Terč mnoha vtipů je dnes současně i vyhledávanou klasikou. A přitom jezdí pořád stejně. Jenže dnes si Trabant 601 pořizují lidé, protože chtějí, ne proto, že nemají na lepší.
jezdil 120, každá porucha se dala opravit na místě. vyndat motor a vyměnit spojku, nebo těsnění pod hlavou byla hračka. karavanisté tahali jeden náhradní. občas se zadřel
Trabant je dokonalou ukázkou toho, jak dopadne automobilka, když o ní a v ní namísto techniků a obchodníků rozhodují politici.
"ur-Trabant" (tedy model P-70) z roku1955 byl na tehdejší dobu vcelku obstojný vozík pro "lidové vrstvy". Bohužel, vývoj následujících typů (Trabant P-50/P-60 a následný model 601, vyráběný od roku 1964!!!) rychlost jeho inovací se počítala v pídích za uherský rok a proto byl na začátku 90. let XX. století naprosto, dokonale a beznadějně zastaralý.
Je fajn, že si ho člověk může špendýrovat "v neděli odpoledne po kafi" jako vozítko pro radost, ale obstarávat si ho jako Němci v tehdejší DeDeRónii (zapsat se do pořadníku a 10-15 nebo i 20 let čekat), to muselo být peklo na třetí
Byla to sranda s tim jezdit. Asi bych s tím vyloženě cestovat nechtěl, ale když jsem to občasně zkusil, tak mě to bavilo. Řazení pod volantem bylo zkrátka něco jiného. Asi jako když jsem jel se starou Avií :D .Ukazatel benzínu bylo dřevěné pravítko, které se píchlo do nádrže, která byla pod kapotou u motoru.
Jednou jsme píchli zadní kolo a neměli hever, takže jsme to v pohodě vyměnili ve třech bez něj. Dva to nadzvedli a jeden vyměnil kolo :D .
Byla to děsná past, o tom se opravdu přít nebudu, jen vzpomínám, na tu srandu s tím. A hlavně vzadu, kde nebyl ani ten motor to opravdu nic nevážilo, byl to papír.
Auto k ničemu, ale stejně má spousty obdivovatelů do dnes.
Když vzpomenu co srandy člověk s auty z dob minulých zažil. Například s žigulem (byl z roku 76) se dalo užít. Na kruháči, když bylo mokro i driftoval :D , s Š1000,110,100 byla taky super zábava, obzvláště, když jsem to zval za barák na louku a lítal tam s tím bokem. 120,105 už nebylo takové. A fiat 126 s karburátorem weber byl taky super autíčko, taková malá nůše, ale srandu si tam člověk užil. Ta auta nebyla rychlá ani silná, ale pokud to měl možnost člověk někde "povodit" tak vykouzlila úsměv na tváři.
Njn, na socialistických autech je nehjezčí to, že tady jezdila v době, kdy jsme byli mladí - a jiní zdejší diskutéři se ještě pohybovali za pomoci bičíku :D
Pokud pominu licence a různé "inspirace", pak mne napadají jenom 3 (socialistická) auta, která byla zajímavá a konkurenceschopná i "na západě"
* Škoda 445 / Felicie / SuperFelicie
* Škoda 110 R
* Tatra 603
Že je to auto k ničemu bych si nedovolil napsat, spíš se dá polemizovat jestli je to opravdu auto :D Jezdím s tím dodnes, kombíkem, na převoz harampádí ideální.