Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai HED-5: ekologie a prostor v jednom balení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Hyundai si pro letošní ženevský autosalon připravilo řadu novinek, kterými jsou evropská premiéra faceliftu Sonaty, světová premiéra modernizovaného Matrixu, uvedení řady eko-dynamických modelů a především odhalení konceptu HED-5.

Hyundai prozatím zveřejnilo pouze skici svého nového šestimístného konceptu s jednoprostorovou karoserií. Ve svých tiskových materiálech korejská automobilka uvádí, že při návrhu konceptu hrála hlavní roli ekologie a HED-5 má posouvat pojem univerzálnosti na novou úroveň. Na vývoji a výrobě vozu spolupracovaly společnosti Recaro, Bayer a LG, které přispěly revolučními materiály a konstrukčními technologiemi.

Automobilka Hyundai se již delší dobu snaží odpovědět na aktuální témata spojená s ochranou životního prostředí. Její nový eko-balíček poukazuje na to, jak stávající technologie mohou přispět k signifikantnímu snížení (až do 29 %) emisí CO2 bez toho, aby se toto odrazilo na ceně, výkonu a nebo požitku z jízdy. Jde o koncept, který přináší reálnou a dosažitelnou výhodu ve snižování emisí CO2 a spotřeby paliva.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
13. 2. 2008 23:00
Re: Matrix je ta důležitá zpráva
Počkám do toho začátku března na oficiální představení. Řada modelů různých značek je vlastně pořád docela dobrá i po 10 letech. Astra G je taky pořád přijatelné auto, ale už jaksi nezahřeje srdce. Nemluvil jsem tu jako pragmatický uživatel obnošených bot, ale jako entuziasta, který se těší, že Hyundai dokáže přijít v nové generaci s něčím schopným hodně silně odpovědět na kreace Fordu, GM, Renaultu nebo Hondy. Samozřejmě sem můžeme velkými písmeny napsat vzkaz pro všechny suché pragmatiky: teď je ten správný okamžik na nákup Matrixu - výprodejní cena je na historickém minimu, lepší už nebude.
13. 2. 2008 11:32
Re: Hyundai
Myslím, že príde aj doba, keď sa bude obmedzovať pohotovostná hmotnosť nových áut a ťažkotonážne SUV a podobné obludy z ciest pomaly zmiznú. Alebo budú z kompozitov, a budú vážiť pod 1,5 tony - tým pádom bude schodná aj elektrická cesta. Karosériu z kompozitných dielov, spájaných lepením som už videl, vážila pár desiatok kíl, iba cena, vzhľadom na použité technológie bola horibilná. Ak sa technológia zmení a prispôsobí sériovej výrobe, cena môže klesnúť na zlomok súčasnej.
13. 2. 2008 11:28
Re: Matrix je ta důležitá zpráva
Neskoro - ale viac morálne ako technicky. Za dobrú cenu, totiž súčasný Matrix poskytuje veľa priestoru, slušný podvozok, a tiež dobré motory, pod kapotu postupne putuje všetko, čo má Hyundai v ponuke. A máš tiež istotu, že Ti ho nikto neukradne.
Avatar - T613
12. 2. 2008 20:36
Re: Hyundai
a mají stejné i výkony?
12. 2. 2008 18:23
Re: Matrix je ta důležitá zpráva
No ale zklamal :'-( , teď jsem tu krutou větu opravdu našel na jiném situ "modest facelift" a "new colour range". U všech hřídelí a pístů, už v tom roce 2005 bylo pozdě. No nic, do 4.3. počkám. Zatím si budu na koberci pouštět i10 [odkaz]
;-)