Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový atmosférický šestiválec z Caymanu a Boxsteru Spyder může zamířit i do dalších vozů Porsche
20 komentářů
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
WoodyPWX
Porsche 911 992 Carrera T s timhle motorem a manualem bude bomba
Môžeš akurát tak snívať. Carrera prešla na menšie turbomotory zo zrejmého dôvodu (emisie), je preto nepravdepodobné, že by sa po generácii vrátili k atmosférickému motoru. Naviac, základná Carrera má mať práve 420 koní (Sko má 450), takže by bola ďalšia 420k motorizácia nadbytočná.
Áno, 992 tiež dostane atmofserické motory, ale nie pre Carrery, ale až pre RS3.
Áno, 992 tiež dostane atmofserické motory, ale nie pre Carrery, ale až pre RS3.
Jak zduraznoval Andreas Preuninger v rozhovorech o GT4, tenhle motor ted splnuje nejprisnejsi emise v EU! Pokud Carrera T ma byt auto pro zazitek z rizeni v co nejvice odlehcenem aute, je pro nej tahle atmosfera idealni motor. 420k je sice pro 911 zaklad, ale turbo se chova uplne jinak. Na GT3/RS je tenhle motor moc slabi (minula generace byla 4L a 500k) a dalsi Boxstery s tim delat nemusi. GT4 a ten aktualni zatim bohate staci. Logicky dalsi na rade je tedy Carrera T. Samozrejme to ted oznamovat nebudou. Chteji urcite nejdriv prodavat Carreru/S/4S s manualem a pak casem prijde auto pro fajnsmekry.
Opäť, nevidím logiku v tom dávať ako základ 420k atmosféru, ak už existuje 420k turbo (ktoré bude naviac subjektívne výkonnejšie - a zrejme aj objektívne rýchlejšie - lebo turb👋 krútiak). Pritom tá snová verzia T by mala byť niečo viac, ako základná Carera a s určitosťou aj drahšia, to by sa horšia dynamika za viac peňazí ťažko obhajovala. To by bolo jednoduchšie spraviť odľahčenú verziu základnej Carrery.
No a potom sú tu technické záležitosti ako spomínal label, iné umiestnenie/uloženie motora v Caymane a 99ke: motor pre Cayman, auto s motorom uprostred nie je zrejme len tak prenositeľný do 911ky s motorom vzadu.
Takže opakujem, myšlienka pekná, ale v reále absolútne bez šance.
No a potom sú tu technické záležitosti ako spomínal label, iné umiestnenie/uloženie motora v Caymane a 99ke: motor pre Cayman, auto s motorom uprostred nie je zrejme len tak prenositeľný do 911ky s motorom vzadu.
Takže opakujem, myšlienka pekná, ale v reále absolútne bez šance.
Carrera T neni vubec o vykonu, ale o pozitku z jizdy. Je to takova 911 R pro "masy". Minula generace mela "jen" 370k. Tam se cenni davkovani vykonu a prubeh kroutaku, nulova prodleva pri seslapnuti plynu apod. A s tim byl u posledniho turba problem. Pokud si poslechnes Andreasa Preuningera v rozhovoru treba pro Carfection (https😐/youtu.be/qqW-cQPL6tE?t=295), tak jasne rika, ze chteji pouzit tenhle motor "for another programs as well" a "not in this super sharp form", coz presne odpovida Carrera T. Co se tyka ulozeni motoru, ten vychazi ze 3.0T zakladu pro 992, takze nevidim duvod, proc by nemel jit pouzit opet v 992.
Ad vyjadrenie Preuningera: mne práveže z formulácie: "not in this super sharp form" vyplýva, že ak sa táto atmosféra použije aj inde, tak nie v tomto ostrom naladení, ale v slabšom naladení. A to ešte viac hrá v neprospech osadenia do 911ky, pretože nasadenie slabšieho motora než má základná Carrera je úplný nezmysel.
Pokud by byl(a)...
Viděl jsi jak je uložený motor v Caymanu a jak je uložený v 911?
Nejde zrovna snadno "přehodit" stejný motor z jednoho do druhého.
I proto, tohle není jen podladěný motor z GT3.
Viděl jsi jak je uložený motor v Caymanu a jak je uložený v 911?
Nejde zrovna snadno "přehodit" stejný motor z jednoho do druhého.
I proto, tohle není jen podladěný motor z GT3.
CHerokee
Tohle je docela zajímavá zpráva. Bylo by fajn, kdyby nezůstal pouze u těch dvou výjimečných (GT4 a Spyder). Jen kam s ním? Zákazníkům Panamer, a překopaných SUV od koncernu je to úplně jedno. U 911 T by bylo místo, ale dá se uložit dozadu? Uvidíme.
Když se "otočí" (o 180 st.) tak se tam zřejmě uložit dá, ale zadarmo to nebude, takže je otázka, jestli by se jim to vyplatilo jen k vůli jedné, téměř základní, verzi (911 T), to vše při dnešním systému nákladných jednotlivých homologací.
Odpoveď je nazdávam sa zrejmá: nevyplatilo. Potenciálna 911T s týmto motorom by bola malosériovka, pri malosériovke by musela byť podstatne vyššia cena ako pri masovke, ale to by zase nezapadlo do portfólia 911 a bolo by predmetom kritiky (420k Téčko povedzme na cenovej úrovni 500k GTS, kto by to akceptoval?). No a stále sú tu tie homologačné náklady, proste takýto okrajový, početne limitovaný model to nikdy neobháji a čísla nepustia.
Když tento nový motor vyvíjeli, určitě měli jasno v tom, jestli jej později dají i do 911ky a podle toho se zařídili. Osobně jsem v tomto ohledu spíš skeptický.
Trocha konšpirácie, čo keby ho nehali ako v GT4 ale v 911 vyhodili zadné sedačky a "kapánek" upravili podlahu. 😲 Taká 911 GT4
"kapánek", jo... někdy může být od konšpirácie blízko k utopii.... 😉
Ohledně zadních sedaček by to nebylo nic moc nového, ty nemá ani GT3/GT2. 😄
Ohledně zadních sedaček by to nebylo nic moc nového, ty nemá ani GT3/GT2. 😄
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pradeda777
Vypadá to tak, že s příchodem EU6d Temp a WLTP se NA motory dostaly zpět do hry. Co mě však překvapuje je přítomnost manuální převodovky, kde v minulosti (září 201😄 to byly právě manuální převodovky, které díky novým regulacím vypadly z nabídky první. To by znamenalo, že obzvlášť WLTP bude k atmosférám "přívětivější". :-!