Na první pohled se to možná nechce věřit, přesto se právě díváme na modernizovaný Opel Astra. Ovšem zatímco změny exteriéru jsou minimální, technické změny jsou obrovské.
Astra a Insignia ještě vznikaly obě před fůzí s Pegueotem. Dosud s nimi neměly společného téměř nic. Teď se to změnilo, ale jsem z těch změn nějaký zmatený. Nějak mi ty informace uvedené v článku neštymují.
Astra je fajn auto, pouze ve mě budí dojem jakési zženštělosti a už jenom proto bych si ji nebral. Občas s ní jedu služebně a vždycky mám tendence zajet ještě do solárka a na pedikůru :D
Chybí nějaká hrana, nebo náznak osobnosti, hlavně vpředu, zadní partie jsou OK. V interiéru mi to taky nesedí, tak nějak celkově.
Jinak fajn vozítko, které snad ani fúze s Pežó neohrozí.
Ne napsal jsi to zcela zmatečně. Astra a 308 jsou z jednoho koncernu, takže je logické, že mají dost společných komponent. Stejně jako i30 a Ceed jsou z jednoho koncernu a mají ještě více společných komponent.
Nic pro ti trivalcum, jako zaklad mi nevadi.... ale tim ze v dieselu chybi ctyrvalce defacto Astra nema sanci jako obchodacke auto, kde byla v kombiku myslim celkem oblibema.... :-( taktez zazdili CNG verzi....
To je hezky ze snizili CO2 emise ale jen papirove vyrazenim vetsich motoru.... v realu se toho tolik nezmeni, na dalnici ty litry budou zrat stejne nebo vic nez starsi 1.4T.... a 1.6 diesel byl cajk, emise NOx mel defatlcto 0....
Uvazoval jsem o Astre 1.6cdti jako nahrade za sluzebni Octavii, ale uz je to vyreseno.... :no:
Praveze u Astry by sa dovody nasli, je to relativne lacne a pohdlne auto s matrix led svetlometmi a odhlucnovacou sadou za 100 €. Take svetla ma uz len Corolla s vip packetom a stoji o 10 000 € viac. Corolla zase nema diesel, cize kto chce chodit rychlo a pohdlne po dialnici, zoberie Astru.
Nejde přitom o tříválec z dílny Skupiny PSA, jak by se mohlo zdát, ale ještě o dílo GM.
Neco takoveho tam stoji , tedy jestlijsem to dobre nahmatal. A proc ne 1,4 ?
tak ono hyundai a ceed su technicky identicke auta.... takze tu je to logicke.... skoda a vw to iste..... lenze tu mas vlastnu astru s motormi od PSA.... a tu vidim problem... rovnako nemam problem s lexusom s motorom z toyoty.. ale lexus s motorom z renaultu uz by mi tiez vadil... snad som to napisal zrozumitelne ;-) na co narazam
dnes uz nevidim dovod preco v danom segmente preferovat astru s motormi od PSA pred nejakou corollou alebo ceedom s komplet vlastnou technikou a vlastnym know-how .. celkovo som dost smutny kam opel padol a kam smeruje ale na druhej strane je pravda ze je to jedna z tych znaciek za ktorou plakat nebudem .... ale ako fandu auta ma to proste netesi kam opel smeruje... co uz.... na druhej strane pred 15 rokmi ma vobec netankovala nejaka corolla ze jo.. a dnes? hned by som ju bral ;-) ... takze ono je to tak..... u aut ( casom ) nikdy nevies ... ale aj preto su auta take zaujimave :yes:
Tak nákup auta do malé firmy je trochu něco jiného. V takovém případě lze pak kalkulovat s tím, že si některý zaměstnanec bude chtít auto odkoupit, pokud bude v příjatelné specifikaci.
Kdepak, žádné vykrývání Corolla nemá, prostě to jen vypne dálkové, když to zaregistruje protijedoucí auto. Právě to je na míle vzdálené LED Matrix, kde jedeš prakticky na dálkové a elektronika vypíná (stínuje) segmenty, které by oslňovali. Vlastní zkušenost s Insignií.
Už jsem tu citoval Autozeitung.de, kde se píše, že jde o motory PSA. U 1.2 mi to sedí, to by byl ten jejich THP. Ale 1.4T pokud vím PSA nemá, nebo jo? A naopak Astra měla dvě verze 1.4, takže by mi přišlo logické, že tam zůstal původní oplí motor... ale jsou to jen moje dohady podpořené jedním článkem.
Já taky a je to asi nejhorší motor se kterým jsem kdy jezdil. Byla to Fabie 1,4TDi
- velmi a nepříjemně hlučný
- vibrovalo celé auto
- nejelo to
- velmi úzký rozsah použitelných otáček 2200-3500, níže to vůbec nejelo a výše to jen řvalo a už nejelo
- spotřeba vyšší než u 1,9 TDi v Octávii.
Prostě katastrofa.
V prospektoch majú evidentne písané blbosti a lokálne sa to líši. Vo videu je vidieť adaptívna funkcia. Bude to zrejme na spôsob Mercedesu, t.j. sada zdrojov za čočkou.
Jsem z toho taky zmatený... no nic, chvíli počkáme, ono se k tomu něco objeví. Zatím věřím tomuhle, protože se tváří, že o tom rozporu vědí a je to PSA:
Spannender wird es mit Blick auf die Motoren des Opel Astra K Facelift (2019), die Modellpflege fällt schließlich genau in die Umbruchphase Opels als ehemaliger GM-Besitz und neues Konzernmitglied von PSA. Entgegen ursprünglicher Erwartungen stellt Opel die Antriebspalette im Zuge des Facelifts auf PSA-Motoren um. https://www.autozeitung.de/…aten-193635.html
Zjednodušeně - oproti původním předpokladům staví facelift už na motorech PSA.
Přední projektorové BiLED světlomety jsou už od Selection. V tom VIP je pak "přední projektorové BiLED světlomety s funkcí adaptivních dálkových světel (AHS)". Nevím co přesně tím Bi myslí... možná to, že LED slouží jak pro potkávačky, tak pro dálkové... a nebo jsou tam opravdu dva světelné zdroje a nějaké zakrývání, jako to měl Superb u xenonů... to si ale nemyslím.
Toyota ma maticové Bi‑LED predné svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetiel (AHS), predpokladam, ze su na podobnom principe a tienuju protiiduce auta. Po slovensky su maticove a bez prekladu sa volaju matrix.
Dieselovy trojvalec som neskusal, ale za predpokladu, ze to odhlucnia, nevidim problem. Silnejsia verzia ma vykonu dost, toto mam vyskusane :-)
Tak proti Bi-LED jsou LED Matrix dost podstatný konstrukční rozdíl :-) I když i Bi-LED můžou svítit taky super. LED Matrix u Opelu svítí úžasně. Ale hlavně je mohla mít Astra už předtím, tak nevím, co je na nich jiného.
P.S.: Mimochodem Corolla sedan je můj užší výběr.
P.P.S.: Tříválec diesel nevím jaký od Opelu bude, ale fakt že benzínový 1,0 je asi nej tříválec co existuje.
Corolla s VIP má projektorové Bi-LED svetlomety. To je proti Matrixom iba nepodstatný konštrukčný rozdiel.
Ak už si skúšal tú rýchlu a pohodlnú jazdu na dialnici s dieslovým trojvalcom, tak sa rozpiš. Rád sa o tom niečo dozviem ;-)
Určitě je nová 1.2 amerického původu? Vždyť i výkon sedí na PSA. Bylo by docela zvláštní radikálně obměnit ne zas tak neaktuální paletu motorizací, jen aby ji za pár let pohřbili.
Mezi diesely mi chybí nějaký pořádný dálniční dehet, co potáhne kopec nekopec.
Díky, je to tam ale nedovedu si představit že by PSA vyráběl souběžně 3-válce 1,5 a 4-válce 1,5. V dieselu, v dnešní době. VW např. zrušil 3-válec 1,4 TDI a ponechal jen 4-vál 1,6 TDI ...
Neviem čo je na to také smutné, opel aj za starých čias používal motory od kde koho, takže nevidím dôvod na náreky pre motory od psa. Za starých čias to bo fiat, isuzu, atď ;-)
Dakujem za informacie, mne uz aj tak Corolla vypadla z vyberu skor. Len prave kvoli adaptivnym svetlam som ju zvazoval.
Co sa tyka trojvalca, tak na rozdiel od hybridu Toyoty to moze byt preferovany pohon pre obchodnikov na dialnice. Ani hybrid vyskusany nemam, nechceli pozicat Toyotu. Ani za svet nechceli, tak som siel dalej.
Fakt som neskusal tie svetla na Toyote, veril som informaciam na webe, ze su maticove a tienuju.
Trojvalec som mal a pohoda, v 208 trosku triasol autom vo volnobehu, v C3 Aircross uz netriasol. Cize moze to byt v pohode. Podla mna nemate vyskusany dieselovy trojvalec ani vy, kedze je to novinka.
A cela reakcia je v kontexte Astra a Corolla. Keby Corolla fakt nemala maticove svetla, tak Astra je bez konkurencie a ja u urcitej skupiny ludi vidim dovod na kupu :-)
no těžko říct... já služebáky do firmy nakupuju (OK, jsme malá firma, máme 5 aut) ale prostě to bych těm lidem neudělal, abych je posadil do naftových tříválců, už jen proto že sám těmi auty taky celkem jezdím.... navíc (asi atypicky) ty auta máme na 150-200tkm, rozhodně to neprodávám po třech letech....
maticové Bi-LED v jednom spojení ide proti sebe. Matrix majú viac jednotlivých zdrojov, ktoré sa dajú vypínať. Bi-LED, ako vyplýva z názvu, sú 2 zdroje, ktoré prepínajú medzi sebou. Toto je v špecifikácii VIP pre CZ :"přední projektorové Bi‑LED světlomety". Toto je z medzinárodnej stránky Toyota : "LED reflector headlights" a ak sa pozrieš na fotku, tak vidíš čočku. V každom prípade sú tie svetlá rozdielne a napísať, že také svetlá má iba Corolla je blbosť.
To, že si neskúšal, nevieš, za predpokladu... škoda reči
Ale nečuduj sa, že ťa neberú vážne ;-)
Ani ja ťa nebudem
No když se dívám na fotku tohoto motoru a srovnám to s 1.2 Puretech od PSA a 1.0 Ecotec od GM, tak je to určitě podobnější tomu PSA. Buď tedy udělali úplně nový motor bez vazby na dřívější motory, nebo prostě vzali základ PSA, upravili ho, ale stydí se to veřejnosti říct.
Právě že ve fleetovém segmentu to až tak vadit nebude. Většina obchoďáků to nafasuje od firmy, (těch, co si můžou sami vybírat, zase tak moc není). No a firmu zajímá měsíční hlavně splátka u leasingovky.
Tříválce vadí zejména soukromým zákazníkům - mužům. Chápal bych tu benzínovou 1.2ku jako základní motor, ale že i 1.4ka je tříválec, to náročnější zákazníky od Astry odradí.
Ano, proto jsem psal, že Astra a 308 toho mají společného méně než i30 a Ceed. Předpokládám, že v další generaci Astry bude technické sblížení podobné jako třeba u Hyundai.
...byť s atmo R3 1,2 PT 80HP mám spíš negativní zkušenosti. Problém bude přechod na rozžvýkané a až nepochopitelně houbovité, nepřesné převodovky PSA, blátivé spojky bez patrného momentu záběru apod.