Hyundai si pro letošní ženevský autosalon připravilo řadu novinek, kterými jsou evropská premiéra faceliftu Sonaty, světová premiéra modernizovaného Matrixu, uvedení řady eko-dynamických modelů a především odhalení konceptu HED-5.
na Matrixe netreba vela meniť vozidlo s dlžkou 4025 s rázvorom 2600 a kufrom 400
l ani jedno europske vozidlo pri tejto dlžke nie je tak pohodlné a s takým kufrom!!! vid GrandModus Peugeot CW etc etc... >:-[]
Počkám do toho začátku března na oficiální představení. Řada modelů různých značek je vlastně pořád docela dobrá i po 10 letech. Astra G je taky pořád přijatelné auto, ale už jaksi nezahřeje srdce. Nemluvil jsem tu jako pragmatický uživatel obnošených bot, ale jako entuziasta, který se těší, že Hyundai dokáže přijít v nové generaci s něčím schopným hodně silně odpovědět na kreace Fordu, GM, Renaultu nebo Hondy. Samozřejmě sem můžeme velkými písmeny napsat vzkaz pro všechny suché pragmatiky: teď je ten správný okamžik na nákup Matrixu - výprodejní cena je na historickém minimu, lepší už nebude.
Myslím, že príde aj doba, keď sa bude obmedzovať pohotovostná hmotnosť nových áut a ťažkotonážne SUV a podobné obludy z ciest pomaly zmiznú. Alebo budú z kompozitov, a budú vážiť pod 1,5 tony - tým pádom bude schodná aj elektrická cesta. Karosériu z kompozitných dielov, spájaných lepením som už videl, vážila pár desiatok kíl, iba cena, vzhľadom na použité technológie bola horibilná. Ak sa technológia zmení a prispôsobí sériovej výrobe, cena môže klesnúť na zlomok súčasnej.
Neskoro - ale viac morálne ako technicky. Za dobrú cenu, totiž súčasný Matrix poskytuje veľa priestoru, slušný podvozok, a tiež dobré motory, pod kapotu postupne putuje všetko, čo má Hyundai v ponuke. A máš tiež istotu, že Ti ho nikto neukradne.
Radove ano. Letectvi za 100 let dokazalo od stometrovych poskoku prekonat Atlantik. O tom se autoprumyslu muze jen zdat. Jestli pred 100 lety dostali pri spotrebe 8l/100 z motoru vykon rekneme 40kW a dnes 100kW je za 100 let pokrok zcela zanedbatelny.
No ale zklamal :'-( , teď jsem tu krutou větu opravdu našel na jiném situ "modest facelift" a "new colour range". U všech hřídelí a pístů, už v tom roce 2005 bylo pozdě. No nic, do 4.3. počkám. Zatím si budu na koberci pouštět i10 [odkaz] ;-)
Nechcem Ta sklamat ale Matrix bude len facelift a jeho koncepcne uplne novy nastupca bude predstaveny asi az v roku 2009-2010 a ten by sa mal vyrabat v Nosoviciach. Mozno bude jeho predzvestou prave HED-5.
Napriek tomu sa mame tento rok na co tesit - i10,i20,H-1 ix55, Sonata F/l a tak dalej.
Hyundai konečně posílá do světa novou generaci malého MPV Matrix. Ten starý koncepčně slaví nějakých 10 let, teprve nedávné razantní snížení cen Matrixů u českých dealerů dalo signál, že výměna je za humny. Teď to máme potvrzené z upoutávky na Ženevu. Hyundaii se povedlo připravit nový Matrix zcela bez povšimnutí všech paparáců, takže spy fota nikde veškerá žádná. Můžeme předpokládat, že jedním ze zdrojů nového Matrixu je pradávná studie HED-1 (Ženeva 2005), která měla kromě fantaskních nápadů i řadu zcela pragmatických prvků, tak trochu ve stylu Yetiho. Tady jsou odkazy, vyberte si: [odkaz] nebo po česky [odkaz] a ještě pěkné obrázky [odkaz]
Čeští a moravští i slovenští chalupáři, spořivci a řemeslníci, zbystřete, připravte si pro porovnání ceníky Roomsteru a prověřte obsah prasátek. :-) Kromě přepracování designu a výměny materiálů má nový Matrix přinést různá cenově nenáročná řešení (aerodynamický kit, pneu s nízkým valivým odporem) a nové zpřevodování, kterými chce výrobce dosáhnout nejen značných úspor paliva, ale taky snížit emise CO2 skoro o 30%. Ani bych se nedivil, kdyby se výroba rozběhla za pár měsíců v Nošovicích.
Pokud jde o HED-5, tak jen stručně: Pamatujme, že zkratka "HED" znamená Hyundai European Design a je vyhrazená pro koncepty určené potenciálně k nasazení primárně v Evropě (jako třeba i30 bývala kdysi HED-3). Jen pro zajímavost si můžeme připomenout některé další zeleninové apod. vize Hyundaie, uvidíme, co nakonec reálně "trefí silnici": (dám to zvlášť)
Ted jsem cetl projev nejakeho manegera na autovystave nekde v USA. Ta vystava mela vyroci 100 let trvani, tak se manager zahledel do archivu a zjistil, ze vozy vystavovane pred 100 lety, mely na chlup stejnou spotrebu, jako ty vystavovane letos. To je vysledek autoprumyslu za 100 let - velka nula. K placi. A ty by jsi po nich chtel nanomaterialy a uhlikova vlakna. :-)
Myslím, že časy kompozitů ještě nemusí nastat. Pro začátek auta zmenšit, to udělá hodně. Elektrický pohon není řešením pro dvou-a-více tunová SUV, bohužel. Když si prohlédnu katalogy, tak pod tunu je dnes Mazda2, Fiat Panda a Hyundai Getz (velmi výběhový model) a pak mikroauta.
To iste nie. ja osobne držím palce čiste elektrickému pohonu, ale na to si ešte asi počkáme. Ale hlvné bude asi výrazne znížiť váhu áut, pod jednu tonu už nie je skoro nič, naopak dvojtonových a ťažších oblúd je na cestách stále viac. Už by sa konečne mohli vo väčšej miere uplatniť uhlíkové kompozity a nanomaterály, aby bola šanca, že budú za normálnu cenu.
Spíš jde o to, že ekologické pohony si zatím moc nerozumí se sportovním myšlením, které se nám všichni výrobci snaží cpát (naposledy mě tím nepříjemně popíchl Citroën). Jasně, Tesla roadster... ale to zase neuveze šest lidí a dva psy na víkend na chalupu. Ani hybridy nejsou tím magickým, třicetiprocentním lékem. Nemohou být, protože mastodonty to zkrátka nerozpohybuje.
Ale to pláču na špatném hrobě, ty ani já s tím nic neuděláme.
Nehádzal by som flintu do žita vopred. Ak Hyundai ponúkne reálne 6-miestne MPV s ekologickým pohonom a spotrebou povedzme o 30% nižšou ako konkurencia, za podobnú cenu, tak má podľa mňa zaručený dobrý štart. cee´d ani i30 nie sú žiadne zázraky, a rozbiehajú sa veľmi dobre. Keď do nich namontujú eko-pohon, a cena sa dostane niekam na úroveň bežných hatchbackov európskej nižšej strednej, tak majú rozhodne lepšiu štartovaciu pozíciu ako všetci domáci výrobci.Tie rozdiely v kvalite sú už minimálne a v image sa to tiež pomaly ale iste stiera.
Tak skice vyzerajú úžasne, má to nápad. Uvidíme, ako bude vyzerať reálny model. A tiež ma bude zaujímať ten systém eko-pohonu, informácie sú zatiaľ biedne.