Nový atmosférický šestiválec z Caymanu a Boxsteru Spyder může zamířit i do dalších vozů Porsche
Plochý šestiválec bez přeplňování, jímž se pyšní Porsche 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, nemusí být vyhrazen pouze pro tuto dvojici, ale můžeme se s ním setkat i u dalších zástupců německé značky.
Porsche ve druhé polovině letošního června odhalilo modely 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder, jejichž srdcem je nově vyvinutý plochý šestiválec o objemu čtyř litrů s atmosférickým plněním. Samotná automobilka pak potvrdila, že tento motor vznikl na základech rodiny přeplňovaných šestiválců pro aktuální modely řady 911.
Andreas Preuninger, vedoucí divize silničních vozů GT u značky Porsche, v rozhovoru pro Car Throttle, potvrdil, že nový motor skutečně stojí na základech přeplňovaného třílitrového šestiválec a naznačil, že i díky tomu může zamířit do dalších modelů.
Podle slov Andrease Preuningera vychází nový atmosférický šestiválec z rodiny motorů s interním označením 9A2 a je v automobilce Porsche označován jako Evo. Přímo pro tento motor byla vyvinuta mimo jiné nová kliková skříň, klikový hřídel, hlavy válců i písty.
Ve srovnání s motorem pro Porsche 911 GT3 se ovšem jedná o mnohem méně nákladnou pohonnou jednotku a její výroba může probíhat na stejné lince s ostatními motory rodiny 9A2. Andreas Preuninger k tomu dodal, že s filtry pevných částic tento nový atmosférický šestiválec splňuje nejnovější hlukové i emisní normy.
Nový motor může díky tomu zamířit i do dalších modelů značky Porsche. Andreas Preuninger sice ani nenaznačil do kterých, ale jako nejpravděpodobnější se jeví jeho využití pro další verze modelů 718 Cayman a Boxster. Vyloučeno údajně není ani jeho použití v modelové řadě 911, i když zde se v současnosti jedná o pouhé spekulace.
Zdroj: Car Throttle