Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 13:13
...(a teoretickou plichtu) by i prodejce škodovek zašel koupit Mazdu. Bohužel ji nenakonfiguruješ, slevu si dáš leda sám a pokud nevybereš ze skladu, dostaneš ji už napřesrok. Ale je evidentně lepším autem jako takovým.
Avatar - Hammunasakra
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 13:23
Podle ACZ a Bureše ne = tomu přes to že s tebou souhlasím = vyhrála zase skoro Škodovka, rsp vytáhnul ji na úroveň vyspělejší Mazdy 3
Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 13:29
Jak mi Scala naživo nevadí, tak vedle Ma3 je to prostě jako hrubě otesaný kámen, vedle sošky.

Nebouchavý podvozek, pohodlné sedačky a příjemnější motor. Je to tedy spíš o parník, nebo jinak...ta přitroublá kritéria jsou děsná!
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 15:58
Já bych řekl, že kritéria jsou naprosto v pořádku, problém je, že autor hodnotí rozdíl v prostoru ve prospěch SCALY rozdílem o dost větším, než rozdíl jízdních vlastností ve prospěch Mazdy 3.

Já ta auta zkoušel a mělo by to být právě naopak, v prostornosti není takový rozdíl, jako v jízdě.
Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 17:03
Souhlas, nicméně Mazda 3 a Scala jsou těžko srovnatelná, mají jiná DNA. Myslím si, že tento srovnávací test je nesmysl.
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 22:37
Mě se to srovnání líbí právě proto že ta auta jsou naprosto rozdílná, přestože patří do stejné kategorie.Jediným problémem testu je že srovnávací kriteria mají u autorů stejnou váhu. Ale pokud máme trochu selského rozumu tak si každý dá těm důležitým kriteriím větší váhu. Vítěz může být u každého jiný podle preferencí. A vůbec nezpochybňuju to, že Mazda je řidičsky o třídu lepší auto.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 1. 7. 2019 22:41
Nesmysl. Mazda 3 je za mě svým způsobem docela zklamání. Prostorností a praktičností zaostává opravdu hodně za Scalou. Že je jizdně zajímavější je sice krásné, ale bavime se stále o kompaktnim mainstream HB. Takže třeba za mě se Mazda dostala na samotné dno použitelnosti v rámci nižší střední. Asi bych ji kvůli (ne)prakticnosti zcela z výběru nevydařil, ale handicap by byl značný.

Naopak Scala pro běžné použití absolutně bez připomínek. Jasně, 1.0 je 3V, ale ... Doba je taková.
Avatar - palix
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 14:29
Porovnávať Scalu a Mazdu 3? Myslím si, že to sú auta pre úplne iných zákazníkov. Ten, čo si kúpi Scalu na Mazdu ani nepôjde pozrieť a naopak...
Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 15:23
v pohode porovnávačka, zas mazda nie je prémia a vzadu trubka.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 20:16
To teda v Mazde celkom pokazili, uznívam - dať tam vlečnú nápravu...
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 29. 6. 2019 10:52
To vážně nechápu - postaví si image mimo jiné na výborném podvozku, chtějí se tlačit do prémie, a dozadu vrazí trubku. Ježkovy zraky, proč?
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 30. 6. 2019 08:45
Protože se šetří = mj třeba z aut poslední roky mizí automatický zamykání při rozjezdu = protože se šetří :-|
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 30. 6. 2019 17:22
Automatické zamykání je přece spíše záležitost kódování.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 1. 7. 2019 16:31
Hlavne, že namiesto zadnej viac-prvkovej nápravy má nová Mazda 3 bohatú výbavu rôznych asistentov už v základe (možno to musí mať). Práve jazdné vlastnosti boli na prvom mieste, prečo som kúpil predošlú generáciu Mazdy 3.

Sú ľudia, pre ktorých je rôzna výbava nepodstatná - podstatné je dobre postavené auto. Dnes ich začína byť už menej - veď načo podvozok - elektronika toho zvládne veľa.
Možno zistili, že Mazdy predáva viac dizajn - väčšinu zákazníkov nezaujíma ako jazdia, prípadne ak budú jazdiť o niečo menej dobre, tak si to 80% zákazníkov nevšimne. Vsadili na dizajn, výbavu... A jazdí to stále dobre...
No za tie prachy je veľa konkurenčných áut, ktoré nie sú vôbec zlé. Napríklad ja osobne nie som až taký fanúšik Mazdy, aby som zaplatil tak veľa peňazí za pekné a dobre vybavené auto. (predošlá Mazda 3 bola iná káva).
Avatar - woody-alien
Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 16:08
Tady bych byl v soudech opatrný. Právě jsem ukončil výběr auta a kdybych ti řekl dva finalisty, asi by ses taky divil jak nesourodá dvojička to byla. ;-)
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 16:40
Mám to podobně, taky to jsou obvykle dost nesourodé výběry. I ta Mazda 3 se mi do výběru dostala. Ale po jedné špatné zkušenosti už asi nechci pokoušet podruhé.
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 16:58
Aky si mal vyber ak nie je tajny? Ja sa rozhodujem pre Scalu a neviem ci cakat na slabsi motor alebo nie a ci je v cene 15600 eur lepsia Kia ceed
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 17:38
Upřímně, po vyzkoušení bych za scalu osobně peníze nedal.
To bouchání zadní nápravy na horších cestách bylo dost nepříjemné. Vzadu asi sedět nebudeš, ale vadilo mi "neodhlučnění" od zadních podběhů. Už po pár kilometrech mi to lezlo na nervy. Pořád jsem hledal, kde je otevřené okénko. Prostornost je jinak naprosto dostačující, kufr na svou velikost taky parádní. A když mi pak ukázali cenovku takové vybavové verze s výbavou, bez které už si nedokážu auto představit , už jsem byl na cenovce mazdy 3 jak nic, a to byla střední výbava.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 20:16
Tajný to není, ale můj výběr ti bude zřejmě celkem k ničemu. Vybíral jsem druhé auto do rodiny, spíše pro kratší trasy, takovou tu typickou nákupní tašku, pro rozvoz dětí atp. Bez nároku na větší prostornost nebo kufr. Nicméně, při tom všem jsem zkoušel i základnější verze kompaktů. Scalu jsem nezkoušel, ta byla svojí škodováckou politikou "delší než jste čekali" mimo můj zájem. Za sebe bych v ceně kolem 15.600 řešil Focuse, Trend Edition 1.0 92kW by se za ty peníze měl dát v pohodě koupit a Trend Edition Plus je na dostřel. Krasavec to úplně není, ale v dané cenové hladině je to jízdně (a tím nemyslím zdaleka jen dynamiku) nejlepší auto s nějakým prostorem. Kvalita jízdy vizuální nedostatky přebíjí. Jednoznačně.
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 20:46
Rozhodoval jsem se mezi Mazdou 3 předešlé generace, Seatem Leon FR a VW Sportsvan. Tehdy to vyhrál Sportsvan. Mám to popsané v recenzi.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 29. 6. 2019 07:44
Podle tohohle člověk pozná tvůj věk... :-) Vyvýšená pozice... mmm taky sem znal podobnýho pána, nejdřív fabia, I. gen. pak Ceed I gen. a ted jezdi Golf Sportsvan... :-)
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 29. 6. 2019 11:46
To není o věku ale o potřebách. Sportsvan už je ale minulostí. Bylo to výborné auto ale trochu nudné. Teď mám krátkého, agilnějšího, výkonnějšího a jsem spokojený.
Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 18:38
Asi tak. Tieto auta si vobec nebudu konkurovat. Skratka davaju doraz na uplne odlisne vlastnosti. Obe auta si najdu svojich zakaznikov...

Ovsem diesel??? Tak to teda nie. Preco preboha diesel do nizsej strednej? Aj Scala ma slusny benzin 1.5TSI, no a do Mazdy3 ide klasicky benzin, a navyse aj novinka Skyactiv-X (na ktory som obzvlast zvedavy). Preco teda do takychto aut pchat diesel? Fakt netusim...
Avatar - palix
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 20:19
U Sky-X by som ešte osobne počkal. 2,0 benzín je ale pre Mazdu 3 úplne v pohode motor. Už sa na cestách začína objavovať sedan M3. Úplne nádherné auto - ťá sa už nedá porovnávať so Scalou.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 1. 7. 2019 22:46
Diesel naopak ano. 1.5 TSI je drahý, 1.0 TSI je V3 nesmysl. TDI bude úspornější a je to 4valec. Rázem dává diesel dost velký smysl.
Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 1. 7. 2019 23:26
Síce to duní, vibruje, dynamické parametre sú horšie a mimo diaľnicu ani oveľa menej nezezere ale kupujte lebo to má 4 valce. Fakt si pobavil... Pridaj sa k HK_svetu.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 2. 7. 2019 19:57
Pokud TDI nepodtáčíš, tak neduní. A úspora na spotřebě stále citelná je.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 3. 7. 2019 20:12
Golf od 2017 spritmonitor:
1.0TSI: 6,12
1.6TDI: 5,52
Teda rozdiel 0,6l rozdiel ceny scaly 40 000Kc.
Rozdiel tak 20Kc /100km - takže za 200 000 km máš tu cenu späť a to nepočítam havarijko.... Jedine ak jazdíš hlavne diaľnice, tak ťa nebude trápiť dunenie a rozdiel v spotrebe bude väčšíí inak nafta proste nemá objektívne význam.

A k ostatným - kľudne si kúp Scalu, môže sa ti kľudne viac páčiť obe autá sú inak zamerané, ako je Mazda zameraná na iného zákazníka ako skoda. MAzda je auto cvengnuté do štýlu a skoda je z koncernu tá dácia. tak to proste je.
Avatar - Emel
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 14:32
Tak lepším autem určitě je... taky to ale kompenzuje rozdíl v ceně. 574t je ranec... v červené jsi na 600 a nejsou tam vyhřívané sedačky, navíc Mazda potřebuje nutně větší kola než 16" které jsou v tom základu. Ten paket plus za 34t je skoro nutnost (18", autoklima, vyhřívané sedačky, přední senzory, kamera)... pak už je to auto bez výhrad a v téhle cenové už podle mě nemá Scala co nabídnout.

BTW - za 603 je v ceníku SkyX ve výbavě GT...
Avatar - twistedTSD
Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 28. 6. 2019 16:41
Hlavně si myslím, že jsou to úplně jinak zaměřená auta. Pokud mi jde o styl a nehledím tolik na peníze, skončím u Mazdy. Pokud chci maximální poměr prostor/money, pochodím lépe u Škody.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Přes jakési bodové hodnocení...
| 1. 7. 2019 22:50
Ano, ty. vozy leží mentálně na úplně jiné lince a neumím si moc představit někoho, kdo se mezi nimi bude rozhodovat.

V podstatě bych doslova řekl, ze to jsou mantinely vymezující kompaktní HB. Všichni ostatní leží vlastnostmi někde mezi nimi.
Avatar - CICERO
Ty auta vedle sebe vypadají....
| 28. 6. 2019 13:30
...jakoby mezi nimi byl 10 let věkového rozdílu...;-) Tim chci říct, že skala vypada pořád hodně jako rapid spaceback a v té bílé a těhle kolech to uplně bije... :-) Aspoň se bude ztrácet a na silnici si ji nikdo ani nevšimne, když nebude zelená :D jo přesně webpajo taky to vidíš.. :-) !

Za mě MAZDA !!! :yes: :yes: :yes:
Dokud Vám nezrezne, tak Vás baví...
Avatar - KANKUNEN
Vnější design 8 : 0,8
| 28. 6. 2019 13:39
to je k smíchu. Mám smůlu AdBlock mi zablokoval údaje zrychlení. Taky by mě zajímalo, kolik litrových kostek by se vlezl ve skutečnosti do kufrů.
Avatar - kari.laz
Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 28. 6. 2019 13:43
Tak nějak jsem měl pocit, jak je všechno na Scale horší (až na spotřebu), ale ve finále to je skoro plichta.
Avatar - WinDiesel
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 28. 6. 2019 13:49
Tak to je ale přece na AUTO.cz noumánní Úďo !!!!!!!!!!!! :D :D :D
Avatar - CICERO
Re: Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 28. 6. 2019 13:55
Tyjo jááá sem ale kjááááva, Nojoo Havééééél… No jak to bylo no? Máme co ? No co máme v ruce? Hole máme v ruce! Ale prosimtě! Holé ruce! Máme holé ruce !!! (a prázdnou peněženku, skrz firemní zaplacené články... :D )
Avatar - CICERO
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 28. 6. 2019 13:52
Bud rád, že to nesrovnávají s MB A, by ztoho vyšel chudák, jako předražená zbytečnost... Avšak... :-)

Bud klidná jako voda, a silná jako proud...
Scala se Ti poddá a zbavíš se všech pout...
Re: Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 28. 6. 2019 14:00
U testu škodofky vždy odečti jednu hvězdu..nebo 1-2 body a jsi zhruba na správném výsledku.Každý test se dá samozřejmě napsat tak jak potřebuješ..
Avatar - Verny_2013
Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 28. 6. 2019 16:44
Oni dávají všem kritériím stejnou váhu. Pokud preferuješ jízdu nad praktičností, není co řešit jasně Mazda. Pokud máš jiná kritéria a hledíš i na cenu tak je to jasně Skála. Každý si kritériím musí dát vlastní váhu.Test je úplně OK. To je celé.
Avatar - skejpa
Re: Re: Vlk se nažral a Scala zůstala celá
| 2. 7. 2019 11:02
Test ujde. Ale ty jejich čísla v tabulkách moc neseděj :-) Cokoliv, co není objektivní ale subjektivní, většinou koncernu přilepšuje.
Avatar - fostek
Volba rozumu
| 28. 6. 2019 13:57
asi nějaký úplně jiný auto s jiným motorem ne?
no jnak...prodá se násobně ví Scal.
Škoda, kdyby redakce chtěla, mohla vyboxovat ještě nějakou setinku pro Scalu na prodl. záruce. 5/100 je za dvojku. Dali tam 5/150 za skoro 10. I když to je u nafty asi víc logický.
Avatar - fostek
Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 14:02
ten šílenej výběžek paralenního vesmíru, kterým je tato diskuse.
Všichni tady budou unisono vyřvávat, že je Mazda lepší. No a ve skutečným světě (rozuměj tuto zemi plus dejme tomu SR) se prodá multinásobek Scal.
A přitom ani jeden jedinej člověk tady nenapíče, že je Scala lepší. Ani já ne. To je fakt divný.
WELCOME TO ALTERNATIVE UNIVERSUM powered by bykupci ?!?!
Nebo co ?
Nechápu.
JInak vměstnat auta do čísílek je totální chujovina.
Ale vopravdu dont understand proč bych si proboha měl koupit Mazdu 3 s dieselem 85kW?
Avatar - palix
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 14:32
Tí, ktorí kupujú Scalu sem asi veľmi nechodia ;). Taký človek ide priamo iba do Škody a vezme si svoju ďalšiu Škodu v poradí. Samozrejme česť vínimkám, ktorým auto vypadne ako naozaj dobrá voľba.
Samozrejme Mazdu len s benzínom...
Avatar - skejpa
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 11:06
Je to tak. Je to vidět i v sekci moje auto. Pán si koupil Mazdu jen proto,že prodejce škodovky nebyl flexibilní, zapomněl poslat nabídku a on jel kolem mazdy a jen tak si zašel do showroomu, tam měli zrovna předváděčku pěknou, on to zkusil a divil se, proč někdy chtěl škodovku :D Takže škocnu zrušil, domluvil si Mazdu a bylo. A tak nějak si myslím, že to bude normálně. Prostě si tu škodovku kupují (mimo firmy) hodně lidi, co auta neřeší a vědí, že Škodovka je poctivé auto (což je pravda). Bohužel už většinou nezjistí, že za své peníze můžou nakoupit jinde lépe. A netrápí je to protože auto je pro ně jen dopravní prostředek, nic víc.
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 14:41
Scala je lepší. Já to klidně napíšu. Kdybych si měl vybrat služebáka, tak jdu určitě do Mazdy, ale kdybych měl vůz platit sám, tak 100% jdu do Škody (a to jsem ji nikdy neměl, ale lidi okolo mě jo, já jen jiná auta koncernu). Proč? Rez a opravy. Pokud někdo kupuje auto min. na 10 let, ale spíš 15, protože prostě prachy na nové každých 5 let nejsou (nebojím se to přiznat), tak chce, aby to vydrželo - a to Mazda neumí. Zrezne - nemá pozink díly karoserie, podvozek neošetřen. Pak je to taky o tom, že nějaký blbý koncernový motor mě po skončení záruky bude poctivě udržovat/opravovat malý servis na vesnici za 300Kč na hodinu, Mazdu mě nespraví, protože ty auta znát nebude. Ty prachy za servis za nějakých 5-10 let se pak dost nasčítají, tedy za předpokladu, že ta auta tk dlouho vydrží - u Mazdy to bude problém. Je to stylovka, jede krásně, uvnitř je to pěkné, ale k čemu mě to bude, když už to po prvni zimě bude chytat lišej na výfuku (viděl jsem na vlastní oči)... Prostě radši půjdu cestou rozumu a rozhodne i zkušenost moje a ostatních - jdu třeba do té Škody. A takhe bude uvažovat hodně lidí, proto taky prodeje Mazda vs. Škoda jsou taková jaká jsou.
Avatar - fostek
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 14:45
Čest tvojí odvaze!
Pokud si chceš kupovat současné auto na 15 let, nekupuj si už nikdy žádné.
Nikdy se ho taky už nepokoušej opravovat v malém servisu.
Bylo by to na dlooooouho ale věř, že PŘESNĚ vím, o čem mluvím.
Je to pěkně v … kámo.
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 14:54
Já mám Octu už 19 let. Běžný servis dělám za 350Kč/hod v menším servise který má mou důvěru.a jak píše HH1982 ta škodovka nerezne a nekazí se a to má najeto 370 tis.. Mazdu jsme měli v rodině taky, byla to 6 r.v.2006. Po 2 letech šla z domu kvůli korozi. Takže přesto že se mi Mazdy velmi líbí, vyhrávají testy, mají supr atmo benzínové motory, už si ji ale nikdy nekoupím. Tu odvahu koupit ji jsem už jednou měl, ale dvakrát se spálí jen hlupák.
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:23
Fakt nechápu proč si někdo kupuje auto a pak se o něj nestará. U Mazdy když necháte každý cca 3 roky vystrikat dutiny a jednou za 6 ošetřit podvozek, tak vás přežije. Škodovky že nereznou? To je docela nesmysl. Všechny jednickovy fabky mají mrtvej přechod blatník práh, je to bolest koncernu, mají to i vw. Ovce jsou na tom stejně. Dvojkovy ovce taky děs. O trojkach nemá cenu se bavit, víc v servisu než doma. Za mě jednoznačně Mazda. Je to auto. Škodovka je spotřebák na 3 roky a pryč s tím.
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 20:06
Tak väčšina ľudí si nové auto kupuje práve preto, aby sa oň nemusela starať :D. Na skoro každé nové auto mám 12 rokov záruku na prehrdzavenie - drvivá väčšina ľudí, ktorí denne autom jazdia ho za 12 rokov už mať dávno nebudú, tak načo by som robil nejakú extra starostlivosť keď mi to nič neprinesie...
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 20:50
To není o tom že se nestará. To auto prostě mělo nulovou antikorozní ochranu a v našich zeměpisných šířkách nemělo šanci korozi odolat. Mazda si bohužel pohnojila své jméno a to na dlouho. A u mě asi na trvalo.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 11:03
Tyhle názory mě baví. Jasně, pokud dvakrát ročně nastříkáš podvozek, každou zimu pod tím zameteš, vybrousíš půl kastle a přestříkáš, tak bude vše v pohodě...díky za připomenutí nostalgické každoroční rutiny na rodinné Felicii, ale jsme ve 21. století.

"ovce jsou na tom stejně"

ne, nejsou. Sice jim ochrana podvozku taky prospěje a Fabie mají svá slabá místa (blatníky), ale neshnijí ti za 10 let nosné prvky natolik, že se v tom bojíš jezdit. https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - skejpa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinova
| 2. 7. 2019 11:15
Já mám shodou okolností doma jako druhé auto šestku r.v. 2006 a nemá ani náznak povrchové rzi (možná pár teček kolem oken pod lakem). Na STK mi tvrdili, že vše na podvozku jen povrchová rez bez nutnosti jakéhokoliv zásahu. Ve svém okolí mám pár jedničkových Octávií, které mají rezavé kufry jako liška. Tak které auto teda rezne ? Nevím, buď se předchozí majitel staral nebo to nebude tak horké. Taky je dost rozdíl u šestek první generace před FL (2003-2005) a všema následujícíma. Ta protikorozní ochrana se pak znatelně zlepšila a ten test na videu je právě z té verze r.v. 2004 a ještě v dost zanedbaném stavu. Chce to trochu objektivity, děkuji.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fasci
| 2. 7. 2019 16:04
Ano, a objektivně je antikorozní ochrana u Mazdy problém. Mazdy 6 hnily a nic s tím nenaděláš.

Ano, Octavie nebo Fabie měly také bolavá místa, ale sorry, jestli mi rezne vyměnitelný díl tak to asi přežiju (přední blatníky). Problémem jsou nosné části a skelet, a ten u koncernu prostě nehnije. Ne pokud to není rozstřelné a svařené ze 4 aut.

Že je antikorozní (ne)ochrana Mazd problém věděli i prodejci. Proto někteří rovnou na nových vozech dodatečně ošetřovali spodek ještě před prodejem. Proč asi??? Prostě věděli, že ty auta nejsou na naše podmínky stavěné.
Avatar - skejpa
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane f
| 2. 7. 2019 16:05
Jenže to je již otázka minulosti. Ano, dříve se doporučovali střídat dutiny a dokonce to dělal i evropský importér. Ale nyní to již problém není.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřesta
| 2. 7. 2019 19:55
Problém to byl např. i u CX-7 a CX-9.

A problém to řekl bych je stále. Mazda totiž míří jinam a takto zasolené silnice jsou spíše "náš" problém. Nebudou kvůli tomu měnit výrobu pro zbytek světa. Proto za mě tvrdím stále, že to problém je i nadále.

Navíc se stačí podívat, jak jsou lemy u Mazdy udělané. Je to stále to samé - neošetřený zahnutý kus plechu. Tam, kde koncern docela pečlivě má plechy zahnuté a přetmelené... U Mazdy se v tomhle nic nezměnilo. Možná silnější zinkování, které ovšem není spásou.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepř
| 11. 7. 2019 21:23
Ty ses taky pred lety posraval do plin. A ze uz ne? Nevadi, ale driv jo, tak se posravas dodnes... to je vase logika?
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 17:22
Ako jasné vlastná skúsenosť zamrzí, ale na prelome tisícročí hrdzaveli mercedesy a už nehrdzavejú. Takisto hrdzaveli Mazdy a už je to lepšie - veď koľko majú na prehrdzavenie - 12 rokov? A hlavne auto striedaš podľa recenzií každé 4 roky, takže nekúpiť si ho kvôli tomu, že možno za 15 rokov prehnije znamená, že riešiš niečo tak za štvrtého vlastníka :D.
Na Peugeote 406 som po 14 rokoch mal podvozok ako nový - fakt brutálne dobrá ochrana proti korózii. Na Corolle už po dvoch zimách je na niektorých častiach podvozka povrchová hrdza, ale že by to malo mať v najbližších 10 rokoch vplyv na funkčnosť... Skôr by som mal strach že sa vysype nejaká drahšia časť ako motor alebo prevodovka...
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 21:23
Na funkčnost asi ne ale na další prodej určitě ano. Proto si auta s výbornou antikorozní ochranou namátkově VW, Pegueot, Volvo drží velmi dobře svou cenu jako ojetiny.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinova
| 29. 6. 2019 07:37
Tak to by možno platilo v dobe felícií ale povrchová korózia podvozka skoro nikoho extra nezaujíma. A že by si VW Peugeot a Volvo extra držali ceny?
https://autobild.pluska.sk/…tore-drzia-cenu/
Všimni si mazdu 3 aj 6 na špici v držaní hodnoty :D.

https://www.autoforum.cz/…icke-sebevrazdy/?2
A tu si všimni Golfa vo vedení v poklese hodnoty - aj keď tu za to nemôže auto, ale špecifikácie (holobyt asi nikto moc nechce a suchej DSG sa ľudia rozumne boja).

Korózia začína hrať možno úlohu tak pri 15 ročných autách a tam už žiadnu hodnotu to auto nemá aj tak.
Avatar - Verny_2013
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fasci
| 29. 6. 2019 11:56
Když si vybereš blbou verzi, kterou pak nikdo nechce, pak proděláš kalhoty u jakékoliv značky. U VW jsou achilovou patou suché dvouspojky a 1,8 TSi. Ale např. já svého předchozího golfa prodal po 4 letech se ztrátou hodnoty jen 30%.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane f
| 29. 6. 2019 15:34
No 30% je veľmi slušné - na druhej strane asi si nemal moc najazdené a Sportsvany sú dosť vzácne. Ja budem mať za 4 roky tak 100 000 - 120 000 takže stratu očakávam väčšiu... Ale že by zrovna Toyoty alebo Mazdy tratili rýchlo na cene pocit nemám.Skôr Renault, Opel, Fial, Alfa, Citroen, Peugeot + to samozrejme veľmi záleží na konkrétnej špecifikácií (holobyt, motor/prevodovka so zlou povesťou).
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřesta
| 30. 6. 2019 08:41
Toyota 7. Mazda hned za ní 8. = ze třiceti https://www.autoforum.cz/…t-spoustu-penez/
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane f
| 30. 6. 2019 08:43
Tos měl kliku s tim Golfem = po 3 letech -51% https://ekonom.ihned.cz/…ztraceji-hodnotu ;-)
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:06
Snad ta nová auta od koncernu nebudou tak špatná, alespoň se v to snažím věřit, protože jsme jedno nové loni koupili a 15 let prostě musí dát, jinak budu naštvanej :D Jinak v rodině 5 aut koncernu se stářím kolem 20 let a všechno +- funguje. Nějaké opravy byly, ale vždy to pár tisícovek spravilo, nic zásadního. Hlavně ta koroze je u nich naprosto v cajku, prostě v tomhle jsou to držáky, tak snad to dnes není tak horší. Japonců bylo v rodině taky dost a se dvěma jsem i roky jezdil - všechno drželo a nic se neopravovalo, pak to brutálně zrezlo a šlo to pryč. Loni, když jsme vybírali auto, jsme se dívali i na tu Mazdu - po přečtení pár zahraničních fór (hlavně země kde se solí - třeba Kanada) a shlédnutí mnoha fotek mě to prostě rychle přešlo. Aby spodek auta vypadal po 3 letech hůř, než 18 let starý VW, který je doma, do takového auta bych nešel.
Avatar - fostek
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 16:25
Kristepane.
Nejde o koncern nebo jakéhokoliv výrobce.
Prostě je to ÚPLŇĚ jiná věc, než to, co je teď.
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 17:05
Tak na ta auta se drží záruka 5 let/100-150 tis. km. Já třeba nenajedu víc jak 10-15 tis. za rok v jednom autě, takže se za deset let dostanu na km, které jakoby kryje výrobce v záruce, tak doufám, že se to nějak extra sypat nebude. Určitě ale souhlasím s tím, že pokud někdo chce za deset let nalítat autem půl míče, což dřív bylo u téměř každého auta splnitelné bez problémů, tak bude teď mít problém díky karbonizaci, ERG, vstřikům, poddimenzovaným spojkám a převodovkám atd. S tím určitě souhlasím!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinova
| 29. 6. 2019 04:46
Podle vyjádření tě odhaduji na holku s čerstvým řidičákem, které tatínek co odjezdil Š100, 105, Favorit, Felicii a většinu věcí si spravil sáml, či s Lojzou vedle v garáži napovídal spoustu dnes naprosto již nepravdivých a neplatných dogmat.

To co píšeš je samosebou nesmysl. Jakýkoliv lidský výrobek se může pokazit, bez ohledu na čas a opotřebení užíváním.
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 04:42
Myslel sis, že si zanotuješ nad svými trolími výpotky a ejhle netrefil jsi :D
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 17:38
Současné auto na rozumný provoz příštích 15 let? Where is Dacia? Where is your Idea?
btw - taky mě fascinuješ...
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 14:57
Škodofku/koncern na 10-15 let?Tý jo..letmo si pamatuju na nějakej článek o tom,jak motory tsi jsou tak nekvalitní,že je pojišťovny nechtějí ani pojistit.Mazda a japonci obecně tu antikorozní ochranu už mají snad na nějaké slušnější úrovni.. problémy s ní měl i Ford.
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:12
Problémy byly hlavně se starými 1.8TSI, to máte pravdu v tom, že už to pojišťovny myslím ve státech nechtěli pojišťovat, protože to žralo litr oleje na 1500km a Audi tvrdilo, že je to ok. Staré 1.2, 1.4 taky žádná sláva. Od roku 2013 jsou už prý snad vychytané, v což doufám, protože jednu 1.4 mám. Leju od začátku jen Vervu (kvůli aditivům a nějaké syntetické biosložce místo lihu), zahřívám motor před divočením, dochlazuju turbo, nejezdím v nízkých otáčkách. Snad to čtvrt melounu udělá, víc po tom nechci :) Jezdím málo, takže motor snad vydrží, spíš by mě štvala ta rez. Ono se šetří všude, takže by mě nepřekvapilo, že dnešní koncern bude po 10 letech vypadat hůř než ta stará auta po 20...
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:50
No nevím.Důvěry to teda ve mě moc nevzbuzuje..snad, možná..je to koncern,dá se jim po tom všem co dokázali věřit? Osobně už nějakéjch 20 let.. až na jednu výjimku (Nissan) jezdím francouzskejma a navzdory některéjm diskutérům jsem též spokojen..
Avatar - Ada je zase tady
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:19
Proboha, snad nikdo nekupuje muzeální motory TSI, když si může koupit diesel!?
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:44
:D :D :D toto už musí snáď generovať nejaký program samostatne.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:57
Tady bych ani já naftu nechtěl :D
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 18:48
protože s tím muzeálním 1.4TSI co mám jezdím se stejnou dynamikou jak s dieselem, na dálku mám spotřebu kolem 5,4l Svižnější jízdu kratší trasy nemám spotřebu přes 6,2l ( většinou tak kolem 5,8 ), je levnější servis/údržba a nemusím se bát že mě do nějakého města nepustí, je to kultivovanější a tišší, najedu 20tis km ročně a nemusím na novém autě připlácet nějakých 60tis. Tak mi řekni na co dneska diesel.
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 17:16
Nebudu reagovat na nesmysly, že Mazda nemá pozink nebo ošetřený podvozek. Samozřejmě, že má, ale musíš se probudit do dnešní doby. Po dvou zimách a 50K km je podvozek pořád jako nový a žádný dodatečný nástřik jsem nenechal dělat. Možná Mazda neumí antikorozní úpravu tak dokonale jako jiné značky, ale doba rezivějící Mazdy 6 GG/GY je vážně pryč.

Napíšu Ti ale něco k ceně servisu. Srovnávám servis OII Scout 2.0 TDI a Mazdy 6 GL 2,5i. Ať už tomu věříš nebo ne, za Oktávku jsem platíval před lety o zhruba 2000 Kč víc, než co dnes platím za běžný servis u Mazdy 6. Tvůj argument, že servis Škodovky je levnější, stojí hodně na vodě.
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 19:21
V podstate suhlas, len si nemozem odpustit male podrypnutie: porovnavat servis Skody s dieselom a Mazdy s benzinom nema velmi zmysel. Nie je jasne, kolko z toho rozdielu ide na vrub znacky, a kolko robi odlisna koncepcia motora. Ked uz, tak nafta vs nafta, alebo benzin vs benzin...

Pokial ide o sucasne naftove motory, tam asi velky rozdiel v nakladoch na servis nebude. Su vlastne dost podobne. Oba maju turbo, DPF aj AdBlue. To uz skor medzi benzinovymi motormi moze byt rozdiel v narocnosti servisu. Tie od Mazdy su pomerne jednoduche (co vobec nemyslim ako vycitku!). Ziadne turbo, ziadny GPF. To moze byt samozrejme aj vyhoda...
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 20:02
Tak GPF Mazda mať bude, vzhľadom na priamy vstrek.
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 21:38
Do dnesneho dna nema ziadna mazda GPF
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 05:51
U predajcu Mazdy mi potvrdili, ze vsetky ich modely uz splnaju Euro6d-temp. A benzinove motory to dokazu aj bez GPF (hoci maju priamy vstrek). Neviem ako to Mazda dokazala, ale je to tak.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinova
| 29. 6. 2019 07:41
Jop máte pravdu, moja chyba sorry.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinova
| 29. 6. 2019 10:50
Přesně tak, údajně to dokázalo i Suzuki mimo 1.0 BJ.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fasci
| 30. 6. 2019 17:02
1.4BJ ma GPF
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane f
| 30. 6. 2019 17:23
Tak v tom případě má Vaculík špatné informace.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřesta
| 1. 7. 2019 07:06
Nikoliv, špatné informace má gretzky-matthew-gretzky. ;-)
1.4 BJ filtr dosud nemá. Kdyby ho měla, nejezdili by právě teď prodejci Suzuki na školení, jak tam od září začnou cpát SHVS. Ale klidně si můžu sáhnout do výfuku. :-)
http://woody-alien.rajce.idnes.cz/SSS#…
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřesta
| 1. 7. 2019 07:48
Citát z Vaculíkova megatestu 3válců: "Naprosto překvapivé, že větší čtyřválcová jednotka 1.4 BoosterJet zvládne limity na pevné částice v přísných měřeních WLTP + RDE podlézt bez filtru pevných částic. Jako jediný přímovstřikový přeplňovaný motor na trhu."

Když už to zmiňuju tak pořadí:

1. Ford 1.0 EcoBoost = průměrná známka 1,38
2. PSA 1.2 PureTech = 1,63
3. Honda 1.0 VTEC Turbo = 1,75
4. Suzuki 1.0 BoosterJet = 2,08
5. VW 1.0 TSI = 2,25
6. Fiat 1.0 Firefly = 2,28
7. Opel 1.0 Turbo = 2,43
8. Kia/Hyundai 1.0 T-GDI = 2,45
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 09:33
Skyactive je cokolvek ale nie jednoduchy motor. Ze nema turbo a filter neznamena, ze ide o jednoduchu atmosferu. Nejde. Ten motor je naopak zlozitejsi ako aktualne R3 s jednoduchym turbom.
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 20:02
Co konkretne je na Skyactive-G take zlozite? V com je zlozitejsi ako hociktory moderny preplnany trojvalec? Urcite nie tym, ze ma o jeden piest, ojnicu a valec navyse. Takze v com je ta zlozitost?

Ja na druhej strane ti poviem, v com je jednoduchsi: nema turboduchadlo, ani GPF.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinova
| 29. 6. 2019 21:39
Jeho konstrukcia? Ci si myslis, ze dokazu splnat limity emisi len tak z pleziru a ostatni su tupci, ked aj ich atmosfery splnat mohli? To nie je len o valci naviac. Vsak vezmi EB aleto eTHP rozober ho a potom chod rozoberat skyactive. Uvidime z coho ostane viac suciastok a na ktory bude potrebne vynalozit viac casu. Ale keby sme boli pritom tak ano, jeden valec naviac s komponentami okolo bude stale vyssia zlozitost ako primitivne turbo.
Avatar - palix
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 20:26
Okolo mňa je pár Mazd starších ako 12 a viac rokov. Tie autá vyzerajú úplne rovnako ako iné autá. Viem, že nemali žiadnu špeciálnu údržbu. Servis? Mazda je povestná kvalitou (okrem niekdajšei korózie).
Aby som len nechválil... Minule som videl jednu starú 3-ku a až som sa zľakol aká bola hrdzavá. Kto vie čo zažila. Kolega má Octaviu II a tá je tiež statočne hrdzavá a to už je po oprave. Samozrejme tiež neviem, aký mala život kým ju kúpil.
Ani Dacia nemá pozink a ešte som nevidel na ulici nejakú hrdzavú.
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 23:51
Já když jsem prebiral Mazdu 6, tak jsem s ní z autosalonu dojel k nejbližší benzínce a po zastavení se mi od podvozku vyvalil páchnoucí bílej dým. Volal jsem prodejci a ten mi řekl, že Mazda speciálně pro trhy střední Evropy stříká podvozky antikorozními nátěrem, který se právě "zapeče" po ujetí prvních kilometrů.
Takže myslím, že by to reznout snad nemuselo.
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 04:40
Tohle je celkem exemplární snůška předsudků českéhodůchodce pravidelně omílaná mladým lidem. Nevím, kdo ti co spraví na elektronice v garáži a mechaniku umí všude.

Trochu míň maloměšťáckého pohledu na svět by to chtělo.
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 30. 6. 2019 12:59
Scala je rovnako zlá ako Mazda.

Škodu mám doma - platím 52€ v značkovom servise, ktorý ani nedodržuje špecifikácie výrobcu.
Importér na to kašle.

Mazda má krátku záruku - to predĺženie je len poistka = môžem osrat.

Každý účastník díler radšej konzervu je ešte pred predajom, lebo Bystrica hmla už pri dovoze na predajňu.

Škoda má po 4 rokoch klímu v ***i, samozrejme už je po záruke.

Škoda hučí, Mazda rovnako, dokonca na zlom asfalte ešte viac.

Krajšia je Mazda, ale je tam zásadne menej miesta - tabuľky rozmerov v tomto plátku sú nezmyselné.

Záver - predávať sa bude. Lepšie Scala.
Má viac miesta, nie je škaredá a atmosféru motory každý sú dávno prekonané
Avatar - skejpa
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 11:23
Vy ale zanedbáváte dost podstatná fakta:
1. rez už dávno není problém (alespoň ne u aut co jedou z japonské fabriky)
2. "blbý koncernový motor" bude po skončení záruky před smrtí, zatímco větší čtyřválcový atmosférický benzín bude pořád v nejlepší formě.
3. servis - to bych řekl, že je úplně nejpodstatnější bod. Servis Vás bude stát (statisticky) řádově méně, než v případě Škodovky. Mazda (alespoň benzínová) je prakticky to nejspolehlivější na trhu. S těma autama se jezdí jen pro běžné servisní operace (olej, brzdy apod.). A tom se starším Škodovkám může jen zdát. Navíc se dají sehnat normální servisy, kde Mazdy v klidu servisují za rozumné peníze. V dnešní době to je běžné auto, nic extra a každý normální servis má vybavení na jeho servisování. Nedávno jsem dal za olej, filtry vyčištění klimy 2400,- i s prací. Věř tomu, že u škodovky se moc níž nedostaneš protože tam bude rozdíl leda tak v ceně filtrů v jednotkách korun.

Ale chce to prostě jen jít a zeptat se a nevěřit starým babským pověrám... Navíc jak už bylo psáno, Mazda je lepší auto. Lépe jede, lepší materiály uvnitř, lépe vypadá. Jen to prostě není mainstream...
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 15:55
Jistě, babské kecy...
https://www.autoforum.cz/…i-modely-reznou/

:-!
Avatar - skejpa
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 16:03
V tom článku se píše:
V případě Japonců jsou zásadním problémem boční prahy, ostatně v tomto případě se stačí zeptat, nač dojíždějí majitelé starších Mazd. U novějších vozů s touto oblastí značka již takové potíže nemá, na rozdíl od...

Bude omluva ?
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 16:13
Omluva za co?? "Již takové potíže nejsou" není pochvala :-!
Avatar - Ozzman
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 15:41
Je vždy lepší to, co se více prodává? Je lepší deset deka šunky z kostelce, nebo wagyu steak? Odpověz si sám ;)
Avatar - fostek
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 16:28
Milerád odpovím - tobě.
Naběhl sis.
Ne, ty sis kámo postavil zeď, odkrokoval padesát metrů zpátky a rozběhl ses a rozmlátil ses vo tu zeď.
Čili moje totálně knocoutující a dokonalá odpověď je:
10dkg kostelecký šunky a wagyu steak ---- stojí přibližně stejně?
Odpověz si sám :)
Game over.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 28. 6. 2019 16:31
Já ti teď ukážu, jak se přes tu zeď ladně přenesu :D

Když si vypočítáš, kolik na ní doplácí průměrný Čech ze svých daní přes dotace, tak ano ;) :D

Ale jo, máš samozřejmě pravdu, nicméně prodeje Scaly nebudou v cenách testovaných aut a proto je Mazda spíše to Wagyu, respektive Scala je tady v tom případě ta šunka podávaná s humrem a lanýžem :D
Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 04:36
Take it easy, podívej na kritéria a ceny. Nejenže jsou srovnatelně vybavené vozy podobně drahé, ale ještě si možná lépe kupuješ půl kila kvalitní šunky oproti 55dkg (euro)šunky. Ta sice stojí na kilo méně, ale díky své vodovatosti se ani lépe nenajíš, ani si víc nepochutnáš.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 16:15
zato se o něco víc najíš ;-)
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 04:50
A nedá si s trollením pokoj, předpokládám, že chodíš na malou na sousedův živý plot, za kterým má bazén. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 29. 6. 2019 12:30
...tak většinu Škodovek kupují firmy a soukromé prodeje budou tvořit z velké části neautaři, kteří jdou "na jistotu".

Tedy všecky autoweby a jejich diskuze jsou logicky výběžky obsazené nerdy a fandy, kteří se chovají jinak než běžný vzorek populace...
Avatar - skejpa
Re: Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 2. 7. 2019 12:00
AMEN. Tohle je diskuze lidí, kteří se o auta zajímají. Tady to jasně vyhraje Mazda. Ale real life je real life. Běžný kupce si do Mazdy ani nesedne, prostě přijde do Škodovky a něco si vybere :D Třeba by si i jeden ze dvou vybral Mazdu ale k tomu rozhodování většinou vůbec nedojde :-)
Avatar - rohYpnol
Re: Stejně mě nikdy nepřestane fascinovat
| 1. 7. 2019 22:53
Já to řady klidně napisu na plnou hubu. Za me bych z těchto dvou dost jednoznačně vybral Scalu. At se to komu líbí nebo ne :-!
Kufor
| 28. 6. 2019 14:09
Suchou matematikou vyjde z uvedenych rozmerov kufra pre M3 463L a pre SSc 445L. Kde teda M3 straca az 133L objemu kufra? Sikminou zadnych sedaciek to rozhodne nie je.
Nieco tu nevychadza.
Avatar - palix
Re: Kufor
| 28. 6. 2019 14:39
Mazda má nižší kufor, ale dostatočne veľký na plochu. Tu stráca litre. Aspoň na r.v. 2017 to tak je ;). Scala má isto vyšší kufor.
Avatar - Verny_2013
Re: Kufor
| 28. 6. 2019 16:49
Stačí se do obou podívat a není co řešit. M3 ho má jak o třídu menší auto.
text je jasný
| 28. 6. 2019 14:29
zas treba uznať, že v texte redakcia jasne uznáva, že 3 je lepšia takmer vo všetkom, ale tabulečky sú nastavené tak, aby to kufr vždy zachránil. Ľudia sú už tak vyhecovaní, že rovno kuknú na výsledok a tma pred očami.
Avatar - palix
Re: text je jasný
| 28. 6. 2019 14:40
Asi by autá nemali hodnotiť zaujatí novinári :)
Avatar - skejpa
Re: Re: text je jasný
| 2. 7. 2019 12:04
Ani bych neřekl, že jsou zaujatý. Ten text mi přijde celkem pravdivý. To až ty čísla v tabulkách nedávají smysl a nereflektují text. A výsledek pak vypadá podle čísel jako těsné vítězství Mazdy, ikdyž v textu jasně vyhrává skoro všude.
Avatar - _beta
Lepšie vs väčšie. Nevidím problém.
| 28. 6. 2019 14:48
Každý si nájde svoje.
Chcem lepšie, beriem Mazdu 3. Chcem priestor, beriem Scalu.
Tých škodoviek firmy nakúpia pre referentov, bude ich na cestách ako nas*ané.

P.S.
Ja by som ako dvojmetrový asi nie s nadšením, ale tiež bral tú Scalu.
Avatar - Ada je zase tady
Situace je jasná
| 28. 6. 2019 15:16
Mít, nebo nemít pod kapotou motor TDI je opravdu podstatné. Stejně jako mít, nebo nemít po pár letech rezavé auto se šikmýma očima.
Další důvod je výbava na přání, nebo rozhodnutí koupit tuctovku z nouze. Co to je za nabídku, když chci třeba vyhřívaná čalouněná sedadla , která lze koupit pouze za příplatek 35 tis Kč a pouze jako kožená? A takových nesmyslů je tam více...
Avatar - 3_diamanty
Re: Situace je jasná
| 28. 6. 2019 15:31
mne sa nova mazda 3 nazivo moc nepaci.. a vsimni si ake ma aj male presklenne plochy voci scale.. aj ten sirocizny B stlpik je az nevkusny .. k tomu rozcapena je na predok jak zaba ktoru presiel valec... mne sa inak ani tie predne svetla 3ky nepacia.. neladia ani svojim posadenim s maskou a maska neladi celkovo s proporciami predku auta.. ale to je asi jedno ... chapem ze je to super auto a fandovia mazdy si novu 3ku radi kupia ale ja otvorene priznavam ze mne sa scala paci viac --- pritom predosla mazda 3 je dodnes krasna a urcite krajsia ako scala.... takze za mna scalu.. ale s 1,5tsi.. :yes:
Avatar - Emel
Re: Situace je jasná
| 28. 6. 2019 16:28
Vyhřívaná látková sedadla by měla být ve výbavě Plus.
Avatar - 3_diamanty
u oboch aut
| 28. 6. 2019 15:25
by som videl najradsej benzin ... u scaly 1,5tsi a u mazdy silnejsu verziu dvojlitra ... ale aspon galerku fotiek si kuknem.... scale to inak v bielej moc slusi :yes:
Avatar - Ozzman
Škoda nesmí prohrát....
| 28. 6. 2019 15:47
o moc.... tak nějak asi znělo zadání testu.

Obě auta jsem zkoušel, nýbrž v jejich benzinových verzí, proto se nechci poustět do diskuze o testovaných motorech. Scala neni špatná, ale je to prostě lowendovější varianta mainstreamu. Já mám 188cm a na zadní sedačky u Scaly se posadím solidně, ale že bych měl královské místo před nohama? To fakt ne. Kufr v reálu není tak odlišný, papírové litry snesou dost.


Interiér je v Mazdě také o dost kvalitnější, a jízda ? Haha ... pane redaktore... jel jste s auty na ošklivé silnici? Zatímco se Mazda přenese jistě přes nerovnosti, ve Scale vám dává zadní náprava jasně vědět, že se někde šetřilo a to provází i známé bouchání z Rapida. Stejně tak řízení a řazení je u Mazdy přesnější.

Já srovnával 2.0 90kw a 1.0TSI 81kw a Mazda byla rozhodně živější, točivější a takovou atmosféru bych si klidně nechal líbit.

Když se podívám na bodování, je jasné, že Scala to nahnala opět kufrem a prostorností v interiéru, nýbrž jízda, která je o velký kus rozdílná je v bodovém hodnocení zohledněna "jen tak naoko".

A cena? Ano, trojka je drahá, sakra drahá.... ale tam koukám, že v naftě a ve výbavě ji Scala dotáhne... :D

P.s. při testovací jízdě MA3 nám prodejce řekl, že si máme místo Mazdy radši koupit Fokuse, protože je lepší... :D Mne teda taky seděl trochu více až na testovaný motor :D
Avatar - speedfred
Re: Škoda nesmí prohrát....
| 28. 6. 2019 16:05
Mám pocit že ty v poslednej dobe nemáš čo na práci, chodíš iba po salónoch a s ich autami nám tu vytváraš CO2 :-) :-!
Avatar - Ozzman
Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 28. 6. 2019 16:16
Ale ne, párkrát jsem se po práci s Mikesusem sebral a šli jsme něco projet :D Předtím jsem se k tomu 2 roky pořádně nedostal, tak teď doháním :D Možná vyjde i blog na nižší středí ;)

A aby si neměl strach o CO2, jezdíme i hybridy a elektro :D :D
Avatar - Verny_2013
Re: Škoda nesmí prohrát....
| 28. 6. 2019 16:54
S novým Focusem souhlas. Po zkušební jízdě jasně nejlepší podvozek v nižší střední. Ale vodu trochu kalí ty tříhrnkové benzíny. I když musím uznat že ta 1,5 je asi nejlepší tříválec se kterým jsem zatím jel.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 28. 6. 2019 16:56
Jo, ja jel jen 1.0 92kw a na svůj objem dost dobrý, ale Fokusu by slušel silnější. Tu jednapětku nikde moc neměli co jsem tak zjistil. Až bude, rád se svezu :)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 28. 6. 2019 20:06
Ma3 jsem nejel, ale zbytek kompaktů Focus podvozkem zadupává do země. A tříhrnek ? No, takhle. Nezačal jsem je mít rád, ale zase je 1.0 EB 92kW jasně nejlepší z projetých. Jenom mi nesmí nikdo tvrdit, že ten zvuk z tříválce dělá charakternější motor než je "bezpohlavní" turbo čtyřválec. Nedělá, podle mě je to ve vyšších otáčkách vyloženě nezdravé chroptění. :D
Re: Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 29. 6. 2019 09:39
Mne pride spravne drzy :) Ale ano, je to subjektivne. Jazdne vsak nemam vyhrady.
Avatar - twistedTSD
Re: Škoda nesmí prohrát....
| 29. 6. 2019 11:22
No nevím, která konkurence je na tom s podélným místem vzadu výrazně lépe?

Co se týče cen, nafta je právě ve Scale nezvykle levná, ale příplatky cenu vyšvihnou. Testovaná Trojka je Plus, první (velmi) slušná výbava. Kdo z nich obsadí fleety, je asi jasné.
Avatar - Emel
Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 29. 6. 2019 13:51
Jo, to Plusko je dobře mixlé a příplatek za něj je rozumný. Ani ten základ není žádná bída, ale třeba vyhřívané sedačky jsou něco, co už by člověk vzhledem k ceně čekal.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 29. 6. 2019 23:22
Ale to je přesně ono - co z toho, že základ není žádná bída, když v něm v zimě mrzneš a v létě laboruješ s manuální klimou.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Škoda nesmí prohrát....
| 30. 6. 2019 07:55
Holt je to věc priorit, pokud nemáš $ na auto podle svých představ.. autoklimu i vyhřívané sedačky bych chtěl, ale dokázal bych je obětovat.
Avatar - rokyta.p
Scalátor jede
| 28. 6. 2019 23:19
Ze dvou uvedených bych si samozřejmě zcela bez váhání zvolil Mazdu :D :yes: Ale to nevadí, alespoň srovnání ukazuje, že je Scala relativně schopná. Takže takové ty deviantní auta typu Megane, i30, Tipo ... rozdrtí jak pytlík s exkrementy :-)
Avatar - lordlord
Volba rozumu
| 29. 6. 2019 09:15
Volba rozumu říká: chci jezdit autem, které se jmenuje jako firma na toaleťáky, záchody, záchodové příslušenství? Stejně se jmenoval i počítač v čenobylské elektrárně.
Avatar - pradeda777
Tady není co řešit.........
| 29. 6. 2019 11:33
....za pár táců extra dostane člověk pořádné a hezké auto od Mazdy.... :-!
tenisové sázky , 100% spolehlivé info.,.-.
| 29. 6. 2019 11:51
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuse.
Přejít na Badoo.red
| 30. 6. 2019 11:35
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuse.
Avatar - cascadia2
Na pomezí mezi B a C segmentem
| 30. 6. 2019 12:50
Scala může být slušné auto, které plní fci i C segmentu. Stejně jako Fabia často musela plnit fci rodinného vozu. Domnívám se však, že na C segmentu by měla být spíše na spodním okraji. Protože je to aby se vlk nažral, ale koza zůstala celá. Tedy podvozek z B (Polo) ale kastle C (Golf). Což nemusí být špatně, dokonce si myslím že je to i dobrý nápad. Protože je určitě dost lidí pro který je C segment trochu drahý (nové auto) ale malé Béčkové moc nechtějí. Takže jsou tak mezi, jízdní vlastnosti svázané malým podvozem se při bežné jízdě moderními řidiči, které zajímají akorát tablety tolik nepoznají. A vzhledově nebo vnitřním prostorem řekne každý ano Céčko.

...Srovnání s Mazdnou nevím, podle mě si auta do zelí příliš nelezou.
skoda je vyvazenejsi
| 30. 6. 2019 14:02
Dieslovemu motoru v Mazde bych neveril, jsou s nimi notoricke problemy. Stejne tak uz po vlastni zkusenosti neverim antikorozni ochrane. A do tretice, co mi na Mazde vadi, je ten design, zejmena v zadni casti vozu. Designer v Mazde ocividne nenavidi zadni okynka a dvere, jinak nechapu, proc se jim tak hrozne msti. Na ten opticky nevyvazeny paskvil se neda divat, boli z toho hlava. S faceliftem Mazda 3 silene zhnusnela, predtim to byla celkem krasavice. I pres nepochybne lepsi jizdni vlastnosti Mazdy bych nakonec volil Skodu.
Re: skoda je vyvazenejsi
| 30. 6. 2019 14:38
Budeš mať isto dobrý rozhľad, mal si isto 3-ku prvej generácie, mazda mala problémy prvé cca dva roky s 2,2d pri vydaní aktuálnej generácie 6-tky a vlastne ani nevieš, že toto je nová generácie, nie facelift... Naozaj relevantne info :D
Avatar - skejpa
Re: skoda je vyvazenejsi
| 2. 7. 2019 12:22
Můžeš vzít benzín, který je to nejlepší a nejspolehlivější, co na trhu najdeš.
Můžeš nastříkat dutiny a máš s rzí po starostech (ikdyž už stejně nerezne - ale abys měl klid).
Můžeš vzít sedan, který ti ten zadní sloupek eliminuje.
No a na závěr ti zbydou ty lepší jízdní vlastnosti, spolehlivější a hezčí auto.
Tenisy - Kursové sázky, velmi spolehlivé info
| 1. 7. 2019 00:16
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuse.
Přejít na Badoo.red
| 1. 7. 2019 10:35
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuse.
Přejít na Badoo.red
| 1. 7. 2019 19:09
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuse.
Avatar - rohYpnol
Podivný verdikt
| 1. 7. 2019 23:02
Přijde mi, že záměrně zvítězila o chlup Mazda, aby se neřeklo... Přitom do značné míry hrálo v hodnoceni rozdíly ve vzhlecuz...

Za mě je vítězem Scala. Auto, kterému člověk v podstatě nemá co objektivně vytknout. Ano, Mazda určitě jízdné a řidičský zajímavější. Ale bavime se o kompaktním mainstream HB... Mazda leda pro par ortodoxních skalních fandů. Pro běžného řidiče smysl Mazda nedává.
Avatar - Emel
Re: Podivný verdikt
| 2. 7. 2019 16:38
Aby se neřeklo co? Někdo si myslí že je to zmanipulované na jednu stranu, někdo že na druhou... ale není to prostě proto, že každý má svoje váhy?
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Podivný verdikt
| 2. 7. 2019 19:49
Přijde mi že lepší pro čtenost je "senzace" že někdo v tom "podlaceném" plátku porazil Škodu.

Ale je to jen můj subjektivní dojem.

Prostě mi to srovnání nesedí. Rozhodovaly kategorie design a interiér. Design +0,80 ve prospěch Mazdy 3 (veskrze subjektivní záležitost), proti interiér +1,40 ve prospěch Scaly (převážně objektivní záležitost) a +1,00 v jízdě pro Mazdu (spíše subjektivní záležitost).

Celkově pak +0,05 vítězí Mazda... Nevím, mě to nesedí. Je mi jedno jestli vyhraje Scala nebo Mazda. Ale takovéto vítězství? Já naprosto objektivně mohu říct, že v designu vidím rozdíl tak max. 0,10 a vítězem je Scala...

Prostě v tomto případě vítězem je ten, koho redakce chtěla mít za vítěze.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Podivný verdikt
| 2. 7. 2019 22:01
Pro mě jsou karty rozdané celkem jasně - Scala 1.5TSI MT Style za 480 je maximum toho, co má smysl zaplatit za Scalu s tím, že zlatý střed bude silnější litr v Ambition s nějakým paketem... a Mazda 3 začínající na 520t s 90kW 2.0G, nebo za 554t v tom Plusku... prostě se to cenově neprotíná, je tam rozdíl minimálně 40t, který se díky slevám zvětší na nějakých 60-70t.

Pokud by ta auta měla stát stejně, pak tedy pro mě Mazdu... a raději obětuju nějaká cingrlátka.
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Podivný verdikt
| 2. 7. 2019 22:11
Za mě taky jasno. Mazda není vozem pro běžné použití, ale spíše hraje na image a pocity. Jenže na to mi to přijde pro změnu trochu málo. Mazda 3 za mě cílí vyloženě špatným směrem (s ohledem na cílené prodeje).
mazda
| 2. 7. 2019 21:31
konečně jsme se dočkali toho, že alternace je lepší než ublbaná škodovka.... jednoznačně mazda, ale osobně bych ji stejně vzal v jakémkoliv benzinu se skyactive
Badoo.red - pro dospělé seznamka splnit partnera pro sex
| 3. 7. 2019 01:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kurzové sázení, spolehlivé informace.
| 3. 7. 2019 22:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku