou "obvykle kupovat" nebo ne... a podle toho to započtou nebo ne. Proto taky víc koukám na barvu panáčků než jenom na hvězdičky. Respektive... 5* je zárukou solidního výsledku, 3* ještě můžou být jen zásluhou chybějících pípaček - což ale není případ Dusteru, ten selhal v nárazovém testu s plným překrytím.
25. 6. 2019 13:15
Re: Dacia
nie som si istý, ale tuším to funguje tak, že do testov sa dá verzia s pípačkami a svetielkami, ale základ ich mať nemusí a možno sú tam aj iné veci, ktoré základ nemá, takže verzia "už od" by možno odišla s tromi. Ale každopádne som nechcel povedať, že dacia = mejnstrím, stále je lowend.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 13:12
Re: 500
Do nějaké míry je za tím taky síla domácího trhu. Podívej se na největší trhy v Evropě... Německo má primárně Golfa, Francie má Clio... no a Itálie holt v té současné mizérii (po konci Punta) kupuje co zbylo.

Nakolik je pro Mini důležitý britský trh nevím, to bych se musel podívat na čísla.
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 13:06
Re: Dacia
Chceš mi vari tvrdiť, že keby pred teba postavil predajca Polo so spomenutou 1,4 a 1,2 TSI, previezol by si sa v jednom aj v druhom, v rovnakej cene a rovnakej výbave, že by si zobral tú 1,4 ? Proste to turbo ide o galaxiu lepšie a neverím, že by si zobral lemru lemravú udýchanú.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 12:49
Re: Dacia
ked to vravis ty tak to tak musi byt ;-)
Avatar - pradeda777
25. 6. 2019 12:45
Re: 500
Ano, retro musí být roztomilé, miloučké...to je ten klíč k úspěchu 500 a Mini.... ;-)
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 12:40
Re: Dacia
Tomu čo píšeš ani sám neveríš :D
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 12:34
Re: Dacia
keby malo 1,4ku 74kw tak vezmem tu... ale ta skoncila v predoslej generacii ... takze nemal som na vyber.... nastastie moc ho nezjazdim tak verim ze to turbo tych par rokov vydrzi kym pojdem zase niekam inam
25. 6. 2019 12:33
Re: 500
a to tam máš ešte brouka/chrobáka, hotové menučko.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 12:32
Re: je to tak ako sa cakalo
to ano ma... tiez nechcem ciernobiely svet a som rad aj za "kusovky" na nasom trhu ... minule som videl tivoli... boze jak som sa potesil :yes:
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 12:29
Re: 500
genialne napisane... :yes: pritom sadnut do takej pandy ci F500 nema podla mna nik problem bez ohladu na pohlavie aj vek :yes:
Avatar - Emel
25. 6. 2019 12:28
Re: Odfláknutý materiál!
Tak asi jo, měsíc je přece jen krátká doba. Dlouhodobě (tj. za celý rok) končí stabilně někde ke konci první desítky (7-10).
25. 6. 2019 12:24
Re: 500
všetky výhrady k chrobákovi môžu mať niečo do seba, ale o predajoch rozhodol dizajn, Aj 500 mnohí kritizujú za techniku a spoľahlivosť a ide jak teplé rožky. Prvá generácia nového chrobáka bola až infantilná, chlap sa do toho hanbil sadnúť, z majiteľa robila nesvojprávneho hlupáka, akceptovateľná bola iba v rukách ženy ako uletená kabelka. Navyše vw to poňal iba ako moderný odkaz a nedal tomu retro prvky a chróm a to sa ukázalo ako chyba. 2. generácia vylepšila siluetu a chlap sa už za to nehanbil, ale stále to nebolo to pravé retro. A 500 aj Mini ukazujú, že cena nie je podstatná.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 12:16
Re: Odfláknutý materiál!
U 3er je trošku komplikace v tom, že musíš nově sčítat 3er a 4er. Když se podívám na čísla C-Klasse, tak ta je pořád víceméně na svém...
http://carsalesbase.com/…es-benz-c-class/
Jo, 2001 byla skoro na dvojnásobku... ale to už je dost dlouho. Ono Clio taky prodávalo v té době okolo půl milionu, taky se dá říct, že je v poslední době víceméně na svém spíš než že by nějak dramaticky rostlo
http://carsalesbase.com/…lt/renault-clio/

V principu je jasné, že pokud se na trhu objevují Captur a X3 a Tiguan a T-Roc, tak se ta čísla někde vzít musí... a to je ten hlavní důvod obecného poklesu klasických tříd.
25. 6. 2019 12:13
Re: Dacia
nie je to vždy tak, peniaze sú až na prvom mieste, ale mňa vytáča, ak idem na cudzom aute, že neviem v momente jedným otočením intuitívne upraviť teplotu, prúdenie vzduchu, zapnúť klimu, či iné veci, ktoré musím prácne vyhľadať, či už nájsť tlačidlo alebo sa hrabať v menu cudzieho infotejnmentu, v ktorom sa nevyznám. Z moderných asistentov mi štartstop alebo držanie v pruhu doslova vadí.
25. 6. 2019 12:12
Re: Odfláknutý materiál!
Ne, 4. místo není nejlepší výsledek Octavie vůbec, skončila již i výše. A dlouhodobě patří v Evropě k nejprodávanějším vozům nejen ve své třídě
25. 6. 2019 12:01
Re: Dacia
no to máš pravdu, asi som to nenapísal šťastne, lacnejším mejnstrímom som myslel úplne základné verzie trebárs tipa alebo rapidu, tie na tom nebudú tiež slávne.
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 11:58
Re: 500
Omyl, 500 je prekarosovaná Panda a KAčko je prekarosovaná 500 :D
25. 6. 2019 11:58
Re: Odfláknutý materiál!
Dobrý den, věřte mně, že bych rád uvedl i souhrnná prodejní čísla od začátku roku, nicméně JATO Dynamics je takto nezveřejňuje.
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 11:57
Re: 500
Už prvý Beetle doplatil hlavne na to, že na SK začínal na 800 tis. SKK s 2,0l benzínom. Navyše prvé kusy nevynikali ani v kvalite spracovania čo tiež nepomohlo. 500 bola a je za iné peniaze a hlavne lepšie plní svoj účel - teda auta do mesta.
Avatar - miromen
25. 6. 2019 11:50
Re: Golf
Focus vypada nic moc ? No stači se podivat na golfa u něj ani neni co hodnotit po vzhledove strance. Jinak každa automobilka ma nějake fanoušky, ovce až paciennty a dovolim si tvrdit, že pravě u koncernu VW je jich s přehledem nejvic. A jestli hodnotiš auta na zakladě ukazatelu prodeju no tak to jen kroutim hlavou. Ja když jsem hledal nastupce za šestkoveho golfa v2015 s kterym jsem byl spokojeny tak jsem dal šanci i golfu v sedme generaci. No, když jsem zjistil že tehdy ještě trojkovy focus dokaže fungovat znatelně lepe než ten golf a neshledal nic co by mi na něm vadilo tak nebylo o čem.
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 11:42
Re: Dacia
Ale toto tu už bolo roky dozadu, kórejská atmosféra sem, kórejská atmosféra tam a nakoniec kúpil Polo s turbom. :) Mudrovať za kompom je jedno a ísť položiť svoje ťažko zarobené peniaze za podobnú zdochlinu je druhé. :)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:41
Re: Golf
Ale průběhem ne... to mi na něm asi nejvíce vadilo, že jelo jak malinký diesel, kdežto Ecoboost šel do otáček a reagoval krásně na plyn.

Výkon stačil, to nekritizuji.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 11:40
Re: Golf
Zároveň bylo řečeno, že samo o sobě je 1.0TSI špička, technologiemi i výkony, a brzdí ho zejména převodovka.
Avatar - speedfred
25. 6. 2019 11:38
Re: je to tak ako sa cakalo
Vidíš,ja som zase sedanový/kupéčkový a mňa tie liftbacky,krosovery a suv moc neberú.To už radšej MPV ktoré ponúka to isté a máš ešte viac priestoru.
Každé auto má svojho kupca.
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 11:37
Re: Dacia
Hviezda sem, hviezda tam, toť v sobotu niekde pri malackách nejaký mladý chalan trafil Dusterom I. tuším Octu II alebo Rapida. Nevinný chlapík v Škode zahučal a chalanisko skončil v nemocnici.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:34
Re: Dacia
No jo.... tak ANO... je LÍP! Měla se celá Letná vydat na hrad a udělat převrat... pak by to možná pomohlo :D
Avatar - wakantanka
25. 6. 2019 11:33
Re: Dacia
O 50 lacnejšie kúpiš, o 50 lacnejšie zase predáš. :)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:33
Re: Golf
Tady se nehádám, já taky z některých konfiguracích nejsem nadšený, ale ST line v modré metle se mi hodně líbí. Taky proto jsem mluvil o jízdě... a to zvládá s torzkou!
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:31
Re: Golf
Jak říkám, soudit mohu jen to, co jsem zkusil, ale na vítězi se shodneme. Vůbec Fokus je snad jediné auto, které bych akceptoval i s 1.0EB. Dost mne mrzí, že jsem ještě nikde nenarazil na 1.5EB R3, nikde, kde jsme byli ho neměli.
25. 6. 2019 11:31
Re: Golf
No tak jsem to dostatečně nemyslel.
Jako kdysi RR když psali do kolonky výkon "dostatečný" a spotřeba "přiměřená" :D
Avatar - hugino
25. 6. 2019 11:28
Re: Golf
Vraj je Focus čo sa týka podvozku a motora super ale čo sa týka designu nič moc.Momentálne nemá a asi ani nebude mat v bežnom modely štvorvalcový turbo benzín a to je pri cenách čo zaň pýtajú nepredajné auto.Dokazuje to aj tabulka že s novým modelom nedokážu konkurovať v predaji Golfu.A čo potom keď príde Golf VIII ? :-!
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:28
Re: je to tak ako sa cakalo
Třeba nemá kožený volant :D Fosteku, tohle není prémie, tady se z bakelitu ještě tvoří! :D
25. 6. 2019 11:28
Re: Odfláknutý materiál!
Možná se protnou ještě letos...a pak bude novej Golf, takže zase trochu odskočí.
Ale jinak máš pravdu. Auta rostou a lidi sedaj vo level níž.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:27
Re: je to tak ako sa cakalo
Pozor, ty si pleteš dvě věci. Spokojenost se značkou není stejná, jako objektivní zastaralost ASX v roce 2019 v přímé konkurenci.

Já jsem taky spokojený se starým Cliem, protože za ty peníze funguje naprosto bezvadně.... ale neznamená to, že třeba stejně staré Polo není lepším autem.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 11:24
Re: 500
tak technicky je to uplne jednoduche miniauto... dizajn je tu to co predava ale to predsa nie je nic prekvapujuce... usmievave miniauta boli vzdy hlavne o dizajne a to je podla mna len a len dobre ze sa to nejak ani nemeni .... :-)
Avatar - Emel
25. 6. 2019 11:24
Re: Dacia
Zkusme na to kouknout trošku z nadhledu - loni podle Focus2Move byl evropský trh 15,6M a rostl pátým rokem po sobě, i přes dopad emisní legislativy.

Vem si, že celé D3 je stabilně nasáčkované v top 10 evropských značek. Za 2018 (dle Focus2Move) má Mercedes 880t, BMW 811t, Audi 724t, Volvo 322t, Alfa a Jaguar po 80t, Porsche 70t... a Dacia 510t. Takže když to tak sčítnu, tak evropská prémie je ročně přes 3M (tj. 20%) a lowend 0,5M... to mi osobně přijde jako nepřirozeně vysoký podíl prémie a nepřirozeně nízký podíl lowendu a beru to tak, že současný vývoj to jen koriguje.

Kdybych ta čísla neznal a někdo se mě zeptal, jaké má být rozložení low-main-premium, tak bych řekl třeba 10% prémie, 80% mainstream, 10% low...
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 11:19
Re: je to tak ako sa cakalo
4kolka bude uz coskoro v tom najnovsom 2 litrovom facelifte ... len uvidime tu cenu...mohli by par kuskov vitare zobrat ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 11:19
Re: Golf
Vaculíkův megatest tříválců vyhrál litrovej Ecoboost skoro drtivě ;-)

Za nim 1.2 PureTech

TSI zase skončilo skoro ostudně = někde v polovině pole. Myslim že ho smázlo i Suzuki a už nevim kdo všechno
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 11:17
Re: Odfláknutý materiál!
To jo současný pojetí 3er jasně ukazuje že chce brát Pašíkovi apod. Ale přesto její prodeje dlouhodobě klesaj

Padající čísla Golfu sou myslim jasný stejně jako rostoucí Clia = kdy a jestli se protnou nevim, ale směřuje to tam

Otázka je co příští Golf = tentokrát sem fakt zvědavej https://www.idnes.cz/…547_automoto_fdv
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 11:14
Re: je to tak ako sa cakalo
Nemyslel si spíš relativismus ;-)

No myslim že to je spíš o našich předsudcích = než o němcích ktejech je mnohem víc než nás a aut kupujou na hlavu taky víc než my

Což neznamená že mě zajímá nebo bere starý ASX = ale důvod proč sou lidi se značkou tak spokojený = prostě bude. I přes místní odmítání = že to neni možný :-)

Poslední novou verzi Outlanderu = bych možná i vyzkoušel https://www.novinky.cz/…-ctyrkolkou.html taky myslíš že tohle https://fdrive.cz/…lander-phev-3400 je náhoda?
Avatar - Emel
25. 6. 2019 11:13
Re: Odfláknutý materiál!
Zejména v Německu jakožto největším trhu je mainstreamová střední decimovaná taky shora, tedy ze strany středních prémiovek... celá D3 je bezpečně v evropské top 10 značek.

Odliv zákazníků od Golfu k Polu nebo ke Cliu podle mě z čísel nijak nevyplývá (k Polu určitě ne :-) ). Pokles Golfu je podle mě daný a) obecnými problémy VW s motory a homologacemi b) nástupem T-Rocu c) obecně modelovým cyklem, kdy Golf je starý a Focus nový.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:12
Re: Golf
Jo... dostatečně.... to je za 4 :D Já bych řekl, průměrně... neurazí, nenadchne, ale s DSG jsem nezkoušel.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:11
Re: Golf
Já s tím problém nemám, ale ani jeden z motorů jsem nezkoušel, zato těch litrů pár ano. TGDi mi přišel nejhorší, průměr je TSI a nej vidím Ecoboost, je krásně točivý.
25. 6. 2019 11:11
Re: je to tak ako sa cakalo
Banalita za 12.000 (skoro 500€) kterou neuznají na záruku?
Na to že jezdíš v osmiletým Lanceru jsi střelec.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 11:10
Re: je to tak ako sa cakalo
nikdy som nepisal ze je to zle auto.. jasne ze je super... ale dnes ludia uz nemaju zaujem moc o sedany strednej triedy ... miesto toho uz radsej nieco ako XC40 https://img2.auto.cz/…ull/5334572_.jpg a pod kde mas v podstate este viac miesta a vzdusnosti v kabine na podstatne mensom podoryse vdaka comu sa s autom aj lepsie manevruje ... nehovoriac o lepsej svetlosti a celkovo silnom SUV imidzi na ktory sa ziadny sedan nechyta aj keby mal 1000 koni... za mna chyba giulii kombik a aj nieco ako vyvyseny kombik v 4kolke na styl outbacku... ono ciste sedany dnes uz moc nepredava ani D3 premia takze tomu famoznemu "uspechu" giulie sa vlastne nemozno cudovat bez ohladu na to ake je to super auto
25. 6. 2019 11:09
Re: Golf
No a ve Fabce 110pS jede s DSG prostě...dostatečně. Více netřeba.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 11:08
Re: je to tak ako sa cakalo
tak ten este 8 rocny v lanceri je fajn ... ktovie ako nove modely... ale hadam to daju do poriadku takuto banalitu :yes:
25. 6. 2019 11:06
Re: je to tak ako sa cakalo
Viz já jako reakce. Kecy kecy kecy
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:06
Re: je to tak ako sa cakalo
Já to okecávat nemusím, né vždy se lidi chovají logicky. Já to auto vyzkoušel a za tu cenu to prostě není nic, co by konkurence nedokázala stejně, nebo lépe....
25. 6. 2019 11:06
Re: je to tak ako sa cakalo
No tahle anketa je vo ho...ne.
Suverénně nejhorší anketa.
Je to jako "Voliči Babiše jsou nejspokojenější a je jich nejvíc"
Hele, chlápek, co se nechá v sádlo máslo salůnu nakopat do vajec je taky s tím spokojenej.
Je to o relativitě.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:05
Re: je to tak ako sa cakalo
Hele, já ti tu napsal pokud možno objektivní názor po zkušenostech a osobním vyzkoušení docela velké škály aut. Jistě, že každý je objektivní jen jak mu to jeho mysl dovolí, ale shodl jsem se na tom i s Mikesusem, který japonce jinak rád. Za 450 tisíc koupíš mnohem lepší auta, než je ASX. Základ ASX je na 390 tisících. 4x4 už koupit nejde...
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 11:04
Re: je to tak ako sa cakalo
Je to sakra velký Německo = kde se prodávaj násobky než u nás = to jen tak neokecáš :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 11:02
Re: Golf
Řikám to spíš nerad ale rozdíl mezi R4 Toyoty 1.2 Turbo a R3 PSA 1.2 v reálnym provozu cítit neni = odhadem 99,9% lidí = to může bejt naprosto totálně fuk

Oba slušný přiměřený malýmu objemu = rozdíl v počtu válců prostě skoro neni poznat = i když seš magor a snažíš se rozpoznat co a jak
Avatar - speedfred
25. 6. 2019 11:02
Re: je to tak ako sa cakalo
Takže potom je aj Alfa super,keď dobrého moc nebýva a ty sa jej furt divíš že je na chvoste. :-)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 11:02
Re: je to tak ako sa cakalo
Hm tohle nám na tom salonu prodejce taky ukazoval :D Asi nikdy nezkoušeli nic jiného... :D
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 11:02
Re: je to tak ako sa cakalo
ono prave v CZ a SK je predajne na tom velmi slusne vzhladom na velkost trhu .... uz v polsku moc neslape... inak velmi slusne slape okrem nas aj v takom spanielsku ci nemecku .... ono kazdy trh ma iste specifika... ja som zvedavy na cenu 4kolky s 2 litrom... lebo moc 4koliek velkostne ako ASX dnes uz nemame takze moze tazit aj z toho a stale za dobru cenu
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:59
Re: Golf
2.5V6? Tak než se roztočí, tak TSI už je ze semaforu pryč :D :D

Ale ten litr objektivně nejede zle, je to takový benzinový diesel... trochu táhne, docela jede, ale žádné vzrůšo tě nečeká, jsou lepší R3 turbo, ale i horší... :)


Běžného kupce Škodovky to neurazí... tedy v autě do velikosti Scaly-Golfa....
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:59
Re: Dacia
Já se nesměju = popravdě závidim :-|

V nereálný neznámý budoucnosti vidim dokončenou D3 Praha státní hranice a i když chybí jen kousíček podobný to je asi Brno směr jih = přitom rakouský části už sou

O životně nutný severní variantě D1 teda D35 čtu = snad od tý doby co čtu :-!

A s tim že D1 neopravili nerozšířili současně = ale roztáhnou to na 20 let = pro to fakt nejsou slova = snad poprava zodpovědných = by mi možná trochu malinko zvedla náladu ;-)

No a doba výstavby pražskýho okruhu to je taky bez komentáře = tam bych se fakt bál že se dokončení vnějšího i vnitřního = fakt možná nedožijeme :D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:58
Re: je to tak ako sa cakalo
Možná v jiných koutech Evropy je ASX lépe naceněno...
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:57
Re: je to tak ako sa cakalo
Já si osobně neumím představit zákazníka ASX, né dnes a né s takovými cenami, které tam jsou. Cvičně jsme ho zkusili poptat minulé pondělí, takže zkušenost čestvá. Nechci tady nikomu kritizovat jeho rozhodnutí, ale typicky mne fakt nikdo nenapadá, proč mimo lásky ke značce to koupit.

Ono jako takové zase tak špatné není, ale to se nesmí vážit cenou, za kterou se nabízí a průměrné vybavené ASX vyjde na 450 tisíc kč. Když peníze nemám, jdu si pro Duster, ale za ty peníze mám třeba Kadjar, Vitara..... a vše s lepším motorem. Prostorné to extra není, hlavně vzadu a interiér je dost starý.... Motor pak za 450 tisíc je tragédie.... Kdyby celé ASX stálo 300 tisí v průměrné výbavě s metalízou, neřeknu ani popel...
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 10:56
Re: je to tak ako sa cakalo
tych 30 tisic kuskov ktore rocne v eu predava je dokaz ze aj nostalgici stale ziju .. tak preco aj im nieco neponuknut ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:54
Re: Odfláknutý materiál!
No v bohatších státech Evropy sem viděl Oktu jako náhradu dřívějších služebáků klasický střední třídy = a viz čísla spíš to nebude anomálie

Ostatně ten trend platí obecně = zvětšující se Polo nebo Clio holt berou Golfu

SUV je ultraanomálie = v době snah o nižší spotřebu = ultraabsurdní :-)

Zkusil sem současnou Corollu a Camry = pro drtivou většinu lidí je Camry zbytečně velká = což platí víceméně taky obecně = pro všechny značky
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:52
Re: Dacia
Byla to nadsázka... je mi jasné ,že zdraží i když se rekonstrukce protáhne..... Minulý týden jsem zase točil Varšavu po půl roce a posteskl si, jak tam zase kusy dálnice vyrostly.... :/ A my se jim pořád smějeme...
25. 6. 2019 10:51
Re: je to tak ako sa cakalo
:yes: :yes:
:D :D
25. 6. 2019 10:51
Re: je to tak ako sa cakalo
No to bude mozno problem. Ze zakaznik jednotkovej fabie a ekvivalentu, ktory nasusil dostatok dukatov, aby si kupil SUV, nerozumejuc aktualnym technologiam a trendom si kupi auto o ktorom ma predstavu nejaku a vo vysledku zisti, ze to auto je stare.
V rodine takeho mam. Kupil ASX, lebo vsak pomer cena a ....(nestastna nevodomost) ked myslel, ze pokial to ma velky displej, tak automaticky pojde sparovanie s telefonom a ze tam hodi navigaciu, ze to ma mirrorlink a podobne. Neviem ci to s FL prislo, ale necudoval by som sa ak by nie.
25. 6. 2019 10:50
Re: Golf
Ne, dokonce i mě na normální jízdu.
Nevidím rozdíl mezi 1.0TSI R3 když jedu pro baterku do kalkulačky a na meníčko (tak za hoďku se to stane) a 2.5 V6.
Oboje nejede. Jedno je trapný tím, že se tváří, že jede. A stejně není po tom městě kde. Akorát ten litr míň žere.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 10:50
Re: Odfláknutý materiál!
Octavia je podle mě spíš měsíční anomálie, počítám, že třeba za 1-9 skončí za Focusem... jako #3 ve třídě, někde ke konci první desítky modelů. Nemyslím, že by ve velkém brala prodeje střední třídě.

Střední třída padá, obecně se má za to, že převážně ve prospěch SUV. Passat asi není nejlepší případ, VW klesají všechny modely vč. Tiguana... ale za Q1 je celá střední -25%. Vypadá to, že jakž takž se drží akorát Superb http://carsalesbase.com/…da/Skoda-Superb/ , který už je za duben v plusu, Insi i Mondeo jsou na tom blbě http://carsalesbase.com/…l/Opel-Insignia/ http://carsalesbase.com/…ord/Ford-Mondeo/ . Jo, a 508 roste díky nové generaci.
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:49
Re: Dacia
Problém je že dálniční známka zdraží asi od roku 2022 = kdy skončí jen revitalizace D1. Pak začne další kolo = rozšiřování

Kdo by to chtěl dělat rychlejš levnějš najednou = jako v Německu A3 mezi Norimberkem a Frankfurtem = když to de pomalejš a dráž

Takže tak nějak tipuju = že český dálniční za 2 litry se spíš dožiješ = jestli konce oprav D1 = to je otázka :-!
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:48
Re: je to tak ako sa cakalo
Bylo nové, neošoupané a je to asi jediná věc, která byla alespoň průměrná.... Ani nejblbějšímu dítěti ve speciální škole nedáš pětku z výtvarky! Tak sem chtěl alespoň něco vytáhnout :D
25. 6. 2019 10:46
Re: je to tak ako sa cakalo
VOLANTU!?!?
Žádný volant v žádném jiném autě na světě se tak strašně rychle neošoupá jako volant v současném Mitsu!
25. 6. 2019 10:46
Re: Dacia
Co zase nie je uplna vyhra pre zakaznika z pohladov nakladov na prevadzku. Vsetko ma svoje + a - :)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:45
Re: Dacia
:D taky mám rád sci-fi :-[] Zase je to dobré, až bude D1 takto průjezdná, tak se zdraží dálniční známka...a toho se nedožiju...
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:45
Re: Golf
To nevíš že nejlepší = je jen jeden https://www.csfd.cz/…hlander/prehled/ :D

No a stejně je to s tim autem = nejlepší auto je jen jedno = a Golf to fak neni :-!

Viz tabulka Golf jen propadá a obě třídy spojuje a klasickou střední třídy nahrazuje = Golf s kufrem. Sakra doufám že to neni nejlepší auto :-!

A to co dělá Okta střední třídě dělá Clio Golfu = kdy se ty rostoucí a padající čísla protnou = když sem to napsal před časem NIKDO NEvěřil = a jak píšeš VYVOLALO TO SLUŠNOU BOUŘI :-)
25. 6. 2019 10:43
Re: Dacia
Ne, ani to fosteka nezadrží.
Jedna z jeho inkarnací to kdysi uměla i na panelové dálnici!
A máš to tam i s tankováním!
:-[]
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:42
Re: Golf
Golf je etalon... nic víc, ale nic míň... je to jako když si dáš dobrý steak, to nikdy není špatná volba, nicméně, Fokus prostě jezdí líp ;) Haleluja....
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:41
Re: je to tak ako sa cakalo
Ok, dvoulitrem jsem nejel, ale dnes nabízenou jedinou motorizací 1.6, což byla naprostá tragédie na to, že auto stálo 0,5M. Prostornost? Vepředu možná, v zadu malé, navíc lavice jak ve škole, jak tu někdo nedávno trefně pojmenoval. Kufr slušný. ASX může zaujmout akorát pár nostalgiků, nemá nic lepšího, než konkurence... objektivně.
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:39
Re: Golf
Drtivý absolutní totální většině?
25. 6. 2019 10:39
Re: Dacia
Když zůstaneme u koncernu Renault, tak za 5 měsíců na stagnujícím trhu Evropy značka Renault jakožto typický představitel mainstreamu klesla o 6,3% a Dacia jako typický představitel low-endu vyrostla o 11,7%. To mi říká, že se kupuje víc levných aut na úkor dražších aut a určitě to znak bohatnutí Evropanů není, ale přesný opak. Abych byl přesnější, tak je to pro mě znak chudnoucí střední třídy v Evropě, která si kupovala dosud typicky Renaulty a další mainstreamové značky a nyní zčásti přesedává do Dacií.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:38
Re: Dacia
Fostek asi nejezdí po D1 ;-) Tam už je problém dojet i k samoobslužnému boxu...
25. 6. 2019 10:38
Re: Golf
Je jich asi 20 TWL
Mimochodem tento VW hater rajtuje Korelu, takže samozřejmě Kojota the best.
Jako kdybych to nenapsal výše.
:-!
25. 6. 2019 10:38
Re: Golf
Třeba někomu 3válec stačí, ne?
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:37
Re: Golf
Radši citovat = jakym nejlepšim autem v životě jel ;-)
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:37
Re: Dacia
Ano, přesně tak, protože neměl na lepší... já to neodsuzuji, ale tesknit tady po línějším motoru, který je možná o trochu spolehlivější ( i když to vlastně taky nikdy nevíš, některé motorizace nakroutí statisíce, jiné se vysypou v záruce a to platí i pro atmosféry), ale když mu někdo dá za podobné peníze výkonnější turbomotor, určitě tu nebude brečet "zlatá atmosféra". Já byc hsi do dustera 1.6 nekoupil, kdybych nemusel...
25. 6. 2019 10:36
Re: Dacia
Už ti došly baterky? :-[]
Mě jo. 8-s
Avatar - Magister
25. 6. 2019 10:36
Re: Golf
Golf je ve své třídě jednička v Evropě. Tak jako jinde Corrola a Civic. O tom žádná. Němci, Rakušané nekupují ty Dacie, ale po generace chodí pro Golfa. Určitě to není špatná koupě...pokud to není zdrovna 3 válec.
25. 6. 2019 10:33
Re: 500
No mě fascinuje, že ta 500 byla na lowcostovým Káčku. Takže to fakt prodává design. Jinak je to střep.
Avatar - Magister
25. 6. 2019 10:33
Re: Dacia
Kdo by kupoval hybrida od Dacie za 700? Je to low end. A zjevně má své místo na trhu.
25. 6. 2019 10:32
Re: Dacia
Kolega ma Dustera s 1.6. Preco prave s tymto motorom? Lebo nemal peniaze na lepsi. Jeho slova a ze keby silnym argumentom neboli peniaze, voli inu motorizaciu. Lenze toto niesu nostalgici ochotni pochopit, ze taketo motory sa predavaju minimalne.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 10:32
Re: je to tak ako sa cakalo
no teraz po tom poslednom v poradi uz XY facelifte :D uz bude s 2 litrom a aj v 4kolke tak to je tiez za mna to dobre co ponukne... ale podla mna je super aj to ako ma vsadeny displej a aj samotne budiky a priestranna kabina .... co mozno nepotesi je zastaralejsia vizaz kabiny ( napriek tomu su tam uz aj makeene plasty ) a len 5st manual v dvojkolke ale ak zvazime kto bude cielovka ( bezny sofer nejakej tej fabie ktory chce uz SUV a nepotrpi na super novinky ) tak by to nadalej uspech mat mohlo.... na tie posledne dva roky vo vyrobe tejto generacie by tieto vylepsenia stacit este mali... je jasne ze dni tohto ASX su uz zratane a jeho vek uz citit.... ale za mna je to stale dobre postavene aj dobre posadene auto ktore ma nadalej este co ponuknut hoc nejaky ten kompromis tam majitel uz spravit musi...
25. 6. 2019 10:32
Re: Golf
Tak jistě. Tady ti s tímhle názorem pšenka nepokvete. Je to tu plný VW haterů, pro který je dobrý jen to, v čem rajtujou voni.
Ale věz, že sám ajatolláh automobilismu, slohutný fostek, ti dává za pravdu. A to je nejvíc.
Kdyby ti z nějakého nesmyslného důvodu nestačila fostečí božská autorita, můžeme ocitovat J.Clarksona "Kdyby muselo na světě být jen jedno auto, měl by to být VW Golf"
:-! :yes:
25. 6. 2019 10:28
Re: Dacia
Fostek nic neměří.
Zavolaj ho do boxů, natankujou a jede dál :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:28
Re: Dacia
Byl sem při měření hladiny paliva v Trabantu = fakt BOMBA :yes: :D
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 10:25
Re: Odfláknutý materiál!
Vzhledem k velmi nekvalitní nepřehledný NEW diskuzní platformě která přes sliby chyby machi(avelli)ho i po měsících funguje furt nedostatečně viz třeba nesmysl Nejčtenější články = tohle je FOR EMEL :-)

No tak sis pochválil jak Okta přebírá pozici propadajícího se Pašíka a vůbec celýho segmentu střední třídy = a o to víc je překvapivý že zhruba stejně se prodává něco o čem si běžnej našinec myslí.. :-!

Nechápu proč to tady zase odflákli a nejsou vedle čísla od začátku roku = při místní zcestný taktice možná bude další článek = celkový čísla + čísla za automobilky. Na 3 články to snad Bureš neroztáhne :D :-!
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:18
Re: Dacia
Tak Fostek jistě měří i hladinu paliva ručně, že? :D
Avatar - hugino
25. 6. 2019 10:17
Golf
Každý mesiac čítam ako Golfu postupne klesá predaj a každý mesiac už niekoľko rokov je na prvom mieste a keď to nakoniec ročne spočítam tak v predaji vo svojej triede všetkých totálne prevalcuje.Minulý rok som si ho nového kupil a som presvedčený že som urobil dobre.Na tú cenu čo som zaňho dal je to špička v segmente.Asi preto sa aj napriek tomu že už je ne trhu 7 rokov stále dobre predáva.A keď na budúci rok príde Golf VIII myslím že zas bude najlepší.Jednoducho predaje ukážu či to ktoré auto je dobré alebo zlé. :yes:
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:14
Re: je to tak ako sa cakalo
No a co je na ASX tak dobrého mimo průměrného podvozku a docela příjemného volantu? :D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:12
Re: Dacia
Jak můžeš dohromady plést GLE a Duster? :D

Komu chybí 1.6tka? Vždyť je to zastaralý motor, 1.33TCE je mnohem, ale mnohem lepší motor, že snad nikomu chybět nemůže... Tu jednašesku v SUV jsem nedávno zkoušel... v ASX.... děs...
Avatar - xxc
25. 6. 2019 10:10
Re: je to tak ako sa cakalo
Ešte stále sú miniauta najlacnejšie
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 10:10
Re: je to tak ako sa cakalo
niekde na chvoste :D....dobreho moc nebyva no jo
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:09
Re: 500
Teda, chvíli jsem si musel tvůj příspěvek číst dokola, než mi došlo, že nemluvíš o citronu a pečené kachně, ale o autech :D
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:08
Re: je to tak ako sa cakalo
Hele, chci se zeptat... kde je ASX?
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 10:07
Re: Odfláknutý materiál!
Tak jasné, je to jeden měsíc, taky si to nahoře sám napsal :) Ale upřímě, že tam chybí kompakty z Francie mne taky udivuje. Přitom třeba ten Mégane se cenově dost podbízí.
25. 6. 2019 10:07
Re: Dacia
No musíš vzít taky v úvahu, že tu Fabku jako ojetinu možná prodáš za víc, tj. část ze svých ušetřených 50ti papouchů nasaješ zpátky.
Tohle se v Česku hodně zapomíná. Němci tomu říkají "Wiederverkaufswert"
25. 6. 2019 10:06
Re: Dacia
Kontroluj dál.
Většina systémů bez přímého měření je chybová.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 10:00
Re: Dacia
Zas na druhou stranu... kontrolování tlaku v pneumatikách s měřákem mi nechybí :-)
Avatar - Emel
25. 6. 2019 09:59
Re: Odfláknutý materiál!
Já to nevidím jako problém :-) , jen mě to zaujalo. Když se podívám na top 5 podle Focus2Move za 2018:
Golf 502t
Clio 365t
Polo 313t
Fiesta 274t
Tiguan 258t
...to jsou mnohem větší rozdíly na těch místech 3-5. Takže spíš se to v květnu vyrovnalo, Polo hodně spadlo... zajímavé je, že to Sandero nějak moc nevyrostlo, +3,3% je asi víceméně růst s trhem, muselo být hodně nahoře i loni.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 09:56
Re: 500
beetle podla mna doplatil aj na to ze je to 4m dlhy 3 dverak... prerastene cudo ... vzhladom na svoj podorys mega neprakticke auto .... ale kacica s 4 dverami by uspech mat mohla... ono retro bude stale v mode... len to treba chytit za ten spravny koniec... lenze vw z chrobaka spravil premotorovane hebedo s cenovkou octavie RS .. .... ako sa robi retro spravne dokonale predviedol fiat 500.... keby takouto cestou sli aj pri beetli ( menej je niekedy viac ) tak iste uspeju... ale tak vw za kazdu cenu chcel proste vykonne rozplacnute hebedo a takto do dopadlo...

este velmi pekne retro za mna je okrem F500 aj nove Gecko....
25. 6. 2019 09:55
500
včera som písal pri citróne, že riaditeľka drísta, keď tvrdí, že ľudia nechcú retro na tému retro kačica a mal som pravdu, 500 dokazuje že je to dríst. Ale tiež si myslím, že samotná kačica by nemusela tak uspieť, má podobné tvary ako chrobák a vw si stým neporadil, to ich asi odrádza.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 09:54
je to tak ako sa cakalo
podiel SUV rastie z roka na rok... male auta z roka na rok padaju na ukor zrejme uz nizsej strednej... rovnako stredna trieda je coraz skromnejsia predajne... no a take MPV su uz v podstate odkazane na zanik a miesto nich rastu uz daleko praktickejsie MPV dodavky ( berlingo a pod ) .... takze je to da sa povedat tak ako sa predpokladalo ... skoda len ze v tabulke nevidime aspon prvych 50 aut .. ale ok

mensim prekvapenim je za mna akurat mierny narast miniaut... a to aj vzhladom k tomu ze nam uz skoncili kusky ako adam alebo karl ... ale asi je to len taky posledny vykrik pred padom ... kedze tych modelov v minitriede bude z roka na rok coraz menej
Avatar - Emel
25. 6. 2019 09:51
Re: Dacia
No to zase ne, on tam ten rozdíl oproti mainstreamu je pořád... Duster má jen tři hvězdy z crashtestu například... a není to jen o chybějících asistentech, červená hlava řidiče se při plném čelním nárazu jen tak nevidí. Ale za ty prachy...
Avatar - xxc
25. 6. 2019 09:50
Re: Dacia
Ľudia túžia po asistentoch, ale keď nie sú peniaze, dobrá je aj Dacia. Ja tiež čakám na elektrické sandero za 9900 eur.
25. 6. 2019 09:49
Re: Dacia
všetkého moc škodí a aj ja patrím medzi tých, ktorým už tá miera digitalizácie, prepojenia a záplavy info vadí. Nie z princípu, ale tá záplava je už obťažujúca a ovládanie komplikované. V podstase potrebujem, aby ma auto doviezlo kam potrebujem alebo aby mi urobilo radosť rýchlou jazdou, nepotrebujem vedieť presný tlak v pneu, aké je v budapešti počko a či idem eko alebo meko. Mám oči vidím, mám uši počujem.
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2019 09:48
Re: Dacia
to je jedna vec suhlas ... a za dalsie je podla mna aj velkostne idealne zmaknuty.... proste ten razvor aj samotne rozmery a aj vykonovo to 90 percentam beznych vodicov proste musi stacit.. tu ozaj netreba GLE aby si clovek vysiel niekde na vikend na chatu s dvoma detmi... a nejakou tou beznou batozinou... takze aj prakticky ( velkostne, vykonovo ) je duster vyborne zvladnuty ( nielen cenou ) aby zaujial co najsirsi okruh beznych spotrebitelov ... a to si zoberne kde by duster bol keby ponukol este nejake 1,6tce v 4kolke alebo nebodaj aj hybrida... ach jo... stale tu vidim velke rezervy... neskutocne auto
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 09:47
Re: Odfláknutý materiál!
To určitě ano, ale to je problém dost statistik. Onehdá tady byly tabulky spolehlivosti dle počtu závad a 1. a 50. místo dělil rozdíl 10% a to byla diskuze plná hnoje na VW... :D
Avatar - Emel
25. 6. 2019 09:45
Re: Dacia
Zcela výjimečně s tebou budu polemizovat. Nemyslím, že je Dacia důkaz chudnoucí populace. To je podle mě názor trošku odtržený od reality trhů, kde průměrný věk vozového parku je přes 15 let a třeba spousta mladých rodin vůbec o novém autě neuvažuje. Myslím, že podíl Dacie (=lowendu) na evropském trhu je zdravý.

A i když někdo ty peníze má, tak mám pochopení pro to, že je utratí radši za cestování, za koníčky nebo třeba pošle děti studovat do zahraničí... a v klidu si jezdí Sanderem. Kdyby to muselo být, taky bych v klidu jezdil Sanderem... jezdil jsem Š120 a taky to šlo.

Naopak souhlasím s tou hranou, na které Dacia balancuje... relativně malý zisk, který stojí a padá s tím, za kolik Renault pouští svou techniku... proto se do toho asi ostatní nederou... a Dacia zatím roste... a ti ostatní přemýšlí, jestli přece jen neudělali chybu :-)
25. 6. 2019 09:44
Re: Dacia
áno je to tak, duster a sandero vyzerajú dobre a duster sa mi vyslovene páči. Dostalo sa to do fázy, keď si ľudia musia priznať, že už je to len o tom, či potrebujú imidžovejšiu značku (myslím v rámci lacnejšieho mejnstrímu)
25. 6. 2019 09:36
Re: Odfláknutý materiál!
No on ten prodej soukromnikum vs firmam je takova statistika o nicem. Ono treba v CR ktera je rajem OSVC asi spousta lidi koupi auto na svoje ICO, pritom objektivne je to stejne soukrome auto, jak kdyz si koupite jako ciste soukroma osoba. Stejne tak spousta lidi co ma dost penez na nove auto, ma i svoji mensi firmu s.r.o., a tak kdyz si chteji koupit nove auto, tak si ho zase koupi pres firmu, presto se pro auto rozhoduji standardne jako soukroma osoba (tzn ne, ze maji narizene od fleet managera, co dostanou, pripadne si muzou vybrat jedno ze dvou aut)...
Avatar - Emel
25. 6. 2019 09:36
Re: Odfláknutý materiál!
Zajímavé jsou fakt minimální rozdíly od třetího místa dál - vem si, že #10 P208 s 20.430 by stačilo +10% na skok na #3.
25. 6. 2019 09:32
Re: Dacia
Čiastočne súhlasím i keď by sa dalo polemizovať o tej velmi malej kvalite . Cena odpovedá kvalite(možno ju aj prekonáva) Myslím,že podstatné je to ,že ludia až tak netúžia po najmodernejších technologiach , digitálnych displejoch a rôznych asistentoch .
25. 6. 2019 09:29
Re: Dacia
Díra do světa to je z pohledu počtu prodaných kusů. Měřeno pohledem ekonomické úspěšnosti je to spíše malinkatá dírka, protože zisk Dacie v roce 2018 byl 162 mio. eur při obratu 5,3 mld. eur, tedy velmi chabá návratnost kapitálu někde pod 3% (na low endu nikdo nedokáže realizovat slušné marže). A z pohledu obyvatel Evropy je to jasný důkaz její chudnoucí populace.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 09:29
Re: Dacia
Dacie ale je i trochu o tom, že poslední roky prostě dobře vypadá a nemáš pocit, že si kupuješ hned tu největší bídu na trhu. Duster vypadá lépe, než kdejaké mainstreamové SUV a Crossover.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 09:28
Re: Odfláknutý materiál!
Západ válcuje Clio, Mégana netřeba :D
Avatar - Emel
25. 6. 2019 09:26
Re: Dacia
Lowend má na každém trhu svoje místo a Dacia je v tom segmentu pořád fakticky sama. Sandero, Dokker, Duster... tam všude je bezkonkurenční price / value, resp. víš, že nic levnějšího neseženeš. A pro spoustu lidí je to pragmaticky nejlepší volba.

Podle mě je klíčová otázka, za kolik Renault nechává tu starší techniku...
25. 6. 2019 09:22
Re: Dacia
Na tu nízkou kvalitu bych dnes už tolik nesázel, když koupíte srovnatelný low end od Škodovky, Citroenu, Peugeotu, Fiatu nebo jiné značky, jste na tom možná o dost hůř, než u Dacie, byť utratíte za auto o hodně víc pěněz, než dáte za Dacii. Konkrétně Dacia Sandero ve verzi Arktica, s klimou a základním litrovým třívalcem, je o celých 50tis. kč levnější, než Škoda Fabia ve stejné výbavě, s podobným litrovým tříválcem. Dovolím si tvrdit, že Sandero jezdí lépe a je větší, než Fabie, jezdil jsem s obojím, Sandero je určitě pohodlnější, než stísněná Fabka. Ano, obě auta vás dovezou do práce a zpět, ale než projezdíte ten rozdíl 50 tis. kč v benzinu, tak to nějaký delší čas trvá.
Avatar - Emel
25. 6. 2019 09:19
Re: Odfláknutý materiál!
To jistě... 4. místo je super, nevím, jestli to není nejlepší měsíční výsledek Octavie vůbec, její průnik do jindy tradiční bašty subkompaktů (Polo, Fiesta) je působivý. Nový Focus končí na #8. Ale co Focus, kdepak asi máme Astru? Aha, nikde, ta vůbec není v té top 25, stejně jako tam není žádný francouzský kompakt (ani japonský, to ale takové překvápko není).

Jo počkej... tys to myslel obráceně :-[]

PS pro ostatní: vím že to jsou jen měsíční čísla a rozdíly v řádech desítek kusů... dont worry ;-)
25. 6. 2019 09:12
Re: Odfláknutý materiál!
Nárůst prodejů Dacie je trvalý (myslím, že by Dacie v součtech od začátku roku měla podobný úspěch) a to se v tabulkách zatím nerozlišuje prodej sokromníkům (ti co skutečně kupují auta za své a registrují si je na sebe), versus prodej - pronájem aut firmám, pak by byl odskok ve vztahu k přímému vlastnictví auta, ještě větší. ;-)
Avatar - Magister
25. 6. 2019 09:11
Dacia
Starší Renaultí technika, povedený design a přifouknuté auto a uděláš díru i na tzv. "nejnáročnějším" trhu na světě. Přitom jdeo low end s velmi malou kvalitou.
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 08:45
Odfláknutý materiál!
Už zase sou to jen čísla za měsíc a ne taky od začátku roku :no:

Pro našince asi zajímavý nebo spíš skoro šokující = stejný prodejní čísla Okty a Fiatu 500 :-)