Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford měl zkreslovat spotřebu svých pick-upů, hrozí mu miliardová pokuta

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 7. 2019
40
5
Zobrazit náhledy (40)
Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor

Ford čelí nařčení, že úmyslně zkresluje spotřebu nejprodávanějšího amerického pick-upu Ford F-150. Problém by se však prý mohl týkat i Fordu Ranger. 

Proti automobilce Ford měla být vzneseno obvinění, že úmyslně falšovala výsledky ekonomičnosti svých pick-upů. Pokud by se podezření ukázalo jako pravdivé, hrozila by automobilce sankce ve výši 1,2 miliardy amerických dolarů. V přepočtu tedy přes 27,5 miliardy korun.

Obvinění měla vznést advokátní společnost Hagens Berman ze Seattlu, jak informoval Detroit Free Press. Hlavním důvodem jsou přitom její vlastní výpočty, podle kterých prý zaplatí vlastníci vozidel Ford F-150 (modely 2018-2019) a Ford Ranger (model 2019) za celou jejich životnost v průměru okolo 2.000 dolarů (cca 46.000 Kč) za palivo více.

„Spočítali jsme si to a postavili případ na našich nezávislých výzkumech. Fordem slibované údaje o spotřebě jsou jen mlžením,“ uvedl Steve Berman, jeden z vedoucích partnerů Hagens Berman. „Lži Fordu o F-150 jen maskují pravdu: zákazníci platí za své trucky více, než kolik jim bylo slíbeno. Věříme, že za celou životnost vozidla mohou majitelé Fordu F-150 zaplatit na palivu až o 2.000 dolarů více.“

Podle vzneseného obvinění měli žalobci podniknout několik testů, přesně odpovídajících požadavkům EPA, během kterých zjistily, že automobilka Ford nadhodnotila informace o dojezdu modulu F-150 na jeden galon paliva. V případě jízdy po dálnice má být rozdíl zhruba 15 %, během městského provozu pak okolo 10 %. Při uvažované životnosti vozidla 150.000 mil (241.402 km) by majitelé vozu utratily při jízdě po městě o 2290 dolarů (52.500 Kč) více a při jízdě po dálnici o 2700 dolarů (61.900 Kč) více.

Tiskový mluvčí Fordu na dotaz Detroit Free Press zatím nemohl moc říci, neboť ještě nedostal oznámení od soudu. Podle jeho slov se ale jedná již o několikáté podobné obvinění, které tato společnost vznesla u toho samého soudu.

Pravdou však je, že podezření ohledně správnosti udávané spotřeby populárních pick-upů Ford se objevila již v minulosti. A co hůře – pocházela přímo od samotných zaměstnanců automobilky.

Koncem letošního února automobilka přiznala, že od několika zaměstnanců obdržela oznámení na možná pochybení při testování a následném výpočtu spotřeby, přičemž největším problémem by měla být hodnota označovaná jako „Road-Load“ – tedy odpor kladený vozu při jízdě po rovném úseku silnice. Odhaduje se z hodnot, jako je odpor vzduchu, odpor pneumatik nebo ztrát v pohonné soustavě. Automobilka proto rozjela interní vyšetřování, které má zjistit, zda její vozy skutečně nespotřebovávají více paliva a nevypouští více emisí, než je uváděno.

V dubnu tohoto roku pak spustilo vlastní vyšetřování i ministerstvo spravedlnosti Spojených států amerických, které se zaměřilo na proceduru testování a výpočtů spotřeby u Fordu Ranger 2019. I toto vyšetřování by se mělo zaměřit na hodnotu „Road-Load“ a mělo by zahrnovat i analýzu údajů o spotřebě získané podle výpočtů požadovaných EPA.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ford novinky
| 27. 7. 2019
Ford Novinky na 1nom mieste: http://www.fordauto.sk
Re: Zkreslená spotřeba vozidel
| 26. 7. 2019
Jenže oni rozporují rozdíl vůči jejich měřícímu cyklu, ne skutečnou spotřebu.
Takže je to jako kdyby BMW 740 plug-in hybrid udávalo spotřebu 2,8l/100km, ale ve skutečnosti při tom měřícím cyklu žralo 2,9l/100km.
To je rozdíl v americkém a evropském pojetí legislativy. Zatímco v EU musí kvůli homologaci projít měřícím cyklem a co vyjde to vyjde.
Tak v USA nic takového není. Auto dostane homologaci na základě toho co tvrdí výrobce. A v případě, že se pak prokáže pochybení/nesrovnalosti následují vysoké pokuty.
Proto taky v EU žádná Dieselgate být ani nemohla, protože legislativně bylo vše v pořádku. Kdežto v US to je jiná písnička.
Avatar - WinDiesel
Re: Zkreslená spotřeba vozidel
| 26. 7. 2019
Mně ta částka nepřijde závratná, 2000 USD za celou životnost auta? Myslím že to se možná vejde do statistické odchylky.
Avatar - xxc
Re: Zkreslená spotřeba vozidel
| 26. 7. 2019
Kazdy chodi inac a ked pojdu testovaciu trasu, tak dosiahnu uvadzanu spotrebu. Iba zeby nie a vtedy dostanu pokutu.

Ja mam priemernu rychlost 65 km/h a priemerna rychlost pti wltp je 47 km/h. Z toho pramenia aj rozdiely v spotrebe.
Avatar - Jerry.Gunman
Zkreslená spotřeba vozidel
| 26. 7. 2019
Tak si říkám, jak by to bylo krásné, kdyby rozdíl mezi DEKLAROVANOU a SKUTEČNOU spotřebou u vcelku jakéhokoliv evropského auta byl JENOM těch 10-15%...

Třeba takové BMW 740 u plug-in hybridu deklaruje spotřebu 2,8 litru benzínu na100 km :D :D :D a u 750 Ld xdrive (třílitrový nafťák) deklaruje 6,4 litrů na 100 km :D :D :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku