Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je modernizovaný Opel Astra. Má zcela nové motory, včetně naftového tříválce!

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 7. 2019
13
59
Zobrazit náhledy (13)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra

Na první pohled se to možná nechce věřit, přesto se právě díváme na modernizovaný Opel Astra. Ovšem zatímco změny exteriéru jsou minimální, technické změny jsou obrovské.

Sama automobilka označuje novinku za nejefektivnější Astru v historii, čehož mělo být dosaženo novými motory, převodovkami a také drobnými úpravami designu a podvozku. Prakticky vše, co se na autě změnilo, mělo za účel snižování spotřeby i emisí CO2. A to se podařilo v průměru až o 19 procent, díky čemuž se nyní Astra řadí na špici své třídy.

Při pohledu na design vozu je těžké najít nějaké výraznější změny. Ostatně i sama automobilka v tiskové zprávě design vynechává a pouze zmiňuje, že vůz podstoupil „pečlivý vývoj ve větrném tunelu, což mělo přínos k další redukci spotřeby paliva a emisí CO2.“ V praxi to znamená, že model Sports Tourer (kombi) se může pochlubit odporem vzduchu s koeficientem 0,25 a klasický hatchback 0,26. Podle tvrzení automobilky tak nová Astra Sports Tourer patří k modelům kombi s nejnižším odporem vzduchu na světě.

Změny se však odehrály i pod kapotou, kde jsou k dispozici pouze tři tříválcové motory – dva benzínové a jeden naftový. Základní 1.2 litrový benzínový tříválec je spojen s šestirychlostní manuální převodovkou a může být naladěn na tři výkonové úrovně: 81 kW (110 k) s točivým momentem 195 Nm, 96 kW (130 k) s točivým momentem 225 Nm a 107 kW (145 k) s točivým momentem opět 225 Nm. Nejde přitom o tříválec z dílny Skupiny PSA, jak by se mohlo zdát, ale ještě o dílo GM.

Benzínová 1.4 je naladěna opět na 107 kW (145 k), nabídne však vyšší točivý moment 236 Nm a spojena je s novou sedmistupňovou převodovkou CVT.

Naftový motor o objemu 1,5 litru je dodáván ve dvou provedeních: 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k). Zvlášností je fakt, že jde též o tříválec. Slabší motorizace nabídne točivý moment 260 Nm a spojena je pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonnější motorizace může být kombinována buď s šestistupňovým manuálem, kdy nabídne točivý moment 300 Nm, nebo s novým devítistupňovým automatem, který nabídne 285 Nm točivého momentu.

U benzínových i naftových motorizací se automobilka chlubí výrazným snížením spotřeby paliva i emisí CO2. U naftového modelu se o nižší emise stará pasivní oxidační katalyzátor, systém vstřikování AdBlue, SCR katalyzátor a filtr pevných částic.

Snad jedinou změnou, které si lze u omlazené Astry všimnout na první pohled, jsou nové LED matrix světlomety IntelliLux , které se na modelu Astra objevují poprvé. Vůz také dostal novou čelní kameru, která je sice menší, ale výkonnější. Nově tak vůz dokáže rozeznávat nejen auta, ale i chodce. Díky vyššímu rozlišení je také schopna nabídnout funkci hlídání značek, které se zobrazí na novém digitálním přístrojovém štítu. Ten se v Astře opět objevuje vůbec poprvé.

 Další novinkou v kabině jsou nejmodernější systémy infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android auto: Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Pro. Poslední jmenovaný pochází z vlajkové lodi Opel Insignia a kromě 8- palcové dotykové obrazovky nabízí i ovládání hlasem. Z komfortní výbavy můžeme jmenovat ještě bezdrátovou nabíječku, audio-systém Bose nebo vyhřívané čelní sklo. K dispozici je také nové digitální zadní kamera, která nabídne ostřejší obraz s vyšším kontrastem, což řidiči ocení například v noci. Sedadla se navíc pyšní certifikátem ergonomie AGR, takže by z nich ani po delší cestě neměla bolet záda.

Opel však myslel i na vysokou míru bezpečnosti, ke které by měly přispět systémy jako adaptivní tempomat, hlídání bezpečné vzdálenosti, varování před čelní srážkou s automatickým brzděním, hlídání jízdy v pruhu, výše zmíněné sledování značek, atd. Volitelně je však možné vůz vybavit i systémem E-Call, který je schopen poznat nouzovou situaci a automaticky zavolá pomoc.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Motory
| 5. 7. 2019
Neviem čo je na to také smutné, opel aj za starých čias používal motory od kde koho, takže nevidím dôvod na náreky pre motory od psa. Za starých čias to bo fiat, isuzu, atď ;-)
Re: Re: Re: Trivalcova katastrofa
| 4. 7. 2019
Tak nákup auta do malé firmy je trochu něco jiného. V takovém případě lze pak kalkulovat s tím, že si některý zaměstnanec bude chtít auto odkoupit, pokud bude v příjatelné specifikaci.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 4. 7. 2019
Tak buď CVT s předdefinovanými stupni... a nebo se uklepli a bude to klasický automat.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Motory
| 4. 7. 2019
Tak isto v tej sprave pisu o 7-speed manual CVT, co to bude?
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 4. 7. 2019
Kdepak, žádné vykrývání Corolla nemá, prostě to jen vypne dálkové, když to zaregistruje protijedoucí auto. Právě to je na míle vzdálené LED Matrix, kde jedeš prakticky na dálkové a elektronika vypíná (stínuje) segmenty, které by oslňovali. Vlastní zkušenost s Insignií.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku