Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový atmosférický šestiválec z Caymanu a Boxsteru Spyder může zamířit i do dalších vozů Porsche

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 7. 2019
33
20
Zobrazit náhledy (33)
Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Cayman GT4 Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder Porsche 718 Spyder

Plochý šestiválec bez přeplňování, jímž se pyšní Porsche 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, nemusí být vyhrazen pouze pro tuto dvojici, ale můžeme se s ním setkat i u dalších zástupců německé značky.

Porsche ve druhé polovině letošního června odhalilo modely 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, jejichž srdcem je nově vyvinutý plochý šestiválec o objemu čtyř litrů s atmosférickým plněním. Samotná automobilka pak potvrdila, že tento motor vznikl na základech rodiny přeplňovaných šestiválců pro aktuální modely řady 911.

Andreas Preuninger, vedoucí divize silničních vozů GT u značky Porsche, v rozhovoru pro Car Throttle, potvrdil, že nový motor skutečně stojí na základech přeplňovaného třílitrového šestiválec a naznačil, že i díky tomu může zamířit do dalších modelů.

Podle slov Andrease Preuningera vychází nový atmosférický šestiválec z rodiny motorů s interním označením 9A2 a je v automobilce Porsche označován jako Evo. Přímo pro tento motor byla vyvinuta mimo jiné nová kliková skříň, klikový hřídel, hlavy válců i písty.

Ve srovnání s motorem pro Porsche 911 GT3 se ovšem jedná o mnohem méně nákladnou pohonnou jednotku a její výroba může probíhat na stejné lince s ostatními motory rodiny 9A2. Andreas Preuninger k tomu dodal, že s filtry pevných částic tento nový atmosférický šestiválec splňuje nejnovější hlukové i emisní normy.  

Nový motor může díky tomu zamířit i do dalších modelů značky Porsche. Andreas Preuninger sice ani nenaznačil do kterých, ale jako nejpravděpodobnější se jeví jeho využití pro další verze modelů 718 Cayman a Boxster. Vyloučeno údajně není ani jeho použití v modelové řadě 911, i když zde se v současnosti jedná o pouhé spekulace.

Zdroj: Car Throttle

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - pradeda777
NA šestiválec....
| 12. 7. 2019
Vypadá to tak, že s příchodem EU6d Temp a WLTP se NA motory dostaly zpět do hry. Co mě však překvapuje je přítomnost manuální převodovky, kde v minulosti (září 2018) to byly právě manuální převodovky, které díky novým regulacím vypadly z nabídky první. To by znamenalo, že obzvlášť WLTP bude k atmosférám "přívětivější". :-!
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 6 válec
| 11. 7. 2019
... na "druhé straně" převodovky... ;-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 6 válec
| 11. 7. 2019
...ale moter na druhej strane.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: 6 válec
| 11. 7. 2019
Konšpiracie-konšpirácie:spiš H6 (tak řikam boxerum.. :D) 4.0 klidně i na místě kde je ale kromě manualu bych vratil i rukáv a dvě turba… plus odlehčení... To by byl jutub přeplněnej… :-) :-) :-) A hlavně straight pipe a 9500 otáček limiter… :-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: 6 válec
| 11. 7. 2019
"kapánek", jo... někdy může být od konšpirácie blízko k utopii.... ;-)
Ohledně zadních sedaček by to nebylo nic moc nového, ty nemá ani GT3/GT2. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku