Tohle je modernizovaný Opel Astra. Má zcela nové motory, včetně naftového tříválce!
Na první pohled se to možná nechce věřit, přesto se právě díváme na modernizovaný Opel Astra. Ovšem zatímco změny exteriéru jsou minimální, technické změny jsou obrovské.
Sama automobilka označuje novinku za nejefektivnější Astru v historii, čehož mělo být dosaženo novými motory, převodovkami a také drobnými úpravami designu a podvozku. Prakticky vše, co se na autě změnilo, mělo za účel snižování spotřeby i emisí CO2. A to se podařilo v průměru až o 19 procent, díky čemuž se nyní Astra řadí na špici své třídy.
Při pohledu na design vozu je těžké najít nějaké výraznější změny. Ostatně i sama automobilka v tiskové zprávě design vynechává a pouze zmiňuje, že vůz podstoupil „pečlivý vývoj ve větrném tunelu, což mělo přínos k další redukci spotřeby paliva a emisí CO2.“ V praxi to znamená, že model Sports Tourer (kombi) se může pochlubit odporem vzduchu s koeficientem 0,25 a klasický hatchback 0,26. Podle tvrzení automobilky tak nová Astra Sports Tourer patří k modelům kombi s nejnižším odporem vzduchu na světě.
Změny se však odehrály i pod kapotou, kde jsou k dispozici pouze tři tříválcové motory – dva benzínové a jeden naftový. Základní 1.2 litrový benzínový tříválec je spojen s šestirychlostní manuální převodovkou a může být naladěn na tři výkonové úrovně: 81 kW (110 k) s točivým momentem 195 Nm, 96 kW (130 k) s točivým momentem 225 Nm a 107 kW (145 k) s točivým momentem opět 225 Nm. Nejde přitom o tříválec z dílny Skupiny PSA, jak by se mohlo zdát, ale ještě o dílo GM.
Benzínová 1.4 je naladěna opět na 107 kW (145 k), nabídne však vyšší točivý moment 236 Nm a spojena je s novou sedmistupňovou převodovkou CVT.
Naftový motor o objemu 1,5 litru je dodáván ve dvou provedeních: 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k). Zvlášností je fakt, že jde též o tříválec. Slabší motorizace nabídne točivý moment 260 Nm a spojena je pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonnější motorizace může být kombinována buď s šestistupňovým manuálem, kdy nabídne točivý moment 300 Nm, nebo s novým devítistupňovým automatem, který nabídne 285 Nm točivého momentu.
U benzínových i naftových motorizací se automobilka chlubí výrazným snížením spotřeby paliva i emisí CO2. U naftového modelu se o nižší emise stará pasivní oxidační katalyzátor, systém vstřikování AdBlue, SCR katalyzátor a filtr pevných částic.
Snad jedinou změnou, které si lze u omlazené Astry všimnout na první pohled, jsou nové LED matrix světlomety IntelliLux , které se na modelu Astra objevují poprvé. Vůz také dostal novou čelní kameru, která je sice menší, ale výkonnější. Nově tak vůz dokáže rozeznávat nejen auta, ale i chodce. Díky vyššímu rozlišení je také schopna nabídnout funkci hlídání značek, které se zobrazí na novém digitálním přístrojovém štítu. Ten se v Astře opět objevuje vůbec poprvé.
Další novinkou v kabině jsou nejmodernější systémy infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android auto: Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Pro. Poslední jmenovaný pochází z vlajkové lodi Opel Insignia a kromě 8- palcové dotykové obrazovky nabízí i ovládání hlasem. Z komfortní výbavy můžeme jmenovat ještě bezdrátovou nabíječku, audio-systém Bose nebo vyhřívané čelní sklo. K dispozici je také nové digitální zadní kamera, která nabídne ostřejší obraz s vyšším kontrastem, což řidiči ocení například v noci. Sedadla se navíc pyšní certifikátem ergonomie AGR, takže by z nich ani po delší cestě neměla bolet záda.
Opel však myslel i na vysokou míru bezpečnosti, ke které by měly přispět systémy jako adaptivní tempomat, hlídání bezpečné vzdálenosti, varování před čelní srážkou s automatickým brzděním, hlídání jízdy v pruhu, výše zmíněné sledování značek, atd. Volitelně je však možné vůz vybavit i systémem E-Call, který je schopen poznat nouzovou situaci a automaticky zavolá pomoc.