Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový atmosférický šestiválec z Caymanu a Boxsteru Spyder může zamířit i do dalších vozů Porsche

Plochý šestiválec bez přeplňování, jímž se pyšní Porsche 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, nemusí být vyhrazen pouze pro tuto dvojici, ale můžeme se s ním setkat i u dalších zástupců německé značky.
Zpět na článek
11. 7. 2019 11:39
Carrera T
Porsche 911 992 Carrera T s timhle motorem a manualem bude bomba
Avatar - CICERO
11. 7. 2019 08:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
11. 7. 2019 16:30
Re: 6 válec
Když tento nový motor vyvíjeli, určitě měli jasno v tom, jestli jej později dají i do 911ky a podle toho se zařídili. Osobně jsem v tomto ohledu spíš skeptický.
Avatar - white label
11. 7. 2019 16:01
Re: 6 válec
Když se "otočí" (o 180 st.) tak se tam zřejmě uložit dá, ale zadarmo to nebude, takže je otázka, jestli by se jim to vyplatilo jen k vůli jedné, téměř základní, verzi (911 T), to vše při dnešním systému nákladných jednotlivých homologací.
11. 7. 2019 13:04
Re: Carrera T
Jak zduraznoval Andreas Preuninger v rozhovorech o GT4, tenhle motor ted splnuje nejprisnejsi emise v EU! Pokud Carrera T ma byt auto pro zazitek z rizeni v co nejvice odlehcenem aute, je pro nej tahle atmosfera idealni motor. 420k je sice pro 911 zaklad, ale turbo se chova uplne jinak. Na GT3/RS je tenhle motor moc slabi (minula generace byla 4L a 500k) a dalsi Boxstery s tim delat nemusi. GT4 a ten aktualni zatim bohate staci. Logicky dalsi na rade je tedy Carrera T. Samozrejme to ted oznamovat nebudou. Chteji urcite nejdriv prodavat Carreru/S/4S s manualem a pak casem prijde auto pro fajnsmekry.
Avatar - white label
11. 7. 2019 12:37
Re: Carrera T
Pokud by byl(a)...
Viděl jsi jak je uložený motor v Caymanu a jak je uložený v 911?
Nejde zrovna snadno "přehodit" stejný motor z jednoho do druhého.
I proto, tohle není jen podladěný motor z GT3.
Avatar - pradeda777
12. 7. 2019 12:22
NA šestiválec....
Vypadá to tak, že s příchodem EU6d Temp a WLTP se NA motory dostaly zpět do hry. Co mě však překvapuje je přítomnost manuální převodovky, kde v minulosti (září 2018) to byly právě manuální převodovky, které díky novým regulacím vypadly z nabídky první. To by znamenalo, že obzvlášť WLTP bude k atmosférám "přívětivější". :-!
Avatar - white label
11. 7. 2019 17:27
Re: 6 válec
... na "druhé straně" převodovky... ;-)
Avatar - CICERO
11. 7. 2019 16:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
11. 7. 2019 16:56
Re: 6 válec
"kapánek", jo... někdy může být od konšpirácie blízko k utopii.... ;-)
Ohledně zadních sedaček by to nebylo nic moc nového, ty nemá ani GT3/GT2. :-)
Avatar - speedfred
11. 7. 2019 16:46
Re: 6 válec
Trocha konšpirácie, čo keby ho nehali ako v GT4 ale v 911 vyhodili zadné sedačky a "kapánek" upravili podlahu. :-O Taká 911 GT4
Avatar - iudex
11. 7. 2019 16:18
Re: 6 válec
Odpoveď je nazdávam sa zrejmá: nevyplatilo. Potenciálna 911T s týmto motorom by bola malosériovka, pri malosériovke by musela byť podstatne vyššia cena ako pri masovke, ale to by zase nezapadlo do portfólia 911 a bolo by predmetom kritiky (420k Téčko povedzme na cenovej úrovni 500k GTS, kto by to akceptoval?). No a stále sú tu tie homologačné náklady, proste takýto okrajový, početne limitovaný model to nikdy neobháji a čísla nepustia.
Avatar - iudex
11. 7. 2019 16:13
Re: Carrera T
Ad vyjadrenie Preuningera: mne práveže z formulácie: "not in this super sharp form" vyplýva, že ak sa táto atmosféra použije aj inde, tak nie v tomto ostrom naladení, ale v slabšom naladení. A to ešte viac hrá v neprospech osadenia do 911ky, pretože nasadenie slabšieho motora než má základná Carrera je úplný nezmysel.
Avatar - CHerokee
11. 7. 2019 15:01
6 válec
Tohle je docela zajímavá zpráva. Bylo by fajn, kdyby nezůstal pouze u těch dvou výjimečných (GT4 a Spyder). Jen kam s ním? Zákazníkům Panamer, a překopaných SUV od koncernu je to úplně jedno. U 911 T by bylo místo, ale dá se uložit dozadu? Uvidíme.
11. 7. 2019 15:01
Re: Carrera T
Carrera T neni vubec o vykonu, ale o pozitku z jizdy. Je to takova 911 R pro "masy". Minula generace mela "jen" 370k. Tam se cenni davkovani vykonu a prubeh kroutaku, nulova prodleva pri seslapnuti plynu apod. A s tim byl u posledniho turba problem. Pokud si poslechnes Andreasa Preuningera v rozhovoru treba pro Carfection (https://youtu.be/qqW-cQPL6tE?t=295), tak jasne rika, ze chteji pouzit tenhle motor "for another programs as well" a "not in this super sharp form", coz presne odpovida Carrera T. Co se tyka ulozeni motoru, ten vychazi ze 3.0T zakladu pro 992, takze nevidim duvod, proc by nemel jit pouzit opet v 992.
Avatar - iudex
11. 7. 2019 14:03
Re: Carrera T
Opäť, nevidím logiku v tom dávať ako základ 420k atmosféru, ak už existuje 420k turbo (ktoré bude naviac subjektívne výkonnejšie - a zrejme aj objektívne rýchlejšie - lebo turbo/ krútiak). Pritom tá snová verzia T by mala byť niečo viac, ako základná Carera a s určitosťou aj drahšia, to by sa horšia dynamika za viac peňazí ťažko obhajovala. To by bolo jednoduchšie spraviť odľahčenú verziu základnej Carrery.
No a potom sú tu technické záležitosti ako spomínal label, iné umiestnenie/uloženie motora v Caymane a 99ke: motor pre Cayman, auto s motorom uprostred nie je zrejme len tak prenositeľný do 911ky s motorom vzadu.
Takže opakujem, myšlienka pekná, ale v reále absolútne bez šance.
Avatar - iudex
11. 7. 2019 12:37
Re: Carrera T
Môžeš akurát tak snívať. Carrera prešla na menšie turbomotory zo zrejmého dôvodu (emisie), je preto nepravdepodobné, že by sa po generácii vrátili k atmosférickému motoru. Naviac, základná Carrera má mať práve 420 koní (Sko má 450), takže by bola ďalšia 420k motorizácia nadbytočná.
Áno, 992 tiež dostane atmofserické motory, ale nie pre Carrery, ale až pre RS3.