Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Hammunasakra
Hodnocení
| 24. 7. 2019 13:04
Hmm docela nepovedenej Volkswagen California https://www.auto.cz/…dovolenou-130227 tu naposled dostal = stejně. Jako tohle asi spíš nadpůrměrný i tady v textu slušně hodnocený auto

Eště předtim Audi S7 který přešlo na naftu a je proti konkurenci určitě nej-horší = je lepší

Eště jednou VW Multivan 2.0 TDI = plichta

Seat Leon 2.0 TDI 135kW = lepší

Kia Optima PHEV = plichta

Audi e-Tron 55 = lepší

Porsche 911 = lepší = tady je to asi v pořádku :-!

Toyota Corolla 2.0 hybrid 132kW = plichta

Mazda 3 2.0 90 kW = lepší

Jeep Wrangler 2.2 CRD = lepší

Opel Grandland 1.6 Turbo = lepší

Dacia Duster 1.6 SCe = plichta

508 se slabší verzí 1.6 teda 133 kW = plichta

SsangYong Rexton 2.2 eXDI 133 kW = lepší

Nej auto loňskýho roku a nedávno vyhlášenej nej pohon Jag i-Pace = plichta

Škoda Superb 1.5 = lepší

Škoda Kodiq RS http://www.autoforum.cz/…-to-docela-bida/ +http://www.autoforum.cz/…lesnych-doplnku/ + https://www.autoforum.cz/…ez-uplny-zaklad/ lepší
Re: Hodnocení
| 24. 7. 2019 15:25
Jedna drobná...zkus hodnocení vztáhnout ke třídě, ve které se testovaná auta nachází. Bude to podstatně jednodušší. Snad jen Multivan a P911 jsou kategorie skoro samy pro sebe.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Hodnocení
| 24. 7. 2019 19:17
Jedna ne drobná = bez ohledu na rozdělení do tříd = furt je to nesmysl :-)
Re: Re: Re: Hodnocení
| 25. 7. 2019 08:38
Křížově cena x užitné vlastnosti x pohon to smysl dává. Soupeři ve střední jsou jasní, 508 je krásná, neotřelá, na FWD dobře jezdící, nicméně menší a s bohužel u frantíků tradičně chybějící topovější variantou.

Snad hybrid, ale je otázka za jakou cenu, když vidím tuto i základní, pak je to mimo hru.
Avatar - Emel
Jako jo...
| 24. 7. 2019 13:23
Hezký auto, hezká barva, adekvátní prostor, přiměřená motorizace - so far so good.
Interiér na pohled hezký, ale uživatelsky bych musel potlačit vrozenou nedůvěru k i-Cock-pitu s obráceným otáčkoměrem a teplotou bez kolečka apod.
Jinak teda... 1,1M jako FWD s 1.6 - to bude chtít velkou dávku cenového jemnocitu. Ale vybírat dneska auto, šel bych se poptat přesně na tuhle konfiguraci.
Avatar - Dzakobo
Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 14:04
Budu se opakovat, ale i-Cockpit bych nedal. Raději Renault, kde je dvouspojka, o 2 deci objemnější motor a normální přístrojovka.

Kdybych nepotřeboval kombi a stačil by sedan, šel bych se poptat na skladovou Giulii 2.0T za mega :-! :-! (základní 2.0 má v reálu taky 230k, takže asi bude rychlejší než tato 508, min. co se týká 0-100 km/h)
Avatar - Emel
Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 14:21
Jenže ta 508 je o dost hezčí než Talisman.

Giulie 2.0T jsem se taky díval, ale... viděls konfiguraci toho základu? Myslím že tam byly 16" kola a halogenový světla a tak.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 14:28
Talisman je hlavně horší i jízdně, docela mne zklamal, jezdil jsem 1.6 DCI 118kw a na klasické dvoulitry nemá, ovladatelnost průměr (nebylo to 4control) a podvozek taky, včetně aerodynamického hluku, spíše je to takove auto na dálnicích 130. Interiér se mi ale líbil
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 07:45
Ozzmane, nemôžeš vzťahovať jednu skúsenosť s DCI na celý model. Tie podvozky a aj celé naladenie sú rôzne a aj časom sa mení. Ale chápem, že ty by si chcel diesel a ten ti nesadol.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 08:02
Taky popisují jednu zkušenost s jedním autem, které je díky omezeným motorizacím většinovým modelem, co se prodává. Byla to jediná prevadecka , kterou měli v RPZ . A ano , já bych koupil diesel, proto jsem zkoušel diesel:D Bohužel, ani nový Mégane mne podvozkem nepřesvědčil, hlavně akustickým komfortem od kol a to byl TCE GT line... Na rozdíl od skvělého motoru.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 08:08
Len som chcel dodať, že nemajú jeden podvozok. Navyše ako konkurent k testovanej 508 bolo myslené 1,8 TCe. GT line by mal mať klasický podvozok z bežných modelov a ide iba o výbavový stupeň. Akú výkonovú variantu si skúšal?
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 08:41
Talisman byl 1.6 DCI 118 kW biturbo a Mégane 1.33tce 103kw. Silnějšímu motoru už by nestíhal podvozek. Ale je fakt, že jsem předsedal ze špičkového Fokusu MK 4 , to mohlo úsudek trochu posunout.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 08:54
A čo si skúšal za Focus? Ja som minulý týždeň skúšal 1,5 150k ST-line a tam je podvozok vyladený fajnovo ;-)
U Renaultu som skúšal 1,3 so 150 k v Capture. Ten motor je pekne naladený a postavil by som ho nad Fordí trojvalec. Akurát tam majú proti Fordu iba ten motor ;-\ a ešte cenu. Renault spravil dobrý ťah, že sa tieto motory dajú kúpiť v nižších výbavových stupňoch. A možno im nič iné nezostávalo, keďže nemajú moc čo ponúknuť...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 13:27
Takto si špiní do vlastného hniezda majiteľ Meganu GT?
EDIT: až dodatočne som si uvedomil, že 1,6TCe už v Megane nie je a tá 1,3 je maximum.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 13:56
Ja špiním im :D
Keď to tak je, tak to tak je. Nebudeme si to maľovať na ružovo ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 14:25
Zkoušel jsem 508 sedan a ač jsem velký odpůrce icockpitu, tak tady mi to přišlo že všech Peugeotů nejvíce zkousnutelne. Ani mi tak nevadil za jizdy výhled na pristroje, jako malinký volnat. Obecně je 508 jízdně povedená, podvozkem bych ji zařadil k Mondeu a Insignii, obstojně žehlí a je jistá. Já zkoušel naftu 180k , což by měla být obdobná verze motoru, který mám v autě a čekal jsem trochu víc, protože auto je lehčí , než přerostlé Mondeo. Řekl bych, že i na sport to spíše byla pohodová jízda, což bych viděl hlavně díky HDM převodovce a to srovnávám s ne zrovna rychlým powershiftem. Nejhorší byly rozjezdy, kdy to docela trvalo, než se auto hyblo a když jsi přidal moc, zbytečně se zpožděním auto vylitlo rychle třeba na kruhovém obejzdu to bylo až nepříjemné. Asi bych si zvykl, domů bych takové auto nejspíše nekoupil, hlavně díky icockpitu, ale jako sluzebak je to rozhodně zajímavější, než klasicka koncernová konfekce.

Edit: to by mne zajímalo, za co m takových palců dolů, za to, že jsem se tím autem doopravdy svezl ?:D Jestli má někdo jinou zkušenost, rád si ji přečtu a ne jako děti palcovat :D
Avatar - lamal
Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 15:49
som ti to vylepsil... dost si to usekol s tym, ze domov by si si take auto nekupil, kvoli automatu (mozno maju iny nazor na tu prevodovku)... znie to moc radikalne, stale je to lepsie a zaujimavejsie nez talisman, pri nom je sice tiez jasne, ze by si ho nechcel domov ani za sluzobaka, no neudrelo to fanuskom do oci, tam si to nenapisal :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 16:24
Možná se tu nenosí vlastní zkušenosti. Kdybych napsal buď že je to lepší než Passat/Superb , nebo naopak je to horší a zvládl bych to ohodnotit od stolu, tak bytu byla "odborná diskuze" hned :D Převodovka se opravdu chovala takto, potvrdí to i Mikesus co to se mnou projížděl. I CVT je při rozjezdu rychlejší a to fakt nechci poduřovat Hammune :D Nutno podotknout, že to byly hlavně rozjezdy nebo prudké přidání plynu, nic na co bych si nezvykl. A za sluzebaka bych ho bral, to si zle pochopil ;) Vypadá skvěle!
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 16:28
ja ti to chovanie prevodovky verim a pochopil som to, napisal som, ze u talismana je z tvojho textu jasne, ze by si ho nechcel domov ani ako sluzobaka a pezota len domov nechceš...

diskusia je naklonena 508 fandit, tak to tu nekaz prosím :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 16:56
Jo,Talisman mne fakt zklamal, ale zase za dobré peníze se dá lecos odpustit a pořád je to o třídu lepší , než třeba i40 :D(dělá se ještě ?:D). Ok, takz 508Rulezzzz a Škodovka je hnůj, ta se jen fasuje... Nebo jak to Holden píše :D
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 17:09
aspoň 508 4evááá XD XD... tym odcinis aj prvotne pospinenie...

Xdrive na konci)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 17:11
i40 snad uz nie... to je tiez take auto, ze nevie cim chce byt... pripadne vedelo, ale nevydalo uplne
... na druhej strane by som sa na konci sveta radsej spoliehal na hyundai ako na renault :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 24. 7. 2019 19:20
For Ozzy = fakt DĚSNÁ NEPŘEHLEDNÁ platforma = nejde dál nekritizovat = když má diskuze 2cifernej počet příspěvků = hroutí se

i40 se samozřejmě dál prodává. Příbuznou Kiu Optima sem zmínil v úvodu = s touhle nadupanou 508 = plichta :-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 08:04
A to Optima , pokud mohu soudit jen ze statického prozkoumání ( nejel jsem ani jedno z nich) mi přijde o 2 třídy lépe udělanými autem, než i40, ale 508 je ještě nad Optimou . Já myslím, že problém bude cena.. Optimu seženeš někde kolem 600 tisíc.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 07:50
Vo Volve majú tu prevodovku naladenú o chlp lepšie. Ja som skúšal 508 práve v GT s motorom z testu a nebolo to také zlé ako píšeš pri diesli. Nedosahovalo to rýchlosť dvojspojky, na druhú stranu bola príjemne komfortná.. CVT je príjemná na rozjazdy, ale iba na ne.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Jako jo...
| 25. 7. 2019 08:05
Věřím, že to je lepší s benzínem :)
Avatar - KANKUNEN
Nebylo hezčího Peugeota,
| 24. 7. 2019 13:33
Klobouk dolů, jak dobře a svébytně 508 vypadá. Třeba 308 je jen ožužlaný Golf. Dnes již tradiční interiér naruby asi bude v celkem konzervativní třídě kombi vadit, ale k Peugeotu to již patří. Zjistil jsem, že asi polovina vlastníků SUV od Peugeotu neví, že budíky jsou nad volantem nebo si toho všimnuli až po koupi.
Manualne radenie
| 24. 7. 2019 13:36
Musel som ist do galerie aby som pozrel, aky je problem s prepnutim na manualne radenie. A pozeram na volici u 508 zmenili tlacidlo "M" na parkovaci mod. Ono je to zrejme prast jako uhod. Ja napriklad pre aktivaciu parkovacieho asistenta musim ist cez menu displeja. Toto riesenie je z praktickeho hladiska asi lepsie, aj ked rozumiem tej komplikacii. Na strane druhej, ak clovek potrebuje podradit aisin dovoli podradit a drzat stupen podla stlaceneho pedala alebo, ako spomenute v clanku, padlom hodim nizsi kvalt. Ano, v automatickom rezime ho sice podla svojho uvazenia po urcitom case zaradi vyssie, ale je to dobre prave na tie konkretne situacie kedy je to fajn. Ak chcem jazdit v manuali, tak ho prepnem na zaciatku jazdy zlozitejsie a nemalo by to vadit. Silne zavisle od preferencii, ale zvalil by som to prave na tu praktickost.
Prevodovka je ladena podla testu asi trochu vyssie(subjektivne lepsie) nez u slabsej verzii 133kW. Tam zaradi 8micku kludne pri 90. Po meste idem tacho 58 a 6ka pri 1500ot. Pride mi to uz trochu na podtacanie, ale motoru to navonok vobec nevadi a lezie aj nizsie. Neduni, nevibruje, auto sa sprava normalne a aj ochotne zrychluje. Spodok je na max 250Nm pri 1650 tusim. Akakolvek poziadavka na zrychlovanie vsak znamena o 2-3 kvalty dole a potom drzi az skoro po obmedzovac. Aj tak by som dal prednost ale spravaniu ako je opisane v clanku. Sport rezim som este neskusal ako sa to bude chovat tam a spotrebu je este skoro hodnotit, mam len nieco malo cez 1000km, prve tankovanie za 7,3, ale zase v kus vecsom aute. Hmotnost som z toho nevycital, ta je papierova z prospektu, mohli by ste doplnit realnu z TP.
Inak uz aj interier, ktory bol doteraz "kontroverzny" a vzdy ako minus je dnes medzi plusmi. Zase ale aj ten progres voci prvej generacii je viditelny.
Avatar - xxc
Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 13:49
Z tej prevodovky by sa bmw mohlo poučiť, tam mi pri ťuknutí do páčky pod volantom hodí rovno manuálny režim. Potom ho hodí naspäť, až keď evidentne manuálne neradím. Keby som chcel radiť manuálne, tak si prepnem manuálne radenie na tej páčke. Ja mu chcem len pádlom poradiť :-) Alebo môžete aj skúsenejší poradiť, ako na BMW zmeniť stupeň a ostať v automatickom radení.
Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 15:20
Fakt nerozumím, ať u dvouspojky, tak u ZF v BMW jednoduše ťuknu do pádla a po pár vteřinách přejde samo do autorežimu, při odřazování pak stačí podržet o chvilku déle pravé pádlo a je vyřízeno.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 16:10
Aisin u X1 po preradení pádlom prepne do manuálneho režimu a naspäť sa vráti až keď fakt cíti, že je zaradený nezmysel. Skúsim to podržať, ale veľmi tomu neverím. Ďakujem za každú radu.
Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 16:31
Mám dvouspojku na X1 benzín, tam to funguje a ZF8 u X5, tak samozřejmě taky.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 16:58
Na Citroene asisine to funguje tiež tak, že ostane v automatickom režime. Mate aj ten príplatok za športovú automatickú prevodovku tých pár eúr?
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 17:43
na BMW pri normalnom režime cvakneš pádlami tak po chvíli to skočí z manuálu späť na automatické radenie. Tak to bolo pri ZF a rwd.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 19:22
i BMW používá přesně tuhle 8st. automatickou převodovku Aisin = chválenou = abych citoval tenhle text: fakt řadí lehce a rychle :-)
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 24. 7. 2019 20:41
Suhlasim, 8 stupnovy Aisin je celkom v pohode.

Co uz tak v pohode nie je, zahadne prepinanie do manualneho rezimu po pouziti padla. Ta chvila trva dost dlho. Naposledy som obiehal na osmicke po dlhsej jazde dole kopcom, po pouziti padla svietilo M8 a neskor pri obiehani M8->M5. Ja, ze co auto nejde a to tam ostal manualny rezim. Teraz mi to pripomina Renault, tam nie su padla pod volantom a musim preradzovat manualne pakou (zriedkavo). Pohdlnost celeho riesenia priblizne rovnaka :-)
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 25. 7. 2019 08:00
Na Renaulte samozrejme pádla sú. Nepíš stále kraviny ;-)
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 25. 7. 2019 10:03
Na Scenicu nie su. Podla mna sa nedaju ani doobjednat. Na Picasse su standardne. Ale o tom to nie je, to mu nevycitam :-) Treba najprv nieco vediet a tak sa zacat obuvat.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne radenie
| 25. 7. 2019 10:17
Ale ty píšeš o Renaulte, nie o Scéniku. Navyše na radení pákou, zvlášť ak je to vyriešené správne, nevidím nič zlého.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne rad
| 25. 7. 2019 10:39
Ved ani ja nevidim nic take hrozne na radeni pakou, len na Scenicu tou pakou rovno preradim a na BMW preradim pod volantom a potom pakou musim prepnut do manualneho a hned do automatickeho rezimu. Co sa mi vidi este komplikovanejsie.

Ostatne Renaulty neviem, ma bezny Megane, Talisman packy pod volantom?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manualne
| 25. 7. 2019 11:32
Znovu, pokud ti těch pár vteřin přijde dlouhých, zatáhni za pravé pádlo a podrž je dvě sec.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Manu
| 25. 7. 2019 16:37
Dakujem za radu, prave padlo funguje :-) Nie je to nic moc, ale lepsie ako prepinat packou, alebo ako dratom do oka.

Ako sklopim spatne zrkadla pri zamknuti auta? Bez toho, aby som musel zdlhavo drzat gombik na ovladaci? Na Peugeote je na to nastavenie a jedno z nastaveni je, ze zrkadla sa sklopia automaticky po zamknuti auta. V BMW som nastavenie nenasiel.

Inak ked podrzim 2s lavu packu, tak to hodi z 8 do 3ky :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 25. 7. 2019 19:20
V novych pezotoch taketo nastavenie uz nie je mozne. Len cez diagnostiku v servise ti to vedia aktivovat/deaktivovat. V bmw to bude rovnake - ak to tvoje auto vobec vie.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 25. 7. 2019 21:04
5008 uz nesklapa zrkadla automaticky? BMW vie sklopit zrkadla, len treba dlhsie drzat gombik zamykania. A cas su peniaze, ci uz pri zamykani, ci pri preradovani, ci pri smerovkach :-) Evidentne velmi nerozmyslali.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 25. 7. 2019 21:39
Automaticky ich sklapa pri zamykani. Myslel som to tak, ze ak to chces deaktivovat alebo aktivovat. Aspon ja som to z tvojho prispevku takto pochopil, lebo hovoris o nastaveni. Lebo uz v pred FL generacii 308 II to neslo, na zaciatku predaja vsak takato moznost v menu bola. Uz nie je.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 25. 7. 2019 21:51
Aha, tak to som nevedel. Ale aspon to maju nastavene spravne (aspon podla mna).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 04:56
Podívej se do menu, X3 a X5 to mají v nastavení, manželka u X1 to sklápí při dleším podržení klíčku, ale má keyless, takže sklápění nevyužívá.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 05:36
X1 to v menu asi nema, ale pozriem este raz.
Avatar - Jerry.Gunman
Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 14:29
Naživo viděno, ohmatáno a oseďáno včera odpoledne - s výslednou maximální spokojeností

První generace 508 byla vzhledově trošku přefouknutá a malounko neohrabaná německá Gertrůda, která sdílela podlahovou plošinu a většinu hlavních rozměrů se Citroënem C5; auto, které mělo nahradit jak 407 tak i 607 a pořádně nesvedlo jedno ani druhé. A i když 508 první generace objektivně NENÍ špatné auto, to "vlání" mezi 407(střední) a 607 (vyšší střední) je na něm vidět a vysloveně mu nedělá dobře.

407 vypadala jako když zrychluje, i když stála - zatímco 508 (1.g.) vypadá jako když stojí - i když zrovna jede :-(

"Nová" 508 se po designové stránce vrací do doby, kdy si chlapi neholili nohy ani hrudník, a kdy se ženy nestyděly za svoji ženskost, dlouhé blond lokny, velká prsa a rtěnku rudou jako krev a sladkou jako hřích. Prostě do doby, kdy auta navrhovali designéři tak, aby byla krásná a vzala člověka za srdce. A tohle nová 508 zcela spolehlivě dokáže. Tohle JE auto, které vás vezme za srdce a budete ho milovat a nebo nenávidět a možná taky obojí - ale rozhodně k němu nebudete lhostejní.

Aktuální 508 je daleko více nástupcem 407 nežli 508 1. generace - a je dobře, že se mezi mezi masou sterilních a poněkud bezpohlavních přibližovadel (dejte mi prosím 4 metry 50 támhle toho... auta... a přihoďte mi tam ještě 35 centimetrů na záložku) zase objevilo něco, co má jiskru a šmrnc a charisma skoro až italské, ale takové... uměřenější a uváženější

508 liftback je spíše coupé, kombi je spíše shooting brake - a obě karosářské varianty dokonale naplňují původní význam zkratky GT. Gran Turismo, tedy automobil, určený pro rychlé, dlouhé a komfortní cestování pro 2 lidi a odpovídající množství jejich zavazadel.

Sečteno a podtrženo - ...
Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 15:21
Nesouhlasím s tebou, podle mě je tato gen 508 pravým nástupcem povedené 406. Model 407 byl přešlap. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 15:49
Inu, každej to vidíme jinak.
406 byla (a dodnes zůstává) krásná, uhlazená a elegantní - a 407 byla oproti ní ... jiná. HODNĚ jiná. Rozhodně dravější a divočejší.
Neznám sice prodejní čísla obou modelů, ale jako přešlap bych ji (407) určitě nehodnotil
Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 15:52
Mě přišla po lahodně jezdící 406 právě 407 jako poleno. Neskladné, nedotáčivé a bez jiskry. jen to jelo. 406 vypadala jakoby někdo vzal 3er a dal mu přední pohon. Jezdila hebce a přitom dynamicky. Interiér se sice moc vizuálně nepovedl, ale to bylo jediné mínus.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:04
Vidíš - a mně se na 407 právě líbil ten "duch GT" - protože jsem s ní (v dostatečném pohodlí i rychlosti) za 3 roky sjezdil kus Evropy (od Francie a Německa až po Rumunsko a od Polska po Itálii) a za 2,5 roku nakroutil nějakých 170.000 km

406 byla hodně fajn, ale ta 407 mi vyhovovala o malounko více
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:09
Já jí jen vyzkoušel, víc jsem najezdil v 406 2,0HDI a 2,0 16v. Naprosto jízdně nadšený. Pak mi přišla 407 těžká a neobratná. Ale chápu, že nějaký dojem musela zanechat. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:32
Hele, každému vyhoduje něco jiného - a je dobře, že si ještě můžeme vybrat.

Já měl tu 406 s 1.8 16v benzínem (a mechanickým 5-kvaltem) a 407 s 2.0 HDI 100 kW a 6°automatem od Aisinu. A tahle kombinace mi vyhovovala více.

Přiznám se, že jsem na dálnici celkem trpěl, když 406 při 130 km/hod točila (pamatuji-li si správně) 4.500 rpm a žrala jak Messerschmidt, okolo 9,5 litrů :(
Moje (tehdejší soukromá osmiventilová 2.0 DOHC / 85 kW benzín) Sierra jezdila lehoulince pod 7 a díky optimálnímu spojení "čtvercového osmiventilového motoru" a převodovky při 130 km točila asi 2.800????

Ale je fakt, že 2.0 DOHC od Fordů byl "benzínovej dízl" ...

Ale to jsme od nové 508 utekli už MOC daleko :D :D :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:37
Ta spotřeba to je HODNĚ DRSNÝ

Znám z tehdejších dob technicky dost spřízněnej Citroen C5 V6 benzín = se stejnym 6st. Aisinem = a ten bral myslim = hodně podobně :D
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 17:07
Ja som presadol zo 407 do X1 pred týždňom a každé auto malo niečo do seba. BMW je obratnejsie a pomalšie myslím nebude. Ale 407 jazdila dobre. Mal som aj súkromne C5 a to bolo zatiaľ najlepšie auto. Uvidíme, keď sa bmw zbehne, ale také komfortné asi nikdy nebude :-) C5 v športovom režime = 407 na pružinach. A po týchto autách človek kúpi Renault a ostanú len oči pre plač :-D
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:11
Aha... tak to mi teda nepřišlo, že by byla 407 podvozkově horší než 406, naopak. Nejvíc jsem teda najezdil s 2.7HDI, tu měl táta a otočil jsem s ní i Bulharsko a tak... ta byla trošku těžší na čumák, ale ne víc, než by člověk od šestiválcové nafty čekal. 406 jsem zažil s nějakou 2.1 naftou a ta byla dost mdlá... ale taky už měla v té době něco za sebou.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:45
Velmi dobře znám 2.2 HDI naftu 150 kW a 450 Nm eště loni kolegovi dobře sloužila a ta teda moc mdlá nebyla = no ani vzdáleně ne :-)

2.1? To možná nějaká hodně vzdálená historie?
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 24. 7. 2019 16:59
Já jezdil 406 1.8 66kw a podvozkove je to hlavně z dnešního pohledu typický pohodlný Frantík. Na dlouho klidnou cestu super, v zatáčkách to prostě není ono.
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 25. 7. 2019 04:39
Máš pravdu, bylo to snad 2,1 s 80kw ;-)
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 25. 7. 2019 13:42
Přesně tak. Kamarád to měl ve 406 v kombi tento motor a měl tam sedm sedaček. Dvě se zvedly z podlahy kufru, sedělo se v protisměru jízdy, ale byly hodně nouzové :D
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 25. 7. 2019 13:58
aj Pežó? Totok som videl v Merkelese E-klass kombi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 25. 7. 2019 15:55
To mala aj predchadzajuca P308 kombi. Ale tie mieta boli za trest :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 01
| 25. 7. 2019 15:48
No pro smraďochy na trénink gut ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 14:34
Sečteno a podtrženo - nová 508 je jako žhavá brazilská kráska. Přitažlivá a exotická, hodně nekonvenční a hodně drahá. Občas tichá kočička a jindy rozdivočená lvice, se kterou JE to tedy jízda. Auto, po kterém ve skrytu duše bude toužit skoro každý chlap (kterému feministky ještě nesebraly jeho "toxickou maskulinitu" ), ale které si doopravdy dopřejí jenom nemnozí

Doufám, že za 2-3 roky, až moje stávající 508 půjde do důchodu na zasloužený odpočinek, nahradí ji právě tato 508 2. generace
Avatar - Emel
Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 14:47
Well well... já beru že básník má právo na nějakou tu hyperbolu a parabolu a tak :-)

I tak si ale dovolím pár námitek.

Hlavně mě dráždí slovo "exotická". Pro mě je to evropská klasika, v dobrém slova smyslu... z mého pohledu žádná exotika ani avantgarda, žádný Civic nebo Lexus.

Stejně tak odmítám být nějak vyplesklý z 1.6T FWD AT... jo, uměl bych s tím žít, ale pokud srovnám se svým druhým oblíbencem z poslední doby (Focus ST Combi)... no, tak asi nemusím pokračovat, že.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 14:54
Za život jsem už vystřídal takových ... 60-70 aut (míním ta, kde jsem najel alespoň 1.000 km) a nějak mi nejvíc vyhovují právě ti špageo- žabožrouti.
Fikus je hodně dobrej ( o tom žádná), ale pro mne je málo englickej (málo Jaguar) a francouzskej či italskej nejni ani trochu :-)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 15:13
Ale jo, nic proti tomu. Ale fakt je pro tebe 508 exotika?

Fajn, klidně začněme od té 407 - to bylo nezvyklé auto, s dlouhým čumákem a krátkým zadkem (i v kombíku) velkou tlamou. Nebo Citroen C6, s tím promáčklým zadním oknem. Espace jako cross mezi SUV a MPV.

508 je ale klasický evropský střih, spíš duchovní nástupce 405/406 než 407. Fajn, je to takové slim-fit, obětuje trošku prostoru za trošku elegance... možná něco jako původní Passat CC vedle klasického Passatu. A je to nejnovější auto ve třídě, jako takové má obvykle trošku "hlavu vpředu" oproti konkurenci, je neokoukané... tak jako se mluvilo o Insignii při uvedení. Ale jako celek je to pro mě pořád spíš klasika než exotika.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 15:43
Beru to tak, že interiér nové 508 se IMHO blíží daleko více kreacím DS, nežli 508 1.g , proto ta "exotika".

407 jsem měl dvě - sedana (tedy spíše to 4 dvéřové coupé) i kombíka s obrácenými zadními sloupky - takže je znám VELMI důvěrně. Žraločí tlama, světla skoro do půlky kapoty a řidič seděl až v polovině auta. Tam byl divoký exteriér spojen se vcelku střízlivým interiérem.

Nová 508 se "nedrží zpátky" ani zvenku, ale uvnitř se (na podmínky střední třídy) designér rozmáchnul skutečně velkoryse - a výsledek je alespoň pro mne nekonvenční, překvapivý, hravý i dravý - a mému oku velice libý a atraktivní. A slovo, které tyto pojmy shrnuje nejlépe (i když připouštím, že nikoli dokonale), je exotický :-)


Ale připouštím, že na značky jako Pagani, Ariel, Fisker nebo Hennessey (tedy SKUTEČNĚ EXOTICKÉú vozy to samozřejmě nemá :D
Avatar - nalimer
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 16:06
508 sw mám aj ja. 1g.
manželke sme minulý rok kúpili Opel Grandland X. Z 2 dôvodov.
Chcela 3008, ale Peugeot napriek všekým VIP nedokázalo sa ani len priblížiť ponuke od Opelu. Pričom je to to isté len v inom kabáte.
A druhá vec je konzervatívnosť interiéru Opel vs. Peugeot.
Priebežne sa pozerám po nástupcovi 508. Ak by som volil rozumom, vyhrala by Insignia. Cena, ktorú nik nepodlezie, nie je zlá, viacmenej je na ňu viac chvály ako hanby. Akurát, je už na trhu nejaký ten deň a je to posledný mohikán GM.
Cit hovorí 508 či VW Arteon. Obe dizajnové autá. Akurát je vyššia cenovka.
Paradoxne, už pôjdem do benzínu.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 16:14
Já po C5 (IMHO komfortem nepřekonatelné, protože hydropneumatické pérování) šel do taky do 508, protože malé mimčo. Velkej kufr (kočárek), panoramatické střešní vokno (v noci se tím hezky kouká na hvězdičky), kožený interiér (když se ti mrně v autě po 6. poblije, oceníš hladkou kůži), ale ten komfort jako v C5 tam protě není :(

C5 jsem kupoval "srdcem", 508 podle technických parametrů a poměru cena/výkon. Není to sice špatné, ale tak nějak jako sex s (vlastní :D ) manželkou po 20 letech. Základní potřeby uspokojí a je to vlastně i docela fajn - ale něco...NĚCO TOMU CHYBÍ :D

A samozřejmě, zůstanu i nadále v naftě
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 17:16
Ja som bol s 508 sedan nadmieru spokojný. Je pravda že výbava bola zaškrtaná komplet tak to auto vypadalo zvnútra celkom hodnotne. Teraz pri cca 300t kľakol motor ale to dávam za vinu skôr šoférovi,pretože jemu sa nejako sypú všetky autá na ktorých jazdí.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Autíčko je to krásné - 02
| 24. 7. 2019 16:08
Aha, interiér jsem do té rovnice nepočítal, já mluvil spíš o exteriéru... ok :-)
Predaje
| 24. 7. 2019 15:09
Asi psa asi nema velke ocakavania z predajov, dnes som bol v dvoch dealershipoch peugotu v londone, v jednom bez 508, v druhom jeden sedan. Zvysok 3008/5008 v kazdej farbe, vybave, motorovej verzii, iba sadnut, zaplatit a ist. Predpokladam, ze ceny do roka vyrazne klesnu
Avatar - Emel
Re: Predaje
| 24. 7. 2019 15:26
Za poslední tři roky (2016-2018) vládla v Evropě čtyřka ve složení Passat - Superb - Mondeo - Insignia. Peugeot byl kdesi vzadu, méně než na polovině nejhoršího z uvedených. Teď za květen je 508 před Mondeem... a beru to jako příslib toho, že by tam Peugeot mohl končit častěji a že by se z velké čtyřky mohla stát pětka (než to Ford zabalí). Renaultu se to s Talismanem nepovedlo...

PS: zajímavá čísla má letos v Evropě Mazda 6. Z mého pohledu hodně pomohlo to, že po fl lze mít 2.5i i v nižší výbavě... rád bych věřil, že evropští zákazníci kupují právě tuhle verzi v jinak převážně naftové kategorii :-)
Re: Re: Predaje
| 24. 7. 2019 15:35
508me drzim palce, len som bol prekvapeny, ze novinka niekde v kute v jednej verzii a cele parkovisko plne suv. Ale v uk je mozno ina strategia francuzov, ani talizman sa tu tusim nepredava, a pre nas smrtelnikov, pri horsich predajoch, lepsie zlavy
Avatar - lamal
Re: Re: Predaje
| 24. 7. 2019 15:54
pežó sa s 508 poucil, ze to auto musi aj nejak jazdit inak to v tej triede nestaci a vyplati sa mu to..,. renault urobil tu istu chybu, podvozkovo priemerne auto nestaci... 4controll nie je seriovo a nie je to 100% naplast na vsetky chyby jeho chassis... som to hovoril od zaciatku, ze ten 4controll ich nespasi, je to take viac pasov=viac adidas... pche kvalitny zaklad treba !
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Predaje
| 24. 7. 2019 16:17
Nechci evropské kupce podceňovat, ale osobně si myslím, že jízdní projev Talismanu není ten hlavní důvod jeho (relativního) neúspěchu. Spíš omezené motorizace (na začátku)...
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Predaje
| 24. 7. 2019 16:22
z kazdeho nieco aj tie motory stym suhlasim... to bol mozno vacsi dovod, pretoze vacsine ludom staci podvozkovo priemerne auto... aj ked je to relativne, jazdil som na 508 SW predoslej generacie a stvalo ma to ako to auto nevie nic poriadne... ani ist komfortne a tlmit vsetky nerovnosti a ani dobre jazdit... fakt zufale to bolo, podvozok tak neprijemne našponovany, nervozny, tupy ale v extreme makky a rozbredly, gumovy... riadenie to radsej nespominat
Avatar - nalimer
Re: Predaje
| 24. 7. 2019 15:58
Dnes získaš maximálne 8% z oficiálnej katalógovej ceny. Ide tak o sumu od 2.000 až 4.500 od zvolenia výbavy (čím drahšie auto, tým vyššia zľava). Inak napísané, najlacnejšie kúpiš za 27.500€ (1,5 HDi, Manuál, active).
Vyššia zľava až v 2022, keď príde FL.
Avatar - Ozzman
Re: Predaje
| 24. 7. 2019 17:02
Jsem aktuálně ve Francii , najel jsem tu už dost stovek km a potkal jsem tu jen 1X novou 508 . Čekal jsem, ze tady to bude trhák a prd...Nejvíce je tu samozřejmě Clií:D
Avatar - xxc
Re: Re: Predaje
| 24. 7. 2019 20:48
Nestihaju vyrabat :-)
Avatar - twistedTSD
Kočka
| 24. 7. 2019 17:41
Krátce jsem zkusil tu samou konfiguraci a bylo to příjemné svezení. Design je naživo top, lepší než z fotek. I-cockpit mi až na ovládání klimy vůbec nevadí, strmé řízení s malým volantem mě nadchlo.

Na druhou stranu, vzadu nebylo místa nazbyt, zpracování interiéru není zrovna prémiové a motor mě zklamal. Asi na tom měl podíl automat a velmi kopcovitá trasa, ale rozhodně si 508 zaslouží něco zajímavějšího...aspoň kdyby se vykašlali na ten povinný automat. Taky pobavilo, když jsem asi 10 minut v jednom z vystavených aut hledal elektrické ovládání sedačky - marně.
Hezké, nápadité, originální
| 24. 7. 2019 17:47
Za mne - povedené, líbí se mi a jestli dobře koukám - bezrámová skla dveří. Benzíny neznám, HDI bude OK. Teď jen čekám s čím příjde Cit, který měl vždy extravagntnější DNA. Dočkám se ?

Proč si redakce neodpustí to, že Sup s TSI je něco onačejšího ? Odpověď: Největší sponzor je Das Auto von der Konzern.
Avatar - twistedTSD
Re: Hezké, nápadité, originální
| 24. 7. 2019 17:52
Nenapadla tě možnost, že 200kW dvoulitr DSG opravdu onačejší než 165kW 1.6 EAT je?
Re: Re: Hezké, nápadité, originální
| 24. 7. 2019 18:00
Ale jistě - ale porovnávat 1,6 s 2,0 je přeci hovadina, o to tu jde. To je ta jedovatá slina vyprsknutá ACZ. A'T to porovnají s 1,5 TSI - např.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Hezké, nápadité, originální
| 24. 7. 2019 18:06
Jenže Superb na 1.5 začíná, ne končí.
Re: Re: Re: Re: Hezké, nápadité, originální
| 24. 7. 2019 18:14
Uff - to je fakt nadlidské úsilí - porovnávat porovnatelné a nevnášet pseudopodmínky ...
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Hezké, nápadité, originální
| 24. 7. 2019 18:26
Porovnávali asi top motorizácie čo môžeš u oboch kúpiť.
Re: Re: Re: Re: Re: Hezké, nápadité, originální
| 25. 7. 2019 08:41
Proč by měli srovnávat základ s topem? Pašík, Sup má v této ceně 2,0TSI poskytující lepší výkon.
Pažout
| 24. 7. 2019 18:27
Dát za jednašestkového Pažouta 1,1 míče, to už musí být slušná diagnóza :D
Avatar - xxc
Masazne sedadla a trojblik
| 24. 7. 2019 20:47
Trosku mi v testa chyba zmienka o dlzke masaze na sedadlach. Pokial si niekto priplati masazne sedadla na dlhe trasy a bude to masirovat 10 minut a opatovna aktivacia sa bude lovit niekde v infotainmente, moze byt dost smutny.

Rovnako, pokial aktivacia trojbliku na opacnu stranu, ako je aktualne trojblik aktivovany len zrusi blikanie a neaktivuje ho do druhej strany, tak to nepovazujem z hladiska bezpecnosti pre dobre riesenie a taketo nedokonalosti by si zasluzili zmienku.
Re: Masazne sedadla a trojblik
| 24. 7. 2019 21:41
Masazne sedadla aktivujes tlacidlom na sedadlach, v menu zvolis aku masaz chces a intenzitu. Masaz funguje v rezime niekolko minut a potom sa vypne. Aktivujes ju znovu stlacenim tlacidla ak sa ti nechce cakat na pokracovanie, dalsie stlacenie bude mat za nasledok vypnutie masirovania. Standardne program trva hodinu aj s prestavkami. Vynatok z manualu:
"Po aktivácii systému sa spustí hodinový masážny cyklus, ktorý pozostáva zo 6-minútových masážnych sekvencií striedaných 3-minútovými prestávkami. Systém sa vypne automaticky po skončení cyklu. Svetelná kontrolka tlačidla zhasne."
Avatar - rohYpnol
Zásadní chyba 508
| 24. 7. 2019 22:46
508 je dobré auto, ale špatné auto střední třídy. Bohužel. A je to tím, že si Peugeot opět hraje na něco, čím není. Tváří se jako sedan-kupé, resp. shooting brake, jenže tomu neodpovídají motorizace. Navíc Peugeot prostě nemá jiného zástupce střední třídy.

Prostorností je 508 na úrovni Octavie, a to je prostě v rámci třídy declass. Resp. dokonce pod úrovní Octavie (třeba v prostornosti nad hlavou).

Jinými slovy - 508 nedokáže plnit to, co se od střední třídy automaticky očekává - tj. prostorné rodinné kombi, které je schopné pohodlně odvézt 4 dospělé cestující. Tak to bohužel je. Ač nerad, tak musím napsat, že za danou cenu Octavia Combi RS odvede o mnoho lepší práci, a to ještě dost zbude... :-!
Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 07:32
Doby, kdy mělo smysl kupovat silná a rychlá auta kvůli ježdění jsou v Evropě nenávratně pryč. Kromě několika úseků dálnic v Německu dnes nemá vůbec význam kupovat si něco, co jede přas 200 km/h. Radary jsou už všude, jednotné vymáhání pokut v Evropě plně zavedeno. Já ani nepamatuji, kdy jsem na normální silnici jel více než 150 km/h.
Do města zbytečné, na dálnici také, pro předjíždění ano, ale dnes už je minimum aut na silnicích, která by brzdila provoz.
Porovnávat novou 508 s Octou je mimo mísu, 508 je o třídu dál.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 08:44
A nebo díky provozu nemáš šanci předjíždět ani se sebesilnejsim autem a když už se potřebuješ přeřadit a slapnes na to, aby si neohrozil, třeba na dálnici, tak te blejskne radar... True Story :/
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 10:52
Este take cesty su, ja mam taku cestu druhej triedy do prace :-) Len problem je v tom, ze predbieham 95% aut aj s 81kw motorom. Samozrejme, so silnejsim to ide lepsie a prijemnejsie.
Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 09:21
Nejde o max rychlost, jde o to, že jsi schopen bezpečně předjet. Doprava zhoustla a zpomalila, zvlášť přes léto, svátky apod, kdy jsou silnice plné polovodičů bez návyků (vesnice jedou přes 60, na volné silnici pod 70 a motají se uprostřed vozovky), jsem rád, že je mám za sebou a ne před sebou.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 09:33
Presne. Väčšina si neuvedomuje, že keď nemajú výkon, majú len 50% spôsobu riešiť situáciu, prispôsobiť sa ostatným. Potom vznikajú vláčiky áut tiahnucich sa za polovodičom, narastá nervozita, vznikajú kolízne situácie... Aké bezpečné by bolo, ak by každý mohol bezpečne a rýchlo predbehnúť
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 10:49
To nie je celkom tak, mne teraz vykon dovoluje obiehat aj cez plnu ciaru a v ovela vacsich rychlostiach. Co velmi na bezpecnosti pridat nemusi. Existuju nejake studie, ako rastie bezpecnost s vykonom auta?

Ale na druhej strane suhlasim, ze jazda s vykonnejsim autom je prijemnejsia a trosku chapem ludi, co pozaduju vykon.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 11:20
Ak máš možnosti, musíš mať aj v hlave. Bez toho je to samozrejme nebezpečné
Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 11:34
Jakkoliv výkonné auto nebezpečné není, problém je vždy a jen řdič ;-)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 11:40
Jestli předjíždíš přes plnou je spíš o řidiči a jeho zábranách než o výkonu.

Jinak... silné auto ti dává možnosti. Když s ním budeš jezdit tak, jako s tím slabším, tak bezpečnější je... pokud se někde náhle něco vynoří nebo třeba předjížděné auto trošku přidá, tak máš větší možnosti to řešit. Pokud budeš jezdit nadoraz, tak to bezpečnější není... a navíc budeš děsit protijedoucí auta, která nemohou vědět, že to stihneš.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 11:59
A hlavne silnejšie auto zvykne mať aj ďaleko lepšie brzdy a to je celkom výhoda.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:28
Ale len brzdy na kolesách, nie brzdu za volantom...
Ja som si doteraz myslel, že dôvodom predbiehania cez plnú je blb za volantom a teraz sa dozvedám, že vraj k tomu oprávňuje len pár kW výkonu...
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:31
Aj pre mňa to je nové zistenie,takže ja môžem obiehať aj cez dvojitú. :-[]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:34
Ty i přes dělící ostrůvky :-[]
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:49
Tak možno od 200 kW netreba rešpektovať ani cestu, krížom to bude vždy najkratšie a najrýchlejšie. ;-)
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 13:22
Presne tak, vyssi podvozok X1 dovoluje obiehat cez tie ostrovceky. Alebo odbocujuce auta dolava sa daju obist po trave vedla cesty. Zatial za ten tyzden som nadseny :-) Az na tych par veci vyssie.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 50
| 26. 7. 2019 07:05
No tvl, já jen zírám. Přes ostrůvky, po trávě, přes plnou....nejsem žádnej svatoušek, ale od člověka, co ostře sleduje, jakým způsobem mu odlétávájí kapky ze zpětných zrcátek, bych čekal něco jiného. :D

Btw: Kauza pro iudexe aneb o čem jsme se bavili na srazu. ;-)
https://www.novinky.cz/…uma-policie.html
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:37
Mozes a su s tym spojene aj nejake dosledky ak to nevyjde. Inak neviem ako vy dvaja, ja sa ciarou uz neriadim. Jednoducho pokial mam dostatocny rozhlad a exota pred sebou, tak idem. Naposledy vcera, ked sa chlapik asi kochal krajinkou a siel na 90ke 55.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 13:24
Presne tak, niekedy sa da obiehat aj cez ciaru a niekedy aj prerusovane ciary su nebezpecne. Je to o vodicoch. Len dlho ste tu podsuvali myslienku, ze vykonnejsie auta su bezpecnejsie. S cim po par predbiehaniach nie celkom suhlasim :-)
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 50
| 25. 7. 2019 14:03
Bež si vymeniť auto, lebo si evidentne nebezpečný pre svoje okolie.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyb
| 25. 7. 2019 16:41
Nie som, silnejsie auto je bezpecnejsie, hlavne pri predbiehani :-)

BMW je fakt radost z jazdy, len zabudli dodat, ze kym sa clovek nezabije :-)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní
| 26. 7. 2019 07:14
Len dlho ste tu podsuvali myslienku, ze vykonnejsie auta su bezpecnejsie. S cim po par predbiehaniach nie celkom suhlasim

Silnejsie auto je bezpecnejsie, hlavne pri predbiehani

????? Tak jak to teda je.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní
| 26. 7. 2019 07:26
xxc: ty si zrejme ešte neprišiel na to, že aj silným autom sa dá rozbehnúť pomaly, dá sa ísť ustálenou štyridsiatkou a dokonca ťa ani nenúti prechádzať plnú čiaru.
Začínaš aspoň tušiť, kde v tom tvojom aute je problém?
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zása
| 26. 7. 2019 07:50
Ale je to nevyuzity potencial. Pomaly mozem ist aj so slabsim motorom a pritom na Slovensku su aspon registracne poplatky mensie.

Nie je velmi prirozdene nieco chciet, moct a neurobit to.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 07:58
Tento čas mi už nikto nevráti
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 08:28
Existuje takovej klub. Žádné poplatky, žádná registrace, žádné povinnosti, jen samé výhody. Členství ti přinese neskutečnou úsporu času a duševní rovnováhu. Informace na www.klubstouranivnose.com ;-) :D
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 08:38
V každom prípade by to bol oveľa zmysluplnejšie využitý čas :D
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 08:22
A máme tu kandidáta na bezva motto pro podsvětí i politiku. :D :yes:
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 26. 7. 2019 08:56
Vy sa tu smejete namiesto serioznej diskusie :-) Co tak najst nejake studie na temu vykon motora vs bezpecnost.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 28. 7. 2019 09:28
No čo je toto za exota....
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:50
Pořád je to proti předpisům. Na druhou stranu, co si tak pamatuju z té krátké projížďky, tak takový ten kousek přerušované na odbočení stačí na předjetí Aurise a zařazení se zpět :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 13:23
Je to proti predpisom, ale proti predpisom je aj pomala jazda. Nema to byt o tom, ze ked porusuje druhy tak ja mozem tiez, ale maly rozdiel tu predsa len je. Naviac posledne rokuy takychto usekov, kde predtym bola prerusovana a teraz je plna pribuda. Hlavne z dovodu, ze sa tam vysypal niekto, kto sa nevedel uz vobec vpratat do koze a toto je potom dosledok.

edit: netusim ci si reagoval na mna, neviem to urcit....
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 50
| 25. 7. 2019 13:26
Proti predpisom je aj zasahovanie kolesom, alebo casti vozidla cez ciaru a pritom priamo v teste autor narieka nad vypinanim asistenta udrziavania v cestnom pruhu. Pritom neudrzanie toho toho pruhu je rovnako proti predpisom.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 50
| 25. 7. 2019 14:05
Bylo to na Freda a jeho předjíždění na dvojité... a na jeho povoz, který mi ukázal, co Insignii nejvíc chybí - dalších 250k :-D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyb
| 25. 7. 2019 15:50
Ty jsi remcal! Pka by ti chybělo dalších 100 a pak ještě 80 atd :-!
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní
| 25. 7. 2019 21:09
Časem možná... ale takhle na chvíli mi to stačilo.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 12:34
To už je filozofování. Občas je policisty změněné svislé i vodorovné DZ velm i sporné a přijde mi jakoby hoši z PČR závodili, kdo udělá větší změnu oproti projekci.
Takže tu na jedné straně máme plnou čáru na rovných a přehledných komunikacích bez křižovatek a slepých horizontů a na straně druhé pak úseky s přerušovanou, kde bych si nikdy nedovolil předjíždět.

Ta věta od xxc je napsána velmi divně, ale jádro pudla plná/přerušovaná tkví někde jinde. ;-)
Avatar - rohYpnol
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 30. 7. 2019 23:31
Souhlas. Znám spoustu úseků, kde plná/dvojitá plná prostě nedává smysl. Naopak mnoho úseků, kde i na přerušované čáře považuji za nebezpečné předjíždět.

Asi bysme měli inklinovat k tomu tu plnou nebo dvojitou plnou dodržovat. Na druhou stranu, pokud vyloženě vidím, že v protisměru nic nejede, není bezpečnější předjet na takto přehledném úseku než čekat na zatočený úsek, kde je přerušovaná, ale měla by být plná???
Avatar - kari.laz
Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 09:39
Bohužel i ta okta nabídne silnější motory a například 4x4. Nemluvě, že i nějaké ty manuální převodovky se tam najdou. Za mě jednoznačně 508, protože se mi prostě líbí, ale volba rozumu by šla asi opačným směrem.
Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 09:01
To snad to iste mozes povedat o Audi A4 alebo minulej A5. Obe mensie ako Octavia a znamena to, ze neboli zastupcami strednej triedy?
Stredna trieda je rodinnym dopravnikom len vramci mainstreamu a aj tam uz opraty prevzali SUV, takze naopak. Peugeot na to ide dobre a opustil mantru najvacsieho auta za peniaze.

Co sa tyka motorizacii, tam im chyba nejaky 2.0T, avsak emisie nepustia a ich stavka na hybridy je dobra strategia z haldiska buducnosti. Aj ostatny ju budu musiet nasledovat resp. uz to aj ohlasili.
Hybrid s 225 konmi a udernejsim pruznym zrychlenim a nasledne Hybrid4 s 300+ konmi by mal byt viac nez dostatocny.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 09:42
Jenže Audi je premie a ta se dost často kupuje jen proto, že je to zkrátka premie. To Peugeot není. Další věc byla možnosti pohonů u A4/5.
Re: Re: Re: Zásadní chyba 508
| 25. 7. 2019 16:00
Jasne, su o stupen vyssie. Ale pointa bola v tom, ze sa kupuju pre ine vlastnosti ako maximum priestoru a ich predaje znamenaju, ze tych dovodov bude viac.
Takze v principe to moze fungovat aj tu. Predchadzajuci model bol velky a nijak mu to nepomohlo.
Avatar - Dany
508 GT
| 25. 7. 2019 08:50
Práve mi nepridalo rozsiahly príspevok. Nejdem to písať znova, tak len v krátkosti.
Jazdil som 508 GT 225 lift. Je to pekné, príjemné, pohodlné, dostatočne výkonné, dostatočne priestranné... Pozícia volantu I-cocpitu nie je stále ideálna. Riadenie je presné a na celkové naladenie auta aj dosť strmé, ale nie je v ňom cit. Je preposilované asi kvôli malému volantu. Najviac by mi vadil volant proklate nízko, preposilované riadenie, nepoužiteľný manuálny mód prevodovky, nutné vypínanie asistentov (ešteže startstop sa dá vypnúť manuálne). Potreboval by som kombi bez panorámy.
Avatar - Hammunasakra
Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 08:56
Tahle nová hodně podprůměrná diskuzní platforma popírá všechno co bylo na dřívější nadprůměrný = tak moc že to je snad SCHVÁLNĚ

Takže krom základního nedostatku pro diskuze NEPŘEHLEDNOSTi když je 2ciferný počet příspěvků = je omezenenej i počet znaků

Vše je udělaný pro SNÍŽENÍ OMEZENÍ diskuzí = fakt by mě zajímalo jestli je to náhoda nebo..
Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 09:19
Skvělé postřehy Dany! Vím, že spousta lidí se s i-cock začíná sžívat, pro mě je však pozice silně kompromisní a vadí mi. Jinak beru P508 jako velmi zajímavou alternativu. Něco je prostě jinak a mezi běžnou konfekcí auto vyniká stejně jako kdysi Pašík CC.
Vypínání asistentů je opruz, zlaté BMW, kde si vypneš nebo nastavíš jednou a hurrrá!
Avatar - Dany
Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 09:38
V 508 treba mať dlhý trup :D aby si mohol sedieť nízko a pritom pozerať ponad volant. Tu mi to vadilo najmenej, ale predsa vadilo. 508 je nadpriemerne pekná a za krásu sa platí. Len či nie je tá suma privysoká
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:06
stačí mať dlhý krk :-)
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:16
alebo to :D
Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 10:44
Ja som sa jazdil v predvadzacke s tym 180-konovym benzinom (neviem co za vybava, ale tiez lift). Nebyt toho i-kokpitu, bol by to velmi vazny kandidat na moje nove auto. Ale nech som sa snazil akokolvek, nenasiel som pohodlnu polohu za volantom.

Maly volant by som este dako skusol, ale musel som ho dat neprirodzene nizko, aby som videl na tie "budiky". Ak som volant pootocil o 90 stupnov, budiky som zas nevidel a v tejto polohe by som ani nedokazal vystupit z auta lebo volant sa mi skoro dotykal stehien. Neviem ci mam daku nevhodnu vysku ale u mna to skratka neslo. Skoda, lebo ten lift sa mi velmi paci...
Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:09
Podla mna je to prinajmensom zvlastne. Keby si mal "klasicky" velky volant, tak by to muselo byt este horsie. Ze je volant maly a pozera sa ponad neho ale aj znamena, ze ma mensi priemer. On nie je inak umiestneny oproti inym znackam a tudiz maly volant sa rovna viac priestoru nad nohami. Ak by bol velky volant, priestor nad nohami uz zo samotnej podstaty by musel byt mensi. Aby si takuto situaciu dosiahol musis byt vyrazne disproporcny naviac so sedadlom vysoko a volantom priliz nizko. Nikto koho poznam nemal so sedenim a vyhladom problem. Ja osobne mam sedacku vysoko takmer na maxime a priestor pod volantom je este velmi slusny. Aktualne mam 5008. V predchadzajucej 308 taktiez ziaden problem a prirovnal by som to k 508.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:30
Ty zrejme píšeš o posede v 5008. Ja by som chcel v 508 GT sedieť na podlahe. A potom, cez normálny volant sa na budíky pozeráš skrz a cez ten malý, Peugeotí musíš nakúkať ponad.
Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:55
Ano pisem o 5008, predtym som vsak mal 308 co je posedom podobne k 508, tam som mal sedacku nastavenu inak(nizsie) a nikdy nebol tento problem a to aj pri ovela vyssich ludoch . Cez velky volant pozeras skrz a povazujem to uz za velky minus. Ked som prvykrat sadol do 308 moja prva reakcia bola: konecne niekto pochopil ako sa mas na budiky pozerat.
Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:30
Sedadlo mam praveze rad ked je nizko, prakticky v kazdom aute v najnizsej polohe (pri vyske asi 178cm). Os volantu v 508 som musel posunut nizsie, lebo bez toho som na budiky fakt nevidel. Pri priamom smere sa to dalo zniest, ale prudsie zakruty s vacsim otocenim volantu uz boli problem (ked sa tie splostene casti volantu otocili nabok).

Ja nekritizujem i-kokpit vseobecne, niekomu to moze vyhovovat (kolega presiel z Passata na 508, a ten si to nevie vynachvalit, pritom ma zhruba rovnaku vysku). Skratka niekomu to sadne, inemu nie. Podobne aj "pristrojovka" na stredovom paneli, niekomu to vyhovuje, pre mna je to dalsie "no go"...
Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 11:58
Ked pojdes do zakruty s normalnym volantom, tak ti budiky budu prekryvat zase ramena volantu, takze neviem ci je to argument. Mam rovnaku vysku ako ty, rozdielne uz mozu byt len dlzky jednotlivych koncatin zvysok je uz potom asi o zvyku.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 12:08
Rozdiel môže byť v tom, že niekto chce sedieť ako chce a pritom chce vidieť na budíky a volant mať v správnej polohe.
Niekto iný si sadne tak, aby videl na budíky
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 12:32
A niekto sedi ako chce a volant aj budiky ma v spravnej polohe :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 12:35
Ano, jen nesmí mít i-cock. ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 12:40
Naopak, musi :-[]
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 508 GT
| 25. 7. 2019 12:39
Myslím, že sedadlo a volant by sa mali dať nastaviť do pohodlnej a ergonomickej polohy pre každú postavu, od útlej dámy s výškou 150 cm, po dvojmetrového chlapa - bez ohľadu na proporcie...Zväčša to ako-tak ide, niekedy chýba trochu väčší rozsah nastavenia, hlavne čo sa týka volantu. Peugeot pridáva problém naviac, na budíky sa pozerá ponad veniec, ktorý je preto menší a musí byť o niečo nižšie. Keby v 508 prístroje posunuli ďalej od vodiča až niekam k čelnému sklu, bolo by na ne vidieť lepšie pri každej polohe sedadla aj volantu.
Náhrada za P 508 předchozí generace
| 1. 8. 2019 09:23
Zhruba před měsícem jsme řešili náhradu za původní kombi 508 2,2 Hdi GT, měli jsme ho 3 roky a na pár drobností spokojenost. Byl jsem se projet Talismanem s novým benzínem 1,8 - interiér pozitivně překvapil, zklamala mě škubající převodovka a hlučný motor bez tahu (nemusíte souhlasit, ale vnímal jsem to tak po přesednutí z 2,2 hdi) a i přes nastavitelný podvozek nic moc komfort. Pak jsem jel Insignií cdti 125 kW - převodovka v pohodě, i když se mi zdálo, že motor hlavně po městě podtáčí a ten pak duněl a byl hlučný, podvozek OK, od interiéru jsem čekal víc. Možná by to vyřešilo biturbo. Sednul jsem jsem si o do nové 508 - icocpit jsem nedal, takže jsem s tím ani nejel, možná bych si zvyknul, ale první dojem dělá hodně. Ani ten interiér mi ale nepřijde tak dokonalý, jak se píše - středový tunel by tam mohl držet určitě pevněji, každopádně ale lepší zpracování než Insignia. Nakonec máme F11 530 d od dealera z Německa, zadokolku s aktivním řízením a s adaptive drive. Přijde mi to jako taková adekvátní náhrada za původní 508, ve všem lepší, ale koncepčně velmi podobný vůz. Mazdu6 jsem nechtěl, měl ji kolega, zásadní problémy s dieslem, dveře jak z papíru. Po těch několika faceliftech to už asi bude lepší, ale i tak... Je to ale všechno subjektivní, jak to dané auto zrovna v tu chvíli sedne do ruky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku