Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford měl zkreslovat spotřebu svých pick-upů, hrozí mu miliardová pokuta

5 komentářů

Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak si říkám, jak by to bylo krásné, kdyby rozdíl mezi DEKLAROVANOU a SKUTEČNOU spotřebou u vcelku jakéhokoliv evropského auta byl JENOM těch 10-15%...

Třeba takové BMW 740 u plug-in hybridu deklaruje spotřebu 2,8 litru benzínu na100 km 😁 😁 😁 a u 750 Ld xdrive (třílitrový nafťák) deklaruje 6,4 litrů na 100 km 😁 😁 😁
Avatar - xxc
xxc
Kazdy chodi inac a ked pojdu testovaciu trasu, tak dosiahnu uvadzanu spotrebu. Iba zeby nie a vtedy dostanu pokutu.

Ja mam priemernu rychlost 65 km/h a priemerna rychlost pti wltp je 47 km/h. Z toho pramenia aj rozdiely v spotrebe.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mně ta částka nepřijde závratná, 2000 USD za celou životnost auta? Myslím že to se možná vejde do statistické odchylky.
xpaja
Jenže oni rozporují rozdíl vůči jejich měřícímu cyklu, ne skutečnou spotřebu.
Takže je to jako kdyby BMW 740 plug-in hybrid udávalo spotřebu 2,8l/100km, ale ve skutečnosti při tom měřícím cyklu žralo 2,9l/100km.
To je rozdíl v americkém a evropském pojetí legislativy. Zatímco v EU musí kvůli homologaci projít měřícím cyklem a co vyjde to vyjde.
Tak v USA nic takového není. Auto dostane homologaci na základě toho co tvrdí výrobce. A v případě, že se pak prokáže pochybení/nesrovnalosti následují vysoké pokuty.
Proto taky v EU žádná Dieselgate být ani nemohla, protože legislativně bylo vše v pořádku. Kdežto v US to je jiná písnička.
Slaven
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.