Pokud hledáte dodávku, která zastane roli rodinného vozu, pracanta i cestovatelského speciálu, pak se jistě dříve nebo později dostanete k Volkswagenu Multivan.
Tak nedávno som mal požičané podobné auto (tiež s usporiadaním 2+2+3) a dynamika nič moc aj s benzínovým V6. Ale praktické a pohodlné to je nesmierne, žiadne kombi či SUV sa tomu nemôže rovnať.
Prostor ti dává v tom autě svobodu , je to super. Lodní motor 15 koní už kus kufru zabere a v zimě nemáš lyže na střeše a po republice odvezeš kola kam chceš, na fesťáku se v tom vyspíš, jindy vezmeš celou partu do auta.
My máme Multivana T5 ještě s 2,5tdi a to je dle mého do toho auta ideál, plné auto, dvě rakve na střeše a drží 150 na dálnici kopec nekopec, spotřeba se motá kolem 10 litrů. Na dovolené nebo akce ve více lidech není lepší auto než osobní dodávka. ;-)
U nás na to nie je trh a hlavne cesty a parkovacie miesta. Keď som v US s vanom zaparkoval na bežnom parkovacom mieste, bolo to ako u nás s Citigom, miesta vadše naokolo. Ale skús u nás zaparkovať v nákupnom centre s 5 metrovým vanom. to je o držku (resp. o lak).
Reálně zbývá výběr mezi VW Multivan a Mercedes třídy V. Z hlediska prostoru tomu mohou konkurovat pak už jen klasické dodávky typu Ford Transit, Opel Vivaro apod.
Tyjo... před nějakou dobou jsem stíhal jeden dvoubarevnej BiTDI na dálnici (služebním naftovým Superbem) a jelo mu to moc hezky, v kopcích a v provozu. Asi teda nebyl "v plném obsazení" :-)
Jo a včera se přesně tahle "žlutobílá" zapomněla podívat do zrcátka při předjíždění... tak doufám, že nebyla redakční.. ale měla na střeše rakev, tak asi ne :-)
Tak otočný čudlik namiesto “didla” má Toyota a jej sestry-je to celkom fajn.
A vedia spraviť aj slušnú cenu,neviem ako to majú teraz vo VW so zľavami.
Je ale pravda že 4x4 u nich nenájdeš ak by to niekto chcel silou-mocou.
Ospravedlňujem sa.
Asi som to fakt zle odhadol. Pardón za mystifikáciu.
Žil som v tom, že Sedona je väčšia. Alebo to bola Grand. Už presne neviem. Mali sme to požičané a bolo to ozaj veľké a pohodlné. A kupodivu to nevyzeralo ako krabica od topánok.
Podívej se na vnější rozměry... od stolu bych řekl, že tam bude dost zásadní rozdíl v šířce oproti Odyssey (Kiu neznám)... ale teď se mi to nechce hledat.
se to jeví jako ideální rodinný auto pro početnejsi rodiny, nebo rodiny, který potrebujou kybl bagáže. Napríklad my ve trech (dcera 4 roky) na letní dovolenou zaskládáme XC70tku i s rakví. Až prijde další člen, asi to pujdu omrknout :D Se starší generací jsme s kapelou objíždeli festáky a nedám na to auto dopustit. Motor 75 kw, ale po dálnici drzel 150. Trochu jako jarda jágr - vpredu byznys, vzadu party.
Ale jo, bral bych to. Akorát bych musel najít využití. Přeci jen velkým autem za mego a půl je zbytečný jezdit na nákup nebo na chatu. Jediný, co jsem nepochopil, je páka aut. převodovky - proč je sakra tak velká, když je součástí palubky? To tam nemohli dát jen otočnej knoflík nebo tu páku udělat aspoň menší? Aby nepřekážela v přístupu k ovládání klimy a k dalším čudlíkům.
Takhle to tam trčí jak ztopořený péro ;-\
cena dobrá, auto už míň. I když je to maxi jezevčík (což se dost projevuje na estetice auta), tak to prostorově, výkonově a vůbec tak nějak celkem ztácí. Ale chápu že za mega takový mulťák není a ze svého se prachy navíc vytahují hůř.
Varianty od PSA jsme taky zvažovali, cena vs. výbava je u nich hodně zajímavá. Ale jedna z hlavních podmínek byla 4x4. Bydlíme na kopci v 750mnm. V mulťáku je i el.uzávěrka a po první zimě můžu říct že funguje dobře.
My sme kupovali Toyotu v najvyššej výbave,najdlhšiu,najvýkonejšiu (180PS),6st. hdm aisin vrátane nezávislého kúrenia na DO,strešné,ťažné a všetko možné s hore uvedenou zárukou za 1M vč. DPH.
Je to ale iba fwd čo je asi pre hodne ľudí mínus.
Spotreba cca od 8,5L.
Máme mulťáka rok, kupovaný jako roční s 30tis za 1,3m. Z výbavy chybí jen šíbr. I když se snaží tvářit že není, je to pořád dodávka (zejména při přejetí díry nebo po kostkách). Zezačátku jsem byl skoro naštvanej, páč jsem nechápal co na tom stojí takový prachy, ale když člověk vstřebá cenu, tak ta variabilita vnitřního prostoru je extrémně návyková a dnes už si neumím představit že bych se vrátil do kombíku. S rozjížděním problém nemám (dsg, 4motion=hlavní důvod proč vw, žádný dodělávaný 4x4 jsem nechtěl, Véčko se mi nelíbí a jiná alternativa prostě není). Pravdou ale je, že přehrání softu jsem odmítnul, takže máme pořád původních 150kW. Před pár dny jsme se vrátili z dovolený chorvatsko/slovinsko/rakousko. Jeli jsme v pěti (4 dospělí, 1 dítě, část cesty ještě +1 dospělý a dítě) na střeše rakev, na kouli 4 kola, sebou vozík za kolo, nafukovací sup s plachtou, hromada serepetiček k vodě, jídlo atd. V pohodě jsme se vešli, a na 3tis.km průměrná spotřeba 8,2 což mě mile překvapilo. Nejmíň jsem s tím jel za 7,3 po okreskách. Hrkačky po městě to jezdí kolem 9, v zimě 10. I když to při nákupu sloužilo jako jeden z argumentů pro koupi (že se dá použít jako "stěhovací dodávka"), tak v praxi si nedokážu představit že bych v autě co má vnitřek celej v kůži stěhoval skříně nebo tahal pytle s cementem. Po roce používání můžu konstatovat že největší slabina je pořizovací cena. Kdyby to vw prodával za ceny jako PSA tak jim lidi utrhaj ruce. Ale proč by to dělal když se prodávaj...
Navim jak u Toyoty, ale v sourozencich od Peugeot a Citroen ctyrkolku mit muzes. Akorat ma kvedlacku, nevim proc to s automatem neumej. Tipuju ze do Zafiry casem pujde taky.