Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda 3 1.8 Skyactiv-D vs. Škoda Scala 1.6 TDI – Volba rozumu?

Do kompaktní třídy letos přijíždějí dvě zajímavé novinky. Typický mainstream v podobě Škody Scala a spíše alternativní Mazda 3.
Zpět na článek
28. 6. 2019 13:13
Přes jakési bodové hodnocení...
...(a teoretickou plichtu) by i prodejce škodovek zašel koupit Mazdu. Bohužel ji nenakonfiguruješ, slevu si dáš leda sám a pokud nevybereš ze skladu, dostaneš ji už napřesrok. Ale je evidentně lepším autem jako takovým.
28. 6. 2019 13:29
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Jak mi Scala naživo nevadí, tak vedle Ma3 je to prostě jako hrubě otesaný kámen, vedle sošky.

Nebouchavý podvozek, pohodlné sedačky a příjemnější motor. Je to tedy spíš o parník, nebo jinak...ta přitroublá kritéria jsou děsná!
Avatar - kari.laz
28. 6. 2019 13:43
Vlk se nažral a Scala zůstala celá
Tak nějak jsem měl pocit, jak je všechno na Scale horší (až na spotřebu), ale ve finále to je skoro plichta.
Avatar - CICERO
28. 6. 2019 13:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2019 13:23
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Podle ACZ a Bureše ne = tomu přes to že s tebou souhlasím = vyhrála zase skoro Škodovka, rsp vytáhnul ji na úroveň vyspělejší Mazdy 3
Avatar - Mikesus
28. 6. 2019 17:38
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Upřímně, po vyzkoušení bych za scalu osobně peníze nedal.
To bouchání zadní nápravy na horších cestách bylo dost nepříjemné. Vzadu asi sedět nebudeš, ale vadilo mi "neodhlučnění" od zadních podběhů. Už po pár kilometrech mi to lezlo na nervy. Pořád jsem hledal, kde je otevřené okénko. Prostornost je jinak naprosto dostačující, kufr na svou velikost taky parádní. A když mi pak ukázali cenovku takové vybavové verze s výbavou, bez které už si nedokážu auto představit , už jsem byl na cenovce mazdy 3 jak nic, a to byla střední výbava.
28. 6. 2019 14:00
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
U testu škodofky vždy odečti jednu hvězdu..nebo 1-2 body a jsi zhruba na správném výsledku.Každý test se dá samozřejmě napsat tak jak potřebuješ..
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 15:58
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Já bych řekl, že kritéria jsou naprosto v pořádku, problém je, že autor hodnotí rozdíl v prostoru ve prospěch SCALY rozdílem o dost větším, než rozdíl jízdních vlastností ve prospěch Mazdy 3.

Já ta auta zkoušel a mělo by to být právě naopak, v prostornosti není takový rozdíl, jako v jízdě.
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 15:41
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Je vždy lepší to, co se více prodává? Je lepší deset deka šunky z kostelce, nebo wagyu steak? Odpověz si sám ;)
28. 6. 2019 14:45
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Čest tvojí odvaze!
Pokud si chceš kupovat současné auto na 15 let, nekupuj si už nikdy žádné.
Nikdy se ho taky už nepokoušej opravovat v malém servisu.
Bylo by to na dlooooouho ale věř, že PŘESNĚ vím, o čem mluvím.
Je to pěkně v … kámo.
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 15:47
Škoda nesmí prohrát....
o moc.... tak nějak asi znělo zadání testu.

Obě auta jsem zkoušel, nýbrž v jejich benzinových verzí, proto se nechci poustět do diskuze o testovaných motorech. Scala neni špatná, ale je to prostě lowendovější varianta mainstreamu. Já mám 188cm a na zadní sedačky u Scaly se posadím solidně, ale že bych měl královské místo před nohama? To fakt ne. Kufr v reálu není tak odlišný, papírové litry snesou dost.


Interiér je v Mazdě také o dost kvalitnější, a jízda ? Haha ... pane redaktore... jel jste s auty na ošklivé silnici? Zatímco se Mazda přenese jistě přes nerovnosti, ve Scale vám dává zadní náprava jasně vědět, že se někde šetřilo a to provází i známé bouchání z Rapida. Stejně tak řízení a řazení je u Mazdy přesnější.

Já srovnával 2.0 90kw a 1.0TSI 81kw a Mazda byla rozhodně živější, točivější a takovou atmosféru bych si klidně nechal líbit.

Když se podívám na bodování, je jasné, že Scala to nahnala opět kufrem a prostorností v interiéru, nýbrž jízda, která je o velký kus rozdílná je v bodovém hodnocení zohledněna "jen tak naoko".

A cena? Ano, trojka je drahá, sakra drahá.... ale tam koukám, že v naftě a ve výbavě ji Scala dotáhne... :D

P.s. při testovací jízdě MA3 nám prodejce řekl, že si máme místo Mazdy radši koupit Fokuse, protože je lepší... :D Mne teda taky seděl trochu více až na testovaný motor :D
Avatar - WinDiesel
28. 6. 2019 13:49
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
Tak to je ale přece na AUTO.cz noumánní Úďo !!!!!!!!!!!! :D :D :D
28. 6. 2019 15:23
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Fakt nechápu proč si někdo kupuje auto a pak se o něj nestará. U Mazdy když necháte každý cca 3 roky vystrikat dutiny a jednou za 6 ošetřit podvozek, tak vás přežije. Škodovky že nereznou? To je docela nesmysl. Všechny jednickovy fabky mají mrtvej přechod blatník práh, je to bolest koncernu, mají to i vw. Ovce jsou na tom stejně. Dvojkovy ovce taky děs. O trojkach nemá cenu se bavit, víc v servisu než doma. Za mě jednoznačně Mazda. Je to auto. Škodovka je spotřebák na 3 roky a pryč s tím.
Avatar - _beta
28. 6. 2019 14:48
Lepšie vs väčšie. Nevidím problém.
Každý si nájde svoje.
Chcem lepšie, beriem Mazdu 3. Chcem priestor, beriem Scalu.
Tých škodoviek firmy nakúpia pre referentov, bude ich na cestách ako nas*ané.

P.S.
Ja by som ako dvojmetrový asi nie s nadšením, ale tiež bral tú Scalu.
Avatar - palix
28. 6. 2019 14:32
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tí, ktorí kupujú Scalu sem asi veľmi nechodia ;). Taký človek ide priamo iba do Škody a vezme si svoju ďalšiu Škodu v poradí. Samozrejme česť vínimkám, ktorým auto vypadne ako naozaj dobrá voľba.
Samozrejme Mazdu len s benzínom...
28. 6. 2019 14:29
text je jasný
zas treba uznať, že v texte redakcia jasne uznáva, že 3 je lepšia takmer vo všetkom, ale tabulečky sú nastavené tak, aby to kufr vždy zachránil. Ľudia sú už tak vyhecovaní, že rovno kuknú na výsledok a tma pred očami.
29. 6. 2019 04:46
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Podle vyjádření tě odhaduji na holku s čerstvým řidičákem, které tatínek co odjezdil Š100, 105, Favorit, Felicii a většinu věcí si spravil sáml, či s Lojzou vedle v garáži napovídal spoustu dnes naprosto již nepravdivých a neplatných dogmat.

To co píšeš je samosebou nesmysl. Jakýkoliv lidský výrobek se může pokazit, bez ohledu na čas a opotřebení užíváním.
29. 6. 2019 04:36
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Take it easy, podívej na kritéria a ceny. Nejenže jsou srovnatelně vybavené vozy podobně drahé, ale ještě si možná lépe kupuješ půl kila kvalitní šunky oproti 55dkg (euro)šunky. Ta sice stojí na kilo méně, ale díky své vodovatosti se ani lépe nenajíš, ani si víc nepochutnáš.
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 22:37
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Mě se to srovnání líbí právě proto že ta auta jsou naprosto rozdílná, přestože patří do stejné kategorie.Jediným problémem testu je že srovnávací kriteria mají u autorů stejnou váhu. Ale pokud máme trochu selského rozumu tak si každý dá těm důležitým kriteriím větší váhu. Vítěz může být u každého jiný podle preferencí. A vůbec nezpochybňuju to, že Mazda je řidičsky o třídu lepší auto.
28. 6. 2019 17:16
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Nebudu reagovat na nesmysly, že Mazda nemá pozink nebo ošetřený podvozek. Samozřejmě, že má, ale musíš se probudit do dnešní doby. Po dvou zimách a 50K km je podvozek pořád jako nový a žádný dodatečný nástřik jsem nenechal dělat. Možná Mazda neumí antikorozní úpravu tak dokonale jako jiné značky, ale doba rezivějící Mazdy 6 GG/GY je vážně pryč.

Napíšu Ti ale něco k ceně servisu. Srovnávám servis OII Scout 2.0 TDI a Mazdy 6 GL 2,5i. Ať už tomu věříš nebo ne, za Oktávku jsem platíval před lety o zhruba 2000 Kč víc, než co dnes platím za běžný servis u Mazdy 6. Tvůj argument, že servis Škodovky je levnější, stojí hodně na vodě.
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 16:31
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Já ti teď ukážu, jak se přes tu zeď ladně přenesu :D

Když si vypočítáš, kolik na ní doplácí průměrný Čech ze svých daní přes dotace, tak ano ;) :D

Ale jo, máš samozřejmě pravdu, nicméně prodeje Scaly nebudou v cenách testovaných aut a proto je Mazda spíše to Wagyu, respektive Scala je tady v tom případě ta šunka podávaná s humrem a lanýžem :D
Avatar - woody-alien
28. 6. 2019 16:08
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Tady bych byl v soudech opatrný. Právě jsem ukončil výběr auta a kdybych ti řekl dva finalisty, asi by ses taky divil jak nesourodá dvojička to byla. ;-)
Avatar - speedfred
28. 6. 2019 15:44
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
:D :D :D toto už musí snáď generovať nejaký program samostatne.
29. 6. 2019 04:40
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tohle je celkem exemplární snůška předsudků českéhodůchodce pravidelně omílaná mladým lidem. Nevím, kdo ti co spraví na elektronice v garáži a mechaniku umí všude.

Trochu míň maloměšťáckého pohledu na svět by to chtělo.
28. 6. 2019 20:06
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tak väčšina ľudí si nové auto kupuje práve preto, aby sa oň nemusela starať :D. Na skoro každé nové auto mám 12 rokov záruku na prehrdzavenie - drvivá väčšina ľudí, ktorí denne autom jazdia ho za 12 rokov už mať dávno nebudú, tak načo by som robil nejakú extra starostlivosť keď mi to nič neprinesie...
28. 6. 2019 15:50
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
No nevím.Důvěry to teda ve mě moc nevzbuzuje..snad, možná..je to koncern,dá se jim po tom všem co dokázali věřit? Osobně už nějakéjch 20 let.. až na jednu výjimku (Nissan) jezdím francouzskejma a navzdory některéjm diskutérům jsem též spokojen..
28. 6. 2019 14:57
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Škodofku/koncern na 10-15 let?Tý jo..letmo si pamatuju na nějakej článek o tom,jak motory tsi jsou tak nekvalitní,že je pojišťovny nechtějí ani pojistit.Mazda a japonci obecně tu antikorozní ochranu už mají snad na nějaké slušnější úrovni.. problémy s ní měl i Ford.
Avatar - KANKUNEN
28. 6. 2019 13:39
Vnější design 8 : 0,8
to je k smíchu. Mám smůlu AdBlock mi zablokoval údaje zrychlení. Taky by mě zajímalo, kolik litrových kostek by se vlezl ve skutečnosti do kufrů.
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 20:50
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
To není o tom že se nestará. To auto prostě mělo nulovou antikorozní ochranu a v našich zeměpisných šířkách nemělo šanci korozi odolat. Mazda si bohužel pohnojila své jméno a to na dlouho. A u mě asi na trvalo.
Avatar - palix
28. 6. 2019 14:40
Re: text je jasný
Asi by autá nemali hodnotiť zaujatí novinári :)
28. 6. 2019 15:23
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
v pohode porovnávačka, zas mazda nie je prémia a vzadu trubka.
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2019 16:41
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Hlavně si myslím, že jsou to úplně jinak zaměřená auta. Pokud mi jde o styl a nehledím tolik na peníze, skončím u Mazdy. Pokud chci maximální poměr prostor/money, pochodím lépe u Škody.
Avatar - palix
28. 6. 2019 14:29
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Porovnávať Scalu a Mazdu 3? Myslím si, že to sú auta pre úplne iných zákazníkov. Ten, čo si kúpi Scalu na Mazdu ani nepôjde pozrieť a naopak...
Avatar - Emel
28. 6. 2019 14:32
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Tak lepším autem určitě je... taky to ale kompenzuje rozdíl v ceně. 574t je ranec... v červené jsi na 600 a nejsou tam vyhřívané sedačky, navíc Mazda potřebuje nutně větší kola než 16" které jsou v tom základu. Ten paket plus za 34t je skoro nutnost (18", autoklima, vyhřívané sedačky, přední senzory, kamera)... pak už je to auto bez výhrad a v téhle cenové už podle mě nemá Scala co nabídnout.

BTW - za 603 je v ceníku SkyX ve výbavě GT...
Avatar - freedom-fries
28. 6. 2019 14:41
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Scala je lepší. Já to klidně napíšu. Kdybych si měl vybrat služebáka, tak jdu určitě do Mazdy, ale kdybych měl vůz platit sám, tak 100% jdu do Škody (a to jsem ji nikdy neměl, ale lidi okolo mě jo, já jen jiná auta koncernu). Proč? Rez a opravy. Pokud někdo kupuje auto min. na 10 let, ale spíš 15, protože prostě prachy na nové každých 5 let nejsou (nebojím se to přiznat), tak chce, aby to vydrželo - a to Mazda neumí. Zrezne - nemá pozink díly karoserie, podvozek neošetřen. Pak je to taky o tom, že nějaký blbý koncernový motor mě po skončení záruky bude poctivě udržovat/opravovat malý servis na vesnici za 300Kč na hodinu, Mazdu mě nespraví, protože ty auta znát nebude. Ty prachy za servis za nějakých 5-10 let se pak dost nasčítají, tedy za předpokladu, že ta auta tk dlouho vydrží - u Mazdy to bude problém. Je to stylovka, jede krásně, uvnitř je to pěkné, ale k čemu mě to bude, když už to po prvni zimě bude chytat lišej na výfuku (viděl jsem na vlastní oči)... Prostě radši půjdu cestou rozumu a rozhodne i zkušenost moje a ostatních - jdu třeba do té Škody. A takhe bude uvažovat hodně lidí, proto taky prodeje Mazda vs. Škoda jsou taková jaká jsou.
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 12:04
Re: text je jasný
Ani bych neřekl, že jsou zaujatý. Ten text mi přijde celkem pravdivý. To až ty čísla v tabulkách nedávají smysl a nereflektují text. A výsledek pak vypadá podle čísel jako těsné vítězství Mazdy, ikdyž v textu jasně vyhrává skoro všude.
30. 6. 2019 14:38
Re: skoda je vyvazenejsi
Budeš mať isto dobrý rozhľad, mal si isto 3-ku prvej generácie, mazda mala problémy prvé cca dva roky s 2,2d pri vydaní aktuálnej generácie 6-tky a vlastne ani nevieš, že toto je nová generácie, nie facelift... Naozaj relevantne info :D
Avatar - pradeda777
29. 6. 2019 11:33
Tady není co řešit.........
....za pár táců extra dostane člověk pořádné a hezké auto od Mazdy.... :-!
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 20:46
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Rozhodoval jsem se mezi Mazdou 3 předešlé generace, Seatem Leon FR a VW Sportsvan. Tehdy to vyhrál Sportsvan. Mám to popsané v recenzi.
Avatar - woody-alien
28. 6. 2019 20:06
Re: Škoda nesmí prohrát....
Ma3 jsem nejel, ale zbytek kompaktů Focus podvozkem zadupává do země. A tříhrnek ? No, takhle. Nezačal jsem je mít rád, ale zase je 1.0 EB 92kW jasně nejlepší z projetých. Jenom mi nesmí nikdo tvrdit, že ten zvuk z tříválce dělá charakternější motor než je "bezpohlavní" turbo čtyřválec. Nedělá, podle mě je to ve vyšších otáčkách vyloženě nezdravé chroptění. :D
28. 6. 2019 16:25
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Kristepane.
Nejde o koncern nebo jakéhokoliv výrobce.
Prostě je to ÚPLŇĚ jiná věc, než to, co je teď.
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2019 15:25
u oboch aut
by som videl najradsej benzin ... u scaly 1,5tsi a u mazdy silnejsu verziu dvojlitra ... ale aspon galerku fotiek si kuknem.... scale to inak v bielej moc slusi :yes:
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2019 11:03
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tyhle názory mě baví. Jasně, pokud dvakrát ročně nastříkáš podvozek, každou zimu pod tím zameteš, vybrousíš půl kastle a přestříkáš, tak bude vše v pohodě...díky za připomenutí nostalgické každoroční rutiny na rodinné Felicii, ale jsme ve 21. století.

"ovce jsou na tom stejně"

ne, nejsou. Sice jim ochrana podvozku taky prospěje a Fabie mají svá slabá místa (blatníky), ale neshnijí ti za 10 let nosné prvky natolik, že se v tom bojíš jezdit. https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 21:23
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Na funkčnost asi ne ale na další prodej určitě ano. Proto si auta s výbornou antikorozní ochranou namátkově VW, Pegueot, Volvo drží velmi dobře svou cenu jako ojetiny.
28. 6. 2019 18:38
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Asi tak. Tieto auta si vobec nebudu konkurovat. Skratka davaju doraz na uplne odlisne vlastnosti. Obe auta si najdu svojich zakaznikov...

Ovsem diesel??? Tak to teda nie. Preco preboha diesel do nizsej strednej? Aj Scala ma slusny benzin 1.5TSI, no a do Mazdy3 ide klasicky benzin, a navyse aj novinka Skyactiv-X (na ktory som obzvlast zvedavy). Preco teda do takychto aut pchat diesel? Fakt netusim...
Avatar - CICERO
28. 6. 2019 13:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2019 15:16
Situace je jasná
Mít, nebo nemít pod kapotou motor TDI je opravdu podstatné. Stejně jako mít, nebo nemít po pár letech rezavé auto se šikmýma očima.
Další důvod je výbava na přání, nebo rozhodnutí koupit tuctovku z nouze. Co to je za nabídku, když chci třeba vyhřívaná čalouněná sedadla , která lze koupit pouze za příplatek 35 tis Kč a pouze jako kožená? A takových nesmyslů je tam více...
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 14:54
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Já mám Octu už 19 let. Běžný servis dělám za 350Kč/hod v menším servise který má mou důvěru.a jak píše HH1982 ta škodovka nerezne a nekazí se a to má najeto 370 tis.. Mazdu jsme měli v rodině taky, byla to 6 r.v.2006. Po 2 letech šla z domu kvůli korozi. Takže přesto že se mi Mazdy velmi líbí, vyhrávají testy, mají supr atmo benzínové motory, už si ji ale nikdy nekoupím. Tu odvahu koupit ji jsem už jednou měl, ale dvakrát se spálí jen hlupák.
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 12:00
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
AMEN. Tohle je diskuze lidí, kteří se o auta zajímají. Tady to jasně vyhraje Mazda. Ale real life je real life. Běžný kupce si do Mazdy ani nesedne, prostě přijde do Škodovky a něco si vybere :D Třeba by si i jeden ze dvou vybral Mazdu ale k tomu rozhodování většinou vůbec nedojde :-)
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 11:02
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
Test ujde. Ale ty jejich čísla v tabulkách moc neseděj :-) Cokoliv, co není objektivní ale subjektivní, většinou koncernu přilepšuje.
1. 7. 2019 23:26
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Síce to duní, vibruje, dynamické parametre sú horšie a mimo diaľnicu ani oveľa menej nezezere ale kupujte lebo to má 4 valce. Fakt si pobavil... Pridaj sa k HK_svetu.
Avatar - palix
1. 7. 2019 16:31
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Hlavne, že namiesto zadnej viac-prvkovej nápravy má nová Mazda 3 bohatú výbavu rôznych asistentov už v základe (možno to musí mať). Práve jazdné vlastnosti boli na prvom mieste, prečo som kúpil predošlú generáciu Mazdy 3.

Sú ľudia, pre ktorých je rôzna výbava nepodstatná - podstatné je dobre postavené auto. Dnes ich začína byť už menej - veď načo podvozok - elektronika toho zvládne veľa.
Možno zistili, že Mazdy predáva viac dizajn - väčšinu zákazníkov nezaujíma ako jazdia, prípadne ak budú jazdiť o niečo menej dobre, tak si to 80% zákazníkov nevšimne. Vsadili na dizajn, výbavu... A jazdí to stále dobre...
No za tie prachy je veľa konkurenčných áut, ktoré nie sú vôbec zlé. Napríklad ja osobne nie som až taký fanúšik Mazdy, aby som zaplatil tak veľa peňazí za pekné a dobre vybavené auto. (predošlá Mazda 3 bola iná káva).
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2019 08:45
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Protože se šetří = mj třeba z aut poslední roky mizí automatický zamykání při rozjezdu = protože se šetří :-|
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2019 08:43
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tos měl kliku s tim Golfem = po 3 letech -51% https://ekonom.ihned.cz/…ztraceji-hodnotu ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2019 08:41
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Toyota 7. Mazda hned za ní 8. = ze třiceti https://www.autoforum.cz/…t-spoustu-penez/
Avatar - Emel
30. 6. 2019 07:55
Re: Škoda nesmí prohrát....
Holt je to věc priorit, pokud nemáš $ na auto podle svých představ.. autoklimu i vyhřívané sedačky bych chtěl, ale dokázal bych je obětovat.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 6. 2019 12:30
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
...tak většinu Škodovek kupují firmy a soukromé prodeje budou tvořit z velké části neautaři, kteří jdou "na jistotu".

Tedy všecky autoweby a jejich diskuze jsou logicky výběžky obsazené nerdy a fandy, kteří se chovají jinak než běžný vzorek populace...
Avatar - Verny_2013
29. 6. 2019 11:46
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
To není o věku ale o potřebách. Sportsvan už je ale minulostí. Bylo to výborné auto ale trochu nudné. Teď mám krátkého, agilnějšího, výkonnějšího a jsem spokojený.
29. 6. 2019 07:37
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tak to by možno platilo v dobe felícií ale povrchová korózia podvozka skoro nikoho extra nezaujíma. A že by si VW Peugeot a Volvo extra držali ceny?
https://autobild.pluska.sk/…tore-drzia-cenu/
Všimni si mazdu 3 aj 6 na špici v držaní hodnoty :D.

https://www.autoforum.cz/…icke-sebevrazdy/?2
A tu si všimni Golfa vo vedení v poklese hodnoty - aj keď tu za to nemôže auto, ale špecifikácie (holobyt asi nikto moc nechce a suchej DSG sa ľudia rozumne boja).

Korózia začína hrať možno úlohu tak pri 15 ročných autách a tam už žiadnu hodnotu to auto nemá aj tak.
28. 6. 2019 23:51
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Já když jsem prebiral Mazdu 6, tak jsem s ní z autosalonu dojel k nejbližší benzínce a po zastavení se mi od podvozku vyvalil páchnoucí bílej dým. Volal jsem prodejci a ten mi řekl, že Mazda speciálně pro trhy střední Evropy stříká podvozky antikorozními nátěrem, který se právě "zapeče" po ujetí prvních kilometrů.
Takže myslím, že by to reznout snad nemuselo.
28. 6. 2019 18:48
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
protože s tím muzeálním 1.4TSI co mám jezdím se stejnou dynamikou jak s dieselem, na dálku mám spotřebu kolem 5,4l Svižnější jízdu kratší trasy nemám spotřebu přes 6,2l ( většinou tak kolem 5,8 ), je levnější servis/údržba a nemusím se bát že mě do nějakého města nepustí, je to kultivovanější a tišší, najedu 20tis km ročně a nemusím na novém autě připlácet nějakých 60tis. Tak mi řekni na co dneska diesel.
Avatar - CICERO
28. 6. 2019 17:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 16:56
Re: Škoda nesmí prohrát....
Jo, ja jel jen 1.0 92kw a na svůj objem dost dobrý, ale Fokusu by slušel silnější. Tu jednapětku nikde moc neměli co jsem tak zjistil. Až bude, rád se svezu :)
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 16:54
Re: Škoda nesmí prohrát....
S novým Focusem souhlas. Po zkušební jízdě jasně nejlepší podvozek v nižší střední. Ale vodu trochu kalí ty tříhrnkové benzíny. I když musím uznat že ta 1,5 je asi nejlepší tříválec se kterým jsem zatím jel.
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 16:16
Re: Škoda nesmí prohrát....
Ale ne, párkrát jsem se po práci s Mikesusem sebral a šli jsme něco projet :D Předtím jsem se k tomu 2 roky pořádně nedostal, tak teď doháním :D Možná vyjde i blog na nižší středí ;)

A aby si neměl strach o CO2, jezdíme i hybridy a elektro :D :D
Avatar - speedfred
28. 6. 2019 16:05
Re: Škoda nesmí prohrát....
Mám pocit že ty v poslednej dobe nemáš čo na práci, chodíš iba po salónoch a s ich autami nám tu vytváraš CO2 :-) :-!
Avatar - Ozzman
28. 6. 2019 15:57
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tady bych ani já naftu nechtěl :D
Avatar - Verny_2013
29. 6. 2019 11:56
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Když si vybereš blbou verzi, kterou pak nikdo nechce, pak proděláš kalhoty u jakékoliv značky. U VW jsou achilovou patou suché dvouspojky a 1,8 TSi. Ale např. já svého předchozího golfa prodal po 4 letech se ztrátou hodnoty jen 30%.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2019 10:52
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
To vážně nechápu - postaví si image mimo jiné na výborném podvozku, chtějí se tlačit do prémie, a dozadu vrazí trubku. Ježkovy zraky, proč?
Avatar - CICERO
29. 6. 2019 07:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 6. 2019 09:33
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Skyactive je cokolvek ale nie jednoduchy motor. Ze nema turbo a filter neznamena, ze ide o jednoduchu atmosferu. Nejde. Ten motor je naopak zlozitejsi ako aktualne R3 s jednoduchym turbom.
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 16:49
Re: Kufor
Stačí se do obou podívat a není co řešit. M3 ho má jak o třídu menší auto.
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2019 15:19
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Proboha, snad nikdo nekupuje muzeální motory TSI, když si může koupit diesel!?
Avatar - freedom-fries
28. 6. 2019 15:06
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Snad ta nová auta od koncernu nebudou tak špatná, alespoň se v to snažím věřit, protože jsme jedno nové loni koupili a 15 let prostě musí dát, jinak budu naštvanej :D Jinak v rodině 5 aut koncernu se stářím kolem 20 let a všechno +- funguje. Nějaké opravy byly, ale vždy to pár tisícovek spravilo, nic zásadního. Hlavně ta koroze je u nich naprosto v cajku, prostě v tomhle jsou to držáky, tak snad to dnes není tak horší. Japonců bylo v rodině taky dost a se dvěma jsem i roky jezdil - všechno drželo a nic se neopravovalo, pak to brutálně zrezlo a šlo to pryč. Loni, když jsme vybírali auto, jsme se dívali i na tu Mazdu - po přečtení pár zahraničních fór (hlavně země kde se solí - třeba Kanada) a shlédnutí mnoha fotek mě to prostě rychle přešlo. Aby spodek auta vypadal po 3 letech hůř, než 18 let starý VW, který je doma, do takového auta bych nešel.
Avatar - rokyta.p
28. 6. 2019 23:19
Scalátor jede
Ze dvou uvedených bych si samozřejmě zcela bez váhání zvolil Mazdu :D :yes: Ale to nevadí, alespoň srovnání ukazuje, že je Scala relativně schopná. Takže takové ty deviantní auta typu Megane, i30, Tipo ... rozdrtí jak pytlík s exkrementy :-)
3. 7. 2019 20:12
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Golf od 2017 spritmonitor:
1.0TSI: 6,12
1.6TDI: 5,52
Teda rozdiel 0,6l rozdiel ceny scaly 40 000Kc.
Rozdiel tak 20Kc /100km - takže za 200 000 km máš tu cenu späť a to nepočítam havarijko.... Jedine ak jazdíš hlavne diaľnice, tak ťa nebude trápiť dunenie a rozdiel v spotrebe bude väčšíí inak nafta proste nemá objektívne význam.

A k ostatným - kľudne si kúp Scalu, môže sa ti kľudne viac páčiť obe autá sú inak zamerané, ako je Mazda zameraná na iného zákazníka ako skoda. MAzda je auto cvengnuté do štýlu a skoda je z koncernu tá dácia. tak to proste je.
Avatar - Emel
2. 7. 2019 22:01
Re: Podivný verdikt
Pro mě jsou karty rozdané celkem jasně - Scala 1.5TSI MT Style za 480 je maximum toho, co má smysl zaplatit za Scalu s tím, že zlatý střed bude silnější litr v Ambition s nějakým paketem... a Mazda 3 začínající na 520t s 90kW 2.0G, nebo za 554t v tom Plusku... prostě se to cenově neprotíná, je tam rozdíl minimálně 40t, který se díky slevám zvětší na nějakých 60-70t.

Pokud by ta auta měla stát stejně, pak tedy pro mě Mazdu... a raději obětuju nějaká cingrlátka.
2. 7. 2019 21:31
mazda
konečně jsme se dočkali toho, že alternace je lepší než ublbaná škodovka.... jednoznačně mazda, ale osobně bych ji stejně vzal v jakémkoliv benzinu se skyactive
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 19:55
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Problém to byl např. i u CX-7 a CX-9.

A problém to řekl bych je stále. Mazda totiž míří jinam a takto zasolené silnice jsou spíše "náš" problém. Nebudou kvůli tomu měnit výrobu pro zbytek světa. Proto za mě tvrdím stále, že to problém je i nadále.

Navíc se stačí podívat, jak jsou lemy u Mazdy udělané. Je to stále to samé - neošetřený zahnutý kus plechu. Tam, kde koncern docela pečlivě má plechy zahnuté a přetmelené... U Mazdy se v tomhle nic nezměnilo. Možná silnější zinkování, které ovšem není spásou.
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 16:05
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Jenže to je již otázka minulosti. Ano, dříve se doporučovali střídat dutiny a dokonce to dělal i evropský importér. Ale nyní to již problém není.
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 16:03
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
V tom článku se píše:
V případě Japonců jsou zásadním problémem boční prahy, ostatně v tomto případě se stačí zeptat, nač dojíždějí majitelé starších Mazd. U novějších vozů s touto oblastí značka již takové potíže nemá, na rozdíl od...

Bude omluva ?
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 12:22
Re: skoda je vyvazenejsi
Můžeš vzít benzín, který je to nejlepší a nejspolehlivější, co na trhu najdeš.
Můžeš nastříkat dutiny a máš s rzí po starostech (ikdyž už stejně nerezne - ale abys měl klid).
Můžeš vzít sedan, který ti ten zadní sloupek eliminuje.
No a na závěr ti zbydou ty lepší jízdní vlastnosti, spolehlivější a hezčí auto.
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 11:23
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Vy ale zanedbáváte dost podstatná fakta:
1. rez už dávno není problém (alespoň ne u aut co jedou z japonské fabriky)
2. "blbý koncernový motor" bude po skončení záruky před smrtí, zatímco větší čtyřválcový atmosférický benzín bude pořád v nejlepší formě.
3. servis - to bych řekl, že je úplně nejpodstatnější bod. Servis Vás bude stát (statisticky) řádově méně, než v případě Škodovky. Mazda (alespoň benzínová) je prakticky to nejspolehlivější na trhu. S těma autama se jezdí jen pro běžné servisní operace (olej, brzdy apod.). A tom se starším Škodovkám může jen zdát. Navíc se dají sehnat normální servisy, kde Mazdy v klidu servisují za rozumné peníze. V dnešní době to je běžné auto, nic extra a každý normální servis má vybavení na jeho servisování. Nedávno jsem dal za olej, filtry vyčištění klimy 2400,- i s prací. Věř tomu, že u škodovky se moc níž nedostaneš protože tam bude rozdíl leda tak v ceně filtrů v jednotkách korun.

Ale chce to prostě jen jít a zeptat se a nevěřit starým babským pověrám... Navíc jak už bylo psáno, Mazda je lepší auto. Lépe jede, lepší materiály uvnitř, lépe vypadá. Jen to prostě není mainstream...
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 11:15
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Já mám shodou okolností doma jako druhé auto šestku r.v. 2006 a nemá ani náznak povrchové rzi (možná pár teček kolem oken pod lakem). Na STK mi tvrdili, že vše na podvozku jen povrchová rez bez nutnosti jakéhokoliv zásahu. Ve svém okolí mám pár jedničkových Octávií, které mají rezavé kufry jako liška. Tak které auto teda rezne ? Nevím, buď se předchozí majitel staral nebo to nebude tak horké. Taky je dost rozdíl u šestek první generace před FL (2003-2005) a všema následujícíma. Ta protikorozní ochrana se pak znatelně zlepšila a ten test na videu je právě z té verze r.v. 2004 a ještě v dost zanedbaném stavu. Chce to trochu objektivity, děkuji.
Avatar - skejpa
2. 7. 2019 11:06
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Je to tak. Je to vidět i v sekci moje auto. Pán si koupil Mazdu jen proto,že prodejce škodovky nebyl flexibilní, zapomněl poslat nabídku a on jel kolem mazdy a jen tak si zašel do showroomu, tam měli zrovna předváděčku pěknou, on to zkusil a divil se, proč někdy chtěl škodovku :D Takže škocnu zrušil, domluvil si Mazdu a bylo. A tak nějak si myslím, že to bude normálně. Prostě si tu škodovku kupují (mimo firmy) hodně lidi, co auta neřeší a vědí, že Škodovka je poctivé auto (což je pravda). Bohužel už většinou nezjistí, že za své peníze můžou nakoupit jinde lépe. A netrápí je to protože auto je pro ně jen dopravní prostředek, nic víc.
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2019 22:50
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Ano, ty. vozy leží mentálně na úplně jiné lince a neumím si moc představit někoho, kdo se mezi nimi bude rozhodovat.

V podstatě bych doslova řekl, ze to jsou mantinely vymezující kompaktní HB. Všichni ostatní leží vlastnostmi někde mezi nimi.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2019 07:48
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Citát z Vaculíkova megatestu 3válců: "Naprosto překvapivé, že větší čtyřválcová jednotka 1.4 BoosterJet zvládne limity na pevné částice v přísných měřeních WLTP + RDE podlézt bez filtru pevných částic. Jako jediný přímovstřikový přeplňovaný motor na trhu."

Když už to zmiňuju tak pořadí:

1. Ford 1.0 EcoBoost = průměrná známka 1,38
2. PSA 1.2 PureTech = 1,63
3. Honda 1.0 VTEC Turbo = 1,75
4. Suzuki 1.0 BoosterJet = 2,08
5. VW 1.0 TSI = 2,25
6. Fiat 1.0 Firefly = 2,28
7. Opel 1.0 Turbo = 2,43
8. Kia/Hyundai 1.0 T-GDI = 2,45
Avatar - woody-alien
1. 7. 2019 07:06
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Nikoliv, špatné informace má gretzky-matthew-gretzky. ;-)
1.4 BJ filtr dosud nemá. Kdyby ho měla, nejezdili by právě teď prodejci Suzuki na školení, jak tam od září začnou cpát SHVS. Ale klidně si můžu sáhnout do výfuku. :-)
http://woody-alien.rajce.idnes.cz/SSS#…
30. 6. 2019 17:02
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
1.4BJ ma GPF
Avatar - cascadia2
30. 6. 2019 12:50
Na pomezí mezi B a C segmentem
Scala může být slušné auto, které plní fci i C segmentu. Stejně jako Fabia často musela plnit fci rodinného vozu. Domnívám se však, že na C segmentu by měla být spíše na spodním okraji. Protože je to aby se vlk nažral, ale koza zůstala celá. Tedy podvozek z B (Polo) ale kastle C (Golf). Což nemusí být špatně, dokonce si myslím že je to i dobrý nápad. Protože je určitě dost lidí pro který je C segment trochu drahý (nové auto) ale malé Béčkové moc nechtějí. Takže jsou tak mezi, jízdní vlastnosti svázané malým podvozem se při bežné jízdě moderními řidiči, které zajímají akorát tablety tolik nepoznají. A vzhledově nebo vnitřním prostorem řekne každý ano Céčko.

...Srovnání s Mazdnou nevím, podle mě si auta do zelí příliš nelezou.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2019 23:22
Re: Škoda nesmí prohrát....
Ale to je přesně ono - co z toho, že základ není žádná bída, když v něm v zimě mrzneš a v létě laboruješ s manuální klimou.
29. 6. 2019 15:34
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
No 30% je veľmi slušné - na druhej strane asi si nemal moc najazdené a Sportsvany sú dosť vzácne. Ja budem mať za 4 roky tak 100 000 - 120 000 takže stratu očakávam väčšiu... Ale že by zrovna Toyoty alebo Mazdy tratili rýchlo na cene pocit nemám.Skôr Renault, Opel, Fial, Alfa, Citroen, Peugeot + to samozrejme veľmi záleží na konkrétnej špecifikácií (holobyt, motor/prevodovka so zlou povesťou).
Avatar - Emel
29. 6. 2019 13:51
Re: Škoda nesmí prohrát....
Jo, to Plusko je dobře mixlé a příplatek za něj je rozumný. Ani ten základ není žádná bída, ale třeba vyhřívané sedačky jsou něco, co už by člověk vzhledem k ceně čekal.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2019 10:50
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Přesně tak, údajně to dokázalo i Suzuki mimo 1.0 BJ.
29. 6. 2019 09:39
Re: Škoda nesmí prohrát....
Mne pride spravne drzy :) Ale ano, je to subjektivne. Jazdne vsak nemam vyhrady.
29. 6. 2019 07:41
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Jop máte pravdu, moja chyba sorry.
29. 6. 2019 05:51
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
U predajcu Mazdy mi potvrdili, ze vsetky ich modely uz splnaju Euro6d-temp. A benzinove motory to dokazu aj bez GPF (hoci maju priamy vstrek). Neviem ako to Mazda dokazala, ale je to tak.
28. 6. 2019 21:38
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Do dnesneho dna nema ziadna mazda GPF
Avatar - palix
28. 6. 2019 20:26
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Okolo mňa je pár Mazd starších ako 12 a viac rokov. Tie autá vyzerajú úplne rovnako ako iné autá. Viem, že nemali žiadnu špeciálnu údržbu. Servis? Mazda je povestná kvalitou (okrem niekdajšei korózie).
Aby som len nechválil... Minule som videl jednu starú 3-ku a až som sa zľakol aká bola hrdzavá. Kto vie čo zažila. Kolega má Octaviu II a tá je tiež statočne hrdzavá a to už je po oprave. Samozrejme tiež neviem, aký mala život kým ju kúpil.
Ani Dacia nemá pozink a ešte som nevidel na ulici nejakú hrdzavú.
Avatar - palix
28. 6. 2019 20:19
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
U Sky-X by som ešte osobne počkal. 2,0 benzín je ale pre Mazdu 3 úplne v pohode motor. Už sa na cestách začína objavovať sedan M3. Úplne nádherné auto - ťá sa už nedá porovnávať so Scalou.
Avatar - woody-alien
28. 6. 2019 20:16
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Tajný to není, ale můj výběr ti bude zřejmě celkem k ničemu. Vybíral jsem druhé auto do rodiny, spíše pro kratší trasy, takovou tu typickou nákupní tašku, pro rozvoz dětí atp. Bez nároku na větší prostornost nebo kufr. Nicméně, při tom všem jsem zkoušel i základnější verze kompaktů. Scalu jsem nezkoušel, ta byla svojí škodováckou politikou "delší než jste čekali" mimo můj zájem. Za sebe bych v ceně kolem 15.600 řešil Focuse, Trend Edition 1.0 92kW by se za ty peníze měl dát v pohodě koupit a Trend Edition Plus je na dostřel. Krasavec to úplně není, ale v dané cenové hladině je to jízdně (a tím nemyslím zdaleka jen dynamiku) nejlepší auto s nějakým prostorem. Kvalita jízdy vizuální nedostatky přebíjí. Jednoznačně.
28. 6. 2019 17:22
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Ako jasné vlastná skúsenosť zamrzí, ale na prelome tisícročí hrdzaveli mercedesy a už nehrdzavejú. Takisto hrdzaveli Mazdy a už je to lepšie - veď koľko majú na prehrdzavenie - 12 rokov? A hlavne auto striedaš podľa recenzií každé 4 roky, takže nekúpiť si ho kvôli tomu, že možno za 15 rokov prehnije znamená, že riešiš niečo tak za štvrtého vlastníka :D.
Na Peugeote 406 som po 14 rokoch mal podvozok ako nový - fakt brutálne dobrá ochrana proti korózii. Na Corolle už po dvoch zimách je na niektorých častiach podvozka povrchová hrdza, ale že by to malo mať v najbližších 10 rokoch vplyv na funkčnosť... Skôr by som mal strach že sa vysype nejaká drahšia časť ako motor alebo prevodovka...
Avatar - Emel
28. 6. 2019 16:28
Re: Situace je jasná
Vyhřívaná látková sedadla by měla být ve výbavě Plus.
Avatar - Emel
2. 7. 2019 16:38
Re: Podivný verdikt
Aby se neřeklo co? Někdo si myslí že je to zmanipulované na jednu stranu, někdo že na druhou... ale není to prostě proto, že každý má svoje váhy?
29. 6. 2019 21:39
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Jeho konstrukcia? Ci si myslis, ze dokazu splnat limity emisi len tak z pleziru a ostatni su tupci, ked aj ich atmosfery splnat mohli? To nie je len o valci naviac. Vsak vezmi EB aleto eTHP rozober ho a potom chod rozoberat skyactive. Uvidime z coho ostane viac suciastok a na ktory bude potrebne vynalozit viac casu. Ale keby sme boli pritom tak ano, jeden valec naviac s komponentami okolo bude stale vyssia zlozitost ako primitivne turbo.
29. 6. 2019 20:02
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Co konkretne je na Skyactive-G take zlozite? V com je zlozitejsi ako hociktory moderny preplnany trojvalec? Urcite nie tym, ze ma o jeden piest, ojnicu a valec navyse. Takze v com je ta zlozitost?

Ja na druhej strane ti poviem, v com je jednoduchsi: nema turboduchadlo, ani GPF.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2019 11:22
Re: Škoda nesmí prohrát....
No nevím, která konkurence je na tom s podélným místem vzadu výrazně lépe?

Co se týče cen, nafta je právě ve Scale nezvykle levná, ale příplatky cenu vyšvihnou. Testovaná Trojka je Plus, první (velmi) slušná výbava. Kdo z nich obsadí fleety, je asi jasné.
29. 6. 2019 04:42
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Myslel sis, že si zanotuješ nad svými trolími výpotky a ejhle netrefil jsi :D
Avatar - freedom-fries
28. 6. 2019 15:12
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Problémy byly hlavně se starými 1.8TSI, to máte pravdu v tom, že už to pojišťovny myslím ve státech nechtěli pojišťovat, protože to žralo litr oleje na 1500km a Audi tvrdilo, že je to ok. Staré 1.2, 1.4 taky žádná sláva. Od roku 2013 jsou už prý snad vychytané, v což doufám, protože jednu 1.4 mám. Leju od začátku jen Vervu (kvůli aditivům a nějaké syntetické biosložce místo lihu), zahřívám motor před divočením, dochlazuju turbo, nejezdím v nízkých otáčkách. Snad to čtvrt melounu udělá, víc po tom nechci :) Jezdím málo, takže motor snad vydrží, spíš by mě štvala ta rez. Ono se šetří všude, takže by mě nepřekvapilo, že dnešní koncern bude po 10 letech vypadat hůř než ta stará auta po 20...
Avatar - palix
28. 6. 2019 14:39
Re: Kufor
Mazda má nižší kufor, ale dostatočne veľký na plochu. Tu stráca litre. Aspoň na r.v. 2017 to tak je ;). Scala má isto vyšší kufor.
Avatar - freedom-fries
28. 6. 2019 17:05
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tak na ta auta se drží záruka 5 let/100-150 tis. km. Já třeba nenajedu víc jak 10-15 tis. za rok v jednom autě, takže se za deset let dostanu na km, které jakoby kryje výrobce v záruce, tak doufám, že se to nějak extra sypat nebude. Určitě ale souhlasím s tím, že pokud někdo chce za deset let nalítat autem půl míče, což dřív bylo u téměř každého auta splnitelné bez problémů, tak bude teď mít problém díky karbonizaci, ERG, vstřikům, poddimenzovaným spojkám a převodovkám atd. S tím určitě souhlasím!
28. 6. 2019 16:58
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Aky si mal vyber ak nie je tajny? Ja sa rozhodujem pre Scalu a neviem ci cakat na slabsi motor alebo nie a ci je v cene 15600 eur lepsia Kia ceed
28. 6. 2019 14:09
Kufor
Suchou matematikou vyjde z uvedenych rozmerov kufra pre M3 463L a pre SSc 445L. Kde teda M3 straca az 133L objemu kufra? Sikminou zadnych sedaciek to rozhodne nie je.
Nieco tu nevychadza.
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2019 22:41
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Nesmysl. Mazda 3 je za mě svým způsobem docela zklamání. Prostorností a praktičností zaostává opravdu hodně za Scalou. Že je jizdně zajímavější je sice krásné, ale bavime se stále o kompaktnim mainstream HB. Takže třeba za mě se Mazda dostala na samotné dno použitelnosti v rámci nižší střední. Asi bych ji kvůli (ne)prakticnosti zcela z výběru nevydařil, ale handicap by byl značný.

Naopak Scala pro běžné použití absolutně bez připomínek. Jasně, 1.0 je 3V, ale ... Doba je taková.
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 16:40
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Mám to podobně, taky to jsou obvykle dost nesourodé výběry. I ta Mazda 3 se mi do výběru dostala. Ale po jedné špatné zkušenosti už asi nechci pokoušet podruhé.
Avatar - palix
28. 6. 2019 20:16
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
To teda v Mazde celkom pokazili, uznívam - dať tam vlečnú nápravu...
18. 3. 2020 07:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2020 11:23
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Kecáte pěkný blbosti mazda je stejně praktická jako škoda snad jen v kufru lehce ztrácí ale ty kritéria si pan redaktor nastavil sám pro sebe to je celej krám
11. 7. 2019 21:23
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Ty ses taky pred lety posraval do plin. A ze uz ne? Nevadi, ale driv jo, tak se posravas dodnes... to je vase logika?
3. 7. 2019 22:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2019 01:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 22:11
Re: Podivný verdikt
Za mě taky jasno. Mazda není vozem pro běžné použití, ale spíše hraje na image a pocity. Jenže na to mi to přijde pro změnu trochu málo. Mazda 3 za mě cílí vyloženě špatným směrem (s ohledem na cílené prodeje).
Avatar - twistedTSD
30. 6. 2019 17:23
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tak v tom případě má Vaculík špatné informace.
Avatar - twistedTSD
30. 6. 2019 17:22
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Automatické zamykání je přece spíše záležitost kódování.
29. 6. 2019 04:50
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
A nedá si s trollením pokoj, předpokládám, že chodíš na malou na sousedův živý plot, za kterým má bazén. ;-)
28. 6. 2019 20:02
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Tak GPF Mazda mať bude, vzhľadom na priamy vstrek.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 19:49
Re: Podivný verdikt
Přijde mi že lepší pro čtenost je "senzace" že někdo v tom "podlaceném" plátku porazil Škodu.

Ale je to jen můj subjektivní dojem.

Prostě mi to srovnání nesedí. Rozhodovaly kategorie design a interiér. Design +0,80 ve prospěch Mazdy 3 (veskrze subjektivní záležitost), proti interiér +1,40 ve prospěch Scaly (převážně objektivní záležitost) a +1,00 v jízdě pro Mazdu (spíše subjektivní záležitost).

Celkově pak +0,05 vítězí Mazda... Nevím, mě to nesedí. Je mi jedno jestli vyhraje Scala nebo Mazda. Ale takovéto vítězství? Já naprosto objektivně mohu říct, že v designu vidím rozdíl tak max. 0,10 a vítězem je Scala...

Prostě v tomto případě vítězem je ten, koho redakce chtěla mít za vítěze.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 16:15
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
zato se o něco víc najíš ;-)
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2019 22:53
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Já to řady klidně napisu na plnou hubu. Za me bych z těchto dvou dost jednoznačně vybral Scalu. At se to komu líbí nebo ne :-!
Avatar - lordlord
29. 6. 2019 09:15
Volba rozumu
Volba rozumu říká: chci jezdit autem, které se jmenuje jako firma na toaleťáky, záchody, záchodové příslušenství? Stejně se jmenoval i počítač v čenobylské elektrárně.
Avatar - CICERO
28. 6. 2019 13:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 19:57
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Pokud TDI nepodtáčíš, tak neduní. A úspora na spotřebě stále citelná je.
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 16:13
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Omluva za co?? "Již takové potíže nejsou" není pochvala :-!
Avatar - rohYpnol
2. 7. 2019 16:04
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Ano, a objektivně je antikorozní ochrana u Mazdy problém. Mazdy 6 hnily a nic s tím nenaděláš.

Ano, Octavie nebo Fabie měly také bolavá místa, ale sorry, jestli mi rezne vyměnitelný díl tak to asi přežiju (přední blatníky). Problémem jsou nosné části a skelet, a ten u koncernu prostě nehnije. Ne pokud to není rozstřelné a svařené ze 4 aut.

Že je antikorozní (ne)ochrana Mazd problém věděli i prodejci. Proto někteří rovnou na nových vozech dodatečně ošetřovali spodek ještě před prodejem. Proč asi??? Prostě věděli, že ty auta nejsou na naše podmínky stavěné.
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2019 23:02
Podivný verdikt
Přijde mi, že záměrně zvítězila o chlup Mazda, aby se neřeklo... Přitom do značné míry hrálo v hodnoceni rozdíly ve vzhlecuz...

Za mě je vítězem Scala. Auto, kterému člověk v podstatě nemá co objektivně vytknout. Ano, Mazda určitě jízdné a řidičský zajímavější. Ale bavime se o kompaktním mainstream HB... Mazda leda pro par ortodoxních skalních fandů. Pro běžného řidiče smysl Mazda nedává.
Avatar - rohYpnol
1. 7. 2019 22:46
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Diesel naopak ano. 1.5 TSI je drahý, 1.0 TSI je V3 nesmysl. TDI bude úspornější a je to 4valec. Rázem dává diesel dost velký smysl.
30. 6. 2019 14:02
skoda je vyvazenejsi
Dieslovemu motoru v Mazde bych neveril, jsou s nimi notoricke problemy. Stejne tak uz po vlastni zkusenosti neverim antikorozni ochrane. A do tretice, co mi na Mazde vadi, je ten design, zejmena v zadni casti vozu. Designer v Mazde ocividne nenavidi zadni okynka a dvere, jinak nechapu, proc se jim tak hrozne msti. Na ten opticky nevyvazeny paskvil se neda divat, boli z toho hlava. S faceliftem Mazda 3 silene zhnusnela, predtim to byla celkem krasavice. I pres nepochybne lepsi jizdni vlastnosti Mazdy bych nakonec volil Skodu.
30. 6. 2019 12:59
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Scala je rovnako zlá ako Mazda.

Škodu mám doma - platím 52€ v značkovom servise, ktorý ani nedodržuje špecifikácie výrobcu.
Importér na to kašle.

Mazda má krátku záruku - to predĺženie je len poistka = môžem osrat.

Každý účastník díler radšej konzervu je ešte pred predajom, lebo Bystrica hmla už pri dovoze na predajňu.

Škoda má po 4 rokoch klímu v ***i, samozrejme už je po záruke.

Škoda hučí, Mazda rovnako, dokonca na zlom asfalte ešte viac.

Krajšia je Mazda, ale je tam zásadne menej miesta - tabuľky rozmerov v tomto plátku sú nezmyselné.

Záver - predávať sa bude. Lepšie Scala.
Má viac miesta, nie je škaredá a atmosféru motory každý sú dávno prekonané
28. 6. 2019 19:21
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
V podstate suhlas, len si nemozem odpustit male podrypnutie: porovnavat servis Skody s dieselom a Mazdy s benzinom nema velmi zmysel. Nie je jasne, kolko z toho rozdielu ide na vrub znacky, a kolko robi odlisna koncepcia motora. Ked uz, tak nafta vs nafta, alebo benzin vs benzin...

Pokial ide o sucasne naftove motory, tam asi velky rozdiel v nakladoch na servis nebude. Su vlastne dost podobne. Oba maju turbo, DPF aj AdBlue. To uz skor medzi benzinovymi motormi moze byt rozdiel v narocnosti servisu. Tie od Mazdy su pomerne jednoduche (co vobec nemyslim ako vycitku!). Ziadne turbo, ziadny GPF. To moze byt samozrejme aj vyhoda...
28. 6. 2019 13:57
Volba rozumu
asi nějaký úplně jiný auto s jiným motorem ne?
no jnak...prodá se násobně ví Scal.
Škoda, kdyby redakce chtěla, mohla vyboxovat ještě nějakou setinku pro Scalu na prodl. záruce. 5/100 je za dvojku. Dali tam 5/150 za skoro 10. I když to je u nafty asi víc logický.
28. 6. 2019 17:03
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
Souhlas, nicméně Mazda 3 a Scala jsou těžko srovnatelná, mají jiná DNA. Myslím si, že tento srovnávací test je nesmysl.
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2019 15:31
Re: Situace je jasná
mne sa nova mazda 3 nazivo moc nepaci.. a vsimni si ake ma aj male presklenne plochy voci scale.. aj ten sirocizny B stlpik je az nevkusny .. k tomu rozcapena je na predok jak zaba ktoru presiel valec... mne sa inak ani tie predne svetla 3ky nepacia.. neladia ani svojim posadenim s maskou a maska neladi celkovo s proporciami predku auta.. ale to je asi jedno ... chapem ze je to super auto a fandovia mazdy si novu 3ku radi kupia ale ja otvorene priznavam ze mne sa scala paci viac --- pritom predosla mazda 3 je dodnes krasna a urcite krajsia ako scala.... takze za mna scalu.. ale s 1,5tsi.. :yes:
28. 6. 2019 16:28
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
Milerád odpovím - tobě.
Naběhl sis.
Ne, ty sis kámo postavil zeď, odkrokoval padesát metrů zpátky a rozběhl ses a rozmlátil ses vo tu zeď.
Čili moje totálně knocoutující a dokonalá odpověď je:
10dkg kostelecký šunky a wagyu steak ---- stojí přibližně stejně?
Odpověz si sám :)
Game over.
28. 6. 2019 14:02
Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
ten šílenej výběžek paralenního vesmíru, kterým je tato diskuse.
Všichni tady budou unisono vyřvávat, že je Mazda lepší. No a ve skutečným světě (rozuměj tuto zemi plus dejme tomu SR) se prodá multinásobek Scal.
A přitom ani jeden jedinej člověk tady nenapíče, že je Scala lepší. Ani já ne. To je fakt divný.
WELCOME TO ALTERNATIVE UNIVERSUM powered by bykupci ?!?!
Nebo co ?
Nechápu.
JInak vměstnat auta do čísílek je totální chujovina.
Ale vopravdu dont understand proč bych si proboha měl koupit Mazdu 3 s dieselem 85kW?
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2019 16:44
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
Oni dávají všem kritériím stejnou váhu. Pokud preferuješ jízdu nad praktičností, není co řešit jasně Mazda. Pokud máš jiná kritéria a hledíš i na cenu tak je to jasně Skála. Každý si kritériím musí dát vlastní váhu.Test je úplně OK. To je celé.