Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější auta v Evropě květen 2019: Sandero třetí! Octavia hned za ní

David Bureš David Bureš 25. 6. 2019
36
173
Zobrazit náhledy (36)
Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero

Dacii Sandero v květnu na evropských trzích v prodejích předstihly jen stálice v podobě Volkswagenu Golf a Renaultu Clio.

Evropský trh se zřejmě dostává z nejhoršího, v květnu po měsících poklesu zdejší prodeje konečně vzrostly. Hodně se v této době daří Dacii, která minulý měsíc zopakovala výsledek z dubna, když opět měla mezi 10 nejprodávanějšími modely hned dva modely. V květnu byl hatchback Sandero dokonce třetí nejprodávanější automobil v Evropě vůbec! Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Sandero v květnu zaznamenalo 22.234 registrovaných kusů, o 3,3 % více než před rokem. To je velký úspěch i s ohledem na to, že už jde o sedm let staré auto. Druhou Dacií v top 10 modelů je pak celkově devátý Duster. Ten meziročně vyskočil dokonce o 21,6 % na celkových 20.542 evidovaných exemplářů.

Dařilo se také Škodě Octavia. V květnu obsadila čtvrtou příčku, s 22.183 registrovanými kusy, což bylo o 11,8 % více než v květnu 2018. Na cestě už je přitom nová generace, která se podle všeho představí ještě před koncem letošního roku.

A aby těch úspěchů nebylo málo, stařičký Fiat 500 se v květnu umístil na pátém místě. Jeho 22.114 registrovaných kousků znamenalo meziroční nárůst o 14,9 %. I v jeho případě už je očekávána nová generace, dorazí v příštím roce a údajně vsadí výhradně na elektrický pohon.

Naopak evropská jednička v podobě Volkswagenu Golf dlouhodobě klesá, v květnu o 11,8 %, a tak je povážlivě blízko druhý v pořadí, Renault Clio, který si naopak meziročně pomohl o 3,2 %. Golf měl na svém kontě 35.972 registrovaných kusů, Clio 32.803 exemplářů. Jelikož malý Francouz letos nastupuje v nové generaci, je klidně možné, že do konce roku kompaktního Němce předběhne. Zvlášť když Golf na mezigenerační výměnu teprve čeká, navíc jsou veřejným tajemstvím problémy novinky s elektronickým systémem.

Evropský trh v květnu 2019: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 5/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Volkswagen Golf 35.972 -11,8
2. Renault Clio 32.803 +3,2
3. Dacia Sandero 22.234 +3,3
4. Škoda Octavia 22.183 +11,8
5. Fiat 500 22.114 +14,9
6. Volkswagen Polo 21.189 -24,8
7. Ford Fiesta 20.658 -4,5
8. Ford Focus 20.600 -3,4
9. Dacia Duster 20.542 +21,6
10. Peugeot 208 20.430 +2,0
11. Opel Corsa 20.013 +2,3
12. Citroën C3 19.414 +6,3
13. VW Tiguan 19.165 -17,7
14. VW T-Roc 19.076 +38,4
15. Renault Captur 18.500 -11,2
16. Peugeot 3008 18.262 -5,3
17. Fiat Panda 18.207 -0,3
18. Toyota Yaris 17.892 +5,7
19. Nissan Qashqai 17.632 -10,3
20. Mercedes-Benz A 17.306 +48,4
21. Peugeot 2008 16.049 +2,7
22. Mercedes-Benz C 14.553 +12,0
23. Škoda Fabia 14.265 -6,5
24. Seat Leon 13.908 -7,3
25. VW Passat 13.515 -12,8

Dařilo se ale celkově čtrnáctému Volkswagenu T-Roc, jehož registrace meziročně vyskočily o 38,4 %. Stalo se tak třetím nejprodávanějším SUV v Evropě vůbec, po Dusteru a Tiguanu. Právě malá a kompaktní SUV jsou tahouny prodejů této kategorie, dohromady tvoří 81 % všech prodaných vozů tohoto segmentu.

„Zatímco spotřebitelé nadále ztrácejí zájem  o tradiční hatchbacky a výrobci se zdráhají přinést novinky do těchto segmentů, malá a kompaktní SUV jsou jejich nejžádanější alternativy. Ačkoliv jsou o něco dražší, mají zajímavější design a nabízejí vyšší pozici za volantem. Nemluvě o tom, že jejich nabídka je průběžně aktualizována o nové modely,“ vysvětluje úspěch malých a kompaktních SUV analytik JATO Dynamic Felipe Munoz.

Evropský trh v květnu 2019: Nejprodávanější auta podle segmentů
Poř. Segment Tržní podíl 5/2019 [%] Tržní podíl 5/2018 [%]
1. SUV 37,2 34,0
2. Malá auta 18,7 20,0
3. Nižší střední třída 17,0 17,6
4. Minivozy 8,0 7,8
5. Střední třída 6,5 6,9
6. MPV 5,0 6,3
7. Osobní dodávky 4,0 3,8
8. Vyšší střední třída 2,3 2,4
9. Sportovní vozy 0,9 0,8
10. Luxusní třída 0,2 0,3

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf
| 26. 6. 2019
Přesně na to jsem si vzpomněl u Insignie... tam bych napsal totéž :-D
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Golf
| 26. 6. 2019
Ani Ecoboost nebyl v tom průběhu ideální - jednak výkyvy, jednak horší emise... a funkce overboostu na 20s může být docela zákeřná. Ale nic proti jeho vítězství. Hezký průběh měl Civic... až na to, že to umře ještě hluboko pod 6t.

Moje úchylka na dlouhou šestku je známá věc, takže mě by těch 2700 nebo kolik při 130 asi vyhovovalo.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Golf
| 26. 6. 2019
A co teprve kdyby měl docela výjímečný dvojitý A ramena https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava to by byla jízda ;-)

A lepší těžiště = to teprv! :-!

A eště lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy = no pro to už nejsou slova = vlastně sou AURIS hybrid :*)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Golf
| 26. 6. 2019
Překlep h-v? :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 6. 2019
Dávaly do Státního fondu dopravní infrastruktury VÍC peněz? Dostalo se to postupně až na 100 mld. ročně = osobně bych byl eště pro víc, ale.. Ale ministr financí Babiš to tvrdě zaříz na polovinu = no něco přes 50 mld. a teď celý období růstu = přidáváme jen po kapkách = na to co sme na opravy a výstavbu dávali před desetiletím = sme se zatim nedostali https://www.euro.cz/…la-vlada-1425494

A to je sakra rozdíl ve výši rozpočtu = v době těch 100 mld. byl roční příjem státního rozpočtu 1,063 mld. pro příští rok se počítá s příjmy 1,558 takže dneska bysme neměli dávat 100 mld. ale tak 150 mld.?
Aby toho nebylo málo tohle byly roky kdy se mělo masivně stavět = kdy EU byla ochotná platit 80% cen novej staveb! Jedno jestli dálnic do Rakouska, Polska nebo třeba pražskej okruh dálnici D0. Problém je že to období končí https://www.idnes.cz/…148_eko_euro_zaz a my jsme dobu kdy šlo postavit cokoli za 20% ceny = promrhali promrhali promrhali = řek sem to dost důrazně? :-)

Takže = když od příštího roku pude na dálnice zase třeba těch 100 mld. takže 150 mld. ročně = nebudu nadšenej protože viz třeba Polsko de to eště líp a rychlejš atd. = ale budu spokojenej

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku