Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový atmosférický šestiválec z Caymanu a Boxsteru Spyder může zamířit i do dalších vozů Porsche

Porsche 718 Cayman GT4
Porsche 718 Cayman GT4
Porsche 718 Cayman GT4
Porsche 718 Cayman GT4
33 Fotogalerie
Diskuze (20)

Plochý šestiválec bez přeplňování, jímž se pyšní Porsche 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, nemusí být vyhrazen pouze pro tuto dvojici, ale můžeme se s ním setkat i u dalších zástupců německé značky.

Porsche ve druhé polovině letošního června odhalilo modely 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, jejichž srdcem je nově vyvinutý plochý šestiválec o objemu čtyř litrů s atmosférickým plněním. Samotná automobilka pak potvrdila, že tento motor vznikl na základech rodiny přeplňovaných šestiválců pro aktuální modely řady 911.

 

Andreas Preuninger, vedoucí divize silničních vozů GT u značky Porsche, v rozhovoru pro Car Throttle, potvrdil, že nový motor skutečně stojí na základech přeplňovaného třílitrového šestiválec a naznačil, že i díky tomu může zamířit do dalších modelů.

 

 

 

Podle slov Andrease Preuningera vychází nový atmosférický šestiválec z rodiny motorů s interním označením 9A2 a je v automobilce Porsche označován jako Evo. Přímo pro tento motor byla vyvinuta mimo jiné nová kliková skříň, klikový hřídel, hlavy válců i písty.

 

Ve srovnání s motorem pro Porsche 911 GT3 se ovšem jedná o mnohem méně nákladnou pohonnou jednotku a její výroba může probíhat na stejné lince s ostatními motory rodiny 9A2. Andreas Preuninger k tomu dodal, že s filtry pevných částic tento nový atmosférický šestiválec splňuje nejnovější hlukové i emisní normy.  

 

Nový motor může díky tomu zamířit i do dalších modelů značky Porsche. Andreas Preuninger sice ani nenaznačil do kterých, ale jako nejpravděpodobnější se jeví jeho využití pro další verze modelů 718 Cayman a Boxster. Vyloučeno údajně není ani jeho použití v modelové řadě 911, i když zde se v současnosti jedná o pouhé spekulace.

 

Zdroj: Car Throttle

Vstoupit do diskuze (20)