Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen California Ocean 2.0 TDI – S garsonkou na dovolenou

Nabídka Volkswagenu řady T6 je opravdu bohatá, od ryze užitkové dodávky Transporter, přes osobní Multivan až po obytnou Californii. Jaká je právě ona, se všemi vymoženostmi co nabízí?
Zpět na článek
22. 7. 2019 15:39
22. 7. 2019 20:31
26. 7. 2019 09:49
22. 7. 2019 14:52
Užitečná hmotnost
Je zajímavé, že auto zase tak moc neuveze, 443 kg není zase tak moc. Přitom do hraniční 3,5 tuny je rezerva dost velká, tak nevím, proč je tomu tak.
Jinak samozřejmě pěkné, frajerské, za tu cenu a bez WC nesmyslné.
Rozbalit vlákno
13
22. 7. 2019 15:08
Re: Užitečná hmotnost
Nezpochybňuju užitnou hodnotu auta, pokud člověk jede třeba do Albánie, síť hotelů je velmi řídká a přespat se dá jen pod stanem.
Všude jinde ale hotely jsou a chtěl bych vědět, kolik času člověk potřebuje na to aby probydlel takový balík peněz...
22. 7. 2019 15:16
Re: Užitečná hmotnost
Vôbec si nepochopil, kto a prečo si takéto autá kupuje. Ak by si sa predsa chcel opýtať znova, choď do kempu a opýtaj sa napr. holanďanov, ktorí tam parkujú svoje obytňáky za 150-200tis. EUR, že prečo nejdú radšej do hotela keď to je lacnejšie :D
22. 7. 2019 22:27
Re: Užitečná hmotnost
Nejenže je to lacinější. Navíc je to daleko komfortnější. Nikdo mi není schopen vysvětlit, proč se mám sprchovat v podělaném sprchovém koutě, kadit a spát na tak malém prostoru. Proč nejít radši do hotelu, neobléhat švédské stoly, spát v načechraných pětihvězdičkových postelích a nechat si každé ráno vyměnit prádlo. Pochopil bych, kdyby měl někdo fóbii z ostatních lidí, a chtěl spát někde v přírodě úplně o samotě. Ale po celodenní štrece v autě se vyklopit v kempu s podobnýma existencema, jít vařit písmenkovou polívku a poslouchat cizí jódlování až do rána...
22. 7. 2019 22:38
Re: Užitečná hmotnost
Lidi si takova auta kupuji, protoze si muzou vyrazit kdy chteji a kam chteji, zustat na ruznych mistech jak dlouho budou chtit. V nekterych mistech clovek na posledni chvili tezko shani ubytovani. California je bohuzel pekne prepalena na to co nabizi, to uz je treba lepsi Club Joker, kde je na strese zatepleny prostor a je tam i WC.
23. 7. 2019 09:47
Re: Užitečná hmotnost
nerozumieš tomu, pretože máš úplne skreslené predstavy. Bol som na tom podobne, cestujem na motorke 15 rokov, prvých 5 rokov iba hotely. Teraz už 95% kempy, takze viem porovnať.

Väčšina kempov má reštaurácie, takže žiadne písmenkové polievky. Varíš si akurát ráno čaj.
Žiadne jódlovanie do noci - v kempoch je po večierke (22, resp 23:00) úplné ticho.

Netvrdím, že 5* hotel nie je viac komfortný, ale tzv milion star hotel je síce menej komfortný, ale určite lepší. V mnohých krajinách môžeš spať v karavane v prírode, do kempu ti stačí ísť raz za 2-3 dni vyhodiť odpad a načerpať vodu.
Ale aj v kempe je to super, večer griluješ, sedíš s kamošmi. V hoteloch je to často nemožné, veľmi často 4* a 5* nie sú poruke, a 3* je slabota. Môžeš akurát sedieť na izbe, alebo v lobby, alebo v reštaurácii.
23. 7. 2019 09:59
Re: Užitečná hmotnost
Ne, nerozumím tomu. Kdybych chtěl podstoupit expedici, chtěl bych auto se schopnostmi offroadu. Jel bych do Bosny, do Albánie, udělal bych si večer někde v horách oheň a opekl si buřta. To mi přijde jako dobrodružství.
Ne přijet "luxusním" karavanem do kempu s miliónem lidí. Třeba do toho ještě dospěju. Ale za ty peníze už asi radši jachtu, loď, člun, letadlo. Nicméně žádnou z těch věcí bych nepotřeboval vlastnit, obrátil bych se na půjčovnu. Kolik týdnů v roce můžeš takovému zařízení věnovat?
23. 7. 2019 10:13
Re: Užitečná hmotnost
expedícia je určite fajn. Ale Sardínia, Korzika, Talianske, Švajčiarske, Francúzske alpy, severná Európa...to všetko stojí za návštevu a nie sú to expedície.

Kemp s miliónom ľudí? Bol si už aj niekde inde ako v Chorvátsku?

Ad jachta, loď, člun, letadlo - veľmi dobrý polintegrovaný karavan pre 4 osoby stojí 60,000€. Prevádzkové náklady sú už potom minimálne.
Za to nekúpiš žiadnu loď, na ktorej by sa dalo "cestovať" a prevádzkové náklady sú už niekde úplne inde.

Samozrejme, či kupiť alebo požičať, to si musí každý zvážiť.
23. 7. 2019 11:55
Re: Užitečná hmotnost
Nebyl, ale od kluků co spí po kempech jsem slyšel takové pecky, jakože za osobní auto 60 EUR v kempu na noc - tuším Korsika? Tím ta návratnost získává ještě větší kouzlo...
23. 7. 2019 12:13
Re: Užitečná hmotnost
internet vies pouzivat, tak si pozri, ake su bezne ceny....

ale ano - existuju aj 5 hviezdickove kempy, tie su drahe.
26. 7. 2019 09:47
Re: Užitečná hmotnost
teraz som sa vratil po mesiaci na korzike, priemerna cena kempu bola okolo 30 Euro a dalo sa aj na divoko (co sme nevyuzili, lebo sme sli s malymi detmi). Najdrahsi kemp bol tusim 55E za noc, kemp s bazenom a stali sme 10m od mora. Najlacnejsi 10E za noc ...
Avatar - mariov8
22. 7. 2019 15:51
Re: Užitečná hmotnost
3,5t je hranice zákonná, tady bude limit technika. Celková hmotnost 3005kg. S mercedesem Marco Polo se dá dostat až na 3200kg a ačkoliv je také těžký, tak uveze určitě o 100 až 150kg více. A bude i levnější, ostatně viz. koment níže.
22. 7. 2019 16:24
Re: Užitečná hmotnost
Taky myslím, nejspíš by nestačily brzdy nebo by museli více upravit pérování. Ale je to trochu škoda, za ty prachy... I Skála uveze víc.
22. 7. 2019 16:29
Re: Užitečná hmotnost
Mám ve firmě devítimístný T6 s celkovou přípustnou hmotností 3200 kg takže ani v technice nebude problém.

A vůbec nepochopím proč u tak malého "obytného" auta vzali jako základ krátkou verzi. Tohle bych nenazval luxusem ani omylem, a to pomíjím absenci záchodu, garáže atd. Prostě velmi kompromisní řešení za velmi nekompromisní peníze. Jinými slovy nesmysl
22. 7. 2019 15:11
CENA??
MB Marco Polo plná výbava 176kW 4Matic aut. podľa konfigurátora 97.000 EUR. Tento VW stojí 112.000 EUR. Bez komentára. Niekto fetuje a ja to nie som :-)
Rozbalit vlákno
0
22. 7. 2019 15:39
nezmysel
je to pekne, ale cenovy nezmysel.
4x4 automat a do 5m dlzky (cize zvonka akoby bezna dodavka) sa da spravit v takejto konfiguracii do 60tis €.
Rozbalit vlákno
0
22. 7. 2019 20:31
Motor co duni
Dlouhodobe nechapu, proc je u testu VW obecne tolerovano a prechazeno nastaveni motoru a prevodovky, kdy to duni a nejede. Jel jsem par set kilometru s Mercedesem c200d. Ten taky z pohledu vykonu nejede, ale pohonne ustroji funguje tak, ze prevodovka motor nepousti do zbytecne nizkych otacek a jizda je tak prijemna.
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2019 09:49
zasla slava
VW sa vezie na legende svojej californie, cely koncept je uz davno prekonany a kvalita je tiez skorej bezna ako premiova. Existuje podobne auto postavene na Ducate, 5m dlzka, ziadne WC a sprcha s otvaracou strechou ... za polovicnu cenu. A ked veziete autosedacky na deti tak tych par cm je sakra poznat.
Rozbalit vlákno
0