Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Bezpečná vzdálenost: Za nedodržení nově čtyři body a vysoká pokuta!

43 komentářů

kalousek
Ale to je přece správně, ne ?

Kromě toho nejde tady paušalizovat, záleží na povrchu vozovky sucho sníh led, navíc každé auto brzdí jinak, má jiné gumy, jiného řidiče atd... Dále mi není jasné jak bude možné předjíždět a zároveń neporušit předepsaný rozestup, a to už vůbec nemluvím o dramatickém snížení propustnosti silnic,která je už dnes občas zoufalá.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně. Ale tady přece nejde o žádnou bezpečnost provozu. Primárním záměrem je vybírání pokut a okrádáni motoristů. To musí být každému, komu to alespoň trochu myslí, naprosto jasné.
jahj
Pokud pojedeš 100km/h za autem dva metry, tak uvidíš brzdovky a pak přední sklo, ani nohu na brzdu nedáš, ty myslící chytráku. Jen doufám, že takové myslitele na cestě nepotkám :'-(
Avatar - pradeda777
pradeda777
????????
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - praptak
praptak
Pokud řídíte, musíte vědět, ze se těch, co nemají rádi své auto, zjevně najde dost.
traveldrive
Mnohí nemajú radi ani seba...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
2 Praděda

Obávám se, že nemám jinou možnost, než s Tebou souhlasit.
Kamaráda různé kotrmelce osud již před cca 8 lety přivedly do řad obecní policie.
Protože má +- 198 cm, 120 kg a psa - a tu práci bral VELMI vážně, každý den "svůj" rajón několikrát obešel, kouknul do hospody, vartoval před školou - prostě dělal to, co má obecní policajt dělat a měl v rajónu pořádek a klid. Po půl roce "byl odejit", protože přinášel málo pokut.
PepinoII
další bič na nás, asi to bude o volbách, nedávat hlasy dutohlavům. jezdím s odstupem, ale vždy se najdou závodníci, co mě předjedou, přitom jedu na limitu, tj. 50 obec, 90 mimo obec (Rakousko 100), 130 dálnice, vždy mě však další závodníci předjedou. zvolním i před obcí, abych nemusel brzdit u tabule, rekord, předjelo mě 5 auťáků ( ne IT) a abych nenaboural, musel jsem intenzivně brzdit. asi honí svůj nový pin, který dostávají v márnici, jako ta rodina, co ji vlekl vláček 300 m po dráze mezi jaroměří a hradcem :no:
Petr Novak
Zase dalsi moznost jak z ridicu bez dukazu dostavat prachy. Policista ma vzdy pravdu ikdyz lze. Za 35 let rizeni jsem nezazil ze bych to napalil do nekoho za jizdy kdyz sleduji provoz. Ale jsou ridici co musi sledovat tachometr a nesleduji provoz na silnisi. Duvod je jednoduchy, nechtej dostat pokuty, protoze je vsude plno radaru aby si mesta i obce vylepsili svuj rozpocet. ZAKAZAL bych radary co jsou jen na vyber pokut. Mestum bych za to dal obri pokuty. Kdyz ridici budou sledovat provoz tak zas neni tolik bouracek ale zas by nedostali mesta i obce sve prachy. RIDICI JSOU PRO NE JEN KASICKA. Je to obecni a mestska bezohlednost.
Avatar - pradeda777
pradeda777
:yes: Chtělo by to u nás "Žluté vesty"......
RADEK1
Kdyby jen sledovali řidiči tachometr,ale oni sledují sociální sítě. :-O
Avatar - _beta
_beta
Toto je bohužiaľ veľká pravdepodobnosť. Všímam si vodičov, veľa z nich má pohľad ponorený niekam dole. Zjavne na mobil.
MartinHessler
..., aby se řidič nesoustředil na jízdu, nepoužíval mozek a jen se klepal strachy, na co ho policie ve spolupráci s "nestrannými a neúplatnými" obecními úředníky uvaří. Jiný smysl to nemá. Pokud jako řidič dodržím požadovaný odstup 50 metrů, bude se přede mne cpát jedno auto za druhým. Což značí, že budu permanentně stát na brzdě, ohrožovat vozy jedoucí za mnou a v reálu pojedu s 2x vyšší spotřebou o polovinu pomaleji. Prakticky to znemožní předjíždění, protože nikdo s mozkem v hlavě nezahajuje předjížděcí manévr 50 metrů za předjížděným vozidlem. Ale hlavně že budeme mít předpis, co nejpřísnější postih (o peníze za pokuty jde přece až v první řadě, že) a politici si budou tahat triko, jak zase zatočili s těmi zlými, zlými, ošklivými piráty silnic... Vždyť přece "...ikdybytomělozachránitjenjedinýživot..."
Vážně se těším na den, kdy policie v rámci bezpečnějšího světa a lepší ochrany občana-ovčana před jím samým instaluje na záchody kamery, čidla, digitální váhy a evidenční čipy, změří mi, zváží a zkalibruje exkrement a napaří mi 50.000 pokuty za to, že vzhledem k velikosti, tuhosti a hmotnosti produktu jsem tam seděl o 9,2 vteřiny déle. Protože - co kdybych si vyseděl hemoroidy, že? S tím se přece musí něco udělat!
best
"Automobilky věří, že odstup vyřeší do budoucna za řidiče samotná auta prostřednictvím svých asistentů." Je pouze otázkou jak dát do souladu představu automobilky a policii o té "bezpečné vzdálemosti. Některá nákladní vozidla, třeba Volvo, mají dnes adaptivní tempomaty, které automaticky udržují ten správný odstup. Ovšem policie v Německu má svoji pravdu a ukládá přesto pokuty. Kde je tedy pravda, u výrobce, který zná schopnosti daného vozidla včas zastavit, nebo u policie a jejich "tabulek".
Avatar - xxc
xxc
Autá už po novom signalizujú nebezpečný rozostup. Ale až fakt nebezpečný, vtedy to bliká.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jen pro tebe....přišel chlapík do obchodu a kupoval 4 metry silného špagátu. Prodavač se ho ptá jestli to chce zabalit? A chlapík mu na to říká: "přesně"...... ;-)
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....nedělej to..... :-)
Bushi
Není divu,že pro ***e za volantem je takový návrh nepřijatelný a považují jej jen za možnost vybírání peněz.
pinochio2
Pri striktnim dodrzovani udavanych vzdalenosti budete neustale brzdit jako debil, jelikoz se vzdy najde moula ktery se pred vas zaradi. Co k tomu dodat. Ke zvyseni dani se neustale hleda jak zvednout prijmy naseho uboheho statu, aby meli panove nahore co rozkradat a utracet....
Avatar - pradeda777
pradeda777
Souhlas. Ale polovině českých voličů tohle nevysvětlíš..... ;-\
Avatar - praptak
praptak
Zřejmě se v tom Švýcarsku aj., zmiňovaném v článku, nedá jezdit. ;-)
ikoptak
Někteří řidiči umí zpomalit bez použití brzd. Ono existuje i něco takového jako lehce ubrat plyn, obnovit odstup a stále se jede dál.
A i když si třeba na státní silnici nastavím adaptiv na 95kmh a někdo se tam zařadí tak auto nebrzdí, ubere na chvilku plyn. O tom jak někteří tvrdí že po chvilce budete stát nemůže být ani řeč. A to se ta elektronika neptá, tak suše udržuje odstup.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
V době nuceně elektromobilní, kdy již nebude existovat svoboda pohybu pro většinu populace, to je možná dobrý nápad. Kapacita městských a konec konců všech tras pohybu vozidel by se snížila na 1/4. Stejně se za pár let sníží počet vozidel na ulicích, protože na auto na baterky se všemi asistenty normální lidé finančně nedosáhnou. :no:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
openha
Tak tohle je absolutně špatně !!! Ve špičkách v Praze,Brně,Ostravě se sníží prostupnost křižovatek,zpomalí se doprava minimálně 3 x , Tam kde je doprava svedena do jednoho pruhu dojde k nekonečným kolonám a opět ke zpomalení dopravy a to nemluvím o tom,že se nepřetržitě zvyšuje počet prodaných aut a počet nových řidičů !!! :yes:
Spravovac
Návrhy na metry, vteřiny či jiné jednotky definující vzdálenost mezi vozidly jsou jen eqilibristické pokusy právníků bez smysluplných výsledků. Konkrétní vzdálenost je variabilní veličina odvislá od velkého množství parametrů a nelze ji předem definovat. Pokud by ovšem neměla sloužit jen na pokutování. Řešením může být až technicky dokonalejší asistenční systém ve vozidle vycházející dnešních pokusů o samo-řiditelná vozidla. Zatím to je stále na osvědčené formulaci o povinnostech řidiče dodržet, přizpůsobit, zabránit atd.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Roman Roman
Tolik zbytečných informací o naprostém nesmyslu. Dodržování bezpečné vzdálenosti a dokonce měření a pokutování třeba na D1, která je jednou velkou kolonou a už teď nemá s dálnicí nic společného? Výborný nápad! Takže si z mých daní zaplatím řešení, díky kterému už na D1 nemá cenu ani vyjíždět? Jo, díky moc. Ale už mě ta tupost dávno nepřekvapuje.
Co takhle místo toho zabezpečit spoustu železničních přejezdů bez závor nebo konečně dodělat tu dálnici. Pak něco řešte.
miztli
Takže 50 metrů je "tak obrovská vzdálenost", že je nemožné ji odhadnout.
To je dost nesmyslné tvrzení, je to například 10 - 11 vozidel běžné délky těsně za sebou, nebo dvojnásobek délky hrany zahrady v běžné zahrádkářské kolonii a mnoho jiných známých věcí.
Josef Mixa
Před 10 lety, když jsem jezdil kamionem v Německu, byla vzdálenost limitována mezi kamiony na 70 m. Na silnici byla od krajnice příčně namalovaná silná čára dlouhá asi 1m a o 70 m dál druhá. Kamion předemnou měl zadní kola návěsu na značce a já za ním přední kola na značce. Pak to bylo v pořádku. Pokud jsem byl na značce dřív, tak mě vyfotila kamera a přišel na podnik befél od Policie BRD vyfocením přestupku, aby byla do určité doby zaplacena pokuta 40 € u kterékoliv pobočky Deutche Bank. Po termínu naskakovaly mastné penále a pokud Vás zastavila kontrola kdekoliv v Německu, oni o tom věděli z počítačového systému. Odstavili vozidlo a vy jste vyrazili shánět peníze, jinak jste neodjeli. Nevím, proč tohle a jiné vychytávky nemůžeme prostě jen okoukat a proč vymýšlíme zase hlouposti!
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gregy4
Kamiony se mozna kontroluji v Nemecku vic ... nevsiml jsem si ale ze by se v nektere zemi jezdilo podle predpisu vcetne tech s vysokymi pokutami jako Svedsko. Rozdelil bych to na zeme kde jezdi zhruba podle predpisu a zemi jako Polsko nebo Litva kde nikdo rychlost nebo rozestup neresi a treba kamiony se nalepi metr za vas pri rychlosti kolem 100km/h - to stejne se mi stalo treba i ve Finsku. Tam bych tu vzdalenost resil, to uz je fakt o zivot mezi osobakem a nakladakem.
A pak clovek zjisti ze se u nas jezdi docela rozumne, a treba ze auto s nemeckou znackou u nas nedodrzuje rychlost a neumi se zaradit aby umoznilo ulicku pro zachranare i kdyz jsme masirovani tim jak jidne (zejmena na zapad od nas) jezdi vzorne a my jsem barbari.
Bushi
Nejezdit podle předpisů a nedodržovat bezpečnou vzdálenost se stává už globální nemocí společně s degenerací.
MAJKLL
Dokud budou jezdit bezohlední dementi jako teď,tak se nic nezmění
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
RADEK1
Definuj prosím bezohledného dementa. Třeba jsem jím i já. Dnes jsem jel asi 30 km do města a cestu si užíval.Byl malý provoz a já předjel slečnu co jela mezi městy 70 já ji předjel asi ve 140 km/h . Jsem ten dement?
Včera jsem jel za nějakou paní přes křižovatku a měli jsme zelenou .Ona v křižovatce dupla na brzdu a dávala přednost chodcům co stáli u přechodu, protože měli červenou.Ta paní vyvolala větší riziko a potenciální nebezpečí,než já se se svojí dnešní jízdou.
Mám najeto cca 900 tis bez nehody. Jsem tím bezohledným dement.m?
Avatar - _beta
_beta
Za 25 rokov a cca 750 tisíc km som bol v x nehodách. Aj na diaľnici. Nikdy som nemal rozbitý predný nárazník, ak už niečo bolo, tak do mňa nejaký majster sveta čo to mal v oku a v rukách trafil zozadu.
snip13
bohužel u nás většina řidičů zkracuje vzdálenost za před ním jedoucím vozidlem kvůli dementům, kteří jim tam vpálí a vybrzdí je, to by se mělo řešit....
Avatar - Hanson
Hanson
ale jak bude policie postihovat dementy, kteří do těch "mých" 2 sekund nacpou své vytuněné auto, a že těch pitomců není málo.
Avatar - Fickroc
Fickroc
Do dnes nebylo jak votravovat a pokutovat. Až to procpou, bude to další výdělečná lajna fízlů. Stejně jak pasy, lekárničky, nebo pro obce radary, ...