Novinky
Hyundai konečně posílá do světa novou generaci malého MPV Matrix. Ten starý koncepčně slaví nějakých 10 let, teprve nedávné razantní snížení cen Matrixů u českých dealerů dalo signál, že výměna je za humny. Teď to máme potvrzené z upoutávky na Ženevu. Hyundaii se povedlo připravit nový Matrix zcela bez povšimnutí všech paparáců, takže spy fota nikde veškerá žádná. Můžeme předpokládat, že jedním ze zdrojů nového Matrixu je pradávná studie HED-1 (Ženeva 2005), která měla kromě fantaskních nápadů i řadu zcela pragmatických prvků, tak trochu ve stylu Yetiho. Tady jsou odkazy, vyberte si: [odkaz] nebo po česky [odkaz] a ještě pěkné obrázky [odkaz]
Čeští a moravští i slovenští chalupáři, spořivci a řemeslníci, zbystřete, připravte si pro porovnání ceníky Roomsteru a prověřte obsah prasátek. 😄 Kromě přepracování designu a výměny materiálů má nový Matrix přinést různá cenově nenáročná řešení (aerodynamický kit, pneu s nízkým valivým odporem) a nové zpřevodování, kterými chce výrobce dosáhnout nejen značných úspor paliva, ale taky snížit emise CO2 skoro o 30%. Ani bych se nedivil, kdyby se výroba rozběhla za pár měsíců v Nošovicích.
Pokud jde o HED-5, tak jen stručně: Pamatujme, že zkratka "HED" znamená Hyundai European Design a je vyhrazená pro koncepty určené potenciálně k nasazení primárně v Evropě (jako třeba i30 bývala kdysi HED-3). Jen pro zajímavost si můžeme připomenout některé další zeleninové apod. vize Hyundaie, uvidíme, co nakonec reálně "trefí silnici": (dám to zvlášť)
Čeští a moravští i slovenští chalupáři, spořivci a řemeslníci, zbystřete, připravte si pro porovnání ceníky Roomsteru a prověřte obsah prasátek. 😄 Kromě přepracování designu a výměny materiálů má nový Matrix přinést různá cenově nenáročná řešení (aerodynamický kit, pneu s nízkým valivým odporem) a nové zpřevodování, kterými chce výrobce dosáhnout nejen značných úspor paliva, ale taky snížit emise CO2 skoro o 30%. Ani bych se nedivil, kdyby se výroba rozběhla za pár měsíců v Nošovicích.
Pokud jde o HED-5, tak jen stručně: Pamatujme, že zkratka "HED" znamená Hyundai European Design a je vyhrazená pro koncepty určené potenciálně k nasazení primárně v Evropě (jako třeba i30 bývala kdysi HED-3). Jen pro zajímavost si můžeme připomenout některé další zeleninové apod. vize Hyundaie, uvidíme, co nakonec reálně "trefí silnici": (dám to zvlášť)
Takže připomínka dalších kreací řady HE😱 HED-2(Genus)[odkaz]
HED-4(QarmaQ) [odkaz]
a ještě i-blue z loňského Frankfurtu [odkaz]
😄
HED-4(QarmaQ) [odkaz]
a ještě i-blue z loňského Frankfurtu [odkaz]
😄
Nechcem Ta sklamat ale Matrix bude len facelift a jeho koncepcne uplne novy nastupca bude predstaveny asi az v roku 2009-2010 a ten by sa mal vyrabat v Nosoviciach. Mozno bude jeho predzvestou prave HED-5.
Napriek tomu sa mame tento rok na co tesit - i10,i20,H-1 ix55, Sonata F/l a tak dalej.
Napriek tomu sa mame tento rok na co tesit - i10,i20,H-1 ix55, Sonata F/l a tak dalej.
No ale zklamal 😢 , teď jsem tu krutou větu opravdu našel na jiném situ "modest facelift" a "new colour range". U všech hřídelí a pístů, už v tom roce 2005 bylo pozdě. No nic, do 4.3. počkám. Zatím si budu na koberci pouštět i10 [odkaz]
😉
😉
Neskoro - ale viac morálne ako technicky. Za dobrú cenu, totiž súčasný Matrix poskytuje veľa priestoru, slušný podvozok, a tiež dobré motory, pod kapotu postupne putuje všetko, čo má Hyundai v ponuke. A máš tiež istotu, že Ti ho nikto neukradne.
Počkám do toho začátku března na oficiální představení. Řada modelů různých značek je vlastně pořád docela dobrá i po 10 letech. Astra G je taky pořád přijatelné auto, ale už jaksi nezahřeje srdce. Nemluvil jsem tu jako pragmatický uživatel obnošených bot, ale jako entuziasta, který se těší, že Hyundai dokáže přijít v nové generaci s něčím schopným hodně silně odpovědět na kreace Fordu, GM, Renaultu nebo Hondy. Samozřejmě sem můžeme velkými písmeny napsat vzkaz pro všechny suché pragmatiky: teď je ten správný okamžik na nákup Matrixu - výprodejní cena je na historickém minimu, lepší už nebude.
Ale to pláču na špatném hrobě, ty ani já s tím nic neuděláme.